PRAHA 6: RYCHLODRÁHA NA LETIŠTĚ A DÁL DO KLADNA BY MĚLA VÉST POD ZEMÍ

Praha – 15. 6. 2015 – Modernizace železniční tratě Praha–Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla je pro městskou část Praha 6 prioritou v oblasti dopravy. S ohledem na historii příprav projektu, charakter území Prahy 6 a znalost místních poměrů považuje vedení radnice za nejvhodnější plně zahloubenou variantu – a to v úseku od stanice Praha-Dejvice do stanice Praha-Veleslavín.

Městská část Praha 6 se proto rozhodla požádat Ministerstvo dopravy, aby učinilo všechny kroky k realizaci této varianty. Zároveň žádá, aby projekt modernizace byl realizován v programovacím období 2014–2020 a prioritně se začal stavět právě úsek mezi Veleslavínem, Letištěm Václava Havla a Kladnem.

 

„Navíc chceme architektonickou soutěž na vzhled zastávek a pracovní skupinu Prahy a Středočeského kraje, která by řešila systém záchytných parkovišť,“ uvedla zástupkyně starosty Petra Kolínská (SZ). Usnesení rady MČ Praha 6 by mělo potvrdit ještě zastupitelstvo, které zasedá 25. června.

 

Aktuální projekt Správy železniční dopravní cesty s počítá pouze se zahloubením v úseku přes Stromovku a také stanic Dejvice a Veleslavín. Plné zahloubení do tunelu v plánu není. Stavba by měla být hotová do konce roku 2023.

 

Trať by měla vést trasou původní, takzvané Buštěhradské dráhy. Z Masarykova nádraží v centru Prahy na letiště by měla cesta trvat maximálně 25 minut. Do Kladna cestující pojedou zhruba půlhodinu.

 

Ing. Libuše Stoklásková

vedoucí oddělení komunikace a vnějších vztahů ÚMČ Praha 6