Jak se mění dejvické nádraží

Svůj bývalý lesk a krásu, kterou mívalo za první republiky, když jej užíval prezident Masaryk na cestách do Lán, by mělo znovu získat dejvické nádraží.
Hlavní foto

V současné době probíhá jeho rekonstrukce, která by měla být dokončena v dubnu.

Prezident Masaryk by se cítil v salonku zase jako doma Zatímco chaos na Hradčanské jen tak nezmizí, spíš naopak, nádraží na pomezí Dejvic a Hradčan už má za sebou část omlazovací kúry.

Loni ho do čtyřicetiletého nájmu získala společnost ČD Reality, na konci října tu začaly opravy. „Například v přízemí rozšíříme přibližně o 35 metrů čtverečních restauraci, přibude jí i sociální zařízení. V hale budou také nová WC, a to včetně bezbariérových,“ popisuje ředitel firmy Eugen Bečka změny, jejichž první fáze by měla být hotova do konce dubna. V první půlce května se na nádraží chystá kolaudační komise.

Důkladně museli stavaři pod dohledem památkářů zapracovat také na Masarykově salonku v přízemí. Tytam jsou škaredé podhledy, na zdi se vrátily původní štuky, zpět jsou i okna na peron.

„V místnosti s padesáti místy bychom rádi pořádali konference nebo výstavy,“ přibližuje budoucnost salonku Bečka.

Protože ČD Reality vloží do rekonstrukce odhadem 40 milionů korun, chce taky peníze vydělat nazpět. Proto se do bývalých prostor úschovny zavazadel o rozloze 120 metrů čtverečních nastěhují lékařigynekologové a v přízemí, prvním i druhém patře zbude dost místa i pro kanceláře. V nich se usídlí také sama společnost ČD Reality.

Historická budova se tak po dlouhých letech vrátí k původní podobě. Nakonec by však mohla dejvická zastávka zůstat bez vlaků, protože ty možná zmizí pod zem. „Vedení trasy směrem na severozápad ještě není definitivně rozhodnuté. Pokud ale povede Buštěhradskou drahou, pak by s vysokou pravděpodobností vedla pod zemí,“ potvrzuje změny Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty, která o koleje pečuje. Pod zemí se však v okolí Hradčanské kutá už teď. Stavbaři totiž na Letné hloubí tunel Blanka, což za pár týdnů může zasáhnout i dejvický terminál. A to nijak pozitivně.

„Od května budeme průběžně upravovat provoz tramvají od Strossmayerova náměstí směrem k Letné a pak dál k Hradčanské,“ přitakává mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený.

Minimálně další dva roky budou na tramvajové trati vládnout zmatky. „Konkrétní informace ale zatím nemám,“ přiznává Pečený, který cestujícím alespoň slibuje, že Hradčanské se změny dotknou jen částečně.

(s využitím MF Dnes a čas. Šestka)

Další informace
Dejvickému nádraží se vrací důstojnost

Související články

V poslední době došlo k několika kolizím s vlakem na železničním přejezdu v Liboci v ulici U Stanice. Z důvodu zabezpečení tohoto přejezdu oslovila radnice Správu železnic a Drážní úřad, aby bezodkladně prověřili příčiny těchto střetů a zajistili adekvátní dopravní řešení v tomto místě.

Celý článek 13. 1. 2025

Zóny 30 se v Praze 6 začaly objevovat v největší míře souběžně se zaváděním zón placeného stání v roce 2016. Nyní pokrývají naprostou většinu území šestky s výjimkou vytížených komunikací první a druhé třídy. Během jara by se měly na základě poptávky místních rozšířit i do Staré Ruzyně. 

Celý článek 6. 1. 2025

V poslední době se na radnici obracejí občané Liboce, konkrétně z ulic Sestupná a Pelikánova se stížnostmi na těžkou nákladní dopravu v souvislosti se staveništní dopravou, která znečišťuje pozemní komunikace a poškozuje stavebně-technický stav komunikací, zejména chodníky a obrubníky.

Celý článek 23. 12. 2024