Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 3 z 5
Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Kladeňák (IP zapsáno)
Datum: 20.09.2007 15:36

Paní obyvatelko. Protože jsou lidé jako vy, musíme o této věci diskutovat dodnes. Váš přístup je poněkud sobecký. V jiných částí prahy vede také železnice. Navíc, kdyby jste neremcali, mohli jste mít železnici přes nejosídlenější oblasti pod zemí. Takto máte smůlu. Železnice bude stejně, jen modernizovaná,....což opravdu potřebuje!!Pokud nebude pro mne lepší varianta cestování do Prahy než je přervanej bus a nebo dezolátní vlak, tak budu jako dodnes brázdit vaše ulice P6 dieslovým mazlíčkem a to až na Dejvickou. Je to pohodlné a rychlé. Jinak to metro pro mne žádný význam nemá,...ale přeju vám ho!!, i když je hloupě navržené.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2007 13:01

to Barka a Martin30: Ja jsem rovnou priznal, ze nemam tolik informaci jak vy. Proto jsou moje nazory a zavery trochu "jednodussi" :-)

Tak jsem si dal tu praci a nasel jsem odkud mam to povedomi o vestibulu metra u Delvity. Asi to bylo z tohoto dotazu:
Vážený pane starosto,

v jedné z Vašich odpovědí tazateli sdělujete, že vlastník pozemků pod supermarketem Delvita na Červeném vrchu chce zde zrušit tento supermarket a vybudovat zde hotel. Myslím, že to je pro občany v této lokalitě velmi špatná zpráva. Druhá špatná zpráva bude, pokud tímto rozhodnutím vlastníka definitivně padne i možnost výstavby 2. vestibulu metra Červený Vrch a občané ve zdejším sídlišti budou muset využívat pouze nejméně 500m vzdálený vestibul u ulice Horoměřická. Rád bych se zeptal, jestli máte nějaké informace, že se opravdu naplní i výše uvedená druhá špatná zpráva?

Předem děkuji za odpověď.
S přáním hezkého dne J. Petrany
[03.07.2007] nová otázka Petrany

Vážený pane Petrany,

výstavbu metra změna funkční dispozice na Červeném Vrchu nijak neovlivní. V projektu se počítá s výstavbou dvou vestibulů. První se bude nacházet na úrovni křižovatky ulic Evropská x Horoměřická. Druhý vestibul bude ústit na povrch, po obou stranách komunikace, v místech dnešní autobusové zastávky na Červeném vrchu ( směr Vítězné náměstí ).

S úctou

Tomáš Chalupa, v. r.
[08.07.2007]

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2007 14:38

Jenda: ano, však na jiném místě tohoto diskusního fóra paní Trnková také statečně tvrdí, že konečná metra v první etapě nebude na Petřinách, nýbrž v Motole... A přitom z materiálů, na něž je tu v jiných částech uveden odkaz a jsou tu z nich i citáty, jasně vyplývá, že s konečnou se nepočítá v Motole, nýbrž na Petřinách... A dokonce ze zápisu z příslušného jednání na magistrátu vyplývá, že paní Trnková tam byla osobně přítomná, takže zná nejen tu zprávu, nýbrž byla i u toho, když tam padly zmínky o tom, že konečná na Petřinách není vhodná, protože tam není parkoviště P+R, tedy přeloženo do češtiny - u konečné metra se automaticky počítá s nárůstem počtu automobilů. Čili přímo zde na tomto webu odpovídá paní Trnková v dotazech tvrzeními, která odporují informacím získaným jinde. Proč tedy věříte, že odpověď pana Chalupy vám odpovídá skutečnosti? Říkáte, že máte méně informací. Ano - méně informací má zřejmě mnoho lidí. A zdá se, že právě na to zastupitelé spoléhají! Takže já myslím, že je v zájmu všech, kterých se to týká, se o ty informace zajímat a z nich pak vyvozovat závěry a případně podle těch závěrů i jednat. Protože spoléhat na to, že zastupitelé nám říkají pravdu a že jim snad dokonce jde o blaho obyvatel...? To opravdu nelze.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2007 21:05

Jenda: Hezky Vám to pan starosta napsal. A vlastně je to, pokud já vím, pravda. Zhruba 100 m od Delvity u zastávky busu 119 by měl být vystavěn podchod, který bude skutečně ústit na povrch po obou stranách komunikace a uprostřed něhož budou dva výtahy dolů do stanice a nic víc. Původně měla mít stanice opravdu dva vestibuly, ale Praha 6 si vůbec nevšímala, že ten horní k Delvitě projektant nenavrhl. Museli na to upozornit jiné instituce. Ale protože je dávno všechno přiklepnuto a nelze NIC měnit ani na NIC upozorňovat, tak se dodatečně k výtahům pro tělesně postižené dokreslil podchod a vydává se to za druhý vestibul. Takže odpovědi vypadají pěkně. Velmi prosím, abyste si dopis pana Chalupy schoval, protože nebude-li tam opravdu druhý vestibul s eskalátory, bude tato odpověď pana starosty jedním z podkladů, který jej doufám přivede k odpovědnosti. A doufám, že půjde vzhledem k dalším souvislostem i o odpovědnost trestně právní. Možná za nitky tahají jiní, ale pan Chalupa je prostě odpovědný společně s panem Šteinerem. A tentokrát už politické obchody při stavbě metra nemohou jen tak projít, stačí ta zhůvěřilost v Letňanech... Vždyť Praha 6 si opravdu zaslouží metro navržené pořádně, prostě metro pro lidi...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2007 17:21

Martin30: Jestli je toto opravdu pravda (trochu se zdráhám uvěřit), tak je otázka proč se to metro má vlastně stavět?

Jestli se takový paskvil postaví, tak se zazdí jakákoli možnost lepšího návrhu, který by třeba přišel na řadu později, ale řešil by obsluhu Prahy 6 líp.

Popravdě se k tomu nechci vyjadřovat, protože si myslim, že tohle se prostě postavit nemůže.. To bude nějaký omyl nebo nedorozumění.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2007 09:07

Petr33: Vy opravdu věříte, že je to jen omyl nebo nedorozumění? To se zase nechce věřit mně, že byste mohl věřit něčemu takovému... Pane, tady jde prostě o to, že kdosi kdesi se rozhodl, že si do svého politického životopisu napíše, že on byl ten, kdo se postaral o nové spojení letiště s centrem. A když se zdálo, že neprojde rychlodráha, tak se upíchla na projekt metra. Bohužel mezi stávající konečnou na Dejvické a letištěm se nachází docela velké území, což znamená, že stavba metra je značně drahá. To bylo třeba zdůvodnit, a tak bylo třeba vymyslet, jak to udělat, aby to vypadalo, že po cestě na letiště to metro vlastně obslouží i kus Prahy 6. Ne že by si některé části Prahy 6 to metro nezasloužily. Ovšem to by celá ta trasa musela být navržená úplně jinak! Jenže protože šlo v první řadě ne o to, postavit metro pro obyvatele Prahy 6, ale výhradně o to, aby bylo na letišti, tak se nějaké ty stanice na navrhovanou trasu naflákaly nazdařbůh, jen aby tam prostě nějaké byly a aby to vypadalo, že to metro má někomu sloužit. Z toho pak plyne zmršený návrh stanice na Červeňáku i jiné nesmysly, které návrh prodloužení obsahuje. - Takto to tedy vidím já a obávám se, že se moc nemýlím. Proto si myslím, že naopak je potřeba se k tomu vyjadřovat a pokud možno se snažit, aby si ještě někdo ze zodpovědných uvědomil, jak hrozně se chystají pokazit dopravu na Praze 6, pokud tohle postaví. Ta změna územního plánu, pokud vím, ještě snad schválená není. Takže snad by se do toho ještě dalo nějak zasáhnout.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2007 14:25

Petr33: Kdybyste tušil, jak moc já doufám, že to je omyl či nedorozumění... Přece jen nemám taky informace z první ruky, takže ruku do ohně za to dát nemůžu. Kdyby se alespoň podařilo ten plnohodnotný vestibul cca 50 až 100 metrů od Delvity udělat, pak by to metro nebylo až takovou hrůzností. I když i ukončení na Petřinách a další vedení je taky děsné, ale alespoň krůček směrem k lidem by se udělal. Osobně se téměř modlím za to, aby se stal zázrak a ten vestibul tam opravdu ale opravdu byl... Pokud bude, určitě se třeba osobně panu starostovi Chalupovi omluvím a budu si sypat popel na hlavu. Což ale neznamená, že nebudu ostře kritizovat další úseky prodlouženého áčka směrem za Červeným Vrchem...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: jenda (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2007 16:59

Musim priznat, ze tedka tady na ty Vase prispevky koukam jako vrana a nechce se mi tomu verit. Neumim si predstavit, ze tam ten vestibul na cervenaku vazne neudelaji. Nechapu. Uz sem s Vami nebudu radsi bavit, hrozne jste me otravili :-) Kdeze je moje sladka nevedomost......

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2007 20:41

Taky si myslim, že tohle prostě neni možný. To by stálo i za zpoždění projektu, protože proč by se jinak to metro stavělo?? Diskutuje se, jak a kam se má prodlužovat za Petřiny a přitom pod největším sídlištěm Prahy 6 projede bez zastavení? To je i na Prahu 6 trochu moc a to už je co říct !

Barka: Praha 6 nepřišla o rychlodráhu, Praha 6 ji usilovně a úspěšně blokuje. Nyní je na stole návrh, který nemůže soudný člověk odmítnout.. myslím soudný člověk, který nemá nějaké neviditelné vedlejší zájmy.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 11:28

Petr33: To máte pravdu, že rychlodráhu Praha 6 blokuje. Ale proč, to nevím, když ten nový návrh není tak špatný. Asi je to opravdu jen politika, politika a zase politika. Prostě snaha nedopustit, aby si někdo všiml, že rychlodráha by mohla být užitečná, protože to by se pak možná upřendostnila před metrem. Proč za každou cenu špatně navržené metro? Proč ne třeba napřed dobrou rychlodráhu a potom dobře promyšlené metro? Že by ta uspěchaná stavba metra měla pro někoho znamenat "malou domů" a je snaha se stavbou začít ještě než skončí toto volební období? Totiž právě to mě zaujalo, že plánovaný začátek stavby je na přelomu let 2009/2010. Čili jako kdyby někdo počítal s tím, že se musí se stavbou začít tak, aby pak případné nové osazenstvo na radnicích už nemohlo proces zvrátit. Tak se mi zdá, že tohle všechno - lidově řečeno - docela "smrdí". A jestli se nepodaří přesvědčit zodpovědné, ať staví metro pro lidi a ne pro svoji "věčnou slávu" (?) nebo peníze (?) nebo peníze svých známých ze stavebních a jiných firem (?), tak bude Praha 6 mít v podobě metra navždy docela nepodařený pomník na činnost své radnice...

cervenak u delvity = jen vytahy
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 23:32

Pan starosta asi opravdu svým vyjádřením [www.praha6.cz] dost zatemňuje skutečnost, když zmiňuje "druhý vestibul" na Červeňáku.

podívejte na [ihned.cz], tam je psáno:

>> Výstup pohyblivými schody do vestibulu a podchodu u křižovatky Evropská – Hornoměřická s návazností na tramvajovou a autobusovou dopravu

>> Druhý výstup výtahy do podchodu pod ul. Evropská s propojením na jižní i severní část obytné čtvrti Červený Vrch

Jirka Škvor

také Petřiny: 1x vestibul, 1x výtahy
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2007 23:35

[ihned.cz]

>> Výstup pohyblivými schody do vestibulu a podchodu u křižovatky Na Petřinách – Brunclíkova s návazností na tramvajovou a autobusovou dopravu

>> Druhý výstup výtahy na povrch v ulici Brunclíkova v centru čtvrti Petřiny

Re: cervenak u delvity = jen vytahy
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 08:26

JirkaŠ: Jenže pokud jde o Petřiny, tak nákres a popis projektu stanice od Metroprojektu vypadá jinak. Tam se mluví o výstupech po obou stranách ulice Na Petřinách, ten hlavní údajně má být směrem severním, tj. na veleslavínské straně Petřin. Výtahy by měly být někde poblíž současné Delvity. Takto to tedy popisuje Metroprojekt. A teď čert aby se v tom vyznal, když něco je v projektech, něco píšou média a něco tvrdí naše radnice... Zřejmě to je míněno jako překvapení pro obyvatele: kdepak ty východy nakonec budou?

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 12:52

Jirka Š: Tak to vypadá, že jsem měl bohužel informace naprosto přesné, což je pro obyvatele Čeveného Vrchu naprostá tragédie... Pokud jsem ještě zajde Jenda, stálo by za to, pokud tam bydlí, zahájit mezi sousedy akce občanské neposlušnosti...

Pokud jde o Petřiny, tam byl jeden vestibul vždy. A k němu ty doplňové výtahy. Jenže to je také daň za další vedení trasy k Motolu. Kdyby trasa z Petřin již zatáčela k Dědině, šlo udělat v prostoru Petřin plnohodnotné vestibuly dva. Jeden dále od tram. trati, což by místním velmi pomohlo. Ale bohužel, už rok prostě NEJDE NIC MĚNIT... A nejde vyslovit ani žádnou pochybnost. Všichni úředníci městských dopravních firem a pracovníci firem soukromých mají už dávno strach protestovat...

Online diskuse s Petrou Kolínskou
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2007 15:47

Server České noviny ohlásil online diskusi s Petrou Kolínskou, která se má konat 2.10. od 10:00. Diskutovat se má zejména o problémech pražské dopravy. Kdo má zájem, může jí už teď položit otázku - formulář je na [www.ceskenoviny.cz]

2 vestibuly na Červeňáku (dotaz na p.starostu) [Re: ještě k prodloužení metra.]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2007 21:41

Zdravím,

do otázek+odpovědí jsem vložil na p.starostu následující dotaz. Tak uvidíme uslyšíme, co se dozvíme...

J.

-----------------------------------------------
Vážený pane starosto,

ve své odpovědi na otázku pana Petranyho ohledně plánované stanice metra Červený Vrch jste 8.7. odpověděl:

> V projektu se počítá s výstavbou dvou vestibulů. První ... Evropská x Horoměřická. Druhý ... na povrch, po obou stranách komunikace, v místech dnešní autobusové zastávky na Červeném vrchu (směr Vítězné náměstí).

Informace na [magistrat.praha-mesto.cz] zmiňuje pouze 1 vestibul, informace na [domaci.ihned.cz] uvádí, že druhý vestibul budou tvořit jenom (2) výtahy. Přitom v centru sídliště by se ocitl právě ten neplnohodnotný (výtahový) vestibul.

Prosím, můžete vysvětlit, jak to s vestibuly na Červeňáku opravdu bude? Nemohu Vaše červencové vyjádření o 2 vestibulech vnímat jako fabulaci, podobně jako primátorových 10 nových stanic metra [hn.ihned.cz], ze kterých se nakonec vyklubalo 10 stanic nově rozestavěných....

Děkuju za vysvětlení a přeju pěkný den

Jirka Škvor.

Re: 2 vestibuly na Červeňáku
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 09.10.2007 09:58

Tak to budu velmi zvědavá, co starosta odpoví. Já jsem před časem položila paní Trnkové otázku, jak je to s tou etapizací výstavby, když oficiálně se tvrdí, že první etapa skončí v Motole, ale zpráva dopravního podniku píše, že něco takového by bylo velmi drahé a komplikované a mělo by to negativní vliv na celou další stavbu. Což přeloženo do češtiny znamená, že něco takového jako ukončit první etapu v Motole prostě nepůjde. A proč se tedy oficiálně říká něco, co není potvrzeno informacemi odborného rázu, které lze najít. No - a paní Trnková záhadně mlčí.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 09.10.2007 14:15

Děkuji Barce za návštěvu setkání na Petřinách a za informace. Byl jsem bohužel služebně na Slovensku. Na odpověď pana starosty jsem také zvědavý. Jinak pro informaci Vás všech, Rada hl. m. Prahy zrušila minulé úterý Ústav dopravního inženýrství hl. m. Prahy, jednu z posledních relativně nezávislých institucí s dopravními odborníky, která ještě občas zpracovávala dopravní dokumentace v souladu s tím, co se učí na dopravních školách... Někteří pracovníci ÚDI se přesouvají pod správce komunikací..., kde prý budou nezměněně působit dál... O jistých věcech to svědčí. Myslím, že je na čase dát dohromady občanské sdružení proti dopravním pokusům na lidech na Praze 6. Pokud s nějakou takovou akcí souhlasíte, piště na Subrt.Martin@seznam.cz Něco je třeba opravdu podniknout.

Re: 2 vestibuly na Červeňáku
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 00:53

Barka> Tak to budu velmi zvědavá, co starosta odpoví. Já

uučitě se z toho nějak vykroutí....

> jsem před časem položila paní Trnkové otázku, jak
> je to s tou etapizací výstavby, když oficiálně se
> tvrdí, že první etapa skončí v Motole, ale zpráva
> dopravního podniku píše, že něco takového by bylo
> velmi drahé a komplikované a mělo by to negativní
> vliv na celou další stavbu. Což přeloženo do
> češtiny znamená, že něco takového jako ukončit
> první etapu v Motole prostě nepůjde. A proč se
> tedy oficiálně říká něco, co není potvrzeno
> informacemi odborného rázu, které lze najít. No -
> a paní Trnková záhadně mlčí.

...když politici zavelí, dopravní inženýři vše naplánují podle
vytyčené linie..... ...takže konečna v Motole není nemožná


Jirka Škvor

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 01:05

martin30> pro informaci Vás všech, Rada hl. m. Prahy zrušila
> minulé úterý Ústav dopravního inženýrství hl. m.
> Prahy, jednu z posledních relativně nezávislých
> institucí s dopravními odborníky, která ještě
> občas zpracovávala dopravní dokumentace v souladu
> s tím, co se učí na dopravních školách... Někteří
> pracovníci ÚDI se přesouvají pod správce
> komunikací..., kde prý budou nezměněně působit

ano, sloučit ÚDI a TSK - to je správná cesta, pak už nebude nic stát v cestě
další automobilizaci Prahy :-\

je to podobné, jako sloučení odboru životního prostředí a odboru dopravy
na Praze 6..... jsou to dva naprosto odlišné odbory s protichůdnými zájmy - jak mohou fungovat v jednom???!!!???

> dál... O jistých věcech to svědčí. Myslím, že je
> na čase dát dohromady občanské sdružení proti
> dopravním pokusům na lidech na Praze 6. Pokud s
> nějakou takovou akcí souhlasíte, piště na
> Subrt.Martin@seznam.cz Něco je třeba opravdu
> podniknout.

jsem pro. bohužel to není otázka jenom šestky, ale........

Jirka Škvor

Zápis ze 7. zasedání výboru životního prostředí ZHMP, ze dne 12.9. 2007
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 02:36

pro infomaci....

[www.magistrat.praha-mesto.cz]

mj.

>>> Dále vyjádřil (RNDr. Habrnál) mínění o velice nízké dosažené přepravní kapacitě v závěrečném úseku trasy metra, která ještě několik desítek let nebude dosahovat kapacity potřebné k vytížení této části trasy metra A. Vznesl také připomínku k výrazné dopravní duplicitě v tomto úseku prodloužené trasy metra A.

Ad Zápis
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 08:49

Ten zápis je velmi zajímavý. Vyplývá z něj, že vpodstatě všichni vědí, že je to nesmysl - ale půjdou a udělají to... Bohužel tam není příloha, je tam řeč o nákresu a o trase vyjádřené žlutou barvou, ale nevím, kde to najít. Nevíte?
V této souvislosti si vzpomínám, že v online rozhovoru mi paní Petra Kolínská na moji otázku řekla, že prodloužení metra na Ruzyň je "politické PR pražské ODS". To by mě zajímalo, jestli fakt čekají, že za takto zmršené metro je budou lidi milovat? Nebo mají občany za hlupáky, kteří prostě tupě jako ovce budou jezdit metrem, bez ohledu na to, jestli jim to cestu urychluje nebo ne, a že jím stejně tupě budou jezdit i tehdy, když jim nic jiného prostě nezbude, protože se jim zruší půlka tramvají a pak se řekne "na co chcete tramvaje, máte přece metro, tak jezděte metrem"?
No ale možná by tento výbor životního prostředí mohl být tím subjektem, na který by se dalo obrátit s nějakou interpelací ze strany občanů - co myslíte? Popravdě řečeno se v těchto procedurách moc nevyznám, teda skoro vůbec, on ten zájem o věci veřejné je fakt fuška a člověk musí nastudovat hromadu informací, to jsem ještě nestihla...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: M.B. (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 09:21

Výbory zastupitelstva MHMP nejsou žádným subjektem, který by měl na nějaké rozhodování radnice (rada, zastupitelstvo) význačnější vliv. I když se toho pindání zúčastňují ve většině komisí i radní či pan primátor (snad berou i nějaký příplatek jako v parlamentu), rozhodnutí padají jinde. O něco víc vlivu mají komise rady. Ty jsou ale, jak to vypadá z přehledu (pro cyklistickou dopravu, pro Rohanský ostrov, vybudování zábavního parku Troja - ZOO, taxislužbu) hodně účelové a neřeší celkový rozvoj města. Interpelace ve výboru jistě možná je, účast na výborech ZHMP je pak veřejná, zápisy se předkládají v materiálech pro zastupitele a jsou veřejně dostupné na webu města.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 11:32

Barka: Pokud jde o zákres žlutou barvou, asi jde o toto. Červeně byla kdysi nakreslena trasa u letiště, kde k němu nevedla takto přímo, ale obloukem od severovýchodu.
[magistrat.praha-mesto.cz]

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 11:39

Barka: To je to nejhorší, absolutně všichni vědí, že je to nesmysl, ale prostě s tím nejde nic dělat :-). Chtěl jsem něco iniciovat na ÚDI, jenže nás zrušili... Útvar rozvoje nemá šanci navrhnout něco sám, respektive mu na to každý na městě kašle a městské části si v rámci samosprávy můžou dovolit cokoliv....

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: M. Bureš (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 12:20

Jirka Š - k těm výtahům:
Jak jste přišel na to, že ty výtahy mají být jen dva? Na Vámi zmíněných stránkách jsem nic takového nezaznamenal.
S tím souvisí i Váš názor, že výstup by tak byl "neplnohodnotný".
Z čeho tak usuzujete? Jako cestujícímu mi může být jedno, jestli se do stanice dostanu eskalátorem či výtahem (bude-li jich více a budou-li mít dostatečnou kapacitu).
Ve světě není vstup do stanice výtahem nic neobvyklého. To, že se to u nás takto zatím nedělalo (vyjma "doplňkových" výtahů určených převážně pro imobilní občany a kočárky), neznamená, že by to tak nemohlo fungovat.
Každopádně, i já jsem zvědavý na odpověď pana starosty.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 14:25

M. Bureš: Vzhledem k šířce nástupiště jsou možné max. 2 výtahy toho typu, co je u Muzea. Musíte si uvědomit, že výtah není nic kapacitního. Dva výtahy mají kapacitu v jednom směru nahotu či dolů tak maximálně 1200 lidí za hodinu. A to musí být v každém výtahu vždy plný počet lidí, tedy cca 10. Navíc ti lidé nepřicházejí rovnoměrně a nikdo svéprávný vám u výtahu nebude stát frontu. navíc maminky s kočárky a vozíčkáři mají přednost. 30 jízd nahoru a 30 dolů, 2 výtahy, vždy po desti lidech, to je opravdu maximálně těch 1200 lidí za hodinu. Když vezmu v úvahu nepravidelnosti příchodu, je to okolo 800 lidí za hodinu. Přitom dva eskalátory mají kapacitu cca 2x 7000 lidí za hodinu, tedy cca 14 tisíc za hodinu. Při výpočtu, že odvezou cca 2x 2 lidi za 2 sekundy. Při nepravidelných příchodech jsme pořád nad 8000 za hodinu. Na nové trase budou užší nástupiště, na něm si frontu na výtah nedovedu představit. Fungovalo by to jedině tak, že by výtahy jezdily dle jízdního řádu oba nahoru i dolů. protože dnes třeba u Muzea si někdo přivolá výtah nahoře zrovna, když přijede metro a dole se pak čeká pěkně dlouho. Při tomto nevhodném systému u dvojice výtahů klesá počet odvezených osob dokonce pod 500 za hodinu. Být obyvatelem Červeného Vrchu a vědět, že mám jen ty výtahy, nebo metro stanici tramvají, kterých pojede méně než dnes, kupuju si asi auto... Metro bude určitě pro mě znamenat zhoršení možnosti přepravy, případně zhoršení mého komfortu přepravy... Bohužel.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: petra (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 22:37

Vytah jako jediny mozny vystup/nastup do metra je pekna blbost. I kdyby byly treba 4, je to katastrofalne malo. Casto pouzivam vytah u Muzea a muzu s klidem prohlasit, ze u nas asi neexistuje vyrobce vytahu, ktery by dodal bezproblemovy, rychly vytah. U muzea casto funguje jen jeden ze dvou, protoze druhy je mimo provoz. Neposlednim zaporem vytahu je to, ze zvlaste ve vecernich hodinach pritahuji podezrele zivly - ono nechat se dobrovolne zavrit do male kabinky s takovym agresivnim opilcem ci partickou rozjetych streetaku, reknu vam, nic moc.

Výtahy z metra na Červeňáku [Re: ještě k prodloužení metra.]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2007 23:06

Zdravím,

a nejdřív díky moc Mikimu za důkladnou analýzu dopravních potřeb na šestce!

> Jirka Š - k těm výtahům: Jak jste přišel na to, že ty výtahy mají být jen
> dva? Na Vámi zmíněných stránkách jsem nic takového nezaznamenal.
> S tím souvisí i Váš názor, že výstup by tak byl "neplnohodnotný".

dívám se dívám, a musím přiznat, že teď nenacházím stránku, odkud jsem to převzal. Ale nemyslím, že bych si to vymyslel z dlouhé chvíle... A možná, že jsem se škaredě překouknul.... Nicméně teď jsem narazil (konečně!) na poněkud sdílnější stránku v této problematice: [www.metroprojekt.cz]
není to přímo na té stránce, je potřeba kliknout na záložku "detailní popis", dotyčná stránka nemá vlastní URL. Píše se tam:

> Stanice Červený Vrch
> ...
> Západní (vestibul) je situován do podchodu pod Evropskou ulicí při křížení
> s ulící Kamerunskou. Propojení se stanicí je zajištěno baterií velkokapacitních
> výtahů v samostatné šachtě.

popravdě řečeno si ty výtahy nedokážu představit. Stanice má být zhruba 30 metrů pod terénem, kolik ta "baterie" čítá samostatných kabin, kolik pojme jedna kabina lidí??? Nedokážu si představit provoz takového výtahu. Jak dlouho může trvat ve špičce zaplnění kabiny a jízda dolů/nahoru? Odhaduju nejméně kolem minuty. Jak to vyjde kapacitně ve srovnání s klasickými eskalátory?

> Z čeho tak usuzujete? Jako cestujícímu mi může být jedno, jestli se do stanice dostanu eskalátorem či výtahem (bude-li jich více a budou-li mít dostatečnou kapacitu). Ve světě není vstup do stanice výtahem nic neobvyklého. To, že se to u nás takto zatím nedělalo (vyjma "doplňkových" výtahů určených převážně pro imobilní občany a kočárky), neznamená, že by to tak nemohlo fungovat.

Jste zkušenější a větší znalec, než já, napište další informace o podobných zařízeních jinde ve světě!

> Každopádně, i já jsem zvědavý na odpověď pana starosty.

Já také, i když teď po přečtení informací na Metroprojektu bych možná použil na pana starostu mírnější formulaci otázky. Ale určitě to rád unese, a třeba dá konečně větší prostor k obsáhlejšímu zveřejňování dopravních informací (nejen) kolem metra... A stejně zmiňuje místo vestibulu poněkud blíže "Delvitě", než slibují stránky Metrostavu (X Kamerunská).

Jirka Škvor

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 11.10.2007 10:27

No kdyz bych chtel dostat odpoved tak bych radsi volil mirnejsi formu otazky :-) Jsem zvedavy na odpoved.

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 3 z 5


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2019 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,6354,page=3 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz