Dobrý den,
uvádím odpověď z radnice [
www.praha6.cz]. Bez komentáře.
-------------
Vážený pane Škvore,
při čtení Vašeho dotazu jsem se zprvu domnívala, že jde z Vaší strany o žert. Myslím, že nejsem ta správná osoba, která by Vám mohla smysl sloganů umístěných kolem stavby Městského okruhu objasnit, protože jsou dílem firmy, která stavbu realizuje.
Jistě víte, že každá reklamní kampaň pracuje s přiměřenou mírou nadsázky. Jádro reklamy by, nicméně, mělo zůstat korektní. A to se, dle našeho názoru, v případě „výzdoby“ staveniště Městského okruhu děje.
Je nepochybné, a dopravní analytici to dokáží statisticky kvantifikovat, že dosažením plynulejší dopravy v oblasti dojde (a to zcela jednoznačně) k úspoře času jejich uživatelů a zejména k nižší spotřebě pohonných hmot v dotčeném úseku – to v konečném výsledku znamená snížení nežádoucích, zdravotně škodlivých exhalací a hluku. Již ve fyzice základní školy se učí, že energeticky nejméně náročný je rovnoměrný přímočarý pohyb. Tomu se – v ideálním případě – plynulá jízda v tunelu blíží. Naopak, současné „přískoky“ vozidel v nekonečných kolonách znamenají opakované zastavování a rozjíždění tisíců vozidel denně. Jaký má tento charakter jízdy vliv na spotřebu pohonných hmot a okolní prostředí, je nabíledni. Nebudu s Vámi polemizovat o tom, zda uváděné hodnoty snížení škodlivin jsou přesné, či nikoliv; své zdroje informací by musela sdělit agentura, která ilustrační oplocení pro hl. město zajišťuje. Jde, nicméně, o statisticky kvantifikovatelné hodnoty, včetně vyčíslení úspory času řidičů. Tyto údaje bývají běžně v příslušných dokumentacích publikovány.
V budovaném úseku MO najdeme nepochybně prostory, které budou (re)kultivovány a budou sloužit veřejnosti k odpočinku a sportovnímu vyžití. Jde zejména o prostor u křižovatky Patočkova x Myslbekova, kde poslední dobou v rozpadajících se garážích „živořili“ pouze bezdomovci. Ke kultivaci prostoru dojde i při ulici U Prašného mostu. Dostavba prostoru Prašný most - Hradčanská – je vázána na modernizaci Buštěhradské dráhy (a její umístění „pod zem“), a i zde dojde k zásadní humanizaci území.
Výrazy typu „Blíže Pražanům“ (apod.) jsou nedílným produktem práce P.R. agentur a nelze je pitvat pod drobnohledem. Je to „práce“, za kterou jsou placeni a tak je to třeba i vnímat. Reklama na nás dnes útočí na každém kroku, zvyšuje se její údernost (vtíravost?) a bylo by proto bláhové brát veškerá sdělení doslova.
S pozdravem
Ing. Jaroslava Trnková
[07.10.2009]
--------------
přeci jen malý komentář: z fyziky na ZŠ jsem měl vždy jedničku ;-)