Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí1234
Aktuální stránka: 4 z 4
Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Aleš Liesk. (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2003 12:10

20000 zmanipulovaných - určitě. Sám jsem byl na 2 zasedání krtčího sdružení a to, co tam valili lidem do hlavy (jinak to nazvat nejde) mělo k seriozním informacím hooodně daleko. Goebbles by měl radost. Takové špeky jako "Metro má menší spotřebu energie, protože jezdí na 750 V, zatímco rychlodráha bude na 3000 V", "Tak vysoké napětí jako 3000 V se nikde jinde v Evropě ve městě nepoužívá" nebo "Metro může po povrchu klidně jezdit až do Kladna i s těmi 750 V", to jednoho opravdu potěší (zvlášť když na to má dvoje papíry :-)

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Záruba (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2003 22:06

Tak mě napadaá, jestli náhodou Martin a Eva nejsou tatáž osoba. Ten časový sled a názory jsou vskutku náhoda...

Komentovat z předchozího budu snad jen toto: Zrovna dnes jsem měl na Dejvické tu čest, a drtivá většina cestujících skutečně přesedala buď na BUS nebo na PĚŠKOBUS - každopádně ouplně jinam, než by se prodlužovalo metro. "Poloprázdné tramvaje" tedy možná ne, ale rozhodně "bohatě postačující vzhledem k možnosti zkrácení intervalu."

Meziměstské busy z Hradčanské bych vymístil na Dlouhou Míli k vlaku, of course.

Že jsou P+R u vlaků poloprázdné je přímý důsledek (dříve) komunistické propagandy o metru a zároveň pocitu většiny lidí, že vlak je cosi pod úroveň. Není třeba stavět metro do Radotína či Běsovic, ale tohle uvažování vymýtit. Krásným příkladem mohla být městská železnice na letiště.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Záruba (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2003 22:06

Tak mě napadá, jestli náhodou Martin a Eva nejsou tatáž osoba. Ten časový sled a názory jsou vskutku náhoda...

Komentovat z předchozího budu snad jen toto: Zrovna dnes jsem měl na Dejvické tu čest, a drtivá většina cestujících skutečně přesedala buď na BUS nebo na PĚŠKOBUS - každopádně ouplně jinam, než by se prodlužovalo metro. "Poloprázdné tramvaje" tedy možná ne, ale rozhodně "bohatě postačující vzhledem k možnosti zkrácení intervalu."

Meziměstské busy z Hradčanské bych vymístil na Dlouhou Míli k vlaku, of course.

Že jsou P+R u vlaků poloprázdné je přímý důsledek (dříve) komunistické propagandy o metru a zároveň pocitu většiny lidí, že vlak je cosi pod úroveň. Není třeba stavět metro do Radotína či Běsovic, ale tohle uvažování vymýtit. Krásným příkladem mohla být městská železnice na letiště.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2003 22:38

Že Krtčí sdružení je spolek bláznů víme smiling smiley
A že o dopravě nic nevědí také víme.

Mimo jiné by se dal charakterizovat jako spolek věčně otravujích starců a nicnedělajích maminek s dětmi jdoucí za lepší budoucností, to jsou lidé jistě zcela dobře ovlivnitelní. A možná kupují plenky Pempers z poslední reklamy.

Prahu 6 jsem opustil, vrátím se tam, až zvítězí pravda nad lží.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 01.10.2003 10:29

Vážený pane Rejdale, Vy jste zřejmě velmi sebevědomý člověk , jistý si správností svého názoru . Mohl byste pro informaci stručně charakterizovat vlastnosti lidí, kteří patří do Vaší "krevní skupiny ?" Já se sice v problematice metro versus rychlodráha nechci stavět striktně ani na jednu, ani na druhou stranu, protože si myslím, že každé řešení má svá pro a proti, ale nicméně poté, co jste nás seznámil se svým nekompromisním názorem na zastánce metra , by mě docela zajímalo, jak byste oslavil zastánce rychlodráhy.

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: laarsen (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2003 15:21

ocenuji tuto velice podnetnou diskusi, jen skoda ze nejaci dopravni odbornici nestoji i na strane metra (cim to asi bude?), aby nebyla tak jednostrana
mam jednu drobnou poznamku: popremyslejte sami kolikrat za rok jedete na letiste? (nepocitam samozrejme ty kdo jsou tam nejakym zpusobem zamesnani), myslite si ze metro do ktereho na dlouhe mili nastoupi 20000 kladenaku k XXXXX (prosim dolpnit predpokladany pocet cestujicich odbavenych na letisti ruzyne v blizke budoucnosti) turistum s kufry a batohy a ktere 9x zastavi aby prez vas prelezlo 20000 signataru charty CHMND nez se dostanete do centra, je opravdu to co chcete? tady prdpokladam ze rychlodraha by volila spis kombinaci primy vlak letiste-centrum a zastavkovy centrum-kladno. a napada mne ted vlastne jeste jedna poznamka, vlak v centru nekonci! viz "metropolitni dopravni linie".
a k nekde vyse zminenemu argumentu 10km mezi 119 a 100. kolikrat bus 119 cestou zastavi a zase se rozjede. a nejlepe uprostred zastavby. jeste plati ten argument o ekologii?

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: Tomáš Rejdal (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2003 15:57

Naštěstí poslední vývoj situace se obrací k lepšímu. Vzejde v platnost nový zákon (respektive úprava starého) který výrazně omezí pravomoci občanských sdržení.
Hlavní bude především bod, že lidé nebudou moci blokovat stavby a zdržovat výstavbu tak jako dnes. Zároveň to budou muset sami podložit mnoha dokumenty proč. Ne jen přijít a říct chceme tohle.
Do té doby se nebude nic s metrem ani rychlodráhou dělat a až pak co vzejde tato úprava zákona se podá návrh na výběrové řízení pro stavbu. Zároveň se prověřuje možnost zahloubení trati rychlodráhy v některých úsecích.
Že by rozum začal vítězit?

Re: Metro vers. rychlodráha
Autor: masinka (IP zapsáno)
Datum: 17.10.2003 22:25

Po přečtení několika názorů v této diskuzi nemohu, než připojit i svůj. Tak jednak (ač to může znít "sebevědomě") nemají obě strany pro a proti, nýbrž jedna strana má samá plus a jedna samá MINUS. Která je která?

a) Kam je třeba lepší spojení z Kulaťáku? Určitě ne do Divoké Šárky, určitě ne na Petřiny, určitě ne do Podbaby. Aby mě někdo nenařknul z neznalosti poměrů, tak doplním, že babička bydlí ve Vokovicích, do školy chodím na ČVUT v Dejvicích a do Menzy k zastávce Lotyšská. Obrovský obrat stanice metra na Dejvické se skutečně rozptyluje do množství směrů, ať už se jedná o pěší, BUSy (Kladno, Suchdol, Dědina, letiště) či tramvaje. Městskou dopravou se obyvatelé oproti jiným čtvrtím dostanou domů VELMI RYCHLE. Na všechny strany existují kapacitní komunikace a tramvaje mají vždy vlastní těleso. Existuje spousta jiných pražských oblastí, odkud je doprava do centra výrazně složitější (namátkou Bohnice, Komořany, Modřany, ale místy i Žižkov atd.). Lze tedy říci, že doprava je zde relativně stabilizovaná a bezproblémová. Bohužel požadavek metra pro "pár" lidí na Dejvické se stal jakýmsi nešvarem poslední doby. S přechodem pana Béma na celoměstskou politiku jistě zesíli i lobby pro metro. Zároveň ale město SZ směrem téměř vůbec neexpanduje - jediné dopravní proudy, které se v této oblasti zvyšují a nadále budou, jsou letiště a dojíždění z Kladna a přilehlých oblastí. Řešením je tedy vyřešení tranzitní dopravy přes Prahu 6.

b) S podobou autobusovou se asi nehodlá smířit nikdo - autobusy na letiště praskají ve švech, kladenské zase neúměrně zatěžují konečnou metra a vytvářejí zbytečný přestup pro tisíce lidí. Mohlo by se tedy vést na letiště a potažmo i do Kladna metro? Letiště v Ruzyni odbavuje v současnosti kolem 6 000 000 osob ročně (tedy doufám) a i kdyby všichni jezdili rovnou do centra (což je nesmysl - přestupující, mimopražští) a navíc jezdili metrem (též nesmysl - taxi, autopůjčovny, jiná doprava), pak by vycházel obrat na cca 16 000 osob denně obou směrech - obrat na Dejvické je 100 000 osob. Kapacita metra by tedy zůstala využitá jen za cenu výrazného prodloužení intervalů (soupravy nelze zkracovat). Rameno do Kladna je zase neúměrně dlouhé a opět platí přirovnání o délce intervalů a souprav. Navíc pořizovací náklady metra jsou naprosto astronomické. Vítězně tedy opět vychází rychlodráha, ulevující konečné metra od kladenských a cestujícím z letiště od přestupů s těžkými kufry. Navíc je rozumná cenově a nabízí částem Prahy 6 zcela nadstandardní služby, které NEMÁ NIKDO JINÝ V PRAZE.

c)ohledně vzhledu tratě: vyšší rychlost cca 70 místo např. 50 km/h s sebou sice přináší trochu více hluku. Naproti tomu použití elektrické trakce, odhlučňovacích stěn, lepší konstrukce trati a vůbec modernějších vozidel, snižuje hluk v okolí na absolutní minimum. Vzhled železnice dnes už také zdaleka neznamená jen betonová monstra. Pro nevěřící mohu doporučit stránky www.metroprojekt.cz, kde v sekci projekty lze nalézt množství obrázků, týkajících se architektonického ztvárnění rychlodráhy.

S argumenty pro modernizaci tratě a proti stavbě metra by bylo možno pokračovat až do halelúja. Pokud někdo má argumenty opačné, moc by mě zajímaly.

Jdi na stránku: Předchozí1234
Aktuální stránka: 4 z 4


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4434,4554 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz