Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Strahovský tunel
Autor: Lenka Šedivá (IP zapsáno)
Datum: 06.10.2003 16:54

Dobrý den, chci se zeptat jakým způsobem chcete řešit každodenní neúnosnou situaci s průjezdností Strahovského tunelu. Každé ráno je Strahovský tunel, kvůli silnému provozu ve směru na Smíchov, uzavřen. Uvědomujete si vůbec, jaký kolaps, díky tomu, vzniká? Letná je totálně ucpaná, takže jet na Smíchov přes magistrálu je nemožné. To samé se týká Strahova, Chotkových sadů, Plzeňské nebo Barrandova. Odbor dopravy by měl najít řešení, aby k těmto situacím každý den nedocházelo. Uvědomujete si vůbec, že pokud je Strahovský tunel uzavřen, tak jsou lidé nuceni použít jiných cest a díky tomu jim cesta na Smíchov může trvat minimálně půl hodiny, většinou však hodinu? Proč se např. nenastaví semafory u Mövenpicku ve směru z Plzeňské na červenou a nepustí se auta ze Strahovského tunelu, aby mohla jet? Proč jsou upřednostňována vozidla z Plzeňské? Oni už na Smíchově jsou, tak kdyby jim nebyly spuštěny 10 minut semafory, odstojí si to a pak mohou jet, ale nejsou nuceni někde šílenými cestami jet hodinu a více. Je mi jasné, že tunel uzavírá policie, ale vaším úkolem je dopravní situace, ve spolupráci s policií, řešit. Těším se na rychlou a jasnou odpověď. S pozdravem Šedivá

Re: Strahovský tunel
Autor: Známý mystifikátor (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2003 09:59

Vážená paní Šedivá,
nejprve několik formálních připomínek:
1. Oslovujete ve druhé osobě, ale nespecifikujte, koho, a nejste na diskusním fóru úřadu, který za situaci odpovídá
2. Trochu si protiřečíte, když kolaps chválíte (použitím slůvka "díky", a ne "vinou" nebo "kvůli"), a ze zbytku příspěvku plyne opačný postoj
3. Asi jste neviděla, co vzniká kvůli nastavení světel v Plzeňské. Naprosto nemám dojem, že by byla vozidla z Plzeňské upřednostňována. Jednak asi spíše myslíte vozidla z Vrchlického (provoz na Plzeňské není s proudem aut z tunelu v kolizi), jednak z Vrchlického jezdí i autobusy MHD, které vozí daleko více lidí, než auta z tunelu.Vašemu výroku "Oni už na Smíchově jsou" moc nerozumím. Pokud jedou na Smíchov, snad tam jedou na konkrétní místo a nestačí jim, aby zůstali čekat před křižovatkami v místech, kde již nemohou zvolit jinou cestu, byť by to bylo na Smíchově. Já osobně dávám před trčením v tunelu nebo na Plzeňské možnost zvolit jinou cestu ještě předtím, než někde uvíznu, a stejně tak většina mých známých. Po Praze jezdím zásadně MHD, kterou Vámi popsaná cesta na Smíchov hodinu kromě zcela mimořádných situací netrvá.
4. Už v dohledu je otevření tunelu Mrázovka (vizte třeba [www.okruhsmichov.cz] nebo třeba článek [www.praha-noviny.cz])

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor dopravy (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2003 13:06

Vážená paní Šedivá,

operativní řízení provozu ve Strahovském aut. tunelu (SAT) je zcela mimo pravomoc orgánů městské části.
Bezpečnostní pravidla pro provoz SAT jednoznačně určují stupeň "zaplnění" tunelu mot. vozidly. V okamžiku, kdy jsou přípustné hodnoty dosaženy, řídící dispečink operativně uzavírá vjezdy do tunelu, případně "zdržuje" vjezd do SAT pomocí světelné signalizace (v příslušném směru). Problémy v současné době vznikají především na smíchovské straně, kde trvale "ucpaná" a málo kapacitní komunikace Radlická (dočasně suplující Městský okruh) nestačí odvést od tunelu všechna vozidla. Situace (v relaci Dejvice - Smíchov) se zlepší až po zprovoznění navazujícího úseku Městského okruhu - soustavy tunelů Mrázovka (cca v 3.čtvrtletí příštího roku). Vzhledem k tomu, že v příštím roce (pravděpodobně) bude zahájena výstavba mimoúrovňové křižovatky na břevnovském předpolí SAT, lze častější kapacitní problémy - bohužel - v budoucnu očekávat i v opačné relaci (Smíchov - Dejvice).
Byť na to mohou mít různí lidé různý názor, čím intenzivněji budou různé aktivity brzdit (např. podáváním účelových odvolání) výstavbu rozhodujících staveb nadřazeného dopravního systému, tím déle budou trvat problémy, na které ve svém příspěvku upozorňujete.

S pozdravem
Ing. Fiala, odbor dopravy

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Lenka Šedivá (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2003 16:34

Vážený pane "Známý mystifikátore". Váš rozbor je skutečně vyčerpávající, ale, jak se říká, trochu mimo mísu. Nepsala jsem dotaz do Ústavu českého jazyka s požadavkem na zkontrolování slohového cvičení a použitých slovních a významových obratů, ani do vydavatelství, které vydalo mapu Prahy, ale na Úřad městské části Praha 6, kde jsem přesně popsala problém, který mi znepříjemňuje život. Z Vaší odpovědi na můj příspěvek celkem jasně vyplývá, že jste vše psal pouze pro jednu větu a to" Já osobně dávám před trčením v tunelu nebo na Plzeňské možnost zvolit jinou cestu ještě předtím, než někde uvíznu, a stejně tak většina mých známých. Po Praze jezdím zásadně MHD, kterou Vámi popsaná cesta na Smíchov hodinu kromě zcela mimořádných situací netrvá." Vy a většina Vašich známých jezdíte po Praze MHD, já a většina mých známých, přátel a kolegů autem. Nechápu Vaše povýšenecké chování, jen kvůli tomu, že jezdíte MHD (připomíná mi to rozdělení národa při sledování televize – všichni intelektuálové sledují pouze ČT 2, všichni omezenci Novu, MHD jezdí ti hodní, chytří, ekologicky smýšlející, zato osobní automobil používá negramotný imbecil, ničitel životního prostředí). Mohla bych se tady rozepsat, proč jezdím autem, ale do toho Vám nic není. Odkazy v bodu 4 znám, o výstavbu MO se zajímám. S pozdravem Lenka Šedivá PS: A neopomenu podotknout, že ani Váš příspěvek není bezchybný, bylo by dobré, když chcete někoho poučovat o správném používání českého jazyka, aby jste sám chyby nedělal.

Pro Ing. Fialu
Autor: Lenka Šedivá (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2003 16:41

Vážený pane, děkuji Vám za rychlou a jasnou odpověď , která, i když není optimistická, mě potěšila. Přeji hezký den a doufám, že výstavba MO pokročí co nejdříve do další fáze a ulehčí nám všem. Lenka Šedivá

Re: Pro Ing. Fialu
Autor: Marek Stránský (IP zapsáno)
Datum: 07.10.2003 22:08

Proč se má začít křižovatka Malovanka stavět až v okamžiku, kdy bude Mrázovka téměř dokončena? Proč se křižovatka Malovanka nestaví už teď, aby mohla být dána do provozu najednou s Mrázovkou? Loni jsem zde několikrát četl, že je přestavba této křižovatky nutnou podmínkou pro to, aby mohla být Mrázovka uvedena do provozu. Už jí není???

Úplně jasně to vidím: na podzim 2004 budeme mít konečně k dispozici kapacitní tunel Mrázovka, ovšem do podzimu 2005 bude téměř k ničemu, neboť oba tunely budou zaškrceny kapacitou křižovatky Malovanka, která je už dnes nedostačující. Vinou přestavby propustnost ještě více poklesne a navíc bude křižovatka jistě v různých etapách pro různé směry různě uzavírána.

Re: Strahovský tunel
Autor: Známý mystifikátor (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2003 10:11

Vážená paní Šedivá, pouze jsem si dovolil se ozývat tak, jak jsem cítil, že se "do lesa volalo". Asi znáte klasický obraz občana, který sám pohazuje po ulici odpadky, a posléze nadává na "šlendrián na magistrátě a líné a neschopné úředníky, kteří nezajistí pořádný úklid města". Tuším, že něco na tento způsob je zobrazeno již v Bajkách a podpovídkách Karla Čapka. Neberte to, prosím, osobně, ale situace, kdy spousta lidí zahltí uliční síť tím, že "musí" jet autem (i když skutečně jich musí jen zlomek), a posléze nadávají ne na sebe, ale na radniční úředníky, mi přijde analogická.
Pokud jste si uvědomila, že není hezké dělat z odpovědných úředníků ignoranty neuvědomující si současnou situaci (aniž by si autor ujasnil, který úřad je kompetentním) a že na trvalém řešení se pracuje, snad nehezký tón mé reakce splnil svůj účel. Ostatně Vaše reakce na odpověď Ing. Fialy je oproti Vašemu původnímu příspěvku již ve zcela jiném stylu, takže se Vám za napodobení Vašeho stylu a použití účelové hole, která je právě tak použitelná na mě samého, omlouvám.
Přeji hezký den.

Re: Strahovský tunel
Autor: Lenka Šedivá (IP zapsáno)
Datum: 08.10.2003 15:09

Dobrý den Známý mystifikátore, musím přiznat, že mě Vaše odpověď mile překvapila. Nečekala jsem, že mi odpovíte tímto způsobem, spíše jsem se připravila na snůšku ponižujících urážek, jako jsem zažila, když jsem někomu podobným způsobem odpověděla. V dnešní době se hned tak nevidí, aby člověk kritiku přijal, popřemýšlel o ní a zareagoval na ní SLUŠNĚ.
Jak jste sám napsal, odpověď Ing. Fialovi jsem napsala v úplně jiném duchu, než dotaz a to z jednoho prostého důvodu, dotaz jsem psala "pěkně nažhavená". Jinak se snažím chovat podle vzoru, pokud je ke mně někdo slušný, nebudu se já k němu chovat jako "hovado". A další fakt je, jak mi bylo vysvětleno, že Ing. Fiala (resp. Úřad MČ Prahy 6) za dopravní kolaps v této lokalitě nemůže. Jinak s Vaším konstatováním o ucpaných silnicích "zbytečnými cestami" souhlasím, lidé by měli začít u sebe a zhodnotit, zda je nutné určité cesty absolvovat zrovna autem. Ale to je právě to těžké - začít u sebe..... Přeji Vám hezké dny. S pozdravem Lenka Šedivá

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor dopravy (IP zapsáno)
Datum: 09.10.2003 08:17

Vážený pane Stránský,

harmonogram výstavby Městského okruhu - alespoň dle dokladů, které máme k dispozici - nepředpokládal souběžnou výstavbu soustavy tunelů Mrázovka a stavby SAT 2.a (MÚK Malovanka). Dle podkladů z r.2000 byla výstavba MÚK Malovanka plánována cca 1 rok následně po zprovoznění tunelu Radlická - SAT. Výstavbu MO řídí (a financuje) hlavní město (prostřednictvím odboru městského investora MHMP), které (např.) nyní prověřuje možnosti financování navazujícího úseku SAT - Špejchar - Pelc-Tyrolka. Tato dlouhá a obtížná příprava, spolu s opakovanými odvoláními proti všem rozhodnutím městských orgánů, které z principu podávají nejrůznější subjekty s cílem výstavbu zbrzdit nebo zmařit, bohužel neumožňuje sestavit konečný harmonogram postupu výstavby, platný alespoň na několik let dopředu (ve "hře" jsou často i potíže při vykupování pozemků a objektů, výše rozpočtu hl.m. Prahy, apod.).
Výstavba MÚK Malovanka sice některá lokální omezení přinese, dlouhodobá uzavírka jakéhokoliv dopravního směru ale není plánována (v jedné z prvních fází výstavby bude pouze dočasně přerušen tramvajový provoz linek 15 a 25 v úseku Octárna - Hládkov). Dopravní problémy lokality tato stavba sama o sobě samozřejmě nevyřeší, neboť vozidla, která vyjedou z tunelu (SAT), tak jako tak budou pokračovat v jízdě po dnešní síti přetížených povrchových komunikací.
Harmonogram další výstavby MO předpokládá tuto návaznost : úsek Špejchar - Pelc-Tyrolka (zah. snad 2004), následně úsek Myslbekova - Prašný most a celou stavbu v tomto kvadrantu uzavře úsek Prašný most - Špejchar (v mezidobí bude ještě postaven úsek MÚK Malovanka - Myslbekova (SAT 2.b) a rekonstruována ul. Svatovítská). Město má zájem termín ukončení všech jmenovaných úseků výstavby MO co nejvíce přiblížit, uvedení do provozu celého úseku (SAT - Pelc-Tyrolka) naráz je ale (v této chvíli) nereálné. Zcela nezávazný termín ukončení celé této etapy výstavby MO se pohybuje někde v letech 2011 - 2015.

S pozdravem
Ing. Fiala, odbor dopravy

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 09.10.2003 14:01

Mimochodem, nebyly to náhodou také různé organizace, protestující z principu proti čemukoli, které zmařily výstavbu třetí "trouby" Strahovského tunelu? Počítá se s rozšířením Strahovského tunelu někdy v budoucnosti, nebo je to definitivně passé?

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor dopravy (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2003 10:00

Dobrý den,
v současnosti se s výstavbou třetí roury SAT nepočítá (na tom ale pravděpodobně žádné "iniciativy" podíl nemají). Tunelové vstupy jsou, nicméně, založeny tak, aby v budoucnu, bude-li to nutné, byla výstavba třetí roury SAT bez větších zásahů do již hotového díla možná. Jen pro zajímavost, existovala i varianta (úvaha) vybudovat třetí rouru SAT pro tramvaj.
Hlavní město, najde-li vhodný způsob financování, zahájí v příštím roce výstavbu Městského okruhu v úseku SAT - Pelc-Tyrolka (po etapách). V přípravě je rovněž výstavba části Vysočanské radiály. Ostatní stavby nadřazeného komunikačního systému hl.m. Prahy jsou převážně ve fázi prověřovacích studií (Pražský, neboli silniční okruh buduje stát, nikoliv hlavní město).

S pozdravem
Ing. René Fiala, odbor dopravy

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 10.10.2003 15:27

Díky.
O té tramvaji vím, jen doufám, že ta úvaha tak úplně nezapadla. Zejména proto jsem tu otázku položil.

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Josef Vaněk (IP zapsáno)
Datum: 13.10.2003 16:39

Dobry den,

strasna situace okolo vyusteni tunelu na Praze 6 je dle meho nazoru ze dvou duvodu:
1) neuveritelne dlouhotrvajici oprava vody v Patockove ulici u vyjezdu z tunelu
2) umisteni autobusove zastavky za krizovatkou Plzenska a Radlicka. Tato kapacitne nedostacuje a brzdi vsechen provoz. O to vice, pokud autobusy jezdi v obou pruzich a na semaforech se snazi preradit z leveho do praveho. Posunuti zastavky ve smeru od krizovatky a jeji prodlouzeni by jiste pomohlo.
Josef Vanek



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4561,4581 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz