Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Evropska - hluk
Autor: Petr Anderle (IP zapsáno)
Datum: 29.06.2003 17:24

Mám v souvislosti s Evropskou třídou dotaz, zda-li jsou v plánu nějaká opatření omezení hlučnosti vyplývající z dopravního provozu a to konkrétně v části Červeného Vrchu. Bydlení u Evropské ulice čím dál víc připomíná bydlení u dálnice (kde jsou alespoň protihlukové bariéry). Díky.

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor péče o prostředí (IP zapsáno)
Datum: 01.07.2003 14:39

Vážený pane Anderle,

Odboru dopravy ÚMČ není známo, že by v současné době byla připravována nějaká protihluková opatření podél komunikace Evropská. Je nepochybné, že s masivními protihlukovými valy by se nejspíše (oprávněně) nesmířili architekti.

Po otevření Strahovského aut. tunelu (např.) bylo zjištěno lokální překročení max. přípustných hodnot hluku od automobilové dopravy, což bylo řešeno zdvojením (ztrojením) oken postižených domů. Městská část ale není vlastníkem "zdroje hluku" (komunikace), takže prosazování nějakého obdobného ochranného opatření zde by nepochybně narazilo na problémy s financováním.

S pozdravem
Ing. Fiala, vedoucí odd. dopravy a energetiky

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Petr Anderle (IP zapsáno)
Datum: 02.07.2003 11:31

Vážený pane Fiala,

omezením hlučnosti jsem nemyslel konkrétně jen protihlukové valy. Hluk by nepochybně snížila třeba nižší rychlost aut a motocyklů, která zde značně překračuje povolenou hranici. Vzhledem k tomu, že policie zde naprosto nijak tuto rychlost nekontroluje, není divu, že se z Evropské stala světová rarita - dálnice uprostřed rezidenční čtvrti.

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor péče o prostředí (IP zapsáno)
Datum: 03.07.2003 11:26

Vážený pane Anderle,

řekněme si na rovinu, že snižovat rychlost na Evropské třídě (pod dnešních max. 50 km/hod.) by bylo asi rovněž "světovou raritou". V tom problém netkví; neukázněné řidiče pak musí především "vychytat" Policie ČR. Jinou otázkou je chování majitelů silných motocyklů, pro které je maximální rachot při odpichu z křižovatky (nejlépe pouze na zadním kole) součástí jejich poněkud pokleslého "image". Je třeba ale zdůraznit, že zdaleka ne všichni motocyklisté, kteří jsou stovky metrů daleko slyšet při divoké akceleraci, zároveň porušují pravidla silničního provozu (překročením max. povolené rychlosti). Někteří jistě ano, především jim jde ale skutečně o to, vyvolat pozornost (obdiv, závist) okolí (jistě by fundovaněji vysvětlil psycholog). Potírání tohoto jevu ale zřejmě je nad síly Policie ČR, protože ta nemůže být přirozeně všude a, krom toho, hlídkové vozy nejsou vybaveny měřiči hluku, takže určení, že přípustná hladina hluku byla již překročena, by bylo zřejmě subjektivním názorem zasahujícího policisty (a to dnes při případném soudním projednání neobstojí, právě tak, jako např. nedoložený "pocit", že řidič jel příliš rychle). Eliminace tohoto nešvaru proto není jednoduchá a z praxe dobře víme, že problém "motorkářů" znají v celém světě (u nás zatím (!!!) naštěstí ještě nemáme problémy se zločineckými motogangy - viz různí "Pekelní andělé" a pod.).
Dalším a poměrně častým zdrojem hluku na Evropské třídě jsou průjezdy vozidel s právem přednosti v jízdě, protože ty užívají intenzivní zvuková návěští v kteroukoliv denní (ale i noční) dobu. To je způsobeno mj. i tím, že světelná signalizace na Evropské třídě "běží" 24 hodin denně a vozidla s oprávněním musejí projíždět proto i v pozdních nočních hodinách v řadě případů "na červenou" (to bez zapnutého audiovizuálního návěští dost dobře nejde).
Vedení výpadové komunikace středem sídliště nebylo jistě v minulosti šťastným řešením, v současné době ale není (z řady důvodů) - bohužel - možné očekávat snížení intenzit dopravního toku a tím i snížení hluku, vyvolaného dopravou. Něco jistě "vyřeší" postupná modernizace vozového parku (silniční i kolejové dopravy), technickými opatřeními při konstrukci tramvajové trati lze snížit i hluk z tramvajové dopravy, veškerá opatření jsou ale náročná na investice, kterých se v této době příliš nedostává.

S pozdravem
Ing. Fiala, vedoucí odd. dopravy a energetiky

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Černá (IP zapsáno)
Datum: 03.07.2003 13:42

Mírně lze odstínit hluk také výsadbou již vzrostlé zeleně, ale vzhledem k tomu, že komplexní řešení asi není v dohlednu, než se trápit a nervovat, bude nejúčinnější bohužel na vlastní náklady nechat si vyměnit skla v oknech za skla s protihlukovou úpravou (dvojitá nebo trojitá). Alespoň při počasí, které nevyžaduje otevřená okna, máte naději na ticho.

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Petr Anderle (IP zapsáno)
Datum: 03.07.2003 15:02

Vážený pane Fiala,

nikde netvrdím, že by se měla snižovat rychlost po 50km/h. Úplně by stačilo, kdyby auta tuto rychlost opravdu dodržovala. V praxi tomu tak není, podle odhadu (jezdím po Evropské každý den) je průměrná rychlost někde kolem 80km/h. To jen na vysvětlenou.

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Petr Anderle (IP zapsáno)
Datum: 03.07.2003 15:03

Dvojitá okna samozřejmě mám.



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4357,4370,quote=1 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz