Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: Varianty kolejového spojení
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2003 18:08

1. K tomu, z jakých peněz bude rekonstrukce placena: pochyboval bych, že i z peněz Českých drah, kterým trať nepatří; zato bych čekal mezi zdroji Státní fond dopravní infrastruktury. Státní peníze nebudou nejspíše téci přes České dráhy, ale přes Správu železniční dopravní cesty.
2. Dovoluji si upozornit, že analýza zadaná před časem Prahou 6 doporučuje při případné výstavbě metra neznemožnit železniční variantu a naopak při uskutečnění železniční varianty neznemožnit výstavbu metra
3. Pokud si pamatuji, paní Eva tu před časem psala, že proti rekonstrukci železniční trati není; pouze chce hlavně metro a má určité představy o maximální přijatelné frekvenci železničního provozu
4. Ve zveřejňovaním projektu železniční varianty se počítalo i s prodloužením tramvajové trati na Dlouhou míli a snad ke starému letišti; zpaměti nevím. Ve zmiňované porovnávací studii byla její cena odhadnuta tuším na jednu miliardu. Varianta "Metro" snad s prodloužením také počítá, jen se má lišit koncový průběh, takže by bylo na místě tlačit na její co nejdřívější prodloužení.
5. Paní Evo, ještě k výměně názorů před časem: Kladeňáků dojíždějících do Prahy je také jen menšina. Obyvatel Prahy 6 potřebujících jezdit do některého určitého místa je malá menšina, ale pokud sečteme všechny malé menšiny, které občas nebo často potřebují někam jezdit, budem z toho mít už asi většinu. Proto stále trvám na tom, že spojení z Prahy ven i západním směrem je i věc obyvatel Prahy celé i Prahy 6, a ne jen věc Kladeňáků a venkovanů.
6. Železnice by měla teď s infrastrukturou, která je, přesvědčit, že přitáhne cestující. Dokud pojede koncem špičky jeden vlak za tři čtvrtě hodiny nebo hodinu a autobusy pořád, typický cestující buď použije vlak jen tehdy, když se na něj časově náhodou trefí, nebo použije rovnou autobus. V nejrušnější hodinu jezdilo nedávno pět vlaků za hodinu jedním směrem a na současnou trať se vejdou. Kdyby po celou špičku jezdil vlak pro začátek ve dvacetiminutových intervalech (i kdyby to měl být někdy jen jeden motorový vůz), bezpochyby by to přitáhlo další lidi. Další by přivedla návaznost na autobusy na mimopražské straně a tarifní integrace, a pouhé posunutí nástupiště v Bubnech blíže ke vstupu do stanice metra Vltavská by zatraktivnily trať i před rekonstrukcí.
7. " vlak znamená pro řadu cestujících jeden zbytečný přestup v porovnání s metrem": týká se opravdu řadu těch cestujících, kteří by cestují z Prahy 6 do jiných částí Prahy a jejich cíl je na trase A nebo linek navazujících na trasu A zejména na Malostranské, Staroměstské a od stanice Náměstí Míru po Skalku. Pro ty, jejichž cíl je u tras B a C to vyjde nastejno (přestup mezi trasami metra je zhruba ekvivaletní s přestupem z vlaku - na B už nyní, na C po případné rekonstrukci trati). Naopak pro ty, kdo přijíždějí vlakem již od Kladna nebo kdo pokračují dál z Florence či Masarykova nádraží, znamená o přestup méně.
P.S. těší mne, že se tu diskutuje až na výjimky vcelku věcně; za éry dominance sdružení Chceme ... věcná veřejná diskuse dost chyběla.

Re: Varianty kolejového spojení
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2003 22:35

Komentář k tvrzení že "rychlodráha" Praha-Kladno je zájmem několika tisíc obyvatel Kladna, zatímco metro zájmem stovek tisíc obyvatel

Porovnání velikosti sídel:
Praha 6 (9 původních čtvrtí, včetně Ruzyně) celkem asi 100 000 obyvatel,
Kladno+Hostivice+Stochov celkem asi 80 000 obyvatel.

Samozřejmě že obyvatelé Prahy 6 by častěji využívali prodloužení metra než Kladeňáci modernizovanou železnici. Jenže železnice je celostátní systém, zatímco metro čistě pražský. Prodloužení metra by využila prakticky jen část obyvatel Prahy 6, zatímco železnici lze využít například pro cestu Rakovník - Pardubice s jediným přestupem. Nebo pro cestu z letiště Ruzyně do Brna. (Po zrušení železničního úseku Ruzyně-Praha, které navrhují populističtí radní Prahy 6, by to byly tři přestupy.)
Pokud už má stát a EU něco dotovat, tak moderní železnici, jako regionálně i celostátně významný systém. Naopak metro má být jen pro Pražáky a návštěvníky Prahy. Kdo Prahou jen projíždí, měl by ji vidět jen z okénka vlaku. A ne nám projíždějící cpát do metra násilným ukončením vlaků na periferii Prahy, že pane starosto a primátore!
Navíc Praha je bohatá dost a je otázkou, zda cpát státní a evropské dotace do metra=dopravní systém nejbohatšího města. (Na druhé straně je otázkou, proč by město Praha mělo cpát peníze do regionální železnice.)

A ještě si neodpustím poznámku k metru: "Miluju" přestupové katakomby na Můstku mezi A a B, kudy jsem léta procházel při cestě do práce. Z Vokovic na Zlíchov se třemi přestupy, šikovněji to tehdy nešlo. Pak už jsem raději jezdil autem. Což je názorná ukázka, že metro není samospasitelné, a že aby lidi nejezdili autem, tak musí být metro doplněné další sítí vhodné dopravy.

Metropolitní železnice (což je taky dlouhá kapitola, zda někdy vznikne) by rozhodně byla pohodlnější než metro, a ve vybraných relacích i rychlejší než metro. A určiě bez katakomb.

Re: Panu Dojíždějícímu z Kladna
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2003 23:06

- Proč bych nemohla myslet vážně, že má mít spojení metrem na letiště přednost před rekonstrukcí rychlodráhy?
Pane dojíždějící, proč stále předpokládáte, že na letiště metrem by se dopravovali jen (nebo hlavně) obyvatelé Prahy 6? V Praze 6 žije asi 100 000 lidí, v Praze 1 200 000 a v celé republice 10 000 000 lidí. Ti všichni budou potřebovat dobré spojení na letiště, přičemž ze západní (kladenské) strany jich vždy bude mnohem méně, neb poloha Prahy je v rámci ČR asymetrická. Cestující z východu po železnici by samozřejmě celkem pohodlně mohli použít rychlodráhu na letiště z centra, ale já jsem přesvědčena, že ani pro ně to nebude ten nejrychlejší spoj - metro by bylo rychlejší (ale nechám se mileráda přesvědčit o opaku. Zde musím bohužel konstatovat, že čas a vzdálenost metrem a rychlodráhou mi zde nikdo přesně nezodpověděl). Podívám-li se na trať rychlodráhy, je zcela evidentně mnohem delší, než by byla trasa metra.

- "Co přinese obyvatelům Prahy 6 prodloužení na letiště?", píšete již poněkolikáté... Pokusila jsem se na to odpovědět v předchozím odstavci. Vaše otázka je nesprávně položená. Zde nejde pouze o obyvatele Prahy 6.

- Píšete o materiálu "Program rozvoje územního obvodu Středočeského kraje" . Respektuji plány v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury i jednu z priorit -modernizaci trati Kladno-Praha a nespatřuji na nich nic divného ani špatného. Zvláštní mi pouze připadá ta hra na spasení dopravy letiště-Praha centrum a nepřipadá mi upřímná. Jde o umělé zvýšení důležitosti rekonstrukce trati Praha - Kladno. Všechny důležité dopravní uzly v Praze (autobusová i vlaková nádraží , atd.) jsou spojeny a propojeny metrem. Proč má - podle Vás - tak velice důležitý dopravní uzel, jakým je letiště, tvořit výjimku? Není to velmi, velmi ... nepraktické? (Drala se mi původně na jazyk přídavná jména více citově zabarvená!) Jsem přesvědčená, že metro na letiště patří stokrát víc než rychlodráha (nemám nic proti tomu, aby tam taky vedla, jenže dříve tam má vést metro).

- Z porovnávací studie mi utkvěla v paměti pasáž se skutečně "špičkovou" logikou: její autor tam počítá s "ušetřenými" náklady na rekonstrukci trati v případě, že by se dala přednost rychlodráze, neboť trať by se musela "tak jako tak rekonstruovat". Až se budete rozhodovat, zda si koupíte nové auto, tak si ho, prosím Vás, nekupujte, vyšlo by vás to totiž dráže, protože "tak jako tak" musíte přece staré auto nákladně opravit! Nechte si své staré auto, ušetříte! (Co byste si myslel o někom, kdo Vám takto radí?)
Už vím, jak zase pár lidí zareaguje, že to přirovnání nesedí... Ano, vím, že není zcela přesné, ale ten princip je týž.
Metro je lepší řešení a proto i dražší. Lepší zboží bývá dražší. (Anglické přísloví ale říká: "Nejsem tak bohatý, abych si pořizoval levné věci.")

Píšete "Což asi pochopí každý kromě Vás a některých obyvatel Prahy 6 (zmiňované sdružení)" - co k tomu dodat ? Snad jen blahopřát. Jste chytřejší než my všichni, kdo rádi používáme metro!

Re: Panu Jůzovi
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2003 23:45

Vážený pane Jůzo,

ad1) nevěděla jsem, že trať nepatří ČD - dík za informaci.
ad2) toje jistě správný princip
ad3) názory neměním, proti rekonstrukci nejsem, jen mám jiný názor na pořadí těchto dvou akcí (v tom také neměním názor)
ad4) tramvaj je sice pomalá, ale souhlasím, že část dopravní problematiky by snad řešila
ad5) Pane Jůzo, píšete, že ..spojení z Prahy ven je i věcí obyvatel Prahy... Podíváte-li se na mé dřívější příspěvky, zjistíte, že píšu to, co Vy (důležitá je ta spojka "i")
ad6) Souhlasím. Jen bych ráda zdůraznila, že pokud existuje nebezpečí, že metro i rychlodráha čerpají finance ze stejné kapsy (která má za úkol zabezpečit dopravu letiště-centrum), opakuji, že metro by mělo mít přednost.
ad7) Souhlasím, že ti, kteří by pokračovali z Florence či Masarykova nádraží by měli o přestup méně. jenže trasa metra by byla kratší než trasa rychlodráhy. a je otázkou k diskusi, zda by čas ztracený tímto přestupem nebyl zase získán kratší vzdáleností trasy metra.....

Re: Panu Petrovi Holému
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2003 23:56

Vážený pane Petře Holý,

máte sice jiný názor na to, kdo by používal metro A (já říkám, že všichni, kdož by chtěli použít leteckou dopravu - tedy až na část cestujících, kteří preferují taxi, Vy říkáte, že by metro ..." využila prakticky jen část obyvatel Prahy 6"), ale velmi jste mne pobavil tím, jak se durdíte při pomyšlení na přestup na Můstku. Ano, ten přestup je opravdu odporný, beze zbytku souhlasím a asi bych snad radši chodila pěšky, než přestupovat právě tam. Tam se to opravdu nepovedlo.

Re: Panu Petrovi Holému
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 16.12.2003 18:29

paní Evo,
z hlediska obyvatel ČR potřebujících na letiště představuje "rychlodráha" v postatě další trasu metra, lišící se akorát tím, že vede po povrchu, a je tedy výrazně levnější. Totéž platí i pro obyvatele P6, kteří budou bydlet u žel. stanic. Pak bych srovnával počet lidí, kteří bydlí blíže k navrhovaným stanicím metra/vlaku a počítal, jestli se to vyplatí. Počítáte-li 100 tis obyv P-6, vězte, že Břevnov, Střešovice Dejvice, Sedlec a spol by z pordloužení metra stejně nic neměly.
Jinak: Kdybych žil na Moravě, létal bych z Vídně, je to blíž, než do Prahy

Re: Panu Pavlovi
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 16.12.2003 22:33

Pane Pavle,
souhlasím, že rychlodráha vyjde pravděpodobně o něco levněji, jenže někdy levné věci bývají vlastně dost drahé... Rychlodráha má delší trasu než metro a pravděpodobně ji neurazí za kratší čas než metro. Připadá mi, že je škoda každé minuty, když jde o tolik cestujících na tak dlouhou dobu. Jak jsem už psala dříve: doba je náročná, stále stoupají nároky na výkon - v dávnověku byste text o rozsahu Vašeho posledního příspěvku tesal do kamene možná celý rok, ve středověku byste na to "malování" husím brkem potřeboval 2 dny, na psacím stroji před dvaceti lety (včetně času spotřebovaného na nesnadné opravy textu) asi 5 minut, dnes ho pomocí počítače zvládnete za 2 či 3 minuty,...... člověk který kdysi tesal do kamene, by nestačil valit oči, kolik textu se dá napsat dnes za pouhou minutu. Podobně bychom se divili i my, kdybychom se za 100 let mohli podívat, co všechno stihnou za minutu naši potomci. Proto nemohu souhlasit s názory "minuta sem, minuta tam". Jde o úctu k času mnoha lidí. A létat se bude čím dál více.

S Vaším postřehem k létání z Vídně zcela souhlasím. Jen dodávám, že se musí hodnotit případ od případu (resp. let od letu). V případě letu na druhý konec světa může být nalezeno lepší spojení třeba z Vídně - a to nejen pro Moraváka, ale i pro Pražáka.
A pak bude i Pražák potřebovat fungující železnici.... :-))))

Re: Panu Pavlovi
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 16.12.2003 22:57

Ze všech možných kombinací dráhy či metra na letiště je možnost, že by tam vedlo oboje, ta nejhorší. Je maximálně nehospodárná. Myslím, že není ani moc reálná.

Re:
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 17.12.2003 17:20

Petr Holý: Jediný uvažovaný souběh je Dejvice-Veleslavín, pokud by bylo potřeba metro na Petřiny a vlak kamkoli.
paní Eva: Úsek Dejvice-centrum vlakem nebude pomalejší, hlavně kvůli menšímu počtu zastávek. Pro přesnost by to chtělo propočítat cestu na větší počet míst. v úseku Dejvice-letiště už je výhoda naprosto přesvědčivě na straně vlaku.

Evě
Autor: TomášK (IP zapsáno)
Datum: 18.12.2003 10:24

Dobrý den,
já nejsem Vy, takže mě ani na okamžik nenapadlo brojit proti tramvajím na Barrandov, které nepotřebuji, ve prospěch něčeho jiného, co potřebuji. Stejně tak jsem nechtěl naznačit, že se stavba měla provést až po opravě železniční tratě na Kladno. Ba naopak, ta tramvajová trať měla být v provzu již dávno ... Chtěl jsem jenom ukázat, že 70 tisíc obyvatel si "zaslouží" kapacitní kolejové spojení s Prahou, když si ho zaslouží 20 tisíc obyvatel na Barrandově. Kdybych Vám jó chtěl zvednout mandle, mohl bych se pozastavit nad tím, že obyvatelům Barrandova stačí tramvaj a Vy musíte mít metro ....

Metro selhalo jednou za třicet let - a rovnou na 4 měsíce. Když k tomu připočteme třeba výměnu rozkládacího roštu v Nuselském mostě, požár kabelů na Můstku před cca 3 lety, vykolejení vozíku u Nových Butovic před cca 2 lety, tak mi přijde, že ač je metro velmi spolehlivé, není nezranitelné. Ostatně každý sebevrah znamená hodinu mimo provoz.

K tomu, že je Vám jedno, kde dojíždějící pracují a k radě pracovat na Kladně - je to stejně stupidní, jako kdybych já Vám radil, abyste si našla práci za barákem a nikam nejezdila. Mimochodem, bylo by to nejlevnější, nebylo by třeba ani metro, ani železnice a nakonec ani to letiště ...

Docházková vzdálenost - Plánované stanice metra jsou Bořislavka a Červený vrch, takže zlepšení dopravní obslužnosti bude záležitostí pro obyvatele sídliště Červený vrch a okolí Bořislavky. Všichni, kteří bydlí mezi, na tom budou hůře než nyní, protože klesne počet tramvajových spojů po Evropské. Metro na letiště také nebude mít interval dvě minuty, bude tam pásmový provoz.

Příklad se Stochovem jsem pochopil dobře - vypočítával jsem Vám výhody, které by to přineslo Kladnu.

Nakousla jste tu financování. Pokud jde o autobusy, tak jsou dotovány stejně, jako všechny ostatní linkové autobusy v ČR. Nebo si myslíte, že Kladno připlácí lidem na jízdné, aby zaplnilo Pražákům Prahu? Metro půjde z pražských peněz, částečně z peněz letiště, na železnici přispějí ještě ČD/SŽDC a Středočeský kraj. Navíc železnice v úseku Hostivice - Kladno provzuje krom ztrátové osobní dopravy také ziskovou dopravu nákladní, čímž se snižují náklady na provoz, zatímco metro bude provozovat jen tu osobní dopravu.

Když Vám tak vadí to, že železnice nebude sloužit Praze 6, proč se nesnažíte najít cestu, jak to změnit? Trasování, zastávky, jízdní řád .... Takhle to vypadá, že Vám jen vadí, že by železnice přes Prahu 6 mohla sloužit i někomu jinému, než Vám .... Pokud jde o opačný argument na mě - proč nehledám cestu, jak "přinutit" metro ke službě pro Kladensko a Hostivcko - tak Vám rovnou odpovídám: Stavba a provoz metra je pro daný počet lidí v daném regionu zcela neefektivní. Vlastní stavba je nákladná, mimo město je metro pomalé a tudíž neschopné konkurovat autobusům a autům, takže by se nepodařilo omezit dopravu po Evropské, v metru na delší vzdálenosti kulhá kultura cestování ...

Jinak za předpokladu, že by Praha měla dost peněz, by bylo optimální postavit metro na letiště a dále na Zličín a zároveň železnici s tím, že u letiště by byl přestupní bod pro ty, kteří by jeli na směrem na Zličín, v Dejvicích/Hradčanská pro ty, kteří by přestupovali na metro A a TRAM, v Bubnech/Vltavské pro přestup na metro C a TRAM (společně s tratí Praha - Kralupy - Děčín) a na Masaryčce/Nám. Republiky pro přestup na metro B a pěší přístup do centra.

Za současného stavu si ale myslím, že železnice při nižších nákladech prospěje většímu počtu lidí, což by podle mého měla být obecně snaha při uvolňování peněz z veřejných rozpočtů.

Přeji hezký den
Tomáš

Re: Evě
Autor: PH (IP zapsáno)
Datum: 04.01.2004 15:36

Měl bych takový návrh. Vycházím z toho "metra na povrchu". To je moc dobrý nápad. Takže bych navrhoval novou trasu metra E, která povede v podstatě po povrchu celá, a bude mít následující stanice: Masarykovo nádraží - Bubny/Vltavská - Výstaviště - Hradčanská (tam, kvůli Stromovce, povede kousek v tunelu) - Ořechovka - Nádraží Veleslavín - Liboc - Dlouhá Míle - Letiště. V budoucnosti možnost prodloužení do Kladna i třeba do Stochova. Protože povede na povrchu, budou se muset vymyslet nějaké nové vlaky. Je někdo proti?

Re: Evě
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 05.01.2004 20:09

Pane PH, mohl byste se psát jinak než PH, aby jste se odlišil ode mne?

Co takhle tramvaj do Kladna
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2004 18:55

Pokud jde o dopravu na letiště a do Kladna tak vyhovět všem se asi nikdy nepovede. Zde by asi bylo vhodné spojení více variant. Zde uvádím svůj osobní návrh:

Co nejdříve prodloužit tramvajovou trať z Divoké Šárky do centra Kladna se zázemím v Pražské vozovně, průjezd tramvaje Kladnem po současné trase autobusu č. 33 by byl dle mého názoru řešitelný bez větších problémů.

Tramvaj by umožnila přímé spojení center obou měst a při využití metra i velmi rychlé spojení, z centra Prahy do centra Kladna za cca 45 - 60 min.

Provozovat denní i noční spojení s intervaly max. 5 minut ve špičce, 15 minut mimo špičku a 1 hodinu v nočním provozu.

Na celý provoz by bylo potřeba odhadem 10 - 15 dvouvozových tramvají.

Trať dvoukolejná, 3 km po Praze Vlastinou ulicí kde se pokud vím již plánuje, 11 km z větší části podél současné vlakové trati Praha Ruzyně - Unhošť s možností přestupu (nezastavěné rovné území) kde by se oddělila a 6 km Kladnem - téměř vše je dnes čtyřproudá komunikace procházející větší částí města, kolem obchodních center, vlakového nádraží a uvažovaného autobusového nádraží. Pro cca 1/2 obyvatel Kladna by se nacházela zastávky tramvaje max. do 1 km od bydliště!

Tím by se téměř úplně omezila autobusová a určitě i z velké části automobilová dopravy na dnes již přetížené Evropské ulici a všech dalších komunikací které jsou používány pro jízdu mezi oběma městy.

Také by tím vznikla ekologická páteřní linka Kladenské městské dopravy!

Vybudovat autobusové nádraží v Kladně u vlakovým nádraží kde je či bylo navrhováno.

Přičlenit Kladenskou městskou dopravu k Pražské pro využívaní stejných jízdenek a průkazek.

Zmodernizovat a elektrifikovat tratě či používat moderní dieselové vlakové jednotky, v případě potřeby zahloubit a ponechat jednokolejné:

Praha Masarykovo nádraží – Kladno s odbočkou na Dlouhou Míly. Přiblížit vlaková nádraží Dejvice a Bubny ke stanicím metra. Využívat pro dálkovou dopravu ČD, dopravu z obcí ležících na trati a jako zálohu dopravy na Letiště.

Praha Hlavní nádraží – Praha Smíchov (ne severní) - Hostivice s odbočkou na Dlouhou Míly pro kyvadlovou dopravu Hlaví nádraží - letiště a dálkovou dopravu ČD.

Obě tratě by bylo možné také používat pro lehkou nákladní dopravu na a z letiště a ostatních vleček podél trati.

Vybudovat metro z Dejvické na letiště Ruzyně. V úseku Dlouhá Míle umožnit používání jak pro metro tak pro kyvadlovou dopravu z hlavního nádraží a zálohu z Masarykova nádraží a také případnou lehkou nákladní dopravu.

V zastávce Dlouhá míle vybudovat přestup – metro, tramvaj, autobusy, vlaky a rozsáhlá parkoviště pro auta.

Co vy na to? Mě osobně by se to velice líbilo.

Co takhle tramvaj do Kladna
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 25.01.2004 22:23

Přibližná ukázka jak by případná tramvaj do Kladna mohla vypadat.
Není sice tak rychlá jako autobus ale zase není závislá na silničních zácpách a vrtoších počasí. Nevyžaduje také žádné přestupy a spadala by do tarifu PID.
V případě metra na letiště by se s přestupem na Dlouhé míly ještě zkrátil čas cestování.

Současná cestovní doba Praha Masarykovo nádraží – Dejvická – Kladno náměstí Svobody: 60 – 70 minut s jedním přestupem (tram a bus).
Teoreticky tramvají bez přestupu: 67 minut.

Zastávka Vzdálenost Čas

Dejvická 0,00 Km 0:00
Thákulova 1,20 Km 0:01
Hadovka 0,50 Km 0:03
Bořislavka 1,30 Km 0:04
Horoměřická 1,70 Km 0:05
Sídliště Červený vrch 2,00 Km 0:06
Červený vrch 2,10 Km 0:08
Nádraží Veleslavín 2,40 Km 0:09
Nad Džbánem 2,50 Km 0:10
Vozovna Vokovice 2,70 Km 0:11
Divoká Šárka 3,00 Km 0:12
Vlastina 0,70 Km 0:13
Sídliště na Dědině 1,20 Km 0:15
Dlouhá míle 2,00 Km 0:16
Na Dlouhé míly 2,50 Km 0:17
Hostivice 6,00 Km 0:20
Jeneč 9,30 Km 0:24
Pavlov 12,50 Km 0:28
Malé přítočno 15,00 Km 0:31
Velké přítočno 16,50 Km 0:33
Kladno průmyslová zóna 17,10 Km 0:34
Růžové pole 18,00 Km 0:35
Americká 18,50 Km 0:36
Tesco 18,90 Km 0:37
U nádraží 19,20 Km 0:38
U Hvězdy 19,70 Km 0:40
J. Kociána 20,00 Km 0:41
Sítná 20,40 Km 0:43
Gymnázium 21,30 Km 0:45
Náměstí Svobody 21,80 Km 0:47
U nemocnice 22,10 Km 0:48
Žel.zastávka město 22,40 Km 0:49
Rozdělov vítězná 23,10 Km 0:50
Rozdělov u kostela 23,40 Km 0:51
Rozdělov 24,00 Km 0:52

Co tomu říkate - je to dobrý či špatný nápad?

Re: Co takhle tramvaj do Kladna
Autor: Tocháček (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 11:15

Na první pohled to vypadá jako šílený nápad. Na druhou stranu existují příklady, že něco podobného provozovat lze, a to s velkým úspěchem (např. Liberec - Jablonec; Košice atd.).

Re: Co takhle tramvaj do Kladna
Autor: Aleš Lieskovský (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 12:08

Tramvaj není technicky vhodná pro dálkovou dopravu, což Praha - Kladno z tohoto pohledu je. Např. napájení 600 V je zcela nevhodné, protože potřebuje měnírny zhruba co 4 - 5 km (železnice to zvládne s jednou měnírnou a daleko menšími ztrátami v rozvodu energie).
Jinak trochu počítejte: pokud chcete interval 5 minut, tak potřebujete 24 souprav a nikoliv Vámi navrhovaných 10 - 15 (1 oběh "z Prahy do Prahy" trvá zhruba 2 hodiny, 2 hodiny děleno 5 minutami dá 24 souprav).

Mimochodem - "Na míli" se píše měkké "i", míle bez míle jako nůše bez nůše :-))

Re: Co takhle tramvaj do Kladna
Autor: R.Š. (IP zapsáno)
Datum: 26.01.2004 21:56

Jako železničář bych byl pro vlak ale jako osoba denně cestující mezi Kladnem a Prahou preferuji přímé spojení: metro, tramvaj nebo autobus.
V Kladně je nádraží na asi nejméně vhodném místě a pro naprostou většinu obyvatel je potřeba ještě nějaká doprava od nádraží k domu. Ta zatím bohužel není - je sice něco ale nijak nenavazuje na vlaky a do některých míst ještě přestup. Z vlakového nádraží na autobusové je také problém se dostat. To vše trvá někdy i déle než jízda autobusu z Dejvické či Hradčanské až do Kladna. Autobus projíždí městem tak ideálně že skoro každý to domů od zastávky dojde a již nemusí dále přestupovat.
Rychlodráha v původním návrhu nabízí jen spojení centra a okraje Prahy s okrajem Kladna a neřeší další přestupy v Kladně.
Rychlodráha v novém pojetí (MF Dnes 24.1.2004) spojuje jen okraje obou měst a přidává další zbytečný přestup – z letiště to trvá autobusem do Kladna cca 10 minut na začátek a 20 minut do centra. Rychlodráha by za stejnou dobu dojela jen na Okraj Kladna a co pak dál?
Autobus z Dejvické, Hradčanské a Zličína je nejrychlejší a doveze až k domu. Je také zároveň neekologický, podléhá zácpám na silnicích, rozmarům počasí a není ani příliš bezpečný.
Metro se do Kladna asi nikdy nepostaví tak zbývá jen tramvaj.
Tramvaj dokáže odvést z centra do centra za poměrně slušnou dobu a v pohodlí bez přestupů které degradují i jinak rychlejší dopravní prostředky. Dokázala by obsloužit i letiště a to oboje za pár let a na jako metro za 10 či 25 let. V Kladně by tramvaj mohla sloužit jako páteřní linka MHD a bez potřeby vozovny – ta by stačila některá z Pražských.

Pro Aleš Lieskovský:
S připomínkou 24 souprav samozřejmě souhlasím – to byl původní počet pro úsek Šárka – začátek Kladna který jsem zapomněl přepočítat na celou trasu.
Problém s napájením beru jako technicky řešitelný – výhody spojení by to jistě vynahradily. Jedná se jen o cca 14 Km mimo město a maximálně 4 km mezi obcemi.
Jinak pro mne jed důležitý obsah toho co píšu či čtu a ne úprava, gramatika a podobně.

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4721,4834,page=2 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz