Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Úklid sněhu z komunikací
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2004 07:47

Dobrý den. Napadlo nám poprvé více sněhu než jen symbolicky, což dalo příležitost se projevit několika problémům:
1. U přechodu přes ulici Na Petřinách před poštou 616 byla vytvořena hromada sněhu právě u jižního vyústění přechodu. Přitom pokud se neuklízí chodník v plné šíři, právě před vyznačenými přechody by měl být odklizen až k vozovce, místo aby naopak právě před ním vznikala bariéra.
2. Podobné hromady zůstávají i na chodnících na hranicích mezi odklízenými úseky, chodec se zřejmě má přebrodit okolo.
3. Již před časem jsem upozorňoval ÚMČ na situaci, která vznikne povoleným částečným stáním na chodníku v Šantrochově ulici proti škole před jeslemi: tam, kde v době odklízení sněhu parkovala auta, zůstal chodník neuklizen, protože multikára kolem nich neprojela. Navrhoval bych v daném místě jednak časově omezit dobu, kdy je povoleno stání na chodníku (zejména je vyloučit v době zhruba od 5.30 do 6.30, kdy probíhá ranní úklid sněhu), jednak doplnit vodorovné značení tak, aby při parkování zůstal na chodníku přiměřený prostor k průchodu i k případnému průjezdu vozidla odklízejícího sníh.

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor dopravy (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2004 09:27

Vážený pane Jůzo,

způsob (lhůty, rozsah, apod.), jakým je zajišťována schůdnost komunikací pro pěší, je popsán ve vyhlášce č.39/1997 Sb.hl.m. Prahy. Další pokyny a zpřesnění metodiky jsou uvedeny v plánech Zimní údržby komunikací, které jsou každoročně zpracovávány v gesci TSK hl.m. Prahy. V prováděcích předpisech je samozřejmě pamatováno i na to, jak má být ošetřeno okolí přechodů pro chodce. Jak nás informoval na páteční (9.1.) poradě OD MHMP i sám ředitel TSK hl.m.Prahy, organizace nyní klade důraz na ruční dočištění přechodů pro pěší; závady na které upozorňujete, by se proto proto po vypršení předepsané časové lhůty neměly vyskytovat. Nepochybujeme ale o tom, že se najde vždy někdo, kdo svou povinnost nesplní "do puntíku". O Vašem příspěvku byli informováni rovněž pracovníci odboru péče o prostředí ÚMČ, kteří vykonávají kontrolní a pochůzkovou činnost na území městské části a kteří (při zjištění závad) průběžně informují odpovědné subjekty.
Úpravu vodorovného dopravního značení v ul. Šantrochova v současné době nelze provést, neboť k tomu nejsou vhodné klimatické podmínky (suchý a teplý povrch komunikace). Oddělení pochozí a parkovací části chodníku "bílou čarou" v zásadě možné je, je ale nemyslitelné, že bychom zde zakazovali parkování v době 5.30 - 6.30 hod., jenom proto, aby zde případně projela multikára s rotačním kartáčem (mimochodem, při spadu sněhu tu "čáru" tak jako tak neuvidíte !!). Počet dní, kdy v hl.městě napadne sníh, je z celoročního pohledu minimální a, krom toho - nikde není předepsáno, že chodník musí být nutně čištěn strojově, pokud to jeho pochozí šířka neumožňuje. Problém vidím spíše v tom, že současná společnost nevnímá parkování na chodníku jako něco irracionálního a naopak tento nešvar soustavně vyžaduje.

S pozdravem
Ing. Fiala, odbor dopravy

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 13.01.2004 18:23

Vážený pane inženýre Fialo, děkuji za odpověď a příslib kroků, které by měly vést k nápravě u bodů 1 a 2. K bodu 3: Po napadnutí sněhu čáru samozřejmě nikdo neuvidí (ostatně obdobný problém je u těch přechodů pro chodce, které jsou vyznačeny jen vodorovným značením - třeba hned opodál v ulici Nad Alejí u křižovatky se Šantrochovou). Úklidu brání ale většinou auta, která tam parkovala ještě před napadnutím sněhu. Oddělení pochozí a parkovací části by při dostatečné šířce té první problém řešilo.
Mimochodem, bylo by reálné tam, kde je tlak na parkování na chodníku a šířka chodníku by to umožnila, raději udělat stavební úpravu s parkovacím zálivem s podmínkou, že by si to zaplatili ti, kteří na ono parkování tak tlačí?
S pozdravem
J.J.

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor dopravy (IP zapsáno)
Datum: 15.01.2004 12:35

Vážený pane Jůzo,

dovolil bych si tvrdit, že na neupraveném chodníku by auta stát neměla vůbec. Ale doba je taková ......
Je optimální, pokud se v případě vyčlenění části chodníku pro parkování provede optické i fyzické odlišení (oddělení) pochozí části chodníku od té parkovací (technologií je celá řada). Problémem je, že správce komunikace každoročně zápasí s přiděleným rozpočtem, nestačí mu prostředky ani na průběžnou údržbu a úklid; v takové situaci pak přirozeně odmítá tyto nadstandardní úpravy hradit. Ti, kdo po umožnění parkování na chodníku volají, by úpravu (teoreticky) uhradit samozřejmě mohli, "potíž" je ale v tom, že takto vzniklá parkovací místa jsou (zpravidla) na ploše veřejně přístupné místní komunikace a tudíž přístupná bez omezení všem. Když tuto okolnost zájemcům o dobrovolný spozoring sdělíme, prvotní zájem je zpravidla "tentam" (mít pro sebe parkovací místo skutečně vyhrazené přijde cca na 50 tis. Kč ročně). Proto tento postup není zatím příliš obvyklý.

S pozdravem
Ing. Fiala, odbor dopravy



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4794 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz