Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice
!!! POZOR CHYBA !!!
Chybně zadané osobní číslo: ''
Výpis konkrétní otázky s odpovědí.
Vážený pane starosto,
není to tak dlouho, co byly ukončeny debaty o rychlodráze. Na internetu jsou k dispozici i verze vzhledu stanic (včetně konečné na Masarykově nádraží). Nyní se však v tisku zveřejnila úprava územního plánu, která navrhuje zrušit Masarykovo nádraží a pozemky využít jinak. Mám tedy dvě otázky.
- Kde bude tedy rychlodráha končit, když ne na Masarykově nádraží.
- jak je možné, že zrušení Masarykovo nádraží má proběhnout tak svižným tempem (má- li být zlikvidováno do 5 let, nejedná se asi o nápad z leknutí ale o dlouhodobou strategii), když se roky jednalo o rychlodráze a o možnosti zrušení nádraží nepadlo ani slovo. Legrační je také argument, kterým se záměr (také)vysvětluje - nádraží je slepé. Slepá nádraží jsou v centrech mnoha evropských měst a představují důležitý dopravní uzel. Návštěvníci se přes ně dostanou na metro, na letiště, na vnitrostátní vlakové spoje,autobusy. A to,že jsou slepá,je pro orientaci a i koncepci dopravy vlastně výhoda.
V době, kdy je Praha prakticky stále neprůjezdná si u nás náhradou za potenciální šikovnou dopravní tepnu do centra, poslední, která je ještě dispozici, vybudujeme...co vlastně ???
[08.08.2008] nová otázka PhDr. Milana Šimáčková • Téma: územní rozvoj, bezpečnost, zahraniční vztahy, investiční politika, strategie rozvoje MČ Praha 6, strategie nakládání s majetkem, správa majetku včetně evidence, inventarizace a pojištění
Vážená paní Šimáčková,
k Vašim dotazům týkajícím se Modernizace železniční trati Praha – Kladno s odbočením na Letiště Praha Ruzyně musím konstatovat, že stále trvá varianta s ukončením na Masarykově nádraží, jak ostatně i v tisku potvrdili pracovníci Správy železniční dopravní cesty. Že se do budoucna hledá možnost propojení na Hlavní nádraží je pochopitelné a odpovídá to i trendu, aby příměstské vlaky projížděly napříč městem a umožnily tak i vzájemné spojení příměstských oblastí. Hlavových nádraží je ve světě řada, protože to byl svého času trend, ale průjezdnost nádraží má řadu výhod, o jedné se zmiňuji i výše.
Jedna věc je, že se o problému diskutuje a druhá věc, jak je diskuse novináři veřejnosti předkládána.
Městská část Praha 6 se drží zásad obsažených ve společné Deklaraci k realizaci modernizace železniční tratě z Prahy do Kladna s připojením na Letiště Ruzyně, která byla podepsána dne 29.4.2008 a schválena usnesením Zastupitelstva MČ Praha 6 č. 324 dne 20.6.2008.
Věřím, že realizace této stavby přispěje ke zlepšení dopravní situace i na komunikacích naší městské části.
S úctou
Tomáš Chalupa, v. r.
[09.09.2008]
Konec výpisu.
ZPĚT na seznam skupin otázek • Ostatní otázky v tomto tématu
--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/otazky/list.php?IDx=3913 ---
Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52
Ústředna: | 220 189 111 |
Bezplatná infolinka: | 800 800 001 |
Fax: | 220 189 111 |
Email: | podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz |
Datová schránka: | bmzbv7c |
Web: | www.praha6.cz |