Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Přechod u Drancy na Evropské
Autor: Ivan Pětroš (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2003 16:17

Bydlím v jednom z těch domů, u kterého se stala nehoda, při které byla autem sražena dvě děvčata, a tak vím, jak tento přechod "funguje". Pro auta zde primárně svítí zelená - pokud chtějí chodci přejít silnici, musejí stisknout tlačítko pro chodce. Přechod přes ulici je rozdělený na dvě samostatné části - první část od Drancy přes koleje (jsou tu zastávky tramvaje) a druhá část přes zbývající polovinu vozovky (dva pruhy směr do centra). Po stisku tlačítka pro chodce se zelená pro chodce neobjeví okamžitě, ale až tehdy, když se tento přechod dostane ze zelené vlny pro auta. To někdy trvá dost dlouho. Signalizace je však seřízena dost nevhodně - směrem do centra už dlouho nejedou žádná auta a přesto mají chodci stále červenou a auta zelenou, naopak ve směru z centra se červená pro auta objeví příliš brzo - tedy asi třetina aut jedoucích v zelené vlně z centra je náhle zastavena. Z tohoto důvodu jsou tu průjezdy aut na červenou zcela běžnou každodenní realitou, místní o ní vědí (a proto se před vstupem do vozovky na zeleného panáčka rozhlížejí) a policie na to dlabe (jako vždy a všude). To taky vysvětluje to, proč onen řidič jel na červenou - prostě čekal, že se poveze v zelené vlně, která tu však náhle končí... Tento přechod přímo volá po nějakém řešení - já bych navrhoval toto:
- Spojit ovládání světel pro chodce s jízdou tramvají - na troleji umístit snímače a každá tramvaj, která by přijížděla do zastávky, by na semaforech spustila červenou pro auta. Tím by se odstranil problém dobíhání tramvají na červenou pro chodce.
- Instalovat kameru, která by zaznamenávala projetí světel na červenou - návratnost pořizovacích nákladů by byla určitě kratší než jeden rok vzhledem k četnosti průjezdů na červenou. Námitky o tom, že pokuty jdou někam jinam mě nezajímají - politici, zařiďte si to jak chcete, jste tu pro nás, tak fungujte.
- Upravit přístup k přechodu ze strany Drancy - odstranit ony zoufalé schody a to malé místo, kde se lidé tísní při čekání na zelenou.
- Seřídit světla pro směr do centra - zbytečně dlouho tam svítí zelená, i když už všechna auta projela.
- A na závěr - vykopat policajty do ulic, ať se starají o to, aby lidé - řidiči i chodci - dodržovali pravidla silničního provozu.

Re: Přechod u Drancy na Evropské
Autor: px (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2003 17:57

jen dodatek, ze
a) kamera uz tam nekolik mesicu je (nekdy od minuleho leta) ... hned na sloupu lampy u semaforu u parkoviste ... [poznate podle anten a kamera je takova malinka v ty tmavy konicky bunce co vypada jak lampicka]
b) pred 14 dny tam cca po dobu 7 dnu co den kolem 9 hod. mestsky cajti stali - prvni den upozornovali na chuzi na cervenou .. a od druheho dne uz pokutovali - to byste se divil, jak se divili ti lide smiling smiley)

Re: Přechod u Drancy na Evropské
Autor: Stanislav Jehlicka (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2003 11:12

Bydlím kousek výše, ale sražení chodců ( dětí ) pamatuji mnoho. Kolikráte jsme psali ještě panu Bohmovi ať se udělá nadchod, podchod - nic. Kolik mrtvých bude ještě zapotřebí aby se něco dělo ?? Zpomalovací pruhy nejdou prý kvůli plynulosti dopravy na letiště ( aby se vládním vozidlům nerozbily tlumiče ). Pojďme sehnat podpisy na velkou petici....

Re: Přechod u Drancy na Evropské
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2003 12:40

Přechod u Šárky (Drancy) je velikým architektonickým paskvilem (ostatně jako celá Evropská třída), neboť vést dálniční přivaděč (což Evropská v podstatě je, a navíc s úrovňovými kříženími s ostatní dopravou a tedy i chodci) skrz hustě obydlenou rezidenční zónu je zločin (ale soudruzi byli tenkrát jiného názoru).
Je jasné, že stavební řešení, tj. podchod, a to nejen zde ale pravděpodobně i na Horoměřické je v současné době nad síly rozpočtu Prahy či P6. Co mě ale zaráží je proč není Policií ČR důsledně vynucováno dodržování max. rychlosti 50 km/h na této komunikaci v daném úseku. Dost často tudy jezdím automobilem a připadám si jako kašpar když předepsanou rychlost dodržuji a jsem permanentně předjížděn ostatními osobními automobily a autobusy. Z vlastní zkušenosti vím, že při doržení předepsané rychlosti není problém na světlech u onoho přechodu zastavit, neboť jsou vidět z dálky a navíc se vždy vjede do kopce, čili brzdná dráha se zkracuje.
Takže co na závěr: Měřit, pokutovat, kontrolovat a to všechny včetně autobusů, taxikářů z letiště a jiných závodníků, kteří si tuto nešťastnou ulici zaměňují s dálnicí. Lid se nám postupně umravní a do rozpočtu přibudou další peníze bez zvyšování daní. A policie udělá něco pro dobro očanů ...

Re: Přechod u Drancy na Evropské
Autor: Tocháček (IP zapsáno)
Datum: 22.04.2003 15:20

Přechod na Červeném Vrchu je mimořádně nebezpečným místem a jakákoli dodavadní opatření pro zvýšení jeho bezpečnosti jsou nedostatečná. Ta opatření jsou navíc minimální (dopravní značka a nápis na vozovce, a to ještě pouze v jednom směru) a k tomu ještě zde často chodci i řidiči ignorují světelnou signalizaci. Bezpečnosti nepřidává různě dlouhá doba, po kterou svítí zelená pro chodce na jednotlivých úsecích komunikace - zkuste vysvětlit některým zejm. dětem a důchodcům, že když vyrazili přes ulici na zelenou, mají se teď zastavit na uzoučkém středním pruhu mezi silnicí a kolejemi TRAM a tam pár minut čekat, protože se jim mezitím rozsvítila červená. Argumentace zelenou vlnou pro auta neobstojí, protože tuto by šlo zajista upravit - jedná se o úpravu pro jeden směr na jedné křižovatce. Řidiči, kteří po Evropské jezdí navíc ví, že na některých křižovatkách je zelená vlna nesmyslně "rychlá" a jinde zase "pomalá". Přechod u Drancy je takovým malým modelem celé Evropské - jeden velký chaos. Od Vítězného náměstí až k letišti se nepočítaně krát mění rychlost (od 50 do 70 km/h), intervaly semaforů jsou rozházené atd.. Chtělo by to komplexní řešení. Co se týče přechodu u Drancy, nejspíš by zde pomahlo snížení rychlosti, instalace radaru a funkční tlačítka pro chodce (ty stávající jsou pouhou atrapou) - podobně jako např. na Evropské u Dědiny, v Břevnově pod poliklinikou či na Podbělohorské na Praze 5 (zde není radar). Na těchto místech se po provedení úprav jezdí podstatně pomaleji a čekal bych, že nehod zde ubylo. Navíc tato opatření většinou platí i na notorické závodníky (např. letištní taxikáře, policejní auta apod.). A pak by to chtělo, aby dodržování pravidel na těchto místech někdo kontroloval a v případě jejich porušování pokutoval. To ale v poslední letech nebývá zvykem (standardní argumentace: nejsou peníze).

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor péče o prostředí (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2003 11:38

Vážení dopisovatelé diskusního fóra,

v uplynulých dnech vzbouřila hladinu veřejného mínění dopravní nehoda na Evropské třídě (u SM DELVITA), která se logicky promítla i do příspěvků, docházejících na stránky tzv. diskuzního fóra. Dovolte mi tedy prosím malé zhodnocení problému, oproštěné ale od jakýchkoliv emocí.
Je nepochybné, že vedení frekventované kapacitní komunikace středem sídliště není šťastným (a bezpečným) řešením. Určitou omluvou tehdejších projektantů může být, nicméně, skutečnost, že tehdejší územní plán předpokládal budoucí výstavbu tzv. Veleslavínské radiály, která měla výhledově převzít dopravní zátěž Evropské třídy (tak jako Břevnovská radiála v budoucnu převezme stávající zátěž tahu Patočkova - Bělohorská - Karlovarská). Jenomže, na rozdíl od BřR, s jejíž výstavbou se v příštích letech počítá, Veleslavínská radiála z územních plánů vypadla (nelze samozřejmě opominout ani politický tlak, který tehdy výstavbu Evropské třídy provázel).
Evropská třída získala již brzy po uvedení do provozu přízvisko "třída smrti" (byly tím míněny časté střety pěších s mot. vozidly). Za situace, kdy převážná část přechodů pro chodce byla od počátků provozu jištěna světelnou signalizací (SSZ), je vysvětlení tohoto množství nehod jediné, a to neochota účastníků silničního provozu (pěších i motorizovaných) respektovat jeho psaná i nepsaná pravidla. U pěších je to o to více alarmující, že není jistě třeba nikomu vysvětlovat, že při případném střetu s mot. vozidlem nebývá zpravidla pěší ten, kdo ze střetu vyjde jako "vítěz". Jistě, k vysokému počtu nehod pěších přispívá i osové (ale asi jediné možné) vedení tramvajové trati, neboť jen málokdo si nechá ujet svůj spoj jenom proto, že má na semaforu "červenou". Zřízení časových ostrůvků, které jeden z pisatelů DF navrhuje, není ale na komunikaci takovéhoto typu zřejmě reálné (to jde možná u Holešovické tržnice, ale ne zde).
Jen pro pořádek uvádím, že Evropská třída je, jako místní komunikace I.třídy, v přímé (státní) správě odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy, veškeré zde citované úvahy jsou proto nezávazné.
Podíváme-li se na místo nedávné nehody, zjistíme, že místo přechodu je z bezpečnostního hlediska vcelku slušně zabezpečeno :
- je jištěno SSZ (dělený, pro pěší "na výzvu")
- má v přiměřeném předstihu (obousměrně) instalovány DZN A 12 ("Děti"), vybavené LED-diodami, které "blikají" v době zvýšené frekvence výskytu školáků
- obdobná DZN A 12 ve velkoplošném barevném provedení je "vymalována" v každém jízdním pruhu (obousměrně)
- DZN z minulého bodu jsou ještě doplněny velkoplošným nápisem "ŠKOLA" (opět v každém jízdním pruhu, obousměrně)
- již před časem byly ampule SSZ, umístěné na výložnících, vyměněny za ampule o větším průměru, neboť bylo zjištěno, že ty tehdejší byly v případě nízko
ležícího slunce špatně identifikovatelné
Samozřejmě, hlavním problémem (ne-)bezpečnosti uvedeného přechodu je až alarmující nekázeň pěších, migrujících mezi zastávkami ED a SM DELVITA (snaha být první u vozíků zřejmě leckomu zatemňuje racionální myšlení). Kdo nevěří, nechť se jde na místo přesvědčit sám, co je zde k vidění.
Nelze říci, že by Policie ČR (příp. MP) zde občas kontroly kázně neprováděla, ale nepřejte si slyšet, jakými komentáři "postižení" pěší policisty (příp. strážníky) častují. Nemůžeme jen chtít, aby ukáznění byli ti "druzí", začít musíme u sebe.
Možností, jak na tomto místě eliminovat střety pěších s mot. vozidly, mnoho není. Ze současných znalostí lze vyčíst, že s podchodem je počítáno až na příští křižovatce (Evropská x Horoměřická x Liberijská), přičemž jeho výstavba je vázána na plánovanou dostavbu přilehlého prostoru. V době zcela nedávné zde bylo rovněž uvažováno i s rekonstrukcí - vytvořením křižovatky tvaru "T", neboť v tomto bodě měla být na Evropskou napojena obslužná komunikace od (jakéhosi) zdravotnického zařízení, zamýšleného severně od Evropské (Arabské).
Byl-li by zde (teoreticky) nadchod, řekněme si upřímně, kdo by jej chtěl využívat (?!?). Krom toho, jakékoliv mimoúrovňové řešení by bylo bezcenné, pokud by neumožňovalo i mimoúrovňový přístup na zastávky ED. V minulosti se objevil zajímavý námět vést v tomto úseku Evropskou třídu pod zemí (komunikace zde tvoří jakýsi vyvýšený hrb, technicky by bylo reálné ji v tomto úseku zahloubit), i to je ale spíše fikcí (alespoň v současné době určitě).
Nicméně, aby se uvedeným místem a jeho dopravní bezpečností zabýval profesně určený orgán, požádali jsme v nedávných dnech Ústav dopravního inženýrství hl..m Prahy, aby dosavadní přijatá a realizovaná opatření vyhodnotil a navrhl případné změny, v souladu se současným stupněm znalostí a dostupnými technologiemi, samozřejmě s akcentem na zvýšení bezpečnosti pěších. Znovu ale je třeba zdůraznit, že za svoji bezpečnost v silničním provozu si každý musí odpovídat především sám a k tomu odpovědně vychovávat i svoje děti, protože sebesofistikovanější řešení nepomohou, nebudou-li ze strany účastníků silničního provozu (pěších i motorizovaných) konsenzuálně vnímána a respektována.

S pozdravem
Ing. Fiala, vedoucí odd. dopravy a energetiky

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Maniac (IP zapsáno)
Datum: 01.05.2003 20:16

Myslím, že tento přechod by měl především úplně zmizet a být nahrazen nadchodem nebo podchodem. Zvýšila by se tím nejen bezpečnost chodců, ale i plynulost dopravy na Evropslá třídě.

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor péče o prostředí (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2003 08:59

Vážený pane,

otázka zase není až tak jednoduchá. Do SM Delvita chodí nakupovat řada starších lidí; ti by nás sotva pochválili, kdyby museli překonávat tak velký výškový rozdíl na tak krátkou vzdálenost (v případě nadchodu je třeba respektovat trolejové vedení !!). Kombinace úrovňového a mimoúrovňového přechodu by byla nesmyslná, nad-(pod-)chod bez přístupu na staniční ostrůvky ED by rovněž svoji bezpečnostní funkci neplnil. Odkazujeme proto na naše předchozí stanovisko - otázka tohoto frekventovaného uzlu byla k posouzení předána ÚDI Praha (podepsanému útvaru v této věci rozhodovat tak jako tak nepřísluší).

S pozdravem
Ing. Fiala, vedoucí odd. dopravy a energetiky

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Enigma (IP zapsáno)
Datum: 14.05.2003 15:53

Já osobně mám jedinou otázku. Proč není Policií ČR nekompromisně vyžadováno dodržování rychlosti 50 km/h v předmětném úseku a to i za cenu zastavování taxikářů či autobusáků ??? Myslím, že zastavit několikrát takovéhoto spěšníka (např. taxík jedoucí na letiště) pro rychlou jízdu (kdy veze pasažéra na letadlo) a provedení důsledné kontroly vozidla, povinného vybavení a udělení pokuty za rychlou jízdu (to samé i u autobusů, už vidím tu srandu, jak stojí autobus od Kladna či Slaného plný lidí a policista oprávněně "drátuje" řidiče) by určitě pomohlo velice rychle. To samé pro chodce přebíhající na červenou. Je pravda, že Evropská je zvěrstvo, nicméně vymáhat dodržování pravidel silničního provozu nic nestojí (policisté jsou stejně v práci) a místo obligátních botiček v zapadlých ulicích by zde mohli doslova zachraňovat životy.

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Tocháček (IP zapsáno)
Datum: 15.05.2003 17:16

Z uvedených vyjádření je patrné, že radikálního prostorového řešení (podchod, nadchod, silniční podjezd atp.) se v tomto desetiletí zřejmě na Červeném Vrchu nedočkáme. Proto bych pro tuto lokalitu opětovně navrhl rozšíření výstražného označení přechodu (nápis na silnici a dopr. značka "pozor děti" je pro takto nebezpečný přechod prostě málo) a, podobně jako Enigma, důslednou kontrolu všech účastníků silničního provozu v této lokalitě - chodců i řidičů - hlavně závodníků: taxikářů (především těch letištních ve stříbrných limuzínách bez označení TAXI a v dodávkách), autobusáků a přebíhajících dětí a čiperných důchodců. Řidiče by mohla zpomalit i snížená rychlost (např. 40 km/h - jezdili by snad alespoň max. 50-60 km/h), radar či ukazatel aktuální rychlosti (asi před 1/2 rokem byl na ukázku umisťován na různých místech Prahy 6). Chodce by snad trochu umravnilo zkrácení intervalu mezi stiskem tlačítka STOP a rozsvícením zelené. Příkladů různých technických řešení je řada jak na Praze 6 (např. pod břevnovskou poliklinikou) tak i jinde (již zmiňovaná Podbělohorská na Praze 5) a doufám, že budou reflektovány ve zpracovávané studii. Až tato spatří světlo světa bylo by skvělé jí představit veřejnosti např. na webu Prahy 6. Zajisté nejjednodušším řešením však je důsledná policejní kontrola chodců a řidičů s možností udělení pokuty přímo na místě.



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4272,4284 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz