Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava :  Volná diskuse

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2
stavebni rizeni zahajeno [Re: Prodloužení metra A]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 26.07.2009 23:48

Oznameni o zahajeni stavebniho rizeni verejnou vyhlaskou
-------------------------------------------------------
* publikovano: od 26.07.2009 do 11.08.2009
* Informuje: Magistrat hl. m. Prahy
* oblast: Oznameni
* priloha: Otevrit soubor [167]

Original zpravy naleznete na: [www.praha6.cz]

-----------------------

dokument: [www.praha6.cz]

stavební řízení a nevypořádaná odvolání k územnímu rozhodnutí
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 02.08.2009 23:05

Zdravím,

do o+o jsem paní Ing. Trnkové vložil následující dotaz:


----------------
Dobrý večer, paní inženýrko,

před nedávnem jsem vkládal do o+o dotaz/připomínku - na úřední desce webu P6 nebyla vystavena všechna podaná odvolání proti územnímu rozhodnutí na prodloužení metra A
[www.praha6.cz].

Příjemně mne překvapilo, že jste nápravu zjednala vzápětí
[www.praha6.cz] a chybějící dokumenty se na úřední desce přeci jen objevily.

Některá odvolání mi připadala celkem zajímavá (zvláště [www.praha6.cz]); zvědavě jsem čekal, jak budou odvolání vypořádána a vznesené připomínky vysvětleny.

Mezitím jsem se však v zasílaných novinkách z radnice dozvěděl o zahájení stavebního řízení veřejnou vyhláškou v této věci [www.praha6.cz].

Prosím, můžete mi odpovědět na následující otázky?

1) Byla již odvolání vypořádána?

2) Pokud ano, proč se neobjevila na úřední desce?

3) Pokud ne, je možné, že může započít stavební řízení bez předchozího vypořádání odvolání (a tím ukončení) řízení územního?


Děkuji Vám za odpovědi a přeju pěkné léto

Jirka Škvor

Tak už to tu máme...
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2009 14:06

Špatně vymyšlený plán "chalupoidy" začíná ukazovat svou stinnou stránku: nový územní plán nepočítá s protažením celé trasy až na letiště, nýbrž jen do Motola.
Článek o tom například zde: [zpravy.idnes.cz]
Co z toho plyne?
U stanice Motol ani u žádné z dalších nebude místo pro záchytné parkoviště. Metro tak nesplní proklamovaný účel, a sice přimět řidiče přijíždějící ve směru od Kladna a okolí, aby na okraji města přesedli na metro a auta nechali na parkovišti. Parkoviště sice snad bude - jenže u stanice rychlodráhy. A pro ty, kteří se budou chtít nebo potřebovat dostat na metro, nebude tedy k ničemu.
Co to bude znamenat v důsledku? Například to, že Evropské ulici a kulaťáku se nijak neulehčí (další z výhod, které mělo údajně metro přinést). Pro cestující z oblasti západně za okrajem města bude Dejvická zkrátka nadále tou nejbližší stanicí metra, na kterou budou moci směřovat.
Vlastně - možná se kulaťáku přece jenom maličko ulehčí. Jak? No třeba tím, že jiné stanice metra, ještě blíž k okraji města, budou na Veleslavíně a na Petřinách. Ani jedno z těchto míst ale nenabízí možnost vybudovat na něm záchytné parkoviště. A na Petřinách navíc má být stanice uprostřed obytné zástavby. Takže pokud bude pro některé řidiče výhodné brát jako tu nejbližší dostupnou stanici právě Petřiny, naroste provoz aut na sídlišti, které až dosud je přebujelého provozu aut relativně ušetřeno. Tedy celé "řešení" problému se zahlcením kulaťáku s auty bude spočívat v tom, že část problému se přenese do jiné obytné čtvrti. Toť vše!
A navrch z obsluhy metrem úplně "vypadne" stanice na sídlišti Dědina. Tedy na jednom z velmi mála míst na celé nové trase, kterým by metro opravdu mohlo být prospěšné.
Má-li se z Motola stavět někdy v budoucnu odbočka na Zličín, je celá teorie o obsluze motolské nemocnice metrem postavená na hlavu. Ta odbočka se přece mohla začít stavět ZE Zličína a efekt by byl stejný, ne-li lepší, protože pak by se metrem do nemocnice jezdilo ve stejném směru, v jakém se do ní jezdí v současnosti. Tedy od jihu, což je vzhledem k jejímu umístění na území Prahy mnohem logičtější než podivná představa, že lidé budou do té nemocnice jezdit oklikou z centra přes skoro celou severozápadní část Prahy...
Jaký je závěr? Ukazuje se naprostá nesmyslnost trasování "chalupoidy". Při logičtějším vedení trasy co nejpřímějším směrem, tedy rovně pod Evropskou ulicí, možná leda s malou odbočkou na Petřiny (i když ty skutečně metro nijak naléhavě nepotřebují) s následným pokračováním trasy rovnou na Dědinu, by trasa mohla být kratší o hloupou okliku přes Motol a Bílou Horu, tudíž levnější a tudíž by měla větší šanci na dostavění v celé délce. A přitom by podél Evropské obsloužila několik obytných čtvrtí a škol, a při protažení kousek za Dědinu by i na to záchytné parkoviště mohla směřovat. A mohla by tam bývala i končit (třeba dočasně), jestliže se na letiště tak jako tak počítalo s vlakem.
Takže? Takže tu máme výsledek toho, že naše radnice od samého začátku odmítá přistupovat k tomuto projektu racionálně a namísto zvažování jeho praktických hledisek si z něj udělala svou politickou agitku... "Výsledek" ovšem odnesou občané a cestující.

Přílohy: iDNES.cz - MF DNES.pdf (82KB)  
Re: Prodloužení metra A
Autor: Lanhout (IP zapsáno)
Datum: 18.12.2009 15:41

K zlepšení dopravní obsluhy sídliště Na Dědině si dovoluji poznamenat, že by bylo mnohem jednodušší a dostačující protažení tramvajové trati z Divoké Šárky.
Též obsluha Petřin metrem je diskutabilní. Jízdní doba tramvaje na Hradčanskou je třináct minut a kapacitou plně vyhovuje.

Re: Prodloužení metra A
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 18.12.2009 18:44

Ano, však jsem taky v řízení EIA poukazovala na to, že je sporné, jestli konkrétně Petřiny vůbec metro potřebují. Podle mého názoru ne. Ani ta Dědina není tak velká, aby se bez metra neobešla. Metro jí "nabízím" pouze proto, že je oproti Petřinám přece jen dál od centra. Máte ale pravdu, že tramvaj by posloužila a navíc by stavba tramvajové trati byla mnohonásobně jednodušší a levnější než stavba metra.

Jediné místo, kde protažení metra vidím jako užitečné, je Evropská po celé délce, až do Vokovic. Tam je těch potenciálních cestujících asi nejvíc (obyvatelé Červeňáku, studenti z několika škol, zaměstnanci z administrativních budov).

Bohužel, jak už kdesi kdosi řekl - stavba metra je politické PR. O to, že to je dopravní prostředek a že jako takový by tedy měl být především praktický a účelný, se dotyční politici nezajímají. Praktičnost je pro ně zbytečný balast.
A samozřejmě jim to ulehčuje ta část lidí, kteří ze strachu před "rychlodráhou" (která nakonec dřív nebo později stejně bude) chtěli kolejovou dopravu "přehodit" někam jinam. A taky ti, kteří považují metro za jakýsi druh zázraku...

Beseda k prodloužení metra
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 22.12.2009 20:36

Tak se zdá, že teprve až když je zahájení stavby metra na spadnutí, rozhodla se radnice konečně sama nabídnout občanům nějaké informace. Kdoví, jestli by se k tomu vůbec odhodlala, kdyby na nedávném setkání s občany Vokovic a Veleslavína řada lidí nevyslovila velké obavy ze stavby, o které do té doby neměli skoro žádné informace, přestože se jich bude bezprostředně dotýkat.
Nicméně, zatím radnice o plánované akci nijak výrazně neinformuje. Velmi stručná zmínka je na radniční stránce: [www.praha6.cz], další související informace se lze dočíst například zde: [www.praha6ztracitvar.cz]

Re: Beseda k prodloužení metra
Autor: Lanhout (IP zapsáno)
Datum: 26.12.2009 22:48

Nic nového. Nepamatuji se o nějaké informovanosti stran výstavby tunelů Blanka zhruba před dvěma lety.
Na místě, kde teď probíhá intensivní výstavba vjezdu do tunelu byla veřejnost desinformována tím, že na tomtéž místě má stát knihovna dle návrhu pana architekta Kaplického.

Re: Beseda k prodloužení metra
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 31.12.2009 09:10

Potíž je, že informace se zjistit dají, ale vyžaduje to jisté úsilí a vytrvalost, protože je potřeba vyznat se v hromadě všelijakých zdrojů, které jsou dobře "schované". A úřady toho využívají, nebo spíš dokonce zneužívají. Namísto aby informovaly otevřeně a včas, doufají, že "obyčejná veřejnost" se většinu důležitých informací nedozví buď vůbec, anebo tak pozdě, že už se stejně nebude dát nic dělat.
Pokud jde o metro, spousta lidí se nechala obalamutit tvrzením, že metro je tak skvělá věc, že na něm prostě nejde najít chybu. Obávám se, že teprve až bude chalupoida hotová, řada lidí se "probere" a zjistí, že metro není skvělé a dokonalé samo o sobě, že na to, aby bylo skvělé a dokonalé, musí být hlavně dobře promyšlené. Což chalupoida není. Tedy lépe řečeno: ona promyšlená je. Ovšem nikoliv s ohledem na skutečné potřeby cestujících a systému MHD...
Stavba samotná přinese lidem spoustu nepříjemností a namísto aby se jim vyplatilo to vydržet, v důsledku zjistí, že je obtěžovalo něco, co ani nestálo za to.

Otázka pro paní Trnkovou ohledně stanice Motol
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 07.01.2010 21:54

Vážená paní Trnková,
na debatě s občany o metru 7.1. t.r. na gymnáziu Arabská přišla řeč na fakt, že u budoucí stanice metra Petřiny se počítá s obratovou kolejí pro vlaky. Přítomným bylo vysvětleno, že to tak je proto, že se předpokládá, že z Petřin do Motola nebudou jezdit všechny vlaky, ale pouze některé. Tedy bude tam pásmový provoz, který bývá zaváděn tam, kde metro není dostatečně vytížené. Oznámení o tom, že z Petřin do Motola se počítá s pásmovým provozem, je vlastně přiznáním faktu, že právě do Motola po této části trasy A příliš mnoho cestujících jezdit nebude. Jak v této souvislosti vysvětlíte postoj radnice, která občanům donekonečna omílá, že stanice Motol je nesmírně důležitá k "lepší dopravní obslužnosti nemocnice"? Oznámení o předpokládaném pásmovém provozu toto vaše tvrzení dokonale popírá.

Odpoved: Otázka pro paní Trnkovou ohledně stanice Motol
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2010 23:55

ODPOVED: Vazena pani magistro,
podle dnesnich predstav by 1.etapa prodlouzene trasy metra "A" (Dejvicka - Nemocnice Motol) mela byt uvedena do provozu v roce 2014. Vzhledem k tomu, ze vlastni stavba teprve zacne (03/2010), berte prosim tuto informaci pouze jako orientacni.
Podle informace Odboru vystavby MC Praha 6 vime o vystavbe obchodniho centra Borislavka jen tolik, ze to, co bylo povoleno v roce 2008 jako zmena stavby se nestavi z duvodu, ktere nezname. V roce 2008 byl predpokladany termin dokonceni 3,5 roku. Koordinace stavebnich praci s pripravovanou vystavbou metra je zajistena. Od listopadu 2008 nemame o stavbe informace, snad by vic rekl investor IC 27457621 ( Shopping and office centrum Borislavka s.r.o.)
S pozdravem
Jaroslava Trnkova [13.01.2010]

Original zpravy naleznete na: [www.praha6.cz]

Další: Otázka pro paní Trnkovou ohledně stanice Motol
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2010 00:09

Dobrý večer, paní inženýrko,

přečetl jsem si Vaši odpoveď na otázku týkající se prodloužení metra - [www.praha6.cz]. Týkala se obratové koleje za stanicí Petřiny a pásmového provozu z Petřin do Motola (resp. vytíženosti stanice Motol).

Dovolte, abych na ni (resp. na Vaše odpovědi) navázal.


>>> bylo organy hl.mesta rozhodnuto, ze v 1.etape bude metro prodlouzeno az do stanice NEMOCNICE MOTOL

Prosím, můžete ty orgány pojmenovat?


>>> pro mensi zranitelnost ... je ucelne, aby v nekterych stanicich byly vybudovany kolejove prejezdy a vytazne koleje ... v mimoradnych situacich zachovat provoz

Prosím, je to však účalné (a hospodárné) jednu stanici před konečnou?


>>> Petriny jsou jednim z prirozenych dopravnich uzlu...

Nezlobte se, ale pojem "uzel" mne v této souvislosti poněkud děsí. Podle mého vnímání představuje pojem "uzel" nějaký velký přestupní bod na další návaznou dopravu, na záchytné parkoviště apod. Domníval jsem se, že stanice Petřiny je stanicí obsluhující sídliště a nemá být žádným dopravním uzlem. Nebo se na Petřinách něco chystá?


>>> ...puvodne zde mela byt trasa docasne ukoncena a proto byly obratove koleje naplanovany prave zde

Ano, pokud by Petřiny konečnou byly, pak bych to chápal. Konečná bude ale o stanici dál a tam obratové koleje budou taky


>>> O tom, zda bude (nebo nebude) na trase A zaveden pasmovy provoz, je v teto chvili jeste predcasne spekulovat, protoze do zprovozneni trasy zbyva jeste nekolik let.

Paní inženýrko, tomuto Vašemu vyjádření nemohu věřit. Prodloužení metra za Dejvickou je jednou z velkých dopravních staveb v Praze za 18 miliard Kč (18.000.000.000) a Vy s klidem řeknete, že je předčasné "spekulovat" (!) o režimu provozu na nové lince? Copak nejsou hotové žádné analýzy? Staví se drahé metro a ještě se neví, jak tam budou vlaky jezdit???


>>> stanice MOTOL zrejme bude patrit v pozdnich odpolednich a zejmena nocnich hodinach k tem mene vytizenym. To samozrejme neplati pro stanice navazujici, budovane v nasledujicich etapach, kde bude naopak vytizeni vyssi (Dedina, Dlouha Mile). Predbezne lze proto rici, ze pro budouci pasmovy provoz se jevi jako vhodnejsi spise stanice DLOUHA MLLE, kam ale metro dojede az v budoucich letech.

O pár řádek výš ve své odpovědi mluvíte o "předčasné spekulaci" kolem zatížení stanice Motol, která je konečnou úseku právě vstupujícího do výstavby. Jak najednou můžete tvrdit, že stanice další (které se navíc teď "nevešly" do územního plánu) na tom budou s vytížením lépe? Abyste mne nenařkla, že mám pochybné zdroje informací, použiju oficiálních zdrojů - demografický potenciál všech stanic za Motolem na stránkách HMP je menší: [magistrat.praha-mesto.cz].


Poprosím Vás závěrem ještě o stručné odpovědi na tři jednoduché otázky:

1) Myslíte, že EU přispěje na další prodloužení metra za Motol směrem na letiště Ruzyně?

2) Počítá i nadále Praha 6 na letišti v Ruzyni - kromě prodloužení metra - ještě s přivedením i dalších kolejových spojení (železnice, tramvaj)?

3) Která kolejová varianta propojení "město - letiště" (metro - železnice - tramvaj) je stavebně i provozně nejméně nákladná?


Díky za Váš čas a odpovědi

S pozdravem

Jirka Škvor

Re: Prodloužení metra A
Autor: rita (IP zapsáno)
Datum: 21.01.2010 21:29

Ale no tak, Jirko Š., netlacte tak na pani inzenyrku. Copak nevidite, ze ma na starosti uplne jine veci a jen ji otravujete a zdrzujete? Snad si opravdu nemyslite, ze Vam da na Vami polozene jednoduche otazky jasnou a jednoduchou odpoved...navic kratce pred volbama smiling smiley

Oprava - spravna odpoved: Otázka pro paní Trnkovou ohledně stanice Motol
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 23.01.2010 10:45

Omylem jsem citoval jinou odpoved, tady je ta spravna [www.praha6.cz]:
----------
jak je Vám jistě známo, nový úsek metra A byl původně rozdělen do čtyř stavebních úseků. Ukončení 1.stavebního úseku (1.etapa výstavby) bylo předpokládáno ve stanici „PETŘINY“. Následně bylo orgány hl.města rozhodnuto, že v 1.etapě bude metro prodlouženo až do stanice „NEMOCNICE MOTOL“, s předpokládaným zprovozněním v roce 2014.
Pro menší zranitelnost každé trasy metra je účelné, aby v některých stanicích byly vybudovány kolejové přejezdy a výtažné koleje, umožňující v mimořádných situacích zachovat provoz na trase alespoň v omezeném úseku (např. při pádu člověka do kolejiště). Petřiny jsou jedním z přirozených dopravních uzlů, původně zde měla být trasa dočasně ukončena a proto byly obratové koleje naplánovány právě zde. O tom, zda bude (nebo nebude) na trase A zaveden pásmový provoz, je v této chvíli ještě předčasné spekulovat, protože do zprovoznění trasy zbývá ještě několik let.
Je evidentní, že stanice „NEMOCNICE MOTOL“ zřejmě bude patřit v pozdních odpoledních a zejména nočních hodinách k těm méně vytíženým. To samozřejmě neplatí pro stanice navazující, budované v následujících etapách, kde bude naopak vytížení vyšší (Dědina, Dlouhá Míle). Předběžně lze proto říci, že pro budoucí pásmový provoz se jeví jako vhodnější spíše stanice „DLOUHÁ MÍLE“, kam ale metro dojede až v budoucích letech.
S pozdravem
Jaroslava Trnková
[12.01.2010]

Re: Prodloužení metra A
Autor: Neral (IP zapsáno)
Datum: 19.02.2010 00:24

Článek na blogu: [cadil.blog.idnes.cz]

Re: Prodloužení metra A
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 12.05.2010 21:33

Zdravím,

nějaké článečky o prodloužení metra vč. projevu pana primátora při klepání kladívky.

[dopravni.net]

[dopravni.net]

J.

Re: Prodloužení metra A
Autor: maresj (IP zapsáno)
Datum: 01.05.2015 13:33

Dobrý den,

na webu [metropraha.eu] najdete aktualizované mapy tras včetně stanic otevřených v roce 2015.

Jdi na stránku: Předchozí12
Aktuální stránka: 2 z 2


Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?14,10395,page=2 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz