Zveřejněte informace k výstavbě trati na Dědinu, žádá šestka dopravní podnik

Stavbu nové tramvajové trati Divoká Šárka – Dědina provází nedostatečná informovanost ze strany investora stavby. Praha 6 žádá vedení dopravního podniku, aby zřídilo speciální web, na němž by veřejnost našla komplexní informace o stavbě a zejména o dopravních omezeních.

Hlavní foto

Výstavba nových kolejí omezuje tisíce obyvatel Prahy 6, kteří žijí v lokalitě Vlastina a sídliště Dědina. Ti se však o plánovaných uzavírkách, dopravních omezeních a změnách tras MHD dozvídají až z médií nebo zprostředkovaně z webu městské části. „Stavba se dotýká obrovského množství lidí, kteří si zaslouží vědět, co se bude dít, a mohli se na to připravit. Jsem přesvědčen, že včasná informovanost prospěje všem stranám a minimalizuje negativní náladu místních obyvatel. Proto jsem oslovil vedení dopravního podniku, které je investorem stavby, o zřízení speciálního informačního webu,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní pro dopravu Prahy 6 a dodává, že podobně dopravní podnik postupuje u podobných staveb, například u metra D, která své stránky již má. V případě stavby tramvaje na Dědinu je však informovanost takřka nulová. Web by měl podle Hrubeše přinášet informace, jak probíhají jednotlivé fáze stavby, jak se změní trasování MHD, kudy lidé projedou autem, kudy ne. „Stavba potrvá až do konce příštího roku. Omezení se budou s postupem stavby stupňovat, lidé na to musejí být připraveni,“ vysvětluje radní. Například od poloviny prosince s sebou další etapa stavby přinese změny trasování MHD.  Výluka zruší i několik zastávek. V případě linky 108 to bude Divoká Šárka v ulici Evropská, Vlastina a Sídliště Na Dědině ve Vlastině ulici. V případě ostatních linek se některé zastávky posunou.

Praha 6 také iniciovala vznik pracovní skupiny k tramvajové trati na Dědinu, která bude koordinovat hladký průběh stavby. Členy jsou koaliční i opoziční zástupci Prahy 6, dopravního podniku i Ropidu.

Související články

Záměr Elektrifikace autobusových linek na levém břehu Vltavy schválila již v roce 2020 Rada hl. m. Prahy i představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy. Záměr zahrnoval projekční přípravu linek 131 (Hradčanská – Bořislavka), 137 (Na Knížecí – U Waltrovky), 176 (Karlovo náměstí – Stadion Strahov) a 191 (Na Knížecí – Letiště). Aktuálně je v řešení elektrifikace linky č. 131 z Hradčanské na Bořislavku.

Celý článek 25. 7. 2024

Rada městské části nedávno schválila nová pravidla pro vydávání souhlasu k vjezdu motorových vozidel do vybraných lokalit na jejím území. Konkrétně se jedná o vytipované vnitrobloky, kde v současné době dochází k porušování pravidel nejen pro parkování, ale dochází zde i ke znečišťování prostředí a k poškozování místní zeleně.

Celý článek 3. 7. 2024