Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava :  Volná diskuse

Prodloužení tramvajové trati na Dědinu
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 14.12.2013 20:14

Dobrý den.
Nedávno proběhlo zjišťovací řízení EIA k prodloužení tramvajové trati na Dědinu. Chtěl bych tady zkusit vyvolat diskusi o připomínkách k projektu. Ocituji některé typické připomínky a u některých připojím komentář:

Zcela dominuje výhrada proti zaslepení Vlastiny, nové křižovatce s Evropskou a zavedení množství aut do dosud jakž takž klidných ulic U Silnice, Pod Cihelnou, Navigátorů, což navíc v rozporu s územním plánem.
Tohle je oprávněná obava. Nečekám, že by se někdo z dotčených lidí postavil proti snaze ubránit se zatažení projíždějících aut do klidných ulic, a zdá se, že radnice Prahy 6 se za obyvatele v této otázce postaví.


Nedostatek přechodů pro chodce - požadavek na alespoň místa pro přecházení vozovky (i moje připomínka)

Není dost vyhodnocena zátěž lidí (obyvatel i na přilehlých pracovištích), jsou podhodnoceny údaje o počtu osob, i další vstupní údaje jsou nevěrohodné - to byla i moje připomínka.

Vliv na dopravní obslužnost:
- není uvedeno nic o tom, jak by mělo vypadat linkové vedení - to byla i moje připomínka
- ztráta rychlého spojení MHD s Dejvicemi - tady autor připomínky obrátil skutečnost naruby. Tramvaj představuje přímé spojení do Dejvic i centra Prahy. Dlouhé souběhy tramvají a autobusy jsou proti dopravní politice města i logice, autobusům na druhém konci se zoufale brání tamní obyvatelé. Nenapojení Dědiny na tramvaj je už léta problémem při řešení dopravy v oblasti - v období slabého provozu byly před úplným pokažením dopravy v loňském roce neúměrně dlouhé intervaly tramvají ve velkých sídlištích na Evropské (20 minut). S prodloužením metra pojedou autobusy jen do Veleslavína, tramvaj představuje přímé spojení i nadále.
- obava ze ztráty spojení směr Petřiny, Řepy, Motol, Nové Butovice, Stodůlky - je oprávněná a považoval bych za jeden z bodů, které by bylo třeba ohlídat.
"stávající dopravní obslužnost prostřednictvím autobusů je na dobré úrovni a nevyžaduje si řešení prostřednictvím vysoce kapacitní tramvajové dopravy" - s takovým tvrzením tvrdě nesouhlasím. Autobusy jedou jen k tramvaji nebo metru, do centra je nutný přestup, souběh autobusů s tramvajemi na Evropské je už léta zdrojem problémů, nadto autobusy nabírají ve špičkách zpoždění.


Výrazné zvýšení hlukové zátěže od tramvají jezdících přímo pod okny - tohle snad autoři ani nemohli myslet vážně. Vždyť dnes tam jezdí autobusy. I když zvuk autobusů a tramvají je odlišného charakteru, jako bydlící nedaleko ulice, kde jezdí obojí, s takovým tvrzením nemohu ani trochu souhlasit. Tramvaje tam budou místo autobusů od centra, ne navíc.

Místo skutečných protihlukových opatření se jen navrhuje omezení povolené rychlosti - skutečná protihluková opatření jsem požadoval i já

Omezení počtu parkovacích míst - řada motoristů mne nebude mít za tento názor ráda, ale jde-li proti sobě tramvajová doprava, která je k dispozici tisícům, s projíždějícími desetitisícům lidí, s parkováním pro pár stovek motoristů, kteří neparkují na či ve svém a až na výjimky je objektivně nic nenutilo si auto pořizovat, považuji za správné upřednostnit službu pro všechny, tedy tramvaj. A jestli si chcete poničit celkem příjemné zelené prostředí a zacpat si sídliště auty, vyříkejte si to tam mezi sebou.

"každá rodina má dnes více osobních aut, ale toto nikdo z vedení hl. města Prahy, resp. MČ Praha 6 nereflektuje" - tady se občan uchýlil ke zjevným lžím. Nejen že nemá každá rodina více aut, ale pochyboval bych, zda vůbec většina domácností má auto. Ale nebylo by od věci zjistit, kolik aut obyvatelé tohoto území mají.

Zajištění přestupu z meziměstských linek v Divoké Šárce - moje připomínka

Napojení smyčky Divoká Šárka jenom z centra způsobí při nehodách úplné odříznutí sídliště - požadavek na obousměrné napojení je můj

Námitka proti krátkým nástupištím pro jednu soupravu - ta zhorší možnosti dohnat zpoždění při mimořádnostech, máme s nimi živé neblahé zkušenosti od Pražského hradu a Královského letohrádku

Požadavek na jednokolejnost tratě - to je koledování si o průšvih, zhoršilo by to možnost dodržování jízdního řádu, o nehodách, ke kterým ne jednokolejných tratích dochází, ani nemluvím. Považuji to za velmi špatný nápad osob zcela odtržených od reality.

Vlastina ulice byla nedávno rekonstruována a výstavbou trati přijdou prostředky nazmar - pokud si vzpomínám, při územním nebo stavebním řízení k rekonstrukci Vlastiny v roce 2008 stavební úřad vypořádával i připomínku, že se plánuje tramvajová trať a rekonstrukce s ní má počítat.



Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?14,11028 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz