Praha 6 chce, aby na šestce jezdily nízkopodlažní tramvaje

Praha 6 žádá Dopravní podnik hlavního města Prahy, aby zařadil plánované nízkopodlažní a klimatizované tramvaje do vozovny ve Vokovicích. Dopisem, adresovaným vedení dopravního podniku, o to požádal Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní Prahy 6 pro dopravu.

Hlavní foto

Praha 6 má ze všech městských částí v Praze druhý nejvyšší podíl obyvatel nad 65 let věku (21,6 %). „Seniorům a lidem, kteří se ze zdravotních důvodů obtížně pohybují, by rozšíření nízkopodlažních tramvajových spojů hodně pomohlo. Ať už při cestování za lékařem nebo na nákup, což je pro mnoho z nás rutinní záležitost, pro naše starší spoluobčany však nikoliv,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš, radní Prahy 6 pro dopravu, a doplňuje: „Šestka je rovněž místem k životu pro řadu mladých rodin. Maminky s kočárkem či s malými dětmi si při cestách hromadnou dopravou jistě zaslouží dostatečný komfort, který moderní nízkopodlažní tramvaje dokáží poskytnout.“

Radní Hrubeš se proto obrátil dopisem na vedení pražského dopravního podniku, konkrétně na generálního ředitele Petra Witowského a technického ředitele pro povrchovou dopravu Jana Šurovského. Druhému jmenovanému předal dopis osobně. S ohledem na záměr dopravního podniku nakoupit nové nízkopodlažní a klimatizované tramvaje radní Hrubeš žádá, aby tyto nejmodernější vozy byly zařazeny do vokovické vozovny a dopravně tak pokryly Prahu 6.  

V současné době některé linky tramvaje, které projíždějí Prahou 6, postrádají od dopravního podniku garanci většinového nasazení nízkopodlažních spojů. Například na lince 26 jezdí v odpolední špičce méně než polovina spojů garantovaně nízkopodlažních a na lince 22 totéž platí po celý pracovní den. „Rádi bychom dosáhli toho, aby nízkopodlažní tramvaje obsluhovaly Prahu 6 častěji, měly dostatečné vybavení, byly klimatizované a čisté. Z celkem 93 tramvajových vozů ve vokovické vozovně je pouze patnáct vybaveno klimatizací, to by se mělo změnit,“ sděluje radní Hrubeš.  

Navýšení počtu nízkopodlažních spojů je podle radního žádoucí i vzhledem k novým tramvajovým tratím. V současnosti probíhá stavba nového tramvajového spojení mezi Divokou Šárkou a sídlištěm Dědina, ve fázi plánování je tramvajová trať Nádraží Podbaba – Suchdol a Praha 6 také po hlavním městě dlouhodobě požaduje vybudovat trasu tramvaje z Malovanky na Strahov. „Praha 6 dlouhodobě podporuje rozvoj tramvajové dopravy. Ale společně s novými tratěmi je potřeba řešit i nové vozy. Nové tratě si totiž vyžádají vypravení většího množství tramvají a nemělo by se stát, že nasazené tramvajové soupravy zhorší komfort cestování městskou dopravou. Například, že místo klimatizovaných a nízkopodlažních autobusů budou cestujících jezdit zastaralými tramvajemi, které vycházejí z koncepce vozidel šedesátých let minulého století,“ uzavírá radní Hrubeš.

Související články

Zhotovitel stavby aktuálně informoval investora, kterým je hlavní město Praha, že termín dokončení první etapy, který byl původně prodloužen do konce října, zkrátí a tato etapa by měla být hotová do 20. října. Práce na pravém jízdním pruh v klesání do Liboce budou zahájeny 21. října a měly by být dokončeny na začátku listopadu. Tím by tak měly být veškeré práce na akci Drnovská dokončeny.

Celý článek 11. 10. 2024

Již druhý ročník Dopravního orienťáku pořádá městská část Praha 6. Jedná se o závod, který kombinuje orientační běh s používáním prostředků městské hromadné dopravy. Závod se uskuteční v Evropské týdnu mobility ve čtvrtek 19. září.

Celý článek 16. 9. 2024

Díky BUS pruhům se podařilo odsunout kolony aut v ranních špičkách především z rezidenčních čtvrtí Dejvic a Bubenče směrem k Vltavě. To byl jeden z hlavních cílů tohoto opatření, jelikož centrum Dejvic a Bubenče se s hustotou dopravy a ranními kolonami potýká již léta.

Celý článek 12. 9. 2024