Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: 123456Následující
Aktuální stránka: 1 z 6
Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 22:17

Jak z Prahy na Letiště a do Kladna.
Vzhledem k tomu že letiště Ruzyně leží na cestě mezi Kladnem a Prahou tak by asi bylo vhodné oboje řešit najednou.

Jako železničář bych byl pro vlak ale jako osoba denně cestující mezi Kladnem a Prahou preferuji přímé spojení: metro, tramvaj nebo autobus.
V Kladně je vlakové nádraží na asi nejméně vhodném místě (okraj města) a pro naprostou většinu obyvatel je potřeba ještě nějaká doprava od nádraží k domu a ta zatím bohužel není - je sice něco ale nijak nenavazuje na vlaky a do některých míst je ještě potřeba další přestup.
Z vlakového nádraží na autobusové je také problém se dostat.
Tyto cesty o d nádraží k domu a to s přestupy i bez přestupů někdy trvají déle než celá jízda autobusu z Dejvické či Hradčanské až do Kladna! Intervaly běžně 20 – 60 minut v pracovní den.
Autobus z Prahy projíždí městem tak ideálně že skoro každý to domů od zastávky dojde a již nemusí dále přestupovat.
Rychlodráha v původním návrhu nabízí jen spojení centra a okraje Prahy s okrajem Kladna a neřeší další přestupy v Kladně.
Rychlodráha v novém pojetí (MF Dnes 24.1.2004) spojuje jen okraje obou měst a přidává další zbytečný přestup – z letiště to trvá autobusem do Kladna cca 10 minut na začátek a 20 minut do centra. Rychlodráha by za stejnou dobu dojela jen na Okraj Kladna a co pak dál?
Autobus z Dejvické, Hradčanské a Zličína je asi nejrychlejší a doveze až k domu. Je také ale zároveň neekologický, podléhá zácpám na silnicích, rozmarům počasí a není ani příliš bezpečný (mám už i osobní zkušenost s velmi nebezpečnou nehodou).
Metro se do Kladna asi nikdy nepostaví tak zbývá jen tramvaj.
Tramvaj dokáže odvést z centra do centra za poměrně slušnou dobu (odhad z Prahy Florence do Kladna Kročehlav za cca 50 minut) a v pohodlí bez přestupů které degradují i jinak rychlejší dopravní prostředky.
Při odbočce na Dlouhé míli by dokázala obsloužit i letiště.
Dá se postavit za pár let a na jako metro za 10 - 25 let.
V Kladně by tramvaj mohla sloužit také jako páteřní linka MHD a bez potřeby vozovny – ta by stačila některá z Pražských.
Spojení by také získaly všechny obce na trase a to v denní i noční dobu.
Současná trať 120 by mohla po lehké modernizaci sloužit na spojení Rakovník – Praha a návazných tratí.
S modernějšími dieselovými či elektrickými jednotkami také méně rušivé průjezdy Prahou 6.

Pro Aleš Lieskovský:
S připomínkou 24 souprav samozřejmě souhlasím – to byl původní počet pro úsek Šárka – začátek Kladna který jsem zapomněl přepočítat na celou trasu.
Problém s napájením beru jako technicky řešitelný – výhody spojení by to jistě vynahradily. Jedná se jen o cca 14 Km mimo město a maximálně 4 km mezi obcemi.
Jinak pro mne jed důležitý obsah toho co píšu či čtu a ne úprava, gramatika a podobně.

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 23:45

Kdo to zaplatí?

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: Aleš Lieskovský (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2004 10:05

Zase musím zchladit vaše nadšení.
Z Florence do Šárky to tramvaj jede 31 minut. Idea, že by se některé zastávky projížděly, asi neuspěje (momentálně to nejde ani legislativně, a co když - i v případě "projížděcího" spoje - pojedete za "zastávkovou" tramvají? Předjet ji nemůžete).

Měnírny samozřejmě "vyřešit" jdou, ale pekelně prodraží celou stavbu. Uvědomte si, že ve městě je měnírna v jakémsi "těžišti" spotřeby a (kabelové) rozvody jdou od ní na všechny strany, čili obsluhuje pomyslný kruh. V případě liniové (nikoliv síťové) struktury tratě může měnírna napájet jen 2 úseky, přičemž technologicky je téměř stejně vybavená jako "městská". Na měnírně je nejdražší stavba, a ta bude (téměř) stejně drahá jak pro rozsáhlejší městskou, tak pro jednoduchou "venkovskou" měnírnu.

Nakonec i max. provozní rychlost tramvají (60 km/h) není ideální pro meziměstský provoz.

Ad gramatika: důležitá možná není, ale děláte si ostudu :-)

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: Tocháček (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2004 10:37

diskuse se nám přesunula do nové větve, proto sem jen kopíruji svou včerejší reakci:

Na první pohled to vypadá jako šílený nápad. Na druhou stranu existují příklady, že něco podobného provozovat lze, a to s velkým úspěchem (např. Liberec - Jablonec; Košice atd.).

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2004 20:24

Pro Aleš Lieskovský a samozřejmě i ostatní.

Když jede tramvaj z Florence do Divoké Šárky 31 minut a z Šárky do Kladna to odhaduji na cca 20 minut na začátek města kde bydlí nejvíce lidí tak 50 minut mi docela sedí.
O projíždění zastávek či něčem podobném jsem se nezmiňoval a ani o tom neuvažoval tak nevím odkud tento nápad pochází.
Prosím zkuste to brát více jako obyvatel Kladna či cestující mezi oběma městy a ne jako projektant či konstruktér i když to při vašem pracovním zaměření docela chápu.
Mluvíme zde o dvou městech jejichž okraje jsou od sebe vzdáleny 7 km (Kladno Kročehlavy – Praha Dejvická 19 km) vzdušnou čarou a každodenně se tam a zpět pohybují desetitisíce lidí.
Tramvaj by nabídla opravdové propojení obou měst ve dne i v noci a ne jen nějaké meziměstský spoj u kterého si musíte zjistit kdy jede, nějak se na něj dostat a pak z něj zase něčím pokračovat dále. Při intervalech 5 minut a zastávce „za barákem“ se nemusíte starat o to kdy to jede a jak se dostat z a na nádraží. To je pak mnohonásobně lepší spoj který sice jede o trošku déle ale často a bez přestupů (dnes není problém 3 – 4 přestupy při jedné cestě!).
Další problém je jízdné - Pražské jízdné k rychlodráze, pak jízdné ČD a ještě MHD Kladno. Při plné integraci pásmové jízdné a ještě MHD Kladno.
Zatím jsem u rychlodráhy taky neviděl žádný návrh co s cestujícími na Kladenském nádraží – zatím neexistuje žádné rozumně použitelné navázání na Kladenskou MHD.
Další věc je že při průměrné mezistaniční vzdálenosti 3 km by rychlodráha při traťové rychlosti 80 km/h a za Prahou i 120 km/h vpodstatě jen zrychlovala a poté brzdila v další zastávce či stanici. To by nebylo ani ekonomické (i se ztrátovou rekuperací) ani pohodlné.
Výstavba tramvaje by byla určitě levnější než rychlodráha či metro a to i při průjezdu celým Kladnem. Dala by se také postavit za pár let i kdyby jen na začátek Kladna a později pokračovat.
Výstavba metra na letiště později by jen pomohla a s jedním přestupem který by pro mnoho lidí byl stejně nutný ke zkrácení celkové jízdní doby a zvýšení kapacity přepravy.
Naopak rychlodráha v případě že by došlo v budoucnu k výstavbě i metra na letiště ztratila význam. Proč by někdo přesedal u letiště na vlak a pak ještě na MHD Kladno když by ho dovezl za podstatně kratší dobu autobus z letiště až domů.

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 27.01.2004 22:49

Nejprve je nutno dobudovat merto A na letiště a teprve potom je dobré řešit navazující dopravu. Jakoukoli.

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 08:05

Pro Eva:
Metro by se stavělo deset či více let. Tramvaj tak 2-3 roky. Už teď jsou Evropská a další ulice a silnice přetížené a to si ani nedovedu představit situaci za 10 či 20 let.

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: Ondřej Wagner (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 08:20

Já jsem navštívil Kladno pouze párkrát v životě a tak nevím, zda jsou ulice v Kladně přizpůsobeny tramvajovému provozu, zda jsou např. dostatečně široké, aby mohlo být tramvajové těleso oddělené od silničního provozu, popř. zda je provoz v ulicích natolik nízký, že je možné zachovat souběžně jak tramvajový, tak i autobusový provoz. Aby tramvajový provoz byl vytížený a byl placen také kladenskou radnicí, je nutné, aby na tramvajovou trať byly napojeny všechny významnější obytné celky v Kladně. I tak si ale nejsem jist, že by tato idea získala dostatečnou podporu od Kladeňáků.

Re: Tramvaj do Kladna a na Letiště.
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 08:54

A byli radní z Prahy 6 vůbec někdy v Kladně? Nebo si myslí, že se tam od rána do večera fárá a po ulicích se pohybují hutníci v modrákách? Jinak ulice v Kladně jsou dost široké. Až moc, protože vlastní centrum změnili v 80. letech na panelákové sídliště. Jenže zpátky na zem. Vykupovat další pozemky je složité a tak nejereálnější varianta je po současném tělese, s tím že po Kladně to půjde zase po stávajících tělesech železnice.

Železniční trať do Kladna a na Letiště.
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 09:32

Myslim, že Kladnu musíme nabídnout přímé spojení do centra a to ne zoufale pomalou tramvají. Bus+metro z letiště možná snesou, oficiální návrh demagogů z P6 vlak+metro asi ne a hojně by se jezdilo autem. Za optimální řešení pro Kladno i letiště považuji výrazně modernizovanou buštěhradku, co se týče samotné Prahy 6, její hustota osídlení podle mého není postačující pro metro.

NEVÝHODY METRA ve srovnání s železnicí
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 09:37

-nákladnost stavby
-nákladnost provozu (pozor, ještě důležitější, protože jízdné hradí náklady DP asi jen z 15%, takže by se každý další úsek musel projevit na jízdném)
-zranitelnost (stane-li se cokoliv mezi Dejvickou a N. Míru, je nutné uzavřít celý úsek / u železnice lze zavést jednokolejný provoz, výsledkem jsou pouze zpoždění)

Re: NEVÝHODY METRA ve srovnání s železnicí
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 10:14

Pro: Borovička
Co komu pomůže že vlak by jel o cca 20 minut rycleji než tramvaj když půjde půl hodiny na nádraží.
Při stavbě metra na letiště by stačilo dojet tramvají k metru a šlo by to ještě rycleji.
Při použití ryclodráhy, MHD Kladno a dvou přestupů v Praze stávíte půl hodiny i více jen přestupy a čekáním.
Pokud třeba i jen jeden spoj v řetězci vynechá tak se vše jen výrazně protáhne.
Poronejte také možné intervaly vlaku a tramvaje.
V celkové cestovní době pak dokáže i pomalá tramvaj být ryclejší než vlak.

Re: NEVÝHODY METRA ve srovnání s železnicí
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 10:40

PROČ?

Re: NEVÝHODY METRA ve srovnání s železnicí
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 10:41

To byl dotaz na Evu: proč musí vést na letiště metro?

Re: NEVÝHODY METRA ve srovnání s železnicí
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 14:04

No protože je to dobré pro obsluhu Prahy 6!

Re: NEVÝHODY METRA ve srovnání s železnicí
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 28.01.2004 19:27

Borovička:
možná pro obsluhu menší části Prahy 6, konkrétně Petřiny a Červ. Vrch. Pro ostatní to vyjde nastejno. Stojí za to těch zhruba 20 tis. obyv?
RŠ:
Kladno potřebuje předně kvalitní MHD s návazností na železnici (hl.n.,město),příměst.vlak by měl jezdit až do Ostrovce. Tramvaj by stejně neprokličkovala celé Kladno

Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2004 00:04

Pro pana P.H.:

Ptáte se mne, proč musí vést metro na letiště: Pokud má vypadat řešení pražské MHD promyšleně, pak metro musí vést na letiště - metro totiž propojuje všechny pražské důležité dopravní uzly a bylo by velmi nepraktické, kdyby letiště bylo opomenuto. A protože já letiště považuji za veledůležitý dopravní uzel, zdá se mi tedy navýsost logické, aby tam metro A vedlo. Samozřejmě v podzemním provedení. Dalších důvodů (jako poměrná blízkost letiště od středu Prahy, vysoká spolehlivost bez vlivů výkyvů počasí, atd., atd) je celá řada, ale to už bych se opět opakovala (viz minulé diskusní větve).

Pro pana Borovičku:

Ano, máte pravdu. Prodloužení metra je pro drtivou část občanů Prahy 6 velmi přitažlivým řešením dopravní situace.

Pro pana Pavla:

V Praze 6 bydlí 100 000 obyvatel, nikoli 20 000, jak píšete Vy. Vaše obavy o "nespolehlivost" metra jsou úsměvné - zvláště při současné frekvenci zpráv o nespolehlivosti železničního spojení. A ekologická otázka: opravdu si myslíte, že je železnice vždycky tak super ekologickým řešením? Cožpak nepotřebuje zdroj energie? Ta energie se musí vyrobit (většinou značně neekologicky) a musí se při použití železnice započítat také desítky a stovky aut nastartovaných minimálně dvakrát denně proto, aby přivezly či odvezly jednoho nebo 2-3 lidi (v 1 autě) na železniční zastávky a zpět k domovům... Není vlastně autobus stokrát ekologičtější?

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2004 07:55

Je jasné že metro na letiště jako jediné dokáže odbourat autobusovou a část automobilové dopravy jedoucí k metru A z mnoha směrů.
Pak už stačí jen rozšířit spoje 3xx do Kladna, Slaného, Kralup a obcí ležících v těchto směrech.
Tomu nemůže žádná rychlodráha konkurovat časově, cenově a ani intervalově.
Vždyť MHD v Kladně jede ze sídliště do centra stejně dlouho jako na Letiště!!
Metro z letište ale nepojede ani na jedno z nádraží ČD což je velký nedostate.

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: Aleš Lieskovský (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2004 09:35

paní Eva:
>> Vaše obavy o "nespolehlivost" metra jsou úsměvné - zvláště při současné frekvenci zpráv o nespolehlivosti železničního spojení.

Je trochu rozdíl porovnávat frekvenci zpráv ze zhruba 10 000 km železniční sítě s frekvencí zpráv z 50 km sítě metra.
Zrovna v neděli A-čko nejezdilo zhruba hodinu.

Praha 6 může mít 100 000 obyvatel, ale z těch 100 000 obyvatel si nesmyslným prodloužením metra na letiště pomůže kolik? Několik tisíc. Konkrétně ti, co bydlí v docházkové vzdálenosti od nových stanic. Ti, co u stanic nebydlí a dnes dojíždějí tramvají na kulaťák, si pohorší. Místo 3 linek tam pojede 1 (viz např. příklad prodloužení trasy B a omezení linek v oblasti Vysočan nebo úplné zrušení tramvají na Pankráci po zprovoznění I.C)

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2004 11:30

Evě:

No, a já zase považuji rychlodráhu za pátou trasu metra (čtvrtá bude D), liší se to jen technicky a tím, že to jede za Prahu - proto se tomu říká rychlodráha. Ale klidně by se tomu mohlo říkat předměstské metro. Je sice pravda, že to nepojede ta často, ale to metro A nepojede taky - minimálně každá druhá souprava stejně povede jen na Dejvickou, možná na Horoměřickou.

Problém je ten, že Dejvická je sice údajně nejzatíženější stanicí metra v Praze (když přestupuji na Muzeu, moc tomu ale nevěřím), ale dál za Dejvickou už žádný silný přepravní vztah nepokračuje - sbíhá se tam řada menších: Ze Suchdola, Roztok, Červeného vrchu, Dědiny, Letiště, Nebušic, Horoměřic ... je to jako by se deset malých potůčků slilo v jednom místě - na Dejvické - ve velkou řeku. Bude-li stanice metra někde mezi Horoměřickou (záp. vestibul) a Bořislavkou (východní vestibul), stáhnou-li se linky z Horoměřic a Nebušic na Horoměřickou a doprava na Babu a Hanspaulku se nastaví tak, aby se lidem vyplatilo jezdit na Horoměřickou a ne na Hradčanskou, pak bude mít smysl, aby všechny vlaky trasy A jezdily až na Horoměřickou, a pokud bude zájem donutit Petřiny jezdit metrem a ne tramvají (přes Dejvickou je to pro Petřiny oklika), tak snad až na Petřiny. Ale na Letiště se tříminutový interval ve špičce nevyplatí, pokud by to měla být koncová stanice.

Dobrá, kompromis:

trasa A: Na Petřiny, s ukončením tak, aby prodloužení bylo jednou možné na Motol a Zličín i na Ruzyni, což teď neřešme. Stejně se to nezačne stavět dřív než po roce asi 2012, kdy snad má být hotova trasa D (když tak mne někdo upřesněte).

Rychlodráha (trasa E): Na letiště a na Kladno, tak jak je plánována, s výjimkou úseku kolem Ořechovky. Dovedu si představit, že z Dejvic do veleslavína povede rychlodráha pod zemí souběžně s trasou A - místo dvou kolejí povedou v tunelech koleje čtyři. Aspoň bude lepší vazba mezi metrem a předměstským metrem - to druhé by samozřejmě nestavělo všude, dejme tomu jen na Hradčanské a na Bořislavce.

Buštěhradku by pak šlo zrušit, změna spočívá v jiné - mnohem dražší - trase rychlodráhy. Tak jako tak v situace, která nastala, se nezačne stavět dřív než za deset let.

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2004 17:10

Paní Evě:
o elektřině nemluvme, na tu jezdí stejně metro, jako vlak. Metro může ušetřit tím, že nedosahuje takové rychlosti, vlak zase může ušetřit použitím kratších lehčích souprav (ř. 471 - jako jezdí do Kolína by se zde asi nenaplnily, na Kladno a letiště bych rád viděl něco jako Desiro)
2 PH:
Co se týče tunelů na rychlodráze, úplně by stačil navrhovaný u Stromovky, zahloubení u Hradćanské, a 1 km tunel pod konfliktním místě na Ořechovce (zhruba pod ulicí Na Ořechovce, címž by se i trať narovnala a zkrátila) Dál na západ je už všechno v pořádku, leda že by se trať narovnala estakádou mezi dnešním záp. zhlavím Veleslavína a Libocí....

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2004 17:16

ad nespolehlivost: nepříjemnost se může stát jak na dráze tak v metru, problém metra je v tom, že je málo propojení obou traťových kolejí, takže malér na Nám. míru má za následek výluku až na Dejvickou, zatímco v případě maléru na TGM budou vlaky končit v Bubnech, kde je metro C.

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: Profa - dříve R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 29.01.2004 20:42

Pro toho kdo to má na zastávku autobusu do Prahy 5 minut a na vlak 25 minut jako já je autobus o cca 30 minut rychlejší než vlak či rychlodráha (z domu do Dejvic vlakem či rychlodráhou 60 minut, autobusem na Hradčanskou za 30 minut!!!!!!). To je asi větší část města.
Těm případná rychlodráha nepomůže a v případě zrušení autobusů jen výrazně zhorší cestování.
Vycházím z připomínek: Co takhle využít výhod vlaku a tramvaje (tramvaj pro 600/3000V – Kladno 600V a dále 3000V, 80 Km/h) vést po dvoukolejné, elektrifikované trati (vyloučené z ČD, plně integrované v PID), automatické zabezpečení a výhybky a s centrálním dozorem.
Zastávky obyčejné tramvajové, intervaly cca 5-10 minut ve špičce a také noční provoz. Trať by zabrala výrazně méně plochy než železniční (žádné nádraží a pod.), nižší hlučnost, více zastávek (ty tramvaj moc nezdrží), žádné přejezdy, tam kde by bylo nutno protihlukové bariery nebo i tunel. Asi i výstavba a provoz by byly levnější. To by mohlo vyhovovat Kladnu, Letišti i Praze 6.
V Kladně po trase autobusu 33 (domnívám se že je to proveditelné) z Rozdělova na Okrsek 4, z něj směr Pavlov, pak podél současné trasy vlaku do Ruzyně, dále po současně trase na Masaryčku.
V Ruzyni by se připojila obdobná trať z letiště.
V obou trasách mimo špičku i možnost lehké nákladní dopravy – pošta a podobně
Stávající trať 120 by pokračovala od Chomutova/Rakovníka přes Kladno, Hostivice, Zličín, Smíchov do Prahy hl.n. s ponecháním úseku Hostivice – Ruzyně pro vlečky. Sloužila by pro dálkovou dopravu a nákladní.
Domnívám se že celková jízdní doba by byla velmi slušná, v Kladně bez přestupů a blízko od domu, odhaduji Mas.n. – Okrsek 4 cca 35-40 minut Rozdělov + 15-20 minut (rychlodráha 40 minut Mas.n. – Kladno „hl.n.“)! V Kladně trošku hlučnější než autobus ale bez výfuku!
Tohle by mohlo snad uspět u většiny lidí co nyní jezdí vlakem, autobusem a asi i autem.
Co vy na to?

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2004 00:26

Pane Aleši Lieskovský,
souhlasím, že na desítkách tisíc km železničních tratí je prostě vyšší pravděpodobnost výskytu poruch než u 50 km metra. Mně ale nejde o specifické poruchy té které trati (například zatarasení trati stromem, atd.), ale o poruchy, které jsou vyvolány systémově - například nízké teploty způsobí naráz nesnáze na železnici, přičemž délka tratí až zas tak významnou roli nehraje.
K otázce využitelnosti metra na letiště: Bude-li trasa A co nejpřímější a nejkratší (přes Petřiny by podle mého názoru vést vůbec neměla), bude bohatě využívána nejen desítkami tisíc obyvatel Prahy 6, ale i miliony dalších (Pražanů i "nepražanů" ) k pohodlné dopravě na letiště (mimochodem - jakou má mít přepravní kapacitu letiště?). Dále jistě budou nesmírně potěšeni všichni obyvatelé četných přilehlých obcí v okolí .
"Kudrnatá" trasa rychlodráhy nikdy nemůže poskytnout tak rychlé spojení jako kraťoučká trasa A metra z Dejvic (bez Petřin).
K otázce metra C: Bylo by jistě velmi zajímavé zjistit, kolik lidí je tam nazlobených na to, že jim tam jezdí metro místo tramvaje....


Panu Pavlovi:
Uvažujeme-li o metru jako o čistě městské záležitosti, pak jsou Vaše obavy o neřešitelnost situace způsobené - cituji -"malérem na nám. Míru" skutečně zcela zbytečné: přihodí-li se taková věc, vylezu nahoru a jedu tramvají či autobusem. Při přerušení provozu na železniční trati je situace vždy mnohokrát složitější.

Pane P.H.,
souhlasím, že Horoměřická bude zcela určitě významnější stanicí než např. Dejvická.
Pokud se Petřin týká, líbilo by se mi, kdyby se odtamtud vybudovala krátká spojka pro autobusy MHD i pro ostatní dopravu ke stanici na Veleslavíně (nešlo by vybudovat malou "estakádičku" (podobnou té vysočanské), aby se tam nemuselo vést metro? Vždyť ta spojnice by mohla být dlouhá i pouhých několik set metrů - podle toho, kudy by vedla - ale vážně je to hodně blízko. Současné dopravní cesty by jako spojky k metru asi moc nevyhovovaly.).

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2004 07:35

Vážená Evo,
vaše "odborné" rady jsou opravdu obdivuhodné. Možná by jste si občas měla vzít tužku a papír a něco spočítat. Pak zjistíte, zda metro potřebují více Petřiny nebo letiště. Navíc pro obyvatele Petřin je v současnosti vyhovující i ta tramvaj, kterou jsou za 11-13 minut na Hradčanské. Spočtěte si jak dlouho pojedou přes Veleslavín a pak se zase zapojte do diskuze. Metro na Petřiny bude mít přínos jen pro ty, co budou bydlet přímo u stanice, pokud jim nezbourají kvůli výstavbě dům a nebudou nadávat, že již nepůjde skoro vůbec nikde na Petřinách zaparkovat ani přes den.

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: Ondřej Wagner (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2004 08:49

Vážení diskutující,
vidím, že je zapotřebí, abych se znovu zapojil do diskuse. Co je pro Prahu 6 zapotřebí - zajištění kvalitnější dopravy v Praze 6, odfiltrování dopravy na letiště, do Kladna a okolí Prahy, aby tato doprava - individuální a autobusová tolik nezatěžovala Prahu 6. Stanice metra, z níž by bylo možno se dostat autobusem na Hanspaulku, do Nebušic a Horoměřic je asi neoddiskutovatelná. Pokud se týká stanice na Petřinách, tam by měla význam tehdy, pokud by byla propojena petřinská a břevnovská tramvajová trať (na Bílou Horu tramvají je to přece jenom ze stanice Hradčanská dost daleko) a zároveň by byla autobusy obsloužena Motolská nemocnice a okolí. Tzn. tato stanice metra by nesloužila pouze obyvatelům Petřin. Lze pak samozřejmě diskutovat o tom, kam by bylo vhodné prodloužit trasu metra dál, zda do Řep nebo na Dlouhou Míli. Ve prospěch Dlouhé Míle hovoří skutečnost, že nedaleko ní budou končit silnice pro motorovou dopravu směrem na Nové Strašecí a do Slaného, zatímco Řepy jsou blízko stanice Zličín, kde již končí trasa B. Proto by k lepšímu zachycení osobní automobilové a autobusové dopravy vyhovovala stanice metra na Dlouhé Míli. Rád bych všem odpůrcům prodloužení trasy metra A na západ sdělil, že metro je podle mého názoru jediným dopravním prostředkem městské hromadné dopravy, který může významně přimět motoristy, aby buď pro cestu do centra vůbec nevyužívali automobily anebo na okraji Prahy přesedli do metra. Pokud nezajistíme do značné míry "luxusní" podmínky přepravy veřejnou dopravou, nedosáhneme výraznějšího snížení individuální osobní dopravy ve městech.

Re: Metro má propojovat všechny pražské dopravní uzly
Autor: Borovička (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2004 11:06

V mnoha městech světa jsou linky předměstské a vnitroměstské železnice brány na stejné úrovni jako metro. Mají stejný tarif, kompatibilní označení a mnohde i stejný vozový park. Pak je dikuze o nepřitažlivosti nemetra pro automobilisty jinde. Co odpůrcům metra vadí, je to, že z technických důvodů vede metro v Praze důsledně pod zemí nebo alespoň v betonu, což je jednak nesmírně drahé (pokud představitelé P6 tvrdí že je to stejné, pak je to opravdu zajímavé ) a také to snižuje komfort dopravy. Třeba i ten cizinec z letiště chce cestou něco vidět.

Re:
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2004 14:44

Paní Eva: V přídě výpadku metra třeba na Jihozápadním městě a Zličíně taky nikam nedojedete, pokud DP nezajistí náhradní autobusovou dopravu. Co se týče vlivu počasí na železnici, vadí snad mrazy pod -20, a velké množství sněhu (víc než letos). Taky může spadnout strom, ale od toho je ochranné pásmo. V případě metra zřejmě by i úsek Dl. míle - Letiště musel (3km prázdnou krajinou) být zastřešený, což by byla zhovadilost. Ostatně, kdybyste na tom trvala, mohla by se i zastřešit žel. trať a bylo by to levnější než metro :-#
Pokud píšete, že by metro mělo míjet Petřiny, tak pak už nevím pro koho by bylo: Pro 5tisícovou Liboc a 12tis. Ruzyni? (sám tam bydlím, a přesto to nepovažuji za nejlepší řešení)
Co se týče spojení Petřin s Č. Vrchem, je pravda, že v úz. plánu je namalovaná serpentina, dokonce s tunelem, z Větrníku dolů na Č. Vrch, ale nevím o tom, že by někdo v brzké budoucnosti zamýšlel ji opravdu realizovat.
Omdřej Wagner: Zličín a Dl. míle jsou z hlediska automobilu vedle sebe, pokud má metro tady být pro město, pak by mělo A směřovat k Řepám.

Re:
Autor: Zapa (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2004 21:37

Koukám,že diskuze se nám tu opět pěkně rozjela a s překvapením zjišťuji,že se jí opět účastní paní Eva.Tedy nic ve zlém,ale pokud vím,tak jste kdysi prohlásila,že zde končíte.Já osobně jsem se zde také neukázal nějaký ten měsíc.Bohužel mě k tomu nyní přiměly zprávy z nedávné doby.Jen jsem si ještě nestačil přečíst všechny příspěvky.No snad to stihnu zítra.Rozhodně si nebudu některými názory kazit noc.

Re:
Autor: EVA (IP zapsáno)
Datum: 30.01.2004 23:34

Pane Pavle,

k Vaší poznámce o zastřešení : nikdy mne nenapadlo, že by snad metro A mělo být po celé prodloužené trase vedeno jinak než celé pod zemí. Možná to může působit trochu maximalisticky, ale jsem toho názoru, že takto investované peníze jsou vynaložené velmi správně. Při srovnání, jaké příšerné částky ze státní kasy nás stojí kvanta všelijakých zbytečných úředníků, nechápu vztyčené ukazováky některých zde diskutujících nad náklady na metro. Tady bych nešetřila. Finance na různé užitečné věci by mohly být získány promyšlenou redukcí počtu všelijakých přenašečů listin. Ale jsem si vědoma, že je to taková trochu hraběcí rada - to se snadno řekne, ale už hůře realizuje....

Velmi jsem potěšena Vaší zmínkou o tom, že jste někde našel zakreslenou spojku Petřiny-Červený vrch (zároveň je mi trošku líto, že už to "vymyslel" někdo přede mnou - smiling smiley

Pane Zapa,

pamatujete si dobře, že jsem prohlásila, že v té diskusi, která tehdy probíhala, končím. Připadalo mi, že se začala točit v kruhu (ale to je asi zákonité, když trvá delší čas) - a taky bylo před svátky a času nebylo nazbyt...
Obecně: těší mne diskutovat s lidmi, kteří jsou slušní a mají co říci a od nichž se mohu něco zajímavého dovědět. A to i tehdy, nemají-li se mnou shodný názor. Vidím ale, že je tu většina těch, kteří se už také účastnili minulých diskusí.
Dívala jsem se i na stránky Kladna, ale žádnou podobnou diskusi jsem tam nenašla. Je to kladenským obyvatelům fuk? Nevíte proč?

Jdi na stránku: 123456Následující
Aktuální stránka: 1 z 6


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4835,4837,quote=1 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz