Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 14.05.2007 19:56

Z dnesnich O&O (https://www.praha6.cz/otazky/list.php?IDx=3011)

dotaz p. Smidka
> ...s velkou zacpou v ulici Patockova smerem do centra....
> ...zpusobuje semafor u vjezdu do Strahovskeho tunelu.
> ...doba pro odboceni do Strahovskeho tunelu tak kratka, ze odboci cca 4-5 aut

odpoved p.Zaruby:
> Prislusne bezpecnostni predpisy povoluji pouze omezene zaplneni ... tunelu. ...
> Obsluha centra ... vpousti do tunelu pouze tolik vozidel, kolik jich
> komunikacni sit na opacnem predpoli dokaze v danou chvili vstrebat. ...
> Bohuzel, problem s omezenou prujezdnosti Patockovy ulici zmizi az s dokoncenim MO...

Podobna pripominka/dotaz padla jiz v [www.praha6.cz] v podstate se stejnou odpovedi z ust radnice.


Prosim, muze mi nekdo vysvetlit, jak bude vypadat situace po dokonceni MUK Malovanka a MO, kdyz ted je intenzita v tunelu 45.000/den a po dokonceni MO je planovana 100.000?

Zda semi, se ve smeru Malovanka -> Smichov -> atd se prece uz nic nezmeni, zadna dalsi kapacita nepribyde!

Muze mi, nekdo, prosim, vysvetlit, kam se do tunelu vejde tech dalsich 55.000 aut/den, kdyz se tam dnes nevejde ani tech 45.000? Nebo budou po dokonceni MO jine bezpecnostni (mene bezpecne?) predpisy, nez jak je zminuje p.Zaruba?

Diky tomu, kdo mi to vysvetli....

Jirka Skvor

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Mirek (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2007 23:22

mě by taky zajímalo, jak se tunel řídí. Projedou 2 auta do tunelu z Patočkový a jedou celý tunel úplně osamocené až k baranďáku. Nebo např. třeba mě, stačí jen jet na smíchov, takže jen projedu a hned na prvním sjezdu zase vyjedu. Na smíchově je volno a tunel je zase prázdný. Teď mi někdo vysvětlete, PROČ projedou jen dvě auta i když dalších X lidí opustí ihned tunel stejně jako já a neblokuje mrázovku an baranďák. Proč tedy máme stát kolonu, která se nehýbe a je tvořena uměle,když chci projet jen těch pár set metrů tunelem,abych ho ihned opustil?? Podotýkem,že za tunelem je průjezdno!! Prostě je málo míst jak se dostat na druhou stranu. Např. Letná,Korunovační,přez strahov zadem,Chotkovy sady,Karlovarská, Patočkova ... všechno to jsou doslova MRTVICE.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 17.05.2007 13:21

Můj dojem z toho, co popisujete, je takový, že se občas omylem aktivuje varianta programu semaforů určená pro situaci, kdy je uzavřený tunel Mrázovka a na smíchovské straně Strahovského tunelu se dělají kolony, protože Smíchov to skutečně nepobere. Aby auta nestála v tunelu a řidiči se nedusili, nechají dispečeři (rozumně) stát auta už v Břevnově. Problém je v tom, že tato varinta programu se někdy z mně neznámých příčin aktivuje i v případě, že Mrázovka normálně funguje. Strahovský tunel využívám několik let a toto jsem odpozoroval.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: karel (IP zapsáno)
Datum: 18.05.2007 23:44

Asi to je tak nějak, jak píše Marek. O této problematice se zde podrobně psalo před lety, když ještě Mrázovka nebyla v provozu. Tenkrát tvrdili kompetentní úředníci z dopravy, že až bude Mrázovka dokončená, zvýší se propustnost na smíchovské straně a na straně břevnovské bude možné prodloužit zelenou na více než dvě či tři auta.
Nevím proč se staví mimoúrovňová křižovatka. Ta podle mého názoru problém nevyřeší a regulací tunelu, jak je v současnosti prováděna, se jen zasekají nájezdy stejně jako dnes. Snad by se mohl zlepšit průjezd od střešovické vozovny do Patočkovy, ale pokud se kolona zájemců o tunel protáhne až k vozovně tak, jak se již dnes často stává, budou stejně všichni čekat a peníze investované do slavné MUK budou vyhozené z okna.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 31.05.2007 23:40

V O&O se objevila další odpověď p.Zaruby, nevím jak ostatním, ale mně se zdá,
že vůbec neodpovídá na otázku. Ba se mi zdá, že si dělá šprťouchlata:

> (ne)prujezdnosti Strahovskeho tunelu vmerem z Patockovy ulice na Prahu 5.
> Pokud uz ted nelze do tunelu vpustit vice vozidel z Patockovy ulice proc se
> vlastne buduje MUK Malovanka ? Jestlize nedostacuje kapacita komunikaci na
> druhe strane tunelu nyni, kam se ma vmestnat kalkulovany narust prujezdni
> dopravy ? Dekuji za odpoved a zdravim, M.Votava
------------------------------------------------
>ODPOVED: Vazeny pane Votava,
> ...
> Teprve uvedenim celeho souboru staveb do provozu, tj. v danem pripade
> zprovoznenim Mestskeho okruhu v useku Strakonicka - Povltavska, bude
> pozitivni vliv stavby na povrchovou dopravu patrny.
> ...
> vysledny efekt bude zrejmy az po dokonceni dila jako celku.
> S pozdravem Jan Zaruba

Původní otázka se týkala propustnosti tunelu od Malovanky na Smíchov, teď p. Záruba argumentuje nutností zprovoznění MO na opačnou stranu...

Co se týká pozitivního vlivu MO "jako celku", nevím, co pozitivního bude např. na tom, když od Prašňáku se na Kulaťák povalí o 50 % víc aut, Patočkovou nejméně o 25 % víc aut... (příloha)

Jirka Škvor

Přílohy: intenzity_p6_2004_2010.gif (17.5KB)  
Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: karel (IP zapsáno)
Datum: 03.06.2007 18:01

Velice by mne potěšilo, kdyby někdo z radnice konečně vysvětlil zde popisovaný problém, tedy důvody tvorby kolon před vjezdem do strahovského tunelu (myslím si, že je to dokonce povinností radnice).
Tunelové propojení mezi Prahou 6 a Prahou 5 má mít dle prognóz do roku 2010 více než dvojnásobnou kapacitu - viz přílohy předchozího příspěvku pana Jirky Š. Jak bude tunel tento úkol zvládat, když nestačí ani na současný poloviční nápor??. Domnívám se, že realizace souvisejících dopravních staveb (včetně MUK) o kterých se zmiňuje pan Záruba je jen mlžením, protože ty přivedou k tunelu právě tu dvojnásobnou zátěž.
Matně si vzpomínám, že v dobách plánování tunelu se mluvilo o třech tunelech, jejichž zapojení do systému mělo být operativně dle zátěže měněno.
Já osobně však mám ten dojem, že v nákladně zřízeném dispečinku buď není vůbec žádná obsluha, nebo je obsluha zcela nekompetentní, která naprosto nereaguje na potřeby provozu a zcela neopodstatněně provoz v tunelu brzdí (tím, že neprovádí žádné korektury režimu) pod záminkou, že nelze připustit tvorbu kolon v tunelu. Domnívám se, že dostatečným důkazem mého tvrzení je skutečnost, že vždy, když projíždím tunelem (nejméně 20x za týden), je vlastní tunel naprosto volný a já jedu ve skupince 5 - 7 vozidel (které vpustí semafor) a před nimi a za nimi není nikdo v dohledu. A to přesto, že jsem před vjezdem do tunelu strávil 30 minut i více popojížděním od Prašného mostu až k vjezdu do tunelu.
Prosím, aby ostatní uživatelé tunelu zde uvedli své zkušenosti.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: dejv (IP zapsáno)
Datum: 03.06.2007 23:54

Mam dojem, ze za umelym snizovanim propustnosti Strahovskeho tunelu je snaha odlehcit Barrandovskemu mostu, Strakonicke a Jizni spojce. Tedy zabranit kolonam stojicim v tunelech. Takto to odskacou obyvatele Patockovy ulice. Taky dost dobre nechapu proc se nejprve nedokonci tolik potrebny vnejsi obchvat Prahy, Tedy jeho severozapadni cast. Tady se resi porad jen vnitrni prujezd Prahou. Ale nikoho nezajima, ze po zmrsene D1, ktera privadi tisice aut denne primo do srdce Prahy tu je dalsi D5, ktera dalsi tisice privadi na Prahu 5 a Prahu 6. A tak na dohled od Hradcan!!! vznika u Strahovskeho tunelu megalomanska mnohaurovnova krizovatka, bude se tunelovat Stromovka a z Jugosl.Partyzanu vznikne magistrala. No potes nas panbuh sad smiley

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Varan (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2007 10:01

Co píše ve svém příspěvku "DEJV" je myslím zcela přesné. Bez regulace propustnosti Starhovského tunelu by vcelku lehce zkolabovala tzv. "dominovým efektem" automobilová doprava na území celé Prahy. Párkrát k tomu bylo i přes uvedenou regulaci v poslední době jen krůček. Ale je otázka, zda je to dobře. Nebylo by lepší nechat opravdu automobilovou dopravu totálně zkolabovat, aby lidem na Magistrátu konečně došlo, že Praha patří lidem, a ne autům? Když se dostavoval Strahovský tunel, tak Magistrát sliboval, že zmizí kolony v okolí Palachova náměstí. Samozřejmě, že dnes tam jsou ty kolony pořád stejné. Obdobně to dopadne se slavným obchvatem Kulaťáku - prostě se tam jen nahrne doprava odjinud (ostatně, obchvat má hlavně sloužit autobusům(!) a naklaďákům(!!). Samozřejmě, že zčásti by mohl pomoc dálniční obchvat na severu - ovšem nikoliv ten prosazovaný v Jižní variantě přes Suchdol, protože ten nic nejen nezlepší, ale naopak ještě přitáhne ku Praze a do Dejvic další dopravu. Celá chyba je v tom, že veškerá dálniční síť se sbíhá v Praze - to mohl vymyslet jen naprostý idiot. Jet např. z Plzně do Brna přes Prahu, to je fakt dopravní i ekologická pitomost. Prostě chybí to, co se mělo postavit jako první - vzájemné propojení dálnic ve vzdálenosti cca 50 km od Prahy. A samozřejmě v samotné Praze radikální omezení individuální dopravy, a rozvoj tramvajové a železniční.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Marek (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2007 14:09

Ono, když je Praha hlavním městem a navíc tak pěkně uprostřed české kotliny, tak aby se tam ty dálnice nesbíhaly. Například v takovém Orlickém Záhoří se určitě dálnice nesbíhají, je tam klid, čistý vzduch ... proč jen se všichni ti lidé hrnou do Prahy? ;o)

Chyba je, že už není hotový ten rozestavěný dálniční okruh okolo Prahy a na severu vše jede přes Letenské náměstí a na Jihu přes Barrandov. Dálniční okruh ve vzdálenosti cca 50 km od Prahy by měl tu chybu, že by měřil přes 300 km, zatímco ve vzdálenosti 15 km od Prahy je to necelých 100 km. Praha není Londýn a vzdálenost stavěného okruhu je myslím tak akorát.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: karel (IP zapsáno)
Datum: 07.06.2007 22:27

Marku naprosto souhlasím s tím, že současné trvalé zakolonování (to je nové slovo, které jsem vymyslel) úseku od Strahovského tunelu přes Prašný most, Letnou až k mostu Barikádníků je způsobeno tím, že most Barikádníků je poslední severní možností jak přejet Vltavu a další nejbližší most je až v Kralupech. Nicméně se obávám, že postavením obchvatu s přemostěním Vltavy v Suchdole se vytvoří podobná situace jako je nyní na jihu - t.zv. jižní cesta a Barrandovský most - tedy popojíždění nikoli po Letné, ale po cestě severní. Navíc budou podstatně více zatíženy radiály Patočkova, Evropská a zejména Jugoslávských partyzánů. Myslím si, že řešením by bylo postavení několika "normálních" (tedy nikoli dálničních monster) mostů, které by umožnily lokální dopravu. Jedná se zejména o propojení Bubenče s Trójou, Suchdola s Bohnicemi (někde pod budoucím obchvatem) a Roztok s Klecany. Vůbec by neškodilo i spojení mezi Ouholičkami a Řeží. Postačily by jednoduché mosty nad hladinou stoleté vody, které by měly jeden pruh tam a jeden zpátky. Jsem přesvědčen, že by provoz na Letné klesl nejméně o 40 - 50%. A možná, že by se díky takovéto investici řádově za pár desítek milionů znovu zvažovalo, zda investice za 30 miliard (při realizaci se to bude určitě blížit 50 miliardám - jak známe hospodařenís veřejnými financemi) propojující MÚK Malovanka s Pelc Tyrolkou je smysluplná.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Varan (IP zapsáno)
Datum: 08.06.2007 11:11

To je přesně ono, několik malých místních mostů, které by využívala pouze místní doprava. Pokud jde o poznámku Marka na to logické sbíhaní dálnic v Praze - problém je právě v tom, že se sbíhají -V- Praze, a nikoliv -U- Prahy. To je zásadní rozdíl! Samozřejmě, že Marie Terezie nebyla idiot, když se za ní vybudovala dnešní podoba silniční sítě. Idioti byli dopravní inženýři 20. století, kteří tuhle síť jen předělali z původní podoby cest pro formanské vozy a poštovní dostavníky na silnice a dálnice pro kamióny. Neříkám, že by ideálním řešením byl dálniční okruh kolem Prahy, jakkoliv se dnes uvažuje, že ten nyní stavěný kolem Prahy stejně nebude stačit. ALe myslím, že se měly už dávno rozšířit na 4 pruhy v podobě silnic pro motorová vozdila vybrané silnice prvních tříd, které vytvářejí spojky mezi dálnicemi, přinejmenším ve středních Čechách. Tak, aby ten, kdo nemíří do Prahy, se jí nahony vyhnul. Zároveň by se tím vytvořila i rezerva pro případ havárií na existujících dálnicích. Jenže v minulosti se jak známo prioritně rozšiřovaly na 4 pruhy vojensky strategické silnice (mladoboleslavská a strakonická), tak abychom lépe a radostněji mohli zaútočit na západní imperialisty... No a co z toho, samozřejmě slušně řečeno velké nic.

Re: zaplneni strahovskeho tunelu
Autor: Martin12345 (IP zapsáno)
Datum: 15.06.2007 11:44

Kazde civilizovane mesto sveta ma svuj obchvat, jen Praha ne. Dusledkem toho jsou vsechny jevy a kolapsy, nad kterymi zdejsi diskutujici lamentuji. Je politovanihodne, ze tato stavba nikdy nemela prioritu, a to ani od padu totality, kdy muselo byt jasne co se stane.
Je smutne kazdy den koukat na stojici kolony na vypadovce z Prahy odkud je kazdou chvili vyrazne slyset pronikavy zvuk - zvuk houkacek sanitek a policejnich vozu. Kolik skod na majetku a zdravi takto zbytecne vznika. Ale asi si to Cesi lip usporadat neumi.



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2019 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,9864,9903 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz