Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 4 z 5
Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: M. Bureš (IP zapsáno)
Datum: 11.10.2007 21:15

Jirka Š:
Nemyslím, že byste se ptal pana starosty nějak "tvrdě". Vaše otázka je věcná, a "rýpnutí" k heslu "10 nových stanic metra do roku 2010" zcela správné.
Argumentace, že tím bylo myšleno "10 rozestavěných stanic metra", je zcela směšná.
Nevím, jak by se např. panu primátorovi líbilo, kdyby si šel nechat zhotovit do fotosběrny fotografie (třeba z Mt. Everestu smiling smiley), zvolil nabídku "do 24 hodin" a při vyzvedávání druhý den by mu ve sběrně sdělili, že přece na té zakázce ve stanovené době už začali pracovat...
Chápu, že před volbami se na korektnost moc nehraje, ale čeho je moc, toho je příliš (v případě té fotosběrny by se to dalo určitě považovat za klamavou reklamu).
A navíc, ono to vypadá, že ani těch "10 rozestavěných stanic" do roku 2010 nebude splněno (no nechám se překvapit).

Ale zpět k těm výtahům. Zde jsem asi poněkud přestřelil já - zkušenosti ze zahraničí osobně nemám, nějaké informace mám pouze z doslechu, že to takto funguje (např. Paříž - st. Montmartre, Oslo... - zde odkazuji na stránky [www.metroweb.cz] a [www.metroweb.cz], kde jsem zveřejnil zde kladené dotazy (zkušenosti ve světě, plánovaný počet výtahů na Červeňáku)).

Prostě, zas takový odborník nejsem, nachytal jste mě. :-)

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: david (IP zapsáno)
Datum: 15.10.2007 21:01

Nedávno proběhlo tiskem, že byl vypracován jakýsi projekt, podle něhož nebude možné dočasné ukončení v Motole a bude na Petřinách. Dokážete si představit jak to tam bude vypadat až tam bude chtít parkovat spousta přespolních?

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 09:05

David: Na toto upozoruňuji už delší dobu. Také jsem v tomto duchu položila otázku paní Trnkové. Neuznala za vhodné na ni odpovědět. Můžete zkusit zeptat se jí taky. Schválně, jestli odpoví!

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 09:18

Davide, můžete zde prosím uvést, kde přesně jste našel tu zprávu o ukončení metra na Petřinách? Čtu o té věci, co najdu, ale určitě mi něco i unikne. Osobně jsem pouze našla zprávu generálního ředitele dopravního podniku pro magistrát, ve které se píše, že v Motole jsou velmi složité geologické podmínky, kvůli kterým by dočasné ukončení metra tam bylo strašně komplikované, tedy i nesmírně drahé, následně by se to tam při stavbě pokračování trasy muselo nějak složitě upravovat a to by prý mělo "negativní dopad na celou trasu". Tedy když si to laik přeloží do češtiny, vznikne z o toho informace, že udělat konečnou v Motole prostě nejde. Paní Trnková ovšem na poukázání na tento fakt zarytě mlčí. Asi spoléhá, že většina veřejnosti se nic nedozví, protože všechno se peče pěkně v tajnosti někde na magistrátu a do médií se pouštějí jen líbivé obrázky nových stanic. Také jsem kdesi četla - a bohužel zdroj teď uvést nemůžu, ale pokusím se to dohledat - že v Motole se kvůli výstavbě stanice bude muset nějak zabezpečovat svah proti sesutí. To mi jako laikovi připadá naprosto šílené. Možná nějaký odborník řekne, že to je běžný postup a není se na tom čeho bát, ale já mám dojem, že pokud nese s sebou stavba takové komplikace, tak je otázka, jestli je vůbec rozumné tam tu stanici budovat. A jestli to není třeba právě tím, v jakém směru - tedy odkdu - tam to metro povede, jestli by se třeba těmto potížím nedalo zabránit tím, že by se metro do Motola (musí-li tam být) stavělo z opačné strany, tedy směrem do kopce a ne směrem z kopce. Tohle by snad líp mohl vysvětlit někdo, kdo se v těch technických záležitostech orientuje lépe - já jsem jen uživatel MHD, který se o věc zajímá, protože auto nevlastním a nechci je vlastnit a chci zůstat u používání MHD, takže mi velmi záleží na tom, aby ta MHD sloužila dobře a abychom se nedostali do situace, že ten, kdo nemá auto a nejezdí v něm jednou za 14 dní na obrnákup do hypermarketu na okraji města má velké problémy. To teď tedy trochu odbíhám, ale připadá mi, že toto je hlavní cíl: podporovat individuální dopravu namísto té veřejné a na to se pak nabalují další potíže, třeba ty s tím nakupováním (viz jiné části tohoto fóra, kde je zmínka o mizejících samoobsluhách na Petřinách, hrozbě zrušení Delvitobilly na Červeňáku a další). Prostě - všechno souvisí se vším...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: jenda (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 10:14

Vim ze je to mimo tema nicmene nemuzu si to odpustit. Planovane zruseni delvity na cervenaku majitelem pozemku je vazne prusvih. Coz o to ja auto mam a casto s nim jezdim. Ale to ze kdyz budu potrebovat jen rohliky tak pojedu autem do sestky me z hlediska uz tak pretizene dopravy na Evropske desi. predstava, ze si sjedu tramvaji na dejvickou na nakup je pro me uz naproste sci-fi.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: M. Bureš (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 17:02

Barko,

přiznám se, že Vám teď nerozumím. Proč Vám tak vehementně záleží na tom, jestli lze nebo nelze v Motole metro provizorně ukončit?
Obáváte se, že v případě ukončení metra na Petřinách zde bude parkovat řada přespolních. No jo, ale když by tedy bylo metro ukončené v Motole, co se na tom změní?
V Kukulově ulici parkovat nelze, v nemocničním areálu přespolní (cestující dále metrem) také parkovat nebudou, žádná výstavba P+R v Motole se pokud vím nechystá...
Stanice Motol tedy Petřinám nijak v parkování neodlehčí.

Jinak, já stále vidím ve výstavbě metra na Petřiny pro místní občany daleko více pozitiv než negativ, ale to už bych se opakoval.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Lanhout (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 17:45

Metro na Petřinách málokomu pomůže, naopak většině obyvatel se prodluží docházková vzdálenost. Jízdní doba tramvaje na Hradčanskou je 13 minut a tramvaje frekvenci z Petřin bez problému odvezou. O dalších nesmyslných stanicích se nemá cenu rozepisovat. Bílá Hora? k smíchu.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 20:14

Bílá hora je k smíchu jen dokud si člověk neuvědomí, že metro nebude stavit na Červeňáku (je-li to opravdu pravda). Pak je to už k pláči, bohužel.

S Petřinami ale pesimismus nesdílim, metro je přece jen o něco komfortnější než tramvaj a také přepodkládám, že stanice nebude tak hluboká jako Hradčanská..

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: obyvatel Petřin (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 20:40

Bydlím poblíž stanice Větrník. Na tramvaj to mám 2 minuty pěšky a za cca 12 minut jsem na Hradčanské. Po výstavbě metra má být podle materiálu prezentovaných na webu magistrátu města Prahy omezena tramvajová doprava o 70% tedy interval vzroste asi na 10 minut ve špičkách a 15 minut v sedle. Proto budu nucen chodit až na novou stanici metra pěšky dalších cca půl kilometru. Půjdu ve směru od centra. Dále budu muset absolvovat asi 3 minutovou cestu po eskalátorech do podzemí. Metro nepojede z Petřin nejkratší cestou do centra, ale nesmyslně nejdříve na sever a Hradčanskou tak dosáhne nejdříve za 10 minut - tedy minimální úspora proti dnešní tramvaji. Výsledkem bude, že teprve pro cesty na Staré město a dál bude doprava o pár minut rychlejší, ale s delším pěším přesunem. Přínos metra bude pro většinu obyvatel bydlící v mé části sídliště (okolí stanice Větrník) minimální či spíše záporný. Ti, co budou bydlet blíže stanice metra, si možná pro některé cesty nepatrně polepší, ale v okolí svého bydliště budou muset počítat s problémy s parkováním. Ale možná budou tou dobou celé Petřiny v zóně placeného parkování, ač v současné době v některých částech víc před jak 45 lety vyprojektovaného sídliště problémy s parkováním nejsou - alespoň ne takové jako v oblastech Prahy 2 či 3.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2007 23:00

Věřím, že na tom něco je, ale záleží na úhlu pohledu. Například budou-li tramvaje jezdit jednou za 10-15 minut, tak přinejmenším při cestě z domova můžete odchod naplánovat tak aby Vám to vyšlo bez dlouhého čekání.

A opravdu si myslím, že lepší jet metrem než přeplněnou tramvají.

Parkování se možná ztíží, ale zase bude menší hluk z tramvají - nevim jak na Petřinách (já tam nebydlim), ale v některých částech Prahy je hluk z tramvají velmi velký.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2007 08:42

Petr33: podle údajů na stránce Metroprojektu má stanice Petřiny být 37m hluboko. Nevím, jak hluboká je Hradčanská, asi by se to dalo zjistit třeba na metroweb.cz, ale myslím, že je to zhruba podobné. Ani není divu, že bude stanice tak hluboko, protože vemte v úvahu, jaký kopec to je na Petřiny od Veleslavína a že pak zase směrem k Motolu je to s kopce dolů. Předpokládám, že překonávání těch výškových rozdílů není pro metro nijak snadné, takže se asi musí ten kopec provrtat tak, aby tam nebylo velké stoupání a klesání. Taky to na Veleslavíně a veleslavínské části Petřin "poddoluje" některé obytné domy. Takže i to je asi důvod pro tu hloubku. Čili bohužel, opravdu to moc nepomůže lidem, kteří bydlí od budoucí stanice trochu dál, protože když se jim nasčítá docházka na metro a cesta na/z nástupiště, moc času tím neušetří.
M.Bureš: asi si o těch pozitivech či negativech budeme moci objektivně pohovořit, až bude metro hotové. Já osobně bych sice mohla říct, že na tom vydělám, protože bydlím poblíž budoucí stanice, ale upřímně řečeno jsem s dosavadní dopravou naprosto spokojená a metro mi nijak nechybí. Vadí mi na něm, že je to jakýsi "velkoměstský" prvek, který s sebou přináší právě ty jevy, jako například zvýšený provoz aut a potíže s parkováním, zvýšený ruch atd. Mimochodem: já auto nemám a nemám je v plánu, takže ani parkování mě nepálí. Ale žila jsem na Letné, kde je to s parkováním úděsné, a i pro mě jakožto pro "neautomobilistu" je odpudivé dívat se na ulice lemované zaparkovanými auty, lidově řečeno "hromady plechu". Na Petřinách si cením prostoru, vzdušnosti, zeleně, klidu, malého provozu... Věříte, že nás o tohle všechno metro nepřipraví? Já jsem skeptik a obávám se, že za zdánlivě rychlou dopravu do centra - a to jen pro některé - zaplatíme vysokou cenu: Petřiny přestanou být báječně klidným místem nedaleko od centra.
A ostatně mi vadí i ta zmršená stanice na Červeňáku, ač tam nežiju. Ale všímám si, že třeba na nákupy do Delvity musí místní, kteří bydlí na vzdálenějších koncích sídliště, dojíždět tramvají, protože kdo má ty tašky tahat pěšky a prostě ne každému vyhovuje životní styl typu "jednou za čtrnáct dní autem do hypermarketu na okraji pro velký nákup". No a když bude stanice mít vchod až za okrajem sídliště, k tomu barbarský majitel současné Delvitobilly samoobsluhu zruší a někdy v budoucnu - možná! - bude stát jakési centrum Bořislavka kde snad nějaký supermarket bude... Fakt lituju obyvatele Červeňáku. I toto sídliště je považované za jedno z těch nejlepších v Praze (když si odmyslíme nepříjemnou Evropskou), ale po stránce občanské vybavenosti je to tam poněkud zoufalé, zrušením Delvitobilly se to ještě zhorší a výstavbou metra se vchodem za sídlištěm a omezením tramvají se tomu nasadí koruna.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2007 11:28

Vidím, pan starosta staví metro tak jak vyhovuje jeho zájmům, ne občanům.

Byla nějaká diskuse o podobě metra dříve nebo až tahle poslední - vysvětlovací (?)

Přijde mi to opravdu jak už jsem psal - rozhodují zájmy politiků a pokud diskuse s občany, tak jen taková, která jim návrh politiků vnutí.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2007 13:13

Martin: tak jak to sleduju já, tak se o metru nediskutovalo s občany vůbec. Jestli se nemýlím, tak pan starosta pouze ve své době inicioval vznik občanského sdružení Chceme metro, ne rychlodráhu. Nebyla jsem u toho, pouze si dávám dohromady souvislosti a jeden výrok starosty na nedávném setkání s občany Petřin. Upřímně řečeno - občanské sdružení, které vznikne na popud starosty, mi připadá poněkud umělé a nedůvěryhodné, jakkoliv chápu, že lidé z domů okolo Buštěhradské dráhy mají právo na své obavy. No ale dál už se to metro "peče" bez účasti občanů, což mi připadá šílené, protože to přece byli právě občani, kdo přispěl k tomu, že tento projekt byl nakonec upřednostněn. Skoro mi to připadá tragikomické: pan starosta zmanipuloval občany k aktivitě, která měla napomoci jeho plánu uskutečnit projekt, který by mu měl nasbírat politické body, a nakonec ten projekt vypadá tak, že možná leckdo z těch, kteří se na jeho výzvu občansky angažovali, bude přinejmenším kroutit hlavou nad tím, co že si to vlastně vydobyli.
Mimochodem: údajně podala strana SOS (Strana pro otevřenou společnost) v souvislosti s plány prodloužení metra A podnět na magistrátní protikorupční portál, protože její představitelé jsou toho názoru, že upřednostnění stavby metra je ve prospěch silných finančních skupin. No - já bych se nedivila už ničemu....

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: petr33 (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2007 22:16

To sdružení má metro v názvu čistě z krycích úmyslů, nevšiml jsem si, že by jim někdy o nějaké metro šlo - myslím o takové "detaily" jako třeba kudy povede. Jedná se čistě o účelové sdružení proti rekonstrukci železnice navíc silně podporované radnicí P6 a velmi pravděpodobně jí i iniciované.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: petra (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2007 17:23

V dnesni ranni ctyriadvacitce jsem zachytila clanecek o pokracovani metra do Ruzyne i s navrhovanymi stanicemi. Vchod do stanice Cerveny vrch je planovan opravdu jen jeden. U krizovatky Horomericka...sad smiley Kdyz clovek vidi tu mapku pred sebou, nestaci se opravdu divit, kudy to vlastne chteji vest a komu to ma slouzit...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: M.B. (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2007 19:30

V plánované změně územního plánu kvůli metru na letiště je zmiňována i nová smyčka Bořislavka, kde má být umožněn přestup s návazností na metro. Vypadá to, že se počítá s ukončením některých tramvají od Divoké Šárky na Bořislavce. To by bylo teprve nevhodné řešení pro sídliště Červený vrch.

Nová smyčka Bořislavka = spíš Horoměřická
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2007 20:27

Nová smyčka má vzniknout KOLEM (!) té nové příšery na Horoměřické (Uniqua) a má posloužit jako konečná pro příměstské autobusy na Horoměřice apod. Kam to tam chtěj natlačit, netuším. Asi přijde zbourat nízký přízemní bývalý Eurotel a taky se ještě ukope ten zbyťour zeleně....

To už je starší představa, např. [www.praha6.cz]. Ale o té nové smyčce jsem četl i nedávno, až najdu, přidám link.

Na téma nová _tramvajová_ smyčka v těchto místech jsem tedy ještě neslyšel.

Jirka Skvor

Info v dešních (18.10.) 24 hodin [Re: ještě k prodloužení metra.]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 18.10.2007 20:35

To je tedy hodně zkrácený článeček, přidávám ho sem....

A údaj 15 mld Kč je holý nesmysl. To by možná mohlo stačit leda tak na Petřiny...
Já myslím, že v tom článku krátili a krátili......

Jirka Škvor

24 hodin, 18.10.2007, strana 3 [www.24hodin.cz]
---------------------------------
> Metro na Ruzyň: až devět stanic
> Nové stanice metra trasy A, která povede na ruzyňské letiště, už mají svou podobu.
>
>DOPRAVA — Magistrát včera spolu s Metroprojektem zveřejnil technické
> údaje o stanicích i s celkovým rozpočtem na jejich výstavbu. Hloubit
> se začne nejdřív za dva roky a první cestující se po novém úseku svezou
> nejpozději v roce 2018. Vznikne osm stanic, dvě hloubené a šest ražených.
> Celková délka trasy od Dejvické nepřesáhne 13 kilometrů a „spolyká“
> celkem 15 miliard korun, které zčásti uhradí město a zčásti evropský fond.
> Radní nyní uvažují o tom, že přidají navíc zastávku Staré letiště.
> NÁZVY A PARAMETRY NOVÝCH STANIC
> ČERVENÝ VRCH: hloubka 28,6 m, délka 207 m, výstup u křižovatky Evropská - Horoměřická.
> VELESLAVÍN: hloubka 20,4 m, délka 201 m, výstup u křižovatky Evropská – Veleslavínská.
> PETŘINY: hloubka 37,2 m, délka 478 m, výstup u křižovatky Na Petřinách – Brunclíkova.
> MOTOL: hloubka 6,7 m, délka 164 m, výstup v ulici Kukulova.
> BÍLÁ HORA: hloubka 44,4 m, délka 164 m, výstup u křižovatky Karlovarská- Zličínská.
> DĚDINA: hloubka 12,1 m, délka 352 m, výstup v ulici Drnovská.
> DLOUHÁ MÍLE: hloubka 22,7 m, délka 192 m, výstup na nástupiště železniční stanice a autobusové zastávky.
> LETIŠTĚ RUZYNĚ: hloubka 21 m, délka 504 m, výstup před Terminál Sever 1.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Matěj Čadil (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2007 02:33

Pročítám zdejší diskusi a nestačím se divit. O snahách radnice v oblasti dopravy jsem si nikdy nedělal moc velké iluze, ale že je prodloužení metra navrženo skutečně tak špatně, to jsem si neuvědomil. Chybějící vestibul na Červeném Vrchu, to je opravdu výsměch...

Chtělo by to nějak zařídit, aby se o tom dozvědělo víc lidí, když z oficiálních míst se samozřejmě dozvíme jen to, jak úžasné nové metro Praha pro občany připravila.

Mimochodem, hned jsem samozřejmě poslal dotaz ohledně stanice Červená Vrch paní Trnkové, i když si od toho pochopitelně nic moc neslibuju.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2007 08:27

Ad Matěj Čadil: vážení, a co tedy nové občanské sdružení s názvem "Chceme dobré metro a ne paskvil"? Já se už delší dobu snažím, jak můžu, aby se co nejvíc lidí dozvědělo, jak špatně je to metro navržené, ale bohužel... Psala jsem do jednoho regionálního deníku, také zkouším známé, aby pomohli dostat věc od médií. Bohužel, je to navýsost politická záležitost, takže nikdo si nebude pálit prsty. Starosta Chalupa coby horký kandidát na primátorské křeslo, až se Bémovi podaří protlačit se na vyšší post (pokud se mu to tedy podaří při té bezcharakternosti, kterou předvádí teď v souvislosti se stavbou Národní knihovny - ale zřejmě ano, protože právě bezcharakternost je nejdůležitější vlastností takzvaně dobrého politika a diplomata) asi nedovolí, aby se jen tak bezevšeho dostalo na veřejnost, co že to vlastně na lidi potají upekli, a to ještě poté, co je on sám zmanipuloval k odporu vůči rychlodráze. Takže prosím, jestli máte opravdu zájem, aby se o té věci dozvědělo co nejvíc lidí, tak zkuste třeba někde vyvěsit ty informace na veřejných vývěskách, mluvte se svými sousedy v baráku - prostě cokoliv! Dokud se nezačalo stavět, tak ještě pořád je šance na úpravy. Jak tady psal Martin30, tak Ústav dopravního inženýrství byl zrušen, čímž si magistrát vlastně odstranil organizaci, odkud mohly zaznívat nezávislé a skutečně odborné připomínky k blbostem, které na nás z ryze politických důvodů chystají. Čili snaha prosadit z politických důvodů něco, co lidem moc nepomůže, je opravdu silná, ale přece nejsme nesvéprávní, abychom se sebou nechali takto zametat od námi volených zástupců, kteří by měli hájit naše, nikoliv svoje zájmy. A bohužel, metro je opředeno mýtem, že se jedná o takový zázrak, že na něm nemůže nikdy být nic špatného. I to je jedna překážka, kterou je nutné překonat, protože mnozí lidi, když jim vysvětluju, že ta nová část trasy A moc užitku asi nepřinese, tak na mě koukají dost pochybovačně. Teprve když se někdo podívá na mapku a zjistí, že k nejbližšímu vchodu do metra to bude mít přes celý Červeňák a ještě navíc mu tam bude jezdit míň tramvají, tak se nestačí divit. Anebo když ho napadne, že pokud se stavba ukončí na Petřinách, tak ty Petřiny pravděpodobně zahltí přespolní auta tak, jako doteď zahlcovaly Dejvice.... Čili abych to shrnula, já se opravdu snažím, jak můžu, abych dostala mezi lidi informaci, že je nutné se proti těmto plánům postavit a na zastupitelích důsledně požadovat takové úpravy projektu, které z něj odstraní nejkřiklavější nesmysly - ale sama jediná toho fakt moc nezmůžu...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 19.10.2007 14:37

Barka: K tomu sdružení se okamžitě připojím. Na mou výzvu stejným směrem jste se mi zatím ozvala jen Vy a já momentálně ze všech sil zachraňuju zbytky ÚDI Praha před úplným rozprášením, takže na sdružení nebyl čas. Snad koncem listopadu.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: petr33 (IP zapsáno)
Datum: 20.10.2007 13:17

Sdružení je dobrý nápad, ale je potřeba si uvědomit, že to zde dříve citované sdružení dosáhlo své známosti a vlivu právě proto, že bylo jen hlásnou troubou názorů svých praotců tj. pana primátora a bůhvíjakých dalších v pozadí stojících zájmových skupin nebo osob.

Skoro se divim, že ještě nevzniklo sdružení Chceme Letnou nechceme knihovnu, kterému by se primátor (byť by to byl on, kdo by ho inicioval) musel podrobit a vyšel by ze současné situace s čistým štítem jako starostlivý člověk dbající zájmů svých občanů.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: petra (IP zapsáno)
Datum: 21.10.2007 12:36

Vsak uz vzniklo - Sdruzeni za zachranu Letne. Zahledla jsem nekde plakatky...

Pro koho se to metro plánuje...
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2007 14:33

V dnešní MFDnes je zajímavá informace o tom, že v Liboci, v sousedství sídliště Dědina, by měla vyrůst nová obytná část se studentským kampusem. Ta informace je zajímavá proto, že je v ní zmínka o plánované stanici metra Dědina. Vstup do této stanice je vůči stávajícímu sídlišti umístěn tak trochu mimo. Nicméně se nachází poblíž té plánované budoucí výstavby.
Připomíná to stanici Červený Vrch, se vstupem také umístěným na okraji současného sídliště, avšak v těsné blízkosti plochy, kde by jednou (snad!) mělo vzniknout obchodní centrum Bořislavka.
Čili jak se zdá - a kdosi tady už na to někdy dříve upozornil - nově plánovaný úsek metra se zřejmě nestaví ani tak pro lidi, kteří v okolí té trasy už žijí, ale pro výstavbu, která u ní snad někdy v budoucnu vznikne. Takovéto vedení trasy tedy jistě velmi uspokojí developery. Na obyvatelích dotčených částí zas až tak moc nezáleží - z nich už žádné peníze nekoukají...
(Vypadá to, jako kdyby umísťování stanic metra tam, kde (ještě?) nic/skoro nic není je jakýsi současný trend - např. výstavba stanice metra v Letňanech uprostřed polí, přes protesty tamního starosty i obvytel nedalekého sídliště...)
Další zajímavý moment je ten, že podle informací v tisku byla na prodlouženou trasu A zčistajasna přidána stanice Staré letiště, o které se do té doby uvažovalo jen jako o možné. Takže vida: když někdo chce, i změny v plánech jsou možné...

Dedina [Re: Pro koho se to metro plánuje...]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2007 21:45

Barka> V dnešní MFDnes ..... v sousedství sídliště Dědina, by měla vyrůst nová obytná část se studentským kampusem.

konkretne [zpravy.idnes.cz] a take [zpravy.idnes.cz]

podle popisu by ale byla stanice metra vuci kampusu stejne 'nesikovne', jako vuci sidlisti.

navic ve druhem clanku trosku paradoxne zazniva
>>Z Evropské ulice bude v docházkové vzdálenosti tramvaj a nadále sem budou jezdit i autobusy MHD.

Barka> současný trend - např. výstavba stanice metra v Letňanech uprostřed polí, přes protesty tamního starosty i obvytel nedalekého sídliště...)

ano, vystaviste byl hlavni tahoun do Letnan (se ted trosku zaseklo), ac tam Praha take mela zelizka v ohni [wwwinfo.mfcr.cz], ale chysta se olymipada.....

Barka> v tisku byla na prodlouženou trasu A zčistajasna přidána stanice Staré letiště, o které se do té doby uvažovalo jen jako o možné.

K tomu snad perlicku z [metroweb.cz]

>>> Krutas57 napsal(a): Radovan Šteiner mi před chvilkou na mailu mimo jiné napsal(a): K Vaší kritice vedení prodloužené trasy metra A ze stanice Dejvická nutno zdůraznit, že podstata prodloužení nespočívá v rychlém dosažení konečné stanice Letiště Ruzyně ..... je zásadní dosažení stanice Dlouhá Míle, kde bude vybudován kapacitní autobusový terminál, jenž podchytí autobusovou dopravu z navazující západní části Středočeského regionu.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: petr33 (IP zapsáno)
Datum: 22.10.2007 22:34

No jen jestli je pan Steiner upřímný.

Taky jsem nedávno viděl prospekty na plánovanou výstavbu v Ruzyni s cenou bytů od 70.000 Kč za metr čtvereční. Tahle cena možná vyžaduje metro poblíž, prostě se tu otevírá před Prahou 6 spousta nové výstavby a před úředníky radnice spousta "možností".

Ohledně Dlouhé míle panují názory, že komplikované dojíždění při nuceném přestupu na kraji Prahy přinutí více lidí sednout to aut, které zaplní Evropskou možná ještě více než současné autobusy. Tak jestli si chce Praha 6 tuhle teorii ověřit a má na ověření 40 miliard, tak směle do toho..

Využití metra
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 23.10.2007 08:30

Jirka Š., Petr33: asi jsem se o tohle měla zajímat už dávno, ale - existuje vůbec nějaká studie, model toho, jaké množství lidí to metro využije a kolik jich naopak sedne do aut, protože je bude otravovat přestup na metro na Dlouhé míli, když to metro odtamtud nepojede nejkratší možnou cestou směr centrum? Podle zápisu z jednání výboru dopravy na magistrátu, konkrétně z poznámky P. Kolínksé plyne, že žádnou takovou studii/model nikdo neudělal. Prostě se vzal plán Prahy a nakreslila se do něj trasa metra. Tedy aspoň nějak tak mi to připadá. Nebo snad tu studii někdo udělal, ale politici se tváří, že neexistuje? Nevíte?
Já se jako laik domnívám, že než se někde začne plánovat nějaká dopravní stavba, musí se napřed udělat propočty jejího vytížení a všech souvisejícíh vztahů s ní. Nebo se mýlím?
Připadá mi například, že když se plánuje prodloužení metra, mělo by být už předem relativně jasné, jak se k němu bude vztahovat povrchová doprava. Přijmenším zčásti se to určitě zjistit dá. U tohoto prodloužení metra mi ale připadá - i podle odpovědí starosty a paní Trnkové na můj dotaz při setkání s občany - že tuto věc ponechávají jakémusi samovolnému vývoji až potom, co se metro zprovozní. Ono se to prostě nějak vyvine... Tak já fakt nevím, školu na to nemám, ale opravdu se může veřejná doprava budovat způsobem, že se to nechá nějak vyvinout?

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: M.B. (IP zapsáno)
Datum: 23.10.2007 10:47

Na webu MHMP
[magistrat.praha-mesto.cz]
jsou v článku Prodloužení trasy „A“ metra ze stanice Dejvická některé údaje o vytížení a všech souvisejících vztazích. Tu údaje tedy existují. I když o těch číslech by šlo jistě diskutovat - Například obyvatel Petřin z okolí stanic Větrník a Vojenská nemocnice dosáhne sice do 15 minut pěšky stanice metra, ale tou dobou je dnes zvyklý být na Dejvické či Hradčanské. Asi proto nedojde k poklesu provozu tramvají na šárecké a petřinské tramvajové větvy o 70% a zřejmě se bude opravdu čekat jak se přepravní proudy skutečně "usadí".

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 23.10.2007 11:15

M.B. - tak tento článek jsem četla, ale připadal mi hodně obecný. Taky se domnívám, že odhad 70% snížení využití tramvají v ulici Na Petřinách je docela nadnesený. Jde jen o to, jestli se opravdu bude zjišťovat, kolik lidí tramvajemi jezdí, nebo jestli se s uvedením metra do provozu prostě rovnou tramvaje zredukují a lidem se na případné stížnosti bude odpovídat, že přece mají metro, tak co chtějí... Z různých důvodů i na základě osobních zkušeností považuju za nesmysl, aby bylo metro považováno za základ systému MHD a povrchová doprava za jakýsi "sběrač", který má vozit lidi k metru a od metra.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Matěj Čadil (IP zapsáno)
Datum: 24.10.2007 08:45

Barka, Martin30: K takovému sdružení bych se rozhodně taky přidal; když vidím, co se tady děje, tak to nejde jinak...

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 4 z 5


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2019 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,6354,page=4 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz