Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

iDNES.cz: placené parkování
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2007 16:56

novy clanek na idnes.cz: [zpravy.idnes.cz]

> ...
> Za firemní auto 36 tisíc ročně
> Projekt počítá se zavedením tří zón - dvě jsou pro návštěvníky, jedna pro místní
> obyvatele. V oranžové zóně mohou návštěvníci parkovat maximálně dvě hodiny a za
> jednu hodinu zaplatí 40 korun. Zelená zóna dovoluje návštěvníkům maximálně šest
> hodin parkování, hodina přijde na 30 korun. Modrá zóna je pro rezidenty. Ti ročně
> složí na účet magistrátu 700 korun za první auto, druhé auto je přijde už na sedm
> tisíc.
> ...
> S rozšiřováním zón placeného stání navíc zřejmě není zdaleka konec. Pražští
> radní uvažují, že by se za parkování platilo i v Praze 5, 6 a 10.
> ...

Donedavna 'se hlasalo', ze platit za parkovani bude mozne az po dobudovani MO...

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Mirek (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2007 23:20

To by mě zajímalo, kdo mi zaručí, že jako rezident zaparkuju. Spíše budu mít předplaceno na kroužení kolem bloků a stejně nezaparkuju. NESMYSL!

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 18:38

Nepovažuji za správné, aby rezidenti platili pevný roční poplatek bez ohledu na to, jak dlouho parkují. Nemotivuje to k tomu, aby ten, kdo má možnost zaparkovat třeba na svém o pár kilometrů dál, to udělal, zejména, když několik dnů neplánuje nikam jet. Naopak to vede někdy k pocitu: "Zaplatili jsme těžké peníze za parkování, tak je budeme využívat". Parkování na veřejné komunikaci zadarmo nebo za paušál neberoucí v úvahu dobu využívání místa je nespravedlivé vůči těm, kdo parkují na veřejné komunikaci podprůměrnou dobu (a jinak parkují na svém pozemku či garáži, či na placených parkovištích či garážích), i vůči těm, kteří jsou za zabrání stejně velkého místa jiným způsobem (přistavení kontejneru, opravy domů, ale i různí prodejci) nuceni platit daleko větší částky, než na kolik vychází uvažovaný poplatek za parkování. Cena se musí odvíjet od doby zabírání místa a měla by být nastavena tak, aby se vyrovnala poptávka s nabídkou parkovacích míst.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: MH (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 07:46

A to byste to, pane Juzo, pocital na dny (pracovni a svatek zvlast), na tydny, na mesice nebo na hodiny? A kdo by to kontroloval? Na kazdou ulici jeden hlidac?
Lide vyuzivaji parkovani:
1/ jen v noci, pres den jsou v praci
2/ jen pres tyden, o vikendu jsou mimo Prahu
3/ jen lichy tyden - sudy jsou sluzebne mimo
4/ jen pres den, v noci jezdi
atd
Tech variant je tolik. A co dovolene? Ty by se odecitaly, kdyz odjedete mimo mesto?
MH.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 17:38

Zrovna tak se můžete ptát, jak bych počítal placení za ty zábory, za které se již dnes platí. Také je mnoho variant, a jde to.

A zrovna tak se můžete ptát, kdo by kontroloval stání nerezidentů, kteří platí pokaždé v parkovacím automatu.

Můžete se ptát, kdo to kontroluje teď. Ten, kdo tak činí, se stejně musí podívat, dokdy parkovací karta platí.

Nejhrubější rozlišení se nabízí na denní a týdenní dobu, kdy se platí v tzv. zelené zóně, a na zbytek. O něco jemnější s rozlišením víkendu.
Organizačně technické provedení může být například:
1. Parkovací automaty mají postupně přijímat nově zaváděnou Univerzální kartu Pražana. Odběrem parkovacího lístku na předem známou dobu nebo na neurčito s následným odhlášením lze například čerpat z předplacené kvóty (nebo naopak evidovat dobu parkování vyfakturovanou dodatečně), zároveň tak lze zohlednit různými cenami v různých obdobích rozdílný průběh poptávky v různých lokalitách.
2. Tak, jako můžete koupit časovou jízdenku na nejen kalendářní týden, měsíc, čtvrtletí, rok, tak je proveditelný prodej parkovacích karet s různou dobou platnosti. Tak, jako u vlaků existují jízdenky jen na pracovní dny či jen na soboty a neděle, tak mohou být parkovací karty např. s černým pruhem na noc, červeným na neděle a svátky atd.

Naznačit, že problém je složitý, a proto jej neřešit, je snadné. A i nedokonalé zohlednění doby záboru veřejné komunikace je lepší, než paušál, který k jejich uvolnění nemotivuje a naopak vede často k chování "mám stání předplacené, tak je musím využít".

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: MH (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2007 09:00

Pane Juzo,
Vase reseni mi prijde nedomyslene. Hodi se pro lidi, co nemaji moc prace a do seznamu veci, na ktere budou neustale myslet, zaradi i to, zda se prihlasili k parkovani nebo naopak odhlasili.
Clovek, ktery prijizdi k domu s myslenkou na dalsi praci a nebo naopak v rychlosti odjizdi, nemuze na Vas navrh pristoupit. A domnivam se, ze takto zije vetsina lidi v produktivnim veku, maji-li praci, domacnost, deti.....
Predstava, ze si v Tabore vzpomenu, ze jsem se neodhlasil u parkovaciho automatu v Praze pred domem?
Rozhodne budu preferovat variantu zaplatit a vic se nestarat.
MH

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: j-z (IP zapsáno)
Datum: 19.04.2007 08:14

Placené parkování má také funkci omezování dopravy. Tzn. je opravdu lepší mít v obytné zástavbě rychloobrátkové parkoviště (a tím více jízd)? Placené stání má donutit řidiče -v placené zóně nebydlící-, aby jezdili do práce/škol/... MHD (PID), nebo aby nechávali vozidla na místech k tomu vhodnějších (P+R).

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 20.04.2007 18:51

Pane MH,
těžko vymyslet za deset minut domyšlené řešení.
"A domnivam se, ze takto zije vetsina lidi v produktivnim veku, maji-li praci": Až na to, že většina těch, kteří parkují na ulici, v rychlosti nepřijíždí a neodjíždí autem - ukáže to samotné srovnání počtu zaparkovatelných aut a počtu lidí v produktivním věku.
Myslím, že je lepší mít lehce komplikovanější systém, ale zato mít kde zastavit, když povezete skříň nebo nemocnou babičku. Oproti komplikacím, které přinese samotné zavedení placeného parkování (při systému z centra by návštěvy mohly zastavit třeba o dvě ulice dál, problémy se zastavením opravářů, administrativní nezvládnutí případů typu babičky, které vozí různá auta jejích dětí či aut půjčovaných v širší rodině), jsou problémy se zvládnutím spravedlivého zpoplatnění podle doby zabírání místa již poměrně malé.
A v naznačeném systému každému zůstává možnost zaplatit si 8760 hodin v roce a víc se nestarat, jak Vám vyhovuje.

Pane/paní j-z, Vaše připomínka jde do černého, ale je tam to slůvko "také". Jistě bude doprava nejvíc omezena, když bude ulice zcela obsazena stále zaparkovanými auty, takže nebude mít smysl sem jezdit bez možnosti zastavit. K omezení počtu zaparkovaných aut ale vede i placení podle míry využívání.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Martin 45 (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2008 21:33

Placené zóny je potřeba zavést v celé Praze a co nejdříve, lidi nebudou jezdit autem do práce. A celkově se doprava sklidní, když jinde než před barákem nezaparkujeme, současnej stav kdy obyvatelé ze zón placeného stání můžou zadarmo parkovat na Praze 6 musí skončit.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: rita (IP zapsáno)
Datum: 17.02.2008 21:34

Je doba prejici privatnimu sektoru. Proc se nezamyslet nad moznosti privatizovat ulice (jejich casti)? Takovy majitel by pak nakladal se svym majetkem podle sveho uvazeni.
Chapete to? Je to absurdita jako ta, kdy OU si absorbuje pravo vubec uvazovat o tom, jak zpoplatnit lidem to, ze si koupili za drahe penize auto a parkuji s nim na ulici pred barakem (notabene opet za drahe penize privatizovanem).
Zapomente na argumenty typu omezeni dopravy, mensi pocet aut na P6 apod. Nic takoveho nehrozi. Naopak. Podivejte se na P1, kde uz plati daleko prisnejsi pravidla. Nemam dojem, ze by se tam projevil ubytek automobilu, at uz stojich ci jedoucich...jen se mozna trochu vic zacaly plnit kapsy prislusnych uredniku.
Problem s parkovanim je celosvetovy problem a my tady ho nevyresime. Smirme se s tim a nesnazme si horsici se situaci si nadale shorsovat.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 19.02.2008 08:26

Ad Rita: problém se vyřeší jedině tím, že si lidé přestanou kupovat auta, jako kdyby to bylo rohlíky. Pokud lidi nemají soudnost a auto si kupují ne jakožto dopravní prostředek, který jim má sloužit v situaci, kdy jiné řešení není, ale kupují si je především proto, že jim auto připadá jako běžný módní doplněk, pak samozřejmě bude aut čím dál víc. A i kdyby se neustále stavěly další silnice a další parkoviště, tak pokud počet aut bude narůstat geometrickou řadou, těch silnic a parkovišť nikdy nebude dost. Takže řešením není "smířit se s tím", nýbrž naopak: začít auta omezovat takovým způsobem, aby si mohli někteří z jejich majitelů vzpomenout, že třeba ještě nedávno jezdili tramvají a kupodivu se tak dostali všude, kam potřebovali. I bez auta. Nemůžeme totiž kvůli autům vyasfaltovat celou zeměkouli, víte? Protože i kdybychom to udělali, tak bychom nakonec zjistili, že to pořád ještě nestačí. Auta jsou jako voda - dostanou se všude. Vodě se staví hráze - a auta je také nutné omezovat. Kdyby lidé měli soudnost, potřeba by to nebylo. Ale protože lidé soudní nejsou, nezbývá jiná cesta než omezování.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: plextor (IP zapsáno)
Datum: 19.02.2008 18:55

PLŃÉ S VÁMI SOUHLASÍM UŹ I U NÁS NA PRAZE 6 JE TO NEUNOSNÝ, PROTOŹE LIDÉ CO JEDOU NA PRAHU 1, 2 A TEŤ I OSTATNÍ PRAHY A TAK BY SE MĚLA RYCHLE PŘIDAT I ŠESTKA. TAK JSEM ZVEDAVEJ KDY JIM TO NA NAšOM ÚŘADĚ DOJDE MYSLIM ŽE AŽ TO ZAČNE VADIT NĚKOMU OSOBNĚ JAKO VŠECHNO !!!!!!!!!!!!

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Karel (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2008 23:36

A co zásobování obchodů? Teď už nemají kde parkovat na těch 20minut co jim trvá skládka, mají si kupovat také parkovací kartu na každou část prahy, když zásobují obchody po celé praze? Nebo budou hledat nějakou vyhrazenou zónu a pak se tahat 10x přes dvě ulice tam a zpátky se zbožím, s tím rizikem, že jim zatím někdo vymlátí okna u auta a vykrade ho, což je běžná věc? A nebo mají jezdit snad v noci, když jsou obchody zavřené?

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: rita (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2008 23:45

Ano, obchody se zasobuji v noci (nebo v casnych rannich hodinach)

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: plextor (IP zapsáno)
Datum: 21.02.2008 23:55

a opravy v bytech se taky maj delat v noci a v ranich hodinach ona ta zavada nebude cekat az na rano nebo jak si to predstavujete, jak by na to lidi brali delat hluk v dome v noci ???????????

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Martin 45 (IP zapsáno)
Datum: 22.02.2008 22:37

Remeslnici si kupují stiraci parkovaci karty za 120Kc/2h tj. když u vás bude tejden remeslník tak vám naúčtuje za 20 parkovacích karet, 2400Kč.


Další možnost je nechat si vystavit parkovací kartu na 1Týden za 800Kc ,ale to je moc komplikované, a navíc musí složit zálohu.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: plextor (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2008 00:00

super, bomba ale nevim kde se prodavaj, musim si jit stoupnout nekam zase do fronty? a pro kazdou Prahu zvlast nebo co? tak az nekomu nepujde proud tak jim reknu sorry stojim frontu na parkovaci karty az je sezenu tak se stavim.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: zdeněk (IP zapsáno)
Datum: 23.02.2008 20:43

Okolo domu mi parkují každý všední den vozidla se značku "S" nebo také "U".Je potřeba tomu udělat přítrž jako na P2,3 a7.

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: rita (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2008 13:49

Leta jsem mela, ac prazak, SPZ HK...,ale je faktem, ze okoli Kulataku je jedno velke parkoviste pro S a U...

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Martin 45 (IP zapsáno)
Datum: 24.02.2008 21:29

Venkovani na praze 6 parkují protože tu není záchytné parkoviště. Když tu radní tu udělají ZPS část lidí bude parkovat na černo část si přihlásí trvalej pobyt přes den to bude o trochu lepši ale večer bude vše při starém.

PS Už jsem vyděl i auto přivázané řetězem aby ho MP neodtáhla)
PPS Praha 3 je tak přeznačkována že o nákupu řetezu taky uvažuji cca 1/4 ZPS není umístěná v souladu vyhláškou.(na sloupku smí být jen 2 značky a dodatková tabule, vzdálenost mezi značkami je menší než 10m značky jsou překryty větvemi.....) takže když vám neodtáhnou auto stačí čas od času navštívit polici a podat vysvětlení. smiling smiley

Re: iDNES.cz: placené parkování
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 06.03.2008 01:41

> ...A i kdyby se neustále stavěly další silnice a další parkoviště, tak pokud počet aut bude narůstat geometrickou řadou, těch silnic a parkovišť nikdy nebude dost.

> Nemůžeme totiž kvůli autům vyasfaltovat celou zeměkouli, víte? Protože
> i kdybychom to udělali, tak bychom nakonec zjistili, že to pořád ještě nestačí.

Barko,

mluvite mi z duse. Pouzivani aut se zvrhlo v manii, jsou dokonce firmy, ktere nedovoli svym zamestnancum dopravit se do prace jinak nez sluzebnim autem!

Mestsky prostor je jenom jeden a nemuze byt vyuzivan jenom k mobilite jeho obyvatelu, je urcen i k jinym ucelum. A automanie vede k tomu, ze prostoru pro ty ucely ostatni rapidne ubyva...

Kdyz se k tomu pricte, ze "automaniaci" -jak rikate- nemaji soudnost, pak by mely byt na rade prave ty restrikce. A kdo jiny by je mel prosadit, nez "moudra" radnice (jak nase Chalupova mala, tak Bemova velka). Jenze ta namisto toho, aby na okraji Prahy postavila kapacitni garaze pro "S" a "U", a navazne nabidla kvalitni(!) a kapacitni(!) verejnou dopravu, naopak stavi (nebo alespon velmi podporuje) na kraji Prahy obchodaky typu Sestka, cimz Prazaky vybizi k dalsim jizdam, podporuje dalnicni tunelove prutahy Prahou.....

V tomhle ohledu si myslim, ze ani placene parkovani na P6 situaci nezmeni....

Jirka Skvor



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2019 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,9797,10370 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz