Řešení dopravy Nad Hradním vodojemem

Od poloviny do konce června měli občané možnost zapojit se do online ankety týkající se uvažovaných změn v dopravním režimu v části ulice Nad Hradním vodojemem mezi křížením s ulicemi Na Petřinách a Pod Bateriemi. 

Hlavní foto

Anketa byla primárně zaměřena na místní obyvatele, kterým byla do poštovních schránek roznesena informace o probíhajícím sběru dat. Ze 100 oslovených adres se do ankety zapojilo celkem 45 respondentů. Pro zachování současného dopravního režimu se vyslovilo 44 % z nich. Pro otočení směrnosti se vyslovilo zhruba 25 % respondentů a pro zobousměrnění komunikace necelých 27 %

Podnět na změnu směrnosti obdrželi zástupci radnice na setkání s místními obyvateli „Bavíme se o Střešovicích“. Odbor dopravy a životního prostředí následně prověřil varianty změny směrnosti a po vyhodnocení jejich realizovatelnosti nechal zpracovat anketu k zjištění převažujícího stanoviska místních občanů.

Stávající dopravní režim byl většinově respondenty označen za funkční. Jako problematické pak místní obyvatelé uváděli určité dílčí aspekty v ulici jako příliš vysoká rychlost projíždějících aut a obavy o bezpečnost. Za největší problém je považována nutnost složitého objíždění (přes křižovatku před ÚVN). Objevily se rovněž návrhy na zavedení bezpečnostních opatření (např. zvlnění vozovky), případně omezení vjezdu pouze na rezidenty. 

Na základě provedeného průzkumu a zjištěných výstupů je zjevné, že místní obyvatelé preferují zachování současného stavu.

„Vnímám to jako převládající názor, s menším množstvím negativních dopadů než další dvě navržené varianty. Je jasné, že současný stav nevyhovuje každému, ale změna směrnosti nebo obousměrnost by přinesly podle vyjádření místních více negativ zejména pro život v ulici (bezpečnost, zvýšený provoz, hluk), ale částečně i pro motoristy samotné,“ uzavírá radní pro dopravu městské části Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš.     

Související články

V poslední době došlo k několika kolizím s vlakem na železničním přejezdu v Liboci v ulici U Stanice. Z důvodu zabezpečení tohoto přejezdu oslovila radnice Správu železnic a Drážní úřad, aby bezodkladně prověřili příčiny těchto střetů a zajistili adekvátní dopravní řešení v tomto místě.

Celý článek 13. 1. 2025

Zóny 30 se v Praze 6 začaly objevovat v největší míře souběžně se zaváděním zón placeného stání v roce 2016. Nyní pokrývají naprostou většinu území šestky s výjimkou vytížených komunikací první a druhé třídy. Během jara by se měly na základě poptávky místních rozšířit i do Staré Ruzyně. 

Celý článek 6. 1. 2025