Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 3 z 4
Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Ondřej Wagner (IP zapsáno)
Datum: 19.09.2003 08:32

Rád bych znovu uvedl, že nejsem proti kvalitnímu železničnímu spojení, tzn. dvoukolejnému elektrizovanému mezi středem Prahy a Kladnem. Vím, že je zapotřebí. Ale když se podíváte někdo na mapu Prahy tak zjistíte, že jak trasa B, tak trasa C končí v místech, kde je silniční okruh, popř. kde je v blízkosti dálnice. Trasa metra A končí de facto na začátku Prahy 6. Na rozdíl od pravého břehu Vltavy, kde budou celkem 4 terminály metra postavené v blízkosti silničního okruhu nebo dálnice, na levém břehu Vltavy je to pouze stanice metra Zličín. Na levém břehu Vltavy je ale také letiště a ústí sem kromě dálnice z Plzně také rychlostní komunikace ze Slaného. Domnívám se, že nejzatíženějším místem ať již metra nebo rychlodráhy bude stanice Dlouhá míle, kde by mělo vzniknout autobusové nádraží a parkoviště P + R. Nemyslím si, že by rychlodráha na letiště, která bude obsluhovat Dlouhou Míli by spolu s železniční tratí do Kladna byla schopna absorbovat všechny cestující - z letiště, z Kladna a z celého Severozápadního regionu, který je navíc dost postižen nezaměstnaností a proto řada lidí pravděpodobně dojíždí do Prahy. Obávám se, že časem by souběh železniční tratě do Kladna a rychlodráhy na letiště buď zkolaboval, popř. by jezdily přeplněné soupravy, což by zase odradilo letištní cestující. Jsem už starší a pamatuji si, jak se v šedesátých letech diskutovalo, zda vybudovat v Praze podpovrchovou tramvaj nebo metro. Pro podpovrchovou tramvaj se dokonce začala stavět stanice Hlavní nádraží. Tehdy naše odborníky odborníci ze SSSR přesvědčili, asi jen málokdy tak dobře, že je lepší postavit metro. Tak se také stalo a většina Pražanů je ráda, že funguje. Nemyslím si, že je možné argumentovat tím, že metro se vyplatí stavět pouze tam, kde jsou sídliště s více než 100 000 obyvateli, to je podobný argument, jako že současná železnice z Kladna na Masarykovo nádraží přepravuje málo cestujících. Jak známo, každý moderní dopravní systém má nasávají schopnost, tzn. že přitáhne i ty cestující, kteří používají jiné prostředky dopravy jakým je např. automobil. Totéž se samozřejmě stane i s modenizovanou železniční tratí. Dodávám, že jsem jinak velký přítel tramvajových tratí a doufám, že dojde k prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky přes sídliště Dědina na terminál Jih pražského letiště (staré letiště) a po výstavbě metra na Petřiny k propojení střešovické a břevnovské tratě v Petřinách a k prodloužení tramvajové trati z Bílé Hory až do sídliště Řepy.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 19.09.2003 09:26

Vážení přítelé, rozhodně bych se nechtěla pouštět do rozborů jednotlivých příspěvků, jen si dovolím přidat do diskuze čistě osobní náhled. Jezdím denně pracovat na letiště. Jezdím autobusem na Vítězné náměstí a zde přesedám na autobus 119 na letiště. V případě, že by trasa metra A byla prodloužena na letiště, asi bych na tomtéž místě nastoupila místo do 119 do metra. Předpokládám, že autobusy na letiště by byly zrušeny. Pokud by se zmodernizovala železnice, znamenalo by to , že bych od konečné metra šla pěšky po Dejvické ulici až k Dejvickému nádraží , kde je dnes nejbližší stanice dráhy nebo by byla vybudována zastávka vlaků tak, aby byla možná návaznost na metro a další MHD ? Dnes je systém jakž takž ucelený, většina autobusů i tramvají je vždy směrována ke stanicím metra, aby byl možný rychlý přestup, ale jak by to bylo v případě této dráhy ? Pak by i v případě nákladného zmodernizování trati musely zůstat v provozu také autobusy na letiště i tramvaje do Šárky , protože ta trať by rozhodně nemohla obsáhnout vše.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 19.09.2003 18:57

Černá: Na hradčanské je zakomponován přímý přestup do vlakového nádraží. Budou tam menší stavební úpravy. Rozhodně se obcházet nebude.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 19.09.2003 21:07

Ondřej Wagner "ostatní trasy vedou dál"... to je názor pouze z pohledu na mapu, myslím, že rychlodráha může poskytnout kapacitu potřebnou pro letiště i Kladensko (proložené spoje) i ¨západní část Prahy 6, jediným kapacitním omezením bude souběh s vlaky do Kralup na Negrelliho viaduktu, technicky snad nebude problém aby trať umožňovala třeba 3min interval (který samozřejmě nebude ani potřeba).
Podstanou skutečností je pak to, že věc nestojí rychlodráha nebo metro ale "rychlodráha nebo čekání na metro".

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 20.09.2003 17:33

U dokumentace oné diskutované železniční stavby jsem strávil pěkných pár hodin, a přesto si nevzpomínám, že by bylo umožněno prodloužení suchdolských autobusů a přímý přestup.
Naopak mám pocit, že paní Černá vystihla jedno ze slabých míst.
Pokud jste viděli plány k úseku městského okruhu v oblasti Hradčanské (stejné jako já), mohli jste si všimnout úbytku autobusových nástupišť kvůli výjezdům z tunelu.
Magistrátní odborník, který mi to prezentoval, říkal, že se doufá, že do té doby bude terminál na Dlouhé Míli, ať to už bude u stanice toho či onoho.
Suchdolští se také mohli pokoušet prosadit pro případ varianty J Pražského okruhu zastávkové pruhy někde u Suchdola, aby bylo možno tam zřídit zastávku na případné lince Bohnice - letiště vedoucí tudy (netvrdím, že nějaká bude, jenom že na rychlostní komunikaci jde zřídit zastávku jen tam, kde se pro to už při výstavbě udělají podmínky).

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 20.09.2003 20:31

Evě:

"Mé argumenty pro metro:
1) možnost krátkého jízdního intervalu
2) možnost dosažení celkově kratší jízdní trasy (a kratšího času jízdy) než u rychlodráhy
3) podpovrchové vedení nehyzdící město jako všelijaké nadpovrchové S-Bahny v jiných městech
4) lepší časová dosažitelnost letiště pro snadnější přestupy metro-metro či bez přestupu
5) využitelnost trasy A v oblasti Dlouhá míle pro rychlou a pohodlnou přepravu rovněž pro řadu obcí a městských částí v okolí - Kněževes, Tuchoměřice, Horoměřice, Statenice,.... atd. ,Přední Kopanina, Nebušice)
6) schopnost metra nabídkou krátkého času cestování po Praze přilákat do MHD více lidí a snížit tak zátěž Prahy IAD a autobusy"

ad 1) krátký jízdní interval na letiště nikdo nepotřebuje, nevyplatil by se.
ad 2) není pravda, jízdní doba metra by byla delší.
ad 3) dovolím si vás ocitovat:
"(Ještě bych upozornila, že jste mi trošku podsouval i to, co jsem rovněž neřekla - že má snad rychlodráha vést jinudy. Znovu tedy opakuji - jen ať si vede kudy vede teď, ale ať se z ní nedělá prostředek MHD pro dopravu na letiště.)"
- takže rychlodráha vám nevadí, ať si vede kudy chce, ale S-Bahny vám vadí? Vždyť je to totéž.
ad 4) není pravda - přestup na Hradčanské bude snazší než přestup na Můstku.
ad 5) totéž splní rychlodráha.
ad 6) již bylo vyvráceno.

paní Černé:

"Jezdím autobusem na Vítězné náměstí a zde přesedám na autobus 119 na letiště. V případě, že by trasa metra A byla prodloužena na letiště, asi bych na tomtéž místě nastoupila místo do 119 do metra. Předpokládám, že autobusy na letiště by byly zrušeny. Pokud by se zmodernizovala železnice, znamenalo by to , že bych od konečné metra šla pěšky po Dejvické ulici až k Dejvickému nádraží , kde je dnes nejbližší stanice dráhy nebo by byla vybudována zastávka vlaků tak, aby byla možná návaznost na metro a další MHD ?"

No, to máte tak, třeba z Proseka také nemají přímé spojení na Kulaťák. A když se prodloužilo metro na Černý Most, sídl. Černý Most II ne tom prodělalo - přišlo o přímé spojení do Vysočan a autobus na metro (141) jezdí jednou za uherský rok, protože ROPID usoudil, že sídliště je v docházkové vzdálenosti. Ale zpět k vám - v okamžiku, kdy bude stát vnější okruh, situace si vykoleduje nějakou tangenciální linku typu Kobylisy (metro C) - Bohnice - Čimice - Suchdol - Dlouhá Míle nebo letiště, a budete to mít úplně bez přestupu.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Záruba (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2003 14:26

Nehodlám opakovat všechny předchozí příspěvky, tak jen něco nového:

1) Metro a "rychlodráha" (lépe řečeno "městská železnice," to lépe vystihuje poslání) JE TO SAMÉ. Obojí slouží ke kapacitnímu spojení důležitých dopravních uzlů s tím, že se zastavuje i v méně důležitých místech na trase (Veleslavín či Dolní Počernice u vlaku, Radlická či Kolbenova v metru). Je pouze nutné přesvědčit lidi, aby tomu uvěřili (= přestali se bát prastarých špibnavých zpožděných vlaků, což nelze bez modernizace, která musí někde začít - proč ne na P6?).

2) K docházkové vzdálenosti stanic metra je potřeba připočítat i cestu do podzemí (takové Náměstí Míru nebo třeba Hradčanská...). To dělá i půl kilometru. Oproti tomu na vlak se nikam lézt nemusí (kromě obrovských terminálů typu hlavní nádraží) - podobně jako třeba na tramvaj. Takže i když to na mapě (která bývá obvykle pouze dvojrozměrnásmiling smiley je dál, ve skutečnosti to muže být i blíž (holt není všechno zlato...).

3) Je třeba vymýtit komunistický přežitek vnímání metra jako čehosi božského (z doby označení za stavbu ČSSP) - vlak umí obsluhovat stejně dobře, minimálně stejně rychle (ono to metro jede tak 60-80, ale v tunelu to není moc poznat a vzhledem k hluku to subjektivně vnímáme jako "hukot") - vlak může i v dnešních podmínkách jet 100-120 (už dnes na kolínské trati z Libně do Úval) i víc (hned v následujícím úseku např. 140 km/h - ano, skutečně i zastávkový osobák). Konkrétně na letiště se má jezdit 80, což je ale právě z toho důvodu, aby v drtivé většině trasy stačilo současné těleso a nemusely se vykupovat obytné domy pro narovnání trati.

4) Že metro nebude obtěžovat, je mýtus. Zeptejte se třeba obyvatel Kobyliského náměstí, jak jsou/byli spokojeni např. s úrovní hluku při výstavbě (vlak odstřely jaxi nepotřebuje, že). Navíc na povrchu je třeba místo i pro různé větrací šachty či únikové východy.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2003 17:01

Já Vám řeknu proč ne na Praze 6, Praha 6 vždycky byla taková antidopravní čtvrť a co byste chtěli, když na Praze 6 žijí velká většina starců... atd.... Naštěstí tam nemusím žít stále. Více času trávím na Jížním Městě... smiling smiley

Myslím si, že paní Eva zřejmě nikdy moc necestovala a neví, že městská železnice může být i něco víc než metro. A takovým lidem to nikdy nevysvětlíte. Ty vidí jen metro a dál už nevidí, protože tam nechtějí vidět.

Jistě by stálo za to vidět např. pařížský systém dopravy. A co teprv takový Karlsruhe...

Měl jsem tu čest se setkat s pár lidmi z občanského sdružení a udělalo se mi zle. Tyhle lidi ať radči jezděj svými auty a do prostředků veřejné dopravy vůbec nelezou.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Ondřej Wagner (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2003 09:57

Ad Pavel:
Jako občan Prahy 6 nemohu říci, že prodloužení trasy A na západ vyplývá pouze z pohledu na mapu, ale z mé každodenní zkušenosti z provozu na Vítězném náměstí a v jeho okolí stejně jako z frekvence lidí používajících metro do/ze stanice Dejvická.

Ad Tomáš Záruba:
Hlavním posláním železnice v dopravě osob je především předměstská nebo meziměstská doprava. Tato musí být natolik rychlá, častá a pohodlná, aby mohla konkurovat IAD. Teprve na druhém místě je vnitroměstská doprava. Zatímco u metra se jedná pouze o vnitroměstskou dopravu. Není možné zahltit předměstskou dopravu vnitroměstskou. Obávám se, že dvoukolejná železnice z Ruzyně do centra v budoucnu nezvládne následující funkce na ni kladené:
1) Zajistit předměstské spojení Prahy a meziměstské spojení Kladna s centrem, popř. Rakovníka s centrem,
2) Zajistit kvalitní dopravu mezi letištěm a centrem,
3) Zajistit dopravu mezi terminálem Dlouhá Míle a centrem,
4) Zajistit vnitroměstskou dopravu v Praze 6 a 7.

Ad Tomáš Rejdal:
V Paříži jsem byl několikrát, naposled letos v červnu a na letiště jsem použil RER. První stanice jsem jel v neuvěřitelně přeplněném vlaku, kde až nedaleko letiště byl přijatelný počet cestujících. Nepřál bych si, aby něco podobného bylo také na rychlodráze z Masarykova nádraží na letiště.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2003 10:30

Vážený pane P.H. , nerozumím Vaší paralele, kdy na můj dotaz na cestu do zaměstnání v rámci jednoho pražského obvodu ( Suchdol - letiště ) mi dáváte příklad cesty přes celé hlavní město ( Prosek - Kulaťák ). Mám natolik soudnosti, abych nežádala cestu z Proseku na Kulaťák bez jediného přestupu, ale připadá mi trochu nešikovné při cestě z Prahy 6 na Prahu 6 použít dva přestupy ( jak i z příspěvku pana Rejdala vyplývá, zřejmě bych se na stanici železnice musela nějak dopravit na Hradčanskou, buď tedy ne zrovna krátká cesta pěšky nebo použít na 1 stanici metro a přibyl by mi jeden přestup + ty zmíněné vzdálenosti než se dostanete z a do podzemí ) V každém případě by to bylo oproti stávajícímu stavu pohoršení . Další rady vesměs vycházejí z předpokladu, že expresní okruh povede přes Suchdol a z vize, že na ní bude jezdit nějaká doprava , která by mohla posloužit i jako městská hromadná . Dosud jsem v žádném návrhu nenašla o tom ani zmínku, ba naopak nám bylo opakovaně sdělováno na různých setkáních občanů stran stavby tohoto okruhu, že pokud by se tato stavba stala součástí mezinárodního tranzitního systému a pokud by měla i podle mezinárodních kritérií tento charakter, tak se na něm dokonce nesmí vyskytovat městská hromadná doprava. V podstatě by bylo optimální vést na tomto okraji Prahy komunikace dvě, jednu jako expresní okruh pro evropskou dopravu až hranicemi Prahy a druhou jako vnitropražskou s nižším mostem k obsluze mezi částmi Prahy, takový most je dokonce zakreslen mezi Suchdolem a Podbabou v územním plánu , ale protože financí je jako na všechno málo, tak je snaha v oblasti Suchdola "zcuknout" tyto dvě komunikace do jedné .
To jen na okraj. Myslím, že pokud by stál přes Suchdol okruh, vzala bych asi nejspíš auto a na letiště cca za 5 minut dojela sama a nezabývala bych se tím, jak doběhnu z Kulaťáku na Hradčanskou na železnici .

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2003 11:19

Černá: "Dosud jsem v žádném návrhu nenašla o tom ani zmínku, ba naopak nám bylo opakovaně sdělováno na různých setkáních občanů stran stavby tohoto okruhu, že pokud by se tato stavba stala součástí mezinárodního tranzitního systému a pokud by měla i podle mezinárodních kritérií tento charakter, tak se na něm dokonce nesmí vyskytovat městská hromadná doprava."

Možná se tam nesmí vyskytovat pomalé typy autobusů, traktory, kombajny atd.. ale pokud je to bus rychlý čili jedoucí alespoň 80, tak samozřejmě ANO.
Vnější okruh je součástí tranzitního systému klidně třeba mezinárodního. Ale o tom, že tam nesmí Autobus MHD jsem ještě neslyšel. Co je např. linka 100? Kudy jezdí? Budou ji snad někdy rušit? ....
Vždyť i autobusy MHD můžou jezdit po dálnici!

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2003 14:59

Vážený pane Rejdale, to si dokonce představte, že nám bylo také vysvětlováno, že tato záležitost má co do činění s financováním takových staveb. Když je taková komunikace součástí mezinárodní dálniční sítě, tak je možnost zřejmě částečného financování z mezinárodních zdrojů, ale nesmí taková stavba zároveň sloužit pro městskou hromadnou dopravu. Pokud je to stavba, kterou si nějaké město řeší svou vnitřní dopravní situaci, tak nemůže uplatňovat nárok na podobnou finanční spoluúčast. Samozřejmě každé k tomu technicky způsobilé vozidlo může na tuto komunikaci najet a použít ji, ale nesmí na ní mít zastávky . To je taky případ Vámi zmiňované linky 100, která jak víte, jezdí od Terminálu Sever k metru na Zličíně a jedinou zastávku má ještě v areálu letiště Jih, jakmile najede na okruh, už jede nepřetržitě. A pochybuji, že by na případné trase Bohnice - letiště se budovaly ještě sjezdy a nájezdy kvůli tomu, aby mohl autobus MHD zastavit v Suchdole. Například taková ulice v Holešovičkách vypadá taky skoro jako dálnice, ale dálnice to není, je to vnitroměstská rychlostní komunikace , takže tam zastávky MHD jsou, ale přes Suchdol povede klasický tranzitní expresní okruh a autobusy MHD se tam prostě motat nesmí .

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2003 22:08

Černá: ježiš, ještě stavět stavět zastávky na okruhu smiling smiley
No to samozřejmě ne. Ten autobus pojede třeba takto Zličín - sjede z okruhu - Letiště - najede na okruh - sjede z okruhu - Suchdol - najede na okruh... Zastávky nemusí být přímo v okruhu, ono ani by to nešlo... Okruh by řešil spíše expresní linky, né místní.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Záruba (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2003 19:50

OW:
Požadavky 2+3+4 může klidně zajistit jediná souprava (v kombinaci s tramvajem a metrem z Petřin), 1 ať staví jen výběrově. Nebo ať jsou zastávkové střídavě 1+3+4 a 2+3+4, to už je detail. Každopádně bez problémů.

Kulaťák: Uvědomte si, že sposta lidí z A nepokračuje z Dejvické buďto nikam (studenti, místní) nebo na Suchdol nebo různé jiné směry (autobusy). Takže ono to ukončení na Dejvické není zase až tolik nepřirozené (jinak by přece nemohly na Červený vrch jezdit poloprázdné tramvaje). Takže metro na Petřiny bohatě postačí. Jediný problém (P+R) řeší Dlouhá Míle.
Zkuste se na ta různá porovnání délky tras metra (právě kvůli asymetrii Prahy) podívat někdy jiným kritériem: Ne vzdálenost od centra, ale od okraje! S tím, že za okraj se považuje liduprázdná oblast (tedy ne administrativně pražská pole kolem letiště), pouze různá obchodní centra nebo podobné aktivity lze považovat za součást "metronárokové" Prahy. A najednou zjistíte, že je to vlastně tak nějak zhruba nastejno.

Černá:
A co takhle prostě prodloužit suchdolské autobusy až na Hradčanskou (obzvlášť když odtamtud vyhodíme meziměstské busy)? To je tak těžký vymyslet? Navíc se vám tím "přiblíží" i třeba Petřiny, takže by možná nebylo od věci udělat to hned.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2003 03:02

Pro pana P.H. ze dne 20.9.2003, 20:31hod:
ad ad 1) krátký jízdní interval na letiště TEĎ nikdo nepotřebuje, za pár let však potřebný bude

ad ad 2) Z výše uvedených přípspěvků některých diskutujících je zřejmé, že rychlost, jakou by jezdila rychlodráha, bude stejná, jakou má jezdit metro. A protože má rychlodráha delší trasu, bude vycházet celkový čas jízdy rychlodráhou na letiště delší.

ad ad 3) Míra ohyzdnosti všelijakých S-Bahnů je přímo úměrná množství nároků na ně kladených - jinými slovy: nebude-li se dělat z rychlodráhy prostředek MHD, pak nemusí jezdit 8x za hodinu, nebude třeba vybudování dalších staveb (podjezdy, nadjezdy..) a může zůstat - po mírné modernizaci - v dnešní podobě (a tím i "krásnější" než v případě, stane-li se prostředkem MHD).

ad ad 4) Hradčanská představuje pouze 1 přestupní místo - to, že na jednom místě je přestup jakž takž pohodlný, je sice hezké, ale je to málo. Mimochodem, přestup do rychlodráhy až na Hradčanské byste doporučoval i cestujícím z východních částí Prahy?

ad ad 5) nesplní; resp. splní, ale v horší kvalitě

ad ad 6) Auty přeplněná okolí stanic metra a naopak poloprázdná záchytná parkoviště u stanic dráhy (Běchovice a jinde - informace z denního tisku) dávají za pravdu mně. Přitom právě u tohoto úseku železnice se dá říci, že více než dobře splňuje představy o rychlosti - dle mého názoru je např. spojení ze středu Prahy do Kyjí nejrychlejší právě po železnici. To, že je používána méně, než bylo očekáváno, souvisí právě s mizerným přestupováním na ostatní prvky MHD - metro, tramvaje, autobusy.

Všeobecně je v této diskusi velmi podceňována dobrá časová dostupnost letiště pro Pražany. Ať chceme či nechceme, Praha jako hlavní město bude vždy plná nejrůznějších národních i mezinárodních institucí a její obyvatelé budou leteckou přepravu využívat ve vysoké míře, ke služebním i soukromým účelům. Pohledy některých diskutujících na nutnost dobrého spojení na letiště jsou odvozeny od předpokladu, že se létá (a stále bude létat) jednou za několik let na dovolenou.
Ti z diskutujících (či jejich zaměstnavatele), pro které může znamenat stavba rychlodráhy několikaletou "tučnou" zakázku, si možná neuvědomují, že by měli svým zákazníkům (t.j. všem, kdo se budou chtít rychle a spolehlivě dopravovat na letiště) vyjít vstříc a neprosazovat řešení, která nejsou optimální.
Prodloužení trasy A na letiště je opravdu nejrychlejší a nejpohodlnější dopravou pro podstatnou část Prahy. Podle internetového vyhledávače spojů MHD (IDOS) vychází z Černého mostu spojení metrem B a autobusem č. 100 časově úplně stejně, jako řešení s přestupem na Áčko na Můstku, pokračováním na Dejvickou a s použitím autobusu č. 119, t.j. s jedním přestupem navíc a s celkové delší trasou pomalejšího autobusu ! Jenže přes Zličín se najede o 10 km více (celkem asi 36 km) - každý jen trochu ekologicky uvažující občan musí zaplakat... Prodloužením trasy A bychom cestovali z Černého mostu po trase dlouhé pouhých 26 km a došlo by tak k velmi prudkému snížení celkové doby cestování na letiště.

Pro pana T. Zárubu, 21.9. 2003, 14:26

Vím, že komunisté se stavbou metra chlubili při každé vhodné i nevhodné příležitosti - to jeho význam však nesnižuje. Každý, kdo ho může používat, ho jako dopravní prostředek preferuje a nesouvisí to s "komunistickými přežitky", ale s něčím tak banálním, jako je výrazná úspora času a spolehlivost..
A že je stavba metra obtěžující? Ano, s tím se musí počítat. Ale velmi ráda bych tento druh nepohodlí snášela - bylo by mi to vynahrazeno možností používat metro.

ad 23. 09. 2003 19:50

Pane Zárubo,

Vaše závěry o současné dostatečné délce metra trasy A byste měl sdělit všem, kdo budou bezmocně popojíždět v taxíku či autobusu po Evropské (a k zacpání stačí dvě či tři drobné nehody, které jsou tu tak časté), zatímco právě odlétá jejich spoj... Snad Vás pochopí.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2003 08:36

Milý pane Zárubo, "vymyslet" co jste vymyslel opravdu není těžké. Tak fajn, tak ty suchdolské autobusy přemístíme na Hradčanskou a vyhodíme odtamtud ty meziměstské . Pak už vám zbývá jen vymyslet, kam se ty meziměstské vyhodí, kde budou mít na Vítězném náměstí ty suchdolské zastávku (tu by asi bylo těžko možné zrušit ), logicky by pak měly na Hradčanské končit i autobusy z Lysolaj a Šárky, Roztok, Nebušic, Kopaniny , Okoře a Velkých Přílep a dalších lokalit, odkud také jezdí někteří lidé pracovat na letiště. Dovolila bych si pak odkázat též na příspěvek pana Jůzy z 20.9. ohledně plánovaného omezení autobusových nástupišť na Hradčanské a budu ráda, když za úředníky k tomu kompetentní vymyslíte, kam se to všechno poskládá.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Zavadil (IP zapsáno)
Datum: 24.09.2003 22:40

Paní Evo,jelikož nemám čas a hlavně už chuť vyvracet vám metro,tak jen několik poznámek k tomu co mě nejvíce "trklo":

A) Jak by podle vás měla vypadat "mírná" modernizace trati 120?
Buď se překope celá a uvede se do stavu vyhovujícímu roku 200X a počtu možných cestujících,nebo se zavře,protože nebude mít koho vozit. Jakási dočasná oprava je podle mě blbost neřešící současný žalostný stav trati spojující Prahu a Kladno.

cool smiley Nevím o co bude krásnější železnice po níž vlak projede pouze 4x za hodinu, než ta kde pojede 8x. To v konečném výsledku vypadá asi jako - žádný vlak = krása (pan Steigerwald MfD)
Běžte se k Buštěhradce podívat dnes a rozhodně nebudete tvrdit, že je to tam pěkné, když tam není ta "rychlodráha". Křoví,skládky.
Vy asi pořád vidíte jakési betonové koryto ,kde budou jezdit řvoucí kraksny.Tak to asi ne-e.

C) Kolikrát vám mám opakovat (a nejen já),že přestup by byl možný na všechny tři trasy metra : Hradčanská,Vltavská,Nám.Rep. Jestli se vám ty přestupy zdají být dlouhé ,tak se projděte třeba mezi Béčkem a Céčkem a budete mluvit jinak.
Cestující z východu (teď nemyslím turisty z Japonska :-))) )by přirozeně přestupovali už na Nám.Rep.

D) "Tučnou zakázkou" myslíte stavbu "rychlodráhy"?
Vy si myslíte,že si na stavbě metra nikdo nenemastí kapsu?
Já mám spíš pocit,že je to právě betonová lobby,která se snaží všelijak prosadit výstavbu metra,kam pochopitelně toho betonu přijde více.Tím vás však nechci zařadit do této společnosti.Vy a ostatní jste se bohužel stali pouze jejich obětí,případně obětí jistého sdružení ,viz. níže.

E)Stížnosti na zacpanou Evropskou prosím zasílejte především sdružení Chceme metro,nechceme rychlodráhu. To je také jedním z hlavních viníků současného stavu,protože když už by "rychlodráha "přímo nestála mohla se alespoň stavět.Takhle nebude ani jedno ani druhé.
Mimochodem nebyla stavba metra,podle vás,nejdříve hlavně pro občany Prahy 6.Já měl takový pocit ,že to tak vypadalo.Teď se tam snažíte nacpat hlavně chudáky z taxíků.Třeba se ale pletu.
Dobrou noc

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: A.P. (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2003 13:26

V příspěvku pana Záruby bylo uvedeno, že na Červený Vrch jezdí poloprázdné tramvaje. Prosím o sdělení, kdy tyto poloprázdné tramvaje jezdí. Bydlím tam a ještě jsem se s něčím takovým nesetkal. Rád bych se také svezl. Předem děkuji za zprávu.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2003 17:21

Tak to vezmu odzadu:
Projekt organizace dopravy obsahuje přílohu "Standardy kvality dopravy ...", ve které jsou mimo jiné vyjmenovány úseky s překročeným využitím obsaditelnosti vozidel.
Nemám čerstvý, ale podle POD z roku 2002 byl mezi nimi v dopolední špičce úsek Vítězné náměstí - Červený Vrch s 106%. Moje vlastní zkušenost rovněž odporuje tvrzení o poloprázdných tramvajích (ovšem pozor: směrem z centra se samozřejmě i v tramvaji, která jede z Dejvické plná, nějaké místo uvolní).
U tramvají na Evropské ovšem není omezení dáno kapacitou trati, ale penězi. Když nejsou nyní na posílení tramvají, na provoz dražšího metra mají stačit (u železnice už nyní provozní náklady jsou a konstatní náklady by nestouply tak dramaticky)?

K tvrzením o nemožnosti zastávek na rychlostní komunikaci nejlépe protipříklad:
D5: Rudná, hotel Atol
R4: řada zastávek až do Mníšku
R7: Buštěhrad, Bouchalka
R10: Hlavenec, U 4 kamenů, Příšovice, hl. silnice

Jak vidno, zastávky jsou kromě dříve vybudovaných silnic buď v samostatném pruhu, nebo u motorestů, čerpacích stanic apod., tam mnohdy zřízené relativně improvizovaně.

A k paní Evě a poznámce o tučných zakázkách: mám sklon podezírat z toho nejvíce různá sdružení, která se místo věcné diskuse uchylovala k demagogii a argumenty nahrazovala sílou hlasu. Mimochodem, z velké části jsou to stejné firmy, které by si přišly na své v obou variantách.

A ještě otázka všem: kterému že to dopravnímu prostředku se přičítalo před časem zřícení domu na Klárově?

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2003 02:39

Pane Jůzo a pane Zavadile,

je mi jasné, že stavba metra bude taky pro někoho "tučnou zakázkou" - jenže některé diskusní příspěvky na mne dělaly tak trochu dojem, že jsou spíše "napojeny" na zdroj "rychlodráha" a že zakázka "metro" je pro ně nedostupnější, protože tam třeba vládnou jiné skupiny....
Víte, dopravní odborníky mám v úctě, jenže jsem docela znepokojena, jakým stylem se staví k těm, jejichž spokojenost má být pro ně prioritou: k cestujícím. My, cestující, jsme jejich zákazníky. Tito odborníci by se měli opravdu vážně zamyslet nad tím, že je třeba nabídnout automobilistům takový systém pohybu po městě, který bude schopen konkurovat automobilům (t.j. budovat trasy tak, aby se daly použít s co nejmenším počtem přestupů, volit nejkratší propojovací trasy významných dopravních uzlů, atd atd -a to pro MHD splňuje především a nejlépe metro). Protože se my, cestující, budeme podílet na financování, je na místě, aby se ti, kteří se ucházejí o velké zakázky související se stavbami pro MHD, chovali s přiměřenou pokorou a velmi se zajímali o to, co cestujícím vyhovuje lépe. Vadí-li těmto odborníkům, že bylo sebráno asi 20000 podpisů pro metro, mohou přece také zorganizovat podobnou akci s podpisy pro rychlodráhu - i výsledek takové akce může cosi napovědět.
Je dost neuvěřitelné, že tito odborníci považují 20000 lidí za zmanipulované, nemyslící stádo, které není schopno samo poznat, co je pro ně dobré (viz mnohé výpady tohoto typu výše). Připadám si jako před rokem 1989 - tehdy místo nás také jistá skupina občanů věděla úplně všechno líp a těm ostatním předepisovala i to, co si mají myslet.. Dnes je situace u těch, kteří mají co do činění s rozhodováním o dopravě, analogická té před rokem 1989: místo cestujících ví, co je pro ně lepší, úzká skupinka těch, kteří by rádi získali zakázku stavby rychlodráhy.
Jak asi můžeme plodně diskutovat , když pro některé z diskutujících není smrtelně vážným argumentem (vedle jiných) ani dvacetitisícové ano pro metro...
....
Nejsem stavební odborník, ale jistě nejsem daleko od pravdy, že domy se mohou zřítit z nejrůznějších důvodů a to i v případech, kdy kolem nich nejezdí žádná MHD. Dům ve špatném stavu zřejmě nepotřebuje ke zřícení tolik podnětů zvenčí jako dům v dobrém stavu (jaký byl stav onoho domu na Klárově?).

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2003 08:05

Panem Jůzou citované zastávky na dálnicích nejsou zastávkami prostředků městské hromadné dopravy ( červené ), ale autobusů tzv. dálkových ( dříve modrých ).

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2003 19:30

Promiňte, paní Černá, to mám z reagování po jen zběžném přelétnutí příspěvku.
Pokud jde o citované zastávky, když použijeme dělení vnitrostátní veřejné linkové dopravy na dálkové (většinou linky mimo základní dopravní obslužnost), místní/příměstské nezačleněné do integrovaných dopravních systémů, integrované ("linky městské dopravy zajišťující i přepravní potřeby příměstských oblastí"), a vnitroměstskou MHD, u těchto mimopražských zastávek nemůže jít o vnitroměstskou MHD. Jen pro dálkové linky je jen jedna z nich, ostatní většinou slouží oné druhé skupině. Na Strakonické však jde o linky PID, tedy stejného druhu, jaké by teoreticky mohly jezdit třeba v Brandýsa či Neratovic přes Suchdol k letišti a dopravovat i frekvenci Suchdol - letiště.

Měl jsem ale pořád na mysli možnost jejich zřízení z dopravně technického hlediska, k té nemožnosti kvůli financování se nevyjadřuji, neboť oněm pravidlům ani trochu nerozumím. Ovšem stavebně může být připravený pruh stejný i pro dálkové autobusy, a když je silnice postavena, pochybuji, že by bylo v podmínkách finančního příspěvku, že by ani poté nesměla být použita pro MHD.

Paní Evo - z vašeho dnešního ranního příspěvku lze s tím podstatným souhlasit, na tom, že nejvhodnější systém není postaven čistě na metru, ale na vzájemně se doplňujícím metru, železnici i další veřejné dopravě jsme se shodli již dříve. Vaše představa metra a modernizované železnice bez tak dramatického zvýšení frekvence v zásadě odpovídá i mé představě cílového stavu - i když si na rozdíl od Vás myslím, že s její modernizací by se mělo začít co nejdřív.

Pokud jde o oněch 20 000 podpisů, pokud se pamatuji, šlo o akci nazývanou "Anketa", kde bylo možno si vybrat z jedné odpovědi podobně, jako v někdejších volbách s ještě výraznějšími výsledky. Na této akci je hlavně škoda, že se tehdy energie a prostředky nevyužily na skutečnou anketu - tedy dotazníky s nastíněnými základními možnostmi řešení a zaškrtáváním přijatelnosti a nepřijatelnosti jednotlivých variant. Hodně lidí si tehdy myslelo, že se vyjadřuje pro něco trošku jiného, než jak bylo později interpretováno.
Proč se pod tímto názvem nekonala takováto skutečná anketa, těžko říci. Možná se organizátoři báli, že by lidé byli pro jinou variantu, než si oni přáli.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 26.09.2003 20:21

Eva:
Vážená paní, je to od vás moc hezké, že se snažíte druhé obviňovat z lobbismu, nicméně každému nezaujatému pozorovateli je jasné, že největším lobbistou jste tady vy a hned po vás pí Černá. Já na rozdíl od vás nebydlím ani v Dejvicích, ani na Suchdole. Mimochodem, je dost pravděpodobné, že by metro stavěla tatáž firma, co rychlodráhu, totiž Metrostav. Ona ta rychlodráha totiž není nic jiného než trochu lepší metro.

Je hezké, že neustále omíláte tisíckrát vyvrácené nesmysly, to podstatné však zastřít nemůžete: PRAHA 6 BYLA V POZICI, KDY MOHLA MÍT I METRO, I RYCHLODRÁHU. NEBUDE MÍT ANI TO? ANI ONO. Odpovědnost padá na hlavu současného vedení radnice Prahy 6 a pak všech, kdo podepsali petici Chceme metro, nechceme rychlodráhu.

Paní Černá:
Opravdu nejsem takový šílenec, abych chtěl zastávky přímo na okruhu. Dokonce tam ani nechci MHD, s jedinou výjimkou budoucího sedleckého mostu. Jak jistě víte, na Výhledech a na suchdolské straně mostu mají být nájezdy na okruh. Pak není problém si představit třeba linku Horoměřická (metro A) - Jenerálka - Výhledy - Přeletová - Zemědělská univerzita - Kamýcká - Sídl. Čimice - Čimice - Okořská/Libeňská - Ubikace - Podhajské pole - Pískovna - Písečná - Kobyliské náměstí - Kobylisy (metro ). Nebo severní obdobu linky 165 na jihu, zde by vedla z letiště či Dlouhé Míle přes suchdol. Čimice, Chabry, Čakovice, Kbely a Satalice na Černý Most.

Jestli s něčím nesouhlasím, tak je to další "městský most" v Tróji - plánuje se ve stopě Podhoří - Roztocká. Pokud by k tomu došlo, bude to znamenat devastaci trojské kotliny se ZOO a s botanickou zahradou, protože z Tróje se stane průjezdná čtvrť. Děkuji, nechci. Ne, nebydlím tam, ale na rozdíl od Suchdola tahle čtvrť je jedinečná. A pokud zde musí být most - a to musí, uznávám to - a pokud to musí být na Zámcích (ano, musí), tak ať stojí jen tenhle most a plní obě funkce, a to i za cenu, že by si ho Praha měla zaplatit sama nebo měl být dvoupatrový.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Eva (IP zapsáno)
Datum: 28.09.2003 01:50

Pro pana P.H. z 26.9.2003, 20:21 hod:

"..... nicméně každému nezaujatému pozorovateli je jasné, že největším lobbistou jste tady vy ...."
- děkuji za poklonu ! (Lobby, to je moje hobby! :-)))) )

".... Já na rozdíl od vás nebydlím ani v Dejvicích, ani na Suchdole. ... "
- nezajímám se o to, kde nebydlíte ....

".....Je hezké, že neustále omíláte tisíckrát vyvrácené nesmysly, to podstatné však zastřít nemůžete: PRAHA 6 BYLA V POZICI, KDY MOHLA MÍT I METRO, I RYCHLODRÁHU. NEBUDE MÍT ANI TO? ANI ONO. Odpovědnost padá na hlavu současného vedení radnice Prahy 6 a pak všech, kdo podepsali petici Chceme metro, nechceme rychlodráhu. ..."
- pane P.H., Vy všechno víte, nejste náhodou dopravní Pán Bůh? A s Pánem Bohem já diskutovat nemohu... :-))

* * *

Pro pana Jůzu a ostatní diskutující, od nichž jsem se dověděla řadu zajímavých informací:

Děkuji a loučím se - málo času a velmi mnoho nahromaděných pracovních povinností mi brání pokračovat v diskusi.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 28.09.2003 11:16

Správně nebude ani to a ani to... Metro tedy nikdo nezastavil, to budou mít v termínu ale rychlodráhu si zastavili sami. Stejně tak občané Prahy 6 (těch 20000) chtějí stále ucpanou Evropskou a metro v roce 2020.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: P.H. (IP zapsáno)
Datum: 28.09.2003 15:47

Máš pravdu, TOME, opravuji na: "Praha 6 mohla mít V DOHLEDNÉ DOBĚ i metro, i rychlodráhu. ama si způsobila, že metro bude mít nejdřív za dvacet let, rychlodráhu možná nkdy." O.K.?

Eva: Jak vy k my, tak my k vy.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 28.09.2003 17:23

P.H.: Ok...

(metro by se ani dřív nestavělo, to by museli vést na Praze 6 jinou dopravní politiku - s otázkou "co je důležitější - IV.C2 vs. prodloužení metra A nebo I.D vs. prodloužení metra" yawning smiley)

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Martin (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2003 00:55

Tak já si taky smočím.....

Rychlodráha je problematická, např. v úseku nádraží Dejvice-Veleslavín vede hustě zastavěnou oblastí a při jejím zdvojkolejňování by se asi majitelé postižených nemovitostí zuby nehty bránili. To samé při přetrasování dráhy, kdo by chtěl, aby se jeho nemovitost ocitla v ochranném 60m pásmu dráhy a bez souhlasu ČD si pomalu ani nevymaloval.

Metro se tak jako tak bude muset jednou prodloužit, lepší by bylo postavit metro na letiště a dráhu nechat tak, jak je, jen ji elektrifikovat a opravit. Metro může jezdit v intervalu 5 min a pod zemí mu nevadí žádné výkyvy a rozmary počasí, sněhové vánice apod. Kdo chce namítnout, jak dopadlo metro po povodni, tak ty nejsou každý rok. Vlaky z Kladna pak můžou jezdit jednou za půl hodiny a bude to stačit vic, než dost.
Pokud by se postavila rychlodráha a jezdila za své vlastní předražené tarify, což by se asi stalo, lehce by ji nahradily autobusy soukromých dopravců a zlomek ceny jízdenky. Pak by pro Kladeňáky ztratila smysl.

Někde na začátku byla diskuze o kráse zatravněných tramvajových kolejí. Kdo z vás viděl stav trávníku na Hradčanské i jinde, musí uznat, že to není to pravé ořechové a po letošním suchu se koleje rozhodně nezelenají. Betonová dlažba je rozhodně účelnější.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: pavel (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2003 12:40

Nevím, kam zdejší diskutující chodí na to že metro nebo rychlodráha by ulehčily Evropské: Sice by ubyly autobusy, ale individuální doprava by se asi nesnížila. Vzhledem k finanční situaci města se dá o stavbě metra uvažovat nejdříve po 2015. (předtím se bude stavět měst. okruh a trasa D)
Do té doby se několikrát změní vedebí magistrátu a kdo zaručí, že pak bude metro na letiště prioritou? Třeba pak vznikne takový hybrid: Metro na Petřiny, rychlodráha Veleslabín-Kladno a na letiště nadále autobusy. Pak někdo začne hledat řešení, jak to vylepšit za co nejméně peněz...

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 29.09.2003 17:15

1. Pavel, 29.9.: kam na to chodí? Například do různých zveřejněných srovnávacích studií, tuším že i v EIA dokumentaci k železničnímu spojení se to vyčislovalo, ale nechci mystifikovat. Možnost naznačená v závěru Vašeho příspěvku mi přijde docela reálná.
2. Martin: když už, tak elektrifikovat, opravit, nahradit některé přejezdy podjezdy a nadjezdy a doplnit místy protihlukové stěny. Pokud jde o zmínku o tarifech, součástí naposled posuzovaného projektu bylo i tarifní zahrnutí do PID. Ale dokud nepadne rozhodnutí o celkovém řešení, těžko něco předělávat s rizikem, že to přijde nazmar.

Jdi na stránku: Předchozí1234Následující
Aktuální stránka: 3 z 4


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4434,page=3 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz