Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Bezpečnost (uzavřeno) :  Stará diskuse (uzavřeno)

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
Re: městská policie v Praze 6
Autor: Aleš Ohrablo (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2007 21:30

Vážená paní Pražáková,

reakce pana starosty není ničím novým. Naše občanské sdružení s ním jedná řadu let (na radnici je 9. rok, starostou je 5. rok. Přesto nedávno bezostyšně sdělil, že za problémy s dopravou nemůže, neboť rozhodnutí padla před jeho příchodem na radnici. Taktně pomlčel o tom, že za celou dobu jeho působení na radnici neudělal pro „občansky přívětivé řešení“ nic. Naopak, kde mohl, iniciativně přijímal rozhodnutí a sděloval magistrátu stanoviska Prahy 6podporující onu zhoubnou výstavbu velkokapacitních dostředných komunikací do centra. Pokud měl zájem, byl schopen iniciovat a do tří dnů svolat a realizovat mimořádné zasedání zastupitelstva proti revitalizaci tzv. rychlodráhy ve stopě Buštěhradské dráhy (což by i podle odborníků výrazně snížilo množství projíždějících i parkujících aut v ulicích Prahy 6 a nemusely by se stavět ony dálnice přes Prahu za desítky miliard korun a velkokapacitní garáže v centru Prahy 6, na Pohořelci, na Prašném Mostě, na kulaťáku,.. a metro až na letiště). Prodejem obecních zelených ploch developerům k zástavbě kancelářskými a obchodními centry výrazně snižuje plochy zeleně a zvyšuje dopravní zátěž v těchto místech (výrazně i Evropská a bude hůř), neodůvodněně se kácí stromy, aby se následně za milionové výdaje věšely květináče na sloupy na ulicích, ... Mimochodem v jeho kompetenci také není rozhodovat o vystěhování čističky za Prahu v nákladech cca 15 miliard či rozhodování o výstavbě metra na letiště za cca 40 miliard. Přesto všechno to občanům ve svých předvolebních slibech sliboval ji před 5 lety. Čistička se samozřejmě stěhovat nebude, metro na letiště je zatím jen čára na mapě, a pokud vůbec, tak na letiště bude možná za 20 let. Výčet by byl dlouhý, ale z pohledu Vašeho požadavku na podchod či nadchod Vám posílám odkaz a webové stránky, kde je popsán a zdokumentován náš letitý boj za bezpečnost chodců na Břevnově. Kromě uvedené dokumentace proběhla i řada „setkání starosty s občany Břevnova“ (mám pocit, že ji byla zrušena), kde se tyto problémy pravidelně předkládaly. Výsledky najdete na [praha6.ecn.cz]? . Jen na okraj – domníváme se, že přechody a nadchody nejsou pro Vás řešením, podívejte se, jak jsme dopadli s Břevnovskou lávkou. Na ulicích je třeba snížit objem vozidel. Na západ od nás tak Evropa činí již řadu let. Je to vidět i na dalších částech uvedených webových stránek.
S pozdravem

AO

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Aleš Ohrablo (IP zapsáno)
Datum: 07.04.2007 22:01

Vážený pane Bureši,
pokud vím, zabýváte se dopravou hlouběji než průměrný občan a souhlasím s Vámi, že řešení přecházení v oblasti hotelu Diplomat je špatné. Otázkou je, proč radnice, která rozhazuje peníze daňového poplatníka za řadu zbytečností a zbytností, nečiní kroky k nalezení a realizaci řešení dobrého. Pokud jde o buzeraci chodců, nechci obhajovat konkrétní excesy či posuzovat jednotlivé zákroky, ale z ostatních příspěvků je patrné, že MP chytá a trestá chodce, ale krčí rameny, když má chytat a trestat řidiče jedoucí na červenou na stejném místě a ve stejný čas. Oba činy jsou nepochybně přestupky, ale trestáním jen jedné skupiny nepochybně k pocitu buzerace (co to vlastně je?) chodců oprávněně dochází. Navíc ze statistik následků vyplývá, že chodec riskuje svůj život, ale řidič evidentně cizí. Tím neomlouvám ani jedno, ale uvedenou praxí nepochybně dochází ke zvýhodňování pachatelů-řidičů v neprospěch pachatelů-chodců. To je evidentní a jasná ukázka nerovnosti občanů před zákonem, a to je zřejmě ta zmíněná buzerace. Připojíme-li zvýhodňování individuálních automobilistů (zejména v investicích do jejich přepravního komfortu – nových silnic) v ulicích na úkor komfortu chodců (podchody, lávky, rušení přechodů) pak se tento pocit „buzerace“ zcela oprávněně umocňuje. Za tuto část již nemůže MP, ale radnice. A na ní zcela konkrétní lidé.
Jinak díky za všechny Vaše příspěvky.
S pozdravem
AO

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Jarda (IP zapsáno)
Datum: 08.04.2007 14:52

Když spravedlnost, tak pro všechny! Navrhuji body i pro cyklisty a chodce. Za 12 bodů natírání zábradlí a přetírání zeber novou bílou barvou. A pokuty taky pěkně mastný. Nějaký 200,- za špatný přecházení asi nikoho nevytrhne ...

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Mikuláš Bureš (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2007 23:24

Rys napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ...Ohledně zrušeného přechodu: z jistého úhlu pohledu
> se dá s Vaším názorem souhlasit. Za současného
> stavu (ne)dodržování zákonů občany a jejich
> (ne)vymáhání policií byl skutečně nebezpečný...

Pane Rysi,
souhlasím s Vámi, zákony by se měly dodržovat.

Počítejte však se mnou:
Dejme tomu, že by řidiči až na naprosté výjimky pravidla provozu dodržovali. Dejme tomu, že by se našla jen tisícina (tedy jedno promile) těch řidičů, co jezdí opravdu nebezpečně.
Dejme tomu, že by existovalo pouze jedno promile případů a okolností, které by mohly významnou měrou přispět k nehodě (řidičova pozornost je zrovna něčím odpoutána, je náledí, špatná viditelnost, do ulice vstupuje nepozorný chodec...).
Dejme tomu, že pokud by se tyto 2 rizikové faktory (tedy špatný řidič a nepříznivé okolnosti) "potkaly", vznikl by malér.
Pravděpodobnost, že se stane taková věc, je 1/1000 x 1/1000 = jedna miliontina.

Zdánlivě by se tedy vážná nehoda mohla stát pouze výjimečně.
Jenže, po Evropské ulici denně projede v obou směrech dohromady přes 30 tisíc vozidel. Milionté vozidlo tedy Evropskou projede cca každý měsíc...

Vzhledem k tomu, jak je Evropská ulice dlouhá, zveřejněné "černé statistice" se vůbec nedivím.

Podle mého názoru je tedy zřejmé, že pouze účinnější dohled nad dodržováním zákonů nestačí, v boji s nehodovostí je třeba působit "na všech frontách".

Ze stránek [www.sestka.cz] vyplývá, že zde taková snaha je.

A myslím, že věcí, které by vedly k větší bezpečnosti provozu, by se dalo navrhnout i více, než je uvedeno ve zmíněném článku.

Například, zaměříme-li se na problém "jízdy na červenou":
Pokud by se tento problém statisticky sledoval, určitě by se zjistilo, že mezi nejvíce "postižená místa" patří v tomto ohledu křižovatka Evropské ulice s ulicemi Horoměřická a Liberijská, a to při jízdě po Evropské do centra.
Proč?
Na Evropské ulici jsou totiž kvůli plynulosti dopravy semafory seřízeny do tzv. "zelené vlny". Problém je, že nelze semafory seřídit tak, aby "zelená vlna" stoprocentně fungovala do obou směrů.
Jedním z míst, kde zelená vlna "nevychází", je právě křižovatka Evropské a Horoměřické ve směru do centra. Červená na semaforu "padne" v době, kdy seshora zpravidla přijíždí ještě dlouhá kolona aut. A zkuste v té koloně třeba prudce zabrzdit (zvláště např. za mokra). Můžete i riskovat, že do vás někdo "ťukne" zezadu.
Je proto zřejmé, že ochota řidičů zastavit v jedoucí koloně na červenou při jízdě z kopce je menší než v jiných případech.

Tím v žádném případě nechci takové porušování předpisů omlouvat!!! Chci tím říci, že i v případě, že by byla kontrola Policie ČR nad dodržováním zákonů mnohem účinnější než je tomu dnes, některý z toho obrovského množství projíždějících řidičů to prostě udělá.

Jestli je zde vhodné upravit zelenou vlnu jinak, je otázkou (pokud by se zelená vlna seřídila ve směru dolů, o to víc by nefungovala ve směru nahoru, což by zase zhoršilo plynulost dopravy a zřejmě by se zvýšila hlučnost a emise při rozjíždění do kopce u Delvity).
Ale byly by zde asi možné i jiné úpravy (např. úprava povrchu vozovky zřízením "opticko - akustických brzd").

Zkrátka a dobře, žádná opatření ve stylu "snadno a rychle", ale pouze mravenčí práce může podle mého názoru vést k úspěchu.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Mikuláš Bureš (IP zapsáno)
Datum: 11.04.2007 23:32

Pane Ohrablo,
v názoru, že Policie ČR a Městská policie by měly účinněji kontrolovat také řidiče, s Vámi samozřejmě souhlasím.

Jen se mi nelíbily některé názory přirovnávající postihy chodců za přecházení na červenou k totalitě.
To není moc uctivé k lidem, kteří byli (a v některých zemích bohužel stále jsou) za totalitního systému skutečně perzekvováni.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Dáda (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2007 17:34

Pane Ohrablo,

Vaše příspěvky jsou někdy sice dlouhé, ale poučné. Informace zveřejněné na [www.praha6.ecn.cz] se od pana starosty ani prostřednictvím Šestky nejspíše záměrně nedozvídáme.
Co k tomu říci. Magistrát a MČ Praha 6 jsou odpovědni za mrtvé v ulicích Prahy 6. Paní Trnková a starosta by měli nést i odpovědnost trestní.
Děkuji Vám za Vaše příspěvky.

Dáda

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Pražáková (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2007 20:38

Vážený pane,
vraťte řidičák a jděte znova do autoškoly. Nebo si alespoň nastudujte Silniční zákon. Chodci mohou přecházet i mimo přechody. viz Silniční zákon § 54

(1) Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce", "Podchod nebo nadchod", musí chodec přecházet jen na těchto místech. Na přechodu pro chodce se chodí vpravo.

(2) Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.

(3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.

(4) Chodec nesmí překonávat zábradlí nebo jiné zábrany na vozovce.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Pražáková (IP zapsáno)
Datum: 12.04.2007 20:41

Vážený pane,

vraťte řidičák a jděte znova do autoškoly. Nebo si alespoň nastudujte Silniční zákon. Chodci mohou přecházet i mimo přechody. viz Silniční zákon § 54

(1) Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou "Přechod pro chodce", "Podchod nebo nadchod", musí chodec přecházet jen na těchto místech. Na přechodu pro chodce se chodí vpravo.

(2) Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.

(3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.

(4) Chodec nesmí překonávat zábradlí nebo jiné zábrany na vozovce.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: jenda (IP zapsáno)
Datum: 13.04.2007 10:51

....zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy...

Myslím, ze to pani Prazakova vyhledala zcela spravne. Problem asi bude, ze kazdy si to vysvetluje holt po svem. Podle me, nelze ve vetsine pripadu evropskou prejit mimo prechod tak aby "chodec" nedonutil ridice ke zmene rychlosti jizdy. Vetsina duchodcu se totiz vrha do evropske v dobe nejvetsiho provozu a tim je receno vse. POKUTOVAT, POKUTOVAT A POKUTOVAT! :-)

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Rys (IP zapsáno)
Datum: 13.04.2007 10:58

Jedno,
s těmi důchodci jste přesně vystihl příčiny proč byla na přechodu zabita čtyřicetiletá žena, dvacetiletá dívka a sedmiletý chlapec.
Vinu tedy nenese řidič jak vyšetřila policie ale důchodci a je třeba je stíhat.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Zbyněk (IP zapsáno)
Datum: 13.04.2007 13:22

Je to takové vděčné naříkání, jak špatně přecházejí zejména důchodci. Až mi někdy přijde, že si tím stěžovatelé něco kompenzují. Mají snadný pocit nadřazenosti, o který by jinak museli bojovat - v tomto případě stačí k vítězství jen být o něco mladší. Nepatřím mezi důchodce, nicméně stejně jako asi všichni ostatní jsem měl nebo mám v rodině rodiče či prarodiče, tedy důchodce. Věřím tomu, že se nevrhají vědomě pod kola aut. Spíš je hůře vidí, hůře slyší, zřejmě také hůře odhadují vzájemný pohyb těles v trojrozměrném prostoru, tedy např. jak rychle to auto jede nebo jak je daleko. Stárnutí organismu je v tomto natolik specifické, že si člověk toto zhoršení vlastního vnímání okolí dlouho neuvědomí a naopak reaguje neméně klasickým - jezdí jako blázni! Řešení? Zkušený řidič počítá s chybou druhých, vyrovnaný občan aplikuje jeden ze základů naší kultury: Cti otce svého a matku svou - a třeba i ty ostatní.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 13:32

Nevim cemu se tady divite. Vy si stezujete na bezohledne ridice, ja zase poukazji na bezohledne chodce(kterymi jsou ve vetsine pripadu duchodci). To se nesmi? Tady je to snad jen web pro chodce? Ja jezdim po evropske autem denne tak sakra vim kdo mi tam naproste nesmyslne obvykle skoci. Nebo to je vzdy nekdo jiny, ktery si vezme 2 tasky a namaskuje se jako duchodkyne?

Cela diskuze vznikla, ze si tu nekdo stezoval na "buzerovani" chodcu MP. Tak ja naopak davam najevo souhlas a podporuji pokutovani nezodpovednych chodcu. Ale to se holt notorickym stezovatelum nelibi. Takhle uz nemuzou narikat, ze "konsele" jsou proti lidem, kteri maji stejny nazor.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: J. (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 18:05

Pražáková napsal(a):
-------------------------------------------------------
> přecházet i mimo přechody. viz Silniční zákon § 54

Spíše zákon o silničním provozu 361/2000 Sb., ne? Označení silniční zákon se u nás historicky používá pro zákon o pozemních komunikacích, i když ten současný toto zkrácené označení oficiálně nenese - [portal.gov.cz] .

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 18:47

Místo zrušení přechodu měla být raději doplněna světelná signalizace, samozřejmě sladěná s blízkou signalizací na křižovatce s Gymnasijní. Představitelé městské části projevovali plno starostí, aby v Praze 6 nevytvořila bariéru modernizovaná železniční trať, ale posilování bariéry tvořené Evropskou jako by schvalovali.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Mikuláš Bureš (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 22:02

Pražáková napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Vážený pane,
>
> vraťte řidičák a jděte znova do autoškoly. Nebo si
> alespoň nastudujte Silniční zákon. Chodci mohou
> přecházet i mimo přechody. viz Silniční zákon § 54...
>

Vážená paní Pražáková,

předpokládám, že k vrácení řidičáku a opětovnému absolvování autoškoly vyzýváte mě.

Vracet řidičák nehodlám, ale na základě Vašeho příspěvku zpřesňuji otázku, na kterou jsem se Vás ptal:

Prozraďte mi - jak může policista nebo strážník terorizovat chodce, pokud nepřechází mimo přechod V PŘÍPADECH, KDY JE TO ZÁKONEM ZAKÁZÁNO, nevbíhá pod auto či nepřechází na červenou??? Nebo snad myslíte, že takové porušování pravidel chodci přecházejícími Evropskou ulici (tedy jednu z nejfrekventovanějších ulic v Praze) je v pořádku?

Z Vašich článků jsem měl pocit, jako by chodci byli za porušování předpisů div ne zatýkáni, a přitom byla většina případů řešena domluvou (viz [www.sestka.cz])

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Mikuláš Bureš (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 22:11

jenda napsal(a):
-------------------------------------------------------
> ...
> Myslím, ze to pani Prazakova vyhledala zcela
> spravne. Problem asi bude, ze kazdy si to
> vysvetluje holt po svem. Podle me, nelze ve
> vetsine pripadu evropskou prejit mimo prechod tak
> aby "chodec" nedonutil ridice ke zmene rychlosti
> jizdy...

Jendo,
když už jsme u toho opravování, dovolím si opravit já Vás. V poslední větě Vám nějak vypadlo důležité slůvko "NÁHLÉ". Tedy celé znění:
Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.

Lidově řečeno - chodec může řidiče donutit "přibrzdit" (nebo i bezpečně zabrzdit), nesmí ho ale donutit "dupnout na brzdu".

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Mikuláš Bureš (IP zapsáno)
Datum: 16.04.2007 22:41

Josef Jůza napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Místo zrušení přechodu měla být raději doplněna
> světelná signalizace, samozřejmě sladěná s blízkou
> signalizací na křižovatce s Gymnasijní...


To by pravděpodobně znamenalo další vyvolané úpravy (např. zrušení části autobusového stání ve směru na Kulaťák - jinak by parkující busy zakrývaly semafor).
Skutečně si myslíte, že by bylo, s ohledem frekvenci chodců (přechod nevedl k žádné MHD, pouze spojoval ul. Studentská s hotelem Diplomat), blízkost podchodů metra a světelně řízené křižovatky Thákurova - Gymnazijní účelné přechod zachovat a upravovat? (možná se mýlím, nechť mi to místní vyvrátí, jestli ten přechod byl natolik důležitý)
Ani v jiných částech Evropské není pravidlem taková blízkost přechodů.
Já myslím, že ten přechod tady prostě vznikl v době jiných intenzit i pravidel provozu (značka "Přechod pro chodce" ještě před několika lety měla podstatně jiný význam) a setrvačností zde přežil dodneška.
To, že se na Evropské ruší celkem 2 přechody, ještě nevypovídá o nějakém masivním rušení přechodů. Pořád si myslím, že vzhledem ke změně pravidel od roku 2001 byly, i přes zrušení několika přechodů, ve vztahu řidič - chodec povinnosti více přesunuty směrem k řidičům.
Což je samozřejmě v pořádku, ale nesmí to přesáhnout únosnou mez (jestliže po Evropské jezdí přes 30 tisíc vozidel, včetně MHD (tzn. odhadem přes 100 tisíc všech cestujících denně), myslím, že na snaze, aby po Evropské ulici byl provoz bezpečný a plynulý, snad není nic špatného.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Lucie Bartůňková (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2007 12:13

Vážení diskutují,
je super, jaké ohlasy vyvolává téma bezpečnost na silnicích. Nechci v tuto chvíli vstupovat do polemiky přímo svým postojem, jen malým nasměrováním pozornosti. Pro toho, kdo bude chtí, samozřejmě. Mám pocit, že někde na začátku této větve (ale i v průběhu) se občas skloňovalo téma, a teď si to dovolím parafrázovat, že starosta s měťákama buzeruje chodce, namísto toho, aby chytal ty zatracený řidiče. Pak nějakou přesmyčkou se tu dočítám úvahy na téma dobře či špatně zvolený starosta a jeho vliv na magistrát. Tak když už tu někdo ten magistrát nakousnul, přikládám k přečtení akci, která mě osobně připadá jako přes kopírák (nakonec by to nebylo poprvé, kdy v dobrých věcech se magistrát po Šestce opičí :O)), akci, kterou se vedení města (ne Prahy 6!!) a celopražská policie chlubí!!! Takže předpokládám, že to považují za dobré píárko!! Jinak by se nejspíš s tím nechlubili...a velmi zajímavé jsou právě ty pasáže o chování chodců. Možná někdo ne, ale taky možná někdo ano, tzn. že při svých souzeních o tom, co se děje v Praze 6, zohlední i to, co se děje v celé Praze a jak to právě ta "celá" Praha vidí...


Pražská policie zkontrolovala chodce, cyklisty i řidiče

Městští strážníci se po celý minulý týden společně s jejich kolegy z republikové policie zaměřili na bezpečnost a správné chování chodců a cyklistů na pražských ulicích. Svoji profesní pozornost věnovali samozřejmě i řidičům motorových vozidel. Chodci v metropoli ročně zaviní kolem 300 dopravních nehod.

„Do akce se každý den zapojilo okolo sto sedmdesáti strážníků. Na vytipovaných úsecích, jako jsou přechody a místa se zvýšenou nehodovostí za účasti chodců, kontrovali kázeň chodců a cyklistů. Jejich hlavním úkolem bylo upozorňovat chodce a cyklisty na případnou nesprávnost jejich chování v silničním provozu. V průběhu prvních tří dnů zjistili zhruba 850 přestupků a udělili přes 400 pokut,“ zhodnotil výsledky dopravně - bezpečnostní akce náměstek pražského primátora Rudolf Blažek, který má otázku bezpečnosti v metropoli na starosti.
Podle výsledků Policie ČR republiky totiž chodci minulý rok zavinili v metropoli celkem 328 dopravních nehod. „Nejvíce se strážníci soustředili na zhruba osmdesát přechodů v blízkosti škol a místa, kde děti často přelézají nebo podlézají zábradlí do silnice. Speciálně v ranních hodinách dohlíželo denně na tyto rizikové přechody kolem 150 strážníků,“ doplnil náměstek Blažek.Nejčastějšími přestupky, za které udělovali strážníci dospělým pokuty a děti důrazně napomínali, bylo právě přecházení na červenou nebo mimo vyznačené přechody.
„Tradiční součástí práce strážníků městské policie jsou již několik let preventivní přednášky a besedy o zásadách bezpečnosti silničního provozu, které pořádáme na základních školách,“ uvedl ředitel Městské policie hl. m. Prahy Vladimír Kotrouš
Strážníci dětem během přednášek vysvětlují základní pravidla chování na ulici při cestě do školy a z ní, kdy je zapotřebí věnovat maximální pozornost dění kolem sebe a komunikace přecházet pouze na vyznačených přechodech. Také se děti dozví, že při jízdě na kole musí bezpodmínečně mít na hlavě cyklistickou přílbu a důsledně dodržovat pravidla silničního provozu.
Do akce „Chodci“ nasadila městská policie celkem 723 strážníků a v jejím průběhu odhalili celkem 1 061 přestupků, z nich 542 řešili uložením pokut v blokovém řízení ve výši 90 400 korun. Dalších 23 přestupků oznámili správnímu orgánu a ve 496 případech nesprávně se chovajícímu účastníku silničního provozu domluvili.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Pražáková (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2007 20:48

Vážená paní Lucie,
kdyby jste napsala svůj e-mail, mohla bych Vám zaslat celou fotogalerii „střídajících se“ policistů, vč. hodiny pořízení. Viděla byste, že jejich střídání trvalo hodiny a to za živé diskuze. Takhle si tedy službu nepředstavuji.

Ráda bych se poučila jak jste myslela, že policisté nejsou placeni z našich daní. To mi prosím vysvětlete. Je jasné, že stát, a ten náš zvláště ve velkém přerozděluje prostředky, které získá z daní. Jiné příjmy totiž stát nemá. Stejně jako je z našich daní hrazeno i školství, výstavba silnic atd. Nebo jestli víte jak stát může získat i jiný zdroj příjmů než z daní, tak to prosím poraďte našim politikům. Když znáte služební zákon tak jste asi policistka, že?

Velmi mě rozesmálo Vaše tvrzení, že policisté chrání svým tělem chodce. To se přijďte podívat na křižovatku Nádraží Veleslavín (směr z centra). Zde je policista cca do 15,00 schován za křovím, které roste v zeleném pásu mezi chodníkem a vozovkou, takže ho ani přijíždějící řidiči nevidí. Stojí tam a stojí....

Jako lepší řešení jsem panu starostovi navrhla, aby se postaral u Magistrátu o zřízení podchodů. Ty by byly daleko spolehlivější a levnější než policisté. A fungovaly by 24 hodin denně. Bohužel mi pan starosta dal „královskou radu“, a sice abych se sama obrátila na Magistrát. Myslím si, že by se o to měl postarat on. Přece jsme ho zvolili i proto, aby se staral o Prahu 6 a bezpečné přecházení k tomu náleží. Vím o čem mluvím. Před 35 lety zabil řidič na přechodu u Delvíty moji spolužačku. Už tenkrát se mluvilo o tom, že se postaví podchod.

K Vámi citovanému možnému zranění dětí ve vozidle snad jen poznámku. Ve voze jsou povinné bezpečnostní pásy a ty při rychlosti 50 km/hod. bezpečně zabrání úrazu. I bez airbagů. Menší děti mají samozřejmě jiný zádržný systém předepsaný zákonem.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Zbyněk (IP zapsáno)
Datum: 18.04.2007 21:21

Jendo, opravdu jsem Vám nechtěl šlápnout na kuří oko, nicméně stalo se. taky jezdím denně po Evropské a zodpovědně prohlašuji, že si nedokážu vzpomenout, kdy mi naposledy někdo skočil do cesty. Buď potkávám jiné chodce než Vy, nebo jedu tak bezohledně, že si netroufnou. Osobně si myslím, že platí první verze.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 20.04.2007 13:13

2 Zbynek

No jestli to vyznelo, ze mi tam takhle nekdo skace pravidelne kazdy den, tak takhle to opravdu neni. Nicmene se mi to stalo uz vickrat a pokazde to stalo za to. Proto jsem pro aby dochazelo i k pokutovani chodcu (coz se jeste nikdy nestalo, pokud vim tak straznici tohle resi pouze ustni domluvou).

Jinak skoda, ze se tady utopil problem zminovany pani Prazakovou. Ty podchody by byly urcite potreba, bohuzel mi pripada, ze se tim nikdo zabyvat nechce (viz. odpoved pana starosty).

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Mikuláš Bureš (IP zapsáno)
Datum: 24.04.2007 23:11

K těm podchodům:
Určitě jsou bezpečnější než jakýkoli úrovňový přechod.
Jenže - na naprosté většině přechodů na Evropské ul. je zřízena světelná signalizace, což mi z hlediska bezpečnosti připadá jako přijatelná možnost.
Představa, že chodec např. jdoucí na zastávku tramvaje by musel použít podchod (s tím, že pro staré lidi, zmiňované důchodce, maminky s kočárkem, vozíčkáře atd. by bylo vhodné vybudovat výtahy) - no nevím, nevím, jestli by to většina chodců uvítala.
Při dobíhání tramvaje nuceně sbíhat schody dolů a nahoru - není to větší "buzerace" než občasný dohled policistů a strážníků nad přecházením Evropské?
Jestli by někde zřízení nějakého podchodu nebo nadchodu na Evropské ulici nestálo za úvahu, nedokážu posoudit, ale plošné budování přechodů na každé křižovatce určitě ne (kromě toho, že by to bylo drahé, se navíc bojím, zda by je spíš než chodci nevyužívala v noci různá pochybná individua).

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 27.04.2007 09:31

: Mikuláš Bureš

Osobne jsem si predstavoval podchod u delvity.

....kromě toho, že by to bylo drahé, se navíc bojím, zda by je spíš než chodci nevyužívala v noci různá pochybná individua...

To mate asi taky pravdu.

Re: městská policie v Praze 6
Autor: Mikuláš Bureš (IP zapsáno)
Datum: 01.05.2007 23:24

Jenda napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Osobne jsem si predstavoval podchod u delvity...

Ano, tam by to asi šlo a bylo by to i vhodné (vzhledem k stávajícímu rozdělení přechodu semafory na 2 části). Podchod by mohl vést kolmo pod Evropskou zhruba pod jejím vrcholem, vstupy do něj by mohly být jednak bezbariérové (ústily by na povrch níže, v případě potřeby by se posunuly tramvajové zastávky), a jednak by mohly být doplněny i o vstupy se schody (u Delvity).

Připomínám, že další podchody jsou plánovány v souvislosti s výstavbou stanic metra Červený vrch a Veleslavín. Pak bych si ještě dovedl představit podchod v Divoké Šárce spojující autobusové zastávky linek 108, 119, 179 a dalších.

A to je asi vše, realizace dalších podchodů by byla již asi opravdu zbytečná.

podchod cervenak? [Re: městská policie v Praze 6]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 02.05.2007 21:00

> >Jenda napsal(a):
> > Osobne jsem si predstavoval podchod u delvity...

> Mikuláš Bureš napsal(a):
> Ano, tam by to asi šlo a bylo by to i vhodné (vzhledem k stávajícímu rozdělení
> přechodu semafory na 2 části). Podchod by mohl vést kolmo pod Evropskou
> zhruba pod jejím vrcholem, vstupy do

Už několikrát v DF zaznělo podle mého lepší řešení situace na Červeňáku. Namísto podchodu pro chodce by myslím bylo rozumné udělat podjezd pro auta. V místech Horoměřické by se "lokální" tynýlek zanořil, v místech konečné dvojky by se vynořil. Na vrchu by zůstali chodci, tramvaje, zásobování a příp. busy. Před Delvitou by tak vznikla myslím přívětivá zóna bez aut...

Řešené je to asi poněkud dražší, ale pro lidi zcela jistě lepší a příznivější. S touto úpravou by samozřejmě musela souviset i koncepce stanice metra Červený vrch, která má podle stávajících představ být klasická s podzemním vestibulem a také s protivnými "šachtami na lidi" směřujícími na nástupní ostrůvky tramvají (=přiložený obrázek). Eskalátory z perónu metra by se při zohlednění zmiňovaného řešení mohly vést nikoliv do vestibulu se zmiňovanými šachtami, ale až na povrch, někde blíže Delvitě.

Jirka Škvor

Přílohy: metro_cervernak.gif (76.9KB)  
Re: městská policie v Praze 6
Autor: Jenda (IP zapsáno)
Datum: 10.05.2007 12:37

>>>>Jirka Š

Vas navrh je urcite velmi zajimavy, ale obavam se, ze nebude nejlevnejsi. A o tom to vetsinou dneska je :-(

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Bohužel, nemáte oprávnění přispívat ani odpovídat v tomto fóru.


© 2021 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  Nastavení cookies |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?3,2983,page=2 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz

Soubory cookie (nebo podobné technologie) používáme, abychom mohli přizpůsobit obsah a reklamy konkrétním uživatelům, poskytovat funkce sociálních médií a analyzovat návštěvnost našeho webu. Kliknutím na možnost „Povolit vše“ s tím souhlasíte a také souhlasíte se sdílením informací (Jaké údaje shromažďujeme) o vašem použití našeho webu, který provozujeme s našimi přidruženými společnostmi a partnery. Předvolby můžete spravovat v části Nastavení souborů cookie, svůj souhlas můžete kdykoli odvolat nebo více informací najdete v Prohlášení o ochraně osobních údajů.