Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava :  Volná diskuse

Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: the_miracle (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2013 11:02

Vážení spoluobčané,

dle tohoto článku:
[praha.idnes.cz]

to vypadá, že konečně někdo na magistrátu dostal rozum. Apeluji tímto na vedení Prahy 6, aby i v okamžiku rozčarovaní ze zaražení vytunelování rozpočtu Prahy 6 a následně peněženek svých občanů, zvážilo podobná vyjádření, která můžete číst zde:
www.praha6.cz/aktuality/prohlaseni-mestske-casti-praha-6-k-rozhodnuti-rady-mesta-o-zonach-placeneho-stani-2013-04-16.html

Ano, kamarádíčkové z firem zajišťující distribuci parkovacích automatů, z firem provádějících označení zón placeného stání a odtahových firem ostrouhají. Naopak lidé, kteří v Praze 6 žijí, ale nemají zde trvalé bydliště, lidé, kteří v Praze 6 pracují a tudíž Praze 6 nepřímo odvádějí daně a svou investicí do vlastní automobilové dopravy ulehčují přetíženým autobusům a drobní podnikatelé, kteří potřebují, aby bylo možné u jejich provozoven bezplatně zastavit tak, aby nepřišli o své zákazníky si mohou na nějaký čas oddychnout.

Vážené vedení Prahy 6, opusťte toto rozčarovaní a pokuste se vymyslet řešení pro své občany takové, aby bylo možné bezproblémové a ideálně bezplatné zaparkovaní rezidentů i dojíždějících, protože obě tyto skupiny na to mají právo - bez nich by Praha 6 nebyla tím, čím je. Peníze, které jste již vyhodili za nesmyslné studie a peníze připravené na realizaci placených parkovacích zón, by jistě postačily na start podobného projektu.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: the_miracle (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2013 11:21

www.praha6.cz/aktuality/prohlaseni-mestske-casti-praha-6-k-rozhodnuti-rady-mesta-o-zonach-placeneho-stani-2013-04-16.html

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: the_miracle (IP zapsáno)
Datum: 17.04.2013 11:22


Naopak, krok proti řešení situace - Re: Zóny placeného stání zatím nebudou
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 21.04.2013 18:42

Dovolím si to vidět zcela naopak, odložení zón je krok nešťastný a od aut se Praze 6 kvůli tomu zatím neuleví.
Jeden Váš obrat je ale velice demagogický, a to "a svou investicí do vlastní automobilové dopravy ulehčují přetíženým autobusům" - oni naopak svou neochotou k ohleduplnosti ucpávají ulice a překážejí autobusům a těm, kteří motorové vozidlo použít doopravdy musí (přepravují velké či těžké věci nebo chromou babičku).

Vaše volání po bezplatném zaparkování je opět demagogií - proč by někdo měl bezplatně používat plochy, které mu nepatří? To je nespravedlivé vůči těm, kteří parkují na vlastním pozemku, ze kterého odvádějí daně, i těm, kteří autem veřejný prostor nezabírají vůbec. Navíc Vám podobní často požadují odstraňování zeleně, aby měli více místa na parkování, bez ohledu na to, že tím vyřešení problémů pro pár desítek aut zkazí prostředí tisícům lidí. S Vaší spokojeností nad pokračováním parazitování jedné menšiny na ostatních nemohu souhlasit.

Re: Naopak, krok proti řešení situace - Re: Zóny placeného stání zatím nebudou
Autor: the_miracle (IP zapsáno)
Datum: 22.04.2013 07:46

Vážený pane Jůzo, je hezké, že označujete jiný názor okamžitě za demagogii. Vaše některé argumenty chápu a dokonce s nimi souhlasím. Rozhodně nikdy nejde vytvořit takový systém, který by skutečně uspokojil všechny a byl i ke všem stejně spravedlivý. Já pouze tvrdím, že toto řešení je to nejhorší ze všech možných - nicméně to neznamená, že pro některé vyvolené není nejlepší, ale pak jsme u té Vámi zmiňované menšiny. Má tvrzení jsou podložena fakty. Podívejte se, co přineslo zavedení tohoto nesmyslu v jiných částech Prahy? Nájemníci mají problém, protože dnes Vám hodně lidí pronajme byt, ale zapsat si tam trvalé bydliště Vám nepovolí (nebo o to ani nestojíte). Problém tedy mají i majitelé nemovitostí, protože přichází o část potencionálních zájemců o pronájem. Drobní provozovatelé obchodů a restaurací mají problém, protože přichází o část zákazníků, kteří radši nakoupí v hypermarketu, protože tam prostě můžou zaparkovat. A v podstatě i místní rezidenti s jedním autem mají problém. Radnice z nich bude ždímat další poplatek za něco, na co mají právo zdarma, vůbec nemluvím o tom, když má třeba otec rodiny služební auto se kterým potřebuje jezdit domů. A i ta "lůza středočeská" přece svou prací v Praze nepřímo odvádí městu své daně. Právě zóny placeného stání mohou z velké části za to, že to v Dejvicích vypadá tak, jak to vypadá (skutečně chcete, aby to takto vypadalo na Ořechovce, Petřinách, ve Vokovicích?). Kdyby nebyly nikde v Praze, věřím, že by situace byla všude lepší (k čemu jsou stovky prázdných míst v Holešovicích?). Nehledě na to, že Praha 6 nemá ani žádné záchytné parkoviště u metra. Jediný, kdo skutečně na celé akci vydělá (mimo již zmiňovaných firem a úředníků městkého úřadu), budou občané bez auta, kteří možná ocení, že bude v ulicích méně aut. Na druhou stranu, až bude potřebovat například některý důchodce bez auta (nic proti důchodcům, je to jen příklad) od vnuka pomoci s úklidem, malováním apod., bude i on tím dotčeným.
A ještě k těm autobusům. Jsem velkým zastáncem MHD. Je mi jasné, že pro nezúčastněného občana Prahy 6 je těžko pochopitelné, že spoje do okolních obcí nestačí. Problém je, že leckde už ani není možné spoje posilovat a nahrazení kloubovými autobusy je nemožné kvůli specifičnosti trasy. A uvědomte si, že ti občané okolních obcí, minimálně z části, v případě zavedení zón přesednou z aut do autobusů a situace se ještě zhorší. Ono totiž parametrem MHD bohužel není jen to, "ono to přece jede každých 5 minut)...
To, že situace není dobrá, na tom se shodnou nejspíše všichni. Nicméně řešení, které bude vyhovovat pouze menšině není dobré. Proto oceňuji krok magistrátu ve snaze řešit systém komplexně. Ano, mohlo to přijít už dřív. Dokonce mělo - před stavbou Blanky a jiných "tunelů". Metro na letiště mohlo jezdit už dávno a mohlo tam být velké záchytné parkoviště a autobusové nádraží například. Jenže není. A celý problém má, tak jak je u nás zvykem, řešit další restrikce? S tím nemohu souhlasit.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 22.04.2013 19:44

Vážený pane,
demagogií nemám na mysli vyjadřování odlišného názoru, ale jeho vyjádření způsobem "Žalujeme civilisovanému světu, že náš barbarský nepřítel, místo aby přijal naše podmínky, nechává dál od našich letců pobíjet své ženy a děti." (Karel Čapek, Bajky a podpovídky); promiňte, ale Vaše formulace mi přišly dost obdobné.

K některým Vašim výrokům:
"Nájemníci mají problém, protože dnes Vám hodně lidí pronajme byt, ale zapsat si tam trvalé bydliště Vám nepovolí (nebo o to ani nestojíte). "
K zápisu trvalého pobytu není třeba souhlasu pronajímatele; stačí předložit na úřadě nájemní smlouvu. Nebo Vám jde o černé pronájmy? Nájemníky také ve většině případů nikdo a nic nenutí jezdit autem.

"Drobní provozovatelé obchodů a restaurací mají problém, protože přichází o část zákazníků, kteří radši nakoupí v hypermarketu, protože tam prostě můžou zaparkovat."
Obchody v obytné zástavbě odedávna slouží prvotně těm, kdo bydlí či pracují v docházkové vzdálenosti nebo v jejich blízkosti vystupují či přestupují. Když motorizovaní zákazníci pojedou do onoho hyeprmarketu a nebudou zatěžovat obytné území, je to jen dobře.
Obchody se zbožím, které je třeba odvézt autem, do obytné zóny nepatří vůbec. Ostatně i u obchodů s nábytkem a jiným objemným zbožím je běžné, že zákazník přijede tramvají do provozovny v obytné zástabě zboží objednat (dnes se to řeší mnohdy po internetu), a pak přijede autem někam do průmyslově skladové zóny si to vyzvednout.
A pokud jde o restaurace, s přihlédnutím k tomu, jak vzácně bývá k vidění zákazník pijící jen nealkoholické nápoje, je obtížnost zaparkování opět spíše předností.

"Radnice z nich bude ždímat další poplatek za něco, na co mají právo zdarma,"
Mohu vědět, o co opíráte svůj názor o právu zdarma? Za parkování na vlastním pozemku snad radnice z někoho poplatek neždímá, a právě to placení je způsob, jak motivovat a regulovat, aby se poptávka po parkování za daných podmínek přiblížila nabídce. Plochy je omezené množství a není spravedlivé, aby si je uzurpovalo pár provozovatelů vozidel. Řešení, jak zaparkovat více aut, je jít do výšky a hloubky, tedy ve výstavbě podzemních garáží a parkovacích domů. To by si ale měli platit ti, kteří chtějí auta provozovat a někam umístit; nepovažuji za spravedlivé, aby jim na to připláceli ostatní.

" když má třeba otec rodiny služební auto se kterým potřebuje jezdit domů" - tady s Vámi částečně souhlasím, ale problém není v existenci parkovacích zón, ale v aktuálně platných pravidlech. Ta by měla umožňovat, aby ten, kdo potřebuje se služebním autem parkovat doma (drží pohotovost a musí být schopen ve tři ráno vyjet k případu), dostal parkovací kartu. V devadesáti procentech (to je plácnuté číslo, ale o většinu případů půjde) ale má služební auto parkovat v podnikových garážích a nemá zabírat veřejný prostor.

"A i ta lůza středočeská přece svou prací v Praze nepřímo odvádí městu své daně. "
Nejde o žádnou lůzu, ale na druhé straně jim z ničeho neplyne právo na parkovací místo na veřejné komunikaci. U většiny mých venkovských příbuzných je při cestě do Prahy normální, že dojedou autem k nejbližšímu nádraží, tam zaparkují a dojedou do Prahy vlakem (nebo obecneji dosaďme za vlak veřejnou dopravu), pokud tedy nevezou postel nebo nemocného. Myslím, že se stále běžně považuje za projev přirozené ohleduplnosti se necpat autem tam, kde je přeplněno, a podle toho mnozí auto používají. Vůči těm ostatním pak není na místě vstřícnost.

"Právě zóny placeného stání mohou z velké části za to, že to v Dejvicích vypadá tak, "
Tady výrazně nesouhlasím. Zóny s tím souvisejí jen tak, že se vně nich nápor na parkování ještě zkoncentroval. Protože oblasti se zónami nejsou nafukovací a aut je moc, problém by byl i tak. Řešení je v nastavení poplatků za parkování v jednotlivých obdobích dne a týdne tak, aby se dosáhlo rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou a také tak, aby rezidenti byli motivováni k tomu, aby parkovali jinde - jejich poplatek by měl záviset na době, jak dlouho místo zabírají. Začarovaný kruh je i v tom, že jsou lidé, kteří mají možnost odstavit auto na svém dále od domova, ale protože se bojí, že v pátek nenajdou místo k zastavení, parkují u svého bydliště už od předchozího víkendu.

"Nehledě na to, že Praha 6 nemá ani žádné záchytné parkoviště u metra."
A to ani u nově budovaných stanic. Patřím mezi ty, kteří se tomu v příslušných řízeních bránili; ale pokud mám povědomost, námitek a připomínek tohoto druhu se sešlo jen pár desítek (byly odbyty s tím, že při spuštění metra bude přece už dávno záchytné parkoviště na Dlouhé míli a lidé pojedou dál po zrekontruované železnici) a nemám pocit, že bych si Vás všiml, že jste podával také. Naopak proti výstavbě parkovacího domu ve Veleslavíně se postavilo jakési občanské sdružení, které asi upřednostňuje venkovská auta nacpaná mezi svými domy.

"Na druhou stranu, až bude potřebovat například některý důchodce bez auta (nic proti důchodcům, je to jen příklad) od vnuka pomoci s úklidem, malováním apod., bude i on tím dotčeným. "
O tom jsem před pár lety diskutoval s Ing. Šímou z magistrátu, který měl aspoň tehdy problematiku na starosti, i si psal s lidmi z naší radnice. Nejsem si jist, zda jste si všiml, že se v Praze 6 počítalo převážně se smíšenými zónami, tedy kde lze parkovat jak na automat, tak na kartu rezidenta. A skutečnost, že onen vnuk za zaparkování párkrát do měsíce na několik hodin zaplatí víc než rezident za celý rok, na současném systému soustavně kritizuji.

"Problém je, že leckde už ani není možné spoje posilovat"
Ale jde. Pokud jde o spoje neintegrované nebo v SID, už dlouho jsem neviděl přeplněný autobus, dokonce zřídka vidím takový, kde se stojí.
Pokud jde o autobusy PID, zakopaný pes je v nevhodně nastaveném poměru jízdného, kdy na území Prahy jsou tržby kolem 4 korun na přepraveného cestujícího, zatímco náklady na jednu jízdu byly předloni v průměru za PID kolem 12 korun (letos hádám kolem 14 korun, ovšem u příměstských autobusů to bude silně pod 10 korun, podle délky trasy na území Prahy). Prostě příliš mnoho lidí jezdí zadarmo, časové jízdné je relativně levné, a jednotlivé jízdné vyhnáno do absurdní výše tak, že jsou jeho uživatelé vyháněni do aut. Výsledkem je, že více přepravených lidí nezvýší znatelně tržby, takže další autobusy není z čeho zaplatit. A zatímco v SID se evidují jízdy na časové jízdné a tržby se rozpočítávají podle ujetých kilometrů na spoje, ve kterých byla časová jízdenka použita, v PID cestující na předplatné nepřinese do dané linky peníze. Vozidel, která by se nasadila na posílení linek, je dost, spousta dopravců řeší, co s vozidly, pro které ztratili výkony. Tady by bylo třeba změnit systém jízdného v PID, zdražit časové jízdenky a naopak zlevnit jízdné na nejkratší trasy po Praze (jízdenky za 12 a 18 Kč existují pro vnější pásma, takže by šlo jen o rozhodnutí o změně tarifu).

"přesednou z aut do autobusů a situace se ještě zhorší." - přesednutí do vlaků a autobusů považuji za správný směr a zhoršení situace není nutné. To jsem rozvedl v předchozím odstavci.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: the_miracle (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2013 07:34

Pane Jůzo,

musím říct, že v zásadě s Vámi souhlasím. Mně by se taky líbilo, kdyby celkový objem automobilové dopravy klesl, otázkou je, jak moc je to reálné. Vyložím karty. Celé dětství jsem strávil na Praze 6, od cca 14ti let bydlím v jedné z obcí za Prahou 6. A ano, jezdím do práce do Prahy a většinou autem. Parkuji v oblasti, která měla být pokryta modrou zónou a do centra, kde pracuji, chodím většinou pěšky. Takže ano, zóny by se mě osobně dotkly, ale to není hlavní důvod, proč proti nim vystupuji. Bohužel, žijeme v době, kdy doprava hraje velkou roli. Stejně jako Vám se nelíbí ulice zabarikádované parkujícími auty, mně se nelíbí tisíce aut a kamionů, které denně projedou naší obcí. Považujete ulici za veřejný prostor. Přesně tak to je. Všichni jsme občany tohoto státu, platíme zde daně a spoustu dalších méně či více nesmyslných poplatků. Nevidím důvod, proč by nemělo být parkování na ulici (kde to šířka vozovky umožňuje) zdarma pro všechny. Co se týká veřejné dopravy, musím s Vámi nesouhlasit. Nemohu si stěžovat ani v nejmenším na frekvenci, s jakou autobusy jezdí. Problém je, že pokud nejsou prázdniny, jezdí ve špičkách permanentně přecpané. Zkrátit intervaly už jde jen těžko - došlo by k dalším zácpám, autobusy by neměly kde stát, nabíraly by zpoždění v zastávkách. A jak již jsem psal, kloubové autobusy nelze všude využít. Tato přeplněnost vznikla právě kvůli masivní výstavbě v posledních letech a kdo myslíte, že v těchto bytech převážně bydlí a přetěžuje veřejnou dopravu? Jsou to převážně lidé z Prahy. Ale já jim to nevyčítám. Z mého pohledu na vše mají plné právo, jen si myslím, že by tím pádem měli mít právo i zaparkovat bezplatně v Praze.
Co se týká obchůdků na Praze 6, které by jistě přišly o část klientely... Myslím, že Váš názor o tom, že jsou určeny pro lidi v docházkové vzdálenosti platí asi tak u vietnamských večerek. Pochybuji, že by z tohoto názoru měl radost například majitel železářství na Jugoslávkách. Víte, já jsem nepřítelem hypermarketů a různých podobných hrůz a jejich přítomnost mi vadí daleko víc, než ucpané ulice. Samozřejmě, že tam nakupuji, ale daleko radši jdu třeba do tohoto železářství, než do Bauhausu. Věřte tomu, že zavedením zón hodně obchůdků zanikne. To není to co chci já.
A ještě k těm nájemníkům. Víte, dneska zejména mladí lidé neví co bude za rok. Myslíte si, že je rozumné měnit si každý rok trvalé bydliště a občanku? Vemte si příklad páru, který si v Dejvicích najme garsonku. Oba mají auto a nemají v plánu zde bydlet trvale. Takže si změní bydlíště, za rok jim pronajímatel zvedne nájem, tak se přestěhují třeba na Žižkov... Takhle mohou vystřídat tři lokality, budou měnit třikrát občanky. Nemluvím o tom, jak je dneska rizikové měnit často trvalé bydliště, protože zapomenete jednou zaplatit za telefon a za deset let můžete být v exekuci, protože jste se o tom prostě nedověděl. To jsou zkušenosti z jiných čtvrtí se zónami.
Zkrátka nemohu si pomoci, ale tohle řešení z mého pohledu správné není. A vůbec nejde o to, jestli si budu vozit zadek autem dál, nebo ne. Nejsem svobodomyslný člověk, vím, že bez určité míry restrikce existovat ve společnosti nejde. Ale tahle míra má své hranice.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: Příhodová (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2013 11:14

Bydlím na Lotyšském náměstí. V posledních dvou letech je situace s parkováním neúnosná. Auta stojí v cestě chodcům, kteří jdou průjezdem k osové cestě parku, proplétají se zde matky s kočárky, malé děti na koloběžkách, kolech, běhadlech, přecházení je nepřehledné.
Není možné si nevšimnout, že během dne až do pozdního večera převládají zaparkovaná auta s registrační značkou Středních Čech. Na jednoho pražáka dva středočeši - to je zcela běžné. Situace se zlepší až v hodně pozdních hodinách a v noci, to se zde dá zaparkovat slušně, bývá i jedno, dvě místa volná.

A to je klasická situace, kde zóny pomohou!!! Polouzavřené bloky domů, kde nejsou žádné obchody a služby, jen zde rezidenti bydlí.

Pokud vím, Praha 6 měla naplánované zóny kombinované - to znamená někde mohou parkovat pouze rezidenti (což je uvedený příklad), jinde zóny smíšené, placené. V lokalitách, kde parkování problém není - zóny žádné. A to dle mého názoru představitelé radnice velmi dobře vymysleli, svěřili MHMP, byli trpěliví a s důvěrou očekávali, až MHMP rozhodne.

A je rozhodnuto...

A teď???

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: bacalak (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2013 15:07

Paní Příhodová, byla jste se někdy podívat na Praze 7 večer? Zaparkovat po páte hodině je velký problém a to jsou zde zony. Člověk klidně parkuje x bloků od domu. Bohužel v současné době je aut mnoho. Modré zony v jedné městské části nic neřeší. Proč myslíte, že všichni prakují na Praze 6,5.. jelikož na Praze 1,7 jsou modré zony. Každý přijede co nejblíže a pak sedne na MHD chce to řešit celoplošně a ne, že v jedné městské části se zavedou zony se problém odsune do další městské části. Jsem rád, že to magistrát začíná konečně řešit a zavede třeba zony celoplošně na celé Praze, ale budete moc zaparkovat po celé Praze a ne jako tedka.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2013 17:47

Vážený pane,
"Nevidím důvod, proč by nemělo být parkování na ulici (kde to šířka vozovky umožňuje) zdarma pro všechny."
Jsou veřejné statky, kterých je dost pro všechny zájemce, a ty by měly být zdarma pro všechny. Pak jsou takové, které by se uspokojením všech zájemců spotřebovaly nebo zničily (některé přírodní a kulturní památky), nebo je prostě v určitém místě a čase zájemců víc, než kolik jich lze uspokojit. Pak v necivilizované společnosti rozhodnou lokty nebo kdo dřív přijde, v civilizované je třeba nějak regulovat. To lze dobře i špatně. Na příkladech minerálních pramenů lze vidět příklady všeho: zdarma a volně přístupné a využívané bez přetlaku zájemců, takové, kde chtějí zaplatit za natočení jednoho hrnečku (to je špatný příklad), nebo dost typicky zdarma to, co se vypije na místě nebo do půllitrové nebo litrové lahve, za víc platit, ale místní, pro které je to hlavní zdroj pitné vody, všechno zdarma.
Něco obdobného lze udělat i u využití veřejných ploch pro parkování: nemá-li platit zákon džungle, považuji za rozumné právě parkovací zóny nastavené tak, aby přespolní byli více motivováni jezdit veřejnou dopravou, popřípadě zaparkovat u zastávky už poblíž domova, když to mají pěšky daleko, aby i místní něco platili a byli motivováni prostor uvolnit.

"Zkrátit intervaly už jde jen těžko - došlo by k dalším zácpám, autobusy by neměly kde stát" Právě že jde. Když místo šesti aut pojede jeden autobus navíc, zácpu to přece zmenší. Jen je chybně nastavený systém tarifu a vyhodnocování ekonomiky linek v PID, že víc lidí to konkrétní posílení nezaplatí. Autobusy a výdělku žhaví dopravci tu jsou.

" Pochybuji, že by z tohoto názoru měl radost například majitel železářství na Jugoslávkách." To je jedno ze dvou železářství, kde obvykle tento sortiment nakupuji. Radost mít nebude, ale převažují u něj zákazníci, kteří nepřijeli až k obchodu autem. Navíc smíšená parkovací zóna zvýší pravděpodobnost, že se zákazníkovi podaří na dobu nákupu zaparkovat, i když za to zaplatí.

"Oba mají auto a nemají v plánu zde bydlet trvale."
A domácnosti s více auty jsou to, co je k řešení situace také třeba znevýhodnit, aby si každý rozmyslel, jestli opravdu potřebuje v husté zástavbě parkovat s autem.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: bacalak (IP zapsáno)
Datum: 23.04.2013 18:47

Ještě jeden argument proti zonam počkejte až bude te potřebovat řemeslníka nebo se stěhovat naskočí Vám přirážka, která zrovna není malá.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: Příhodová (IP zapsáno)
Datum: 26.04.2013 09:11

Vážený pane Bačaláku,

domnívám se, že jste si přečetl můj příspěvek jen zběžně, neboť právě skutečnost, že v polouzavřených blocích parkují auta s registračními značkami "S", které až na večer odjíždí domů, svědčí o tom, že zóny v těchto místech parkování řeší.
Jinými slovy zkratkou: Když na Lotyšáku nebudou parkovat kladeňáci, zaparkují ti, kdo tam bydlí.

přeji Vám hezký den

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 26.04.2013 19:41

Ano, to je nevýhoda, které jsem si vědom. Ale lepší, než když řemeslník nezaparkuje vůbec, a levnější, než řešit, co s jeho případnou pokutou za přestupek při parkování, nebo problémy, které jeho nevhodným zaparkováním vzniknou.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: bacalak (IP zapsáno)
Datum: 26.04.2013 21:58

Z vlastní zkušenosti vím, že na Praze 7 i když jsou zony je večer problém zaparkovat. Schválně se někdy jdete podívat kolem 17-18 hodiny večer v okolí letné a uvidí te sama. Problém je, že v současné době nemá rodina jedno auto, ale dvě. Dříve se stavěly domy bez parkovacích míst a ty tedka chybí. Místo toho, aby město podporovalo stavbu záchytných parkoviš tak říká, že na nic nemá peníze viz. parkovací dům na Veleslavíně. Vím jaký je problém parkování, ale chtělo by to řešit celopražsky a ne každá městská část sama pak se v tom má čert vyznat.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: the_miracle (IP zapsáno)
Datum: 27.04.2013 07:51

Podívejte se, já Vám to řeknu ještě jinak. Pokud bych šel do důsledků, můžu říct fajn. Vás otravují naše auta, tak jim zakažte parkovat. Nás zase otravují mimo jiné Vaše auta, jak projíždí naší obcí, takže se za průjezd bude platit třeba 50,-. Když se podle tohoto scénáře zachová víc obcí a měst, můžeme automobilovou dopravu pověsit na hřebík. Možná, že by to tak bylo lepší, já nevím. Akorát si moc nedovedu představit dnešní společnost v takové situaci. Já si prostě myslím, že by k sobě společnost měla být vstřícnější a místo restrikcí bychom k sobě měli být slušní a snažit si vzájemně vyhovět. A zastupitelé (na všech úrovních) by se svým ovečkám měli snažit s problémy pomáhat nikoliv tak, že omezí někoho jiného.
Konkrétně v těch Holešovicích je přes den volno. Když tam potřebuju něco zařídit, koukám na desítky prázdných míst, které nemohu využít. A večer tam stejně nezaparkujete. Ono i dost Pražáků jezdí přes den autem...

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 28.04.2013 12:25

Dobrý den.
"Vás otravují naše auta, tak jim zakažte parkovat. " - předpokládám, že to reagujete ne na mne, ale na ostatní diskutující. Já jsem se zastával smíšených zón a nastavení takových poplatků v jednotlivých obdobách dne a týdne, aby se vyrovnala nabídka a poptávka.

"Nás zase otravují mimo jiné Vaše auta, jak projíždí naší obcí, takže se za průjezd bude platit třeba 50,-." - fixních 50 kč za jednu obec není to pravé, ale zpoplatnění průjezdu s nastavením poplatku ne na úplné umrtvení provozu, ale na dosažení přijatelného rovnovážného stavu, není špatná cesta. Za použití silnice platí poplatek závislý na míře jejího používání jen nákladní auta, a to jen za dálnice a některé silnice první třídy. Naproti tomu třeba u vlaku se platí tvrdě za každý kilometr, třeba u lehkého motoráku na vedlejší trati se běžně platí kolem padesáti korun za kilometr jen za použití kolejí. U osobních aut je pořád absurdní situace s dálničními známkami, že kdy se platí stejně bez ohledu na to, jestli auto projede po dálnici dvakrát ročně, nebo jestli ji ojíždí pořád, ale když se auto porouchá a musí se jiným zaplacený poplatek se využít nedá. Už jednou zákonem přijaté logické řešení s přenosnými jednotkami a budoucím výkonovým zpoplatněním se stále odkládá. Kdyby i u malých aut už fungovaly, bylo by logické třeba v pracovní den ve špičce nastavit za průjezd Horoměřicemi a Velkými Přílepy (jejichž představu mi Vaše popisy navozují) výraznější sazbu, která by sice průjezd neznemožnila, ale každého by motivovala k posouzení, jestli chce nebo potřebuje jet právě autem a právě tudy.
To je s parkováním v Praze zcela obdobná situace: Máme omezený zdroj, a přístup k jeho využívání lze řešit buď cestou chaosu a práva silnějšího a bezohlednějšího (což u průjezdů tak vlastně funguje), nebo administrativním rozhodnutím, kdo může a kdo nemůže (důvody, proč je to nešťastné, jste uvedl), nebo regulaci finanční, kde jde zohlednit výší sazeb to, co by se jinak promítlo do výběru, komu by se povolení přidělilo.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: the_miracle (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2013 07:02

Tak teda musím říct, že touha a snaha škodit je v zastupitelých na Praze 6 asi hodně hluboká. Modré zóny jim nevyšly, tak si našli něco jiného. Zrušíme K+R parkoviště v Dejvicích a podle toho jak to vypadá i spoustu parkovacích míst před Billou kvůli pruhu pro autobusy. A proč? Na výjezdu z Jugoslávek na Kulaťák nikdy problém nebyl. Dokud někoho nenapadlo, že by bylo dobré to před kruhákem stáhnout do jednoho pruhu. Důvod? Bezpečnost chodců. Přineslo to kolony až do Podbaby, efekt byl téměř okamžitý. Místo toho, aby se někdo chytil za nos a ten nesmysl se dal pryč, dva roky se řeší co s tím a nakonec někdo vymyslí geniální nápad číslo dvě, že se udělá pruh pro autobusy. Cena? Desítky parkovacích míst, K+R parkoviště, kolony stejné, jen možná autobusy budou jezdit včas. Zajímalo by mě, co to všechno stálo, protože jsem přesvědčenej, že když se sečtou náklady na vybudování toho zůžení a nyní pruhu pro autobusy s tím, nebude to malá částka. Kdyby někdo přemýšlel a když už tedy byla potřeba to tam řešit (desítky let to fungovalo, ale chápu, že předpisy se zpřísňují), proč tam proboha neudělali semafor pro chodce na čudlík? Doufám, že lidi bydlící na Jugoslávkách svým radním vystaví účet za to, že dříve celkem snadno průjezdná ulice stojí už dva roky v kolonách a auta jim smrdí pod nos.

Re: Zóny placeného stání zatím nebudou - díky Bohu
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 23.05.2013 19:50

Jen faktická poznámka: Od vzniku toho zúžení jsem opakovaně otravoval na Praze 6 i magistrátu. Když odmyslím, že už předtím jsem měl povědomost, že tím kompetentním je magistrát, i odpovědi z Prahy 6 se odkazovaly na magistrát, zatímco odpovědi z odboru dopravy magistrátu vzniklou situaci hájily. A poslední kritizovanou novinku jsem na serveru Prahy 6 připomenutou neviděl, zato hlavní město Praha a Ropid se k ní už několik dní hrdě hlásí očekávajíce chválu širokého publika. K semaforu na čudlík se z města také vyjádřili, prý na něj nejsou peníze. Srovnáním s tím, na co peníze byly a co bylo mnohem dražší, asi dojdeme k podobným závěrům.



Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?14,10994,10998,quote=1 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz