Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice
Myšlenka prodloužení metra “A” z Vítězného náměstí se stává velmi reálnou. Potvrdilo to jednání Výboru dopravy Zastupitelstva hlavního města Prahy dne 22. ledna 2004, kterého se také zúčastnil starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa. Podle něj je velká vůle k tomu, aby obyvatelé Petřin a Červeného Vrchu měli výhledově vlastní stanici metra.
Termín: | termíny neuvedeny |
Stádium: | Projekt |
Další informace: | https://www.praha6.cz/vystava/katalog/metro.php |
Při zpracování a schvalování územního plánu hl.m. Prahy byly prověřeny návrhy tras kolejové dopravy MHD včetně metra do roku 2010 a výhledově po roce 2010 vyjma trasy metra A. Na podnět městské části Praha 6 bylo zpracováno několik studií s cílem prověřit efektivnost vedení tras metra západním směrem. V roce 2000 byla zpracována firmou ILF Consulting Engineers s.r.o. studie prodloužení trasy metra A z Vítězného náměstí na letiště –Ruzyně. V roce 2002 byla zpracována prověřovací studie - koncové body metra firmou Metroprojekt Praha a.s. (zadáno SURM MHMP) . Tato studie prověřovala možnosti vedení metra do Suchdola, na Letiště Praha Ruzyně, na Zličín popř. do Stodůlek. Prioritou městské části Praha 6 však zůstává prodloužení trasy metra a z Vítězného náměstí na Letiště Praha Ruzyně.
Situace se po letech změnila, když členové dopravního výboru uznali nutnost řešení dopravní situace v Praze 6 pomocí prodloužení metra a vyžádali si podklady k návrhům trasy. Koncovou stanicí by mohla být Dlouhá Míle, kde jsou mimo jiné podmínky pro vybudování P+R parkoviště a koncových stanic autobusů. Nyní se již nezpochybňuje prodloužení metra na Petřiny, ale spíše se řeší, kam dál, zda do Zličína či na Dlouhou míli. Složitou dopravní situaci v Praze 6 by mělo mimo jiné řešit podle radnice Prahy 6 prodloužení metra z Vítězného náměstí v Dejvicích (21 000 lidí) na sídliště Červený Vrch (8 600 lidí), Petřiny (10 000 lidí), Dědina (6 100 lidí) a dál na letiště (viz. zelená trasa). Snahu Prahy 6 potvrzují i zástupci hlavního města. “Jsem jednoznačně pro dostavbu metra do Ruzyně,” prohlásil ve Večerníku Praha primátor Pavel Bém. Větší šanci ruzyňské variantě dává podle vyjádření pro MF DNES i jeho náměstek zodpovědný za oblast územního rozvoje Jan Bürgemeister a obdobně se vyjádřil i další klíčový představitel města, předseda dopravního výboru František Laudát. Jak řekl Večerníku Praha: “Osobně jsem pro to, aby spojení Dejvic a Ruzyně zajistilo metro”.
Radnice Prahy 6 však neřeší pouze prodloužení metra z Vítězného náměstí. Jde jí o řešení hromadné dopravy v této části metropole řešila jako celek. Všechny individuální kroky, jako jsou rychlodráha, metro, prodloužení tramvaje nebo změna linek autobusů, nepovažuje radnice za koncepční. Takové kroky musí být součástí zásadního plánu rozvoje celé Prahy. Městská část nechce negovat navržené projekty, ale chce, aby hromadná doprava navazovala na ostatní městské části včetně Hostivic, Přední Kopaniny, Statenic, Nebušic, Černého Vola, Horoměřic až po Suchdol a Lysolaje.
Prodloužení trasy metra A
Prodloužení metra “A” z Vítězného náměstí se stalo realitou. Potvrdilo to schválení Rady hl. m. Prahy dne 17. ledna 2006, na kterém radní přijali návrh doporučené změny územního plánu pro vedení trasy metra A ze stanice Vítězné náměstí směrem na mezinárodní letiště – Ruzyně.
--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/projekty/projekt.php?ID=10 ---
Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52
Ústředna: | 220 189 111 |
Bezplatná infolinka: | 800 800 001 |
Fax: | 220 189 111 |
Email: | podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz |
Datová schránka: | bmzbv7c |
Web: | www.praha6.cz |