Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 3 z 6
Re: Nevěřte nikomu, kdo slibuje metro
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 00:43

Dost zoufalý argument. Až někdo postaví rychlodráhu (nebo metro), tak ty autobusy zmizí. Prostě se na ty linky zruší licence. Bude to stejné jako když se při každém prodloužení metra osekají tramvaje a autobusy. Kdyby se to nedělalo, metro by bylo o dost prázdnější. Např. pro Černý Most II. se doprava do centra po zavedení metra zhoršila, ale jinou možnost než šlapat skoro kilometr na metro nebo čekat deset minut na autobus, který je k metru odveze, místní nemají.

Re: Délka trasy není argument??
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 05:06

... 25 kilometrů metra místo čtyřiceti km rychlodráhy že není argument? Časová úspora taky není argument?
Pohodlí s minimálním počtem přestupů a s nízkým koeficientem jejich krkolomnosti - to také není argument?
Začínám si myslet, že někteří přispívající do tohoto diskusního fóra jsou akcionáři PRAKU....
......
Pan Bendl si to s celou Prahou nebude moci vyřizovat tak, jak to nedávno předvedl v rámci své rodiny (podle zpráv v tisku). A doufám, že ODS včas prohlédne a uvědomí si, že některé typy "politiků" by ji připravily o volební vítězství (což jí nepřeji).

Re: Délka trasy není argument??
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 08:15

Zakázat autobus jde ale auta ne.
Snad se ale shodneme že navrhovaná rychlodráha je jen vylepšením stávajícího vlakového spojení a ne systémové řešení této oblasti.
To umístění stávající tratě nikdy neumožní.

Re: Délka trasy není argument??
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 10:17

P.H.:
Úplné zrušení autobusů by bylo nahánění lidí do aut. Žádná kolejová doprava nenahradí autobusy Praha-Kladno v plném rosahu v potřebné kvalitě. Pokud mají na kladenském dopravním úřadě trochu rozumu, tak zůstane menší část autobusů zachována i po zprovoznění "rychlodráhy".

Profa+Eva:
Délka trati z Masaryčky do Kladna města je přesně 34 km. Délka uvažovaného metra z Můstku přes Petřiny (tudy metro určitě povede) a letiště někam poblíž nemocnice v Kladně by byla alespoň 30 km. Mimo to vlak je projektován na vyšší rychlost, metro má více zastávek a v metru nemůžou jezdit zrychlené soupravy. Časově rychlejší je "rychlodráha" (pro ty co bydlí v docházkové vzdálenosti, což je pravda že není většina).

Pokud máme zůstat na zemi tak se pro Kladno nabízejí tyto scénáře:
1) "Rychlodráha" Praha Masar.n. - Kladno Ostrovec, včetně přestupů na metro A,B,C.
Síť MHD v Kladně se přizpůsobí a část linek bude svážet lidi k železničním stanicím. Možná se zavede trolejbus. Takhle nějak vypadá oficiální stanovisko města Kladna.

2) Železnice zůstane tak jak je a s postupující výstavbou metra na západ se budou posouvat konečné autobusů např. do Veleslavína a později na Dlouhou míli.
Pro část Kladeňáků výhodnější, pro (asi větší) část nikoliv. Ekologicky špatné. Systémově špatné.

3) Nějaké řešení, dražší pro Středočeský kraj a pro město Kladno. Například "vlakotramvaj", čili vlak schopný jezdit i po tramvajové trati. Z Prahy do Jenče (nebo stanice Unhošť, eventuelně až do Kladna hl.n.) po železnici, zde odbočka, na začátku Kročehlav změní charakter na tramvajovou trať. Z hlediska financí je to spíš pohádka, ale technicky je to možné, příklady na západě existují. Výstavba "rychlodráhy" může být první krok k tomuto řešení.

4) Říše snů. Sem patří metro z Prahy do Kladna. Finančně zcela nezvládnutelné. Technicky problematické. Nepohodlné, málo míst k sezení. (Nasadit zvláštní soupravy pro Kladno by bylo možné jen s přestupem na letišti, tím by se z toho stal scestný projekt.)

5) Scestné projekty. Sem patří klasická tramvaj z Šárky do Kladna a "rychlodráha" jen z Ruzyně do Kladna Ostrovce. Tramvaj je scestná, protože v Praze je páteřním systémem metro, v dlouhodobém výhledu doplněné městskou železnicí. "Rychlodráha" na půlce trasy je scestná pro obrovský počet přestupů a popření síťového charakteru železnice.

Re: Délka trasy není argument??
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 12:02

Pro upřesnění nová vlaková trať Mas.n. - letiště 20 Km + Ryzyně - Kladno 20 Km + do Osrovce (už nebudu používat nevhodný název rychldráha protože na ní nenalézám nic odlišného od klasické trati železnice) = cca 45 Km.
To se při tom zapomělo na spojení Kladna a letiště.
Z těch cca 30 Km metra se část postaví tak jako tak.
Kladno bude za pár let příliš zahlcené dopravou aby mohly rozumě fungovat autobusy či trolejbusy.
Skz Stromovku povedou tunely do Dejvic kde už jezdí metro - to není příliš ekonomické.
Mě z toho vychází cca 20 Km metra nad plán, 45 Km železnice nebude potřeba a vyřeší se doprava po Kladně a ideální spojení pro letiště.
Pokud tohle je bez významu tak už nevím.

Kočkopes
Autor: autor (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 12:06

Vlakotramvaj neboli Kočkopes je v Praze velký problém z technického hlediska. Pražská kolejová síť má na profil kola zcela jiné požadavky než síť železniční. To, že to např. v Karlově Tichu jde, neznamená, že to stejně dobře půjde v Praze. Tam použili na městskou síť podobné kolejnice jako má velká dráha (které zas nejsou ideální pro městský provoz).

Jinak souhlasím s "5 body" pana Holého.

Re:Žel. trat´ z Prahy do Kladna
Autor: Kusi (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 12:23

V jednom ČD PRO VÁS, už nevim jaké číslo, jsem četl, že se někdy v budoucnu asi bude stavět nová žel. trat´ z centra Prahy přes letiště do Kladna a mají na ní jezdit jednotky 471.

Re: Kočkopes
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 12:24

Dámo 40 kilometrů ???, naučte se konečně počítat a ne jen plácat že rychlodráha je zbytečně drahá. Z Masaryčky do Kladna je to 31 kilometrů. Z Dejvic o 10 méně. Zkuste to najít třeba na internetu.

Re: Kočkopes
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 13:04

V předchozím příspěvku jsem měl na mysli "kočkopsa" který by na území Prahy jezdil výhradně po železničních kolejích a jako tramvaj by se choval jen v Kladně. To je technicky plně reálné. Problémem je financování a politická průchodnost v Kladně.
Pro Prahu je to stejné jako "rychlodráha".

Re: Kočkopes
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 13:13

Pane Borovičko, vyzýváte jiné: naučte se konečně počítat. Platí i pro Vás. Ze stanice Praha-Dejvice do stanice Kladno "hlavní" je to 25 km (podle oficiální kilometráže ČD, uvedené v jízdním řádu).

Re: Kočkopes
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 13:47

Takže já to vemu jinak, kdysi jsem to už někde psal. Prodloužení A za Dejvickou (trasa v ose Evropské až po křižovatku s Horoměřickou se stanicí Bořislavka v místě bývalé tram. smyčky (dnes autobusy a zaslepená ulice - parkoviště, založení stanice současně se stavbou na dnes prázdné parcele pod Evropskou), dále by se trasa odklonila do osy staré Kladenské (je dost široká, kdysi tu jezdily tramvaje) až po Veleslavínské nádraží (zde další stanice (pravděpodobně napůl nadzemní vzhledem k terénímu zlomu - terasa nádraží) v místě pumpy OMV a těch domků podél trati a dále by trať v vystoupala na niveletu stávající trati už jako nadzemní a dále až po Letiště u Ruzyně by pokračovala v trase rychlodráhy a to včetně stanic. U odbočky z budoucí R7 na Nové letiště by se větvila a přímá větev by podešla odbočku a dále pokračovala nalevo od R7 jako nadzemní trať (s místními zářezy či náspy) podél R7 až po odbočku silnice I/64 z R7 u Makotřas kde by levým obloukem zahnula a poté podél I/64 (nalevo) pokračovala směrem k Buštěhradu a Lidicím kde by byla stanice (vedle stávající silnice. Samozřejmě by bylo nutno dořešit křížení s nájezdy na R7 u Tuchoměřic a Středokluk (předpokládám že stejně musí dojít k jejich přestavbě vzhledem k jejich nevhodnému řešení - odbočování a najíždění na rychlostní silnici o v=130 km/h bez odbočovacích a připojovacích pruhů, přes značky STOP atd.) a dále křížení se silnicemi III. třídy u Lidic (celkem 3 x - podjezdy ???). Za Buštěhradem by se trasa stočila dále podél I/64 (nalevo) až k tzv. Hřebečské křižovatky a poté by pokračovala podél komunikace a vedení vvn až po počátek města kde by již musela být zahloubena pod povrch ulice (hloubka výkopu cca 6 až 7 m, šířka 9 až 10 m, tedy nutno vytěžit řádově 70 m3 na jedem metr (jednoduchý dvojkolejný tunel rámove konstrukce, cca 0,5 až 0,75 m tlustý železobetonový strop s možností pojezdu vozidly na povrchu, jednoduché větrání atd. Že jde jít do hlouby je vidět na Sítné (viz ten podjezd pro auta, taky by se dal použít jako kus tunelu), mostem přes sítenské údolí, pravděpodobně neproblematičtější by byl úsek kolem gymnázia a levý oblouk do osy hlavní dostatečně široké ulice Kročehlavkého sídliště kde by byla konečná a obrat. Stanice s kolejemi uprostřed, nástup pevným schodištěm (pro invalidy, matky s kočárky atd. výtahy) atd. Návazná doprava v Kladně trolejbusy, příp. hybridy (trojebus s pomocným dieselovým motorem pro jízdu mimo trolej). O vozech jsem už tady mluvil. Co se týče těch autobusů, konec linky znamená odebrání licence dopravním úřadem, co se týče parkování aut - zpoplatnění, botičky policie a pokuty, jednoduché, když to jde jinde, tady to může jít taky, neboli P+R nebo zaplať vysokou tau za parking v centrální části města a nebo holt zaplať pokutu a odtah. Jak prosté, že ?

Re: Kočkopes
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 15:12

Máte pravdu, ale paní Evou 25 kilometrů metra - demagogicky počítaných z Dejvic proti 40 kilometrů demagogicky počítaných z Masaryčka a demagogicky zaokrouhlených z těch 35. To jsem se sekl méně.

Pro pracovníky úřadu Prahy 6
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 16:11

Pokud jde o těch 40 Km tak ke stávající trase ještě nutno připočítat úsek Ruzyně - letiště který by musel vzniknout.
Proto cca 45 Km nové trati.

Pokud jde o finance tak jich nikdy není moc ale u staveb tohoto rosahu je nutné zvážit všechna pro a proti včetně toho zda to bude využitelné a vhodné pro dostatečný počet lidí (alespoň 1/2 - 2/3 všech dojíždějících z dané oblasti). To rekonstruovaná železnice nesplní.

Doufám že tuto debatu čte i někdo z odpovědných z Prahy 6 aby nechal udělat jen základní odhad zda je možné vést metro přez letiště do Kladna - zda je to proveditelné, za jak dloho a za kolik. Také co by přineslo zrušení úseku Ruzyně - Buny jako kompenzace části nákladů na stavbu metra.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 18:56

pro Enigma:
Pokud Vám rozumím, tak chcete aby metro vyfáralo na povrch a jelo do Kladna po povrchu.

To co předkládáte je demagogie na druhou. Řešíte trasování povrchového metra do všech detailů. Ale JAK CHCETE VYŘEŠIT NAPÁJENÍ SOUPRAV? JAKÁ CHCETE POUŽÍT VOZIDLA? Kde na celkovou rekonstrukci napájení a kompletní výměnu vozidel pro trasu A chcete vzít finance? Dochází Vám, že v metru nemůžou jezdit zrychlené soupravy, zatímco po železnici ano? Jak chcete vyřešit dopravní obsluhu Petřin, t.j. největšího sídliště Prahy 6? Dochází Vám, že kompletní nová dvojkolejná trať je dražší než zdvojkolejnění dosavadní (a k tomu to napájení a speciální vozidla)?

A to rušení licencí pro autobusy? Jste komunista? Chcete zakázat jízdu osobními auty z Prahy do Kladna? Jinak totiž z každého nevhodně zrušeného autobusového spoje (=obtížně nahraditelného železnicí) se vylíhne několik denně jezdících osobních aut. Taky jsem kvůli špatnému spojení několik let dojížděl autem (i když jinou trasu než o které je teď řeč). Vezměte laskavě na vědomí, že autobus je ekologičtější než množství osobních aut. Autobusy bude možno po zkvalitnění kolejové dopravy omezit, nikoli zrušit.

pro Profa: téměř nemám slov, jsem jen velmi zvědavý, zda případný odpovědný z Prahy 6 odolá svodům (příspěvek pana Profy svádí k populistické odpovědi) a překvapí skutečně věcnou a konstruktivní odpovědí.

Fascinuje že je možné v ČR vytvořit celkem bez problémů více než 1000 km koridorových tratí, vlaky ze všech směrů (i z měst desetkrát menších než Kladno), jezdí do centra Prahy (hl.n., Masaryk.n.), ale ze suverénně největšího středočeského města vlaky do centra Prahy jezdit NESMÍ (alespoň podle metrodemagogů).

Uf !

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 21:05

Nesnažím se o populistické výroky ale jen najít spojení které by bylo přínosné pro co největší část obyvatel v tomto sektoru předtím než se postaví či nepostaví něco co mi připadá nevhodné „rychlodráha“.

Zrychlené soupravy se pokud vím neplánují. Nejsou nádraží ale jen zastávky a vlaky by se doháněly.

Pokud se má stavět železnice jen jako doplněk k autům a autobusům tak to snad ani nemá cenu. Jedna už je hotová.

Z Brna, Pardubic, Plzně a dalších měst se jezdí do Prahy na vyřizování záležitostí, návštěvy, jednání a .... Taky častý je jen průjezd. Každodenně za prací je vzácné.

Z Kladna do Prahy se jezdí z naprosté většiny ráno pracovat či za zábavou (cca 26 000 lidí) a večer zpět spát a to rozdíl je. Proto stačí dojet k metru kam většina stejně míří a pak pokračují Pražskou MHD. V návrhu vlaku je vynecháno letiště (tam se má jezdit jen z centra) a to je obrovský zaměstnavatel Kladeňáků.
Tato situace je v ČR asi unikátní a tak by se na ní taky mělo pohlížet.

Na hlavní můžou a já jsem zastánce jezdit vlaky z Rakovníka/Chomutova přes Zličín což je skoro zapomenutá trať (třeba každé 2h osobní a mezi spěšný). Vozidla třeba Desiro.

Já jsem pro celou trasu metra mělce pod povrchem. Je sice dražší ale s minimální údržbou a bez problémů s typem souprav.

Na Petřiny by jednoznačně metro vhodné bylo. To pod Evropskou uvádím jako nejméně nákladné. Pro tento účel někudy na letiště podle zájmu Pražanů.

Jsem také pro následné zrušení úseku Ruzyně – Bubny (ty jen dvojkolejné od Kralup). Pokud by metro bylo tak by trať lidem asi moc nechyběla.

Metro v Kladně 4 Km a 5 zastávek: Okrsek 4, Unhošťská, nádraží (vlak i bus), Sítná a Gymnázium/Náměstí svobody. To je většina míst kde lidé bydlí v dosahu chůze. Po celé trase je dnes široká 4proudá komunikace pod kterou se dá zahloubit.

Dále pod zemí podél či pod silnicí 1/64 a R7 k letišti. Z Kladna náměstí svobody na nové letiště 17 Km v příznivém prostoru pro mělké hloubení.

Z letiště dále jak by vyhovovalo Praze (přes Dědinu, Petřiny a Střešovice je to 10 Km na Dejvickou).

Odhaduji (co nejpřesněji dokážu):

Dejvická – letiště 7 stanic a 14 minut
Letiště - Kladno Meta 3 stanice 13 minut
Meta – Nám.Sv. 4 stanice 6 minut

Celkem Dejvická – Nám.Sv. 14 stanic a 33 minut. Soupravy standardní bez úprav.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 22:14

Profa:
Zcela podceňujete skutečnost, že asi 1/3 Kladeňáků bydlí v docházkové vzdálenosti od železnice. To je vzhledem k celkovému počtu dost (například víc než u celé trati do Kralup). Navíc při vhodně navázané MHD a regionální dopravě v Kladně by železnici pro rychlost volili také ti, kterým ušetří přestup v Praze, takže by ten počet přestupů měli stejný.
S částečně zrychlenými vlaky se pokud vím počítá (průjezd z Kladna hl.n. do Hostivice). Tak krátký interval, aby se vlaky dojely kvůli čtyřem vynechaným zastávkám zas nebude.

Metro do Kladna je jen sen. Nejsou peníze, je to moc drahá sranda. Zrovna letos se licituje, jestli na Petřiny bude metro už po r. 2010 (a prodlužení jinými směry potom) nebo až okolo 2020 (a jiná prodloužení předtím). Na letiště by mohlo dojít tak 2025. Vždycky budou pro Prahu jiné priority než Kladno, a Kladno samo na metro nemá a nebude mít.
Proto je navržena na letiště odbočka z kladenské trati, je to možné postavit daleko dřív.
A pokud jde o cestování klasickými soupravami metra, to by Vám většina pěkně poděkovala, posadil by se málokdo, většina by jela vestoje.

Pokud jde o letiště a vůbec lidi, kteří jedou třeba z Kročehlav na Dědinu, nebo z Buštěhradu do Prahy, tak pro ně by tady ty autobusy zčásti musely zůstat. Pokud možno nedotované, jen s licencí. Nějaký zájem o ně vždycky bude.
Z Prahy do Kolína, Benešova, Berouna, Roudnice, Ústí, Plzně, Tábora, Českých Budějovic, Brna, Hradce Králové, Ostravy, ... taky jezdí paralelně s vlakem autobusy a nikdo neuvažuje o jejich zrušení.
Zato když jde o Kladno, tak emoce vřou, a leckdo si myslí že musí být buď jedno nebo druhé.
Třeba do Berouna nebo Plzně mají dráhy co dělat, aby přilákali lidi zpět, většina dnes jezdí autobusem (nedotovaným !). To je princip konkurence, o to aby se sem zase připlížil socialismus, snad moc lidí nestojí.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 23:18

Profa:
a ještě drobnost : nechápu proč Vám jako Kladeňákovi a ajznboňákovi tek leží na srdci zrušení Buštěhradky. Pokud by se "rychlodráha" nepostavila (což bych považoval za chybu), tak by Buštěhradka zůstala v provozu jako trať Praha-Rakovník/Chomutov. Je to daleko kratší a rychlejší než přes Jinonice, ulehčí to přetíženému hlavnímu nádraží a úseku přes Vyšehrad, a ještě má Buštěhradka větší propustnost (větší hustota stanic pro křižování).
Likvidací tratě by se neušetřilo nic, ještě by přibyly výdaje, a směrem do budoucna by to bylo nezodpovědné.

Zkuste uvažovat o té "vlakotramvaji" - na území Prahy jako "rychlodráha", na území Kladna jako tramvaj. Slučuje výhody více systémů:
- pro Kladeňáky by jezdila v docházkové vzdálenosti od bydliště (eventuelně by mohla zčásti pod zem tam kde by jinak neprošla)
- přímý přestup na všechny tři tratě metra
- z toho plyne pro většinu Kladeňáků naprosto minimální počet přestupů a nejkratší jízdní doba.
- teoreticky by mohla z Ruzyně vést severně od letiště (i když tahle varianta je nejméně pravděpodobná)
- vysoká rychlost v meziměstském úseku, čili nejkratší jízdní doba
- daleko větší pohodlí než v metru
- stavba by byla dražší než "obyčejná rychlodráha", ale zcela jistě levnější než metro
- otevřenost do vzdáleného budoucna pro elektrifikaci tratě až do Rakovníka
Vím že je to asi pohádka. S realitou ovšem má víc společného než metro nebo klasická tramvaj. A líp by to posloužilo většině Kladeňáků.

"Rychlodráhou" se nic nezkazí, šance na "vlakotramvaj" zůstane otevřená do budoucna.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 05.02.2004 23:54

Rozdíl je asi v tom že já považuji docházkovou vzdálenost do 10 minut. To je cca 700 m v městském prostředí. Mě to vychází tak na 15 - 20 % obyvatel Kladna (hl.n., město a Ostrovec)
V dosahu teoretického metra cca 50 % a dnešních autobusů z Dejvické a Hradčanské tak cca 50 - 70 %.
Část z těch co to mají k nádraží do 10 minut také nemusí jet ve vhodném směru vlaku a ty je potřeba odpočítat.

Metro je na rozdíl od vlaku přímo centem Pražské dopravy a vše je stavěno k návaznosti na něj. Linka A bude protínat trasy B, C i D ale vlak jen A, B a C.

Zkuste si jako já najít cca 5 míst v Kladně a 20 míst v Praze a porovnejte jaké spojení je lepší.
Vlakem to vychází pro většinu území Prahy na 1x MHD Kladno + 1x vlak + 1x metro + 1x tramvaj či autobus.
Metrem jen: Metro + pro některé ještě metro + autobus či tramvaj.

Jen přestupy a čekáním je možné ztratit i více jak 30 minut. Interval vlaku 20 a více minut je oproti dnešním autobusům krok zpět. Další problém vlaku je průjezd zástavbou Prahou 6 a 1.

Na nové vlakové spojení se čeká už více než 30 let a pokud by byla šance na metro tak to snad ještě počká. To zda je či není šance musí ale sdělit někdo odpovědný.

Vlak má další problém - jezdil by jen na Masarykovo n. a to je pro letiště i dálkovou dopravu nevhodné. Po vybudování trasy D by vyžadoval přestup i v metru.

Budování metra na letiště by byl zájem Prahy. Kladno by toho jen využilo a stavba 13 Km mezi polema a 4 Km pod stávající komunikací Kladna by asi nebyla zas tak tragicky drahá. Řešila by se tím i MHD Kladno. Na to vše by mohla pomoci EU.
Mluvím o metru v nejjednodušší podobě – holý tunel složený z dílců mělce zahloubený v zemi, stanice jen jednoduché zastávky, dálkově řízené. Minimální obsluha, údržba a provozní náklady.

Pokud by se obyvatelé Kladna a Prahy 6 domluvily a snažili se společně tak by šance určitě byla.

Proč název Rychlodráha – jde jen o obyčejnou trať. Při jejím vybudováním + nádraží s podchody + změna komunikace u nádraží pro možnost zajíždění MHD by zajisté znemožnila na dlouho dobu cokoli vylepšit.

Teď je naopak šance na urychlení stavby metra třeba i do Kladna. To by umožnilo rozvoje celého Kladenska a výstavbu nových bytů a další. Kladno se může rozrůstat po trase metra a jen doplňovat stanice. Místa je dost až k Lidicím či Buštěhradu.

Je potřeba najít takovou dopravu která odtáhne zákazníky od autobusů a aut sama. Pak to vzdají sami dopravci.

Metro by zas tak dlouho nejelo že by někoho zničilo že si nesedne. Nemůže také jezdit z Kladna úplně plné – kam by přistoupily cestující v Praze.

Já také doufám že v budoucnu dojde ke zrušení Masarykova nádrží a vše se přesune na centrální hlavní nádraží s se záložním v Holešovicích. To by vlak z Kladna jako jediný nezvládl.

Vše se snažím brát z pohledu tak za 20 – 50 let zda to i pak bude užitečné.

Re: metrem do Kladna
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 01:45

Panu Borovičkovi, který doma nemá mapu:

Z "kulaťáku" (od konečné metra A) na Dlouhou míli je pouhých 7 km, k okraji Kladna dalších pouhých asi 12 km, to máme dohromady vzdušnou čarou z "kulaťáku" na kraj Kladna senzačních 19 km.
Nyní připočtěme ještě stávajících 10 km trasy A, která je nyní v provozu a máme celkovou délku trasy A po dobudování do Kladna - 29 km!
Víte, kolik km měří trasa B? 26 km. Může-li být provozována trasa 26 km dlouhá trasa B, pak jistojistě může být provozována plně srovnatelná nová podzemní trasa A v celkové délce 29 km (10 km již existujících + 19 km nového úseku)..
Pobavil jste mne jedním svým výrokem v předchozích příspěvcích, když si přejete, aby cestující z letiště jezdili rychlodráhou proto, že je vhodné, aby se při jízdě dívali kolem a nemuseli lézt pod zem. Tak nevím, zda tu jde o rychlé spojení letiště s centrem Prahy a Kladnem nebo o výletní trasu? Pokud otázka zní tak, že se na misky vah dává velkému počtu lidí vyhovující dobudování 19 km trasy A až na okraj Kladna (!) a přebudování 45 km rychlodráhy, kterou nebude používat skoro nikdo, je jasné, jak by se mělo rozhodnout. Pan Profa má pravdu.
Sečteno a podtženo:
Neustále se křičí, jak je metro drahé: Ten pokřik není upřímný. Snad nechcete tvrdit, že 19 km metra je dražších než 45 km rychlodráhy se všemi náležitostmi, které má mít (t.j. + další stavby, které jsou vyžádány z ekologických důvodů). V nákladech je nutno vyčíslit obrovské časové úspory v případě metra.

Re: metrem do Kladna
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 09:39

Pro demagogy z Prahy 6 -
Vzdálenost Praha Masarykovo n. - Kladno je 31 kilometrů!!! a néé 45 (odbočka na letiště má tak 2 kilometry)
Jedná se o modernizaci stávající tratě nikoliv o novostavbu.
Těch 19 kilometrů metra je 100% v tunelech (jinak by se musel vyměnit kompletně vozový park Áčka a provést další úpravy na stávající trase ) a neřeší skoro vůbec dopravní spojení Kladna, letiště!!! a řeší jen o něco významněji spojení na Praze 6 (pokud ovšem nemine Petřiny).

Re: metrem do Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 10:54

Profa:
Existuje výhledový projekt (2050) na dvoupodlažní hlavní nádraží, a zaústění tratě z Buben do spodního patra. Reálné minimálně jako metro do Kladna.
Do té doby by šel řešit přestup na dálkové vlaky směr Brno, Ostrava, Plzeň (po výstavbě Nového spojení) řešit zastavováním všech těchto vlaků také v Libni a prodloužením vlaků z letiště do Libně. Čili z letiště do všech uvedených měst na 1 přestup. To Vaše metro nebo tramvaj neřeší ani omylem.

15-20% obyvatel v docházkové vzdálenosti železnice do 10 minut, to jste přehnal, Kladno trochu znám, bude to okolo té 1/3, polovina sídliště Rozdělov, třetina sídliště Kročehlavy, Pomíjíte plánovanou zastávku s pracovním názvem zimní stadion (P. Bezruče), čili ještě polovina Sítné.

Odmítáte uvažovat o jakékoli variantě, která využije a rozšíří železnici Ruzyně-Praha. Výhledovou úvahu o "vlakotramvaji" (neboli "kočkopsu") raději tiše pomíjíte, ačkoli je to jediná varianta, která kombinuje dosažitelné, rychlé a pohodlné spojení. Chcete pro Kladeňáky jakkoli pomalé (tramvaj) nebo nepohodlné (tramvaj, metro) spojení, hlavně když se zruší Buštěhradka. Kdo opravdu jste a o co Vám jde? Odmítání železniční tratě v úseku Ruzyně-Praha Vám brání v racionálním pohledu na věc.

A pokud jste opravdu Kladeňák, tak si o tom metru sněte. Pokud jste hodně mladý, třeba se ho dočkáte. A jestli někdo tvrdí, že metro bude na letišti v dohledné době, tak jednoduše lže nebo je sám obětí lži. Není to reálné, v Praze jsou větší priority, t.j. velké sídlištní celky (trasa D, prodloužení A na jihovýchod).

Re: metrem do Kladna
Autor: Dojíždějící z Kladna (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 12:04

Když tak čtu příspěvky od paní Evy a pana Profy tak se nestačím divit ! To snad ani není možné co někteří "odborníci" na dopravní problematiku dokáží vymyslet ! Prosím Vás držte se pokud možno reality v ČR, nevymýšlejte prosím nereálná řešení z oblasti sci-fi. Proč stavět novou trať, když je s výhodou možné využít trať stávající. Vždyť i stavba koridorů (mnohem důležitější tratě) se pováděla převážně ve stávající stopě s minimem přeložek. Podobné stavby můžete vymýšlet, až ČR ekonomicky "předhoní " západní země (Německo, Francie atd.), kde se staví nové tratě.

Kde jste vzali vzdálenost 45km ? Vzdálenost Praha Masarykovo nádraží - Kladno byla, je a po modernizaci i bude pouze 31km (+další 4km do Kladna-Ostrovce) !!!

Reálné řešení dopravy na letiště a do Kladna:
- postupná modernizace (zdvojkolejnění, malá úprava směrového vedení v některých úsecích, elektrifikace) trati Praha Masarykovo nádraží - Kladno-Ostrovec
- vybudování odbočky na letiště
-postupná výstavba metra z Dejvické přes Červený Vrch na Petřiny, kde se potom dá rozhodnout co dále (letiště, Zličín)
-vytvoření navazující PID autobusové dopravy ze zasávek podél trati
-vytvoření návazné autobusové dopravy v Kladně (nádraží, město)(moje představa jsou trolejbusy, ale to je asi nereálné za současných podmínek).

Vůbec bych neřešil priority metro x železnice. Co bude projekčně připraveno a na co budou finance by se mohlo začít realizovat.

Proto musím neustále opakovat: zmiňované sdružení sobecky blokuje rekonstrukci trati výstavbou metra. Tím konzervuje současný stav: nevyhovující dopravu na letiště a do Kladna.

Navrhované ukončení trati na Dlouhé Míli je nesmysl, znamená pro cestující zbytečný přestup navíc oproti současnosti.

Re: metrem do Kladna
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 12:29

Pro Petra Holého:
1. Nejsem politik ale technik, s KSČ si moje rodina užila dost negativního včetně člena PTP takže tuto stranu a jeji ideologii mám rád jako osinu v pr....
2. Už dost let pracuji v soukromém sektoru a investiční výstavbě, takže vím, jak se dají stlačovat náklady, když stavbu financuje soukromá společnost a ne stát. Dodavatelé potí krev, občas nějaký klekne ale jde to (dodrží se termíny i rozpočet).
3. Už jednou jsem tady opakoval, že napájení trasy je sranda. Nevím jaké jsou Vaše znalosti z elektrotechniky, ale vozy metra mají napájecí napětí 750 Vss (stejnosměrných). Je pravda že železnice má napětí vyšší (v pražském uzlu 3 kV), ale to není zásadní problém. Jediným omezením jsou ztráty jouleovým teplem (ohmickými odpory) na přívodních kabelech (výkon = proud x napětí). Jinak řečeno mám-li nižší napětí, budou vyšší proudy a tedy i ztráty atd. Tento problém je u tohoto typu trakce řešen větším počtem napájecích bodů trasy (cca 1 měnírna na 3 km) než má železnice. Jinak řečeno na každých 3 až 5 km trasy je nutno vybudovat měnírnu (je-li tu odborník přes napájení elektrické trakce, určitě to upřesní). Vlastní měnírna je v podstatě transformační stanice a usměrňovací stanice kde se vstupní proud o vysokém (22 kV) nebo velmi vysokém (110 kV) napětí "pro potřeby" vozidel, čili transformuje dolů a usměrňuje dnes v polovodičových, procesními počítači řízených usměrňovačích. Fyzicky se dnes měnírny vyrábějí, a to i v ČR, jako stavebnice pro různé výkony a napětí vstupních a výstupních hladin (např. pro metro je to 22kVst/750 Vss, pro tramvaj či trolejbus 22kVst/600 Vss a pro železnici třeba 110 kVst/3 kVss atd.) a to včetně stavby. Proto tedy absolutně nevidím problém postavit několik takovýchto měníren podél trasy v polích, napájených ze stávajících, případně posílených rozvodů 22 kV, s tím, že jejich ovládání a kontrola je samozřejmě dálková z centrálního dispečinku. Vlastní přívod proudu do vozidla stejně jako je to dnes - z třetí boční kolejnice pevnými sběrači (mimochodem stejný systém používají i britské dráhy).
4. Co se týče vozidel. Předpokládám použití stávajících souprav M1 s jejich úpravami pro nadzemní provoz (pravděpodobně úprava větrání/klimatizace/topení) a zodolnění, tj. lepší ochrana elektrovýzbroje na spodku vozů. Nevím jsem si, že by třeba v Paříži jezdily na nadzemních úsecích nějak speciálně "pancéřované" vozy. To jinak znamená, že v zásadě nepotřebuji žádné speciální vozy. Ty staré ruské by klidu dojezdily na podzemních úsecích tras A a B (stejně je jejich životnost po rekonstrukci 15 let, čili někdy kolem 2012 až 2015 půjdou první z nich na svou poslední cestu do hutí), nvě objednávané vozy by byly dodávány už s požadovanými úpravami a na případně dalších potřebných by se tyto úpravy dělaly během středních či generálních oprav (počítám ty první M1 tam půjdou tak po roce 2005, 2006).
5. Omezení autobusové dopravy. Dle silničního zákona musí mít provozovatel veřejné pravidelné (rozuměj linkové) dopravy licenci na danou linku vydanou příslušným dopravním úřadem. Není nic jednodušího ji nevydat (existuje-li rovnocená a ekologičtější náhrada) či nepovolit zastávky (osobně se divím tomu, že P6 už nezlikvidovala to příšerné autobusové nádraží na Dejvické a busy neodklonila do Zličína kde je dost místa a hlavně lepí rozptyl emisí. Je to otázka veřejného zájmu.
6. Automobily. Jednoduché, žádný komunismus ale ryze tržní řešení. Má alternativu, jeď po kolejích, nechceš-li a nejsi-li zrovna těžce tělesně postižený či matka začínající rodit atd., klidně si jeď autem, ale zaplať tržní cenu za odstavení vozu, např. 40 Kč/hod. Takové si jenom svezení zadku do práce a parkování by vyšlo na 400 Kč denně (jenom poplatek), jinak odtažení za 2000 Kč. Pojedeš-li na P+R, zaplatíš třeba korun 20 a ještě dostaneš lístek na ono opovrhované metro. Není to tržní řešení ???
6. Petřiny. Chápu sice obyvatele Petřin, nicméně vést trasu A na Petřiny mi připadá trochu jako stavební a energetická zhovadilost při pohledu na reliéf krajiny a max. povolená stoupání a směrové oblouky. Jak hluboo by měla být stanice Petřiny (bude to jako na Nám Míru či ještě víc - čili obrovké peníze utopené v podzemních tunelech, obrovské množství energie pro provoz nekonečných eskalátorů, osvětlení, větrání, čerpání průsakových vod atd.) aby trasa vystoupala na Petřiny a dále zase bezpečně sestoupala až pod niveletu toho potoka co teče od Hostivic směrem do Šárky a poté zase stoupala nahoru k letišti. Není rozumější udělat to co už znali naši předci a jít více méně přímo tím korytem ?? Navíc na Petřiny jezdí tramvaj, která je za třinách minut prakticky bezkolizně na Hradčanské (po výstavbě MO v tomto úseku se to ještě zlepší).
7. Mimochodem, dnes byl publikován odhad počtu cestujících na letišti do deseti let až 17 miliónů ročně, čili více než dvojnásobek dnešního počtu což znamená, že i počet obsluhujícího personálu se zvětší a bude dojíždět na letiště.
8. Trasa metra na povrchu je v podstatě železnice s tím, že má povolené menší poloměry oblouků atd. a nižší rychlost, řekněme 80 km/h a tedy i nižší požadavky na celkové stavební řešení. Na druhé straně by musela být fyzicky oddělena od okolí vzhledem k nebezpečí kontaktu s boční napájecí kolejnicí 750 Vss (lze řešit oplocením a kamerovým dohledovým systémem).

Jak už jsem jednou řekl, celá záležitost by se měla maximálně zjednodušit při zachování funkčnosti a minimalizaci nejen stavebních ale i provozních nákladů a proboha nevymýšlet kolo, když už ho jinde vymysleli (např. takovou blbost, že vozy metra nemohou jezdit po povrchu, takže tyto vlaky v Paříži, Berlíně, Chicagu, New Yorku, Torontu atd. jsou zřejmě duchové atd.).

Re: metrem do Kladna
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 14:01

Enigma: Je to velmi dobře napsaný, ale vůbec si nekladete (nekladeš) otázky po jízdní době, obsluze území (jestli by to nejelo na Petřiny, tak zbyde po cestě akorát Č. Vrch), termínech dokončení a hlavně po ceně: K bodu 2 to, že to nejpravděpodobněji bude státní zakázka, takže ať už to bude metro nebo železnice, šetřit se nebude. Dále i v úseku letiště-Kladno by metro vyžadovalo větší terénní úpravy (minimálně překonat 2 velká údolí. Osobně se víc ztotožnuji s posledními příspěvky p. Holého a Dojíždějícího

Re: metrem do Kladna
Autor: Ondřej Wagner (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 15:11

Petru Holému,
v roce 2050 bude většina z nás mrtvá, proto se domnívám, že tak dlouho uvažovat ani nemá smysl. Nevím, zda do Libně by podle Vašeho plánu jely vlaky přímo po spojce anebo přes Masarykovo nádraží. Ale nejsem si jist, že by to bylo ideální řešení.
Enigmovi,
trasa metra A podle mého názoru nemůže obsloužit všechno, Kladno, letiště, Prahu 6. I když se počet obyvatel Prahy 6 nebude zvyšovat, lze očekávat, že počet letištních cestujících bude konstatně vzrůstat a rovněž tak počet obyvatel podél trasy metra mezi letištěm a Kladnem. Je nutné si uvědomit, že nejmenší možný interval metra je něco přes minutu, přičemž nelze počítat s tím, že se vlaky metra budou prodlužovat. Na druhé straně je třeba, aby lidé jezdili kulturně. Proto je nejlepším řešením asi návrh dojíždějícího z Kladna s tím, že stejně cca do roku 2020 bude muset vést na letiště metro.

Re: metrem do Kladna
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 15:46

Pro Pavla:
1. Jídní doba - vzhledem k vysoké akceleraci souprav ze stanic a prakticky přímému úseku Dejvická - Kladno (oblouky by pravděpodobně byly v daleko větším poloměru než minimálně povolené, tzn. neomezující ma. rychlost, předpoklad cestovní rychlosti na tomto úseku v průměru 50 až 60 km/hod, následný interval, byl-li by nutný 90 sekund. Čili je-li dnes Můstek - Dejvická cca 8 minut, pak Můstek - Letiště do 20 minut, Můstek - Kladno max. 45 minut, vzhledem k tomu, že na polních úsecích by soupravy mohli jet maximální rychlostí (prakticky přímá trať).
2. Petřiny nevidím jako hlavní cíl, spíš obsluha proudů od Horoměřic atd. (ukončení na autobusů na Bořislavce), sídliště červený Vrch, oblast Ruzyně, terminál na Dlouhé míli (ukončení autobusů ze severozápadu přijíždějích po R6 a R7), letiště se svými milióny cestujících a tisíci a možná v budoucnu desetitisíci zaměstnanců (včetně logistických center atd.), Buštěhrad (dále se rozšiřuje), Lidice a lidé z dalších obcích tam navážených autobusy PID a hlavně stotisícové sídliště aglomerace zvané Kladno kam na rozdíl od Petřin nejede tramvaj 13 minut.
3. Cena. Podzemní úseky vzhledem k minimalizaci hloubek a omezení klasické ražené technologie (hloubení z povrchu, využití standardních strojů s pažením výkopů podzemními stěnami či piloty pouze tam kde by hrozilo ohrožení staveb v okolí a to včetně stanic - jednoduchých s kolejištěm uprostřed, bočními nástupišti atd., využití prefabrikace tunelů, v případě monolitů stavebnicových posuvných bednění s omezením tesařské práce atd.) - 800 mil/km, nadzemní úseky - 200 mil./km, čili úseky v Praze a v Kladně - cca 9 km, tj. 7,2 mld. Kč. meziměstský úsek v polích 15 km - tj. 3 mld. Kč, tj. i s rezervou řekněme 12 mld. Kč. Jsem přesvědčen, že po detailním projektovém rozpracování a optimalizaci za účelem snížení nákladů by to bylo méně.
4. Překážky - Největší je údolí u Středokluk kde by asi bylo vhodné držet pokud možno trať ve vodorovné či pouze s minimálním převýšením - Předpoklad - částečně násep - uklidila by se tam část vytěžené horniny a zbytek ve středu údolí ocelový příhradový železniční most, možná kvůli hluku opláštěný lehkými protihlukovými panely (žádné hory betonu) založený buďto na železobetonových patkách nebo pilotech (záleželo by na geologii). Přechod údolí u křižovatky na letiště a Tuchoměřice by se mělo řešit současně s přestavbou R7 (křižovatky nevyhovují z hlediska bezpečnosti silničního provozu a jsou zde často závažné dopravní nehody) což by mělo opět snížit náklady (optimalizace zemních prací atd.). Jinak je si nutno uvědomit, že průjezdní profil metra je na širé trati cca 2 x 4,5 m + obslužný chodník či komunikace čili tak max. 11 až 12 metrů, ne více a není tam žádné trolejové vedení (napájecí kolejnice je na opačné straně než je obslužný chodník)
5. Předpokládaná doba výstavby. Při vyřešení všech povolení a nasazení maximálního možného množství kapacit (stavebních firem schopných kopat, betonovat a pokládat koleje je v ČR i Evropě dost), tj. stavba celé trasy najednou, práce nepřetržitě, resp. pouze s přestávkami vyvolanými technologií (např. tvrdnutí betonu atd.) a dobré organizaci práce (hlavně ve fázi zemních prací a hrubé betonáži tunelových úseků, návoz materiálu "just in time" atd.) by vzhledem k relativní jednoduchosti této stavby neměla doba výstavby překročit 3 až 4 roky (jak je v západních zemích běžné).

Re: metrem do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 16:58

I 1/3 v dosahu je žalostně málo. Při pěší cestě či návazné MHD se cesta neůnosně prodlouží a prodraží. Opoždění i jednoho přípojného prostředku zdrží všechny.

Co je pro cestujícího zajímavé na trase současné trati vlaku - skoro nic. Od Kladna až po Dejvice se vyhne skoro všemu důležitému. Ani ukončení na hlavím nepomůže natož v Libni.
Vlak je možná zajímavý z tecnického hlediska ale ne pro každodení cestování na tuto vzdálenost.
Hlavní cíl většiny je dostat se z domu co nejdříve do metra (a pak dál do práce).
Přímým autobusem je to dnes od 30 do 45 minut a intervaly 5-30 minut.
Spěšným vlakem dnes od 30 do 60 minut a intervaly 20-60 minut (navíc většina zastávkové a to je navíc 15 minut.
Novým vlakem od 30 do 60 minut a intervaly cca 30 minut.
Také zapomínáte spojit vlakem letiště (asi největší zaměstnavatel Kladeňáků v Praze) a Kladno. Metrem je to bez problému.
Zatím také není dobré spojení Kladno - Zličín - Smíchov - Hlavní.
To se dá vybudovat vedením vlaků z Rakovníka/Chomutova.
Poku by se povedlo přesunout autobusové nádraží k vlakovému tak tam může být kompletní přestup vlaka-autobus-metro u Kladenského hl.n..
Princip dobrého spojení vidím v: Zastávkově po co největší části Kladna pak co nejrychleji na letiště a dále zastávkově po co největší částí Prahy. Nejlépe bez přestupu. To metro na trase Kladno náměstí Svobody - Praha Skalka naprosto splňuje.
Také spojení v Kladně: Meta - nám. Svobody za cca 6 minut je užitečné.
Největší problém celé cesty beru v poloze současné trati.
Pro vhodný nájezd do Kladna vyhovuje lépe cesta z opačné strany letiště.
Nevím co hrozného vidíte na metru. Já s ním problémy nemám. Stále lepší než auto či autobus. Vlak je o něco tižší ale v tunelu je to podobné.
V rekonstruovaném a novém metru e sedaček už dost a dobrých.
Jediné co není je WC. V případě nutnosti stačí vystoupit na nejbližší zastávce.

Re: metrem do Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 18:34

Nezapomeňme že Kladenská Meta je centrum pro postižené pro které cestování MHD/Vlak/MHD je naprosto nevhodné. To samé kočárky. Pak by mohly cestovat jak po Kladně tak do Prahy.

Re: metrem do Kladna
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 18:53

Enigma: ˇKolik obyv má Č. Vrch nevím, soudil bych, že ne víc než 20000. Vesnice obsluhované z Horoměřické ani ne 10000. Ruzyně+Liboc 13000. Kolem Červ. Vrchu by to rozhodně nemohlo být hloubené. Navíc pod Evropskou bude spousta sítí, jejichž přeložení by taky něco stálo. Ani si nedovedu představit, že by politicky prošlo její několikaleté omezení na poloviční šířku.
- Metro/železnice na letiště má v úseku D. Míle vést podle R7 a Aviatické, v této podobě neumožňuje prodloužení do Středokluk, ale někam k Jenči. Takto by mohl vést vlak, ostrohali by jenom v Hostivici. Aby metro vedlo do Středokluk, muselo by vést i pod Starým letištěm. Ad termíny: Pro vlak svědčí to, že už je dlouhou dobu rozpracováván, a že je to jednou z priorit SŽDC, zatímco metro na letoště zdaleka není prioritou hl.m., pro ně je důležitější trasa D (o ní radši nedebatujme)
Ad rychlost metra: řekl bych Můstek-Letiště 22 min., Letiště-kraj Kladna 20 min, do centra dalších 5 min, ale na tom nezáleží. Jo, a uvidíte, jak budou třeba takové Makotřasy řvát že chtěj taky zastávku, jinak že to přes své území nepovolí.

Re: kolejová doprava do Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 06.02.2004 20:17

Dojíždějící z Kladna:
plně souhlasím. Ale mimo to je třeba mít otevřený výhled do budoucna (což hraje nejvíc pro železnici)

Enigma:
- ad napájení: měl jsem na mysli zda chcete napájet z troleje nebo napájecí kolejí jako v běžném metru. Z kontextu vyplývá, že chcete napájet stejně jako v metru. To by ovšem znamenalo trať důkladně oplotit a všechny stanice řešit tak, aby nemohlo dojít ke kontaktu cestujícího s napájecí kolejí, a důkladnější ostrahu než u běžné železnice. Finanční a časovou nereálnost celého metra do Kladna nebudu podrobněji rozebírat. Byla by to zakázka zadávaná pražským magistrátem, Středočeským krajem, nebo městem Kladnem. Úspornost stavby metra oproti plýtvání při stavbě železnice, tak takhle to opravdu není.

-soupravy M1 upravené pro povrchový provoz navrhujete místo železnice a nyní už běžných vlakových elektrických jednotek řady 471. Myslíte že vlaky metra jsou levnější (nebo srovnatelné) než vlakové sopravy, a mají srovnatelnou životnost?

- ad zrušení autobusů: nevydání licence je komunistické řešení, rozumnější je zavést přitažlivější kolejovou dopravu, integrovat ji do PID, včetně integrace kladenské MHD.
Paralelní autobusy nedotovat. Autobusy stejně musíte ponechat těm, pro které ta která kolejová doprava by byla zdržením. Takhle to funguje z Prahy do spousty i menších měst (podrobněji v jednom z předchozích příspěvků). Vytížený autobus je podstatně ekologičtější než několik aut. (Z každého násilím zrušeného autobusového spoje se vylíhne několik pravidelně jezdících osobních aut.)
Návrh na zrušení autobusů na Dejvickou je šílenost, přes Zličín je to delší a část lidí jezdí právě z Kladna do Prahy 6, u některých zase je lepší přestup přes Dejvickou. Všechna rázná řešení jak zatočit s autobusy jsou šlápnutím do h... , čili zahráváním si s individuální automobilovou dopravou.

- ad automobily: vždycky bude možnost zaparkovat zdarma v relativní blízkosti těch stanic metra, co nejsou moc v centru. Zóna placeného stání ve Stodůlkách nebo v Liboci vůbec není reálná.

- ad Petřiny: Petřiny jsou jediný velký obytný celek na Praze 6, kvůli kterému samo o sobě stojí za to stavět metro. Červený Vrch i Dědina jsou zhruba poloviční. Pokud by se mělo metro Petřinám vyhnout, tak k čemu by vlastně bylo.

Profa:
- tvrdíte že vlak je nezajímavý pro denní dojíždění do práce. Tak se zeptejte v Klánovicích, Úvalech, Českém Brodě, Nymburce, Čelákovicích, Lysé, Kralupech, Mnichovicích, Čerčanech, Řevnicích, Černošicích. Právě posledně jmenovaní konečně protlačili, aby "jejich" vlaky jezdily až na hlavní nádraží a nekončily na Smíchově.
To co tvrdíte, že je třeba se co nejdřív dostat do metra na periferii a dál jet metrem je totiž hloupost. Cílem je být co nejrychleji a co nejpohodlněji v práci. Pokud vlak jede až do centra Prahy, tak to značné části cestujících cestu zrychlí, a další části umožní jednodušší přestupy v Praze (opět se zeptejte ve výše uvedených městech).

- tvrdíte že nový vlak má mít intervaly 30 min. To je mýlka, pokud vím počítá se pro Kladno ve špičce s intervaly max. 20 min. (spíš 15 min.) Doba jízdy 60 min, to už je velké přehánění. Počítejte s tím, že si nikdo nedovolí úplně zrušit rychlé autobusy k metru (jen to nebude Dejvická, ale třeba Veleslavín). Pro ty co to mají v Kladně na vlak hodně daleko, se bude část autobusů k metru nechat. Dneska taky existuje vlak i autobus, jen se změní počty přepravovaných cestujících. Počítejte s tím že pro koho vlak bude znamenat méně přestupů, rychlejší nebo jen pohodlnější cestu, tak ho bude používat. Rozdíl pohodlí a rozdíl v počtu míst k sezení ve vlaku oproti metru je víc než zřejmý. Například u sedaček po (proti) směru jízdy v metru je ještě míň místa pro nohy než v tom nejméně pohodlném vlaku.

- ad letiště: spojení Kladno-letiště je a zůstane autobusové, stejně jako Praha-Buštěhrad.

- ad prodražení přestupem v Kladně: Lze předpokládat po vybudování "rychlodráhy" nějaké propojení PID a kladenské MHD. Plná integrace kladenské trati do PID je už teď.

- pokud jde o směrování vlaků z Rakovníka na Smíchov a hlavní, tak to by Vám zejména z Hostivice, ale i ze Stochova a Kačic pěkně poděkovali. Zrušil byste jim rychlé spojení do Dejvic a cestu do centra prodloužil asi o 10 minut.

Ondřej Wagner:
ad spojení z letiště: Pokud chtějí dráhy umožnit bezproblémový přestup mezi vlaky Brno -Praha Holešovice (-Berlin) a Praha-Plzeň, tak jiná stanice než Libeň nezbývá. Kvalitní, rychlé a časté spojení Brno-Plzeň jen za cenu prodlužení vlaků od Plzně až do Libně a zastavení expresů v Libni stojí za úvahu. To bude možné po výstavbě tzv. Nového spojení.
Toho, že by stavěly v Libni úplně všechny vlaky na Plzeň, Brno i Ostravu by šlo využít a vést vlaky z letiště po trase letiště-Masarykovo nádr.-Libeň. Pro letecké cestující směřující do uvedených měst by to znamenalo slušný komfort, který by metro nemohlo nabídnout.

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 3 z 6


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4835,page=3 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz