Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 4 z 6
Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 20:52

Já to počítám podle přesné mapy a Idosu:

Po Kladně 4 km, cca 5 stanic a 7 minut jízdy.
Kladno - nové letiště 13 Km, cca 2 stanice a 13 minut jízdy (bez zastávek o 3 minuty méně).
Nové letiště - Dejvická přes Petřiny 10 Km, cca 7 stanic a cca 14 minut.

Z toho vyplívá: Skalka – Kladno 37 Km a 53 minut. Z toho je městské metro 24 Km, 13 km spojka do Kladna na odbourání přestupů v obou městech a dále už jen 4 Km v Kladně.
Celý úsek Kladno – nové letiště by byl určitě nejlevnější stavbou metra na 1 Km který v Praze byl kdy postaven.

Časová ztráta jednoho přestupu je 5 a více minut. Varianta metro může odbourat až 2 přestupy což je stejně či více než by se jela spojka mezi letištěm a Kladnem!!!!

Pokud by nějaký vlak byl rychlejší v úseku Mas.n. – Kladno tak to metro časově dožene odbouráním přestupů a lepšími intervaly. Trošku jiná situace by byla pro dojíždějící na obou stranách ze stanic přímo ležících na trase vlaku ale těch asi bude menšina.

Těch 60 minut je celkový cestovní čas - ne jízda.

Pro porovnání trasa metra B má 26 Km a jede přes 40 minut.

Nový vlak (rychlodráha) by měl 38 Km. Úsek Mas.n. - Ostrovec 33,5 a odbočka Ruzyně - nové letiště 4,5 Km. Metra stačí 27 Km.

Jinak také se zde bohužel vyskytují 2 druhy počtů lidí. Z Kladna se uvádí dojíždějící a v Praze počty bydlících. To je dost zásadní rozdíl. Bydlící ještě není automaticky dojíždějící. Pokud vezmeme bydlící tak Kladno asi překoná součet všech podél uvažovaného úseku metra v Praze.

Při metru by se počet dojíždějících ještě o dost zvětšil. Mnoho lidí pracuje nerado v Kladně jen proto že do Prahy je špatné spojení. Samozřejmě také za zábavou by to bylo blíže.

Také souhlasím s důležitostí stanice metra Dlouhá Míle která by se stala konečnou pro autobusy z okolí Prahy které by jinak pokračovaly pro Evropské či Bělohorské k metru A a možná i B do Zličína.

Trať Ruzyně – Mas.n. navrhuji zrušit proto že by jí z naprosté většiny nahradila trasa metra s přestupem v Kladně hl.n. Pak by asi o ní cestující ztratily zájem a odumřela by sama.

Vlaky by z Rakovníka/Chomutova by pokračovaly přes Zličín do Prahy hl.n. a obsáhly části Prahy kam by nevedlo přímo metro z Kladna. Tím by se vhodně doplňovaly.

Zrovna uváděný úsek z Kolína je přesná ukázka opaku situace v Kladně. Cedující jsou tam rozloženi po 60 Km dlouhém úseku a první metro na trati j až Mas.n.
V Kladně jsou skoro všichni na 6 Km a pak 13 Km skoro nic, dále 7 Km již pracoviště a hned metro. To je to na co celou dobu upozorňuji.

Jinak úsek Dejvice – Mas.n. jde vlak 10 minut, tramvaj 15 minut a podobný Hradčanská – Muzeum metro 7 minut. Tento úsek již pro vlak není zisk.

Autobusy není potřeba dotovat, ty se uživí bez problémů z jízdného.

Pro cestující v úseku Unhošť – Hostivice by to bylo zhoršení ale ty jsou již v dosahu autobusů PID.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2004 00:03

Profa:
tvrdíte že metro do Kladna by ušetřilo až 2 přestupy. To je demagogie.
Stejně tak bych mohl demagogicky tvrdit, že "rychlodráha" ušetří až 2 přestupy.
Pominu časovou i finanční nesmyslnost plánu na metro, a soustředím se na přestupy.

Ilustrativní příklady:
sídliště Rozdělov-Nám.Republiky vlak 0 přestupů / metro 2
Kročehlavy okrsek 4-Můstek vlak 2 přestupy / metro 0
Kročehlavy okrsek 2-Českomoravská vlak 1 / metro 1
Kročehlavy okrsek 2-Holešovice (Strossmayer.n.) vlak 0 / metro 1
Švermov-hlavní nádraží vlak 2 / metro 2
Kročehlavská-Karlovo náměstí " 2 / metro 2

V průměru lze říci, že by onen sen o metru ušetřil průměrnému Kladeňákovi asi půl přestupu při každé cestě. V docházkové vzdálenosti Vámi navrhované trasy bydlí asi jedenapůlkrát až dvakrát víc lidí než u železnice. V Praze je to skoro prašť jako uhoď, Váš předpoklad že cíl většiny Kladeňáků je u trasy A je zcela nesprávný (možná 4:3 pro metro).
A zatímco ve vlaku by skoro všichni seděli, v metru by jich půlka stála. Takový je asi rozdíl v počtu míst k sezení u vlaku a metra. Že by do Kladna (i kdyby se sen stal skutečností) někdo posílal nevytížené vlaky metra, když v Praze jich je pořád málo a jezdí skoro pořád plné až narvané (t.j. většina ve stoje), tak na to zapomeňte.
Navíc vždy musí zůstat v provozu nějaké autobusy k metru, "rychlodráha" je nikdy plně nenahradí (a nikdo soudný to netvrdí).

Jo a ten argument s postiženými, to je taky neférový argument. Co mají říkat postižení v těch částech Prahy, kam metro nevede a nikdy nepovede? A že jich není málo. Kolik procent postižených pražáků si myslíte že bydlí tak blízko metra, aby jim to pomohlo? Kolik postižených by z Kladna jezdilo metrem, aby to ospravedlnilo ty obrovské náklady a zdržení kolejové dopravy o 20 let?

Rušení Buštěhradky jen proto že z Kladna by vedlo metro? A co Hostivice? Jiné rychlé přímé spojení z Hostivice do centra Prahy neexistuje, přes Smíchov je to asi o 10 min. delší. A proč odklánět vlaky od Rakovníka, když právě Buštěhradkou je to rychlejší (a podle Vás už by přes Dejvice nejedily vlaky z Ostrovce čili by byla volná kapacita trati)?
Myslíte, že vlaky Praha hl.n.-Praha Zličín-Kladno je možné zavést, jen když vytrháte koleje na Buštěhradce? Chcete za každou cenu lepší spojení pro sebe a jiným ho zhoršovat?
Děláte si srandu, nebo Vám jde prioritně o to dostat metro na Dědinu? Nebo dokonce jen o to rušení železnice za každou cenu?

Argumentujete stejně "věcně" jako pražské sdružení "Chceme metro ne rychlodráhu".

Re: Struktura diskutujících
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2004 04:08

Zdá se, že diskutující je možno rozdělit do několika skupin:

1. pražští cestující (mezi ty se počítám i já),
2. dojíždějící na trase Praha - Kladno
3. cestující bydlící u zastávky rychlodráhy, kteří předstírají, že jim jde o odborné hledisko,
4. odborníci, kterým jde pouze o železnici jako takovou, ale předstírají, že jim jde rovněž o spojení Praha - letiště - Kladno,
5. odborníci, kteří se poctivě snaží hledat řešení a konečně
6. rentiéři či lidé se svobodným povoláním, kteří zjevně do práce nedojíždějí ani jinde po Praze, natožpak v úseku Dejvická-Kladno (nebo jezdí autem).

Skupina č. 1 a 2 je lidmi ze skupiny č. 3, 4 a 6 považována za sobce (případně za snoby), za majitele zahrádek u vilek na Ořechovce, za rozhazovače státních prostředků, přisluhovače radnice Prahy 6, fantazírující (ne)odborníky a nevím za koho ještě, jen ne za ty, kterými skutečně jsou: za lidi, kteří chtějí cestovat bez časových ztrát - a to je metrem bez zbytečných kroucenin a zajížděk.

Skupinka č. 3 jen zavile kritizuje - s minimem vlastních nápadů.

Skupina č. 4 - vlakomilové - je svou láskou k železnici až dojemná (to je, prosím, míněno bez ironie) a je tím vlastně sympatická. Neměli by však odmítat argumenty, které jsou (bohužel) zcela jasné - jako například délka trasy odečtená z mapy nebo jiná čísla (třeba předpokládaná délka cestování metrem na letiště), která jsou poměrně lehce ověřitelná porovnáním údajů z IDOSu a nemá smysl je zpochybňovat, aj.

Lidé skupiny č. 5 smýšlejí poctivě a nemají-li právě shodný názor s jinými diskutujícími, vyjadřují ho velmi slušně (a zajímavě).

Lidé ze skupiny č. 6 evidentně mají času dost a diví se těm z nás, kteří hodnotí dopravní spojení z časového hlediska. S bohorovným klidem by odmávli stavbu (rychlodráhy), jejíž realizace bude znamenat obrovské náklady a následně časové ztráty při cestování pro statisíce lidí. Říkají, že jim jde o pohodlí - chtějí cestovat vsedě (!). Kdyby se skutečně denně někam dopravovali, věděli by, že my, kteří denně dojíždíme, často v dopravním prostředku stojíme a jsme na to zvyklí. Většina z nás (odhaduji 99,99%) nepreferuje pohodlnou sedačku před celkovým jízdním časem!!!!!! Jsme-li postavení před volbu, pak raději krátce a bez velkého komfortu, než dlouze s pohodlím!!! Ti, kdo denně dojíždějí do zaměstnání, jsou většinou poměrně zdraví (jinak by nemohli pracovat) a ti bez problémů vydrží denní dvacetiminutové stání v dopravním prostředku. A ti, kteří jsou indisponováni, sedadla k sezení vždy budou mít. Tak v čem je problém?

Největší potíž je úplná absence ochoty některých diskutujících podívat se na tuto dopravní problematiku z odstupu. Neváhají sáhnout k výhružkám typu: "když nechcete rychlodráhu, nebudete mít nic". To je krystalický případ komunistického způsobu uvažování! Za komunistů se skutečně nedalo nic dělat, když se několik soudruhů nahoře v UV o něčem dohodlo, byť velmi špatně. Občan mohl pouze skřípat zuby, jen se podvolit.
Jen skutečně velice nezodpovědný člověk pokračuje v realizaci něčeho, co se už v době přípravy začne ukazovat jako nedobrá varianta. "Bude se stavět to, co bude více připraveno" - to je další věta z klávesnice některých pisatelů, nad kterou zůstává rozum stát. Řídí se tím i v osobním životě? Realizují nějakou "lépe připravenou, ale evidentně horší variantu"? Rozum velí zastavit přípravu špatné varianty, provést rozsáhlou revizi předešlých rozhodnutí a pokračovat třeba úplně jinou cestou. Jen bloud či hochštapler pokračují ve špatné variantě.
Trvání na realizaci něčeho, co bylo rozhodnuto, jen proto, že to bylo rozhodnuto, je znakem naprosté strnulosti myšlení. Život je pestrý a na jeho proměnlivost je třeba flexibilně reagovat. Jesliže nastala změna podmínek nebo se ukázaly nové skutečnosti, je jediným správným řešením provedení revize dřívějších rozhodnutí. Taková základní revize může být provedena s nulovými náklady: je ale nutno vycházet z nějaké priority, na které se většina shodla, například z časové. Pak je velmi lehké udělat průzkum dopravních časů na pražské letiště například ze všech krajských měst. a z různých míst Prahy. Na to stačí bohatě IDOS na internetu! Taková revize přitom ale nemůže vycházet z nějakých "tajných přání", ale ze skutečností. (Budu-li mít potvrzeno, že většina lidí z Brna použije jako dopravní prostředek do Prahy autobus, musím přece počítat s cestou na letiště z Roztyl, nikoli z hlavního či libeňského nádraží ! ) Porovnání jízdních časů nemusí ani provádět špičkový odborník - na to stačí každý referent na odboru dopravy, který má přístup k internetu a 3 pracovní dny.
Zvolí-li se jako priorita něco jiného, například "pohodlnost" dopravy, pak se může diskutovat řadu let: s vyústěním do slepé uličky, protože definice pohodlnosti je pro každého jiná.

Re: Pro Enigmu
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2004 04:23

Chci upozornit, že trasa vedení metra A na letiště na úseku Veleslavín -Dlouhá míle v místě železniční trati, jak navrhujete, není vhodná - nemohla by sloužit ani Liboci, ani Dědině - pro tyto oblasti je trasa metra vedená tudy (t.j. se zastávkou v místě dnešní zastávky) stejně špatným řešením jako rychlodráha..
Jinak souhlasím se vším, co jste napsal.

Re: P.H.
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2004 08:06

Pro Petr Holý:
Ne zcela souhlasím s Vašimy údaji o přestupech, uvádíte jen místa v dosahu metra a vlaku.
Mnoho lidí v Praze je v dosahu jen autobusu či tramvaje.
Také opomíjíte vliv intervalů na délku skutečné cestovní doby. Do práce prijedete brzo nebo zase posdě, při cestě zpět zase čekáte než to pojede, taková je realita.
O vhodnosti docházení z Rozdělova do zast. Město pochybuji (zvládnout se to samozřejmě dá).
Poloha vlaku a metra v Praze je VÝRAZNĚ ODLIŠNÁ a to ve prospěch metra.
Pokud už nyní připouštíte že vlak autobusy nenahradí tak proč by se měl stavět???
Pokud obhajujete nutnost sedět tak asi předpoládáte dlouhou cestu - to já metrem ne.
Metro z Kladna by nemohlo jezdit úplně plné - kam by přistoupily cestující v Praze.
Pro metro i vlak by se musely nakoupit nová vlaky - 471 neb M1 - to už není tak strašný rozdíl (obojí se musí zaplatit).
Váš názor že pokud se něco buduje tak se nemyslí na invalidy protože to jinde také není raději nebudu komentovat.
Jinak už je mi jasné že Vám nejde o dobré spojení Kladna - Letiště - Praha ale o to mít vlak (rychlodráhu) bez ohledu zda je to pro buducnost užitečné nebo ne.
Jinak téměř ve všem souhlasím s paní Evou.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2004 12:05

Eva:
nepřímo jste mě označila za rentiéra. To by se mi líbilo, musím však dojíždět za prací. Vestoje. A dojížděl jsem delší štreky než nyní. Nějak zapomínáte, že trvá li cesta více než půl hodiny (a to z Kladna trvá), tak to vestoje není nic moc. A ti co nyní dojíždějí do Prahy denně železnicí (i z jiných míst) si obvykle sednou. Vaše starost, aby když Vy (a podotýkám že i já) musíte jezdit narvanou tramvají, nebo narvaným metrem, tak aby museli i jiní je dojemná. Například z Kladna se dnes jezdí převážně vsedě. Tak nevím kdo je tu sobec. A nebo Vám chybí fantazie chtít zlepšovat úroveň denního cestování.

Jste "zabejčená" na metru a právě Vy jste vždy odmítala a odmítáte věcné argumenty. Třeba cenu metra a časové a finanční možnosti stavby. Časové a jiné údaje zásadně nadsazujete jak se Vám hodí. Mluvíte o obrovských nákladech na "rychlodráhu". Ale právě metro je podstatně dražší !!

Profa:
- Naprostá většina vlaků metra by do Kladna nejela, ostatní by byly nacvaknuté.
- Ti co přestupují na autobus či tramvaj můžou ze železnice obdobně jako z metra.
- Vy jste zřejmě velmi mladý a nepochopíte že minimálně hodina stání denně (2x30 min.) většina lidí nepreferuje. To už je lepší stávající systém s autobusy, než Vaše metro. A opakuju znovu, není cílem autobusy zrušit, tak kdo mluví o prodlužování cesty ! Železnici by využili jen ti, kterým se to hodí. Chtít zrušit autobusy je bolševické myšlení. Rozumné je autobusy omezit tržně, nedostatkem poptávky. Omezit a ne zrušit. Maximálně omezit by se měly auta, a ne autobusy.
- Intervaly: myslíte že metro by mělo kratší intervaly než vlak? Kdo a proč by to platil? Technicky je možné aby vlak Kladno-Praha jezdil po 10 minutách, stejně tak v prokladu
letiště-Praha. (V takovém případě by vlaky od Rakovníka musely odklonit přes Zličín, jinak by to nešlo.) Ale je otázka zda to někdo zaplatí, pokud by měly jezdit vlaky nevytížené. Naopak, pokud by byly vytížené, tak by mohly v tomto intervalu klidně jezdit. U metra je to stejné. Dokonce naopak, dopravní podnik hl.m. Prahy je dotován daleko masivněji než železnice. Železnice si na sebe vydělá větší část nákladů. Výstavba i provoz železnice je levnější než metro, čili při stejných nákladech šance na kratší interval.

ad invalidi: A co takhle dotované "speciální taxi jen pro postižené", kde by postižený zaplatil jako v MHD (nebo nezaplatil, podle toho jak to mají v MHD). Posloužilo by to postiženým daleko lépe než pravidlené linky pro postižené, které se po Praze prohánějí většinou prázdné. Za daleko meších nákladů pro stát, a stejných či žádných pro postižené, a ještě by se dostali přímo do domu k domu. Vaše představa (a bohužel i příslušného ministerstva), že problémy postižených se dají řešit jen za obrovských nákladů, je zcestná. O využití peněz (do určitého limitu) mají rozhodovat sami postižení, a ne nějaký moudrý úřad, který ví vše lépe. (Ale tahle kapitola do tématu moc nepatří).

Nejde o vlak za každou cenu, dlouhodobým výhledem je ona "vlakotramvaj". "Rychlodráha" je jen první krok. A šance na ni (i na tu "vlakotramvaj") je dříve než na metro. Protože reálná šance na metro je skoro nulová. Takže lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Čili je lepší nedokonalá "rychlodráha" než nic.

A pokud jde o nefér úmysly, z kterých mě osočujete, tak Vás z nefér úmyslů prozrazuje ta úporná snaha zrušit železnici v úseku Ruzyně-Praha. Aby se nedejbože nemohla v budoucnu používat. Aby se možnost rychlého vlakového spojení z Kladna (a Rakovníka, Hostivice, Stochova) do Prahy zatrhla jednou pro vždy. Dokonce za tím účelem chcete zrušit Masaryčku, aby vlaky od Ruzyně určitě neměly kam jezdit. A že hlavní nádraží kapacitně nestačí už Vám je jedno. Proto Vás podezírám, že za Kladeňáka a ajznboňáka jen maskujete. Skutečnému Kladeňákovi jde o co nejsnažší dopravu do práce či školy, a zda zůstane pár vlaků přes Ruzyni v provozu, je mu jedno.

Profa+Eva:
Spojuje vás jedno. Jste zamilovaní do metra, a odmítáte vzít na vědomí jeho finanční náročnost a nevhodnost pro provozování i cestování na delší vzdálenosti (což cca 30 km z centra Kladna do centra Prahy je). Pravděpodobně neradi jezdíte vlakem. Odmítáte pochopit že ona "rychlodráha" je nedokonalé, ale finančně dostupnější řešení.
A když není finančně a časově reálné metro, tak je podle Vás lepší o něm snít, a vše ostatní zablokovat, abyste mohli snít dál.

A teď se odmlčím, věcné argumenty už byly, alespoň z mé strany, více méně vystříleny, opakoval bych se.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 07.02.2004 15:36

Pro Petr Holý:

Nějak si to co píšete odporuje či postrádá logiku:
Pokud jak sám připouštíte metro bylo v dosahu více obyvatel tak by asy jezdilo častěji aby je pobralo.
Jak by mohlo jet metro z Kladna narvané - kam by cestující přistoupily v Praze? Metro z Kladna by bylo v centru jako každé jiné.
Jak často by jezdil vlak či metro by rozhodoval počet cestujících. U metra se zkracují intervaly a u vlaku buď přidají vozy (častější a levnější) nebo zkrátí interva.
Pochybuji že by na vlak šlo více ja 1000 (kapacita vlaku) lidí za 30 minut a proto bych neočekával kratší intervaly. Ostatní by jeli autem či autobusem.
ČD si vydělá jen nákladní dopravou a osobní je dotovaná.
Poku jde o sezení tak já jdu první skoro půl hodiny pěšky na nádraží - ve stoje. Pak teprve si můžu či nemůzu sednout. Metrem či autobuse bych už byl v Dejvicích.
Pokud s vám zdá že metro má málo sedaček tak si prosím nědy prohlédněte nové a rekonstruované metro.
Jak může být ryclodráha první fází vlakotramvaje když do Kladna přijede od boku. Musela by přijet od Buštěhradu aby se dostala k Metě a mohla rozumně pokračovat dále.
Přesun dopravy z Mas.n. na hlavní se plánuje už dlouho - to není nc nového a jen pro trať z Kladna by se musel stavět tunel na hlavní,ostatní směry jsou a budou po vybudování nového spojení přímo dostupné.
Proti úseku Ruzyně - Mas.n. mám jen to že se motá po Praze naprosto nevhodným způsobem a nejde ji rozumě využít.
Souhlasím že v při cestě z Rakovníka a Chomutova do Dejvic by v Kladně nastal přestup do metra.
Vlak by ale končil na hlavním což je pro dálkové cestovaní ještě lepší.
Myslet si můžete co chcete ale jsem pracovník ČD který bydlí u mety a denně ve dne i v noci jezdí do Prahy a vím že jsem v okolí vyjímka a chodím až na nádraží. Pokud bych měl vlak platit tak bych se určitě neobtěžoval a nastoupil do autobusu za barákem.

Vlakometro do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 01:16

Při porovnání docházkových vzdáleností, jízdních dob vlaků, navrhovaného nového vlaku, autobusu a metra z celého Kladna do Prahy mi vychází:

Průměrná délka chůze z celého Kladna na současná nádraží cca 20 minut.
Autobus je nepraktičtější a většinou nejrychlejší.
Současný vlak je většinou nejpomalejší nejméně praktický.
Nově plánovaný vlak je lepší ale stále není moc dokonalý.
Metro by spojilo výhody jak vlaku tak autobusu a projelo největší část Prahy – v budoucnu až do Hostivaře ale asi se nepodaří ho postavit i když šance umírá poslední.

Ze skoro všech částí města bude autobus vždy pohodlnější protože nebude vyžadovat tak velkou docházkovou vzdálenost. Vlak zase nabídne jistoto, větší pohodlí a plnou integrace v PID.

Při použití standardního vlaku 2x 471 + 071 + 971 (kapacita 1400 lidí) a intervalu 30 minut je kapacita 2 800 osob/h. Víc lidí se asi nenajde takže v intervaly pod 30 minut bych nečekal.

Pokud se rozdělí kapacita mezi Kladno hl.n. – 2/3 a město 1/3 tak to znamená výstup cca 850 osob na hl.n. a 450 na městě. Nevím jak je s tímhle plánováno ale to se taky bude muset vyřešit. MHD to zvládnout asi nemůže protože tolik autobusů se k nádraží nedostane. Většině lidí by se taky asi nechtělo platit ještě MHD.

Pak bude ale zvláštní cestování 10-30 minut pěšky, 25 minut do Dejvic či 35 na Mas.n. a pak dále dle potřeby. Není to sice nic moc při max. jedné cestě denně tam a zpět se to použít dá.

Nejhůře na tom bude část od Unhošťské ulice směrem na Prahu a staré Kročehlavy – ty to budou mít na nádraží 20 – 40 minut což je více než celá cesta autobusem na Dejvickou.

Jsem zastánce toho aby se nejprve zjistilo zda je možné v dohledné době (do 10-15 let) postavit metro na letiště a do Kladna. Pokud ne tak dořešit největší nedostatky současného planu vlaku a začít stavět co nejdříve.


Podle mého názoru by se mělo dořešit:

Přiblížit trať za Teskem směrem na Růžové pole kde na současném poli vedle lesa vybudovat zastávku a dále pokračovat mezi Přítočnem a Dolanama k Pavlovu. Také vybudovat zastávku u Sletiště. Tím by se výrazně zkrátila docházková vzdálenost a snížilo množství vystupujících lidí na jedné zastávce.

V Praze se pokusit podjet letiště a projet přes nové a staré letiště do Ruzyně. Pak by mohl vlak z Kladna obsloužit i letiště. Všechny vlaky nechat jezdit v úseku Kladno Ostrovec – letiště – Praha Mas.n. a intervalem max. 10 minut špička a 30 minut v ostatní dobu.

Udělat spojku Ruzyně – Zličín a zavést pendl Ruzyně (letiště) – hl.n.

Přesunout autobusové nádraží v Kladně k vlakovému.

Vybudovat funkční sít MHD v Kladně a připojit k PID.

Vybudovat od všech nádraží pěší zóny k sídlištím – jak v Kladně tak v Praze.

Elektrifikovat zbytek trati 120 a také 124 + 093.

Použít jednopodlažní elektrické jednotky s větším počtem dveří a větším počtem hnaných dvojkolí než má standardní jednotka 471 aby nedocházelo k problémům známým z trati na Kolín (při nepříznivém počasí dochází ke zpožděním a výměna cestujících je zdlouhavá). Něco jako metro M1 na 3KV s výbavou pro venkovní provoz, klimatizace, více sedaček a vakuové WC.

Použití AVV a plně automatizovaný provoz beru jako samozřejmost.

Vytvořit noční spojení v rámci PID – bus 5xx z Divoké Šárky.

Jsem si jistý že pak už by to bylo zajímavější pro mnohem více lidí (dosti podobné metru které jsem zde navrhoval).

Re: Vlakometro do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 11:14

Doplnění minulého:

Lepší než spojku Ruzyně - hl.n. by bylo vybudovat spojku Dlouhá míle – Zličín metro podél silničního okruhu, dále po současně vlečce k metru a napojit se na stávající trať.
Dále přesunout zastávku Jinonice k metru a místo Smíchov severní tak na normální Smíchov. Také doplnit zastávku Hlubočepy u tramvaje na Barrandov.

Při vedení vlaků po 15 min. z Kladna - letiště - Mas.n. (v úsek Kladno - letiště projíždět) a za každý druhý vlak zařadit osobní Kladno - letiště - Zličín - Smíchov - Hlavní.

Při dobrém načasování by byl návazný přestup ve stanici Dlouhá míle z osobního na zrychlený který by ho dohnal.

To by znamenalo 8 vlaků za hodinu přes Prahu 6, 4 přes Zličín a z Kladna by jelo 12 vlaků za hodinu (vše oběma směry).

Při použití elektrické trakce a tichých vlaků (něco jako metro M1) by to mohlo být snad přijatelné pro Prahu 6.

Bohužel by se to vyhnulo Hostivicím ale vše vyřešit nejde. Tam by bylo potřeba vybudovat linku MHD Hostivice – Dlouhá míle.

Re: vydírání?
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 16:09

Eva:
Pokud se metra týče, letos bude IV.C1, za další čtyči roky IV.C2 (Letňany), někdy v letech 2007 - 2012 se začne stavět D. Zahájení stavby za Kulaťák odhaduji nejdříve v roce 2010, ale žhavým konkurentem je A na Zahradní Město a do Hostivaře (s Košíkem, Petrovicemi a Horními Měcholupy v zádech). Spíš bych věřil Hostivaři než Petřinám. Ale budiž, dejme tomu, že se stane zázrak a metro na Petřiny se začne stavět v roce 2010. Za další 4 roky může být na Petřinách. Za dalších deset let na letišti. Realisté si připočítají ještě deset let. Rychlodráha tam může být za tři roky.

Tomu říkáte vydírání? Naopak Praha 6 by musela hodně vydírat zbytek Prahy, protože pokud by mělo být na Petřinách HOTOVÉ metro za 6 let, musela by přeskočit stavbu metra do Letňan a trasu D z Nových Dvorů k Hlavnímu nádraží.

Re: vydírání?
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 16:13

Eva: A mimochodem, přestaňte s tou "časovou ztrátou" u rychlodráhy - bylo Vám to opakovaně vyvráceno, každý, kdo bude chtít, si to tu najde.

www informace
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 17:35

Na: [metro.dnsalias.org] jsou docela zajímavé věci.

Rychlodráha Kladno - Praha je tam plánovaná na 2006-2010. Po tu dobu bude současná trať uzavřená.

Neví zda to je oficiální projekt rychlodráhy ale shoduje se vcelku s informacemi co mám z jiných zdrojů: [www.metroprojekt.cz]

Bohužel se nijak neřeší spojení Masarykova a Hlavního nádraží alespoň po zastřešené lávce v zadní části Masarykova nádraží podél magistrály. Ta by mohla vést od Florence až k hlavnímu.

Pokud má někdo odkazy na jiné web stránky tak bych je jen uvítal.

Re: www informace
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 18:24

Podle těchto údajů vychází že trať z letiště nebude jako jedná ze všech v Praze spojena s hl.n. a nebude ani spojena s tratí 122 s tím že by dojela na hlavní přes Zličín.

Nástupiště mají mít 170 metrů a letiště bude koncové takže nebude ani možný dojezd dálkových vlaků. Zastávka u starého letiště se také neplánuje.

Má být použito standardních jednotek 471 což nebude umožňovat ani svižnou jízdu (zastávky po 2 km) ani rychlý nástup/výstup cestujících.

To je u takto rozsáhlé stavby velký nedostatek a nevyužití polohy tratí.

Bohužel o úseku od Ruzyně ke Kladnu se tam nepíše nic.

Při zde uváděném budoucím rozvoji metra nepovažuji možnost prodloužení z Dejvické přes letiště do Kladna za nereálné. Přesnější otázka by pak zněla ne zda ale kdy.

Bohužel dnes se příliš investuje do silniční dopravy a příliš málo do kolejové hromadné dopravy.

Re: vydírání?
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 18:43

Pan P.H.:

- Jen pro pořádek: slovo "vydírání" jste použil pouze Vy, nikoli já. Mimochodem, výraz "vydírání" se hodí pro situaci, kdy jeden, ačkoli dostal hodně, má další a další požadavky a neví, co by si ještě vymyslel.... Dnes je na území Prahy 6 trať metra o délce asi 1300 m (!!!), takže se těžko dá mluvit o nenasytnosti či dopravní rozmazlenosti občanů Prahy 6...

- Jsem pro, aby každý, kdo bude chtít si dopravní časy ověřil a vyhledal. Zjistí, že cestování metrem na letiště bude bezkonkurenčně nejkratší. Na rozdíl od Vás , který doporučuje hledání zde v tomto diskusním fóru (zřejmě v jednotlivých příspěvcích), já doporučuji IDOS.

- Pokud se týká metra na letiště, jsem toho názoru, že "včera bylo pozdě". Vy se o dopravní problematiku zajímáte déle a docela Vám věřím, že víte, jak to chodí, možná, že znáte zákulisí rozhodnutí, která odsouvají Prahu 6 až na konec řady. Nemyslím si, že při těchto rozhodnutích jde vždy o otázku skutečných priorit - často jde spíše o osobní souboje a přesvědčování a vítězí charismatické osobnosti ...
Já bych věděla, zda je důležitější metro na letiště nebo do Zahradního Města (kde na tom vůbec nejsou špatně - na Skalku ke konečné Áčka mají kousíček a taky tam mají tramvaj), jenže mne se nikdo ptát nebude :-)). To si musí lidé, kteří o tom rozhodují, vyřídit se svým vlastním svědomím.

- V Praze je 50 km metra (jak tu kdosi psal) a není tedy velmi, velmi podivné, že se křičí, že je to "drahé" až teď, po 30 letech od první stavby, když Praha 6 potřebuje asi 7- 10 km? A nesloužily by jen jí.
Budeme-li pro jednoduchost předpokládat, že náklady na výstavbu metra byly rozloženy vzhledem k délce tratí rovnoměrně, pak Praha 6 se svými 2,6% délky trasy metra a stejným procentem celkových nákladů rozhodně nemusí mít nijak špatné svědomí a určitě by měla být první na řadě.

Re: Pro Petra Holého
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 08.02.2004 20:13

Pane Petře Holý,

- nikde netvrdím, že pohodlné cestování (vsedě) odmítám; jen se zmiňuji, že naprostou prioritou je pro mne úspora času při cestování. Než cestovat komfortně, ale déle, to raději s úsporou času s menším komfortem. O to dříve mohu být v práci nebo doma a tam strávený rozdíl času mi skýtá určitě větší pohodlí, než v kterémkoli dopravním prostředku. Odvolávám tedy těch 99,99% - na Vašem příkladu vidím, že jsou lidé, kteří mají obrácenou prioritu.

- pokud jsem se někde zmiňovala o nákladnosti rychlodráhy nebo metra, nikdy jsem neměla na mysli pouze cenu výstavby, ale celkové náklady. Stavba, jejíž budování je dražší, nemusí být dražší, pokud se započtou všechny náklady a vezmou v úvahu úspory, které přináší po celou délku provozní životnosti. Jinými slovy: Vybudování stavby X je sice levné, ale využívá ji málo lidí, proto je to nakonec velmi drahá stavba.

- není pravda, že nepatřím mezi cestující vlakem: vlakem jsem dojížděla v době studií Nejsem nepřítel železnice, jen si myslím, že se nehodí do systému MHD.

- ad invalidé: souhlasím.

Profovi
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 10:26

ad příspěvek z 01:06 to vypadá rozumně. To, že podzemní hl.n. je věcí daleké budoucnosti je pravda, bylo by to šíleně nákladné, ale pořád asi levnější než kilometry metra nikam. Co se týče vozidel, taky bych na S-Bahnu rád viděl něco lehčího než 471. Stejně tak budou potřeba lehčí vozidla i pro případné zavedení osobní dopravy na nákladních spojkách.

Re: Pro Petra Holého
Autor: Dojíždějící z Kladna (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 11:03

Děkuji paní Evě za dokonalý psychologický rozbor názorů diskutujících. Jen nevím do které skupiny by mě zařadila. Dojíždím denně vlakem a nebydlím u žádné z případných stanic "rychlodráhy", žástečně se zajímám o železnici, nic nepředstírám.

Jde mi totiž pouze o jednu věc:

ZLEPŠĚNÍ PŘÍMĚSTSKÉ KOLEJOVÉ DOPRAVY MEZI KLADNEM A CENTREM PRAHY

za co nejkratší možnou dobu a vzhledem ke stavu veřejných financí v ČR za minimum peněz (což souvisí s dobou realizace) na parametry obdobných příměstských tratí (Kolín, Nymburk, Beroun, Benešov, Kralupy). Jelikož letiště leží kousek od trati, je logické, že je snaha skloubit rekonstrukci tratě s vybudováním odbočky na letiště. Oproti metru realizovatelné levněji a za kratší dobu. Můžete mi prosím odpovědět, co je na tom špatného???

Chápu právo Prahy 6 na účast na stavebním řízení při rekonstrukci tratě. Měli by mít možnost vznášet připomínky k projektu rekonstrukce (minimalizace vlivu stavby a provozu na obyvatele žijící v blízkosti trati). Nemůzu ale pochopit fanatický postoj: chceme metro na letiště, dráhu bude nejlépe zrušit a cestující nechat přestupovat na okraji Prahy na metro.

Pro Vás budu asi vyjímka (z Vašich 99,9%), ale já preferuji pohodlí cestování. Pro mě je lepší jet např. o 5 minut déle než např. 30 minut stát. Čas strávený ve vlaku nepovažuji za úplně promarněný (klid na čtení, poslech hudby atd.).

Pro Profu,Enigmu:
Neberu Vám snění a Vaše zbožná přání (mě by se například líbila na letiště a na Kladno magnetická rychlodráha), ale uvědomte si, že jde jen a pouze o sny a nic víc. Uvědomte si už konečně reálnou situaci v ČR !!! Ještě bych si tak dokázal představit systém vlakotramvaje (obsluha širšího území Kladna). Ale metro - pro 75000 město snad normální soudný člověk nemůže myslet vážně. Pouze jako trochu špatný vtip.

Mimochodem, modernizace trati Kladno-letiště-Praha je stále zmiňována jako jedna z priorit rozvoje kolejové dopravy ČD, Středočeského kraje i MD ČR.

Re: Pro Petra Holého
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 15:22

Tak ještě několik poznámek:
1. Trasa. Za Dejvickou předpokládám vedení trasy pod Evropskou až po Bořislavku, kde by levým obloukem uhnula do Stanice Bořislavka (v místě dnešní autobisové smyčky a bývalé tramvajové smyčky) čímž by nepokračovala v ose Evropské ale v ose staré Kladenské (tím by se pravděpodobně odbourala nutno ražby pod tím "hrbolem" u OD Šárka (zastávka tram Červený vrch ??). Stará kladenská je za a) dost široká, b) je na ní malý provoz či-li by bylo lze uzavírat ji třeba po 200 m úsecích pro hloubení tunelů ale hlavně pořád táhle stoupá, čili není na ní žádný hrbol s vysokým nadložím. Samozřejmě, tak jak uvedla pí. Eva, mohla by trasa pokračovat od Veleslavína mělce po Evropskou (0,5 až 0,75 m pod povrchem), asi by to samozřejmě zvýšilo stavební náklady na 1 km tohoto úseku oproti nadzemnímu vedení v porovnání s Buštěhradkou, nicméně celá trasa by se podstatně zkrátila a stanice Dlouhá míle by zřejmě byla posunuta na opačnou stranu komunikace ke starému letišti (alternativně možno přejít u DŠ na pravou stranu současné komunikace už nadzemním úsekem (tam kde je dnes zelený pás) a křižovatku R1xEvropská přejít estakádou (pravý oblouk s klesáním do stanice Dlouhá míle (je to otázka výpočtu) Další trasa je v podtatě jasná (podél budoucí R1 a R7 pod úrovní vadící provozu na letišti (v zářezu) s podjezdy odbočky na letiště a křížení se vzletovou drahou (dálnice je koneckonců taky v zářezu, takže by se ten zářez o nejakých 10 metrů rozšířil, nic víc).
2. Ostraha. Ano trasa v nadzemní části by musela být oplocená a předpokládám dozor automatickým kamerovým systémem (vyhodnocení pohybu v zájmovém pásmu se provádí digitálně přímo ze signálu kamer).
3. Kapacita trasy. při následném intervalu 90 sec. 50 000 osob/směr. Kde je problém ?
4. Omezení autobusů, omezení aut. Když to jde jinde, proč by to nešlo tady. To je pouze věc politického rozhodnutí a důsledného vymáhání práva.
5. Tady se pořád mluví o Kladnu jako izolovaném místu, vždyť to dnes je de facto jedno z pražských sídlišť (25 000 dojíždějících osob), kreré je historicky a díky konfiguraci (letiště) odděleno administrativně od Prahy (zapíchněte si kružítko na VN a přeneste hranice Prahy z východu na severozápad, to bude překvapení kam až padnou).
6. Chybí mi ale jedna věc. Nikdo tady nezpochybnil moje odhady stavebních nákladů na metro do Kladna ve "spartánském" byť fukčním provedení.

Re: Pro Petra Holého
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 19:05

Nejsem schopen odhadnout cenu metra ani vhodnost vedení trasy Prahou 6 ale souhlasím s Enigmou že nějakým způsobem to provést lze. Teď to vezmu z trochu jiného konce.

Prodloužení trasy A se plánuje tak jako tak – minimálně na Petřiny, otázka je však kdy.
Z Petřin je to přes Dědinu na letiště 6 Km. Z toho vyplívá že se jedná v Praze o maximálně 6 Km metra navíc!
Tím by nebyla narušena možnost vést v budoucnu trasu A dále do Zličína či jinam. Větvení tras se stejně plánuje.

Pro většinu lidí by bylo metro dostupnější než vlak a jak známo čím je věc použitelnější tím více se používá a naopak.
Pokud někomu postavíte vlak 20 minut (který jede k metru 15 minut) od baráku a na autobus (který jede k metru 15 minut) to má 5 minut tak je asi jasné že většina pojede autobusem. Z stejnou dobu co by šel na vlak už je u metra.
Nejenom že je to pohodlnější ale za stejných 20 minut co by šel na nádraží už bude u metra. Problém vzdálenosti zastávek se u starších a nemocných lidí může stát nepřekonatelný problém.
Tento stav nastává u rychlodráhy jak v Kladně tak v Praze 6!

Většina cestujících z Kladna, Prahy 6 i letiště míří do metra které je dopravní srdcem Prahy a vše se k němu napojuje.
Z letiště také část míří na nádraží a to v Praze většinou na hlavní kde jsou provozovány mezinárodní, dálkové i místní vlaky. Tam rychlodráha nemíří ale u metra A se to dá vyřešit buď jedním přestupem nebo ještě lépe vybudováním podchodu mezi metrem A Muzeum a hlavím nádražím – je to jen 450 metrů!!! V případě rychlodráhy přestupem na Vltavské což je komplikovanější.

Dále je zde velmi důležité místo stanice metra Dlouhá míle které je na Pražském silničním okruhu u silnic ze Slaného/Kladna a Karlových Varů a tam je možné ukončovat autobusy od těchto směrů a vybudovat parkoviště P+R.

To je asi jediná možnost jak dopravně ulehčit Praze 6 – hlavně ulice Evropská, Bělohorská, Milady Horákové, Korunovační a Chotkova.

Rychlodráha má jet z Masarykova nádraží 26,5 minuty na letiště a 38,5 minuty do Kladna hl.n.

Metro z letiště na Muzeum by jelo asi 25 minut a je to jen 500m pěšky na hlavní nádraží což je celkem cca 30 minut letiště – hlavní nádraží.
Metro do Kladna by jelo asi 35 minut k metě a 45 minut do Rozdělova se zastávkami na skoro všech důležitých místech Kladna.

Ať se na to dívám jakkoli tak mi metro vyhrává asi 50:1 nad rychlodráhou. Při porovnání cen by to vyšlo asi lépe pro vlak ale důležitější u stavby která má fungovat mnoho desetiletí považuji použitelnost.

Další věc je že v Kladně je špatná městská doprava která se asi v budoucnu bude jen zhoršovat takže tramvaj či metro by nebylo od věci.

Z letiště je to do Kladna 10 km vzduchem a 13 km po volném povrchu kolem letiště. V Kladně se to týká asi 5 km pod ulicemi města.

Jaký prostředek by to jel není zas tak rozhodující protože 13 Km je tak krátká vzdálenost že se jede rychlostí 60 Km/h 13 minut a 120 Km/h 7 minut což je maximálně úspora 6 minut.

Metro by dokázalo jak spojit Kladno s Prahou tak vyřešit městskou dopravu v obou městech. Při uváděné přepravě 26 000 lidí denně mezi Kladnem a Prahou a městské dopravě v Kladně bych považoval metro za Prahou za rozumě vytížené.

V Kladně by byl centrální přestup metro/vlak/bus u současného vlakového nádraží kde se má vybudovat i autobusové.
Současná vlaková doprava by mohla fungovat na trati Rakovník – Kladno - Zličín – Praha hlavní s přípojem v Lužné z Chomutova a v Kladně z Kralup. Přípoje z Kralup by mohly pokračovat k metru Dlouhá míle. Zde je mnoho možných variant.

Úsek Praha Ruzyně – Masarykovo nádraží by byl plně nahrazen metrem a v případě nezájmu cestujících by mohl být zrušen.

Pak by otázky zněly:

Lze přesunout datum prodloužení trasy A směrem západ na dřívější dobu.
Na kolik by přišlo maximálně 6 Km metra navíc směrem na letiště.
Kolik by stála nejlevnější varianta 13 Km metra do Kladna a 5 km pod Kladnem.
Co by se získalo upuštěním současné trasy v úseku Ruzyně – Masarykovo nádraží.
Do kdy by to bylo možné vybudovat.
O kolik by to vše bylo dražší než současný návrh rychlodráhy – plán 17,5 mld. Kč .

Enigmovi
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 19:24

Ad cena: Pravda, tolik tomu nerozumím, ale při takových cenách by železnice vyšla ještě mnohem levněji (max 7. mld). U metra jsi ale počítal pouze trať, ne podzemní stanice, které by i v minimální verzi si nemohly odpustit různé nákladné vybavení. Jenže takovým způsobem se u nás nestaví, za tu cenu by se snad nepostavila ani tramvaj.

Profovi
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 19:33

A kdo, kdy a proč bude stavět metro pod Kladnem??? (řekněme z Kročehlav ke gymnáziu) Třeba by metro skončilo někde na kraji sídl. Kročehlavy, kam by mohlo dojet po povrchu, dál by se už jaksi nesehnaly penízky, a Kladeňáci by to měli k metru ještě dál než na nádraží.

Re
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 20:19

Nelze vždy vše řídit podle ceny. V některých oborech se to bohužel už dělá takže mnoho výrobků je nepoužitelných už při konstrukci. Některé se znepoužitelní až nejlevnější možnou výrobou.

Rychlodráha by nabídla jen asi 25% užitečnosti metra (jak se domnívám - psáno dnes v 19:05). Proto jí považuji za nepoužitelnou již při konstrukci.

Z toho vyplívá že i čtyřnásobná cena by byla opodstatněná ale já ji odhaduji na maximálně dvojnásobnou.

Pokud by se něco stavělo tak by se peníze musely sehnat dříve než by se stavět začalo.

Rychlodráhu považuji za doplněk k současné dopravě ale metro za náhradu většiny současné dopravy a to je dost závažný důvod ke stavbě metra.

Případnou finanční nákladnost by ale musel posoudit někdo jiný z oficiálních míst což se doufám někdy stane.

Jinak návrhy stavby metra na letiště již existují a stačí je jen doplnit o Kladenský úsek.

Re: Re
Autor: Zavadil (IP zapsáno)
Datum: 09.02.2004 22:59

Vážení,
vzhledem k finanční situaci naší země, bych opravdu upustil od takových "výstřelků" jako je metro na Kladno/ně.Ať mě zde nikdo nepřesvědčuje o levné výstavbě metra.

Zajímavé jsou také určité myšlenkové posuny některých diskutujících.
Zvláštně patrné je to u Profy.
Nejdříve chtěl táhnout tramvaj ze Šárky přes letiště až do Kladna, postupem času však přešel rovnou k metru ,a to podle hesla "Má HO Praha,musí HO mít Kladno".
To snad už byla lepší ta tramvaj,ale úplně jiné koncepce než současné(již zmíněný kočkopes).Rozhodně však ne-e ze Šárky,ale někde z centra,bylo-li by jí vůbec nutné napojovat na pražskou tram.síť.Já však stále zůstávám zastáncem původní modernizace železnice.
Mimochodem jaké návrhy metra to myslíte? Byly to ty první v MfDnes,nebo ty druhé ,které vyšly asi pět dní po té tam též.

A jestli jsem to tady ještě někde nepsal,tak už od Ruzyně a vlastně už před ní ,jsou kolem trati "nasázeny" jakési kolíky sledující současnou trasu až do Kladna.Odchylek od té stávající trati jsem si všiml hned za Ruzyní a dále u Unhoště a v oblouky za ní.Co jsem viděl to jsem viděl.Více nevím,ale zatím co tady diskutujeme/te o tom metru nezačalo se náhodou něco tiše dělat ve věci železnice do Práglu?

Re: Re
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 00:31

EVA: Tak tedy pokud jste schopná na IDOSu najít, jak dlouho by jelo metro na letiště a jak dlouho by tam jela rychlodráha, tak to padám smekám, padám na zadek a už ani nedutám. Na "odbornici" vašeho kalibru vážně nemám.

Profa: To tady 3 týdny polemizujete o rychlodráze a řešíte dopravu na Kladno a celou tu dobu jste vůbec nevěděl o její prezentaci na webu Metrostavu? Webové stránky o pražském metru - jejichž autor sem také občas něco napíše - jsou pro vás také novinkou? Vy jste fakt "Prófa", že já s Vámi vůbec ztrácel čas. Blahopřeji k objevu Ameriky.

Re: Re
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 07:12

Vzhledem k tomu že jsem ty adresy napsal já tak asy věděl ale neměl jsem jistotu zda je to oficielní projekt.

Od začátku se snažím o jedno a to samé - najít nějakou rozumější dopravu než je rychlodráha.

Tady se většinou jen opakuje že není důležité zda je rychlodráha pro cestující přínos nebo ne ale je potřeba ju postavit protože na ni jsou peníze a je připravený projekt.

Dost mi to připomíná větu z jednoho Českého filmu - NO NEKUPTE TO KDYŽ JE TO TAK LEVNÉ.

Takhle to dopadne i s rychlodráhou - bude lenvá ale na nic.

Re: Profa
Autor: Dojíždějící z Kladna (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 09:08

"Takhle to dopadne i s rychlodráhou - bude lenvá ale na nic."

Proč na nic???

I při současném nevyhovujícím stavu trati a provozovaných soupravách je slušná nabídka vlaků - podle mých pozorování relativně slušně obsazených. Což asi o něčem svědčí. Copak si myslíte, že by příslušný objednatel dopravy (ROPID?, kraj?) objednával a také platil současný rozsah dopravy, když by nebyla patřičná poptávka cestujících.
Pro současné cestující bude přínos jakákoliv rekonstrukce trati, kvalitní doprava pak přiláká další cestující. Letiště tak může mít oproti současnému stavu za relativně krátkou dobu přímé spojení s centrem a pro Kladno, okolí a přilehlé obce se může zlepšit doprava do centra. Pro většinu cestujících je asi lepší představa výrazného zlepšení dopravy za "pár let" než futuristické metro za několik desítek let.

Myslíte si, že by někdo (správa letišť?, kraj?, stát? ČD? atd.) uvažoval, zadával, připravoval, případně financoval projekt rekonstrukce trati na letiště a do Kladna, když podle Vás "je na nic"??? To by někdo dával finance do trati, po které by podle Vás nikdo nejezdil?

P.S.: o stavbě metra na letiště v současnosti odmítám diskutovat - vulgárně řečeno: totální kravina (ekonomicky i technicky) - bral bych to špíše jen jako futuristickou vizi do budoucna.

Re: Profa
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 12:01

Doposud mi tady nikdo neodpověděl na otázku kolik by tedy stál 1km dvojkolejného metra (rychlodráhy) pojížděné upravenými vozy M1 v nadzemním provedení a kolik jeden Km podzemní trasy v minimální hloubce pod povrchem terénu, stavěné z povrchu ve spartánském provedení (holý beton, stanice s kolejištěm uprostřed a bočními nástupišti, pevná schodiště a výtahy pouze pro invalidy atd., s gravitačním odvodněním - kde by to šlo, třeba do těch údolí, obklady stanic kachlíčky jako Berlín - 1 m2 cca 400 Kč i s prací atd., jednoduché osvětlení, ventilace atd., žádný protiatomový kryt), přechody nerovností po náspech z vytěžené horniny - šla-li by využít, ocelové mosty atd.
Na kolik se pak dají stlačit náklady takovéhle stavby v porovnání s tím co se nyní staví a stále bude zachovaná funkčnost, tj. doveze to cestujícího z bodu A do bodu B za požadovaný čas ?

Re:
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 12:30

Já nevěřím že se najde moc lidí kteří budou ochotni jít až na nádraží aby pak jeli udávaných 38,5 minuty (z města 42,5) do Prahy.

Problémy to přidělá také při přepřahu či přestupu u dálkových vlaků.

Další věc je že jednotjy 471 se absolutně nehodí na zastávky po cca 2 Km.

To je monstozní investice jen pro malou část cestujících. Ostatním to možná navždy sebere šanci na lepší cestování a zůstanou odkázáni a auta a autobusy.

Netvrdím že by z letiště muselo jet do Kladna metro - již dříve jsem navrhoval tramval (nejlevnější možná varianta prodloužení metra se nabízí sama).
Musela by se ale dodržet základní myšlenka o kerou mi celou dobu jde: něčím po většině města Kladna co nejblíže od domu k nejbližší stanici metra (nástupiště vedle sebe, přímá návaznost).

Re:
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 12:45

Dojíždějícímu z Kladna bych chtěla pouze oponovat v tom, že u nás se zadává a financuje tolik věcí, které se nakonec buď vůbec neuskuteční nebo jsou k ničemu a naopak notoricky nejsou finance na potřebné, že to bych zrovna jako argument neuváděla .

Re:
Autor: A.P. (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2004 13:04

V poslední "Šestce" bylo naznačeno něco o možnosti tramvajové dopravy též do Suchdola. Víte o tom někdo více ?

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 4 z 6


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4835,page=4 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz