Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2007 21:42

cely clanek: [aktualne.centrum.cz]

Praha - Vést dálnici pražského okruhu přes efektní most v Suchdole není nejlepší. Ekologicky i finančně výhodnější trasa pražského okruhu vede od města dál na sever.

Aktuálně.cz se podařilo získat studii, v níž poradenská společnost Mott&Macdonald vypočítává důvody proč. Ministerstvo dopravy, které si ji objednalo, má analýzu už čtrnáct dní, ale nechce ji zveřejnit.

Z výsledků vyplývá, že jižní varianta, která vede pražský okruh přes Suchdol bude stát 15 a půl miliardy korun, nepočítaje v to 6,4 miliardy na výkup pozemků a další peníze na rezervy.

Severní varianta, která překračuje Vltavu poblíž Řeže, bude stát necelých sedm miliard, a je tedy o osm a půl miliardy levnější.

Jeden most gratis

Studie připouští, že pro městskou dopravu je severní trasa nevýhodná. Proto navrhuje postavit most, který by vedl z bohnického sídliště a řeku překročil severně od Dejvic. Ten by přišel na necelé tři miliardy. O dalších jeden a čtvrt miliardy bude u severní varianty dražší napojení na další část okruhu z Březiněvsi na východ.

Proto se celkově ušetří "jen" 4,3 miliardy. Tento výsledek studie potvrdil na dotaz Aktuálně.cz i ministr životního prostředí Martin Bursík.

Pro pražskou dopravu bude podle studie výhodné, když se transitní a městské dopravě vyhradí zvláštní most. Spojení obou typů dopravy se neosvědčilo už na Barrandovském mostě.

Severní varianta se na rozdíl od té jižní vyhne chráněným územím na severním okrají Prahy. Jižní protíná přírodní památky "Sedlecké skály" a "Zámky", rovněž přírodní park "Drahaň-Troja".

Stejný termín 2013

Studie dokazuje, že stavba trasy poblíž Řeži nezdrží dokončení severozápadní části okruhu. Ředitelství silnic a dálnic už pracuje na projektu jižní varianty a mělo by ho dokončit v říjnu 2009. Se severní variantou se zatím nezačalo, pokud by se ale projekt připravoval od letošního října, stihl by se do března 2011.

Dostavět jižní trasu se třemi tunely a třemi mosty však bude obtížnější. Může být dokončena v srpnu 2013, tedy jen o dva měsíce dříve, než severní varianta s jedním tunelem a jedním mostem.

"S ohledem na finanční a věcné objemy prací je uvedení do provozu ve stanoveném termínu u jižní varianty značně více rizikové oproti severní variantě," stojí v komentáři ke studii.

Mott&MacDonald navíc konstatuje, že severní varianta neohrozí bezpečnost Ústavu pro jaderný výzkum v Řeži.

Tím severnější varianta splňuje všechny podmínky, které si ministr dopravy Aleš Řebíček v lednu stanovil. Ministr dnes už může souhlasit s tím, že o čtyři a půl miliardy lacinější projekt nahradí dálnici přes Suchdol.

Takovým rozhodnutím podmiňuje svůj souhlas se stavbou severozápadního okruhu ministr Bursík.

Řebíček stále hledá

Ministr Řebíček zatím výsledky nekomentoval a trvá na tom, že výsledky výzkumu nedostal.

"Není vám divné, že studii údajně objednanou ministerstvem dopravy už viděl ministr životního prostředí, ale ještě ji nedostal ministr dopravy a nemá ji ani odbor infrastruktury, kterému ta problematika náleží?" ptá se jeho mluvčí Karel Hanzelka.
To dokazuje, že v Řebíčkově úřadě panuje nepořádek.

Aktuálně.cz má dokument podepsaný 13. července Darinou Sedlářovou z odboru vnějších vztahů Ministerstva dopravy, který potvrzuje, že ministr Řebíček rozhodl o vypracování studie v lednu. Smlouvu o studii za 720 tisíc korun bez DPH uzavřel s firmou Mott&MacDonald ministerský odbor strategie.
Osm kilometrů navíc, šest kilometrů méně

Vedle ceny dálnice je rozhodující její dopravní význam. Zpráva Mott&Macdonald ani žádná jiná studie neřeší, jestli se cesta automobilistů z jednoho břehu Vltavy na druhý významněji zkrátí severní, anebo jižní trasou.

Kritici severní trasy upozorňují, že prodlouží spojení mezi silnicí R7 v Ruzyni a dálnicí D8 v Březiněvsi o osm kilometrů. Obhájci upozorňují, že se to nedotkne šoférů, kteří míří do Prahy právě z těchto dvou silnic. Těm je lhostejné, jestli se na okruh dostanou o čtyři kilometry dříve, nebo později. Bohnický most zkrátí proti suchdolské variantě o šest kilometrů trasu všem, kteří míří z Dejvic do Bohnic.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 11.09.2007 14:24

Zaznamenala jsem též tuto zprávu na centrum.cz . Léta obyvatelé Suchdola a dalších dotčených obcí , kteří se staví proti vedení okruhu přes své území, čelí nařčením ze sobectví .Každý jakoby slyšel jen tu první část - nechceme okruh přes Suchdol a jako by ohluchl při následné argumentaci pro severnější trasu. Vždy jsme slyšeli jen že když bude okruh dál, tak "na něj nikdo nepojede". Přesně jste to napsal - kdo pojede z Dejvic do Kobylis, má to v případě vystavění nízkého mostu v Podbabě blíž. Kdo pojede z Plzně do Chomutova, tomu to bude srdečně jedno . teď nastalo zvláštní ticho, jakoby se teď všichni divili, když to, co odpůrci okruhu pořád kolem dokola léta opakují, teď leží černém na bílém od renomované firmy . Jen doufám, že to neskončí na tom, že když máme tu jižní variantu už tak podrobně připravenou a rozpracovanou, zatímco ta severní se ta samá léta pomíjela, tak že už musíme tu jižní taky realizovat.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 10:48

Hmm, zajímavé. Není sporu o tom, že varianta bližší městu je dražší. Problém je, že doprava, která se po budoucím Pražském okruhu bude pohybovat má být také dopravou pražskou, kterou na okruh vytáhnu z města, aby městem nejezdila zbytečně. Když obchvat vzdálíme a dopravě nabídneme most u Bohnic, nebude okruh plnit úlohu komunikace, která vytáhne z města dopravu na okruh, převede jí na jiný konec města a tam ta doprava zase vjede do města. Ta doprava prostě využije běžné městské komunikace. Na okruhu blízko města je 10% tranzitu a 90% dopravy Praha - Praha. A okruh má ulevit Praze, tranzitu není tolik. To znamená, že pokud zmíněný návrh bude realizován, provoz v Bohnicích, Suchdole, Čimicích a Dejvicích velmi razatně naroste. Čož si vyžádá pak stavbu dalšího mostu nebo dalších komunikací. Ale budiž, pokud to lidé chtějí, asi si to vybojují. S novým metrem a okruhem daleko u Kladna bude doprava v Praze 6 tou nejtragičtější v Praze. Ještě, že tam nebydlím....

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 09:05

Ještě dodatek pro pana Martina. Napsal jste přesně tu věc, o které jde celou dobu spor. Podíváte-li se na mapu, jak jsou uvažovány oba okruhy, vnější i městský, tak ta část, která vede přes Suchdol, je jednoznačně součástí tzv. vnějšího okruhu , někdy je nazýván tranzitní nebo taky expresní .A ten by ale měl sloužit ne jak vy píšete z 90% pro pražskou dopravu, ale zejména pro tranzit - podle Vás je ho jen 10%, to se mi ani nechce věřit.Aby ten, kdo jede napříč republikou a případně i Evropou, nevjížděl do města a nezatěžoval běžnou každodenní dopravu v Praze . Vnitřní městský okruh, jehož součástí jsou mimo jiné zde tak často zmiňované stavby jako MÚK Malovanka, tunel pod Stromovkou apod.,by měl sloužit hlavně dopravě uvnitř města, z jedné části do druhé apod. A tam by podle mě pro spojení Prahy 6 a Prahy 8 tak, aby se ulevilo zejména Praze 7 ( Letná, Veletržní, Korunovační ...) nízký most z Podbaby na druhou stranu řeky naprosto vyhovoval.Jenže tady v tom bodě se od začátku tlačí názor, že právě v tomhle místě ty dvě odlišné funkce "scukneme" dohromady a ten segment přes Suchdol že poslouží oběma účelům najednou. Ale proč ? Když varianta J je pořád sama o sobě o dost dražší než varianta Ss+nízký most v Podbabě dohromady ?Argument se zajížděním si pražských řidičů by vybudováním nízkého mostu taky padl . Tak proč se na tom stále trvá . Občas když jsem byla malá, mi doma odpovídali - prostě proto. Tyhle diskuse mi to někdy připomínají .

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 16:32

Problém je, že své dopravní problémy si Praha generuje sama. Tranzit na PO nikdy nepřesáhne úroveň 25%, v některých okamžicích je i těch 10%, to zejména v osobní dopravě, všechno ostatní je pražská doprava. Pokud je vnější okruh daleko od města, znamená to, že těch 75% vozidel někde bude jezdit. Městský okruh bude tak jako tak kapacitně okamžitě přetížen, navíc je na něm moc tunelů, do nichž není vzhledem k riziku požárů možné pustit kolony vozidel. Tudíž se zátež bude mít tendenci rozptýlit okolo. Objeví se tak zákonitě znovu ve Veletržní a Korunovační a na novém mostě u Nádraží Holešovice, případně na mostě v Podbabě. V těchto místech a v přilehlých čtvrtích způsobí realizace severní varianty okruhu obrovské dopravní problémy. Místní doprava bude využívat ty nové nízké mosty a okolní komunikace, protože na vnější okruh bude daleko a vnitřní bude přetížen. A navíc přibudou motoristé, kteří použili vnější okruh v místech, kde je městu blíže a zde se budou napojovat na vnitřní komunikační síť. Lze předpokládat naprostou devastaci životního prostředí nejen v Suchdole, ale i v Bohnicích, Čimicích, Troji i Dejvicích. Daleko horší, než při realizaci jižní varianty, která velkou část místní dopravy na okruh vytáhne. Ale pokud si tento stav lidé přejí, asi se tak stane, máme demokracii, jen pak bude o dost těžší vše řešit. Přijdou restrikce, parkovací zóny, zákazy průjezdu apod., což život místním moc neusnadní...

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Vláďa (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2007 23:57

Jak svět ukazuje, tak vždy je lepší postavit něco než nic, protože optimální volba neexistuje. Ale spíš to vypadá, že se tato budou hádat dalších 25 let a ve výsledku nebude stát nic, zatímco v Praze a okolí se budou dusit statisíce lidí a na silnicích budou umírat tisíce. Bravo!

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 18.09.2007 07:39

Nevím, co ukazuje svět a nemyslím si, že postavené "něco" je vždycky nutně lepší než nic, ale to je otázka názoru.Co ovšem nechápu, je souvislost umístění segmentu expresního okruhu s tisíci mrtvými na silnicích. To jako že na ulicích v Praze budou tisíce zemřelých, když nepovede okruh přes Suchdol nebo kde zrovna tato část okruhu přivodí takové ztráty na životech ?
Že se vedou tak dlouhé polemiky a spory je celkem logické, všichni vědí, že pokud se jednou něco postaví, už je to tam napořád, sice je fajn, když se pak třeba řekne, že to byla blbost a špatné řešení, ale to už většinou nikomu nepomůže. Zářným příkladem , který všichni známe, je třeba magistrála a těm lidem co to dneska pomůže, když si nemůžou ani otevřít okono . Ale je určitě vždycky rychlejší postavit "něco" a pak teprve přemýšlet.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Lukáš (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2007 00:04

Myslím, že názorný příklad spojení vnějšího a vnitřního městského okruhu nám není tak vzdálen. Stačí se podívat na Barandovský most, jak tam jezdí 10% - 25% tranzitních kamionů. a 75% pražské dopravy. yawning smiley) Neúnosná situace vede ke stavbě dvou mostů přes Vltavu. Proč by to mělo být o pár kilometrů severněji jinak?
Navíc okruh má zásadní význam pro rozvoj města. Dálnice totiž jako bariera rozdělí město na část před dálnicí a za ní. Postavíme-li okruh příliš blízko městu, město se nebude mít kam dál rozvíjet.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 27.09.2007 18:13

Lukáš: Přesně jste popsal ten problém. Když vnější okruh není, nebo je daleko od města, přetíží doprava okruh vnitřní. Vnitřní okruh přestane pobírat. Kamionům sice vjezd do okolních ulic a na malé mosty zamezíme značkami a restrikcí, ale zbytek aut se rozptýlí do okolí městského okruhu, aby se k cíli své cesty dostal. Protože osobní provoz nepojede po dalekém okruhu kolem Prahy. Částečně jej bude využívat, jen když bude městu poměrně blízko. Pokud jej využívat nebude a městský okruh bude přetížen, nejvíce na vzdálený okruh od Prahy doplatí právě Čimice, Suchdol apod. Ale když to chtějí, nelze jim v tom bránit. Asi opravdu nakonec projde vzdálenější varianta...

Jinak na Jižní spojce je nad 80% dopravy vztažené ku Praze, jen ty kamiony jsou moc dlouhé a zabírají dost místa. V jejich případě tudy jede pochopitelně 100% jejich tranzitu v tomto směru, ale v celkovém počtu dopravních výkonů to 20% opravdu nepřesáhne.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: obyvatel Hanspaulky (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 13:07

ten okruh už měl nejmíň 10 let stát. Že se tak dosud nestalo je typickým příkladem neschopnosti na všech úrovních. Je smutné, jak v této zemi nic pořádně nefunguje, dopravu nevyjímaje. Neznám jediné hlavní město v civilizovaných zemích aby nemělo vnější obchvat. Česko tedy evidentně mezi civilizované země nepatří. A všechny ty polemiky jestli přes Suchdol nebo ne jsou úplně bezpředmětné.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Varan / Dejvice (IP zapsáno)
Datum: 15.10.2007 16:59

"Pražský okruh (D 1) bude vybudován [v délce] 50 km kolem Prahy..." Tak bylo napsáno začátkem roku 1948... Čili my dnes řešíme plány a projekty staré více jak půl století! Je proto snad logické, že původní plány je nutné přizpůsobit aktuálním podmínkám. Nikdo by se dnes již neodvážil postavit Městský okruh v jeho původně uvažované stopě, která vedla povrchově skrz Dejvice (Thákurova, Flemingovo náměstí, Náměstí Interbrigády, Nádraží Bubeneč, Stromovka - Malá říčka...) Stejně hloupé by ale přece bylo stavět Pražský okruh přes Suchdol! Zásadní vadou tohoto řešení je, že Městský okruh a Pražský okruh by díky své vzájemné blízkosti byly vzájemně zaměnitelné, přičemž z jejich spojovací třídy Svatovítské, Jugoslávských partyzánů a Podbabské by se stala stejná dopravní stoka, jakou je severojižní magistrála (mimochodem: jaksi diplomaticky se u této SJ magistrály již neuvádí, že jde o II. SJM - přičemž tou I. severojižní magistrála měla být v plánech starých více jak půl století právě výše zmíněná trasa Svatovítská - Jugosl. partyzánů - Podbabská). Jediným smysluplným řešením je vytáhnout v maximální míře dopravu vně města - a ne ji naopak zatahovat do města, jak by to učinila trasa Pražského okruhu přes Suchdol. Argument, že se tím prodlouží délka okruhu o pár kilometrů, je směšný - stačí se podívat, o kolik desítek kilometrů je delší dálnice z Plzně do Brna, vedoucí přes Prahu, a přece to jaksi nikomu nevadí... Tak či onak, města patří lidem, a ne autům, takže čím dříve se začne považovat za normální, že do města se rychleji a pohodlněji dostanu MHD, tím lépe... Jedna věc je tranzitní doprava, kterou obslouží Pražský okruh - druhá věc ovšem jsou satelitní městečka a jejich dopravní (ne)obslužnost - tady žádný okruh nepomůže, protože tyhle lidi mnohdy pracují v centru... Zčásti by mohly pomoci nové tramvajové tratě, vytažené formou rychlodráhy či příměstské železnice až k těm satelitním městečkům (třeba by si ti obyvatelé podnikatelského baroka pak nestyděli sednout do tramvaje Porsche - a nenazývali by MHD sockou.../:-) Je obrovská škoda odstřeleného Denisova nádraží (Těšnov), protože to mohl být terminál přímětské železnice z východní a severní části Prahy, s přímou vazbou na metro Florenc... Obdobně je škoda zrušených tramvajových tratí, např. od Pražského povstání na Kačerov... Tramvaj je pozoruhodným městotvorným prvkem, který velice zlidšťuje životní prostředí - na rozdíl od automobilů, které činí pravý opak. Z ulic, odkud zmizely tramvaje, se staly stoky - jako třeba z Husitské nebo Hybernské. A proč zmizely? Protože se postavila ona II. severojižní magistrála, která na sebe přitáhla dopravu z širokého okolí. Podobně by to dopadlo s okolím Suchdola a Dejvicemi, pokud by se postavil Pražský okruh přes Suchdol. Vnější okruhy totiž de facto nic něřeší - jediným jejich přínosem je, že "odtahují" dopravu mimo město, aniž by přitom bylo výhodné je využívat při cestách po městě. Okruh přes Suchdol by však dopravu neodtáhnul, nýbrž naopak přitáhnul. Snad tohle konečně pochopili i na ministerstvu dopravy...

I. severojižní magistrála
Autor: M.B. (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 08:47

Opravdu je to tak. Z výstavy o městském okruhu, která nedávno proběhla v sálu architektů na Staroměstské radnici, je patrné, že se Praze po letech podaří skutečně vybudovat kromě 2. SJM i tu plánovanou 1.SJM. Ta měla plynule navazovat na Strakonickou silnici a skrz Strahovský tunel měla vést do oblasti Ořechovky a dále přes Vítězné náměstí na Suchdol. Současné vedení se pro nekompromisní vyhnutí Ořechovce (kde měla být uprostřed vilek velká mimoúrovňová křižovatka s veleslavínskou radiálou) přimkne více k Pražskému hradu. Oblast Prahy 6 je zatím nedobudovaná, ale vše spěje k tomu, že oblast Prašného mostu bude nejrušnější křižovatkou Prahy.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2007 16:07

K dopravní situaci na sever od Prahy je třeba dodat i to, že na toku Vltavy mezi Pražským mostem Barikádníků a Kralupy n/Vlt. není ani jeden silniční most. Stávající mosty v Praze i v Kralupech jsou již léta přetíženy a vytvářejí úzká hrdla v dopravě s kolonami stojících vozidel. Moderní kapacitní most měl v této oblasti stát již mnoho let. Stahování dopravy do tunelů na městském okruhu (Blanka a spol) jen zvýší zátěž přilehlých městských čtvrtí. Vozidla totiž musí na okruh někudy přijet a z něj odjet. Domnívám se, že silniční doprava v šestém Pražském obvodě je již natolik katastrofální, že jakékoli průtahy s řešením obchvatu jsou na úrovni sabotáže.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2007 05:24

Vážená paní Černá, dovedete si představit jak vzroste již tak silná doprava přes Váš milovaný Suchdol až se v Sedlci postaví most do Bohnic? A nejen přes Suchdol, ale i třeba i přes Bohnice? Dodnes se divím, že jejich obyvatelé proti tomuto nízkému mostu neprotestují. Ale to jsou asi "nižší vrstvy z paneláků". Všichni individuální motoristé se z Letné a Veletržní stáhnou do Suchdola, Podbaby a Bohnic. Začarovaný kruh v případě všech staveb komunikací tkví v tom, že všichni chtějí rychle a bezpečně jezdit, ale nikdo nechce povolit stavbu komunikace poblíž svého bydliště. Jděte se postavit na jedno odpoledne na Letnou a ujišťuji Vás, že to nerozdýcháte. A pokud bude SOKP postaven v severní variantě, bude při dnešních cenách PHM prakticky vše při starém, každý si kvůli ušetřeným km raději chvíli postojí. Konečně po shlédnutí projektu jsem kromě období výstavby tunelu neshledal žádné změny na Suchdolských exteriérech a doprava na Kamýcké se určitě zklidní. Dnes tam člověk ani nepřejde silnici. Individuální doprava narůstá ze dne na den šíleným tempem a oddalovat stavbu vnějšího okruhu je nezodpovědné, ten měl být hotov již před 20-ti lety a ne se dnes o něm teprve dohadovat

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2007 14:12

je už neuvěřitené co se v této republice děje.. Každý z nás má auto a dovedu si představit jak je nadšený když musí stát někde v zácpě, ale protestovat budeme proti všemu..
problémy dopravy by měli řešit příslušné instituce které by k tomu měli zaujmout ten nejlepší postj a nejlepší řešení a prostí lidé by se do toho neměli zapojovat ani v nejmenším.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: JJ. (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2007 16:14

Jakube, píšete, že každý z vás, ale za jakou skupinu to píšete?

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2007 17:06

myslím že za skupinu lidí od 18 do zhruba 65 let.. je pravda že pár jedinců bez aut v této věkové skupině také znám, ale to jsou spíše vyjímky.
Ikdyž pravdou zůstává, že pokud srovnám potřebu auta zde v Praze a v jiných regionech ČR je opravdu pozoruhodné jak se to mění.. na severu Čech odkud pocházím, je auto takřka nezbytností.. zajištění hromadnou dopravou žádné, do obchodu daleko.. aby mohl člověk trochu operativně existovat a nestálo ho to moc času je opravdu nutné aby měla 4 člená rodina 4 auta, což jde bohužel praktikovat až po tom co děti dosáhnou 18 let..
Kdežto zde v Praze je to o něco výhodnější, auto stačí do rodiny pouze jedno, vzhledem k tomu že auto MHD jezdí opravdu skoro všude.
Ale i tak, pokud nemá každý "své" auto tak nějaké občas řídí, nebo s někým jede a určitě mu není příjemné stát někde v zácpách pokud ví, že problém dopravy v nějaké části už mohl být dávno vyřešen...

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2007 22:22

Máte pravdu, problémy mohly a měly být vyřešeny nebo alespoň řešeny.

Jen bych byl VELMI opatrný s tím, co nazývat řešením. A ještě opatrnější v tom, že existuje "instituce", která to káže správně vyřešit a neprosazuje jen něčí zájmy.

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: Jakub (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2007 08:12

Ano, tohle je zde v České Repuvlice asi všeobecně největší problém.. Prosazování vlastních zájmů... Kdyby se vždy hledalo nejlepší ekonomickotechnické řešení, myslím žebychom měli minimálně o polovinu lehčí život... Ale toto je zapřičiněno pouze lidmi... ...lidmi, kteří mezi námi žijí...

Re: aktualne.cz: Pražský obchvat nemá vést přes Suchdol. Víme proč
Autor: mic (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2008 11:49

Jsem sám zvědav, jak se to vše nakonec vyvrbí. Je dobré se ale podívat třebas do mapy. K čemu mi bude nízký most v Suchdole? No, on by tedy nebyl v Suchdole, nýbrž v Sedleci, že. A nevedl by do Bohnic, ale někam k ZOO. Od Kulaťáku je napojení poměrně slušné, ale co s auty u ZOO? Buď je svést zpět na MO podél řeky, nebo nějak vystoupat do Bohnického sídliště. Obě varianty jsou špatně. Přepravní proud by totiž vedl přibližně tudy: Evropká-Podbabská-nový nízký most- a dále buď "obchvat Tróje", nebo nahoru K Pazderkám do Kobylis. Celá trasa vede hustě zabydlenou oblastí. Jen suchdolští zahrádkáři budou moci konečně řádně zpeněžit své dosud bezcenné pozemky. Jak prosté.
Pojďme se ale podívat dále na sever. Nejbližší most přes Vltavu je až v Kralupech. To je sice pravda, ale v dohledné době se to má změnit. Dle mých informací je "v poměrně rozpracovaném stavu" nový most u Dolan. Navazující silnice má spojit D8 a R7, což je poměrně příznivé, neb ulehčí jak Kralupům, tak částečně i tranzitu D8-D5. Tedy pod Suchdolem by dominovala především osobní doprava. Nicméně v případě podivné varianty Ss by bylo třeba nějak Prahu6 napojit na tento vzdálený "okruh", a to by vedlo pochopitelně ke zvýšené dopravě právě v současnosti už tak vytíženém sevorojižním směru. Takže ve svém důsledku na tom budou suchdolští hůře, právě pokud si prosadí svoje. Tedy někteří. Tedy ti, co jsou na tom bídně už teď. Jiní z nich ovšem značně vydělají na proměně zahrádkářské kolonie na lukrativní parcely, neb ona kolonie nebude leží poněkud stranou.



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2019 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,9977 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz