Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Causa Kafkova
Autor: Lenka Kubernatová (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2003 13:17

Vážení spoluobčané,
reaguji na připomínky uveřejněné v diskusním foru na téma parkování v ulici Kafkova. Bydlím v Kafkově ulici a přes to, ze jsem často pracovně mimo republiku, vnímám tento problém jako závažný a cítím povinnost na situaci reagovat.
V prvé řadě je velmi smutné, že i my, občané z takto malě části ulice, nejsme schopni o problému otevřeně a slušně mluvit. (natož se domluvit )

Chápu, že chodci musí v každém případě obětovat část svého "pohodlí" - nezapomínejte , však , že i my řidiči jsme chodci . Na druhé straně sama nejlépe vím, co znamená několikrát (mnohdy i desítky minut) "kroužit " v okolí a hledat volné místo k zaparkování. (a zkuste se zamyslet i nad tím, kolik vzniká zbytečných zplodin při objíždění ulic )

Nechápu argumentaci odpůrců příčného parkování - samozrejmně, že v ulici parkují i lidé, kteří nejsou "domácí. " Ale což pak se tomu při podélném parkování vyvarujeme ? A co trochu pochopení - vžyť každý z nás občas potřebuje zaparkovat na druhém konci města a také nebereme ohledy na tamní "domácí" řidiče.

Podélným parkováním docílíme max. toho, že se opět bude parkovat v několika řadách. V tom případě jsou chodci ohrožováni daleko více - několikát jsem byla nucena z první řady odjet po chodníku.

Pokud mluvím za sebe, jsem ochotna jako řidička respektovat stanovená pravidla při příčném parkování (např. vzdálenost od kraje chodníku atp. ) , a jako chodec jsem ochotna slevit ze svého "pohodlí" a část ulice projít po užším chodníku.

Bydlíme v jedné ulici, tak nám nezbývá,než se snažit navzájem si vyhovět .
A pokud má k tomtu problému kdokoliv jakýkoliv názor, lze ho prezentovat slušně a otevřeně. (nikoliv anonymními a hrubými vzkazy )

S pozdravem
Lenka Kubernatová

Re: Causa Kafkova
Autor: Ing. Jan Šimek (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2003 19:45

Vážení,
reaguji tímto na znovuotevřené diskuzní fórum o parkování v ulici Kafkova. Jak uvádí paní Kubernatová, nejsme schopni se dohodnout v tak malé části ulice, jakou je Kafkova – ale jak se dohodnout, když všechno až dosud probíhalo bez jakékoliv konzultace s lidmi , kteří by měli být jistě účastníky debaty. Mám tím na mysli prosazení šikmého parkování bez toho, aniž by se to projednalo s obyvateli ulice, ale nejenom těmi, podle mého názoru by do toho měli zasáhnout samotní chodci, ale také odbor životního prostředí – jde přece také o kulturu prostředí ( kterou určitě nespatřuji v tom, že budou na domech nalepená auta a chodci budou mezi nimi kličkovat a navíc myslím, že si můžeme přiznat, že zavedené parkování vypadalo pohledově nesnesitelně).
Především musím říct, že díky zaoblené čelní stěně jednoho z domů v Kafkově ulici působilo toto stání po architektonické stránce hrozně.
A nejsme přeci roboti, kteří mohou třeba bydlet v autě na ulici, hlavně, že budou moci někde zaparkovat !!!!

Druhou věcí je také fakt, že ulice nebyla na zavedení šikmého stání vůbec nijak připravena: vysoké žulové obrubníky byly koly aut přejížděny a nepravidelně zatlačeny takže nyní celý obrubník ulice vypadá jako hradní cimbuří. Jinou věcí je rozlitý olej + benzin atd. .. ... po okraji chodníku - nemožnost čištění strojem, odmetání sněhu atd...
Zaslechl jsem, že se hovořilo o čáře namalované na chodníku či jiných zábranách, ale zrealizoval je za ten půlrok někdo ??????
Šlo pouze o to, aby se mohlo parkovat, ale to ostatní to už se nikomu dořešit nechtělo.


A co například kabelový kolektor, který je umístěn v chodníku této inkriminované části ulice, o ten se také nikdo nestará a ten určitě není uzpůsoben k trvalému zatížení. Je přeci rozdíl jestli po chodníku projde několik lidí než, když na něm stojí několik desítek aut.
Projděte si prosím ulici od původní značky až na roh k ulici Buzulucká a uvidíte jak je chodník poškozen, bylo to způsobeno častou výměnou inženýrských sítí, chybným zhutněním jednotlivých vrstev. A jak tento chodník bude vypadat po roce ,dvou , třech.......?
Co potom, až se na některých místech proboří a nebude se po něm moct ani chodit, ani parkovat.
Kdo zaplatí škodu, když městská část nemá investice na opravu a předělání chodníku tak, aby automobily mohly stát šikmo mimo oblast chodníku (zúžení, nové potažení asfaltem – minimálně by to bylo slušné po veškerých těch pokládkách kabelů, trubek..... a hajdelácké práci asfaltérů).

Myslím, že je mnoho nápadů, jak situaci řešit – co například zavést jednosměrnou ulici , odstranit z ulice podnikatele viz provozovna Maud a auto - půjčovna Vecar, ti zabírají svými vozy nekolik parkovacích míst a proč? (Provozovatel si přece musí zajistit podmínky tak, aby nebyly na úkor ostatních lidí – to by za chvíli mohli v ulici źavést svou živnost taxikáři.....
Vždyť třeba zmíněný taxikář si své místo také musí pronajmout.
A co odkladiště nevyužívaných vozů a vraků (2x Škoda, Trbant a bílý Citroen).

Jak opět uvádí zmíněná paní, cituji :
"Pokud mluvím za sebe, jsem ochotna jako řidička respektovat stanovená pravidla při příčném parkování (např. vzdálenost od kraje chodníku atp."
Ale co těch 99% ostatních řidičů to budete z okna hlídat a až se jeden nalepí na dům půjdete mu hned vysvětlovat, jak se má slušně stát, protože jak se postaví jeden, tak druhý den budou na domě nalepeni všichni.
Já to chápu, to je samozřejmý reflex způsobený strachem o zadní část aut – proč ho nechat vystrčený do ulice, když mohu najet až skoro na dům – chodec mi auto jen těžko odře, ale projíždějící automobil téměř jistě.

Šimek

Re: Causa Kafkova
Autor: Martin Šídlo (IP zapsáno)
Datum: 17.03.2003 22:18

Bohužel jsem se o tomto fóru dověděl až dnes. I já patřím k nešťastníkům zde parkujícím. A navíc bydlícím. Z toho, co jsem zde četl, uznávám, že obě strany mají částečně pravdu. Jako servisní technik musím denně vyjíždět autem - a tudíž od rána vidím, jak sem najíždějí desítky mimopražských řidičů. A když večer odjedou, najedou sem další cizí řidiči a prchnou MHD za radovánkami. Zajímalo by mě, proč na tomto konci Prahy není zřízeno záchytné parkoviště jako je tomu na jiných příjezdech do Prahy. Rád budu ohleduplný k řidičům odjinud, pokud oni budou ohleduplní ke mně. To, že zaberou 3/4 parkovacích míst v blízkém okolí, totiž za ohleduplnost nepovažuji. Dle mého názoru by bylo nejlepším řešením zřízení rezidenčních parkovacích míst. Bílá čára na chodníku je možná jednodušší řešení, které zlepší průchodnost chodníku, ale nezamezí nájezdům mimopražských řidičů - a za chvíli bude parkovacích míst málo i při parkování na všech chodnících v okolí a v přilehlém parku.

M. Šídlo

Re: Causa Kafkova
Autor: Petra Kolínská (IP zapsáno)
Datum: 18.03.2003 16:33

Dotaz na radní Prahy 6 - proč radnice Prahy 6 nezavede v centrální části Dejvic s ohledem na problémy s mimopražskými řidiči rezidenční parkování?
- jak je možné, že se v ulici Na Hutích směrem od prodejny Hudy po levé straně parkuje již téměř rok šikmo na chodníku bez značky povolující takové státní a měští strážníci na to nikdy nereagovali?
Naprosto absurdní se mi v této souvislosti (a to velmi souvisí s parkováním na chodníku v Kafkově) zdá tolik radnicí vychvalovaný a nikoli levný chodníkový program - neboť některé chodníky jsou výstavní a hned za rohem jsou na chodnících auta (viz roh Národní obrany - Na Hutích).

Re: Causa Kafkova
Autor: hombre (IP zapsáno)
Datum: 20.03.2003 23:08

Myslim, ze pan Ing.Simek zde rekl vse podstatne a ja se plne podepisuji pod jeho slova (ze se podepisuji prezdivkou? to je normalni internetovy koloritsmiling smiley

Re: Causa Kafkova
Autor: Lenka Kubernatová (IP zapsáno)
Datum: 26.03.2003 13:17

Vážení spoluobčané,
teší mne (a jsitě nejsem nejsem sama) , že se do diskuse zapojuje stale více lidí. I ja souhlasím s p. Ing. Šimkem. Ve všech ohledech jsou jeho názory objektivní a zároveň nediskriminující.
Bohužel má pan Ing. pravdu i v tom, že Kafkova ulice není přizpůsobena příčnému parkovaní. A jistě by se našlo více důvodů, než jsou uvedené..... Kdo mohl v době výstavby tušit, že na jednen byt připadnou i dva automobily.

Nicméně je to stávající stav a bude tedy nutné se s ním vypořádat.
Obavám se však, že tato internetová diskuse (ačkoliv je jistě dobré mít kde otevřeně říci svůj názor a znát názor spoluobčanů) , nepovede k ničemu jinému, než k té konkrétní výměně názorů.
Jistě by nebylo na škodu, kdychom měli možnost tento problém osobně a otevřeně prodiskutovat se zástupci radnice Prahy 6, a tím znát i jejich názor, možnosti a návrhy na řešení.

S pozdravem
Lenka Kubernatova

Re: Causa Kafkova
Autor: Ella (IP zapsáno)
Datum: 02.04.2003 10:37

V reakci na problémy s parkováním v Kafkově ulici je třeba zdůraznit,že to je problém se kterým se nedělá nic.Podzemní garáže na Dejvické jsou hudbou budoucnosti a jejich postavením se nic nezmění.Naplaveniny obsadí ulice a místní za peníze pod zem.Praha 6 je centrum města a jako takové má mít rezidenční parkovací místa.Zaparkovat se nedá v Kafkově,Dejvické,Jaselské,Eliášově...,ale ani v Terronské,Verdunské,Národní obrany...V Rooseveltově se k tomu přidává Grosseto.Je to bezva pocit po 20 min. kroužení konečně zaparkovat mezi KLM 00-00 a PZJ 00-00 A poslouchat o skvělé pizzerii u které se dá vždy zaparkovat.Byty v této lokalitě se cenově pohybují mimo realitu většny lidí.Jsou snad problémy s parkováním a jejich neřešení skrytou formou třídního boje

Re: Causa Kafkova
Autor: Lenka P. (IP zapsáno)
Datum: 10.04.2003 08:29

Je to causa Kafkova, ale ta otevírá problém parkování v této lokalitě vůbec. Řešení jistě není snadné, ale dle mého názoru je třeba v první řadě přihlédnout k názorům lidí, kteří v této lokalitě bydlí, v cause Kafkova v první řadě k názorům těch, kteří bydlí v přízemních bytech Kafkovy ulice, a které příčné parkování jistě obtěžuje nejvíce, - pokud jsem hovořila se sousedy, byli jenoznačně pro podélné stání - nikdo, až na výjimky, nechce, aby mu auto stálo až pod oknem. Připojuji se k předchozím návrhům na rezidenční stání, a s tím velmi úzce souvisící problém velmi nutné opravy chodníku. Je vůbec možné nazvat tuto cestu chodníkem?
Lenka P.

Re: Causa Kafkova
Autor: Lenka Kubernatová (IP zapsáno)
Datum: 15.04.2003 12:04

Dobry den,
v této souvislosti si dovolím podotknout, ze i náš byt je v přízemí domu - také nejsem nadšena z parkováni před okny, stejně tak nejsem nadšena z objížděni ulic při marné snaze nalézt místo k zaparkování. Stejně tak se připojuji k názoru, že chodníky rozhodně nesplňují účel "bezpečné" zóny pro chodce.

Na druhou stranu je podle mého názoru nutné uznat, že v poslední době se městská část (resp. firma spravujici domy v Kafkově ulici ) snaží bydlení a okoli restaurovat a obnovovat a zrříjemnit bydlení nám všem.
(a i řešení případných reklamací ohledně provedené práce např. na fasádě domu probíhá relativně plynule)

V každém případě však nemůžeme na tento problém pohlížet stylem - černá x bíla. Říci, že mi auto vadí před okny a tím skončit komunikaci je velmi pohodlné, nicméně trochu sobecké. Podotýkám, že nejsem jednoznačně pro příčné parkování, ale jsem pro komunikaci a debatu , a také předpokládám , že budu muset částečně ustoupit ze svých představ.
(napadá mně, že jsem zrovna dnes ráno musla vyjíždět ze svého park. místa přez chodník - vzhledem k tomu, že některý ze sousedů byl nucen zaparkovat v druhé řadě - a nájemníci v přízemí nebyli projížděním auta přímo před okny v 6:40 h nadšení jistě o nic méně, než když auta před okny parkují )
S pozdravem
Lenka Kubernatová

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor péče o prostředí (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2003 08:13

Vážení dopisovatelé diskusního fóra,

dosavadní příspěvky občanů, které v této věci došly, opět prokázaly nejednotnost názorů na věc, s tím, že každý hájí především ten názor, který vyhovuje právě jemu a není příliš ochoten naslouchat hlasům protistrany. Dostáváme od tamních občanů - bohužel - i signály, že někteří "tamní" si dokonce vyhrožují fyzickou újmou, bude-li věc řešena tak, jak si ten který občan (ne-)přeje (kam až jsme se to dostali ?!?).
Znovu opakuji, že skutečné řešení je v zásadě pouze jedno - ubrání části chodníku a vybudování parkovacího zálivu pro šikmé stání osobních vozidel. To ale správce komunikace (pro nedostatek finančních prostředků) nezajistí, alespoň ne v současné době (náklady jsou odvislé mj. i od nutnosti případných přeložek inženýrských sítí). Vše ostatní jsou lepší či horší špatná řešení.
Záležitostí "Kafkova" se opět zabývala (dubnová) Komise dopravy, které zhodnotila možná (a hlavně dostupná) "řešení". Jaká to jsou ..... Je jistě možné se vrátit ke krátkodobě trvajícímu opatření z loňského roku, tj. parkování šikmé, částečně na chodníku. To má, jak ale vidno, řadu odpůrců mezi občany (svým způsobem mají samozřejmě pravdu, chodník je částí komunikace, určenou výhradně chodcům). Druhou možností je ponechat stávající podélné stání. Další diskutovanou možností je povolení jednostranného šikmého stání (na vozovce) se současným zjednosměrněním uvedeného úseku komunikace (aby se vše šířkově vešlo "do norem"). To ale popudí nepochybně občany v Buzulucké, neboť se jim "pod okny" zvýší frekvence vozidel.
Komise dopravy vzala na vědomí, že v průběhu červnové výluky ED na Evropské třídě budou tímto úsekem komunikace opět projíždět (cca 8 dní) autobusy náhradní dopravy (jako již v minulosti) a proto do té doby režim parkování nedoporučuje měnit (jsou již zpracovány projekty dočasného dopravního opatření). KD si proto vyhradila právo přijmout konečné doporučení v této věci až na květnovém zasedání.

S pozdravem
Ing. Fiala, vedoucí odd. dopravy a energetiky

Re: Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Martin Šídlo (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2003 21:23

Vážený pane inženýre,
nesporně kladně hodnotím nejem diskuse na dané téma, ale oceňuji i to, že se v těchto diskuzích ozývají i hlasy z radnice, neboli výkonná moc. Ale... . Se zájmem jsem si pročetl Vaši odpověd (nebo vyjádření), ale nějak jsem tam nepostřehl to hlavní. I když nechá radnice vybudovat "parkovací záliv", dle Vás jediné řešení, zajistí pouze víc parkovacích míst pro mimopražské a příměstské řidiče. Dnes a denně jsem svědkem doslova nájezdů těchto řidičů, kteří se snaží zaujmout místa co nejblíže k metru. Jelikož mne povaha mojí práce (jsem servisní technik) nutí prakticky denně vyjíždět a opět se vracet, tak vím, že když se náhodou vrátím z práce dříve (okolo 15. hod) nemám šanci zaparkovat. Vrátím-li se okolo 17 hod, většinou zaparkuji, neboť meziměsto odjíždí. Později opět nezaparkuji, protože meziměsto vyráží za zábavou. Zajímalo by mne proto, proč neuvažujete o rezidenčním parkování, kterýžto názor zde asi panuje nejčastěji. Nemám totiž pocit, že by to bylo nejak finačně náročné - resp. méně než přebudování chodníku na "záliv". Také by mne velmi zajímalo, hodláte li zajistit pro mimoražské přijíždějící z tohoto směru nějaké záchytné parkoviště typu P+R, jak je tomu na podobných příjezdech na Prahu. Poslední poznámka: V době, kdy jsem se přistěhoval, byla na obou koncích této části ulice dopravní značka Zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou mimo dopravní obsluhu. Ne sice o moc, ale bylo to lepší.

S pozdravem

M. Šídlo, Kafkova 34

P.S. Doufám, že si Vaši odpověď přečtu co nejdříve.

Takže nashledanou...

Vyjádření Úřadu městské části
Autor: Odbor péče o prostředí (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2003 09:06

Vážený pane Šídlo,

Vaše reakce na můj příspěvek je poměrně široká, proto odpovím po částech :
Označení této lokality dopravními značkami B 1 + E 12 (Zákaz vjezdu - mimo ......) pocházelo z doby "minulé" a souviselo s existencí objektů armády, nikoli se záměrem nepustit sem "přespolní". V dnešní době se veřejné objekty Armády ČR již nepovažují za natolik TABU, proto bylo omezující značení před několika lety zrušeno (za silného spolutlaku podnikatelských aktivit z území, za kterými nemohli pohodlní zákazníci dojet autem).
Stěžejní příčinou problému je dopravně velmi nešťastné ukončení linky metra v prostoru Vítězného náměstí. Tato situace vytváří zákonitě tlak na parkovací místa v okolí koncové stanice, aniž zde byly kdy vybudovány potřebné kapacity (typu Park + Ride) - ono ani není kde. Vzhledem k tomu, že hl. město má klíčový zájem na tom, aby tato individuální doprava zvenčí končila na "periférii" u kapacitní MHD, bylo by asi nekorektní tento trend nějakým neuváženým opatřením torpédovat. Městská část proto vyvíjí již několik let značné úsilí o prodloužení trasy metra (A) západním směrem, mj. s cílem zachytit dopravu ze severozápadního segmetu StČ kraje již na okraji města. Bohužel, problém se poněkud vyhrotil a zpolitizoval (známý rozpor v koncepci - metro x "rychlodráha") a výsledkem jsou neustálé odklady v přijetí konečného řešení (v obou případech je počítáno s kapacitním záchytným parkovištěm v prostoru "Dlouhé míle").
V současné době se připravuje poměrně zásadní dostavba Vítězného náměstí, kde vzniknou rovněž nemalé parkovací kapacity, bude ale otázkou vlastníků objektu, zda vytvoří takové podmínky uživatelům parkovacích ploch, aby je od jejich využití spíše neodradili.
Zřizování případných dalších Zón placeného stání je v současné době projednáváno v úrovni hlavního města (nelze dělat nekoordinovaně). I když koncept ZPS není v gesci podepsaného útvaru, jsme nuceni konstatovat, že za stávajících (dopravních) podmínek by bylo zřízení takové zóny asi neuvážené a odborně chybné, mj. i z důvodů, uvedených v předchozím odstavci. Dle našeho názoru bude omezující úprava tohoto druhu smysluplná až po vytvoření možnosti zachytit dopravu "zvenčí" dále od středu MČ. Prvkem, notně degradujícím tento dopravně regulující systém, je prozatím i velmi nízká respektovanost ze strany řidičů a neustálé právní zpochybňování ze strany právních "expertů".
Připouštím, že předchozí text Vás asi příliš "nepotěšil", ale v nejbližším časovém horizontu k výraznému (pozitivnímu) vyřešení problému zřejmě nedojde.

S pozdravem
Ing. Fiala, vedoucí odd. dopravy a energetiky



Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?5,4232,4249,quote=1 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz