Placené parkování bude možná i v části Prahy 6

Placené parkování se možná rozšíří i do Prahy 6.  Zastupitelé dnes drtivou většinou hlasů schválili záměr na zavedení zón v centrální části Dejvic, Bubenče a Hradčan.
Hlavní foto

Placené parkování by ale podle záměru mělo vypadat poněkud jinak, než je tomu v první, druhé, třetí a sedmé městské části. Parkovací karty by si mohli koupit všichni obyvatelé šesté městské části. Navíc by měla být zavedena smíšená zóna pro obyvatele i návštěvníky. Bylo by možné v ní parkovat na kartu, návštěvníci by platili v automatech. "Praha 6 nechce model, který je jinde," uvedla zastupitelka Jaroslava Trnková.

Právě v centrální části Dejvic, Bubenče a Hradčan je prý situace s parkováním nejhorší. V ulicích je asi 8800 stání, přes den tam ale parkuje 9000 vozidel. V noci podle informací ze zastupitelstva místa stačí, když v ulicích stojí asi 7000 automobilů.

Podle představ radnice by polovina kapacity zón byla určena pro místní obyvatele a druhá polovina pro návštěvníky. Díky smíšené zóně by však místní lidé měli v podstatě k dispozici 90 procent kapacity zón. Zhruba stejně tomu je v již zavedených zónách.

Radnice Prahy 6 nyní nechá vypracovat projekt zón, bude o jejich zavedení jednat s magistrátem a bude se snažit o to, aby záměr získal větší podporu mezi obyvateli. "Pak budeme mít konečnou podobu. Můžeme ji ale také neschválit," podotkl starosta Chalupa.

Pro dnešní návrh hlasovalo 40 zastupitelů, jen jeden byl proti. Podle usnesení bude radnice jednat s magistrátem o posílení hromadné dopravy v Dejvicích a bude se snažit o zvýšení počtu parkovacích míst.

Do loňska bylo placené parkování jen v pravobřežní části Prahy 1. Do širšího centra se rozšířilo koncem roku a letos. Zóny ale způsobily problémy jinde. Automobily se přelily například do vinohradské části Prahy 10, do Karlína i do páté a šesté městské části. Také proto tamní radnice uvažují o zavedení placeného parkování. Například v Praze 5 je zpracováván projekt pro centrální část Smíchova. Na celou městskou část chce rozšířit zóny Praha 3.


(s využitím ČTK)

Související články

Záměr Elektrifikace autobusových linek na levém břehu Vltavy schválila již v roce 2020 Rada hl. m. Prahy i představenstvo Dopravního podniku hl. m. Prahy. Záměr zahrnoval projekční přípravu linek 131 (Hradčanská – Bořislavka), 137 (Na Knížecí – U Waltrovky), 176 (Karlovo náměstí – Stadion Strahov) a 191 (Na Knížecí – Letiště). Aktuálně je v řešení elektrifikace linky č. 131 z Hradčanské na Bořislavku.

Celý článek 25. 7. 2024

Rada městské části nedávno schválila nová pravidla pro vydávání souhlasu k vjezdu motorových vozidel do vybraných lokalit na jejím území. Konkrétně se jedná o vytipované vnitrobloky, kde v současné době dochází k porušování pravidel nejen pro parkování, ale dochází zde i ke znečišťování prostředí a k poškozování místní zeleně.

Celý článek 3. 7. 2024