Modernizace trati na letiště zkrátí cestu do Kladna o 15 min

Po vybudování rychlodráhy z pražského Masarykova nádraží na ruzyňské letiště a do Kladna se zkrátí cesta mezi oběma městy proti současnosti až o 15 minut.
Hlavní foto

Vyplývá to z materiálu, který vypracovalo sdružení firem Metroprojekt Praha a Sudop Praha, a který projednali pražští zastupitelé na posledním zasedání výboru dopravy. Vlaky by podle ministerstva dopravy měly na Ruzyň začít jezdit na konci roku 2013.

Cesta zrychleným spojem místo současných 39 minut potrvá 27 minut, cestující v osobním zastávkovém vlaku ušetří proti současným 56 minutám 15 minut. Vlak bude vedle současných stanic stavět ve čtyřech nových zastávkách. Ty vzniknou u Výstaviště, v Liboci, mezi Hostivicemi a Jenčí a poslední je navržena nedaleko Kladna s pracovním názvem Pletený Újezd.

Na letiště se po modernizaci trati dostanou lidé z Masarykova nádraží zrychleným spojem za 20 minut, zastávkovým za 26 minut.

Vlaky budou z Masarykova nádraží jezdit po své současné trase přes Negrelliho viadukt do stanice Praha - Bubny. Ta bude podle projektu posunuta blíže k viaduktu, aby pro cestující přestup na metro Vltavská byl co nejkratší. Trať bude vedena nově po estakádě, která bude překonávat třídu Dukelských hrdinů.

Ke stanici Praha - Dejvice trať povede nově v mělkém tunelu, stanice s přestupem na metro Hradčanská bude nově zahloubena. Do Veleslavína, kam by v budoucnu mělo vést prodloužené metro A, bude železnice pokračovat v hloubeném tunelu. Následovat bude nová zastávka Liboc v blízkosti nádrže Džbán a přírodního areálu Divoká Šárka.

Současná stanice Praha - Ruzyně bude posunuta za křížení s ulicí Drnovskou. V těchto místech se trať rozvětví, část vlaků bude odtamtud pokračovat do Kladna, část bude zajíždět po novém úseku k letišti. Železnice k letišti bude kopírovat pražský dálniční okruh, před křížením s Evropskou ulicí vznikne zastávka Dlouhá míle, která by měla v budoucnu zajistit přestup na prodloužené metro A. Poté bude trať pokračovat do cílové stanice Letiště Ruzyně, která bude hloubená a umožní přestup k oběma terminálům.

Trať mezi stanicemi Praha - Ruzyně a Kladno bude také modernizována, vlaky tam budou moci jezdit rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. K současným zastávkám Hostivice, Jeneč, Pavlov a Unhošť přibudou zastávky Hostivice - Jeneček a Pletený Újezd. Stanici Unhošť nahradí Malé Přítočno. Na území Kladna bude vlak zastavovat ve třech stanicích, konečnou bude Kladno - Ostrovec.

Projekt modernizace trati Masarykovo nádraží - Kladno s odbočkou na letiště má zatím hotovou projektovou dokumentaci. Realizován by měl být v letech 2010 až 2013. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, zastoupená Stavební správou Praha. Ministerstvo dopravy chce, aby byla stavba realizována formou tzv. PPP projektu, kdy by se na něm podílel i soukromý investor. Náklady na výstavbu se odhadují až na 30 miliard korun.

Vedle železnice plánuje hlavní město spojení letiště s centrem pomocí metra. První soupravy metra by mohly přijet na letiště v roce 2016.

Animace trasy ZDE

(podle www.prazskenoviny.cz)

Související články

Na začátku července zahájí Dopravní podnik hl. m. Prahy dlouho připravovanou výstavbu tramvajové trati směřující k sídlišti na Dědině. Stavba povede z  konečné zastávky „Divoká Šárka“ a vytvoří pět párů zastávek včetně nového obratiště v celkové délce 2,3 km.

Celý článek30. 6. 2022