Zveřejněte informace k výstavbě trati na Dědinu, žádá šestka dopravní podnik

Stavbu nové tramvajové trati Divoká Šárka – Dědina provází nedostatečná informovanost ze strany investora stavby. Praha 6 žádá vedení dopravního podniku, aby zřídilo speciální web, na němž by veřejnost našla komplexní informace o stavbě a zejména o dopravních omezeních.

Hlavní foto

Výstavba nových kolejí omezuje tisíce obyvatel Prahy 6, kteří žijí v lokalitě Vlastina a sídliště Dědina. Ti se však o plánovaných uzavírkách, dopravních omezeních a změnách tras MHD dozvídají až z médií nebo zprostředkovaně z webu městské části. „Stavba se dotýká obrovského množství lidí, kteří si zaslouží vědět, co se bude dít, a mohli se na to připravit. Jsem přesvědčen, že včasná informovanost prospěje všem stranám a minimalizuje negativní náladu místních obyvatel. Proto jsem oslovil vedení dopravního podniku, které je investorem stavby, o zřízení speciálního informačního webu,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro dopravu Prahy 6 a dodává, že podobně dopravní podnik postupuje u podobných staveb, například u metra D, která své stránky již má. V případě stavby tramvaje na Dědinu je však informovanost takřka nulová. Web by měl podle Hrubeše přinášet informace, jak probíhají jednotlivé fáze stavby, jak se změní trasování MHD, kudy lidé projedou autem, kudy ne. „Stavba potrvá až do konce příštího roku. Omezení se budou s postupem stavby stupňovat, lidé na to musejí být připraveni,“ vysvětluje radní. Například od poloviny prosince s sebou další etapa stavby přinese změny trasování MHD.  Výluka zruší i několik zastávek. V případě linky 108 to bude Divoká Šárka v ulici Evropská, Vlastina a Sídliště Na Dědině ve Vlastině ulici. V případě ostatních linek se některé zastávky posunou.

Praha 6 také iniciovala vznik pracovní skupiny k tramvajové trati na Dědinu, která bude koordinovat hladký průběh stavby. Členy jsou koaliční i opoziční zástupci Prahy 6, dopravního podniku i Ropidu.

Související články

V poslední době došlo k několika kolizím s vlakem na železničním přejezdu v Liboci v ulici U Stanice. Z důvodu zabezpečení tohoto přejezdu oslovila radnice Správu železnic a Drážní úřad, aby bezodkladně prověřili příčiny těchto střetů a zajistili adekvátní dopravní řešení v tomto místě.

Celý článek 13. 1. 2025

Zóny 30 se v Praze 6 začaly objevovat v největší míře souběžně se zaváděním zón placeného stání v roce 2016. Nyní pokrývají naprostou většinu území šestky s výjimkou vytížených komunikací první a druhé třídy. Během jara by se měly na základě poptávky místních rozšířit i do Staré Ruzyně. 

Celý článek 6. 1. 2025