Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 5 z 6
Re: A.P.
Autor: georgius (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 18:36

Tram do Suchdola??? To se asi na naší radnici už úplně zbláznili. A stejně tak to bude i s tím metrem. Článek v šestce by se dal přeložit do češtiny takto: "Do 20 let postavíme metro na Petřiny a pak se rozhodne co dál"

Panu P.H.
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2004 00:03

Hledání jízdních časů v IDOSu:

Není to tak těžké, jak se Vám zdá. Ujede-li metro A (Skalka-Dejvice) asi 10 km dlouhou trasu 20 minut (to je ten údaj, na který potřebujete IDOS) a přitom zdolá poměrně dost stanic (přesný počet Vám teď zjišťovat nebudu, ale když jsem psala o jízdních časech, tak jsem ho samozřejmě zjištěný měla), pak se dá poměrně přesně odhadnout (na to už IDOS nepotřebujete), kolik času zabere přibližně stejná trasa na letiště (z Dejvické) - ale pozor - s polovičním počtem zastávek. Nezávisle to tu uvedlo několik lidí - jednalo se o časy kolem 14 až 17 minut.
Přestup A-C u Muzea je snadný a rychlý, rozhodně mnohokrát rychlejší a pohodlnější než přestup rycjlodráha metro . Pokud drtivá většina mimopražských dojede na Roztyly, hlavní nádraží, Florenc a další autobusová nádraží v Praze, je nad slunce jasné, že na letišti budou rychleji metrem. Zkuste si dosadit ze všech těchto dojezdových lokalit v IDOSU za cílovou stanici Dejvickou (když ještě stanice metra - letiště - neexistuje) a ke zjištěným časům připočtěte 14 až 17 minut (odhadnutý čas metrem z Dejvické na letiště). Samotný (čistý) jízdní čas rychlodráhy je při hodnocení dostupnosti letiště zcela nezajímavý - prudce ho totiž znehodnocují přestupní časy. Rychlodráha není pro většinu cestujících použitelná bez použití metra. (Jak se dostanou lidé z hl. nádraží do rychlodráhy? Jedině za cenu velmi nepohodlného přestupu, ... atd. ) Totéž platí o většině autobusových nádraží. Když lidé z autobusových nádraží nastoupí do metra, zdá se mi opravdu "promyšlené" je z toho metra "vyhnat" velmi nepohodlnými přestupy do rychlodráhy - na kterou si "odčekají" ještě ke všemu déle než na metro. Proč???? TO UŽ PŘECE V METRU MOHOU ZUSTAT - a budou to mít pohodlnější a rychlejší.)
......
Už jsem psala výše, že se za odbornici nepovažuji. Jsem cestující. Jestli se Vám to zdá málo, je to Váš problém. Pro koho se staví takové stavby? Aby pár odborníků mohlo vést učené debaty nebo mají ty stavby taky sloužit? Komu bude sloužit rychlodráha? Cestující na letiště z hl. nádraží ji nepoužije. Cestující z Florence - aut. nádraží - taky ne. Cestující z Roztyl - autobusového nádraží také ne. Možná pár lidí dojíždějících na trase Kolín -Praha, jejichž vlaky končí na Masarykově nádraží (ale kolik z nich bude toužit po cestě na letiště?) a pak pár lidí z Kladna. Toť vše. A to je sakramentsky málo, na takovou stavbu.

Jenže ono je to jinak: ti lidé se budou nakonec vláčet ze všech jmenovaných míst nepohodlnými přestupy a nakonec tu rychlodráhu možná použijí - KDYŽ NEBUDE METRO. Pokud by měli na výběr, rychlodráha by byla prázdná. A proto ten boj. Bylo by fér to přiznat.

Metrem na letiště a dále tramvají do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 11.02.2004 23:53

Snažil jsem se vše ještě jednou prohlédnout tak aby to bylo cenově přijatelné a zároveň pro lidi přínosné a tím pádem využívané. Připadá mi to daleko vhodnější než rychlodráha v pojetí jakým se plánuje.

Já bych navrhoval spojení Prahy – letiště – Kladna ve dvou fázích (metro do Kladna by bylo sice pěkné ale moc drahé a jen malý rozdíl oproti tramvaji).

Nejdříve prodloužit tramvaj z Divoké Šárky přes Dědinu, Dlouhou míli, Letiště a Buštěhrad do Kladna a tam od Okrsku 4 až do Rozdělova. To by mohlo být za 3-5 let.

Tím by se částečně zlepšilo spojení všech jmenovaných částí. Odhad Sítná – Dejvická cca 45 minut což je více než autobus ale zase v tarifu PID. Při vhodných tramvajích – Vmax 80 Km/h a více sedaček i o cca 5 minu méně a pohodlně).

Bylo by to ale většinou lepší než vlak protože zastávek tramvaje by bylo asi 10 v Kladně ale vlaku jen 2-3. To by pro většinu znamenalo blíže na tramvaj a tím ušetřený čas který by mohly strávit jízdou a celkový čas by se nezměnil.

Intervaly můžou být mnohem lepší než u Rychlodráhy což také ušetří čas. Další funkce je tramvajová MHD Kladno a vše ve dne i v noci. To opět rychlodráha nikdy nesplní.

Tramvaj by samozřejmě mohla v Kladně lidi svážet k nádraží a ten kdo by nechtěl jet až do Prahy tramvají mohl by přestoupit na vlak.

Později dobudovat metro (do cca 10 let) z Dejvické přes Petřiny a Dědinu na letiště. Tím by se výrazně zlepšilo spojení do Petřiny, Dědina. Letiště a Kladno.

Tramvaj by pak byla hlavně MHD Kladno a spojka z Kladna na metro letiště. Při společném nástupišti metra a tramvaje na letišti to znamená nulové ztráty při přestupu (odhad Sítná – letiště 20 minut).

Při vhodném provozování 1-3 vozových tramvají by mohl být na letišti tramvajový přípoj z a do Kladna na každý vlak metra (špička cca 5-10 minut, mimo 15-20 minut). V noci jen tramvaj po 30 minutách.

Což by pak znamenalo z například Sítné na Muzeum za cca 40 minu a to je lepší než vlak, skoro jstejné jako autobus či auto. Celé by to bylo ale v PID což je velmi důležité.

To by znamenalo nejen meziměstské spojení ale plnohodnotné spojení obou měst pomocí MHD.

Například z Čakovic a jiných častí na okraji Prahy se jede na můstek také 40 minut a s jedním přestupem.

Také metro na letiště a zněj autobusy PID do Kladna by byly dobré, rychlé a časté ale nejsem zastánce autobusů.

Re: Metrem na letiště a dále tramvají do Kladna
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2004 08:05

Včera se mi po dlouhé době dostal do ruky nový výtisk novin "Šestka", kde byl k tomuto tématu článek. Vyplývá z něj, že pro radnici Prahy 6 je - asi celkem logicky a správně - prioritou zlepšit dopravní situaci v Praze 6 , proto jednoznačně preferuje prodloužení metra zejména tak, aby obsloužilo sídliště na Praze 6 a nejzazším objektem, který je v dopravním zájmu Prahy 6 ,je letiště Ruzyně. Kladno je prostě samostatné město, sice velmi blízko Prahy, ale nelze očekávat, že za co nejhustší a nejpohodlnější veřejnou dopravu mezi ním a Prahou , se bude nějak zvlášť zuřivě bít kterákoliv městská část Prahy. Zájmem Prahy 6 je nabídnout na svém okraji všem, kteří přijíždějí z toho směru do Prahy ( to přece nejsou jen Kladeňáci ), dostatečně velké parkovací kapacity k odstavení automobilů a dostatečně rychlou a spolehlivou MHD pro další pokračování v cestě tak, aby tyto cestující vytěsnila ze svého centra, což je dnes oblast kolem Vítězného náměstí a tam by pak došlo k žádoucímu zklidnění. Pro "šestku" je skutečně prioritou, aby se obyvatel z Petřin nebo z Řep , dostal co nejrychleji a nejpohodlněji do práce třeba na druhém konci Prahy a jestli lidé z Kladna budou přestupovat na Dlouhé míli nebo se povezou až na Masaryčku, asi opravdu není ten nejpalčivější problém. Očekávat od zastupitelů za Prahu 6, že se by vystupovali proti zájmům svých obyvatel ( zejména těch, kteří by utrpěli přeměnou dosavadní železniční trati na rychlodráhu ) a ve prospěch Kladna, je pošetilé. Za zájmy Kladna má kopat kladenský magistrát , ne Praha 6 .

Re:
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2004 16:27

Černá: Jestliže jde o zájmy Prahy 6. pak proč jde o letiště. Teritoriálně je sice na P6, ale nikdo tam nebydlí:-) Obyvatelé Prahy 6 mohou přestat být obtěžováni motorovou trakcí na Buštěhradce (místo ní budou jezdit pomalu neslyšitelná vozidla) a ještě se (někteří) mohou svézt. Jenže tomu chce P6 zabránit.

Ten článek je pouze zbožným přáním: Může se teď začít uvažovat o metru na Petřiny. To znamená: 2 roky územní řízení. dále aspoň 2 roky projektová příprava, pak 1 rok geologické průzkumy (nevím v které fázi, ale musí se na ně čekat) + 2-4 roky stavební řízení a vše co k tomu patří (přinejmenším majitelé domů přímo nad tunely se určitě budou odvolávat do aleluja), aspoň 1 rok shánění peněz, 4-5 let stavba. Tyto procesy nelze nijak zkrátit, např SZ městský okruh se pečlivě projektuje už 10 let a ještě se nekoplo do země. Výsledek: v letech 2017-2019 máme metro na Petřinách, mezitím se už bude vědět, zda bude dál pokračovat na letiště či do Řep. Do té doby na letiště stále autobusem, po několik let ještě pohodlněji po rozkopané Evropské u Veleslavína. Pak bude přestup ze 119 na metro už na Veleslavíně, kde se postaví monstrózní bus terminál.
Železnice je reálná i s uvážením všech výše popsaných problémů kolem r. 2011. (Stavební řízení už v podstatě probíhá, sama stavba by trvala max. 3 roky)

Pár šílených alternativ
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2004 16:49

prosím, neberte mě teď úplně vážně:
1. Když nechce Mohamed k hoře... aneb přemístění letiště k metru. Zbourání čtvrtě jménem De... na SZ Prahy a postavení letiště v prostoru Dejvická-Hradčanská. Zrušení Prahy 6 (Bubeneč k Praze 7, Střešovice k P1, Břevnov k P5, Ruzyně pod Řepy, zbytek pos Střč. kraj.) Aktivistům Chceme metro poskytnout náhradní bydlení na Jižním městě v blízkosti metra.
nebo 2. Prodloužení B ze Zličína na letiště. Asi 6 km, převážně po povrchu, pouze podjezd letištních runwayí. V Hostivici přestup na železnici.
Teď trochu vážněji: Jak dosáhnout přímého spojení hlavního nádraží a letiště (nezbytné kvůli vazbě na vlaky do všech končin ČR):
3. Metro A na letiště. V centu přeložka Můstek-Hl. N.-Jiřího z P. Bohužel se opustí stanice N. Míru a Vršovicím se zkomplikuje spojení, ale to se dá napravit obnovou tramvaje Muzeum-Hlavní nádr.)
4. Pro příznivce velkého utrácení peněz: Nová trasa metra.
Letiště-Petřiny(už víme kudy)-Břevnov(bus. Břevnovská - Břevnov si přece taky zaslouží metro, vždyť je to taky Praha 6) Malovanka/Strahov(o strahovském stadionu a kolejích není třeba ztrácet řeč, tato stanice by musela být hooodně hluboká, ale na to jsme v Praze zvyklí :-) - Újezd (přestup na tram. směr Smíchov) - Můstek (rovnoběžně se stanicí B, tu jsme překřížili někde u Nár, Třídy) - Hlavní nádraží (dalšímu prodloužení se meze nekladou :-) Výhoda: Trasa nebude kopírovat existující tramvajová a silničnní spojení. Obyvatelé Liboce, Petřin a Břevnova ztratí všechny důvody k cestování do Dejvic a obnoví si Prahu XVIII, jako byla za 1. republiky. :-))))

Re: Kolejové spojení na letiště
Autor: Stewart (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2004 21:17

Pokusil jsem se o tabelární srovnání variant kolejové dopravy,
snad se ta tabulka moc nerozhodí.

Metro Rychlodráha
1. Zlepšení dopravní ANO minimálně
obsluhy Prahy 6 (lokálně zhoršení)
2. Rychlé a kapacitní spojení ANO ANO
letiště - centum
3. 24h provoz NE ANO
4. Speciální vozy na letiště NE ANO
(zavazadla)
5. Rychlíkové spojení na letiště NE NE
6. Rychlé a kapacitní spojení NE ANO
Kladno - Praha
7. P+R a BUS terminál Dl. Míle ANO ANO
(mírné) omezení aut na Evropské

ad1) výchozí situace na P6 je poměrně dobrá, tramvajové trati jsou dostatečně kapacitní, lze se ve slušném čase dostat na metro A - Dejvická nebo Hradčanská

ad2) dostupnost centra oběma dráhami je STEJNÁ (ať se to paní Evě líbí nebo ne), vazba na trasy B a C je STEJNĚ dobrá, vazba na Hlavní nádraží a BUS Florenc je STEJNĚ ŠPATNÁ, některé oblasti Prahy a regionu mají lepší napojení na metro A, jiné na Masarykovo nádr.

ad5) požadavek na přístup regionálních a mezinárodních rychlíků na letiště nesplňuje ani jedna varianta; rychlodráha by musela být v průjezdném uspořádání s patrovým Hl.n. (ale pokud vím, k průjezdnému uspořádání železničního uzlu Praha se pomazané hlavy z ČD otočily zády) nebo to řeší 3.etapa rychlodráhy - propojení z letiště obloukem do Hostivic, na Jinonickou trať a na Hl.n., tato "3.etapa" by však šla zrealizovat i v případě metra na letiště.

ad6) Rychlodráha výrazně zlepší spojení Kladeňákům v docházkové vzdálenosti od železničních zastávek (menšina), u ostatních nahradí vztah BUS - metro A vztahem MHD - rychlodráha, což při plánovaném přemístění BUS nádraží v Kladně k vlakovému a tarifní integraci považuji též za zlepšení, ve vztahu ku Praze je rychlodráha a metro A rovnocenné - viz ad2). Metro povede ke kyvadlové BUS dopravě Kladno - Dlouhá míle (což ale není žádná tragédie), přestup železnice - metro na Dl. míli je diskvalifikující.

ad7) Je úplně LHOSTEJNÉ, zda bude terminál Dlouhá míle u metra nebo rychlodráhy - viz ad2).

Z uvedeného srovnání vyplývá, že obě varianty splňují uspokojivě nejzákladnější požadavky, obě mají své "mouchy" (dost výrazné). Za těchto podmínek často rozhoduje cena - rychlodráha 13mld : metro 21mld při zakonzervování nebo zrušení Buštěhradky, tj 2:3. Cena rychlodráhy však stoupá kvůli dodatečným požadavkům na zahloubení atd. Můj soukromý názor je ten, že snahou odpůrců rychlodráhy je vyšroubovat její cenu na úroveň metra, aby bylo snadné rozhodnout v jeho prospěch.

Provozní náklady metra jsou také nehorázně vysoké (o tom se cudně mlčí) a vyšší než u železnice. Dle mého názoru, poslední úsek metra, kde lze naprosto přesvědčivě říci, že se vyplatí vzhledem k očekávanému zatížení, je IVC-1 do Ládví. U dalších úseků, jako je zakroucenina do Letňan, celá trať D, a speciálně větvičky Áčka ve Strašnicích mám velké pochybnosti o rentabilitě, o lochnesce Petřiny - Motol - Řepy - Zličín ani nemluvím.

Z dopravního hlediska by se mi nejvíc líbilo metro na letiště (samozřejmě přes Petřiny) - rychlé a kapacitní spojení s centrem, dvousystémový úsek letiště - Hostivice umožňující pokračování metra A do ústředního přestupního uzlu Hostivice a zároveň zajíždění rychlíků na letiště. Po trati Hl.n. - Jinonice - Hostivice by jezdily rychlíky na letiště, rychlíky z Chomutova a KV, možná by se tam vešly i spěšňáky z Rakovníka. Ostatní vlaky by končily v Hostivici (přestup na metro A), nebo u metra B Zličín. Ale opravdu nevím, kdo by to zaplatil, takže reálná se mi zdá jen střídmá varianta rychlodráhy.

Co se týká dostupnosti v Kladně, byla by ideální vlakotramvaj, v Kladně jako tramvaj, ulice jsou tam na to široké dost, mezi městy vlak, v Praze taky vlak, aby se dostal rychle do centra a měl přestup na metro A B i C => dostáváme se do koridoru rychlodráhy.

omlouvám se za délku příspěvku, děkuji všem, kdo dočetli až sem.

Stewart

Re: Kolejové spojení na letiště
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 12.02.2004 23:28

Drobné připomínky:

ad5) Z metra Muzeum A je prý možné vytvořit druhý vestibul do budovy hlavního nádraží či podchod ze současného (jen 450 metrů - stačí použít pojízdný chodník). Pak by to bylo cca 25 minut letiště – hlavní nádraží. Jízdní doba při objíždění letiště a přes Zličín by byla příliš dlouhá.

ad6) Při plánované jízdní době 38,5 min Mas.n. – Kladno hl.n. moc zlepšení pro Kladno není, současný nejrychlejší vlak jezdí 37 min. Pak by byl běžný vztah MHD Kladno + vlak + metro + bus či tram. Vlakotramvaj by musela najet v Kladně z jiné strany než je současné nádraží a v Praze by zase překážela na Praze 6. To mezi je relativně nezajímavé území takže je jedno z které strany letiště by se jelo.

ad7) Rychlodráha je jen vlak s přiblížením k metru ale většinou je z něj do metra nutné přestoupit. Z Dlouhé míle také asi bude pomalejší než bus po Evropské. Dost dobře si nedovedu představit terminál bus a P+R u rychlodráhy Dlouhá míle. Je plánován špičkový interval z letiště 15 minut. To oproti metru neobstojí.

Rychlodráha je ze všech ohledů jen osobní zastávkový vlak jako třeba do Kolína.

Pro Kladno by bylo ideální metro A na letiště – vždyť z letiště je to už jen 10 minut autobusem do Kladna! Není problém vybudovat nad stanicí či vedle stanice metra letiště zastávku autobusu a postavit do Kladna 13 km dvouproudé silnice jen pro MHD. Je to nejlevnější, nejrychlejší, pohodlné a v PID. Přes Hostivice by to bylo příliš komplikované – podkopání či objíždění letiště.

Při průměrné délce cesty z Kladna na letiště 15 minut a metrem do centra 20 minut je to skoro lepší než auto.

Mě to vychází tak 5% pro Rychlodráhu a zbytek pro Metro.

Já bych byl také pro podsunutou variantu hlavního nádraží s přesunem veškeré dopravy z Mas.n. a Holešovic na hlavní. Také přesunout aut.n. Florenc nad hlavní nádraží – jak je dnes parkoviště. Bylo by přímo na magistrále. Florenc se má prý stejně zmenšovat. Vlakové nádraží Holešovice bych nechal jako záložní vlakové.

Pak by bylo téměř vše důležité na jenom místě a letiště 25 minut jednou trasou metra bez přestupu.

Možná při velké snaze by se podařilo přiblížit výstup metra B Masarykovo nádraží k hlavnímu nádrží, je to opět 450 metrů (s pojízdným chodníkem cca 3-5 minut).

Pak by bylo hlavní nádrží centrum veškeré dopravy a přímo dostupné ze všech tras metra.

Re: Stewart
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 00:34

Příspěvek z 12.2. 2004 21.17 hod:

ad1) Hodnocení dopravní situace v Praze 6 bude nejvíce objektivní jen tehdy, budou-li hodnocena místa, která jsou ve srovnatelné vzdálenosti od centra - jinými slovy: zapíchnete-li střed kružítka do Staroměstského náměstí (= středu Prahy), lze srovnatelně (a spravedlivě) porovnávat mezi sebou dopravní situaci pouze míst na obvodu této kružnice. A při takovém hodnocení se Vám už přestane zdát situace na Praze 6 tak růžová. Nemůžete přece porovnávat tak, že nebudete brát v úvahu, jak daleko je vnější okraj Prahy 6 od centra! Díky tomu, že je Praha 6 poměrně blízko centra, by pak vždy klamně vycházelo, že je dopravní situace dobrá.

ad2) Podle Vás je srovnatelný přestup v metru A-C u Muzea s přestupem rylodráha - metroC Vltavská? To je žert? Přece je jasné, že přestup rychlodráha - metro bude vždy několikrát nepohodlnější jen z toho prostého důvodu, že nutně musí být - z technických důvodů - delší než přestupy metro-metro. A právě nepohodlné přestupy zhoršují pohodlí při cestování i jízdní časy.

ad5) Nesouhlasím. Dostupnost hl. nádraží a významných autobusových nádraží je lepší při dopravě z letiště metrem (samozřejmě bez kličkování a zajíždění do všech koutů Prahy 6, ale při co nejkratší trase - t.j. Dědina - Veleslavín - Horoměřická - Dejvická atd.). Důvodem je právě rychlejší přestupování uvnitř metra.

ad6) Nepochybuji, že rychlodráha může mít význam zhruba pro jednu třetinu dojíždějících z Kladna (to je údaj převzatý z jiných diskusních příspěvků) - jenže - jak už tady mnohokrát bylo řečeno - nemůže to být hlavní zájem, je nutno řešit dopravu na Praze 6, nikoli pouze zlepšovat podmínky pro cestování z Kladna.


Z Dejvické je na Dlouhou míli 7 km, na letiště 10 km. Vzhledem k celkové délce tras metra jsou to vzdálenosti malinké, proto nebudou - z pohledu nákladů na celou výstavbu metra - také nijak závratné, zvláště při co možná nejkratším vedení, ohleduplném k šetření času cestujících na letiště. Ostatně ani Kladno neleží nijak závratně daleko - jen o chlup dále, než například na druhé straně Prahy Černý most. Proto bych lidem z Kladna metro přála a myslím si, že tam jednou povede.

Nesouhlasím s "kličkováním" metra (ještě tak Petřiny, už vůbec ne Řepy a Zličín!!). Aby byla MHD přitažlivá a používala se, musí být trasy rovné a krátké.

Re: Stewart
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 09:43

Eva:
"Přece je jasné, že přestup rychlodráha - metro bude vždy několikrát nepohodlnější jen z toho prostého důvodu, že nutně musí být - z technických důvodů - delší než přestupy metro-metro."

Ano, a zrovna tak je všem jasné, že Slunce se točí kolem Země a že Země je placka. Můžete mi rozvést, jak jste na tohle přišla? Třeba ty "technické důvody.

P.S. Když se seznámíte s projektem (platí i pro Profu, terminál Dlouhá Míle je na stránkách Metroprojektu, jen to chce vzít si k ruce taky mapu), zjistíte, že ty přestupy budou stejné, ne-li lepší. Osobně přestupy v centru nemusím - taková Florenc, Můstek i Muzeum - za každý přestup si započtěte dvě další stanice.

Stewart: Není zač. Konečně někdo uvažující racionálně.

Re: Demagogové!
Autor: Dojíždějící z Kladna (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 10:11

Upřímně řečeno už mě nebaví číst stále stejné argumenty, které lze shrnout "METRO NEBO NIC" nebo "METRO nejlepší, RYCHLODRÁHA nejhorší" nebo "DRÁHU zrušit - škodí životnímu prostředí, lidem, do města nepatří" atd. (já také netvrdím kategoricky RYCHLODRÁHA ANO, METRO NE). Svět však není pouze černobílý!
Neodpustím si reagovat na některé demagogie: (např)

Profa Datum: 12. 02. 2004 23:28

Porovnávání jízdní doby současného rychlíku (zastavuje pouze Dejvice) s plánovanou dobou ZASTÁVKOVÉHO vlaku po rekonstrukci snad nemůzete myslet vážně! Jako denně cestující byste měl vědět, že jízda v současnosti je závislá na mnoha faktorech (jednokolejka-výluky,křižovaní, špatný technický stav trati-pomalé jízdy, zastaralé zabezpečovací zařízení, použitá vozidla atd.). To znamená, že jízdní doba vlaků je značně proměnlivá a pohybuje se od Vámi uváděných 37 minut do cca 60 minut. Naproti tomu by po rekonstrukci byla jízní doba všech zasávkových vlaků STEJNÁ (38,5 min) a odjezdy by byly v taktu podle dne v týdnu a času (15,30,60 minut) a podle poptávky by byla volena kapacita vozidel (spojování jednotek).
Takže si myslím, že by rekonstruce trati podstatným způsobem zlepšila cestování mezi Kladnem a centrem Prahy a zároveň by v rozumném čase vyřešila obsluhu letiště. Byla by na úrovni ostatních příměstských tratí. Mimochodem v ostatních městech a vesnicích také tratě nevedou přes centrum města a přesto jsou využívány ...


Autor: EVA Datum: 13. 02. 2004 00:34

Srovnatelný přestup v metru A-C u Muzea s přestupem rychlodráha - metroC Vltavská opravdu není žert. Stejně tak je projektován přestup metroA Hradčanská - rychlodráha.
Nesrovnávejte současný přestup od nádraží Bubny na metroC Vltavská! Plánovaná zastávka je projektována samozřejmě (logicky) blíže metru u viaduktu.

Re: Stewart
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 10:37

Ta diskuse snad nemá konce a nebude mít ani žádný výsledek. Co z toho, že tady lidé, kteří patrně stejně nemají žádné kompetence do rozhodnutí zasáhnout, budou předkládat jeden přes druhého rozklady všeho možného od všeobecně srozumitelných údajů, jako jsou vzdálenosti v km, obsazenost vlaků a počty obyvatel až po odborné technické detaily o napájení, měnírnách, rozvodech a jiných parametrech železničních tratí ? Nikdo z MÚ se do diskuze nezapojuje, nikdo neodpovídá, má to nějaký smysl pokračovat, pokud to tedy neslouží jenom k tomu, že již ustálená společnost diskutujících se vzájemně přesvědčuje a trumfuje ?

Re: Stewart
Autor: stewart (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 11:57

>ad2) Podle Vás je srovnatelný přestup v metru A-C u Muzea s přestupem rylodráha - metroC Vltavská? To je žert? Přece je jasné, že přestup rychlodráha - metro bude vždy několikrát nepohodlnější jen z toho prostého důvodu, že nutně musí být - z technických důvodů - delší než přestupy metro-metro. A právě nepohodlné přestupy zhoršují pohodlí při cestování i jízdní časy.

Tady s Vámi ZÁSADNĚ nesouhlasím. Přestup rylodráha - metroC Vltavská by nebyl jako dneska kolem cedule zákaz vstupu po cestičce vyšlapané lebedou mezi pražci a poskládanými panely. Předpokládá se přiblížení zastávky k metru a vybudování severního vestibulu, při dobrém návrhu může být naopak KRATŠÍ než dosavadní (ne příliš šťastné) metro - metro.

Pro Dojíždějící z Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 20:14

Udáván je minimální interval 20 minut z Kladna.

Jak chcete donutit lidi aby jich dopochodovalo cca 3000 za hodinu v Kladně na nádraží (to je cca kapacita 2x 471-071-971 v taktu 30 minut).

Při intervalu 15 minut je to už 6 000/h a to by ani nepobralo nádraží.

Vlak by musel jezdit obsazený i na stání aby se uživil. Sezení by bylo jen pro někoho (stačí se pro ukázku projet do Kolína).

Re: Pro Dojíždějící z Kladna
Autor: Zavadil (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 22:31

Profa : Opět jste mě překvapil něčím novým a to tou "dvouproudovkou" pro busy mezi letištěm a Kladnem. To už si asi opravdu děláte srandu. Nejdříve tramvaj,pak metro,dále bus a teď příjde co?
Jinak k té obsazenosti souprav.Proč tam furt chcete 2x 471.Že to někde psaly?
Sám citíte,že je to nesmysl,tak proč tomu věříte?

EVA: Tak jak jste nám tu vyložila ten přestup,tak také bohužel chápete celý projekt tzv.rychlodráhy a bohužel ještě nebylo v silách nikoho zde přítomných vaše myšlení změnit.Myslel jsem,že stále omýlané informace,i když s nimi nemusíte třeba souhlasit,se Vám někde v té hlavě uloží. Nestalo se tak. Všichni jsme starší minimálně o půl roku,ale Vy jste si z toho neodnesla asi naprosto nic viz.přestupy.

Stewart: S tím porovnáním Metro x Železnice plně souhlasím.Nic není bez chyb,ale za dané situace prosazuji dráhu.

Re: Pro Dojíždějící z Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 13.02.2004 23:15

Píše to ČD na svých oficiálních stránkách o projektu rychlodráhy!!!

Copak mají dráhy neco jiného než 471?

Ono je jedno čím by se dojelo na letistě k metru - většina lidí argumentuje cenou a silnice je nejlevnější.

Metro, bus či tram od metra letiště do Kladna by nebyl časově velký rozdíl. Je to 13 Km což je při 120 km/h cca 7 min (vlak), při 60 km/h 13 min (tramvaj) a autobus je někde mezi. To je maximálně úspora 6 minut. Narozdíl od vlaku vše může projet většinou města Kladna.

Až někdo naplánuje rychlodráhu Kladno hl.n. - Praha Hl.n. do 20 minut (to odpovídá průměrné rychlost jen cca 90 km/h) perfektně navazující MHD Kladno (aby se každý dostal z domu na nádraží do 10 minut) a vše v tarifu PID tak to bude něco jiného.

Re:
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2004 00:27

Paní Černá,
máte pravdu. Jen bych doplnila, že já reakci radnice Prahy 6 nečekám. Podle mého ani není logické, aby se vyjadřovala. Vím, že debatu občas sledujete a tak si možná vzpomenete, že téměř pokaždé novou diskusní větev otevřel někdo z těch, kteří by měli vlastně diskutovat spíše na stránkách kladenské radnice. Zlepšování dopravy do Kladna nemůže být klíčovým dopravním problémem občanů Prahy 6. A tak je vlastně správné, že se radnice Prahy 6 k takto pojaté problematice dopravy na letiště příliš nevyjadřuje. Bude lepší, když se vyjádří jinde. A to, pevně doufám, dělá.

Pane P.H.,
místo invektiv jste mohl napsat délku v metrech, kterou bude muset cestující s kufrem urazit od okamžiku výstupu z vagonu metra C Vltavská k vagonu rychlodráhy. Já jsem jen cestující, t.j. prosťáček, Vy jste odborník, jistě je pro Vás hračkou takový údaj vysypat z rukávu. A nezapomeňte při posuzování přestupu vzít v úvahu čekací interval na rychlodráhu.
U přestupu metro A-C Muzeum (t.j. u toho, který by patřil k nejvyužívanějším) jde pouze o jedny pojízdné schody, interval dvouminutový.

Pane Zavadile,
ani Vám se v hlavě leccos neuložilo: Ve větě "Že to někde psaly?" se píše v příčestí minulém měkké "i", ve slově "omýlané" taktéž. O dalších chybách nemluvím.
-
Projekt rychlodráhy, který se při svozu cestujících na letiště ze dvou nejdůležitějších dopravních uzlů Prahy (hl. nádraží a aut. nádr. Florenc) neobejde bez použití metra, vážně velmi kulhá. Ale to byste mohl pro změnu konečně pochopit Vy.


Pane Stewarte,
oceňuji Váš slušný styl.

Zase kolejová doprava
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2004 17:23

1. Jak rozumím z článku na straně 3 únorové Šestky, vedení radnice nepředpokládá zrušení, ale rekonstrukci Buštěhradské dráhy. Ostatně zrušení by pravděpodobně vedlo k odklonu velké části vlaků přes Zličín na hlavní nádraží (kvůli další návaznosti), což by vedlo k částečnému odříznutí Prahy 6.

2. Mezi závěry SWOT analýzy, zadané (rozumně) z iniciativy především odpůrců železnice, byla doporučení nerušit současné kolejové dopravní koridory a případně vybranou variantu realizovat tak, aby nebyl do budoucna zablokován rozvoj druhého kolejového systému.

3. Proto by bylo vhodné z Dlouhé míle k letišti přímo vybudovat koridor s kolejemi (místem pro koleje) metra i celostátní dráhy, což by mělo být podstatně levnější, než samostatná výstavba obého. Sám vidím jako prioritní přivedení dálkové železniční dopravy přímo na letiště (z hlavního nádraží přes Zličín).

4. Pokud v zásadě padlo rozhodnutí o prodloužení metra západním směrem (a to podle mého názoru potřebné je, a to nikoli kvůli kapacitě dopravy západním směrem, ale kvůli přetíženosti současných přestupních uzlů v centru obvodu), umožní to počítat s nižší kapacitou modernizované železnice. Modernizace by pak mohla být jak levnější, tak politicky průchodnější. Pokud by se uskutečnila co nejdříve, může odlehčit dopravě do doby, kdy by bylo technicky i finančně realizovatelné prodloužení metra.

5. Zde vzájemně připomínané výpadky metra i železnice (a u trasy A se mi v poslední době zdály téměř na denním pořádku) naznačují, že luxus souběžně vedeného metra a železnice není s ohledem na význam letiště luxusem zcela nepřijatelným. Dopravně je nejvhodnější mít obě, to, že řešení přinášející v poměru k vloženým penězům největší efekt je železniční, ukázaly již zveřejněné studie.

6. Mnozí se zde rozepisujete o tramvajové trati. Jak zde bylo již vícekrát uvedeno, s prodloužením přes sídliště Dědina se počítalo v obou základních variantách řešení kolejového spojení letiště s centrem. Ve srovnávací studii byla zmíněna cena této tramvajové trati kolem jedné miliardy Kč. Opakuji, že by bylo podle mého soudu rozumné usilovat o její výstavbu co nejdříve.

7. Myslím, že správně a k věci se vyjádřil příspěvek p. Stewarta z 12. 02. 2004 21:17
Pokud jde o přestup na trasy B a C metra, podle zveřejněných podkladů vychází přestup na trasu C kratší z železnice (po přestavbě uzlu Bubny - Vltavská), na trasu B kratší z trasy A. Na přestupu A-C jsou pojízdné schody dvoje, což tuším paní Evě uniklo. Na Vltavské vycházela délka přestupu mezi nejbližšími (po trase přestupu) místy nástupišť asi 100-150 m (tuším, že délka nástupiště metra je asi 100 metrů), bez dlouhých pomalých eskalátorů.

Dodatek
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2004 17:31

Ještě jsem zapomněl: jakmile se reálněji přiblíží prodloužení metra prozatím na Petřiny, zajisté se vyrojí řada iniciativ s tím, že nechtějí:
- aby se jim kopalo u domu
- aby jim na sídlišti končily návazné autobusy
- aby se stavěla tramvajová spojovací trať z Vypichu na Petřiny
- aby zde parkovali lidé zvenku přijíždějící na metro
Hrozba reálná je, stačí se podívat na Palmovku a Skalku v době, kdy se tam metro prodlužovalo. Dokonce základna potenciálních protestujících je větší a argumenty někdy pádnější než proti železnici.

Re: Suma sumárum
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2004 18:10

Ještě malou poznámku k nákladům:
Všichni se i v běžném životě při koupi obyčejných věcí řídíme tím, zda cena odpovídá kvalitě a užitku a často koupíme dražší věc proto, protože se to prostě vyplatí. Jsem přesvědčena, že stavba rychlodráhy (ačkoli údajně levnější než metro) se nevyplatí. Jestliže nemáme prostředky na 7 či 10 km metra, postavme alespoń polovinu úseku.. Je to určitě užitečnější (a perspektivnější) než stavět rychlodráhu. Do té doby, než se seženou prostředky, jezděme na letiště stodevatenáctkou jako dosud. A až bude metro na letiště, postarají se o jeho prodloužení do Kladna také firmy, které budou předvídat velké zisky plynoucí z rozvoje obcí na trase Kladno-Praha (podobně jako před časem tlačily na dobudování obou konců trasy cool smiley. Po této stránce nemám obavy.

Re: Panu Jůzovi
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2004 19:01

K přestupu:

Schody jsou dvoje, uznávám svůj omyl. Délka přestupu A-C u Muzea se tedy rovná součtu délky úseku od výstupu z vagonu ke schodům, t.j. jsou-li umístěny ve středu nástupiště, pak se jedná o maximálně 50 metrů ( v ideálním případě 2 metry, pokud jsem ve vagonu u schodů) + délky dvojích schodů a spojky mezi nimi. Na schodech už mohu s těžkým kufrem stát (nebo jít, podle libosti). Jedná se tedy o úsek asi 25 až 75 metrů (nepočítám-li délku schodů), který bezdpodmínečně musím ujít.

Na Vltavské musíte počítat délku nástupiště metra, t.j. i 100 metrů, pokud jedu vagonem na opačném konci (podle Vás), pak schody, pochod vestibulem...., pak 150 metrů k nástupišti rychlodráhy. Nevím jak Vám, ale mně ten součet vychází mnohem vyšší v neprospěch přestupu metro - rychlodráha. S kufrem je znát každý metr. Nejsme všichni kulturisté.

A to ani neberu v úvahu čekací interval na rychlodráhu - ten taky ovlivňuje komfort přestupu, není-liž pravda?

O ostatních přestupech nemusíme ani moc diskutovat - nejsou tak důležité pro dopravu z hlavních dopravních uzlů (t.j. z hl. nádr. a aut. nádr. Florenc).

-----
A pokud jde o metro na Petřiny - nejsem sama, kdo ho považuje za zbytečnou (a drahou) zajížďku na trase Dejvická-letiště. Proč by se mělo nutit metro lidem z Patřin, jestliže ho nebudou chtít? Když tam nepovede, mohou být spokojeni jak obyvatelé Petřin (kteří, jak píšete, nechtějí, aby se jim kopalo u domu), tak i cestující na letiště, kteří k cíli své cesty dorazí o 3-5 minut dříve.

Re: Panu Jůzovi
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2004 20:08

Všechny zde uváděné přestupy jsou zvládnutelné do 2-3 minut což není velký problém. Dokonce při použití podchodu z Muzea na hlavní nádraží je možné se do cca 8 minut pohodlně dostat z nástupiště metra Muzeum A do haly hlavního nádraží.

Je zde snaha záložních doprav ale ty způsobí nepříjemné prodloužení intervalů. Zatím trasa A není kapacitně zdaleka vyčerpaná a ani se tomu neblíží.

Co komu pak pomůže že z metra C přestoupí za 30 sekund na nádrží rychlodráhy když tam pak bude třeba 20 minut čekat (nevěřím že bude dost cestujících na minimální uváděné intervaly – letiště 15 minut a Kladno 20 minut).

Naopak komunikace spojující příjezdy z okrajů Prahy přes Prahu 6 do centra přetížené jsou. Těm rychlodráha nijak nepomůže (jako kdyby někdo chtěl vyhnat lidi z aut a autobusů na vlak v Běchovicích že je to jako metro).

Zapomínáte také na to že metro funguje nezávisle na počasí kdy ostatní doprava selhává (včetně železniční).

Z těchto ohledů je současný návrh přijatelná spojnice Letiště – centrum a nic víc. Všechny ostatní problémy přenechá na jiné řešení do budoucna.

Metro
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 14.02.2004 21:15

Nevím jak komu ale mě při budování nových úseků Pražského metra zbytečně přepychové a drahé. Měl by být rozdíl mezi frekventovanou stanicí v centru a málo zatíženou u konce trasy.

Na okrajích města by metro mělo pokračovat po povrchu s obyčejnými zastávkami – jen zakryté nástupiště, je to levné a praktické. Souprava by jezdila třeba každá třetí, pátá či desátá dle potřeby a s uvedením v jízdním řádu.

Například – jen orientačně:
Trasa A z Kladna do Říčan.
Trasa B z Hostivic do Českého Brodu.
Trasa C z Roztok do Jesenice.

Připadá mi to vhodnější než se snažit přesouvat dopravu na současné žel. tratě které mnohdy leží na již dnes dopravně nezajímavých místech.

Re: Metro
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2004 00:05

Návrh metra do Kladna lze označit za snílkovství. Zato návrh metra do Říčan, Českého Brodu, .... , to už je naprostá ztráta smyslu pro realitu. Uvedená města mají vesměs okolo 5 tis. obyvatel. Budované železniční koridory (přes Říčany, Český Brod, Roztoky) chcete zrušit a demontovat, nebo předpokládáte likvidaci teroristickým útokem? Anebo jde o vizi k roku 2150?

Re: Metro
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2004 00:10

Pane Profo,
že vy si těmi Vašimi příspěvky jen děláte z lidí srandu?

Re: Metro
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2004 10:42

Jo pravda, metro díky počasí selhalo jen jednou. Zato až na půl roku a totálně celé. Na to Praha 6 rychle zapomněla.

Přestupy
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2004 17:47

Vážená paní Evo,
předpokládám, že na Vltavské se počítalo pro případ rekonstrukce nádraží i s dalšími eskalátory, takže část vzdálenosti by byla asi také možná svezením. Spíše se ale uplatní argument z 3. odstavce příspěvku z 14. 02. 2004 20:08 (Profa).
K poslednímu odstavci Vašeho příspěvku: Obávám se, že vyzněl (nebo mu alespoň Vámi bylo porozuměno) zcela jinak, než jsem jej myslel. Případně prodlužovaná trasa metra má přes Petřiny význam, už proto, že by spojila přímo Červený Vrch s Petřinami, kde se nyní veřejnou dopravou dá cestovat jen oklikou. Pro prodloužení jízdní doby má větší význam počet stanic než oklika této délky. Ony iniciativy se vyrojí totiž téměř kdekoli, kde se má stavět stanice metra v zástavbě. Přitom právě možnost umístění stanic v místech soustředěného osídlení je argument pro metro.

Je to totiž tak: řada těchto občanů a sdružení volá po metru a chtějí to příjemné, co metro přináší, ale nechtějí to méně příjemné, co je s tím spojené. Chtěli by stanici metra u bydliště a pracoviště (ale ne tak blízko, aby jim popelnice zaplňovali projíždějící a stánkaři, kteří se usazují kolem stanic metra a podobně). Nechtěli by ale, aby tam přestupovali cizí, tím méně, aby tam jezdila a parkovala jejich auta, aby tam jezdily autobusy a tramvaje s výjimkou těch, které právě dotyčný protestující potřebuje. Nechtějí zdražení jízdného (já také ne), na které rozvoj provozně drahých druhů dopravy vytváří tlak.

Re: Přestupy
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 16.02.2004 20:32

Je zajímávé že v mnoha městech světa metro vyjíždí na okrajích na povrch a jede na předměstí i desítky kilometrů. Proč by to nešlo i u nás.

Pak je metro jako příměstská železnice která bez přestupu spojí centum s předměstím.

Cena stavby je obdobná jako u železnice ale nevyžaduje paralelní povrchovou trať pro vlak.

Například na spojení Hostivic s trasou metra B stačí cca 4 km kolejí a souprava metra schopná jezdi na povrchu.

Při standartní železnici pro spojení s centrem 17 km.

Re: metro
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 17.02.2004 00:29

Profa:
Hostivice má cca 4000 obyvatel. Pro takové městečko stavět metro by bylo neuvěřitelné monstrózní plýtvání, hraničící se zneužitím pravomoci veřejného činitele. I když by šlo "jen" o 4 km dvojkolejné tratě metra a povrchové soupravy. Spadněte na zem, čím dříve to uděláte, tím to bude méně bolestné.

Pokud jde o železnici, tak Hostivice rozhodně není důvodem, proč se uvažuje o modernizaci. Pro Hostivici stačí jednokolejka v motorové trakci, čili dosavadní stav. Modernizace se chystá kvůli Kladnu.

Eva:
Metro na Petřiny považujete za zbytečnou zajížďku. A k čemu by teda bylo prodloužení metra, když by nemělo zajet na suverénně největší sídliště Prahy 6? Podotýkám, že na Dědině bydlí podstatně méně lidí než na Petřinách.
To je jako kdybyste trať Praha-Cheb vedla mimo Plzeň s tím že je to do Plzně stejně jen zajížďka.

Re: pro pana Petra Holého
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 17.02.2004 02:38

Vážený pane Petře Holý,
vím, že jsou Petřiny o chlup větší než Dědina, jenže Dědina je zase v horší dopravní situaci. Na prodloužené trase metra A nejsou tím hlavním ani Petřiny, ani Dědina, ale letiště. Myslím, že stojí za úvahu brát v potaz také (údajnou) obtížnost výstavby úseku metra na Petřiny - a to zvláště proto, že sami obyvatelé Petřin pravděpodobně nijak palčivě potřebu metra necítí (mají tramvaje). (Podotýkám, že to řekli jiní, já to nyní jen opakuji.) Nemyslím, že při budování trasy letiště - centrum má metro cestou vysmýčit všechny kouty Prahy 6. Jak jsem už psala výše, čím více klikaté trasy jsou, tím víc jsou odpudivější jako MHD (ve světě je to potvrzeno). Chceme přece nalákat automobilisty do MHD? Aby MHD byla používána a auta zůstala v garážích a neucpávala ulice a naše plíce, je skoro nutné, aby MHD byla atraktivní, t.j. rychlá.
Považuji za jakýsi ideál, kdyby trasa metra Dejvice - letiště mohla být přímková. Ale - po pravdě řečeno - zajížďka na Petřiny není zase takový časový "průšvih". Zajížďku na Petřiny považuji za ještě nepříliš zatěžující (ale finance navíc spojené s obtížností výstavby posoudit neumím) - je akceptovatelná.
Možná, že je řešením i vybudování spojky z Petřin k metru Červený vrch či Veleslavín (kdyby metro na Petřiny nevedlo). Je možné, že by tohle řešení třeba zabilo více "much" najednou,... ale kdo ví. To nechci posuzovat.

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 5 z 6


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4835,page=5 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz