Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 2 z 6
Re:
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2004 00:20

Zajisté, paní Evo, spojka Petřiny - Veleslavín není nic nového, to jen vy neustále zkoumáte jednu třísku a myslíte si, že jste poznala les. Také na Petřnách to ještě netuší, že si přes ně a dál Radimovou budou zkracovat cestu auta ze Slánské ke Strahovskému tunelu. Až se to dozví, jistě tím budou velmi potěšeni. Ale nějak se ta veleslavínská radiála nahradit musí.

Ale pořád čekám na vaše vyjádření na možnost vést rychlodráhu pod Evropskou třídou na letiště a na Kladno a metro jen na Petřiny, Buštěhradku zrušit. Vyhovuje - nevyhovuje a proč?

Re:
Autor: Zapa/Zavadil (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2004 14:17

Paní Evo,
tato diskuse se ale stále točí v kruhu v jehož středu jste Vy.Neustále zde uveřejňujete svoje názory,opakující se stále dokola a stále dokola jsou Vám vyvraceny,nebo potvrzovány (málo kdy).Sem tam se sice objeví něco nového,ale to je spíše vyjímkou.
I když se už budu určitě opakovat,nebo budu opakovat jiné uvedu zde proč ne metro (na letiště),proč železnici (jak na letiště tak do Kladna).
Finanční rozdíl obou staveb je značný.Ony ty ušetřené miliardy se dají použít i jinde v Praze a nejen tam.Toto je podle mě jeden z hlavních argumentů proti metru.Rozhodně na mě nechoďte s tím,že "čas jsou ušetřené penize",jak to vyplynulo z některých vašich příspěvků.Ty úspory jsou minutové,a to ještě jen u těch,kteří by měli stanici metra v docházkové vzdálenosti.Ostatní by měli smůlu,protože součesné vedení tramvají by se asi dost zredukovalo,takže výsledný efekt by byl nulový ,ne-li horší.Uznávám,že tímto problémem by trpěla i železnice (docházková vzdálenost),jenže by patrně zůstaly právě ty
tramvaje.
Interval metra by byl v daném úseku pravděpodobně vyšší než Vámi uváděné dvě minuty a problém nízkého intervalu na železnici (7,5 min) bych neviděl jako nereálný.
Také se Vám nelíbí případný přestup železnice-metro.Jenomže ona asi dost velká část cestujících stejně realizuje přestup A-C a A-B. Procento těch,kteří jedou pouze Áčkem,mají Dejvickou v docházkové vzdálenosti,tudíž nemusejí tak jako tak z ničeho přesedat mi není známo,ale myslím si že je o dost menší než těch přestupujících v rámci metra.Souhlasím,že by se to stavbou metra trochu změnilo,ovšem to samé by udělala i železnice i když s jinými cestujícími.
Přestup železnice-A,B,C by byl zajištěn,vytvořily by se nové přestupní body,ale i alternativní spojení k trase A a došlo by k jejímu odlehčení. Mimochodem,zeptejte se svých radních,nebo radních magistrátu proč nevyužili nabídku ČD při povodních na posílení vlakového spojení v úseku Mas.n.-Dejvice.Proč Vás a ostatní obyvatele nechali cpát se v tram.X-A. Nebyla to náhodou tichá podpora "onomu" sdružení za každou cenu. Chápu,že plně nahradit metro nešlo prakticky ničím,ale odlehčit... Jó kdyby byla ta Vámi proklínaná "rychlodráha" to by se to jezdilo.
Jsem pro železnici a pro metro na Petřiny s čímž Vy z nepochopitelných důvodů nesouhlasíte.Pro koho tedy to METPO chcete? Pro další obyvatele Prahy 6,nebo pro turisty,kteří budou obdivovat krásy pražského podzemí.
Jelikož jsem v okolí Buštěhradské dráhy od Pavlova až do Kladna viděl "napíchané" jakési kolíky,tak to vypadá,že se konečně začíná něco dít.Jen doufám,že to neskončí stupidně na Dlouhé míli,protože by to bylo na nic.Osobně jsem pro elektrifikovanou dvojkolejku minimálně do Ruzyně, a když by to jinak nešlo tak s jednokolejným provozem dále ku Praze s "výhybnami" Veleslavín,Dejvice. Jinak podporuji samozdřejmě původní projekt. Bohužel když některým vadí jen pouhá existence dráhy je to opravdu těžké.
Momentálně mě nic dalšího co bych Vám sdělil nenapadá,protože jak říkám je to pouze opakování toho co už tu zaznělo mnohokrát ,viz.předešlé.
Hezký víkend.

Re:
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 31.01.2004 21:19

Když vezmu současný stav Kladno aut.st. – Dejvická autobusem 35 minut, dále tramvají na Mas.n. 20 min. s intervaly 5-15 minut a zastávkách po celé trase v obou městech tak to bude mít jakékoli nové řešení velmi těžké (z asi největších Kročehlav je to ještě o 15 minut kratší a Kročehlavy – Šárka jen 15 minut).
Pokud by měl být vlak výhodný alespoň pro 2/3 cestujících z Kladna musel by jet zastávkový max. 25 minut z centra do centra a s návaznou MHD v Kladně – ta zabere dalších 10-20 minut. To pak ale prohraje cenově (2x jízdné) a 1 přestup navíc.
Řekl bych že v docházkové vzdálenosti nádraží: hl.n., město a Ostrovec je tak max. 10-20% obyvatel Kladna.
Při jen částečném využití Kladeňáky nebudou nikdy dobré intervaly – kapacita jednotek 471 je obrovská. Také by nebyl noční provoz.
Já jsem jednoznačně pro kolejovou dopravu – je ekologická, bezpečnější a komfortnější.
Kladno a Praha jsou města těsně u sebe a je dokonce z jednoho do druhého vidět pouhým okem – zde není úplně nezbytná vlaková doprava, ta se hodí na větší vzdálenosti.
Zde bych se soustředil na 6 věcí:
1) průjezd většinou Kladna (na či pod povrchem)
2) intervaly max. 15 minut
3) noční provoz.
4) jízdní doba cca 50 minut Rozdělov – Praha 1 (25 minut Kročehlavy – metro A Dejvická nebo Hradčanská)
5) přímé spojení Kladno letiště
6) sloučení MHD obou měst

Jinak tou tramvají jsem mě na mysli odbočit někde u Jenče a kolem Hostouně a Netřeb dojet na Okrsek 4. Celá trasa Kladno Rozdělov – Praha Mas.n.by měla cca 34 km , hlavní ztráta klikatění současné Buštěhradky po Praze. Při 20 zastávkách cca 50 minut celá trasa.
V Případě podpovrchové tramvaje či metra z Dejvické, pod Evropskou a letištěm do Rozdělova jen 26 Km. To je při 20 zastávkách cca 35 minut na celou trasu.

Re: Panu P.H.
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 01:23

Pane P.H., proč tak zhurta?
Pokud sám necítíte, že k tomu, abych si myslela že "znám les" mám daleko a lehkou sebeironii z mých příspěvků nevnímáte, je to Váš problém. Čtete velmi nepozorně mé předešlé příspěvky. Jinak byste stále nemohl opakovat otázku, jaké mám důvody pro metro na letiště. Tu jsem zodpověděla už mnohokrát. Jenže Vy to spíše nechcete slyšet. Naposledy jsem zdůraznila, že je praktické, aby byly propojeny všechny pražské dopravní uzly metrem - stejným typem dopravy. Je to (vedle dalších nesporných výhod) určitě ekonomičtější, než "montování" dalšího (cizího) prvku do systému.
V minulých diskusích jistý P.H. hovořil velmi rozumně o různých úlohách železnice a metra. Nevím, jestli jste to byl Vy, podle Vašich nynějších reakcí to tak nevypadá. Železnice má sloužit k dálkovému propojení, metro k propojení na kratší vzdálenosti. Jestliže těmto základním úlohám není přizpůsobeno provedení, vznikne kočkopes. Tady se stále několik lidí tváří, že je normální, aby rychlodráha plnila úlohu železnice a MHD dohromady. Je to kardinální nesmysl. Mám návrh: Proč experimentovat s něčím, co ještě není? Začněte s podobnou myšlenkou třeba u rychlíků: takové rychlíky z východního směru od Kolína jsou vlastně taky v Praze nevyužité. Navrhněte, aby po vjezdu na území Prahy asi 5x zastavily, než dojedou do cílové stanice. Zdá se vám to šílené? Mně taky. Ale ze stejného soudku nápadů je i nápad s rychlodráhou ve funkci MHD. Aby zůstala rychlodráze přitažlivost pro obyvatele Kladna, nutně musí mít velmi málo zastávek (a to jak celkově, tak na území Prahy). A s malým počtem zastávek je - logicky - naprosto nezajímavá jako náhrada metra A. Rychlodráha vedená pod Evropskou třídou je zbytečná duplicita v místech, kudy je dobré vést metro. Obojí se tam nevejde. A proto by měla vést tudy, kudy vede nyní, pouze by se asi měla mírně modernizovat, aby bylo možné zvýšit rychlost přepravy.

Víte, mně připadá, že tohle všichni vědí, ale ti, co chtějí rychlodráhu, si uvědomili, že peníze na její modernizaci nemají možnost získat jinak, než když budou křičet, že je to dobré pro Prahu a pro letiště a tím uměle zvýší důležitost této kauzy. Mně tyto hlasy připadají dosti falešné.
Už bychom se měli oprostit od uvažování z hodiny na hodinu, ze dne na den. V případě velkých staveb se vždy uplatnili nejvíce lidé, kteří se umějí odlepit od země. Nesedí mi hlasy v této diskusi, které vůbec nepočítají s obrovským rozvojem letiště a jeho nutné provázanosti s ostatními dopravními uzly. Jako by letiště potřebovali pouze lidé přijíždějící po trati ! Netrvdím, že s rychlodráhou by se těm ostatním neumožnila doprava na letiště, ale byla by vždy méně komfortní, než metrem (metrem za 17 minut z centra - to je velmi slušné).
A protože mluvím o komfortu, patří k němu nejen samotná kultura cestování, ale také krátký jízdní čas a krátké intervaly. U metra A je dobré volit trasu co nejkratší, proto mi připadá dosti nesmyslné, aby kličkovalo přes Petřiny. Navíc, jak tu kdosi poznamenal, jsou obyvatelé Petřin pravděpodobně docela spokojeni s tramvají, která je za 11 minut na Hradčanské. (Jejich napojení na metro A by se dalo elegantně řešit Vámi vzpomenutou spojkou z Petřin na Červený vrch, pokud by toto přání vzniklo).
Nedávno zveřejněný návrh v příloze MF Dnes se mi velmi líbil - rychlodráha z Kladna je tam ukončena na Dlouhé míli. To je chytré. Lidé z Kladna budou rychle přepraveni vlakem či autobusy - každý dle svého gusta - ke stanici metra, která jim bude skýtat lepší a rychlejší možnosti dalšího pohybu po Praze než nyní.

Ráda bych na závěr zopakoval svou otázku, na niž by názor zatím nikdo nesdělil a která je zajímavá: jaký je vlastně postoj obyvatel Kladna k rychlodráze? Chtějí ji? Jsou ochotni přispět na její budování? Kolik je práceschopných obyvatel v Kladně a kolik z nich dojíždí do Prahy? Ráda bych se dověděla přesná čísla. Bajkám o desetitisícech lidí nevěřím.

Re: Panu Zavadilovi
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 01:53

Pane Zavadile,
nemyslím si, že opakování názorů mých či Vašich nebo ostatních účastníků této větve je výsadou této diskuse: ba naopak. Dívala jsem se i na předešlé diskuse se stejným námětem a také se tam objevuje stejný styl. Je to asi přirozené - když jde o závažnější věci, je těžší přesvědči ty , kteří odporují.
Já jsem se na Prahu 6 přistěhovala před 15 lety a už tehdy se proslýchalo, že metro A bude co nevidět prodlouženo (v roce 1995 už měly být údajně v provozu další stanice ). Celá léta mne ani na chvilku nenapadlo pochybovat, že to není pravda a postupně jsem byla stále více v šoku, že o tak přirozenou záležitost, jako je prodloužení trasy A , se musí svádět tak urputný boj. Cožpak lidé v ostatních částech Prahy o něco takového taky takhle strašně bojovali? Myslím, že vůbec ne. Možnost vybudování metra jim byla dána jako samozřejmost. Při budování ostatních tras nebylo vyjímkou, že část procházela zcela neobydleným územím (trasa cool smiley a nikdo neprotestoval. Není fér, že se vytahuje karta financí: Praha 6 je součástí Prahy a tak by se mělo hodnotit, kolik která část Prahy prostavěla na podobných akcích. Myslím, že by se zjistilo, že Praha 6 má silně "nedočerpáno" proti ostatním částem. I to může být vhodným kritériem při posuzování financí. Občané Prahy 6 přece snad nejsou v rámci Prahy občany druhé kategorie a zaslouží si stejnou úroveň MHD jako jinde. A k dobré MHD v Praze prostě patří metro.

Re: Panu Zavadilovi
Autor: Zavadil (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 11:03

Paní Evo,
to je přesně Váš problém a problém dalších podobně smýšlejících lidí.
"BEZ METRA JSME PRAŽSKÝ PÓVL" Tak nějak to totiž vyznívá.
Já osobně nic proti metru nemám.Je to moderní a rychlý dopravní prostředek,bez něhož by si Praha svou existenci nedokázala už vůbec představit.Bohužel je to také jedna z nejdražších staveb,takže by se mělo všechno rozumně posoudit,než tam ty miliardy všichni společně hodíme.

V odpovědi pro P.H. opět uvádíte " že je praktické, aby byly propojeny všechny pražské dopravní uzly metrem - stejným typem dopravy. Je to (vedle dalších nesporných výhod) určitě ekonomičtější, než "montování" dalšího (cizího) prvku do systému. "
Jenže ten cizí prvek to zvládne v případě obsloužení letiště naprosto stejně (ne-li lépe) a jak už jsem uvedl vytvoří alternativní spojení a přestupy k trase metra A. O té ekonomičnosti si můžeme dlouho povídat.....

Jinak,vedení železnice (nechci již používat název rychlodráha,protože to z půlky zavinilo právě ty problémy) pod Evropskou mi také přijde divné,ale ne z důvodu duplicity s metrem na Petřiny ,kam by mělo podle mě vést,ale z důvodu možnosti to táhnout po stávající trase.Nevím proč pořád vymýšlet něco nového,proč ustupovat a vytvářet neustále různé alternativy.Po drobných směrových úpravách,rekonstrukci a odhlučnění pořád nevím komu to vlastně vadí.Pochopil bych ještě tak obyvatele ulice U dráhy,kterým opravdu hrozí,že jejich domy by byly vykoupeny (já bych osobně asi také neměl radost),ale nějaký pan Vonásek pěstující mrkev v okolí trati,nebo pan Pidinožka bydlící kdesi na Hanspaulce nemůžou přece bránit ve stavbě jen proto,že jim jisté sdružení podalo zcela lživé informace.

Je hezké,že uvádíte jak obyvatelé Petřin to mají vlastně blízko k tomu metru.Pouhých 11 minut (z konečné je to dle IDOSu 13,ale to samozdřejmě není celé sídliště).Tak to je opravdu chvilka.
Já vám uvedu jiná čísla. Veleslavín - Dejvická 9 min.,Sídliště Červený Vrch - Dejvická 6 min. Teď mi tedy řekněte kdo má podle Vás na to metro větší nárok,když už tady počítáte kolik peněz ušetří každá minuta.

Jak už jsem dříve naznačil,ukončení železnice na Dlouhé míli (ve spěru z Kladna) mi přijde opravdu jako výsměch a další pokus radních vytěsnit železnici z lukrativních pozemků Prahy 6.To je v tom případě úplně zbytečné to stavět a ušetřit,když už tak ekonomicky myslíte.Opravdu nevím kdo by tím asi jezdil.
Mimochodem ten článek v MfD byl zajímavý tím,že vyšel asi pět dní po článku prvním,kde metro končilo ještě na Petřinách.Je opravdu s údivem jak rychle se dá měnit koncepce rozvoje metra.
Vy vůbec moc věříte tomu co je napsáno v novinách,viz.o spotřebě el.energie,kterou sežere železnice (nechci to teď hledat,ale nějak takhle to vyznělo).A metro jezdí asi na co? Z tohoto vašeho názoru je vidět,že jste asi před nedávnem četla článek pana Michala Konečnáho ve kterém mimo jiné bylo něco v tom smyslu,že elektrické vlaky jezdí vlastně na úkor lidí ze Severních Čech a ze strachu z Temelína,a že auta jsou vlastně fajn. Tak s takovým přistupem se asi ztotožňujete právě Vy.

Vážená,můžu Vás ubezpečit,že o rychlém spojení Prahy a Kladna železnicí se mluví ještě déle.Nechci se však hádat o tom,že kdo se svým názorem přišel dřív,tak ten má nárok první stavět.

Jinak názory obyvatel Kladna by mě také celkem zajímaly.Některé jsou tu snad již uvedeny.Dokonce i můj můžete brát jako ten kladenský,i když už tam pět let nebydlím.To je na Vás kam mě zařadíte.Rozhodně se zde ale neohánějte 20 000 podpisy onoho sdružení,protože jak již jsem naznačil informace v jejich petici,nebo co to vlastně bylo ,byly značně zkreslené,někdy až (záměrně) lživé.

Nezlobte se,že nebudu na některé vaše další názory reagovat obratem,ale rozhodně nemám tolik času se této diskuse účastnit každý den.

Hezký den.

Eva:
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 15:52

Vždy citace, pak odpověď:

"Jinak byste stále nemohl opakovat otázku, jaké mám důvody pro metro na letiště. Tu jsem zodpověděla už mnohokrát."

... a už mnohokrát vám to různí lidé vyvrátili ...

"Naposledy jsem zdůraznila, že je praktické, aby byly propojeny všechny pražské dopravní uzly metrem - stejným typem dopravy. Je to (vedle dalších nesporných výhod) určitě ekonomičtější, než "montování" dalšího (cizího) prvku do systému."

... jistý P.H. - ovšemže jsem to byl já - vám v minulých diskusích vysvětlil, že rychlodráha není cizorodý prvek, že je jen první svého druhu. Jistý P.H. vám také vysvětlil, že je žádoucí nezablokovat metrem na letiště do budoucna - v horizontu desítek let - možnost celého systému rychlodrah, který by propojil přes Prahu protilehlá větší města středních Čech. Trasa C metra byla v roce 1970 také cizorodá, byla jediná a bylo jí tehdy jen devět stanic. I tehdy byli lidé, kteří byli proti metru tak, jako jste vy dnes protirychlodráze, a chtěli raději budovat nové a nové tramvajové trati. Existují i dnes, jednoho lze identifikovat i v této diskusi. ...

"Železnice má sloužit k dálkovému propojení, metro k propojení na kratší vzdálenosti".

Správně. Proto je nesmysl končit kladenskou rychlodráhu na Dlouhé Míli a nebo brojit proti tomu, aby měla na Praze 6 málo stanic. Já nejsem ten, kdo začal křičet, že rychlodráha nemá pro Prahu 6 význam.

"Jestliže těmto základním úlohám není přizpůsobeno provedení, vznikne kočkopes."

... ano, ten vznikne, povedeme -li z letiště trasu A (přes Petřiny) a současně z Kladna rychlodráhu jen na Dlouhou Míli.

"Mám návrh: Proč experimentovat s něčím, co ještě není? Začněte s podobnou myšlenkou třeba u rychlíků: takové rychlíky z východního směru od Kolína jsou vlastně taky v Praze nevyužité. Navrhněte, aby po vjezdu na území Prahy asi 5x zastavily, než dojedou do cílové stanice."

... opět - nejsem to já ani nikdo z odborníků, ale radnice Prahy 6, kdo jsou proti rychlodráze proto, že nesplňuje požadavky Prahy 6. Nikdo nikdy nezpochybnil, že metro z Dejvické má pokračovat dál do Prahy 6. Spor je o to, kudy a kdy. S (hloupou) myšlenkou, že rychlodráha může podél Evropsé nahradit metro, přišli politici.

"Rychlodráha vedená pod Evropskou třídou je zbytečná duplicita v místech, kudy je dobré vést metro. Obojí se tam nevejde. A proto by měla vést tudy, kudy vede nyní, pouze by se asi měla mírně modernizovat, aby bylo možné zvýšit rychlost přepravy."

... jste to ještě Vy? Ovšemže by stačila jen mírná modernizae Buštěhradky. Jenže je zde jisté sdružení "Chceme metro, nikoli rychlodráhu", za kterým lze tušit zájmy vlastní,ků domů na Ořechovce, a je zde dlouholetá snaha Prahy 6 zbavit se buštěhradské dráhy navždy. Proto to, co navrhuji, je kompromis, protože, jak jsme se shodli, metro na Červený vrch patří, ale rychlodráha na Kladno taky někudy vést musí. Argment o souběhu neplatí, stejně tak můžete namítat souběh kolínských vlaků s trasou B metra v Libni a v Karlíně.

"Víte, mně připadá, že tohle všichni vědí, ale ti, co chtějí rychlodráhu, si uvědomili, že peníze na její modernizaci nemají možnost získat jinak, než když budou křičet, že je to dobré pro Prahu a pro letiště a tím uměle zvýší důležitost této kauzy. Mně tyto hlasy připadají dosti falešné."

Budete se divit, ale souhlas. Stehjně falešné je ono sdružení "chceme metro". Tady se zabetonovaly dvě protichůdné vůle, a zatím vše nasvědčuje tomu, že vysledkem bude jedno velké NIC. Já se snažím najít kompromisní řešení.

Proto navrhuji:

Trasa A: Dejvická - Bořislavka /přestup na busy směr Nebušice, Horoměřice, Baba .../ - Červený vrch /obsluha sídliště/ - Petřiny a někam dál. Do budoucna se uvidí, zda letiště vedle rychlodráhy potřebuje i metro. Já si myslím,, že ne, vy že ano.

Rychlodráha: Na Kladno vést musí, absurdity o prodlužování metra na Kladno jsme snad konečně opustili. Pokud tam povede rychlodráha, bylo by absurdní nevést ji přes letiště.

Letiště: Bude-li tam rychlodráha, stojím před otázkou, zda tam potřebuji ještě metro. Formálně je sice letiště na území Prahy, svým charakterem to však je a vždy bude příměstská oblast. Rychlodráhou do centra se odtud dostanu dřív, než metrem, navíc zde stačí dnes půlhodinový, do budoucna patnáctiminutový interval (ani na Heathrow nejezdí metro nijak často).

Do budoucna si umím představit odklon rychlodráhy z Masaryčky na Hlavní nádraží (opět to nejsem já, kdo se brání úvahám o druhém patru HN a o tom, že by se tam sbíhaly všechny vlaky do Prahy, a nejsem to já, kdo se brání průjezdné koncepci - tedy z Kladnma ne do Prahy, ale přes Kladno třeba až do Benešova. Představte si to jako pařížské R.E.R. Masaryčku zrušit, zbytečně zabírá velmi cenné pozemky v centru /ortodoxní železničáři mne právě v duchu upálili/.

Ergo kladívko, budete-li mít na letišti rychlodráhu, budete tam mít systém schopný výhledově propojit jej s celými střední Čechami a prostřednictvím návazné želenice¨s celou ČR. Budete-li tam mít letiště, bude to dobré jen pro Pražáky. Bude-li to dobré jen pro Pražáky, zabrzdíte tím rozvoj letiště a dostanete se do kruhu.

Oblast Ořechovky a Červeného vrchu:
Východiska:
- Buštěhradku kromě nostalgiků nikod nechce,
- Metro A být musí,
- Rychlodráha či příměstské metro být také musí,
- mezi vnějším a městským silničním okruhem na Praze 6 chybí kapacitní spojka (původně tuto funkci měla plnit veleslavínská radiála) a proto přes ni dál budou auta jezdit obytnými čtvrtěmi, např. Evropskou třídou.

Návrh řešení: Umím si představit, že tak, jako se kolektorizují inženýrské sítě, dala by se "zkolektorizovat" i doprava na Praze 6 - to znamená pod Červený vrch zakopat současně metro, rychlodráhu i výpadovku, napovrchu mezi Horoměřickou a veleslavínským nádražím nechat jen tramvaj a místní obsluhu. Tím:
- se zabvím Buštěhradky, jak si to Praha 6 i místní lidé potichu přejí,
- metro A tam je,
- rychlodráha tam je, dokonce s dvojí vazbou na metro A (Hradčanská, Bořislavka)
- sídliště přeťaté dnes Evropskou třídou vejpůl tvoří poprvé ve své existenci jeden celek, kde se nemusíte bát přecházet z jedné části do druhé..

"Už bychom se měli oprostit od uvažování z hodiny na hodinu, ze dne na den."

... to právě dělám. Nejsem si jist, zda vy neděláte opak.

"Nesedí mi hlasy v této diskusi, které vůbec nepočítají s obrovským rozvojem letiště a jeho nutné provázanosti s ostatními dopravními uzly."

... Rozvoj bude, ale nijak velký. Ryzyňské letiště vždy bude ve stínu Vídně a Frankfurtu. Postavíte-li tam metro, zablokujete tím rychlodráhu a tím jeho rozvoj ještě víc zbrzdíte.

"Netrvdím, že s rychlodráhou by se těm ostatním neumožnila doprava na letiště, ale byla by vždy méně komfortní, než metrem (metrem za 17 minut z centra - to je velmi slušné)."

... rychlodráha a méně komfortní? Hezká pověra. Opak je pravdou. Co se jízdní doby týče:

Z Můstku (nahoře, ten "komfort" fárání dolů musíte také započíst):
metrem:
- fárání: 5 minut
- na letiště: 18 minut
celkem 23 minut.

Rychlodráhou:
- fárání do metra: 5 minut
- metrem na Nám. Rep.: 2 minuty
- fárání z metra: 5 minut
- na letiště: 23 minut
celkem: 35 minut.

Z Masaryčky:
metrem: 30 minut
rychlodráhou: 23 minut

Z Hlavního nádraží:
metrem: 27 minut
rychlodráhou (přestup na Vltavské): 29 minut.

Plyne z toho, že jediné místo, kde metro vychází pozorovatelně lépe, je Můstek a vůbec centrum města. Ale řekněte mi, kolik lidí z letiště chce rovnou do centra?

"U metra A je dobré volit trasu co nejkratší, proto mi připadá dosti nesmyslné, aby kličkovalo přes Petřiny. Navíc, jak tu kdosi poznamenal, jsou obyvatelé Petřin pravděpodobně docela spokojeni s tramvají, která je za 11 minut na Hradčanské. (Jejich napojení na metro A by se dalo elegantně řešit Vámi vzpomenutou spojkou z Petřin na Červený vrch, pokud by toto přání vzniklo)."

... no ale v tom případě na metro rovnou zapomeňte, protože samo letiště a Červený vrch ho ani náhodou neuživí. Vozit lidi z Petřin spojkou do Veleslavína je také absurdní, proč by to dělali, když se mohou vozit tramvají na Hradčanskou? Petřiňáky a ještě jen některé dostanete do metra jedině tak, že jim pošlete metro na Petřiny.

"Nedávno zveřejněný návrh v příloze MF Dnes se mi velmi líbil - rychlodráha z Kladna je tam ukončena na Dlouhé míli. To je chytré."

... to je hloupé. Nejhorší "kompromis", jaký se dal vymyslet. Kompletně v rozporu s funkcí železnice i příměstského metra. Jednou provždy zablokuje možnost vozit lidi přes Prahu (a zvýšit tak mobilitu obyvatelstva a tím i schopnost lidí hledat si práci dál od domova).

"Ráda bych na závěr zopakoval svou otázku, na niž by názor zatím nikdo nesdělil a která je zajímavá: jaký je vlastně postoj obyvatel Kladna k rychlodráze? Chtějí ji? Jsou ochotni přispět na její budování? Kolik je práceschopných obyvatel v Kladně a kolik z nich dojíždí do Prahy? Ráda bych se dověděla přesná čísla. Bajkám o desetitisícech lidí nevěřím."

... postavte se někdy ráno na Evropskou třídu. A uvědomte si, že právě na Kladně práce ubývá, nepřibývá. Co asi tak podle vás mají ti lidé dělat?

oprava předchozího:
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 16:11

1) Metro samozřejmě v Praze jezdí od roku 1974, nikoli 1970.
2) "...tedy z Kladna ne do Prahy, ale přes Kladno třeba až do Benešova...." - správně přes Prahu.

Pohlen obyvatele Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 18:46

Prosím debatující aby to také braly ze strany Kladna kde navrhovaná rychlodráha končí na okraji města a je použitelná jen pro menší část obyvatel v okolí nádraží!
Tady jsem já jednoznačně pro prostředek který projede Kladnem po či pod povrchem a pak bude pokračovat dále přes letiště a Prahu 6 do centra. To vlak v žádném případě nezvládne.
Takhle to dnes jezdí autobus a tím jednoznačně vyhrává (cca 170 spojů v jednom směru denně – skrz skoro celé Kladno přímo do Prahy a cíle jsou 4: Dejvická, Hradčanská, Zličín , letiště).
Vlaků je jen asi 30 a aut asi děsně.
Je zde několik problémů spolu souvisejících (možná jsem něco vynechal):

1) spojení centrum Prahy – Praha 6 – letiště
2) zlepšení dopravní situace v Praze 6 (hlavně Evropská a Bělohorská ulice)
3) spojení Kladna a Prahy
4) ekologická městská doprava v Kladně
5) spojení Kladno - letiště

Vzhledem k tomu že přímá cesta z centra Prahy do Kladna vede přes Prahu 6 a letiště tak by asi bylo vhodné vše řešit najednou a komplexně.

Kromě metra a vlaku, taky existuje povrchové metro, tramvaj, vlakotramvaj, podpovrchová tramvaj a asi i další.
Každý prostředek má své výhody i nevýhody a různé náklady na stavbu a provoz.
Metro je drahé ale asi nejrychlejší.
Vlak má relativně pomalé rozjezdy/brždění takže není vhodný na časté zastavování a má málo dveří takže nástup/výstup trvá dost dlouho. Je ale levnější než metro.
Ostatní prostředky spojují přednosti obou a umožňují jak městskou tak meziměstskou dopravu za přijatelnou částku. Co také uvažovat o nich.
Já si dovedu představit třeba metro které pojede z Dejvické pod zemí k Buštěhradce a dále po ní, u letiště se zavrtá do země a za letištěm až do Kladna zase po Buštěhradce. V kladně pak pod povrchem či na okraj města a dále skrz město tramvají či trolejbusem.
Také tramvaj pod Evropskou přes letiště a skrz celé Kladno vypadá zajímavě (asi největší odlehčení Evropské).
Navrhovaná rychlodráha je pro Kladno samozřejmě přínos ale jen jako doplněk k autobusům a autům.
Já jako obyvatel Kladna bych byl nejraději pro metro. Vedlo by z Dejvické, někde u Červeného Vrchu rozdělilo. Jedna část by jela přes Motol do Zličína a druhá přes letiště do Kladna a tam pod městem. To by znamenalo rozvoj Kladna a s tím související přírůstek obyvatel a cestujících což by možná metro uživilo. To ale asi neprojde finančně.
Další možnost je metro na letiště a dále do Kladna tramvají či trolejbusem po samostatné komunikaci.
Možností je mnoho velmi mnoho.

Docela by mě zajímalo jaký názor mají představitelé odboru dopravy Prahy 6 na jiný prostředek než metro či vlak.

Re: Pohled obyvatele Kladna
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 19:13

R.Š.:
Když už nás Praha 6 nutí rychlodráhu zakopat, brání něco zakopat ji i na druhém konci, opustit dnešní stopu železnice a dostat se tak pod zemí do centra Kladna, třeba výhledově? Na tramvaj zapomeňte, ta by opravdu vedla jen k nejbližšímu metru, možná do Dejvic, ale ne do centra: Taková linka by byla moc dlouhá, kumulovala by nepravidelnosti a nevešla by se na stávající pražskou síť. Ledaže byste vybudoval novou síť, nasadil trochu větší vagóny, a ... a máte rychlodráhu.

Re: Pohled obyvatele Kladna
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 23:42

Pro P.H.
Zakopat cokoli v Kladně je asi neprůchodné (natož obrovský a těžký vlak). Tramvaj se ale do ulic asi vejde.
V Praze vlak jede „mrtvým územím“ mezi Evropskou a Bělohorskou a také se vyhýbá letišti. To je dobré pro průjezd dálkových vlaků ale ne pro příměstskou dopravu.
Zajímavá je jen část Dejvice, Bubny a Mas.n. ale to zvládá už dnes tramvaj v pohodě za 15 minut.
Také intervaly 30 minut a více (asi nejlepší na ČD) jsou moc dlouhé – nemluvě o nočním „neprovozu“.
Aby nově vymýšlené spojení mohla využít většina lidí PO CELÉ TRASE je nejdůležitější zastávkově projet co největší část Kladna a pak to samé v Praze a buď do centra či k metru (bez přestupů), ten kousek mezi je snad už jedno čím se pojede. Jedná se o cca 15 minut čímkoli.
Pražská doprava je založena na centrálním metru takže vyjde asi nastejno MHD Kladno + rychlodráha + metro A/C/B a dále nebo tramvaj + metro A + případně metro B/C a dále.
Jízdní doba by byla z okrajů obou měst lepší než rychlodráha a z centra do centra si stejná.
Kapacitně to nedovedu odhadnou ale domnívám se že je to zvládnutelné. Část lidí z letiště může být také přepravena vlakem přes Zličín na hlavní nádraží kam ani rychlodráha bohužel nemá jezdit.
Podpovrchová tramvaj by uvolnila Evropskou třídu a zkrátila by se jízdní doba. Také může kopírovat povrch ulice a proto je stavba je levná – jen povrchové hloubení a žádné ražení.
Dále přes letiště podél Slánské silnice a spojce kolem Lidic by stavbě nic nebránilo. Odpadly by monstrosní tunely Stromovkou a Prahou 6.
Já považuji současný návrh rychlodráhy jen za náhradu současného vlaku ale ne autobusu či aut. To pak ale ztrácí význam něco budovat (ještě jsem nezažil že bych si ve vlaku nesedl).
Při době stavbě rychlodráhy 4 roky by byl zastaven úplně provoz Hostivice – Mas.n. a později i Hostovice - Kladno. Všichni by si musely po tuto dobu najít jiný způsob cestování, Otázka je kolik by se jich vrátilo na vlak.

Řekl bych že mnoho lidí chce vlak jen z principu i když na tuto vzdálenost není optimální.

Odhad – podpovrchová tramvaj v Praze, za letištěm povrchová.
Dejvická 0 min.
Divoká Šárka 9 min.
Letiště 17 min.
Kladno Okrsek 4 30 min.
Kladno náměstí sv. 45 min.
Kladno Rozdělov 50 min.

Navrhovaná rychlodráha – nutno ještě připočíst 10 – 30 minut na cestu k nádraží v Kladně:
Kladno město 0 min.
Kladno hl.n. 5 min.
Praha Dejvice 35 min.
Praha Mas.n. 45 min.


Občas mám pocit že se zde píše o přepravě statisíců lidí rychlíky přes půl republiky či naopak o pár stanicích metra v Praze 6 a přitom se jedná jen o zastávkové spojení dvou měst ležících těsně u sebe mezi které je napasováno letiště.

Re: Pro pana Zavadila
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 01.02.2004 23:51

Pane Zavadile,
řekla bych, že je naopak Váš problém, že nejste ochoten připustit, že metro je prostě dopravní prostředek MHD číslo 1 a že ho lidé proto chtějí. A protože si to neumíte přiznat, namlouváte si, že mít metro je pouze znakem jakési snobárny. Jenže praví snobové hledají své objekty touhy docela jinde. A určitě nejezdí metrem!
Hned v dalších větách ale připouštíte, že metro má určité kladné vlastnosti. Takže Vám vlastně nerozumím: zároveň se Pražanům divíte, že metro chtějí a zároveň uznáváte, že na něm něco je...
Neřekla bych, že je drahé. Když započtete denní časové úspory statisíců lidí, vyjde Vám, že je to velmi levná stavba. Ale asi se shodneme v tom, že se tyto úspory špatně vyčíslují.
Nemohu souhlasit s úvahami typu "minuta sem, minuta tam" - cena času je nízká jen v těch nejzaostalejších zemích. Čím vyspělejší ekonomika, tím vyšší cena času. Promarněné minuty mají cenu. A zvláště tehdy, pocházejí-li od statisíců lidí najednou a po dlouhá léta. A proto myslím, že když metro A na letiště nebude mít zajížďku přes Petřiny, bude to velmi předvídavé a ohleduplné rozhodnutí vůči všem cestujícím na letiště a z letiště.
K obyvatelům Ořechovky: nemám k Ořechovce žádnou osobní vazbu, ale musím se přiznat, že by se mi nelíbil žádný takový zásah, který by - nejen hlukem, ale i na pohled - učinil tento kout Prahy méně přitažlivým. Přece jen se musí uznat, že je hezký. A že by to bylo škoda.
K Petřinám a jejich tramvaji: podsouváte mi, že jsem to řekla já, ale to není pravda, to tady kdosi psal a já jsem tu informaci o jejich spokojenosti s tramvají pouze převzala.
Když už uvádíte, jak je príma se dostat úžasně rychle na Červený vrch a do Veleslavína, neměl byste zapomínat, že jsou také jiné oblasti Prahy 6 - dále po Evropské, kde už to tak "senzační" zdaleka není. Celkový čas zkreslujete i tím, že uvádíte dopravu k Dejvické, měl byste počítat čas z Červeného vrchu rovněž k Hradčanské, jako v případě tramvaje z Petřin.

Ukončení železnice na Dlouhé míli (ve směru z Kladna) Vám nemusí připadat jako výsměch - myslím, že by bylo vše provedeno tak, aby se kdykoli mohlo pokračovat směrem do Prahy.

K novinám: Nevěřte tomu, že jsou pro mne noviny jakési evangelium... Pokud jsem se na ně odvolala, bylo to proto, abych nemusela dlouze popisovat něco, na co stačí odkaz. Článek porovnávající autobusovou dopravu s železnici a nutnost dosti masivní individuální automobilové dopravy k zastávkám jsem četla (ale nevím, zda byl od pana Konečného) a připadá mi, že má racionální jádro. (Nebrojím proti železnici, ale připadá mi, že její těžiště by mělo být spíše v nákladní než osobní dopravě)

A k Vašim časovým možnostem: chápu Vás, jsem na tom úplně stejně, možná jeětě hůř.

Re: Pro pana P.H.
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2004 01:04

Pane P.H.,

důvody pro metro na letiště mi dosud nikdo nevyvrátil. Vyvrácení není to, když pouze tvrdíte, že rychlodráha je lepší. Můj nejpádnější důvod je úspora času. A ten je nevyvratitelný.

Pojďme se spíš pobavit o tom, proč je tolik "zavrženíhodné", aby se na letiště jezdilo jak metrem, tak rychlodráhou? Vždyť to v systému pražské dopravy není vůbec výjimka: dosažitelnost jiných dopravních uzlů je také realizována několika způsoby a nikoli pouze jedním. A tak to má být.

Souhlasím, že s budováním "cizích" prvků se musí někdy a někde začít - navrhuji, aby se začalo trasou Kladno - Dlouhá míle. Pak se může rozvíjet dál (třeba oběma směry - do Prahy, příp i z Kladna dál).

Navrhujete trasu A na Horoměřickou, pak Červený vrch, Petřiny a "někam dál".
Po Červený vrch souhlasím, dál ne. Dál by mělo metro jít přímo na letiště (zastávky Veleslavín a Dědina, dále Dlouhá míle a letiště). Snad nejhorší nápad, jaký jsem slyšela, by byl vést metro do Řep a Zličína. Ani se nedivím, že to mohlo někoho napadnout - je totiž smutné, jak jsou všechny dosavadní trasy metra navrženy klikatě: kdyby totiž trasa A vedla přímo (bez kudrlinek), byla by v současném systému až nápadná tím, že se nevlní. Chápu, že ani v případě metra jdoucího pod zemí nemusí vždy nastat situace, kdy lze mít trasu přímkovou, ale přece jen těch vlnek je až moc.

O prodlužování metra na Kladno jsem nikdy nemluvila, to byli jiní. Souhlasím, že pokud povede rychlodráha na Kladno, měla by umožnit spojení Kladna s letištěm.

Letiště je velmi blízko od centra a to je o důvod více, aby tam vedlo metro. (A že má dnes tato oblast charakter spíše příměstské oblasti je způsobeno právě tím, že tam dnes metro nevede a přilehlé obce se proto rozvíjejí pomaleji.

Souhlasím, že pražské letiště nikdy nebude tak významné jako vídeňské či frankfurtské, ale přece jen ho čeká slušný rozvoj.
Není mi jasné, proč hovoříte o "zablokování" letiště metrem. Zablokované je spíše teď, bez metra.

Nesdílím Váš optimismus, pokud se týká množství cestujících metrem na letiště, kteří by měli jako nástupní stanice Můstek, Muzeum, Staroměstkou, Malostranskou: Vy říkáte, že jich bude málo, já tvrdím, že mnoho - z jednoho prostého důvodu: jedná se o oblasti s nejvyššími ubytovacími kapacitami - odkud - podle Vás - tedy jezdí cizinci na letiště, když ne z těchto oblastí?

"Fárání" je sice zdržovačka, nikoli však pětiminutová (myslím, že jde o poloviční dobu). A když už jste u těch součtů, jaksi "cudně" jste opomenul zahrnout intervaly. U metra máte dvouminutové, u rychlodráhy 15 minutové. Vždy tedy zvítězí metro.

Na jednu z mých důležitých poznámek jste rovněž nereagoval: na dostupnost letiště pro ty, co nepřijíždějí po železnici. Pro ty je pravděpodobně téměř vždy daleko jednodušší použít metro.

--
Nehodnotím, zda kladeňáci mají či nemají jezdit do Prahy - to jste si špatně vyložil. Já se jen suše ptám, kolik že jich je. Odpověď "mnoho" nechci slyšet. Zajímají mne čísla.

Myslím, že výhodné by bylo současné budování metra na letiště a trasy rychlodráhy v úseku Kladno - Dlouhá míle. V projektu by se mělo počítat s tím, aby se dala trasa rychlodráhy prodloužit směrem do centra Prahy a případně i podle Vašich dalších (smělých a sympatických) plánů zahrnujících další oblasti středních Čech.

Re: Pro pana P.H.
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2004 02:07

Tak znova:

"důvody pro metro na letiště mi dosud nikdo nevyvrátil. Vyvrácení není to, když pouze tvrdíte, že rychlodráha je lepší. Můj nejpádnější důvod je úspora času. A ten je nevyvratitelný."

... Čas jsem vám vyvrátil, metro i rychlodráha jsou srovnatelné. Za a). Za b), doložte mi vy, proč právě metro.

"Pojďme se spíš pobavit o tom, proč je tolik "zavrženíhodné", aby se na letiště jezdilo jak metrem, tak rychlodráhou? Vždyť to v systému pražské dopravy není vůbec výjimka: dosažitelnost jiných dopravních uzlů je také realizována několika způsoby a nikoli pouze jedním. A tak to má být."

... Protože se to nevyplatí a nutné (jako jinde) to také není.

"Souhlasím, že s budováním "cizích" prvků se musí někdy a někde začít - navrhuji, aby se začalo trasou Kladno - Dlouhá míle. Pak se může rozvíjet dál (třeba oběma směry - do Prahy, příp i z Kladna dál)."

... Tím to spolehlivě zabijete v zárodku.

"Snad nejhorší nápad, jaký jsem slyšela, by byl vést metro do Řep a Zličína. Ani se nedivím, že to mohlo někoho napadnout - je totiž smutné, jak jsou všechny dosavadní trasy metra navrženy klikatě: kdyby totiž trasa A vedla přímo (bez kudrlinek), byla by v současném systému až nápadná tím, že se nevlní. Chápu, že ani v případě metra jdoucího pod zemí nemusí vždy nastat situace, kdy lze mít trasu přímkovou, ale přece jen těch vlnek je až moc."

... Řepy - velké sídliště, tramvají 9 do centra 30 minut, metrem A rovněž. Spojení s Dejvicemi, díky budoucímu mostu i se severním městem.

... Zličín - dtto, jen místio sídliště velká obchodní centra. Spádová stanice pro celé Berounsko.

... vlnky: propojují čtvrti mezi sebou a tím pádem poberou více lidí. Nabízejí spojení po povrchu nedostupná. Přímé trati mají jen v Moskvě (a k tomu spousty autobusů, trolejbusů a tramvají) a v New Yorku, kde na to mají podmínky.

"Letiště je velmi blízko od centra a to je o důvod více, aby tam vedlo metro. (A že má dnes tato oblast charakter spíše příměstské oblasti je způsobeno právě tím, že tam dnes metro nevede a přilehlé obce se proto rozvíjejí pomaleji."

... pane Bože, vy se mi snad zdáte - přilehlé oblasti se nerozvíjejí právě kvůli tomu letišti, kvůli přistávacím drahám se tam totiž nedá stavět.

"Není mi jasné, proč hovoříte o "zablokování" letiště metrem. Zablokované je spíše teď, bez metra."

... postavíte-li tam metro, znemožníte železniční spojení letiště se zbytkem republiky. Uděláte z něj lokální pražské městské letišťátko, nebude pak mít smysl stavět nové příletové haly.

"Nesdílím Váš optimismus, pokud se týká množství cestujících metrem na letiště, kteří by měli jako nástupní stanice Můstek, Muzeum, Staroměstkou, Malostranskou: Vy říkáte, že jich bude málo, já tvrdím, že mnoho - z jednoho prostého důvodu: jedná se o oblasti s nejvyššími ubytovacími kapacitami - odkud - podle Vás - tedy jezdí cizinci na letiště, když ne z těchto oblastí?"

... tak tenhle druh cizinců, milá paní, co má na ubytování v centru, používá a vždy bude používat taxi.

"Fárání" je sice zdržovačka, nikoli však pětiminutová (myslím, že jde o poloviční dobu). A když už jste u těch součtů, jaksi "cudně" jste opomenul zahrnout intervaly. U metra máte dvouminutové, u rychlodráhy 15 minutové. Vždy tedy zvítězí metro.¨"

... po sté: Povede-li metro na letiště, pojede tam každá třetí souprava. Pod 15 minut se nedostanete. Na Heathrow jezdí rychlodráha každých 15 minut, metro každých 10, To máte 10 souprav do hodiny, tedy v průměru každých 6 minut jeden vlak. V londýně. Tady jsme v Praze, tak to vynásobte minimálně dvěma. Na dvě minuty opravdu zapomeňte.

"Na jednu z mých důležitých poznámek jste rovněž nereagoval: na dostupnost letiště pro ty, co nepřijíždějí po železnici."

... Když povede železnice na letiště, kolik myslíte, že jich bude? Prostě pojedou metrem a na Vltavské nebo Hradčanské nebo na Masaryčce přestoupí. Zrovna tak, jako by museli přestupovat třebna lidi z Jižního Města na Můstku.

Nehodnotím, zda kladeňáci mají či nemají jezdit do Prahy - to jste si špatně vyložil. Já se jen suše ptám, kolik že jich je. Odpověď "mnoho" nechci slyšet. Zajímají mne čísla.

... tak si je zjistěte, já vám je zjišťovat nebudu. Mně situace na Evropské stačí.

"Myslím, že výhodné by bylo současné budování metra na letiště a trasy rychlodráhy v úseku Kladno - Dlouhá míle. V projektu by se mělo počítat s tím, aby se dala trasa rychlodráhy prodloužit směrem do centra Prahy"

Re: Eva
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 02.02.2004 07:43

Rychlodráha Dlouhá míle - Kladno je šílenost.
Cesta busem z Dlouhé míle do Kladna trvá 10-20 minut (sídliště na okraji-centrum).
Cesta ryclodráhou cca 20 minut a jen na okaj!
Na kole cca 30 minut.
Kdo by jel rychlodráhou nevím.
Případné ukončení rychlíku Karlovy Vary - Praha na Dlouhé míli je až srandovní.

Panu P.H.
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 01:44


Nejdůležitější autobusová a vlaková nádraží Praha hl.n., Florenc, Holešovice, Roztyly, Černý most jsou napojena na metro. K čemu Vám bude rychlodráha na Masarykově nádraží, když se k ní stejně musíte dostat z hlavního nádraží metrem? V tom případě je lepší z „céčka“ vystoupit u Muzea a pokračovat metrem A až na letiště ! Proč bych měla vystupovat z „céčka“ na Florenci a tam absolvovat určitě méně příjemný přestup z metra na pomalejší rychlodráhu (a s delšími čekacími intervaly)? Snad se mnou souhlasíte, že přestup metro C – metro A u Muzea je mnohokrát výhodnější a rychlejší, než přestup z metra C na rychlodráhu na Masarykově nádraží. Pokud by rychlodráha byla zakončena zhruba ve stejných místech Masarykova nádraží jako ostatní vlaky, tak potěš Pán Bůh, vláčet kufr z „céčka“ Florenc na Masarykovo nádraží… to je pro Frištenského, ale nic pro mne. Ta samá přestupová „lahůdka“ by čekala na všechny, kteří přijíždějí na autobusové nádraží Florenc. Ať přijedu na autobusové nádraží Florenc, či na Praha-hl.n., každopádně musím metrem C na Vltavskou. I zde mne však může čekat možná i několikasetmetrový pochod z metra ke stanici rychlodráhy. Pěkně děkuji!
Pojedu-li z Roztyl, přestoupím (bezproblémově) u Muzea a jsem cobydup „áčkem“ až na letišti. Pojedu-li z Černého mostu, mohu použít Zličín a autobus, ale chci-li být na letišti mnohem rychleji a urazit po Praze asi o 10 km méně, mohu použít trasu A (i když je přestup na Můstku zdlouhavější než jinde v metru, časově se to i tak velmi vyplatí).
Jihozápad Prahy má k dispozici metro B na Zličín a autobus č. 100. Pro drtivou část Prahy a všech mimopražských přijíždějících rychlíky na Praha-hl.n. a Holešovice či na autobusová nádraží je prodloužení metra A mnohem větším ulehčením v dostupnosti letiště, než za použití rychlodráhy. Tu by používali pouze lidé cestující osobními vlaky na Masarykovo nádraží . Jenže tito lidé sem přijíždějí denně za prací, to nejsou cestující na letiště…..
Nesedí mi, že myšlenka rychlodráhy je vlastně založená na použití dosti významného úseku metra a bez metra je vlastně téměř nepoužitelná (pouze, jak je naznačeno výše, má význam pro ty, kteří přijíždějí osobním vlakem na masarykovo nádraží). Tedy - použitelná bez absolvování části metrem je, ale ne jako rychlý spoj na letiště. Pokud chci rychle na letiště a musím část trasy jet metrem, mohu rovnou použít pouze metro a je to pro mne daleko jednodušší a rychlejší.

Neberu Vám Vaše tvrzení, že „si mohu nechat zdát o dvouminutových intervalech u metra A na letiště“. Možná je to tak, jak říkáte, jenže já mám ráda flexibilitu. Postavím-li rychlodráhu, jde o rigidní řešení – už se musím smířit s 15minutovými intervaly na dlouhá léta. Postavím-li metro, mohu tam nejprve posílat každý třetí vlak, ale vyvine-li se situace tak, že je třeba intervaly zkrátit, mohu to celkem „bezbolestně“ zařídit. A mohu reagovat pružně i na dílčí změny situace, např. zkrátit intervaly jen v určitém časovém období, atd.
Vím o tom, že v okolí letiště je stavební uzávěra. Jenže nelze zavírat oči nad tím, že se nejedná jen o rozvoj nejtěsnějšího okolí letiště (kde to dnes nejde), ale i o obce Středokluky, Čičovice, Okoř, Tuchoměřice, Kněževes, Statenice, …atd., atd. Stačí si uvědomit, že vzdušná vzdálenost Středokluk od středu Prahy je úplně stejná jako opačným směrem vzdálenost Černého mostu a že s metrem ukončeným na letišti se rázem stanou desetkrát přitažlivějšími lokalitami, než nyní..

Proč by měla být rychlodráha ohrožena tím, že se začne stavět v úseku Kladno- Dlouhá míle? Vždyť metro mělo také nejprve asi 4 stanice!

Klikatění metra je velmi špatný nápad, na tom neslevím ani chlup. Jeden můj známý pobýval několik let v americkém Birminghamu. Když tam přijel, byl (pochopitelně) chudý jak kostelní myš, neměl auto a musel používat místní MHD. Byl zoufalý, protože milionovým městem jezdily autobusy tak, že prokličkovaly poctivě každý kousek města. A výsledek? Veřejnou dopravu tam používá minimální množství lidí – většinou jen pár nezaměstnaných, kteří mají málo peněz (na auto) a dost času (když nespěchají do práce). První věc, na kterou si můj známý našetřil, aby se nezbláznil, bylo auto. Z toho vyplývá, že pro přitažlivost MHD je přílišné klikatění tras autobusů zhoubné, natožpak klikatění tras významnějších! Je-li snaha, aby nebyla Praha přecpaná auty, je nutno toto mít na mysli.

Na počet občanů dojíždějících do Kladna jsem se Vás ptala proto, že ho používáte jako argument. Aby to byl platný argument, mělo by to být přesné číslo. Sama si ho zjistit pochopitelně umím, jen na to nemám dost času. A podle mého názoru jsou ostatní argumenty pro metro natolik pádné, že to ani není třeba.

Pan „Profa“ zde razí myšlenku metra na Kladno. Je to smělé, drahé, ale pro mnoho lidí z Kladna dosti přitažlivé a zřejmě nejsnáze technicky proveditelné řešení.

Re: Panu P.H.
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 08:49

Vážení diskutující. Již ve 20. létech minulého, tj. 20. století ing. List a ing. Belada navrhovali technické řešení spočívající v podzemním vedení tras metra v centru města (dnes bychom mohli říci v zastavěné části) a dále s jejich nadzemním vedením na periferiích a do okolí Prahy. Tenkrát uvažovali dokonce s trasami metra až do Českého Brodu, Roztok atd. Prostě tito lidé předběhli svoji dobu. Bohužel díky omezenosti tehdejšího magistrátu se to neuskutečnilo. Po válce zase zvítězila (z politických důvodů) koncepce sovětského METPO (protiatomového krytu), stavby nesmírně investičně a provozně náročné (i když se později ukázalo, že české mozky to umějí podstatně vylepšit). A tak se ptám proč neoprášit víše citovanou myšlenku pánů Lista a Belady a neprodloužit trasu A za Dejvickou ale jako trasu v minimální hloubce (tak jak to dovolí směrové a výškové vedení nivelety trasy) s razantím snížením stavebních nákladů (hloubení v otevřené jámě, využití prefabrikace pro stavbu tunelů atd., stavebně i architektonicky jednoduché stanice, podstatně jednodušší strojní vybavení vzhledem k min. hloubce atd.) s tím, že by trasa v podstatě kopírovala Evropskou a dále se odklonila k letišti a podél rychlostní komunikace R7 (v jejím 100 m ochranném pásmu) a dále podle komunikace I/64 pokračovala přes Buštěhrad/Lidice na Kladno do sídlišť a centra jak navrhuje Profa. Reliéf krajiny je v této trase příznivý, celá by mohla vést nadzemně (bylo by nutno pouze řešit křížení s nájezdy na R7 u MÚK Tuchoměřice/Kněževes, MÚK Středokluky a křížení s místními komunikacemi u Lidic a průchod kolem památníku v Lidicích). Jediným složitějším místem by byl asi most či násep přes údolí u Středokluk. Pokračování v Kladně dále podzemní v minimální hloubce (pod povrchem ulic atd.). Meziměstský úsek je v podstatě železnice s vmax = 100 km/h ohrazená ploty proti vstupu, napájení není problém (v okolí jsou rozvody 22 kV a měnírny jsou dnes prefabrikované včetně vlastní boudy - stačí přívod 22kV, odvod 750 Vss a betonový základ pod boudu, doba výstavby vzhledem k perfektnímu přístupu a v podsttaě žádným omezením (výluky atd.) ne déle než 12 měsíců, podzemní úseky 36 měsíců při dobře zpracocvaném POV a nasazení dostatečných kapacit. Provoz metra na nadzemním úseku, no když to jde Paříži, Berlíně, Chicagu atd., tak proč to nejde v Praze (samozřejmě asi ne se sovětskými zázraky). No a konečně, Kladeňáci se asi budou zlobit, ale jak už tady řekla paní EVA, dneska je Kladno spíše sídliště Prahy čili Praha - Severozápadní Město, Kladno. Jo a těch dojíždějích je asi 25 tisíc denně.

Re: Panu P.H.
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 09:05

Kladeňákům je na rozdíl od Prahy 6 jedno jestli se dráha do Kladna bude jmenovat metro, rychlodráha nebo železnice. Jde o to, zda to bude funkční. To s přestupem na Dlouhé míli není. No a jezdit do Kladna tunelem, protože metro nemůže technologicky na povrch, je dobrá legrace. Názor Enigma, že to lze je mylný. Navíc ani pro železnici nestačí použít nějaký okolní rozvod 22 kV. To že pražské metro na rozdíl od většiny světa nemůže na povrch ho bohužel do některých směrů diskvalifikuje. On i tunel na letiště (nebo betonový tubus) je zbytečný přepych.

Re: Panu P.H.
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 11:47

Vážený pane Borovičko,
myslím, že jsme si trochu nerozuměli.
1. Nevím v čem je ten zásadní "technologický" problém, proč by soupravy metra, budou-li k tomu uzpůsobeny (Větrání/klimatizace, zodolnění elektrorozvodů na spodku vozu atd.) nemohli jezdit na povrchu. Dle mého názoru je v tržním hospodářství řešitelné (když to jde jinde) jak technicky, tak organizačně. Trochu mi ten přístup některých odpovědných připomíná c. a k. úřad. Když to takle někdo před xx lety rozhodl, tak proč to měnit a generovat sami sobě práci a nedej bože něco na co nestačíme. To není argument. Kdyby byla Praha první na světě, řekl bych že je to pionýrská cesta, má velká rizika atd. Ale třeba takové Toronto v Kanadě, tak dokonce i sněží a jezdí to.
2. Co se týče napájení. Jenom jsem chtěl říct, že postavit měnírny pro napájení 750 Vss (metro) po trase mimo intravilán města není problém neboť jsou ve své podstatě dnes prefabrikované (díky technologiím IGBT transzistorů atd.) a doopravdy potřebují jenom základ a přívod vn 22 kV (mimochodem i tunelové metro v Praze ma hlavní napájecí síť z rozvodů 22 kV a v měnírnách se napětí snižuje a proud usměrňuje na požadovaných 750 Vss).
Takže si spíš myslím že je třeba vylést z našeho smrádečku ale teploučka, nechat přemýšlet lidi nad tím, jak tento problém co nejjednodušeji a nejlevněji (teď budou řvát ti co těší na velké zakázky a ti co těší na pozorné za jejich zprostředkování) a opustit to c. k. myšlení a ono to půjde. Zajímal by mě jediný racionální důvod, proč by třeba taková souprava M1 nešla upravit pro kombinovaný provoz (o těch přestavěných ruských šunkách nemluvím, ty si svoje odjezdí v podzemí a do šrotu) v tunelech i na povrchu. Jinak se jedná v podstatě o klasický železniční svršek a spodek, zabezpečení atd. Tak v čem je tedy problém, proč by to nemohlo jezdit na povrchu a stát to třeba třetinu nákladů v porovnání s těmi různými superdráhami, metrem kličkujícím po půl Praze (Petřiny) atd. ?

Re: Panu P.H.
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 12:39

Enigma:

"...A tak se ptám proč neoprášit víše citovanou myšlenku pánů Lista a Belady a neprodloužit trasu A za Dejvickou ale jako trasu v minimální hloubce.."

Protože na to není metro dimenzováno. Metro se projektovalo tak, aby obsloužilo Prahu. Jak známo, čím delší poloměr kružnice, tím delší obvod kruhu. Pokud by metro mělo obsloužit i Střední Čechy - a nedělám si iluze, že v okamžiku, kdy by bylo v Kladně, tak by ho chtěly i Říčany či Mělník - potřeboval byste tak osm tras, ne reálně uvažované čtyři (na okružní trasu E nevěřím, tak velké měsdto Praha zas není).

Nějak stále nerozumím tomu, že rychlodráha je považvána za něco nižšího, než metro. Já si ji naopak představuji jako systém metru nadřazený. Asi tak - nejjednodušší byl dostavník, na vyšší úrovni je autobus, na ještě vyšší tramvaj, pak metro a nejvýš rychlodráha - zkusme jí říkat příměstské metro.

Představuji si ji dejme tomu takto:
trasa E: Jesenice - Hlavní nádraží (HN) - Neratovice.
F: Rakovník - Kladno - HN - Úvaly - Nymburk.
G: Stará Boleslav - HN - Černošice - Příbram.
H: Mělník - Kralupy - HN - Benešov.
I: Roudnice - Kralupy - HN - Kutná Hora.
J: Mladá Boleslav - HN - Beroun - Zdice.
K: Louny - Slaný - Kladno - HN - Kolín.
+ linka propojující Polabí (mimo Prahu).

Interval ve špičkách 20, mimo špičky 30 minut, protože s výjimkou E jde vlastně vždy o dvě linky na koncích se větvící (např. z Kladna na Rakovnicko a na Slánsko), dostanu v Kladně (ale i na letišti, které nechci objíždět a dělat pro něj samostatnou trasu) interval 10, mimo špičku 15 minut.

Cca ze 75% by se daly využít stávající železniční stopy, něco by se muselo přistavět (třeba trať umožňující jet z Běchovic podél městského okruhu na Zahradní Město), lokálky by padly. Také by někdo musel najít odvahu zrušit Masaryčku a postavit spodní patro Hlavního nádraží.

Postavila-li by se rychlodráha Kladno - Dlouhá míle, zašla by na nezájem cestujících a nikdo by už neměl zájem ji prodloužit. Navíc bych jednou provždy padla možnost vést na letiště ono příměstské metro, kterým se lze dostat třeba až do Kolína.

Protáhlo-li by se na Kladno áčko, zablokovala by se možnost rozvoje systému směr Slaný či Rakovník.

Souhlasím s tím, že ukončení rychlodráhy na Masaryčce je blbost, ale tam vždy zůstává možnost někdy v budoucnosti postavit přeložku na Hlavní nádraží.

Re: Panu P.H.
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 17:18

Já pořád nevidím, jaká by byla nevýhoda metra jedoucího do Kladna po nadzemní trati s vmax = 80 km/h, s vysokou akcelerací ze stanic a možností následné jízdy 90 sekund po celé trati A (s novým zab. zař.). Při obsazení cca 1200 lidí/souprava to je v jednom směru cca nějakých 48 000 lidí za hodinu. A to že by metro nezvládlo ? Spíš by byl zaveden pásmový provoz jako už to tady někdo říkal (každá z centra na Horoměřickou kde by byl obrat), každá druhá či třetí na letiště s obratem a každá čtvrtá či pátá do Kladna. Dívejme se na to tak, že Kladno a přilehlé okolí je dnes de facto zhruba 100 tisícovým sídlištěm na severozápadu Prahy zatím administrativně odděleným a fyzicky odděleným letištěm, avšak ve skutečnosti o něco málo dále od centra než Černý Most. A dále nevidím problém v tom aby někdy, až budou peníze se linka u odbočky na Kladno (u Lidic) rozvětvila a pokračovala podél R7 co nejpříměji do Slaného (nad zemí). Pořá si spíš myslím, že je třeba opustit to kovenční rakousko-uherské myšlení a jít na to trochu jinak (co nejjednodušeji a hlavně nejlevněji !!!!). 5 km rychlodráhy v tunelech ve Stromovce, na Dejvické, Ořechovce a já nevím kde ještě určite zaplatí celou trasu z Dejvické na letiště bude-li stavěna co nejúsporněji při zachování funkčnosti. Je pravda, že pokud by se měla trať v oblasti P6 rekonstruovat, tak minimálně poblíž Sparty a Dejvické by měla zmizet pod zem a nebo zrušit aby byly odstraněna kolizní křížení s ulicemi (3 x šraňky) na 1 km a celou oblast by bylo možno nějak architektonicky a stavebně dokončit (už to není periférie jako před 100 lety). Jenom malá poznámka, já tam nebydlím, občas tam jedu autem nebo MHD.

Re:
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 17:51

Enigma: metro těsně pod povrchem by nevyšlo o moc levněji kvůli nutným přeložkám sítí. Krom toho profil Evropské něco takového neumožňuje. U letiště nevím jak to chtete stočit ke Středoklukům, spíš by to vycházelo přes Dobrovíz.
Eva: Nevím kde jste přišla na to, že by val numožňoval kratší intervaly, i 3 min interval by se tam vešel (6 min na letiště, 6 na Kladno, víc nebude potřeba ani náhodou). Navíc myslím, že je trochu scestné považovat metro za jednotný systém, třeba přestup A/B, nebo B/C je horror, ani technicky nejsou úplně kompatibilní. Myslím, že oněch 15 mld Kč (rozdíl mezi vlakem a metrem) by se dalo vynaložit mnohem efektivněji: třeba by z toho vyšlo i na metro na Petřiny, nebo na spodní patro hlavního nádraží, kam by jezdily vlaky z Negrelliho viadktu místo na TGM. Asi právě spodní patro hl. n. považuji za ideální - je to patrně jediné možné spojení letiště s hl. nádražím bez přestupu, a to jste přece chtěla...

Re:
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 18:04

Enigma: a na kolik by metro na Kladno vyšlo? Ten terén není úplně rovný

Re:
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 03.02.2004 22:50

Pro upřesnění:
Většina obyvatel Kladna a okolí (samozřejmě i cestujících a pracovníků letiště, obyvatel Prahy 6) nejede na stejné místo ale na různá. Od úplného okraje Prahy 6, po celé Praze a někteří i za Prahu dále. Většině stačí dojet k nějaké stanici metra a pak už cestují jako ostatní Pražáci a proto není nutný výstup až na Mas.n. (stačí se podívat kam míří lidé z vlaků a autobusů z Kladna). To je důležité pro dálkové vlaky (Rakovník, Chomutov) a na to je ještě lepší hlavní nádraží kam vede trať z Hostivic.

Proti navrhované rychlodráze hovoří dost věcí: v Kladně dostupná jen pro malou část obyvatel, vyhýbá se Letišti a důležitým místům v Praze 6 aby nakonec jen duplikovala Pražskou MHD. Úsek Dejvice – Mas.n. jede vlak 10 minut tramvaj 15 a samozřejmě je tu metro. Metro A je kapacitně ještě nevyužité tak je škoda ho nepoužít.
Cena stavby rychlodráhy s ohledem na její zisk je závratná.

Časem by stejně došlo ke stavbě metra a pak by tu byla ještě větší a zbytečnější duplicita.

Stavba metra v Praze 6 se stejně plánuje tak co to maximálně urychlit. Samozřejmě pro tento účel by bylo nutné trasu A vést na letiště (v budoucnu jí rozdělení do dalších částí). Stačí levnější způsob stavby uváděný v různých příspěvcích. Sytém koleje u sebe a stanice po stranách, vše jen mělce zahloubené.

Pak je důležité vytvořit vhodné pokračování do Kladna. Podotýkám že se jedná o 10 – 14 Km (okraj, centrum) což je běžná vzdálenost linek Pražské MHD (linka tramvaje 26 Nádraží Hostivař – Divoká Šárka má 21 Km!). Nemusí to být ani totožné metro (menší, lehčí, levnější) – jen v rámci jednoho nástupiště na letišti přestoupit a ihned pokračovat dále.
To nejdůležitější je vést trasu na konci skrz město Kladno do centra aby byla v přímém dosahu většiny obyvatel Kladna. V noci nahradit linkou 5xx z Divoké Šárky.

Tento systém by měl mnoho obrovských výhod která se od rychlodráhy čekat nikdy nedají:

Dostupné a výhodné spojení po celé Praze pro téměř celé Kladno, letiště a Prahu 6.
Při ukončení autobusů ze Slaného, Rakovníka, Karl.Varů a dalších na Dlouhé míli + odstavné parkoviště by umožnilo razantní odlehčení Evropské, Bělohorské Korunovační ulici a Letné, (lehce celé Praze) a oběma nejzatíženějším stanicím metra – Dejvická a Hradčanská.
Obrovský rozvoj Kladna a Prahy 6 = nárůst cestujících (jako podél všech tras metra).
Zrušení trati 120 v úseku Ruzyně – Mas.n. (úsek Ruzyně – Hostivice jen jako vlečku) – za této situace by asi moc lidí neprotestovalo.
Pokud by se podařilo přesunout dopravu z Kralup a Kolína na hl.n. konečně vybudovat centrální vlakové nádraží v Praze (linie jednoho metra Holešovice, Florenc, hl.n.).

Tohle by snad byl přínos pro skoro všechny v daných oblastech. To by vyrovnalo i případnou vyšší cenu stavby.

Retongue sticking out smileyro pana Enigmu a Profu
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2004 01:45

Pane Enigmo,
s problémem c. a k. myšlení (nebo lépe řečeno "nemyšlení") jste dokonale trefil hřebík na hlavičku.

Pane Profo,
myslím, že každá důležitá stavba má vyhráno, pokud je podporována veřejností. V takové atmosféře jistě pak hledají odborníci snadněji a rychleji dořešení různých "špeků" projektu. Vaše varianty řešení dopravy Praha-Kladno možná mají ještě pár takových "špeků" k dořešení, ale určitě by získaly stokrát větší sympatie veřejnosti než rychlodráha. O tom jsem přesvědčena. Přeji mnoho zdaru.

Nevěřte nikomu, kdo slibuje metro
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2004 16:10

Současný problém není rychlodráha nebo metro, ale rychlodráha nebo nic. Železnici se populistům na radnici Prahy 6 bohužel podařilo zablokovat kvůli poprasku, který způsobilo pár majitelů zahrádek na Ořechovce (kteří by z metra stejně nic neměli).
Pochybuji, že by se Praze 6 podařilo přesvědčit magistrát, aby přehodnotil v současné době platnou prioritu dopravních staveb: do 2010 metro na Letňany a okruh Malovanka-Pelc Tyrolka, potom, odhadem do 2016-2019 metro D a východní část měst. okruhu. Takže pak se možná začne kopat metro na Petřiny, (ale budem se muset poprat s těmi, kdo budou chtít prodloužit A východním směrem), a metro na letiště ještě za 20 let nebude. Pak nám metro šíleným nákladem postaví a za to příštích 30 let nedostaneme žádnou jinou městskou investici.
Myslím, že začnu mít 119 rád, jenom, aby na ní nezačaly jezdit méně kapacitní NP busy. A kdyby se 119 zahustila, nevyměním ji za nic na světě. Je otázka, jestli se s tímto řešením smíří letiště a Střš. kraj. Jen počkejte do voleb, stínovým ministrem dopravy za ODS je souč. hejman Bendl, a ten se o "své" Kladno postará.

Re: Nevěřte nikomu, kdo slibuje metro
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2004 16:45

Nejsem přesvědčen že postavení rychlodráhy taky znamená že jí bude někdo používat.
Pak až cestující zjistí že autobus k metru je ryclejši, blíž a má lepší intervaly tak to bude jen fiasko.
Vezme si to někdo na triko? 15 mld Kč je dost velká loterie.

Re: Nevěřte nikomu, kdo slibuje metro
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2004 18:44

Profa: jenže to by napřed musel někdo postavit metro

Re: Nevěřte nikomu, kdo slibuje metro
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2004 18:50

Profa: jo, už jsem to pochopil, ty myslíš " rychlodráhu" Kladno-D. Míle...
Jenže tu vymysleli na radnici P6, jenom proto, aby světu ukázali, jak sou blbí. Něco takového samozřejmě nikdo stavět nebude.

Re: Nevěřte nikomu, kdo slibuje metro
Autor: Profa (IP zapsáno)
Datum: 04.02.2004 20:57

Mám na mysli kolejové vozidlo spojující bez přestupu č maximálně s jedním:
Centrum Prahy - okraj Prahy – letiště – okraj kladna – střed Kladna (cca Sítná) – centrum Kladna.
S rychlodráhou to má společné jen že jde o kolejové vozidlo.

Místo 40 Km rychlodráhy stačí 25 Km podpovrchového kolejové trati.

Jdi na stránku: Předchozí123456Následující
Aktuální stránka: 2 z 6


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4835,page=2 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz