Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Ptejte se radních ›› detail/podstránka

 

!!! POZOR CHYBA !!!

Chybně zadané osobní číslo: ''

 

Otázky a odpovědi

Výpis konkrétní otázky s odpovědí.


Blíž Pražanům II.

Dobrý večer,

ve své gesci máte na starosti strategický rozvoj
a nadřazené dopravní systémy a na radnici Prahy 6
jste tedy v těchto věcech nejznalejší; a proto
jistě dokážete odpovědět na dále zmíněné otázky
a vysvětlit uvedené nejasnosti.

Občas chodím kolem staveniště MO - a nemíjím
obyčejné ohrady z vlnitého plechu, ale ohrady
zkrášlené obrázky a hesly. Dlouho panely hlásaly
"Blíž Pražanům" - už před časem jsem se Vás chtěl
poprosit o vysvětlení, kdo nebo co je či snad
má být být Pražanům blíž? (nikdo z mého okolí
to také netuší).

Ohrady nyní krášlí (reklamní?) plakáty nové. Podle
všeho popisují situaci v roce 2011 po dokončení
tunelu Blanka, ale přiznám se, že jejich sdělením
nerozumím. Prosím, můžete mi pomoci je objasnit?
Podle mého nedávají žádný smysl a vnímám je jako
předvolební agitku či spíše snahu o ospravedlnění
velmi diskutabilní stavby. Myslím, že kdyby byl
efekt všeho podnikání kolem Blanky zřejmý, vůbec
by totiž Blanka žádnou podobnou "reklamu" nepotřebovala.
Budu rád, když mé pochybnosti vyvrátíte.


Zde jsou texty z plakátů:

>>Auta pod zemí
>>= o 30 % méně oxidů dusíku
>>= o 24 decibelů méně hlukové zátěže
>>= o 1154 tun méně těžkých kovů

Prosím, k čemu se uvedená čísla vztahují? Ještě dokážu
pochopit, že v celé "oblasti působení" Blanky bude
o 30 % méně NOx (Přitom budou lokality, kde naopak
emise NOx vzrostou! Třeba Svatovístká, třeba trojúhelník
Střešovická-Patočkova, třeba "oáza oddechu" na Petynce,
třeba Evropská x obchvat Kulaťáku)

K čemu se ale vztahuje údaj 24 dB a 1154 tun? Ke kolika
vozidlům, k jakému časovému období?


>>Auta pod zemí
>>= čistší vzduch na ulicích
>>= zdravější životní prostředí
>>= lepší kvalita života

Opravdu věříte, že Blankou se vyčistí vzduch v ulicích?
Jak se zlepší se kvalita života? Tím, že vznikne lákadlo
pro další Pražany jet do práce autem? To znamená lepší
"kvalitu života"? Nebude se podobně čekat na možnost
vjezdu do Blanky, jako se někdy čeká na vjezd do
tunelu Strahovského, i jinde?


>>Zdravé a ohleduplné město
>>= o 10 % nižší spotřeba pohonných hmot
>>= o 12 584 386 méně hodin v kolonách
>>= o 15 minut rychlejší jízda přes Letnou

Úspora 10 % paliva je v porovnání jízdy od Malovanky
do Troji dnes a v roce 2011? Podobně tak mám chápat
12 a půl miliónu ušetřených hodin? Ale za den, měsíc,
nebo za rok? Prosím, můžete upřesnit 15minutovou úsporu
přes Letnou? Pod pojmem "přes Letnou" se všeobecně
rozumí cesta z Hradčandy přes pláň na Letenské náměstí
- pokud vím, tramvaj ji překoná asi za 5 minut.



>>Zdravé a ohleduplné město
>>= více prostoru pro kulturu
>>= více prostoru pro sport a přírodu
>>= více prostoru pro vše krásné, co Praha nabízí

Prosím, můžete mi říci, kde vznikne onen prostor?
Stávající plocha pozemních komunikací (Horákové) se
nezmenší, k tomu obří křižovatka Malovanka má rozlohu jako
Staroměstské náměstí, v okolí Prašňáku (vč. obchvatu Kulaťáku)
a částečně i na Letné vzniknou desetitisíce metrů čtverečních
nových asfaltových ploch. Jak Blanka poskytne prostor
pro krásný Pražský hrad ("co Praha nabízí"), když vede
jen několik desítek metrů daleko? Co je ohleduplného na stavbě,
která ničí Stromovku a zaplní okolní ulice další dopravou?


Děkuji Vám za vysvětlení nejenom hesel v obecnější rovině,
ale budu rád, když nějakými výpočty doložíte na billboardech
uvedené ryze technické údaje.

Přeju Vám příjemný podzim :-)

Jirka Škvor

[25.09.2009] nová otázka Jirka Skvor • Téma: strategický rozvoj vybraných lokalit, nadřazené dopravní systémy

Vážený pane Škvore,
při čtení Vašeho dotazu jsem se zprvu domnívala, že jde z Vaší strany o žert. Myslím, že nejsem ta správná osoba, která by Vám mohla smysl sloganů umístěných kolem stavby Městského okruhu objasnit, protože jsou dílem firmy, která stavbu realizuje.
Jistě víte, že každá reklamní kampaň pracuje s přiměřenou mírou nadsázky. Jádro reklamy by, nicméně, mělo zůstat korektní. A to se, dle našeho názoru, v případě „výzdoby“ staveniště Městského okruhu děje.
Je nepochybné, a dopravní analytici to dokáží statisticky kvantifikovat, že dosažením plynulejší dopravy v oblasti dojde (a to zcela jednoznačně) k úspoře času jejich uživatelů a zejména k nižší spotřebě pohonných hmot v dotčeném úseku – to v konečném výsledku znamená snížení nežádoucích, zdravotně škodlivých exhalací a hluku. Již ve fyzice základní školy se učí, že energeticky nejméně náročný je rovnoměrný přímočarý pohyb. Tomu se – v ideálním případě – plynulá jízda v tunelu blíží. Naopak, současné „přískoky“ vozidel v nekonečných kolonách znamenají opakované zastavování a rozjíždění tisíců vozidel denně. Jaký má tento charakter jízdy vliv na spotřebu pohonných hmot a okolní prostředí, je nabíledni. Nebudu s Vámi polemizovat o tom, zda uváděné hodnoty snížení škodlivin jsou přesné, či nikoliv; své zdroje informací by musela sdělit agentura, která ilustrační oplocení pro hl. město zajišťuje. Jde, nicméně, o statisticky kvantifikovatelné hodnoty, včetně vyčíslení úspory času řidičů. Tyto údaje bývají běžně v příslušných dokumentacích publikovány.
V budovaném úseku MO najdeme nepochybně prostory, které budou (re)kultivovány a budou sloužit veřejnosti k odpočinku a sportovnímu vyžití. Jde zejména o prostor u křižovatky Patočkova x Myslbekova, kde poslední dobou v rozpadajících se garážích „živořili“ pouze bezdomovci. Ke kultivaci prostoru dojde i při ulici U Prašného mostu. Dostavba prostoru Prašný most - Hradčanská – je vázána na modernizaci Buštěhradské dráhy (a její umístění „pod zem“), a i zde dojde k zásadní humanizaci území.
Výrazy typu „Blíže Pražanům“ (apod.) jsou nedílným produktem práce P.R. agentur a nelze je pitvat pod drobnohledem. Je to „práce“, za kterou jsou placeni a tak je to třeba i vnímat. Reklama na nás dnes útočí na každém kroku, zvyšuje se její údernost (vtíravost?) a bylo by proto bláhové brát veškerá sdělení doslova.
S pozdravem
Ing. Jaroslava Trnková

[07.10.2009]

Konec výpisu.


ZPĚT na seznam skupin otázekOstatní otázky v tomto tématu



© 2021 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/otazky/list.php?IDx=4551 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz