p. Opatrný:
Ano, v tom máte pravdu - ovšem právě v případě víceproudé komunikace (jakou je např. Evropská) lze organizovat NAD s využitím vyhrazených pruhů, v případě potřeby průjezdu vozitel záchranky a pod. lze operativně přizpůsobit režim SSZ v požadované trase. Trať pochopitelně nemusí být zatravněna v celé délce, jsou ale oblasti, kde je to jediná možnost jak vnést nějaký ten zelený prvek do ulic bez omezení běžného provozu. Moderní svršek též nemusí být jen zatravněný - ono snad každé řešení je lepší než nešťastné BKV. Jde o to, aby se tyto prvky neuplatňovaly jen nahodile a v místech, kde je to jen pro potěšení turistů.
Eva:
Myslím že přesnější obrázek o situaci si i člověk laik udělá mnohem lépe studiem odborných podkladů. Články v denním tisku či dokonce propagačních časopisech městských částí jsou většinou nevalné úrovně. Jejich autory bývají též laici, mnohdy jsou takové články psány dokonce na objednávku a situaci záměrně zkreslují. (čest všem vyjímkám)
Odborník pak při čtení "novin" či sledování zpravodajských relací padá do mdlob. A netýká se to jen dopravy, nýbrž prakticky jakéhokoli oboru. Proto doporučuji čerpat z odborných časopisů a publikací a v neposlední řadě též z i-netových zdrojů.
Též bych nezářil optimismem při pohledu na situaci u jižních příjezdových tras do Prahy. Nevím jak Jihočeši, ale hlavní proud motoristů zde každodenně představují obyvatelé Středočeského kraje, stejně jako ve směru od Kladna

Nelze popřt, že někteří zanechají svůj vůz na odstavném parkovišti a dále pokračují metrem - není to ovšem nějaká jejich mimořádná ohleduplnost, nýbrž zcela pragmatická nutnost. Z automobilu vyleze předčasně ten, kdo nemá možnost zaparkovat blíže svému pracovišti. V jižním okolí Prahy je osídlení též mnohem rozptýlenější, ovšem železniční trať na Benešov je přesto jednou z nejvyužívanějších právě v příměstské dopravě ! Stovky parkovacích míst jsou řešením pro pouhý zlomek dojíždějících. Celé takové parkoviště odveze jedna elektrická šestivozová jednotka

Kdyby tedy tato železnice neexistovala, situace by byla katastrofální. A nic by nepomohlo záchytné parkoviště. Nelze budovat záchytná parkoviště pro desítky tisíc lidí - to je prostě naprosto nereálné. Nakonec křižovatka Jižní Spojka x D1 je nejvytíženějším mimoúrovňovým křížením naší republiky. A po dostavbě dálnice D3 se situace na jihu Prahy dále zhorší, protože není vůle brzdit provoz již na dálničních komunikacích v příjezdovém směru.
Kladno představuje unikátní a exemplární případ, postupně se přeměňuje v jakési vzdálenější pražské sídliště. Spoléhat se na řešení dopravy z 80000 sousedního města prostřednictvím nějakého parkoviště u metra je nebezpečný blud. V přepravě osob na vzdálenosti v desítkách kilometrů je nejefektivnější železnice. Na to už v Západní Evropě dávno přišli, a železnice je tam nedílnou součástí systému MHD. Jen my si opět musíme "nabít hubu", než přijdeme na totéž
Ano, petici podepsalo přes 15000 lidí. Ale věděli tito lidé, proti čemu vlastně bojují a co podepisují ? Skutečně všem 15000 tolik překáží železnice ? Myslí si těchto 15000 lidí, že potřebují metro více než třeba obyvatelé modřanských sídlišť ? Již v minulých dobách neblahé paměti jsme leccos masově zvolili, a později se ukázalo, že to nebylo zrovna nejlepší

Chápu, že pro někoho kdo toto podepsal je velice těžké přiznat si omyl. Ale mýlit se je lidské a v tomto případě byli lidé uvedeni v omyl autory těchto petic.
Nepochybuji že je skvělé mít v pěším dosahu stanici metra. Ovšem nelze zapomínat na další stránky celé věci. Metro musí být dostatečně vytíženo - jde zkrátka o velice drahou investici. Tuto vytíženost mu lze dokonce později zajistit redukcí povrchové veřejné dopravy. Praha-6 o vlásek unikla zničení tramvajové dopravy a dnes je dopravně obsloužena lépe než jiné části Prahy, kde se bezmyšlenkovitě uplatňovala nelidská zásada "zahnat lidi pod zem a povrch přenechat menšině v automobilech". Výsledkem je pak ve špičkách přetížené metro s pásmovým provozem na nevytížených okrajích, ulice přeměněné v pomalu se sunoucí odkladište automobilů a dojezdové časy do centra srovnatelné či horší než před 35 lety, velká zranitelnost takového systému, nutnost budování "záložní" trasy (trasa D) ... metro představuje výhodu pro lidi, kteří ho mají v bezprostřením dosahu a cestují na střední vzdálenost a zároveň nastupují v nepřetíženém úseku trasy.
Též se mi nezdá, že by radnicí Prahy-6 propagované prodloužení trasy A bylo nějak územě stabilizováno. Čí dům bude obětován výstavbě stanic ? Jak dlouho potrvá řešení ožehavých problémů spojených s umístěním stanic, kdy jistá část obyvatel tímto získá, jiná naopak ztratí ? V tomto ohledu je železnice již danou věcí, existující zde od narození lidí podepisujících petice. Nikdo tak není nespravedlivě postižen nějakou novostavbou, protože ona "rychlodráha" je vlastně jen opravou, elektrifikací a zdvojkolejněním dávno zde existující trati.
Ovšem existují též lidé, kterým zrušení železnice přinese nespravedlivě zisk - jsou to někteří majitélé pozemků kolem trati. Snad paní Evo nevěříte tomu, že zde zůstanou nějaké zahrádkářské kolonie ?

Dnešní investoři, budující nejrůznější administrativní objekty zajásají nad zničením "nepohodlné" železnice a pomohou radnici prosadit stavby typu Břevnoská a Veleslavínská radiála, které budou sloužit dopravě autem z jejich kanceláře do jiné kanceláře.
Protirychlodrážní sdružení zkrátka dovedně využilo lidské neznalosti a prezentovalo opravu železniční tratě jako nějaké monstrum, sloužící skupince letištních cestovatelů, a zároveň navnadilo obyvatele Prahy-6 na nereálnou představu metra. Stále reálnější je tak skutečnost, že jedinou v dohledné době dokončenou stavbou bude právě Břevnovská radiála :-)