Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava :  Volná diskuse

zprovoznění Blanky
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2010 00:17

Zdravím zbytek diskutujících na fóru (kromě pana smilana ;-) ).
Vracím se k dřívější otázce v o+o [www.praha6.cz].
Myslím si, že odpověď na ni pořád tak nějak "visí ve vzduchu",
proto jsem se do o+o položil paní ing. Trnkové následuící dotaz:

--------------

Dobrý večer, paní inženýrko,

dovolte mi, abych se vrátil k jednomu dřívějšímu dotazu,
na který jste odpověděla zprostředkovaně - odpovědí
ředitele odboru dopravy HMP Ing. Jana Heroudka
[www.praha6.cz]

Zopakuji stučně, oč běželo: podle platného stavebního
povolení nemůže být Blanka zprovozněna dříve, než
bude hotov SOKP. Nevím, jak Vy, ale já z odpovědi
p. Heroudka nejsem moc moudrý.

Prosím, můžete jeho "úřednické" vyjádření přeložit do češtiny? ;-)

Dle mne je situace trošku "patová", napadají mne 2 řešení:

a) Blanka se nezprovozní celá
(úsek Prašný most - Malovanka díky poslednímu propadu
zůstane "u ledu"; přitom mne napadají i "konspirační teorie" ;-) )

b) nějakým úřednickým šibalstvím se Blanka uvede do jakéhosi
"zkušebního provozu" bez časového omezení, které potrvá
až do schválení+postavení+dokončení SOKP

Přitom se ještě nehovořilo o rozhodnutí správního soudu,
který zrušil část stavebního povolení na technologie
tunelů v úseku Špejchar - Troja.

Prosím Vás, můžete nějak situaci kolem zprovoznění Blanky upřesnit?

Děkuji Vám za laskavost, s pozdravem

Jirka Škvor

Re: zprovoznění Blanky
Autor: rita (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2010 00:41

Pane Jiri, uz radu let je v Cesku praxe takova, ze stavebni povoleni je az to posledni, co kompetentni zajima. Viz nedavny dokument v TV o stavbach, ktere uz davno stoji (funguji) bez stavebniho povoleni. A jedna se ve vetsine o dopravni stavby. Namatkou nedavno s pompou otevreny usek Prazskeho okruhu pres Lahovicke udoli. Neznam pripad, kdy by se takova stavba z duvodu absence stavebniho povoleni odstranovala.

Re: zprovoznění Blanky
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 25.09.2010 01:07

Pani Rito,
nemyslete si, ze jsem zas takovy naivka a verim na legalni prubehy nejruznejsich rizeni... Ostatne: [www.praha6.cz] se take zamete, nejake paragrafy atd nejsou zajimave, vzdyt v tom litaj pekny penize...

Nicmene si myslim, ze by pani radni strategicka koordinatorka mohla normalne cesky odpovedet ;-)

Pokud mate adresu toho TV poradu, sem s ni! ;-)

Ale co tu reptam, vzdyt je nam tu blaze!
>>Občané Prahy 6 jsou se životem v této městské části převážně spokojeni (92 %) [www.praha6.cz]

J.

Re: zprovoznění Blanky
Autor: Marek Stránský (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2010 07:47

Je nám všem asi bohužel jasné, jak to dopadne. Okruh přes Suchdol dostal další stopku od hygienika, takže už neplatí ani územní plán. Tj, Blanka se za 2-3 roky uvede do provozu.

Ale jsem zvědav na jinou věc. Do kolika hodin bude Blanka v ranní špičce fungovat? Tipnete si? Vydrží do 7:30 nebo až do 8:00 než se bude muset zavřít a auta nechat stát před křižovatkami na povrchu? Křižovatka na Pelc Tyrolce, kde MO bude prozatím končit, to rozhodně nebude pobírat tak rychle, aby mohla auta vjíždět bez nějaké regulace. A v tunelu se kolony nechat stát nesmí.

kapacita Blanky [Re: zprovoznění Blanky]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 30.09.2010 22:47

Marku,
to je správná otázka. Už teď se často stává, že auta čekají na vjezd do Strahovského tunelu (pokud dobře vzpomínám, někde v o+o to přiznal i dopravní radní Záruba).

Přikládám obrázek a k němu komentář - převzato z [praha6.ecn.cz]

-----
Rozložení intenzit při uplatnění kapacitního stropu.
Graf z oficiální dokumentace ukazuje, jak kapacita tunelů nepostačí běžným dopravním špičkám (žlutě vyznačeno). Do obrázku jsme červeně doplnili, kde se bude pohybovat skutečný kapacitní strop (podle údajů běžných v Evropě - 20 000 aut/jízdní pruh). Vše nad touto úrovní bude neuspokojená doprava, která se přidá ke běžné povrchové dopravě a zahltí uliční síť! Vzhledem k hustotě provozu v tunelu bude v souladu se studií proveditelnosti rychlost omezena na plánovaných 35km/h, popř. tunel uzavřen.
-----

A tak se nelze divit, že spolu s primátorským i starostovským heslem "auta pod zemí" zůstávají na povrchu 2+2 jízdní pruhy od Malovanky až na Letnou...

Rád bych se ve svém pesimismu mýlil ;-)

Jirka Škvor.

Přílohy: kapacitni_strop.gif (51.5KB)  
Odpoved pani Ing. Trnkove [Re: zprovoznění Blanky]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 05.10.2010 23:30

ODPOVED: Vazeny pane Skvore,

musim se Vam priznat, ze jsem si situaci proverovala jeste u ruznych odborniku. Skutecnost je takova, ze podminka byla ulozena ve stavebnim povoleni za urcitych okolnosti, tj. v dobe, kdy bylo pripraveno uzemni rozhodnuti na stavbu Prazskeho okruhu. Jestlize doslo k zasadni zmene okolnosti, bude muset organ, ktery stavbu kolauduje prijmout potrebna opatreni. O pripadnych variantach reseni si netroufam spekulovat. Skutecnost je takova, ze k uvedeni Mestskeho okruhu do provozu jeste zbyva 27 mesicu.

S pozdravem
Jaroslava Trnkova
[05.10.2010] odpovedel: Jaroslava Trnkova; jtrnkova@praha6.cz

[www.praha6.cz]



Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?14,10844,10853 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz