metro a rychlodraha po stejne trati
Autor:
Rzekotka Drzewna (IP zapsáno)
Datum: 10.02.2008 20:45
Metro i zeleznice by se daly obe vest po Evropske tride, vyuzil by se tramvajovy stred a severni pruh tridy. 1 par koleji pro pokracujici metro vedene tedy po povrchu, druhy par pro zeleznici, ktera by se musela na Evropskou na kulatakem nejak napojit. Metro by zrejme muselo byt v tubusu, neb se nema rado s povetrnostnimi vlivy. Az nekam po dedinu(?) by v intervalech mezi rychlym metrem mohlo jezdit pomale metro, nahrazujici tramvajovou dopravu a stavici zhruba v soucasnym tramvajovych zastavkach. Klasicke prodlouzene metro by takovymi zastavkami projizdelo na stavilo jen v cca kazde treti. Vadil by hluk v ulici? ten uz prece delaji auta i ted. Navic moznost tubusu. Nevim jak hodne to tubus prodrazi, ale v pripade zeleznice snizi naklady na udrzbu trati.Zeleznice by mela byt co nejrychlejsi aby motivovala Kladenaky ji vyuzivat.
To rychlé metro by nejspis az na Letiste vest nemuselo, muze skocit drive nebo uhnout k jihu treba do Petrin a tam skoncit.
Kazdopadne veskera silnicni doprava by si musela vystacit jen s polovinou stavajici kapacity. Ale rika se prece ze obchvaty maji radialni automobilovou dopravu utlumovat. Tech par dulezitejsich silnic ze severni strany by se musela napojit nadurovnove. VTM science psala o integraci dopravy v budoucnosti, kdy je prakticke spojit co nejvice ruznych doprav do jedne linie, z toho jsem cerpal.
Mozna je to nema smysl pro nejake zavazne prekazky, neznam Evropskou na 100%. POdobne u pripadne trasy D, se da z Hlavniho nadrazi az za Kacerov vyuzit stavajici zel.trati 210 smer Vrane n.Vlt, pokracovat podel Videnske, zkanibalizovat Štůrovu ulici a nad Tempem vyuzit pulku sirky Novodvorske. Soubeznych silnic pro gumokoly jsou tam beztak mancardy. Mezi kacerovem a Hlavnim nadrazim by to sice zastavilo asi jen v Nuslich, ale treba planovana trasa v tomto useku take zadnou zajimavou stanici neprinese, nanejvyse Synkáč a musi se to zdlouhave vrtat.
TO s tim D uz sem moc nepatri, ale je to zajimave pro srovnanou. V Praze 6 vedou takove pekne prime tramvajove trati(ktere muze metro rozhodit a znehodnotit) a na jihu v cele zone mezi metrem C a nabrezim nic.
Motolu by treba pomohlo i propojeni tramvajovych trati do Rep a na Bilou horu, vytvorit tam prekrizeni.(priznavam pomery toho mista neznam)