Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Metro? Vlak? Priority!
Autor: Zdenek (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2003 15:09

Damy a panove, pozorne jsem si precetl snad vsechny prispevky, vcetne tech, ktere se zabyvaji poctem vozu u jednotlivych vlaku. Zadny z Vasich prispevku se vsak netyka vize delsi nez 10-15let. Otazkou tedy neni co pojede, ale co se da dal vetvit a rozvijet. Bezesporu je to metro, ale jake metro? To kterym jezdime 30 let? asi tezko, ze :-). Zauvazoval nekdo z investoru, ci radnice s tim, co je jinde bezne a nase soupravy to jiz tez umi, totiz - vyvest metro na povrch bez tech "krasnych" tubusu na trase B - proste z nej udelat na periferii rychlodrahu s krytym nastupistem a dovest ho az do Kladna, Hostivic atd. spojeni v nizsich intervalech v oblasti huste zastavby a letiste a dal dle potreby (ta ale zrejme bude vzrustat), pripravit spadove stanice v oblastech budouci zastavby. Ceho tim docilime? Napojeni na stred mesta, spojeni s letistem, kapacitu pro Kladno, ale i rozvoj jednotlivych lokalit v okoli stanic (maloobchodni prodej a sluzby, dopravni infrastruktura atd.) A kudy by to melo jezdit a jak? Tezko pod ci nad Evropskou ulici - jeden odstrel krytu CO by asi zlikvidoval polovinu sidliste Cerveny vrch - takze treba v trase dnesni tramvaje na zapustenem telese (designeri by jiste vyresili ohrazeni) Prechody a prejezdy - napajeci koleji nevadi, anzto souprava je dostatecne dlouha nebo v kritickych mistech preci jen povrchove zapustit (bez vestibulu) a za Cervenym vrchem je vpravo i vlevo mista dost. a co treba napojeni na zeleznicni trat pres Ruzyn a dal smer Kladno via Letiste... mohl bych psat dal. Videl jsem variant mnoho v celem svete. Nikde vsak tak dlouhou a neplodnou diskuzi k necemu, co melo byt v provozu jiz alespon 10 let.
Jsem zvedav, zda se doziju prvni jizdy "po kolejich" na letiste do duchodu - je mi uz 40let.

Re: Metro? Vlak? Priority!
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2003 18:31

Proč stále Kladno?
Já chci prodloužit "Béčko" do Poděbrad!!!

Re: Metro? Vlak? Priority!
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2003 20:31

Zní to na první pohled zajímavě, ale máte nějakou představu, jak vyřešit napájení el. proudem? Současné metro nemůže vést bez ochranných tubusů, jinak by to bylo koledování o "smrťáky". Taky mi není jasné, jak by vypadal paralelní provoz "rychlíků" a "couráků". Obávám se, že Pražské metro lze zásadněji změnit jen za značných investic, které by se moc nerentovaly.

Re: Metro? Vlak? Priority!
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 07.12.2003 20:54

Proč Kladno? Má asi 70 tisíc obyvatel a vzdálenost středů měst je asi 30 km. Jiná města v Čechách jsou buď několikrát menší, nebo několikrát dále.

Re: Rychlodráha do Kolína
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 08.12.2003 00:18

Proč na východ? Přímo na Poděbrady asi ne, ale co takhle Kolín? Kolín je od východní hranice Prahy vzdálen pouhých 33 km, v blízkosti Kolína leží turisticky velmi atraktivní Kutná Hora (vyhledávaná cizinci), dá se předpokládat, že by rychlého spojení Praha-Český Brod-Kolín využívali i Nymburčané (přes Český Brod) - občané Poděbrad (přes Kolín) asi také.... A trať je poměrně v pořádku, investice by asi nemusely být tak vysoké.
A dohromady to máme určitě mnohem víc obyvatel než Kladno. Pokud tam takové spojení bude, dá se předpokládat, že se města budou rychle rozvíjet a mohou mít zanedlouho ještě mnohem více obyvatel než teď. Taková rychlodráha směrem na východ by mi připadala stokrát smysluplnější. Dává mnohem lepší předpoklady dalšího rozvoje. A vzhledem k rozložení počtu přijíždějících do Prahy z východu a ze západu je nabíledni, že by to byly mnohem lépe vynaložené peníze než ve směru na Kladno.

Re: Rychlodráha do Kolína
Autor: Ondřej Wagner (IP zapsáno)
Datum: 08.12.2003 08:22

Vážení spoluobčané,
myslím, že by bylo vhodné trochu racionálně uvažovat. Metro je u nás přizpůsobeno jízdě v tunelech, ať už se jedná o způsob napájení, výšku podlahy, tvar apod. a bylo by prospěšné je jen ojediněle vytáhnout na povrch. Problémem všech nadzemních meter je křižování s ostatními komunikacemi, proto také často vedou nad zemí (Paříž, Moskva, Berlín). Je málokde jsou vedeny v některých úsecích povrchově (Budapešť). Pro předměstskou dopravu je ideální železnice, která je na ni přizpůsobena. Pokud se týká spojení Prahy s Kolínem, zde je jak známo vybudován rychlostní koridor a Kolíňáci mají jedno z nejlepších spojení s Prahou. Pokud se týká Kutné Hory, myslím, že zde by potřebovala vyřešit úvrať na trati Kutná Hora - Zruč nad Sázavou a elektrizovat úsek Kutná Hora - Kutná Hora město. Potom by bylo možné osobní vlaky jedoucí z Prahy protáhnout z Kolína až do stanice Kutná Hora město.

Re: Rychlodráha do Kolína
Autor: Aleš Liesk. (IP zapsáno)
Datum: 08.12.2003 10:32

Souhlasím plně s p. Wagnerem.
Metro je pro delší tratě absolutně technicky nevhodné. Současné soupravy jsou i nevhodné pro povrchový provoz. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že z depa příjemně vytopená souprava se v zimních dnech stane lednicí během NĚKOLIKA DESÍTEK sekund. O sněžení uvnitř vozu (za zcela slunečného a jasného dne) nemluvě.

Bohužel blbé řeči pan Winklera se do paměti otisknou více než se otiskly poznatky z fyziky :-(

Re: Rychlodráha do Kolína
Autor: Dojíždějící z Kladna (IP zapsáno)
Datum: 08.12.2003 10:47

Proč Kladno???
To snad musí být každému racionálně uvažujícímu člověku jasné! Bohužel ne asi paní Evě, která zde stále slepě prosazuje metro na letiště.
Nechci se opakovat a opakovat některé informace od ostatních, ale nedá mi to, abych nenapsal znovu důvod pro rekonstrukci trati Praha-Kladno.
Kladno je spojeno s Prahou jednokolejnou neelektrifikovanou málo propustnou tratí. Navdory své velikosti, blízkosti Prahy a tudíž silným přepravním proudům. Dnes však díky absolutně nekonkurenceschopné železnici jsou realizované převážně autobusy a auty. Podstatně menší města v okolí Prahy (Lysá nad Labem, Nymburk, Poděbrady, Český Brod, Kolín, Kralupy nad Vltavou, Benešov, Beroun atd. atd.) mají kapacitní železniční spojení s Prahou, které bylo modernizováno nebo se bude modernizovat. Příměstská doprava je proto z těchto lokalit patřičně využívána.
Modernizovaná trať by měla sloužit k rychlému spojení do centra Prahy hlavně cestujícím z Kladna a okolí, sídel podél trati, letiště a dále jako možnou alternativu (metro,tramvaje,autobusy) dopravy obyvatel Prahy 6 a 7.
Připadá mi od některých obyvalel Prahy 6 a hlavně od zmiňovaného sdružení velmi sobecké, že kvůli prosazení metra blokují rekonstrukci tratě. Vymýšlejí si různé tunelové varianty, které by rekonstrukci značně zdražily a cena by se tak zvyšovala na úroveň metra.

Dojíždějícímu z Kladna
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 08.12.2003 22:39

Pane Dojíždějící z Kladna,
mějme následující modelovou situaci:
Obyvatelé Stochova (nebo jiné obce v okolí) se rozhodnou, že chtějí mít rychlodráhu (nebo jiné superrychlé spojení) do Kladna, která bude sloužit pouze jim a nebude moci být využita pro pohodlnou městkou dopravu obyvatel Kladna. Prosím, odpovězte mi: jako občan Kladna se tedy ihned disciplinovaně zřeknete jiných důležitých záležitostí Vašeho města, které jsou pro Vás stokrát přitažlivější (například posílení kladenské MHD či rekonstrukce nějaké stavby ve veřejném zájmu, atd.), polknete naprázdno a budete souhlasit s něčím, co Vaše priority oddálí třebas i o desítky let....? Právě toto v bleděmodrém totiž chcete po obyvatelích Prahy a ještě více po obyvatelích Prahy 6 a divíte se, že neskáčou nadšením, dokonce je obviňujete ze sobectví.. Jakým právem? Váš přístup není sobecký? Spíš si dovedu představit, že obyvatelé zmíněného Stochova (z výše uvedeného příkladu) s tím nápadem budou mít u obyvatel Kladna velkou smůlu, než opak.
Obyvatelé Prahy 6 mají přinejmenším stejnou cenu jako obyvatelé Kladna. Ačkoli si to patrně dobře neuvědomujete, oni jsou také dojíždějící, i když třeba jen v rámci města - a je to často dojíždění mnohem strastiplnější, než z Kladna do Prahy.. A je jich mnohem, mnohem více než cestujících z Kladna. V rámci Prahy totiž dojíždí skoro každý. Obyvatelé Prahy chtějí slušně, rychle a pohodlně cestovat. Dovolte jim, prosím, aby mohli být svéprávní a řekli si sami, čím chtějí cestovat. Za sebe říkám, že já metrem, neboť pro mne představuje vrcholnou formu MHD.

Re: Metro? Vlak? Priority!
Autor: Dojíždějící z Kladna (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2003 10:08

Vážená paní Evo,
Vámi uvedená modelová situace sice poněkud kulhá, protože Stochov-Kladno x Kladno-Praha nejde jednoduše srovnávat z hlediska přepravních proudů, ale odpovím Vám následující: jako obyvatel Kladna nevidím jediný důvod pro blokování modernizace příměstské dopravy do Kladna. Nejsem přece takový sobec, abych blokoval něco, co třeba nikdy v životě nevyužiji.
Opakuji, že jsem příznivec metra (denně jezdím) jakožto moderního, kapacitního a rychlého MĚSTSKÉHO dopravního prostředku a jeho dalšího rozšiřování. Rozšiřování metra je dáno prioritami města (analýza součašných a odhad budoucích přepravních proudů) a stavem městské a státní pokladny. V okamžiku, kdy dostane prioritu prodloužení metra z Dejvické, bude prodlouženo (můj názor - Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny, možná dále). Budování metra stojí značné prostředky, takže se rozšiřování provádí přednostně do míst z větší poptákou cestujcích. Místa z meší poptávkou efektivněji obslouží tramvaje případně autobusy. Praha ani stát není tak bohatý, aby hned začal současně rozšiřovat a budovat nové trasy.
... a pro připomenutí: ze srovnávací studie "rychlodráhy" a metra pro obsluhu letiště vyšla jednoznačně vítězně "rychlodráha". Metro na letiště je zbytečně drahý "špás".
... a dále pro připomenutí: tzv. "rychlodráha" není nějaké nové megalomanské "monstrum", ale jen a pouze modernizace (zdvojkolejnění, elektrifikace, drobná změna trasování) cca 130 let EXISTUJÍCÍ tratě.
Proto musím zopakovat: blokování modernizace trati obyvateli Prahy 6 (EIA) je obyčené sobectví, něco ve smyslu: "když nemůžeme mít metro, letiště a Kladno ať má horší spojení". Tímto postojem se stejně prodloužení metra neurychlí, pouze se v obsluze Kladna a letiště zakonzervuje současný stav: auta, autobusy, přeplněná Evropská a stanice Dejvická, příměstské dopravě nevyhovující železnice. Naprosto v souladu s evropským trendem dopravy.
PĚKNĚ DĚKUJU.

Re: Evě
Autor: TomášK (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2003 10:30

Vážená,
pletete si pojmy a dojmy. Vysvětlete mi, oč méně může sloužit občanům Prahy 6 vlak, než metro. Jsem si jist, že drtivá většina ze zastánců metra ani neví, čím se od vlaku liší.
Kdybyste se oprostila od nenávisti k železnici a sebestřednosti občana Prahy 6, zjistila byste, že nástup do vlaku se nikterak neodlišuje od nástupu do metra, označení jízdenky PID je rovněž zcela stejné a kam jede souprava dál po Vašem vystoupení Vám může být v podstatě jedno.
K porovnávání obtížnosti cestování - vím, že občané Prahy dojíždí za prací, školou a zábavou mnohdy na druhý konec města, nedělejte si však iluze o tom, že občané Kladna pracují do 100 metrů od kulaťáku. Také dojíždějí do různých částí Prahy, takže k cestovním strastem běžného Pražana jim přibývá ještě cesta z Kladna do Prahy.
Na Kladně žije 70 000 lidí, což třikrát převyšuje počet lidí, kvůli nimž stavěla Praha tramvajovou trať na Barrandov!!
Idea o vytažení současného metra na povrch kdesi za letištěm a jeho zavedení na Kladno je podle mého lichá, železnice mimo Prahu je rychlejší než metro, umožňuje i nákladní přepravu, která v této relaci stále ještě existuje, má pro povrchové trasování vhodnější způsob napájení, v případě potíží a mimořádností umožňuje variantní odklony a výluky, vozbu v motorové trakci, .... A ne že se celý systém zhroutí jako metro po povodni.
Mimochodem, když jsem tak loni pročítal nadávky na cestování našlapanýma X-A, tak jsem měl pocit, že by i občané Prahy 6 uvítali nějaké variantní kapacitní spojení s centrem města ....
K Vašemu příkladu se Stochovem - rekonstrukce traťového úseku Stochov - Kladno by prospěla nejen obyvatelům Stochova, ale i obyvatelům Kladna. V okolí tohoto úseku jsou významné příměstské rekreační oblasti, kam se za relaxací vydává dnes a denně mnoho Kladeňáků. (Turistika, cykloturistika, běžky, houbaření, Lány, ... Na Stochově je také kino, které je bez auta nepříliš komfortně přístupné ...
Když už píšete o svéprávnosti a možnosti volby způsobu cestování, vezměmež to prosím oboustraně, i jiní chtějí cestovat slušně, rychle a levně a ne dlouho v nacpaných autobusech a draho.
Rekonstrukce železnice občanům Prahy 6 nic nebere, naopak jim přidává kapacitní spojení s centrem města, řekl bych, že i poněkud komfortnější, než našlapané metro A, jehož kapacita se protažením kamkoliv už nezvýší.
Přeji hezký den
Tomáš

Re: Proč Kladno
Autor: TomášK (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2003 10:46

Evo,
Kolínsko a Nymbursko je spojeno s Prahou jednak koridorovou tratí, kde i osobní vlaky jezdí 100 km/h a od novéjo jízdního řádu i více a dále dvoukolejnou elektrifikovanou tratí Kolín - Nymburk - Lysá nad Labem - Praha.
Kladno je s Prahou spojeno neelektrifikovanou jednokolejkou bez adekvátního zabezpečovacího zařízení a vozového parku.
Pojem rychlodráha je zcela mimo mísu, nikdo nechce Šinkanzen, vše se točí kolem rekonstrukce Buštěhradské dráhy na stav zhruba odpovídající trati Praha - Kolín.
Tomáš

Re: Proč Kladno
Autor: Ing. Jiří Čapek (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2003 13:25

Ale u moci jsou lidé, kteří jsou principiální odpůrci jakékoli veřejné kolejové dopravy (i když navenek možná hlásají její podporu, aby se neřeklo). Totiž automobilisté. Takže tipuji, že dříve bude postavený chybějící úsek dálnice na území okresu Praha-západ a podstatná část Břevnovské radiály, než že by byla modernizována žel. trať Praha - Kladno.
Mimochodem, dovedete si představit tu hrůzu, kdyby z žst. Kladno po trase bývalé serpentinovité vlečky železáren až prakticky do centra Kladna zajížděla (po vzoru německého Karlsruhe či Zwickau) nějaká moderní "vlakotramvaj" ? To automobilistická lobby nesmí nikdy dopustit !

Re: Proč Kladno
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2003 00:04

Pane Tomáši,

- vlak znamená pro řadu cestujících jeden zbytečný přestup v porovnání s metrem,, dále mnohem menší využitelnost pro občany Prahy 6 , dále delší trasu pro všechny cestující na letiště, atd, atd. atd (už jsem to psala mockrát - viz dřívější diskuse).

- Napsal jste, že jste si jist, že drtivá většina ze zastánců metra ani neví, čím se od vlaku liší. ... Radím Vám - využijte toho, začněte to lidem vysvětlovat. My na Praze 6 už dlouho čekáme, aby nás konečně někdo poučil. To víte, metro končí až na Vítězném náměstí a většina obyvatel ho tedy nevidí tak často, jak by chtěla. Ale naštěstí máme Vás.

- Nenávisti k železnici netrpím. Nepocházím z Prahy, dojížděla jsem vlakem do Prahy několik let. Z předchozí věty vyplývá, že tudíž netrpím ani sebestředností občana Prahy 6. Potěší-li Vás to, pocházím z malé obce.

- Nejde mi o nástup do vlaku ani o označení jízdenky. To nejpodstatnější Vám totiž uniká: Aby Pražané vůbec mohli nastoupit a označit si jízdenku, musí se nejprve k rychlodráze nějak dostat. Doufám, že chápete, že toto je klíčové. Mám-li se deset či patnáct minut dopravovat ke stanici umístěné v nejméně osídlených částech Prahy 6 (podívejte se pozorně, kudy vede trasa rychlodráhy!!!), pak odčekat interval, který bude delší než u metra (jak už bylo řečeno dříve, ve dvouminutových intervalech určitě rychlodráhajezdit nebude), pak bude následovat jízda - opět o nějakou tu minutu delší než čas, za jaký by trasu zdolalo metro.... A to nebude jen ztráta jednoho dne, ale týdnů měsíců, desítek let,.. Jde o obrovskou horu zbytečně ztraceného času.

- Kde všude v Praze pracují obyvatelé Kladna, je mi opravdu jedno, je to jejich věc. Vám by také bylo jedno, kdybych já denně dojížděla třeba do Stochova. Obyvatelé Prahy 6 opravdu nemohou brát na sebe všechny strasti několika tisíc Kladeňáků, kteří se rozhodli dojíždět do Prahy - mají svých starostí dost. Já bych dojíždějícím poradila, aby raději dělali všechno pro to, aby dojíždět nemuseli, třeba rozjeli vlastní podnikání v Kladně a zaměstnali tak třeba i několik dalších lidí. Kladnu - jako každému jinému městu - takový přístup lépe prospěje, než hořekování, že jim obyvatelé Prahy 6 nechtějí zařídit super dopravu.

- Nezlobte se, ale Vaší větou o tom, že tramvajová trať na Barrandov se stavěla kvůli třikrát menšímu počtu lidí než kolik je obyvatel Kladna sem na tyto stránky dýchl minulý režim, kdy všichni museli stát v pozoru před komunisty z Kladna. Nespletl jste si dobu? Takže Vy myslíte, že obyvatelé sídliště Barrandov mělo s tramvají počkat, , srazit patky a vláčet se po Praze stejně nepohodlně dál. Ušetřené peníze by se podle Vás měly věnovat několika tisícům Kladeňáků pro vyřešení jejich spokojeného a rychlého cestování do centra Prahy? To opravdu myslíte vážně? Jak by snášelo Kladno, kdyby se mu obyvatelé jiného města snažili předepisovat, že má dělat to či ono?

- Metro a povodeň - to je opravdu třeba stále rozebírat. Za sto let se nám to bude hodit.
Za třicet let selhalo metro jednou. Selhání vlaků je mnohem, mnohem častější.

- Neberu Vám Vaši železnici, přeji Vám ji. Vy nám zase na oplátku přejte metro.

- Příklad se Stochovem jste špatně pochopil - nevybrala jsem Stochov z toho důvodu, že by mi připadalo absurdní do těch míst zdokonalovat dopravu a věřím Vám, že je to přitažlivá obec. Volila jsem ho jako analogii k příkladu Kladno - Praha, t.j. zájmy nepatrné menšiny vůči obrovské většině (nepředpokládám, že by do Stochova jezdilo tolik Kladeňáků jako Stochováků do Kladna). Dovoluji si odhadnout, že by toto v Kladně neprošlo, proč chcete, aby něco podobného "prošlo" Kladeňákům ve vztahu k Praze a její dopravě?

- Rekonstrukce železnice občanům Prahy 6 opravdu nic nevezme, protože pro ně nemá význam. Proto ji vnímají jako záležitost kladenských občanů. Občané Prahy 6 si nevymýšlejí žádné extrabuřty, když chtějí metro, chtějí totiž jen to, co mají občané v jiných částech Prahy už dávno. To, jestli bude či nebude metro "našlapané", nechte prosím na nás, zda to tak chceme či ne.

Tak už to na světě chodí - jsou velká města a menší města - každé z nich má své výhody a nevýhody. V menším městě je vše přehledné, svým způsobem je tam život možná trošku pohodlnější. V Praze je větší chaos, hluk a blázinec, ale zase je tam trochu rozvinutější MHD. Vy byste chtěl všechno: výhody malého města i velkoměsta.
Nic proti tomu, ale nemůžete je chtít na úkor druhých.

Re: Proč Kladno
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 10.12.2003 08:05

Kdo by vlastně hradil rekonstrukci železniční tratě a kdo výstavbu prodloužení metra ?

Re: Proč Kladno
Autor: Miroslav Penc (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2003 19:30

Není to stoprocentně, ale podle dosavadních zvyklostí a nových možností by rekonstrukci železniční tratě finančně pokryly zčásti České dráhy, Česká správa letišť, Středočeský kraj, určitě by získali regionální podporu z fondů Evropské unie (teoreticky může jít až o 80 % nákladů stavby - ovšem jen na trať do Kladna - ne na odbočku na letiště!) a možná nějaký příspěvek ze státního rozpočtu.
Výstavbu prodloužení metra by hradilo město Praha, asi by byla donucena přispět Česká správa letišť (tady pro změnu asi jen na úsek Dlouhá míle - letiště) a lze předpokládat příspěvek ze státního rozpočtu.

Re: Proč Kladno
Autor: Miroslav Penc (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2003 19:58

Paní Evo,
vaše přírovnání Nové Strašecí - Kladno se mi moc líbí. Zkusím ho trochu rozvést:
Nové Strašecí pro velkou nezaměstnanost a špatné dopravní spojení do Kladna, kam dojíždí většina jeho práceschopného obyvatelstva, rozhodne zmodernizovat trať do Kladna. Protože trať je již tak zastaralá a v tak dezolátním stavu, že obtěžuje Kladeňáky hlukem a zplodinami z motorových lokomotiv, a zároveň Kladenští trpí autobusy, které do tohoto města po jeho hlavní třídě dopravují velké množství Novostrašecích, jevilo se to jako rozumné řešení. Avšak našla se skupina obyvatel, která celou rekonstrukci tratě prohlásila téměř za zločin a zahájila kampaň Chceme trolejbusy a ne modernizaci železniční tratě. Naplánovali si totiž stavbu nové trolejbusové tratě do Kamenných Žehrovic k velkému zábavnímu parku. Jenže začali se bát, že když bude do Kamenných Žehrovic vedena také zmodernizovaná trať, bude vypadat jejich trolejbusová linka jako nadbytečná stavba. Jak z toho ven? Zástavba sice končí v Rozdělově, a tak by mohl trolejbus končit už tam, ale zdálo se jim, že by to tak nebylo ono, protože by někteří (pravda, více z nich) museli při cestě do Žehrovic přestupovat na vlak. Trochu pozapomněli na to, že trolejbusy stejně nejdřív povedou do Sítné, Kročehlav i jinam, a trať na Kamenné Žehrovice se začne stavět nejdříve za dvacet let. Zatímco už mohla zrekonstruovaná železniční trať být a autobusy i mnoho aut ze Strašecího by přestalo jezdit skrz město (nakonec Kladenští by tuto rekonstrukci stejně neplatili a cestující do zábavního parku by měli jízdné zahrnuto již v ceně vstupenky), zastánci trolejbusu blokovali opravu a snažili se na svou stranu získat několik domkařů, jimž by se rozšířená trať zčásti zakousla do jejich pozemků.
Tak, a teď si za Kladno dosaďte Prahu 6, za Nové Strašecí zase Kladno, za trolejbusy metro, za zábavní park letiště, a tak dále...

Re: Proč Kladno
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2003 22:37

Paní Evě: Co "rychlodráha" přinese Praze 6?

1) Určitě omezení autobusové dopravy po Evropské. Drobný příklad: nyní každý pracovní den mezi 5.-9. hodinou ráno projede Evropskou asi 60 (většinou plně vytížených) autobusů od Kladna, t.j. asi 15 za hodinu, t.j. v průměrném intervalu 4 minuty! Jinak tyto autobusy jezdí pochopitelně po celý den, i když o trochu méně často. Na této trase jezdí autobusy 4 konkurujících si firem, což je v regionální dopravě český unikát.
2) Podstatné snížení exhalací vlaků na trati Praha-Kladno, neboť motorové vlaky by na elektrifikované trati jezdily jen v malé míře.
3) Přímé rychlé a pohodlné spojení Veleslavín-Hradčanská-Vltavská-Masarykovo nádraží.
4) Rychlé spojení na letiště v dohledné době.
A to vše nejspíš bez jakékoli investice města Prahy.

Panu TomášiK: Co "rychlodráha" nepřinese Praze 6?

Pro většinu obyvatel Prahy 6 "rychlodráha" nepřinese vůbec žádné zlepšení dopravy do centra Prahy, neboť vlaková trať leží mimo nejvíce obydlené části, a docházková vzdálenost na nádraží je hodně dlouhá. Že by "rychlodráha" mohla být náhradou za metro je naprostý nesmysl.

Re: Proč Kladno
Autor: xxy (IP zapsáno)
Datum: 11.12.2003 23:38

Možná že by pro začátek stačilo protáhnout tramvaj na letiště. Bylo by to technicky možné ?

Re: Proč na letiště raději metrem
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2003 00:41

Pane Petře Holý,

souhlasím s Vámi, že kladenské autobusy na Evropské = hrůza. Podstatně méně jsem však přesvědčena o tom, že lékem na ně bude jedině rychlodráha - myslím, že jejich "odpadnutí" je zrovna tak možné, bude-li existovat možnost přestupu na jakýkoli rychlý prostředek. Vede mne k tomu fakt, že řada cestujících z Kladna se po výstupu z autobusu ještě dále dopravuje po Praze a je malá pravděpodobnost, že by se většině cestujících hodil další přestup pouze ze stanic rychlodráhy. Pro metro hovoří také i velmi správný postřeh paní Černé (v minulé diskusi), která připomenula, že pražské letiště leží (na rozdíl od jiných letišť) velmi blízko centra a dá se očekávat, že se Praha bude v západním a severozápadním směru rozrůstat. Metro by se tudíž letišti nemělo vyhýbat, neboť má plnit hlavně funkci rychlého propojení všech městských částí. Nepovede-li metro směrem na letiště, vznikne v této části Prahy jakěsi "hluché" místo bez možnosti dalšího rozvoje a velmi špatně dostupné pro ostatní obyvatele.

Domnívám se, že množství autobusů na Evropské je zřejmě přímo úměrné štědrým dotacím věnovaným dopravcům. Moc by mne to zajímalo, ví někdo, zda a jak jsou autobusy do Kladna dotovány?

Re: Proč na letiště raději metrem
Autor: Ondřej Wagner (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2003 08:28

Vážení diskutující,
osobně si nemyslím, že se Praha bude příliš rozrůstat západním nebo severozápadním směrem. V západním směru je na překážku letiště a jeho přistávací a odletové dráhy, v severozápadním směru je to jednak údolí Šáreckého potoka se zeleným pásem a rovněž přistávací zóna vedoucí nad Únětickým potokem. Samozřejmě nelze vyloučit rozšíření měst a obcí jako jsou Horoměřice, Tuchoměřice, Statenice, Hostivice a Jeneč a jejich případné připojení k Praze. Ale pokud vím, tak se o rozšíření Prahy v dohledné době neuvažuje.

Re xxy: tramvaj na letiště
Autor: Tocháček (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2003 16:16

ad. prodloužení TRAM na letiště -
Ptal jsem se na to zde v diskusi před cca rokem, zda by nebylo k uvážení prodloužit na letiště tramvaj. Dostalo se mi tehdy v podstatě zamítavé odpovědi, se kterou jsem se postupně víceméně ztotožnil. Znovu mě napadla tato myšlenka při příležitosti otevření barrandovské tratě.
Byl by to jistě elegantní způsob dopravy na letiště, avšak jeho význam by byl snad pouze v nahrazení stávající dopravy osob centrum - letiště a naopak autobusem č. 119 a zajištění dopravní obsluhy sídliště Dědina a okolí jinak než autobusy. Kromě sídliště Dědina by jela tramvaj prostorem s nevelkým osídlením (trvalým i dočasným - kancelářským a zaměstnaneckým).
Tramvajová trať by stála spoustu peněz a její stavba by nevyřešila problém s dopravou Kladno - Praha a rychlou dopravou letiště - centrum. Stejně by se musela následně řešit i otázka jiného vysokokapacitního dopravního prostředku (metro / rychlodráha). Tramvaj proto, podle mě, je pro dopravu centrum - letiště nevhodným dopravním prostředkem, spíš by se mělo uvažovat o jejím prodloužení někam na Dědinu či do Staré Ruzyně.

vlaky a tramvaj
Autor: Tocháček (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2003 16:26

Ještě jedna poznámečka:
V případě modernizace vlakové tratě z Dejvic na Kladno a prodloužení TRAM z Divoké Šárky západním směrem by se klidně někde v prostoru bývalých velkoskladů mezi Dědinou a Ruzyní (býv. RUVE atd.) dal vybudovat moderní velkokapacitní přestupní uzel mezi vlakem a tramvají a tím oba dopravní prostředky vhodně provázat.

Re: vlaky a tramvaj
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2003 19:39

- Nejde mi o nástup do vlaku ani o označení jízdenky. To nejpodstatnější Vám totiž uniká: Aby Pražané vůbec mohli nastoupit a označit si jízdenku, musí se nejprve k rychlodráze nějak dostat. Doufám, že chápete, že toto je klíčové. Mám-li se deset či patnáct minut dopravovat ke stanici umístěné v nejméně osídlených částech Prahy 6 (podívejte se pozorně, kudy vede trasa rychlodráhy!!!), pak odčekat interval, který bude delší než u metra (jak už bylo řečeno dříve, ve dvouminutových intervalech určitě rychlodráhajezdit nebude), pak bude následovat jízda - opět o nějakou tu minutu delší než čas, za jaký by trasu zdolalo metro.... A to nebude jen ztráta jednoho dne, ale týdnů měsíců, desítek let,.. Jde o obrovskou horu zbytečně ztraceného času.

Uf, to je těžá demagogie. V metru asi taky budete přestupovat. K metru se budete taky muset nějak dostat (nemyslete si, že to bude stavět jako tramvaj), interval na letiště nebude ani na metru dvouminutový (vzhledem k počtu cestujících to bude jako na Smíchovském nádraží), jak dnes určitě víte, že vlak bude jezdit pomaleji než metro mi taky není jasné... Tak vám radši popřeju dennodenně plnou Evropskou, protože rychlodráhu nechcete a metro nedostanete.

Re: autobusy z Kladna
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2003 19:50

Autobusy z Kladna do Prahy pravděpodobně nejsou dotovány vůbec, zřejmě se uživí z jízdného. Že by byly dotovány autobusy několika konkurenčních firem považuju za velmi nepravděpodobné.
Omezit tyto autobusy "násilím" by bylo šílenství, neboť by se prudce zvýšilo množství lidí, kteří zvolí auto. Jediná rozumná možnost omezení autobusů je nabídnout přitažlivější kolejovou dopravu a počkat, až ty autobusy zčásti "odhnijou". Přitažlivější dopravou rozumím takovou, kterou si Kladeňáci zvolí dobrovolně, a ne proto, že jim tu dosavadní nějaký dobrák zrušil.

Re: metro? vlak?
Autor: Petr Holý (IP zapsáno)
Datum: 12.12.2003 20:05

To, že metro za Dejvickou hned tak nepůjde, je bohužel asi pravda, viděl jsem nějaké aktuální plány, podle kterých se má po r. 2013 začít stavět prodloužení na Petřiny, má mít jen tři stanice, Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny. Zprovoznění prý okolo r. 2020. Takže lepší s "rychlodráhou" než bez ní. Modernizace vlakové tratě stavbu metra nejspíš neovlivní, neboť na Červený Vrch ani na Petřiny vlak nejede a nepojede.

Re: Dvě rovnice
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2003 01:39

Debata se nám nyní logicky "vyvrbila" v otázku financování. Ta je nejpodstatnější.

a) Pokud jde velká část peněz odněkud, odkud lze stejně tak financovat rychlodráhu i metro (mám na mysli příspěvek peněz z EU na dopravu letiště-centrum, o kterém se zde někdo zmínil nedávno), pak jednoznačně má být dána přednost metru, neboť se uspokojí potřeby mnohem většího počtu cestujících (o dalších výhodách ekologického i jiného rázu nemluvě). A tady je zřejmě jádro pudla - několik tisíc dojíždějících z Kladna si asi uvědomilo, že hra o rychlodráhu se nedá vyhrát jinak než tak, že se veřejnosti vnutí rovnice:
Stavba rychlodráhy Praha - Kladno = vyřešení dopravy letiště - centrum.
Jenže ona platí i rovnice:
Prodloužení trasy A metra = vyřešení dopravy letiště-centrum.

Druhá rovnice je jednoduchá, zatímco ta první má tolik úskalí, že se možná ani vyřešit nedá.
Více by se mi líbilo, kdyby kladenští dojíždějící rovnou přiznali, že rychlodráha sice (jako vedlejší efekt) může přinést spojení letiště s centrem, ale že toto řešení je v porovnání s metrem jasně horší a že rychlodráhu jako spoj s letištěm prosazují jen proto, že jinak by se její rekonstrukcí nikdo nezabýval. A protože tato holá pravda není hezká (co by také mělo být hezkého na tom, že na zájmy několika tisíc lidí doplatí zájmy několika stovek tisíc lidí), proto se musí přikrášlovat a halit do oděvu, z kterého nebude ta pravá podstata tolik čouhat.

b) Pokud je hlavním zdrojem peněz na rychlodráhu státní kasa (a je celkem jedno, zda přímo nebo přes ČD) pak je to smutné a nemohu s tím souhlasit - peníze ze státní kasy by měly být věnovány přednostně prodloužení metra (metro neslouží totiž jen Pražanům!)

c) Pokud je hlavním zdrojem peněz pokladna města Kladna (to zní hezky, že?), pak město Kladno má právo postarat se o rekonstrukci trati, která slouží především jeho občanům (za dodržení všech dohodnutých pravidel - ekologické požadavky, aj.) A ani nemusí vést přes letiště.

Znám tzv. porovnávací studii metro-rychlodráha - je silně tendenční a nepřesvědčivá. Porovnání financí jsou na mnoha místech odvážná až krkolomná a porovnávají neporovnatelné.
A to, že kdesi leží nějaké plány, které odsouvají stavbu metra A, mne nemůže znervóznit - dělali je lidé, kteří jsou chybující jako já nebo Vy... Pokud někdo takto rozhodl, neznamená to automaticky, že rozhodl správně. Chtějme revizi takových rozhodnutí a jejich nápravu. Vše se dá změnit.

Re: Dvě rovnice
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 13.12.2003 01:53

Ano, pane Tomáši, k metru se taky musíme nějak dostat. Souhlasím. Ale protože trasa metra má věst jimudy než trasa rychlodráhy, bude dosažitelnost stanic metra lepší a pro obyvatele Prahy 6 znamená zlepšení dopravní situace jak v porovnání s rychlodráhou, tak v porovnání se současným stavem dopravy..

Re: Dvě rovnice
Autor: Dojíždějící z Kladna (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2003 10:45

Vážená paní Evo,
měl bych několik dotazů k Vašemu příspěvku.

"Pokud je hlavním zdrojem peněz na rychlodráhu státní kasa (a je celkem jedno, zda přímo nebo přes ČD) pak je to smutné a nemohu s tím souhlasit - peníze ze státní kasy by měly být věnovány přednostně prodloužení metra (metro neslouží totiž jen Pražanům!)"
To snad nemyslíte vážně?! Proč by měly být peníze ze státní kasy přednostně věnovány na prodloužení metra ??? V Praze žije cca 1/10 obyvatel státu, nevím kolik v Praze 6, ale asi méně než v nějakém krajském městě. Bude-li politická vůle a finance, metro bude nepochybně z Dejvické prodlouženo na Červený Vrch a Petřiny. Co přinese obyvatelům Prahy 6 prodloužení na letiště?

Jen pro informaci: V materiálu "Program rozvoje územního obvodu Středočeského kraje" je v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury jednou z priorit modernizace trati Kladno-Praha. Takže modernizace trati asi nebude jen nějakým přáním obyvatel Kladna. Modernizovaná trať bude sloužit jako páteřní doprava k rychlému spojení do centra Prahy obyvatelům siršího okolí Kladna a okolí trati. K obsluze vzdálenějších míst budou sloužit návazné autobusy PID. Analogicky jako např. trať z Kolína do Prahy přece neslouží jen obyvatelům Kolína, ale pomocí autobusů PID celému regionu. Odpovězte mi prosím, co je na tom špatného a nelogického, tento způsob dopravy zavést i na Kladno?

"Znám tzv. porovnávací studii metro-rychlodráha - je silně tendenční a nepřesvědčivá. Porovnání financí jsou na mnoha místech odvážná až krkolomná a porovnávají neporovnatelné."
V čem je prosím pěkně silně tendenční a nepřesvědčivá??? Jen z ní vyplývá, že metro na letiště je poněkud drahý "špás" a že je přece lepší využít stávající infrastrukturu. Což asi pochopí každý kromě Vás a některých obyvatel Prahy 6 (zmiňované sdružení).

Těším se na Vaše odpovědi .

Re: Dvě rovnice
Autor: Tomas (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2003 16:59

- Druhá rovnice je jednoduchá, zatímco ta první má tolik úskalí, že se možná ani vyřešit nedá.
Můžete jmenovat ty úskalí?

- na zájmy několika tisíc lidí doplatí zájmy několika stovek tisíc lidí
Prosím vysvětlit, kteří jsou ti první a kteří ti druzí.

- peníze ze státní kasy by měly být věnovány přednostně prodloužení metra (metro neslouží totiž jen Pražanům!)
Zatímco dráha slouží jen Kladeňákům?

- Znám tzv. porovnávací studii metro-rychlodráha - je silně tendenční a nepřesvědčivá
Prosím konkrétní příklady.

Osobně si myslím, že bude-li chcememetrismus na P6 dostatečně silný, tak to nakonec dopadne tak, že se zmodernizuje jen trať Praha-Kladno (protože ta se zmodernizuje tak jako tak, stávající situace je neudržitelná) i bez propojení letiště a P6 utře ústa (protože metro JENOM na letiště nebude potřeba) a může si snít dál svůj sen, kterého se dočká tak za třicet let.

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4721,4764,quote=1 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz