Praha 6 hledá nové logo a vizuální styl. Soutěž je otevřená všem grafickým designérům

Startuje soutěž na nové logo a celkovou vizuální identitu městské části Praha 6. První fáze soutěže, kterou pořádá odborná organizace Czechdesign, je otevřená všem zájemcům z oboru grafického designu.

„Nová vizuální identita Prahy 6 by měla být sebevědomá a odvážná, ale zároveň ctít vše tradiční, co k naší městské části patří. Praha 6 je unikátní v mnoha ohledech úrovní života a vzděláním, propojením přírody a městského života, je bohatá na volnočasové aktivity a je jednou z nejatraktivnějších částí Prahy s klidnou a příjemnou atmosférou, kde se lidem dobře žije. Věřím, že právě tyto charakteristiky, na které jsme v naší městské části hrdí, bude nový vizuální styl odrážet,“ říká starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Městská část Praha 6 byla v roce 2005 první pražskou městskou částí, která uvedla vlastní logo. Na svou dobu bylo pokrokové, avšak po téměř 17 letech již zcela neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst: je obtížně čitelné a náročné pro práci v různých formátech. Na samotné logo navíc nenavazují další vizuální prvky, které by tak dohromady tvořily jednotnou značku či vizuální projev. Právě komplexní vizuální identita by měla vzejít z otevřené dvoufázové soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign.

„Těší nás, že jsme jako odborná organizace byli osloveni další městskou částí Prahy pro organizaci otevřené soutěže na novou vizuální identitu. Hledat nový vizuální styl pro Prahu 6 bude jistě zajímavým úkolem, jelikož je důležité, aby řádně vystihl její přívětivý a otevřený charakter. Věříme, že zvolený formát otevřené soutěže je tím nejlepším krokem pro zajištění transparentnosti a férového přístupu,“ komentuje zapojení organizace Jana Vinšová, ředitelka Czechdesignu.

Do první fáze otevřené soutěže se mohou přihlásit všichni zájemci z řad grafických designérů, kteří zpracují soutěžní návrh nové vizuální identity dle soutěžního zadání a doručí jej do 4. května 2022 do 12 hodin do pražské kanceláře Czechdesign ve Vojtěšské ulici.

Soutěžní návrhy budou prezentovány anonymně porotě složené z nezávislých odborníků, kteří se specializují na grafický design a typografii, a ze zástupců městské části Praha 6.

Do druhé fáze soutěže postoupí až čtyři účastníci, kteří své návrhy představí porotě již osobně. Postupující účastníky čeká odměna za rozpracování soutěžního návrhu a vítěze dále zakázka na vytvoření grafického manuálu včetně implementace navržené identity.

Novou podobu vizuální komunikace Prahy 6 vybere odborná porota v létě letošního roku.

Porota soutěže

Nezávislá část poroty (externí odborníci):

  • doc. MgA. Kristina Fišerová – grafická designérka, pedagožka na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara
  • Mgr. Jiří Karásek – grafický designér, studio Marvil
  • doc. MgA. Radek Sidun – typograf, prorektor a pedagog na UMPRUM
  • Mgr. Jiří Toman – grafický designér, studio Toman Design


Závislá část poroty (zástupci městské části):

  • Mgr. Ondřej Kolář – starosta městské části Praha 6
  • Mgr. Jakub Stárek – místostarosta městské části Praha 6
  • Ing. Miloš Vlach – zastupitel městské části Praha 6

Kompletní soutěžní pravidla najdete na stránkách soutěže po rozkliknutí zde.

CZECHDESIGN
Czechdesign  je profesionální zastřešující organizace, jež se stará o rozvoj designu v České republice. Dlouhodobě prosazuje uplatňování designu v praxi a férové nastavení podmínek v designérských soutěžích. Provozuje nejčtenější webový portál o českém designu www.czechdesign.cz, podporuje a propaguje české designéry, radí firmám a institucím, jak spolupracovat s designéry, a je předním pořadatelem designérských soutěží.