Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 2 z 5
odpoveď z radnice metro X rychlodráha [Re: datum [Acko do Zlicina, zeleznice na letiste]]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 03.04.2007 22:11

Odpoveď paní Aleny Martinkové alias paní Ing.Trnkové zveřejněná v O+O. Díky za odpověď. Zdá se, že žádné rozmyšlené skloubení funkce metra a rychlodráhy se neplánuje. Zkrátka nejspíš vyhraje ten, kdo lépe a hlavně dříve zalobuje a splaší potřebné peníze, studie-nestudie...

Jirka Škvor

----------------------------------------------------------------
Vážený pane Škvore,
současný stav přípravy obou zmiňovaných liniových staveb - prodloužení metra A a modernizace železnice - je v územně plánovací dokumentaci připravován tak, aby nedošlo k vzájemné negativní vazbě. Prodloužení metra A se předpokládá "vyvětvit" za stanicí Motol a to směrem na Zličín i Dlouhou míli s přímým pokračováním na Letiště, Terminál Sever II. Modernizovaná železnice pak má jako veřejněprospěšnou stavbu odbočku na letiště, ovšem v jiné stopě než metro. Do předprostoru Letiště Ruzyně sever mohou oba prostředky přijet nezávisle na sobě.
A vzhledem k tomu, že oba tyto dopravní prostředky mají odlišný způsob investorství (město versus stát), lze předpokládat, že na letiště opravdu dojede první ten prostředek, který bude dříve a lépe připraven. K poslední části Vašeho dotazu sdělujeme, že případné financování konání Olympijských her není v komeptenci jednotlivých městských částí.
S pozdravem
Ing. Jaroslava Trnkova
[02.04.2007] odpovedel: Alena Martinkova;

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 04.04.2007 13:29

Taky mi prijde, ze nejvstricnejsi mozny postoj MU P6 k zeleznici, je distancovani se.

Ale PROC.. to opravdu nejsem schopen pochopit.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Honza (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2007 13:18

On-line o dopravě v Praze - lidovky.cz Na toto téma odpovídal radní pro dopravu Radovan Šteiner 26. února 14:00
Z pohledu hl. města Prahy je jednoznačně rozhodnuto o zadání změny Územního plánu, která by umožnila prodloužení metra na letiště. Ještě v letošním roce bude Zastupitelstvo hl. m. Prahy o této změně hlasovat a jsem přesvědčen, že se pro ni jednoznačně vysloví.

To jsem zvedavej jestli jeste letos dojde k hlasovani a jake budou terminy s vystavbou prvni etapy. Doufam, ze se zacne stavet drive nez po roce 2010.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 25.04.2007 11:05

K rychlodráze lze najít pod tímto odkazem [www.szdc.cz] informaci, že akce bude spolufinancována ze zdrojů EU. Jedná se v této fázi zatím pouze o přípravnou dokumentaci, ale už to, že akci bude minimálně v přípravě spolufinancovat EU je dobré v tom, že akce se bude realizovat. Eu si to dost hlídá a nedává peníze na nic, co by byl jen papír vyhozený do větru.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 27.04.2007 09:36

Aha. Ja jsem myslel, ze projekt rychlodrahy je uz definitivne opusten a ze lidi na Praze 6 se muzou tesit na proslouzeni metra.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 09.05.2007 08:42

Jinak poslední dobou vyšel o této problematice článek v Logistice, zde přeposílám odkaz (http://logistika.ihned.cz/c4-10002800-21072080-B00000_detail-za-praci-do-prahy-vlakem-linkou-s9), kde se mimo jiné píše:

Jak na letiště?


"Naší snahou je tyto stavby dokončit do roku 2015 a tím vytvořit páteř železniční dopravní infrastruktury pro osobní dopravu v pražském regionu," říká Mathé.

Součástí plánů příměstské dopravy je i rychlodráha na letiště. Přestože to v posledních měsících vypadalo, že dráha zůstane v trase stávající neelektrifikované a jednokolejné buštěhradské dráhy, SŽDC plánuje, že trať bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

"Teprve zpracováváme přípravnou dokumentaci na modernizace trati Praha - Kladno s připojením na letiště Ruzyně," říká Mathé. Hlavní městu se ovšem tato dvojkolejná varianta nelíbí. "Výrazně se to nelíbí obyvatelům Prahy 6. Myslím, že dnes existují hybridní jednotky s úspornými motory, které mohou využít stávající trať. Dále na Kladno může být trať dvoukolejná," říká pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Příměstské dopravě však má kromě vlaků pomoci i metro, konkrétně trasa D. Ta je sice teprve v plenkách: ještě není schválená změna územního plánu, například pro přesun stanice ze Zálesí ke Krčské nemocnici, a není ani určeno, jak vlastně bude lehčí kolejové metro vypadat. Podle magistrátu se ale se stavbou této linky od hlavního nádraží k Písnici začne v roce 2009. Podle Šteinera pak bude metro pokračovat až k nové zástavbě ve Vestci a Jesenici u Prahy.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2007 09:56

Řekl bych, že je to pořád dokola totéž.. Už mnoho let.

Akorát mne vadí věta: "Výrazně se to nelíbí obyvatelům Prahy 6", to je taky pořád dokola ta samá manipulace většiny, které je to většinou jedno případně by modernizaci uvítali za podmínky, že to nezruší plánované prodloužení trasy A.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Obyvatelka (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2007 11:47

Ano, je to asi opravdu pořád to samé. Lobbování o zakázky v co největší hodnotě... Jak jinak by bylo reálné uvažovat o takřka paralelní trase vlaku a metra. JEDINĚ metro. Rychlodráha je blbost...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2007 16:32

Pochopitelně netvrdím, že nejsou lidé, kteří považují rychlodráhu za blbost jako pani Obyvatelka.

Ale taky myslim, že něco jiného je imaginární rychlodráha, kde bude lístek stát potenciálně mnoho set korun (jak někde psal pan starosta), která bude jezdit jednou za hodinu a bude obtížné z ní rychle přestoupit na MHD asi jako ze současného vlaku.

Ale docela dobře si dovedu představit každých 15 minut jezdící vlaky, s přímým přestupem na Hradčanské, Vltavské a Florenci, které jsou součástí PID, jsou pohodlnější a rychlejší než metro a navíc řeší dopravu z Kladna a přepravu zavazadel z letiště. Nevidim na nich žádnou zásadní nevýhodu oproti metru.. čímže netvrdím, že metro být nemá.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin29 (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2007 14:35

Připomínek by bylo více, ale problém je opravdu v tom, že je to politická zakázka, která na obyvatele Prahy 6 myslí až v poslední řadě. Ač se radní tváří přesně opačně. Protože tak pitomě metro, jako se to stalo na praze 6, snad ještě nikdo na světě nenavrhnul. To není nic proti potřebě ho jednou za stanici Dejvickou protáhnout, ale proboha pro lidi a ne...já fakt nevím pro koho... Dneska je o tom článek na [subrt.blog.idnes.cz]

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2007 10:34

Já celkem doufám, že na to ty prachy neseženou. Povrchová doprava dnes slouží dobře, dá se díky ní prakticky z kteréhokoliv místa docela dobře dostat na metro Dejvická nebo Hradčanská, a to bohatě stačí. Nově plánovaná trasa podle mého názoru lidem nic nového nepřinese, jen spoustu nepříjemností, až se některé její části budou kutat přímo pod hustě obydlenými částmi, například z Červeňáku na Veleslavín skrz sídliště a potom z Petřin do Motola taky skrz sídliště. Několik let bude lidem v okolí stavba ztrpčovat život a až bude hotová, nebudou z ní mít celkem nic. Jen omezenou povrchovou dopravu a nutnost jet všude metrem, které pak asi bude pořádně narvané. Na Chodov se dá jet z centra prakticky jen metrem, autobusy, co tam jezdí, objíždějí celou Prahu. Pamatuju, jak to vypadalo, když jakýsi vtipálek každý týden jednou ohlásil v metru bombu a půlka "céčka" byla kvůli tomu zavřená. Z Chodova prakticky nebyl způsob, jak se dostat do centra do práce. Jen autobusem, který ovšem jezdí asi po 20 minutách (proč taky častěji, když je tam metro, že?) a který samozřejmě to množství lidí z velkého sídliště nepojme. Na vzdálenějších zastávkách té linky se pak do autobusu nemohli dostat lidi, kteří tím autobusem jezdí běžně, protože u nich žádné metro není. Nadávali, řidič nadával, cestující z Chodova byly namačkaní jak sardinky - "paráda". Krásná ukázka toho, když někdo rozhodne, že pokud někam vede metro, není už potřeba lámat si hlavu s další dopravou. Nechci se takové obludnosti dočkat v Praze 6.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 09:14

Přikládám odkaz na zprávu Výboru dopravy Zastupitelstva hlavního města Prahy ze dne 8.2.2007. Zpráva je věnována plánům na rozvoj metra a je v ní mimo jiné zmínka o plánované stanici Motol na prodloužené trase A. Z této zmínky vyplývá - jak si můžete ve zprávě přečíst - že udělat stanici Motol jako dočasnou konečnou je prakticky nemožné. Viz [64.233.183.104]
rozvoj_metra_unor_07.doc+podm%C3%ADnky,+Motol+%22stanice+Pet%C5%99iny%22&hl=cs
&ct=clnk&cd=5&gl=cz
Takže mi připadá velmi podivné, že ve všech informacích o prodloužení trasy A se neustále tvrdí, že první etapa povede až do Motola. Kromě toho by mě zajímalo, jestli ty peníze od EU jsou opravdu jisté. Víte o tom někdo něco? Při všech problémech, které ČR má s čerpáním peněz z různých fondů, by mě ani nepřekvapilo, kdyby ty plánované "evropské" peníze na prodloužení metra byly jen chiméra. Z dřívějších výroků radního Štajnera je zřejmé, že magistrát sám se schrastí stěží na postavení metra z Dejvické na Petřiny. Co by bylo, kdyby peníze z EU nedostali? Za co by postavili zbývající, mnohem delší úsek metra až na letiště? Jim přece jde hlavně o to, aby metro končilo na letišti. Ty stanice mezi Dejvickou a letištěm je nijak zvlášť nezajímají, slouží vlastně pouze jako zástěrka, jako odůvodnění toho, proč na letiště táhnout metro, protože obsluhovat konkrétně pražské letiště právě metrem je prostě nesmysl. Takže se to musí zamaskovat, jako že vlastně jde o obsluhu Prahy 6, ale ve skutečnosti jim na tom houby záleží, protože jinak by neplánovali tak nesmyslné stanice, jako Motol nebo Bílá Hora. Čili mě vážně velmi zajímá, co by nastalo, kdyby takhle při stavbě na Veleslavíně zjistili, že prachy docházejí a příspěvěk z EU nikde...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 10:39

Věc se pravděpodobně má tak. Před dvěma lety radní pro dopravu hlásal, že metro D se bude stavět před A a všichni věděli, že to není pravda. Loni hlásal, že stavba A stavbu D neovlivní a budou e stavět současně, a všichni věděli, že to není pravda. A letos hlásá, že kvůli A na D a možná ani na celé A ne¨jsou peníze, tak D odkládá i z hlediska předfinancování přípravných prací. To už pravda je, bohužel... A u metra A je to stejné, dnes se něco hlásá, ale všichni vědí, že to není pravda. To znamená, že je velmi, velmi, velmi pravděpodobné, že první etapa skočí na Petřinách, což bude pro dosavadní chod tohoto sídliště a jeho obyvatel opravdu, ale opravdu, ale opravdu zábavné... Zatím se hlásá, že do Motola se to pak prodlouží téměř vzápětí, ale protože to tam nejde ukončit, Bílá Hora je na konečnou další hovadina, na Dlouhou Míli už je na rychlé další prodloužení daleko a všichni vědí, že až na letiště je to hovadina úplně maximální, tak to vypadá, že Petřiny si budou konečné metra užívat dost dlouho... Stačí si jako Vy všímat těch zápisů z výborů, do médií jsou totiž už obroušená, většinou úplně nepravdivá vyjádření, aby se obecenstvo nebouřilo... A až když je nejhůř, vypluje na povrch skutečnost, že navržené metro je pro občany Prahy 6 a Prahy vůbec naprosto nevhodné a vlastně jejich život za x miliard ztěžující...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 13:51

Fajn. Slyšela jsem cosi o tom, že právě na Petřinách existovala (nebo existuje?) občanská iniciativa proti metru. Jedním z důvodů, proč vznikla, byla prý obava místních o ztrátu povrchové, zejména tramvajové dopravy. Víte o této iniciativě něco?

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 14:23

A ještě pro ty, kteří by to v té zprávě třeba nemohli najít, z ní dotyčnou část cituji zde:

"Předmětný provozní úsek metra je v téměř celém rozsahu ražený, předpokládané investiční náklady přesahují 14,5 mld.Kč. Realizace je uvažována v závěru tohoto desetiletí,předpokládaná doba výstavby činí cca 3 roky. K záležitosti realizační etapizace trasy lze připomenout, že byla zvažována rovněž varianta ukončení provozního úseku V.A1 ve stanici Motol (před motolskou nemocnicí). Vzhledem k mimořádně složitým geologickým podmínkám dotčeného území je zde však vytvoření plnohodnotných obratových možností spojeno s komplikovaným a investičně náročným řešením stavby, jakož i s potřebou následné rektifikace úseku při dalším pokračování výstavby trasy. Případné využití zjednodušené formy obratu před dočasně koncovou stanicí Motol by mělo negativní vliv na parametry celé trasy metra A."

Tedy přeloženo do češtiny, v Motole konečná být nemůže a pokud tedy nebudou peníze na okamžité pokračování nejen z Petřin do Motola, ale především z Motola minimálně na Dlouhou Míli, tak celé slavné prodloužené "áčko" prostě skončí na Petřinách....

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 12.09.2007 21:43

Jedna z variant je například i ta, že Praze 6 o žádné metro až na Letiště nejde, právě naopak jde o odložení jakékoli alternativní dopravní obsluhy Letiště na co možná nejpozdější dobu. Pochopitelně při současném využivání otázky Metra jako vějičky na voliče a železnice jako užitečného vnějšího nepřítele..

Ale takových variant je více, zeptejte se pana starosty, ten ví, kde je pravda. Jestli to ale taky ale napíše to bych si moc jistý nebyl.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 14:02

Pan starosta pravdu nepoví. Panu starostovi náramně vyhovuje konstrukce tohoto podivného diskusního fóra, na kterém skoro nikdo nediskutuje, ačkoliv problémů je na Praze 6 požehnaně. Panu starostovi vyhovuje, že diskusní fórum je koncipováno tak, aby diskuse "plebs" byla oddělená - "ať si tam plácají, co chtějí" - a aby otázky, které jsou mu kladeny, se na stránce nezobrazily, pokud se na mu neuráčí na ně odpovědět. Jen ať se nikdo z dalších lidí nedozví, kdo se ho na co ptal, jestli ho třeba kvůli nějakému problému lidé nebombardují dotazy, na které on reaguje hraním "mrtvého brouka". Arogance radnice Prahy 6 je donebevolající - a tomu odpovídají i všechny ty šílené stavby, kterými se radnice rozhodla Prahu 6 postupně zničit.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 15:56

Tak nevim, schvalne jsem se koukal na Q&A a otazka tykajici se problemu , ktere popisujete tam byla zverejnena. Pravda, z odpovedi typu "Predavame to dal.." asi moc nadseni neplyne :-)

Nicmene jestli chcete videt obcana, ktery vita prodlouzeni Acka tak tady jsem. Ja bydlim na cervenaku a predstava, ze pojedu metrem durch na mustek je pro ne desetkrat lakavejsi nez to neustale prestupovani z metra na tramvaj a naopak. Musim taky priznat, ze pro me je cestovani tramvaji dost neprijemne (smrad, hluk, kapsari, bezdomovci apod), takze ikdybych jel metrem dele tak budu spokojeny.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 16:17

Myslim, ze kazdy vita mit metro pobliz a pan starosta to dobre vi a dobre toho vyuziva. O tom prece neni zadny spor.

Spor je mozna o to, jestli se vyplati investovat x-desitek miliard za metro do mist, kde skoro nikdo nebydli a take (jak se pise vyse), jestli je to opravdu skutecny zamer nebo jen propagace za ucelem ziskani hlasu, zablokovani zeleznice, ziskani penez, atd. atd.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 16:30

Já osobně zase metro nepotřebuju vůbec, protože dostat se do čtvrt hodiny tramvají k nejbližší stanici mi bohatě stačí. Nemůžeme prostě všichni bydlet tak, abychom měli metro hned u baráku. Důležité je, abychom se na ně snadno a rychle dostali povrchovou dopravou. Jde totiž o to, že metro a povrchová doprava se mají vzájemně doplňovat. Bohužel ale prodloužení trasy A, tak jak je navržené, v důsledku povede k likvidaci povrchové dopravy v některých místech, aniž by ji metro v plném rozsahu nahradilo. A to je jeden z velkých problémů toho projektu. Ono koneckonců i na tom Červeňáku to pro řadu lidí bude na jejich stanici metra dost daleko. A jak se jim to bude líbit, když jim tam ROPID zruší většinu tramvají s poukázáním na to, že přece mají metro?

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 16:36

Jenda: Na Červeňáku stanice metra není. Je u vyústění Horoměřické ulice a pak až u nádr. Veleslavín. Omezí Vám tramvaje, takže k metru půjdete 5 až 10 minut, tudíž budete na Můstku později než dnes. Obecně nikdo není proti prodloužení metra na Červený Vrch, ale prodloužení smysluplně navrženému, nikoli idiotskému...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 16:43

Barka: Iniciativu na Petřinách jsem bohužel nezaznamenal, asi bohužel nemá dostatečný hlas...

Jinak úplně souhlasím. Praha 6 má 3 dobré tramvajové tratě, co by za to na Novodvorské dali. Idiotské prodloužení metra spolkne peníze pro prospěšnější stavbu. Kdyby se dalo daleko míň prostředků na rekonstrukci těch tramvajových tratí na rychlodrážní zatravněný svršek, zrychlí se cestování daleko více, než při realizaci nyní navrženého metra. A pak by se metro mohlo prodloužit na ČV i Petřiny, ale pořádně, aby si za 50 let naše děti neřekli, že to navrhoval nejaký chovanec z ústavu...

Ale neklesejte na mysli, článek, co jsem napsal [subrt.blog.idnes.cz] už se dostal i do kruhů, kterým se nečetl moc příjemně :-). Třeba se stane ještě zázrak a opravdu se budou stavět dopravní stavby pro občany Prahy 6 a ne jim k zlosti.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 13.09.2007 20:50

Abych řekl pravdu, nemyslím si, že by radní P6 nebo magistrátu potřebovali něco číst, aby si uvědomili, že navrhují věci, které se jim z nějakých důvodů hodí, ale ne vždy jsou opravdu praktické.

Možná jim je trochu nepříjemné, že se o tom píše, ale ODS má v Praze svoje jisté, tak neni potřeba se vzrušovat. Stačí si vzpomenout na extrémní sliby primátora Béma před posledními volbami. A co se stane pokud nebudou splněny (což je pravděpodobné). Nic, nejvýš se zmůže na nějaké to obviňování vlády, že Prahu zanedbává. A pak přijde s dalšími ještě více fantasmagorickými sliby a tak pořád dokola.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 08:31

Na téma ODS a to, že má v Praze své jisté, bych mohla říct jen to, že by stačilo, aby víc lidí myslelo a své jisté by mít nemuseli. Ale to je poněkud širší téma a sem to nepatří.
Martin30: na zázraky moc nevěřím. Bohužel si pražští zastupitelé - ať už v městských částech nebo na magistrátu - jaksi nechtějí uvědomit, že mají opravdu zastupovat zájmy lidí, kteří v Praze žijí, a ne svoje vlastní zájmy, případně zájmy nějakých prachatých stavebních a jiných firem... Domnívám se, že takto zmršená stavba metra, pokud se bude realizovat, bude mít dopad nejen na lidi v Praze 6, ale v Praze celé. Spolkne hromadu peněz, za které by se mohlo postavit třeba metro D (jeho trasování teď nejsem schopná posoudit, ale každopádně na dotyčném okraji Prahy metro chybí), a když si představím, že třeba do Motolské nemocnice se pojede oklikou přes Dejvice... Co je to za nesmysl? Do Motola se přece vždy jezdilo směrem od Smíchova, to je jaksi přirozenější cesta, protože je to cesta prakticky přes centrum. Dejvice jsou vůči centru už spíše okrajová čtvrť, čili cesta do Motola novou trasou A by byla vlastně okružní jízdou po okrajových čtvrtích. No a to je jen jeden z do očí bijících problémů té nové trasy. O neužitečnosti stanice Červený vrch je zmínka již výše...a dalo by se pokračovat. Bohužel, to si říkají tady někteří lidé mezi sebou, ale zastupitelé Prahy 6 tuto diskusi určitě nesledují.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: jenda (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 11:41

Trochu mam pocit, ze vy opravdu mate nazor, ze vas nazor je vsech a dokonce tomu i verite. Kdyby to byl nazor vsech tak tahle diskuze je asi o dost vytizenejsi a nepodivuji se tu pouze 3-5 lidi.

Priznam bez muceni, ze se o vystavbu metra nezajimam tak jako vy takze moje informace treba nejsou spravne. Nicmene:

- 2. stanice metra na cervenaku ma byt nekde kolem soucasne delvity, takze zadnych 10 minut chuze k Horomericke.

- pokud tam opravdu bude, nevidim duvod proc by se tramvaje nemely omezit

- svete div se ja jezdim do Motola z Hradcanske (z Dejvicke - Kafkovy obcas taky) - opravdu ne kazdy bydli na smichove aby jezdil odtud :-)

- a ted neco cim Vas nadzvednu :-) Do Decka mi je opravdu burt, nikdy decko vyuzivat nebudu takze mi je srdecne jedno jestli se nespravedlive uprednostnuje trasa A ktera je dle meho nazoru zatim vyhodna pro me :-)

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Barka (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 13:49

Tak já vám tady pro informaci dávám odkazy na dva zdroje, kde si můžete najít, jak je to se stanicí Červený vrch a jestli je opravdu umístěna před Delvitou, jak říkáte.
Toto je informace z tohoto webu: [www.praha6.cz]
A toto ze stránky Metroprojektu:
[www.metroprojekt.cz]

Jinak já cestuju MHD po celé Praze, takže mi není jedno, jak doprava v Praze vypadá CELKOVĚ. Opravdu se na to nedívám tak, že hlavně ať mám metro co nejblíž u nosu a ostatní části Prahy jsou mi ukradené. Tím pádem nesdílím ani váš názor, že tramvaje můžou klidně omezit, když přece bude metro. Ony totiž při trase toho metra budou stále existovat i části Prahy 6, které metrem obslouženy nebudou, ale nacházejí se na trase tramvají, na níž v jiných místech bude stanice metra a z toho důvodu budou tendence ten tramvajový provoz omezit. Doplatí na to lidé, kteří se budou potřebovat dopravit z/do míst, která už metrem obsloužená nejsou. To platí např. pro Břevnov podél Bělohorské (pokud se s poukázáním na stanici metra Bílá Hora omezí provoz tramvají po Bělohorské), nebo pro oblast Střešovic tramvají jedoucích z Petřin. Mimo jiné se v těch místech nachází i vojenská nemocnice, a to dvě stanice tramvají od zamýšlené stanice metra. Pokud bude omezen provoz tramvají z konečné na Petřinách s odůvodněním, že tam přece jezdí metro, zhorší se obsluha MHD lidem v celém úseku od Petřin po Prašný most. Že jezdíte do Motola přes Hradčanskou - pokud bydlíte poblíž, není na tom nic překvapivého. Ale pokud se v oblasti Motola s poukázáním na existenci metra omezí provoz i na současných autobusových linkách, pak budou k ježdění přes Hradčanskou nebo Dejvickou nuceni i ti, kteří by jinak jeli právě ze strany od Smíchova. Výstavba nové trasy metra má prostě mnohem širší dopad, než jak se na to díváte vy. Opravdu nejde jen o to, že vy budete mít metro na Červeňáku, hurá! To metro ovlivní řadu dalších věcí nejen v Praze 6 (i když tam především), ale i v dalších částech Prahy. Jestli to ale vidíte tak, že vám je to buřt, tak to je pak ale asi jakékoliv vysvětlování marné.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 16:06

Jenda: Mrzí mě, že k tomu přistupujete takto. Stanice u Delvity nebude. Až 100 metrů pod Delvitou bude výtah pro tělesně postižené a cca 450 metrů níže vestibul u Horoměřické ulice. Takže opravdu 5 až 10 minut chůze pro většinu lidí ze Sídliště Červený Vrch. Pokud se metro postaví tak, jak se navrhuje, porostou provozní náklady DP do astronomických rozměrů. Navrhované prodloužení trasy A je delší než současná trasa A a metro je na provozní nákaldy daleko citlivější než tramvaje. Musí se svítit, jezdit eskalátory, fungovat ventilace apod., a to i když jezdí méně a méně spojů metra. Provozní náklady metra jsou obrovskou položkou pro pražský rozpočet, daleko závažnější než i tak obrovské náklady investiční na stavbu. Bude to znamenat pak redukci povrchové dopravy nejen v okolí metra, ale kde to jen trochu půjde i jinde. Kromě toho se vzhledem k umístění stanic metra na Praze 6 těště na nárůst cizích vozidel, které budou parkovat v okolí Veleslavína a Horoměřické, protože se jim nevyplatí parkovat u Dlouhé Míle, a to kvůli zdlouhavému přestupu. Také provoz na Evropské nepoklesne, ani z hlediska busů. Dá se očekávat po otevžení metra brzké zavedení zóny placeného stání, aby se parkování v okolí vašeho bydliště dařilo regulovat. Ale pokud to opravdu chcete, budiž. Bohužel jste nepochopil, že se tady pár lidí snaží, aby metro bylo navrženo pro vás lépe. Nikdo vám ho nebere, jen možná, že byste ho měl později. Nebydlím ani u A ani u D, ale musím říct, že bych daleko raději nyní bydlel na Praze 4 někde u narvaných busů u Kačerova než jako vy na Praze 6, protože daleko hůře na tom budete za pár let v souvislosti s činy vaší radnice vy. Protože vám problémy radnice přidělává, u Kačerova to horší být nemůže a lidi si už zvykli, takže vydrží na to D počkat. Protože nejsou sobečtí, jako Praha 6...

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr33 (IP zapsáno)
Datum: 14.09.2007 23:17

Barka: možná sem politika nepatří, ale politika je to co rozhoduje, nikoli dopravní argumenty, alespon v tomto případě.

Proto doufám, že zatunelovanou železnici pomůže prosadit tlak středočeského kraje (i když nemám iluze, že projekt tlačený stranou zelených bude mít výraznou podporu jakékoli ODS). Zrovna tak by rozumější podobu metra mohl prosadit tlak magistrátu na efektivní vynakládání financí. Je to paradox, ale právě fakt, že je primátorem bývalý starosta Prahy 6 může způsobit upřednostnění současného návrhu metra před metrem D bez ohledu na dopravní argumenty a absenci opravdu kritického pohledu na jeho kvalitu, který by zajísté velmi prospěl, nejen pražské pokladně, ale také lidem na Praze 6.

Jinak souhlasím s Martinem (30), že už i první úsek metra je navržen sporně, zejména s ohledem na sídliště na Červeňáku a taky relativně dlouhý úsek Dejvická-Horoměřičká, kde nebude žádná zastávka.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Petr456 (IP zapsáno)
Datum: 16.09.2007 20:08

Martin30 - vystup/vstup do stanice Cerveny Vrch ma skutecne byt v miste soucasne Delvity, tak jak spravne pise Jenda. Druhy vystup bude na Vami uvadene Horomericke.

Re: ještě k prodloužení metra.
Autor: Martin30 (IP zapsáno)
Datum: 17.09.2007 13:30

Petr 456: Kdyby byl výtup navržen u Delvity, neměl bych tak závažné výhrady, ale opravdu není. 100 metrů pod Delvitou budou dva výtahy jako jsou u Muzea A a u nich podchod pod Evropskou. Tudíž žádný plnohodnotný vestibul... Ten jen u Horoměřické a zdejšího budoucího obchodního centra. Byl-li by alespoň vestibul u Delvity, dala by se první etapa prodloužení jakž takž přežít. I když 2,5 km dlouhá mezistaniční vzdálenost od Dejvické k první stanici je opravdu poněkud podivuhodná na to, že Praha 6 chtěla lepší obsluhu území a pak má na metru skoro stejně stanic, které mohl mít vlak...

Jdi na stránku: Předchozí12345Následující
Aktuální stránka: 2 z 5


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2019 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,6354,page=2 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz