Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Bručoun (IP zapsáno)
Datum: 28.08.2004 17:22

"Pokud vím, vlaky z Kladna jezdí zhruba každých dvacet minut, aniž by trať byla jakkoliv zmodernizována. Jestiže vlaky v současnosti jezdí ve špičce v intervalu 20 minut, ....... Jinak, vlaky jezdí do Kladna hodně lidí ....."

S tím si dovolím nesouhlasit. Těch 20 min. platí důsledně jen pro ranní špičku do 7,30 a jen z Kladna "hl.n.". Z Kladna města už to tak žhavé není. Z Kladna města na Masarykovo nádr. se nyní pohybuje jízdní doba od 50 do 60 min, což není nic moc. Návazná MHD k nádraží je v Kladně špatná. Zas tak moc lidí díky tomu nejezdí, soupravy jsou nyní poměrně krátké. Při současném stavu trati nelze vlaky ani zrychlit, ani zkrátit intervaly. Nechuť většiny Kladeňáků k vlaku je čistě praktického důvodu a plyne z výše uvedeného. Po modernizaci a zdvojkolejnění trati a zavedení návazné MHD lze důvodně očekávat, že se zájem o vlak podstatně zvýší.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2004 09:27

Bručoun:
Jistě, sem si vědom současného stavu vlakové dopravy na Kladno tak jak říkáš a plně s tím souhlasím. Nicméně zhruba dvaceti minutový interval máš zavedený ve špičce i v opačném směru a je to zavedeno tak, jak vycházejí dopravní nároky na tu danou dobu. Proto ráno je zaveden 20 min. interval jen zhruba do 8:20, ale v opačném směru ho máš rovněž mezi 14:30-16:30. Opět to odpovídá nejvyšším nárokům.
Vím, že vlakem do Kladna rozhodně nejezdí většina lidí, nicméně málo to taky není. Proto sem radši zvolil termín "hodně". A je to v skutku díky plné integraci této tratě do PID. Ta tomu i za dnešního stavu trošičku napomohla.
Pokud bude trať zmodernizována, pak není o čem diskutovat...co si budem nalhávat, dnešní stav této tratě je triskní...nemluvím o návazné dopravě v Kladně, jak jsi zmínil.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 29.08.2004 17:39

Čekala jsem, že tu nikdo nebude zbytečně "rozpitvávat" otázky délky pochodů s kufry při přestupech rychlodráha-metro versus přestupy metro-metro.
I taková reakce-nereakce leccos naznačuje...

Jsem přesvědčena, že stavba trasy metra A má mít přednost před rekonstrukcí železnice Praha - Kladno. Propagátoři železnice se zřejmě obávají toho, že cestující z Kladna by bez problémů a rádi přestoupili na Dlouhé míli do metra a mohlo by se zjistit, že tu železnici vlastně nikdo nepotřebuje.....

Panu Jůzovi:

a) Chytáte mne za slovíčka: z mého textu je patrné, že jsem chtěla porovnávat spíše (obecně)kolejovou dopravu s autobusovou a myslím, že mne žádný čtenář (kromě Vás) nepodezíral, že bych metro strkala do jiného pytle než elektrifikovanou železnici. Narážela jsem jen na přehnané zdůrazňování ekologie kolejové přepravy. Když už ji někde volíme, měla by být dobře využívána. V případě metra je tento předpoklad splněn (jak plyne z dlouhých let jeho provozu).

b) O odhad délek přestupních tras jste se opravdu pokusil. Jenže na mé protiargumenty, že je třeba počítat do délky přestupních tras i délku vestibulů a všech schodišť (což odpadá při přestupech metro-metro) jste mi už pak neodpověděl a diskuse tak vyzněla tehdy do ztracena...

c) Psala jsem, že "autobus č. 100 vždycky zel prázdnotou, když jsem jím cestovala." Z toho ale automaticky nevyplývá, že bych nepřipouštěla, že někdy plný je. Na základě svých zkušeností jsem si udělala názor o jeho "potřebnosti" pro turisty z letiště.
Zřejmě jím cestujete častěji než já nebo v jinou dobu - nemám důvod Vám nevěřit, že když jste jel Vy, tak plný byl. (Možná že proto, že se turisté nevešli do stodevatenáctky smiling smiley )

d) O věčném únavném omílání některých "argumentů" těch diskutujících, kteří se mnou nesouhlasí, bych mohla mluvit i já.
Není chybou, když někdo zatvrzele obhajuje svůj názor (každý na to máme právo). Je ale chybou, když své názory nepodepře objektivními argumenty. Já jsem se snažila své názory podepírat např. údaji z IDOSU (cestovní a přepravní časy a vzdálenosti) či odjinud z všeobecně dostupných zdrojů. Někteří z těch, kteří se mnou nesouhlasili, mi věčně dokola podsouvali odkazy na některé úzce zaměřené lobbující www. stránky. To u mne nejsou objektivní fakta. Nelze se odvolávat na nějaké zpracované projekty či SWOT analýzy. Ty přece nemohou prezentovat jakousi nedotknutelnou "pravdu pravd"! U SWOT analýzy je dost podstatné, zda jde o názor jednoho člověka, několika lidí nebo třeba několika set odborníků. Výsledky se někdy těžko zpracovávají, protože obvykle jde převážně o slovní vyjádření.
Podobně je to s projekty - nelze přece tvrdit, že tím, že byla zpracována jakási koncepce dopravy, ve které se počítalo s tím, že rychlodráha poslouží jako doprava na letiště, je už vše skončeno, je to "svaté" a je třeba se tím řídit. V nedávné minulosti jsme byli svědky mnoha - s prominutím - pitomých projektů a kdyby tehdy proběhla pořádná revize jejich koncepce včas, mohli jsme všichni ušetřit.
Celá řada diskutujících považuje právě tento projekt (t.j. doprava z letiště rychlodráhou) za natolik nedotknutelný, že vlastně už není třeba o něm pochybovat. Pokud se k tomu staví takto, opravdu není o čem diskutovat. Alespoň ne se mnou. Příliš mi to připomíná "neměnné pravdy" komunismu. Sbohem.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 08:49

Eva:
Rád bych Vám vyhověl a porovnal přestupy metra s rychlodráhou, nicméně nemám žádné bližší informace, jak budou přestupy z rychlodráhy na metro vypadat. Můžeme se tedy bavit pouze v teoretické rovině. Jestli by Vám nevadilo, vzal bych si jako náhradu za rychlodráhu přestupy z vlakových nádraží na metro, versus metro-metro.

Hlavní nádraží – doba přestupu závisí na nástupišti, k němuž vlak přijede. To je obecný znak všech vlakových nádraží, ale u hlavního je to zřejmě nejmarkantnější. Hlavní nádraží je největší ze všech porovnávaných vlakových nádraží. Doba přestupu na metro se zde pohybuje od 2 do 5 minut. Přestup na tramvaje přibližně 7 minut.
Masarykovo nádraží – zde se nachází metro hodně hluboko. Přestup z vlaku na metro zde trvá asi okolo 4-5 minut. Přestup na tramvaje do 2 minut. V případě zavedení rychlodráhy budou přestupy na stejné úrovni, jen se zřejmě rozšíří možnost přestoupit na metro na Florenci. Přestup opět do 5 minut.
Smíchovské nádraží – situace velmi podobná Hlavnímu nádraží. Metro leží přímo pod odbavovací halou. Přestup 1-2 minuty na tramvaje, metro a autobusy (městské, příměstské i meziměstské).
Holešovice – přestup na metro a tramvaj 3-5 minut.

Další velká nádraží, jako jsou Vršovice nebo Libeň nemají metro, nicméně tramvajová doprava je dostupná opět do 4 minut.

Přestupy metro – metro:
Muzeum – přestup trvá většinou 2 minuty
Můstek – zde je situace obdobná 2-3 minuty
Florenc – sice zde nejezdí Áčko, ale jen pro úplnost. Přestup zde trvá okolo 3 minut.

Hypotetické přestupy:
Hlavní nádraží – směrem k nové trase D, můj odhad přestupu do 5 minut
Hradčanská – přestup z rychlodráhy na metro/tram opět okolo 4-5 minut.

Závěry:
Přestupy metro-metro trvá cca 2-3 minuty, přestupy vlak-metro (1)2-5 minut. Maximální rozdíl přestupů činí 2-3 minuty. Z toho vyplývá, že rozdíly jsou minimální a záleží případ od případu. Víc než doba přestupu mi rychlost cestování ovlivňuje rychlost, kterou se dopravní prostředek pohybuje, resp. přepravní rychlost.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: D. (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 14:12

Karlos:
Nebylo by zajímavější uvést místo času potřebného pro přestup spíše rozmezí délky trasy přestupu (t.j. nejkratší a nejdelší - podle toho, v jakém vagoně cestujete). Ale asi je to obtížné.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 15:57

Vážená EVO,
v pražském metru jezdí VLAK!!! a má 5 vozů.
Intreval metra na letiště zjevně nebude shodný s intervalem tramvaje.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 16:19

D.:
To už by bylo trošku na dýl. Vlaková nástupiště většinou mají několik podchodů a cesty k metru jednotlivými podchody (z libovolné části vlaku) se už tolik neliší. Obdobné je to u metra na Béčku (Můstek) - několik tras, několik způsobů přestupů. Nechtěl bych se dostat do situace, abych to musel jít krokovat smiling smiley) Jediné, kde může dojít k rozdílné době přestupu na metro, je Masarykovo nádraží. Tam je to z konce vlaku opravdu trošku dál, nicméně proto je tam to rozmezí 4-5 minut.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 17:46

Vážená paní Evo,
k bodu a) a c) se omlouvám za posunutí smyslu Vašich příspěvků. Opravuji bod c) na "V letošním červenci a srpnu jsem měl s linkou 100 několikrát zcela rozdílnou zkušenost, ...".
b) Jednak projekt modernizace této železniční trati s odbočkou na letiště neznám tak podrobně, jednak bychom museli přihlížet například i ke dveřím, kterými dotyčný cestuje (pak by už opravdu bylo třeba například pro směr k letišti zhodnotit celou trasu od prvního přestupu na metro). Na B je kratší přestup z A, tady nemáte důvod protestovat, na C opravdu dost záleží na konečném uspořádání výstupů a nástupišť, celkově se v Bubnech na vlak překoná o několik desítek metrů delší vzdálenost vodorovně, a naopak odpadne ono delší pohyblivé schodiště.

"(Možná že proto, že se turisté nevešli do stodevatenáctky smiling smiley )"
Tato Vaše věta není mimo - spoje 119 doprovázené spojem 100 byly citelně volnější než ty druhé. Řada lidí nastupuje do prvního z volby 100/119, co přijede (a tuší, o co jde, protože do 179 v takovém množství nechodí). Kromě toho už řada lidí z Prahy 6 (hlavně z Dědiny, ale i blíže centru) zjistila, že kombinace 119 a 100 je dobrá k dopravě do Zličína, a na stovce jsou občas znát.

d) Netvrdím, že by totéž dokola opakovala jen jedna strana.

>Nelze se odvolávat na nějaké zpracované projekty či SWOT analýzy. Ty přece nemohou prezentovat jakousi nedotknutelnou "pravdu pravd"!<
Jistěže nejsou, ale představují přece jen výstup práce lidí, kteří problému rozumějí a věnovali mu dost času. Ona Prahou 6 zadaná SWOT analýza má zvůj půvab v tom, že byla zadaná odpůrci železničního řešení a prosazovateli metra.

>Výsledky se někdy těžko zpracovávají, protože obvykle jde převážně o slovní vyjádření.<
Právě zmíněná analýza je krásným příkladem přesného zpracování velice nepřesných vstupů: Je zde řada kritérií majících stanovenou váhu na dost platných cifer, ovšem těmito koeficienty jsou násobeny počty předností, nedostatků atd. v jednotlivých kategoriích, přičemž už není rozlišeno obrazně řečeno odření laku od totální destrukce.

>Celá řada diskutujících považuje právě tento projekt (t.j. doprava z letiště rychlodráhou) za natolik nedotknutelný<
a další řada za předem nepřípustný. Mimochodem, na vrácení konkrétního projednávaného projektu k přepracování se podílejí mimo jiné i takové zápory tohoto konrétního řešení, které se nezamlouvaly ani řadě lidí jinak vcelku nakloněných povrchové železnici.
Mějte se hezky.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Bručoun (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 20:41

"Příliš mi to připomíná "neměnné pravdy" komunismu."

Paní Evo,
takto reagujete když se někdo odváží tvrdit, že k určitému účelu se hodí víc železnice než metro. Dovolím si zde okopírovat některá z Vašich dalších tvrzení.

Toto je Váš postoj ke Kladeňákům, pokud by zatoužili po metru:
"Do Kladna bude protaženo metro ....... Pak by obyvatelé Kladna měli spojení s Prahou, po jakém touží: rychlé a pohodlné. Vzhledem k významu Kladna bych jim to přála."

Toto je Váš postoj ke Kladeňákům, pokud by zatoužili po moderní železnici:
"Opravdu nevím, proč by - podobně jako tisíce cestujících z jiných světových stran - nemohli cestovat občané z Kladna? Nevidím žádný rozdíl mezi cestujícím, který do Prahy přijede např. na Roztyly a odtud pokračuje po Praze metrem a cestujícím, který by dojel z Kladna na Dlouhou míli a odtamtud by rovněž pokračoval metrem...."

Uznávám že je to částečně vytržené z kontextu. Ale ne zcela. Obdobně si přizpůsobujete i fakta, dá se to dohledat ve Vašich příspěvcích. Právě Vaše neměnné pravdy připomínají komunismus. Zejména pak Vaše neměnná pravda, že nejhorší řešení dopravy Praha centrum-Kladno je moderní železnice. A že jakákoli jiná doprava je za jakýchkoli okolností lepší. To už zavání přímo komunistickým postojem k třídnímu nepříteli.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Bručoun (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 20:50

Eva: Ještě poznámku. Projekt rychlodráhy nejen že není svatý, ale v mnoha ohledech není ani ideální. Proto raději mluvím o moderní železnici. Konečná verze modernizace se od původního projektu rychlodráhy může značně lišit. Dokonce je možné i to, že se zmodernizuje jen trať Praha-Kladno, odbočka na letiště se nepostaví, a na letiště bude metro postaveno dříve než železniční odbočka.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 30.08.2004 23:58

Už jsem neměla v úmyslu reagovat, ale vůči některým z Vás by to bylo nezdvořilé.

Pan Karlos:
Panu Karlosovi děkuji za sympatickou snahu odhadnout časy přestupů. Opravdu bych po Vás nemohla chtít, abyste je šel krokovat :-))

D.:
Vyjádření délky přestupních tras v metrech mi také připadá zajímavější, než vyjádření časové. Zejména proto, že tady stále byla řeč o přepravě na letiště a k cestování letadlem prostě pořádné zavazadlo patří. A proto je pro cestujícího důležité, jakou trasu s tím přetěžkým kufrem bude muset překonat.

Pan Jůza:
S obsahem Vašeho posledního příspěvku vcelku souhlasím. Dodávám, že si nemyslím, že by snad SWOT analýzu na téma "doprava na letiště" nebyla zpracována odborně, ale to ještě není záruka shody - i názory uvnitř odborné obce se mohou dosti lišit. Zastávám názor, že délka diskusí by měla odpovídat závažnosti a finanční náročnosti projektu. (I naše diskuse zde na tomto diskusním fóru může - třeba jen nepatrným smítkem - inspirovat příslušné odborníky.)
K autobusu č. 100: také jsem si všimla, že je využíván pro přepravu do nákupního centra Zličín. Kdyby firmy tohoto centra chtěly zvýšit obrat přílivem většího počtu kupujících, společně by financovaly úpravu stanice na Dlouhé míli, kam by "stovka" mohla - s nepatrnou časovou ztrátou - zajíždět a otáčet se, aby ji tak mohlo přímo používat celé sídliště Dědina. Nebo by se ony firmy mohly alespoň postarat o to, aby spoje 100 a 119 na sebe trochu lépe navazovaly ve stanici Terminál Jih. To, že na sebe navazují na letišti, je k ničemu. Tam návaznost těchto spojů nikdo nepotřebuje. Ale to už jsem příliš odbočila z původního tématu.

Pan Bručoun:
Pane Bručoune, pořád mne obviňujete z jakéhosi "osudového" nepřátelství vůči cestujícím z Kladna. Měl byste mi spíše mít za zlé, že se mi ve velkoměstech nelíbí všelijaké příliš dominující stavby kolejové dopravy (Vídeň, Berlín) a všechny doprovodné další stavby (nadjezdy, estakády..) Opravdu si myslím, že je to velmi šeredné (i když asi praktické). To je ta moje "neměnná pravda", jestli to takto chcete slyšet. A domnívám se, že když je Praha mnohem menší než např. prve jmenovaná města (a tedy má mnohem kratší přepravní vzdálenosti), nemusela by se podobnými stavbami zošklivovat. Nemám vilku na Ořechovce a nemusíte mne tedy podezírat, že to říkám z osobních důvodů. Jen tvrdím, že je to velmi ošklivé a bylo by to ošklivé i na jiných místech Prahy než v Praze 6. Kladno je v tom nevinně.
U mne tedy nejde o to, že bych snad nechtěla uznat některé argumenty, které se týkají např. technických parametrů, užitečnosti železnice Praha-Kladno a odůvodněnosti její rekonstrukce atd. Jde o otázku vkusu. Budou-li někomu, kdo má rád útlé blondýny, vnucovat plnoštíhlou brunetu, bude ji odmítat, i když o ní bude třeba vědět, že je to šikovná a praktická hospodyně. Podobně je to se mnou - dávám přednost vzhledu města bez takových staveb. Ty by se měly realizovat až v případě, kdy jiné řešení neexistuje. Kompromisem je rekonstrukce dráhy volená tak, aby se neprojevila změnou vzhledu města.
Samozřejmě, že svou (a velmi podstatnou roli) hraje množství financí k tomu určených. Ale tady bych si - jako daňový poplatník - vždycky raději připlatila ve prospěch pohlednějšího řešení, protože výsledek ovlivňuje prostředí na dlouhá léta a obvykle ho nejde snadno vrátit či předělat. Typickým příkladem nepovedeného dopravního projektu, který nelze snadno předělat, je např. dálnice přes Václavák. Teď ji všichni kritizují, ale před lety tu také jistě byla skupina lidí, kteří byli přesvědčeni o její správnosti.

Pan Borovička:
Vašim výkřikům nerozumím. Mluvíte o intervalech metra a tramvaje na letiště... To je pro mne novinka - tramvaj na letiště. Pokud nejde o tramvaj na letiště, proč je pak porovnáváte? Snad máte pravdu jen v tom, že ten interval pravděpodobně nebude shodný: interval metra bude v těch dobách, až bude trasa na letiště v provozu, ve špičkách zřejmě dvouminutový jako na ostatních trasách. Množství cestujících z letiště totiž prudce roste rok od roku.
Váš styl "diskuse" mi není blízký.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Bručoun (IP zapsáno)
Datum: 31.08.2004 00:03

"Jsem přesvědčena, že stavba trasy metra A má mít přednost před rekonstrukcí železnice Praha - Kladno. Propagátoři železnice se zřejmě obávají toho, že cestující z Kladna by bez problémů a rádi přestoupili na Dlouhé míli do metra a mohlo by se zjistit, že tu železnici vlastně nikdo nepotřebuje....."

Z pohledu Pražáka je přednost metra A celkem logická.

Z pohledu Kladeňáka prodloužení metra na Dlouhou míli (a zkrácení Kladenských busů) přinese jen snížení pohodlí. Kdo jede z Kladna do Dejvic, bude mít přestup navíc. Kdo přestupuje na tramvaj nebo autobus (třeba na Letnou nebo do Suchdola), bude mít opět přestup navíc. Kdo přestupuje na metro, pojede delší úsek vestoje než nyní. Jízdní doba se prakticky nezkrátí, kladenské busy jsou dnes velmi rychlé (skoro bez zastávek v Praze). Jen při dopravní zácpě to bude lepší metrem.

Položím jinou otázku. Je opravdu nezbytné, aby některé busy nebo tram MHD v Praze jezdily tak přeplněné? Kdyby se jen část těch obrovských peněz, které se dávají na metro, vložily do optimalizace a zkvalitnění povrchové MHD, dalo by se jezdit daleko lépe. Tím nechci bojovat proti metru. Ale proč na některé části trasy jezdí poloprázdné busy nebo tramvaje, a jinde totálně přeplněné? Proč se posilují spoje v neděli ráno a ne v přeplněných úsecích ve špičkách? Přeplněnou a nepohodlnou MHD odmítám považovat za standard.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 01.09.2004 12:43

Váš styl "diskuse" mi není blízký. Hm mně zase Váš způsob myšlení. To bude asi tím dámo, že nechápete, že 2 a 2 jsou čtyři. To než začnete plácat o dvouminutovém intrevalu metra na letiště. Kde ho v Praze máte? Víte to vůbec? Znáte vůbec kapacitu souprav a následně toho letiště? Víte kolik procent cestujících použije metro? 2+2=4

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 02.09.2004 08:42

Myslím si, že vyjádření přestupu v čase je relevantní k vyjádření přestupu v metrech a lze ho změřit mnohem přesněji (vlatsními možnostmi) než ony vzdálenosti. Jestliže víme, že rychlost chůze člověka je dejme tomu 4 km/h, změříme si čas, pak si každý snadno dopočítá vzdálenost, kterou musel ujít. Jen bacha na eskalátory. Každý jede trošku jinou rychlostí. U člověka s kufrem by se pak dalo počítat, že jde rychlostí např. jen 3 km/h. Myslím si, že každý nosí u sebe hodinky, dokáže se přesně změřit dobu, kterou potřeboval na přestup a zbytek lehce dopočítat. Je fakt, že mnou uvedené časy jsou jen hrubé.

Jen tak pro zajímavost, dopravci používají tzv. kružnice časové dostupnosti k zastávkám MHD, které v mapě vyznačují oblast dostupnosti (např. do 5 min.) k zastávce. Uvádí se rovněž v minutách a samozřejmě odpovídá jisté vzdálenosti k zastávce (ovšem tato vzdálenost neodpovídá samozřejmě členitosti zástavby a je pouze vzdušnou vzdáleností).

Co se týče oněch šeredných staveb, myslím si, že všechno je jen o citlivosti toho daného architekta, aby dokázal začlenit jisté dopravní stavby do okolní zástavby. Ze skouknutých plánů jsem viděl, že oproti dnešku rozhodně nedojde ke zhoršení a že naopak i případná nadzemní část tratě (pokud vím, v současnosti se uvažuje o zahloubení i v dalších částech tratě, než jen v okolí Hradčanské) nebude typu Berlín, Vídeň. Spíše bude citlivě začleněna, podobně jako tomu bylo u tramvajové tratě na Barrandov, která přechází Prokopské údolí. Bojím se však, že ani metro v tomto není svaté. Když se podívám na Černý most, tak tubus, v němž metro jezdí, je sám o sobě pěknej, ale z širšího hlediska se stal jakousi hradbou. Je jen otázka, zda to bylo záměrem či nikoliv.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 03.09.2004 02:42

Pan Karlos:
Máte pravdu, že časové vyjádření se často používá, protože může zohlednit i různé překážky - např. část trasy po schodech (ta pochopitelně trvá déle), atd., zatímco z pouhého údaje v metrech to nezjistíme.
Já si ale přece jen lépe představím z délky trasy v metrech, zda tam kufr dovláčím či nikoli.

Pokud se týká metra na Černém mostě, souhlasím s Vámi, že celkový výsledek je poněkud rozpačitý (mně se toto řešení nelíbí). Tubus možná pěkný je, ale stavbu podobného charakteru si představím spíše jako součást technologického zařízení třeba nějaké továrny (pochopitelně bez metra, jen jako stavbu), jako součást bytové zástavby - na sídlišti - mi ale nepřipadá vhodná.

Pan Borovička:
Opět hysterické výkřiky místo poctivých věcných argumentů. Nepřekvapil jste.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 07.09.2004 13:33

Bručoun:
Ještě zpět k počtu cestujících, kteří využívají vlaku. Zkouknul sem jeden dopravní průzkum tratě na Kladno, konkrétně úseku Praha - Hostivice. Vlakovými spoji se v obou směrech (tzn. z Hostivic do Prahy a z Prahy do Hostivic) svezlo dohromady cca 2800 osob (v tom prvním směru cca 1100, v druhém 1700). Myslím, že to je "hodně" a tento počet cestujících by muselo nahradit (budu počítat hrubě 50 lidí na bus) 22, resp. 34 autobusových spojů (dohromady 56!). Sem si jist, že po modernizaci a zkvalitnění se počet cestujících na této trati zvýší.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Bručoun (IP zapsáno)
Datum: 09.09.2004 20:20

Karlos: Jen za dobu ranní špičky odjede z Kladna do Prahy cca 40-50 autobusů, a odveze hrubým odhadem cca 1600-2500 lidí v jednom směru. Za zbytek dne už je vytíženost ve směru Kladno-Praha daleko slabší, ale i tak odvezou busy alespoň ještě jednou až dvakrát tolik. Z toho lze odhadnout cca 5000 tisíc lidí v jednom směru, t.j. cca 10000 "lidí" celkem.
Pak je třeba přičíst ještě všechny busy Rakovník-Nové Strašecí-Praha, Stochov-Praha a PID Jeneč-Hostivice-Zličín. Suma sumárum, do měst a obcí kam "kladenský" vlak jezdí, odvezou busy hrubým odhadem tak 5x víc lidí. Což je z ekologického hlediska sice dost nepříznivé, ale do modernizace tratě se to nemůže změnit.

Re: Jaká má být ideální MHD?
Autor: Karlos (IP zapsáno)
Datum: 10.09.2004 10:47

Bručoun:
Současná situace je mi jasná, jen sem chtěl naznačit, že ani ty 2800 lidí, kteří tím vlakem dneska jezdí, není zanedbatelné množství.

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,5044,page=2 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz