Úřad městské části Praha 6 - výtisk z oficiálního webu radnice


Infolinka
COVID-19 / KORONAVIRUS : : kompletní a průběžně aktualizované informace
Úvodní stránka ›› Pro občany ›› Ptejte se ›› Volná diskuse ›› detail/podstránka

Doprava :  Volná diskuse

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2
Prodloužení metra A
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 28.03.2008 08:48

Protože radnice minulou diskusi důkladně schovala, aby nebyla moc na očích, dovoluju si tady znovu otevřít velmi diskutované téma - prodloužení metra A. Pro ty, které to bude zajímat a v minulé diskusi si třeba nevšimli, jsou tu dva užitečné odkazy. První je na dokumentaci o průběhu řízení EIA k prodloužení metra:
[tomcat.cenia.cz]
A druhý je na stránky sdružení Arnika, kde je procedura EIA, tedy posuzování vlivu staveb na životní prostředí, dost dobře popsána.
[www.eia.arnika.org]
Z tohoto popisu vyplývá i způsob, jak a kdy se můžou občani do probíhajících řízení zapojit. Z příkladu současného dění okolo plánované výstavby nové přistávací/vzletové dráhy v Ruzyni je zřejmé, že pokud občani nejsou lhostejní, mají možnost svým dílem do situace zasáhnout. Což by se mohlo hodit i v případě plánovaného metra.

Zajímavé odkazy [Re: Prodloužení metra A]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 31.03.2008 01:29

Možná by se hodilo (zvláště pro nové návštěvníky tohoto fóra) vypíchnout zde jednak odkazy do vláken uzavřené/schované diskuze:
* Dejvická, příští stanice Červený vrch [www.praha6.cz]
* Metro? Rychlodráha? Nebo systém "šitý na míru cestujícím"? [www.praha6.cz]
* ještě k prodloužení metra [www.praha6.cz]

a pak také hlavně odkaz na podrobný rozbor "výhod" prodloužení Áčka v navrhvané trase: [subrt.blog.idnes.cz]. Podobný rozbor by byl jistě zajímavý "z pera" radnice ;-) ale toho se těžko dočkáme... :-(

Jirka Škvor

Vyměnili Zelení rychlodráhu za špatné metro?
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2008 10:08

Vlak na letiště pojede na vánoce 2013
Tento titulek daly dnešní Hospodářské noviny článku o plánech budování rychlodráhy. Celý text zde: [hn.ihned.cz].
Osobně mě v článku nejvíc zaujal výrok zastupitelky Kolínské: "Na Praze 6 jsme uzavřeli nepsanou dohodu, že oni nebudou blokovat železnici a my nebudeme kritizovat metro, to už je za námi." Takže to má být obchod "rychlodráhu za metro"?

Prohlášení k tvrzení paní mgr. Kolínské v článku „Na Ruzyň se bude jezdit vlakem i metrem“ v Hospodářských novinách ze dne 30.4.2008
Autor: Chalupa Tomáš (IP zapsáno)
Datum: 30.04.2008 17:33

Důrazně se tímto ohrazuji proti tvrzení předsedkyně pražské Strany zelených slečny Petry Kolínské, podle něhož „Na Praze 6 jsme uzavřeli nepsanou dohodu, že oni nebudou blokovat železnici a my nebudeme kritizovat metro, to už je za námi“, přičemž předpokládám, že pojmem „oni“ měla na mysli radnici vedenou mou osobou.

Prohlašuji, že jsme nikdy a s nikým žádnou takovou dohodu neuzavřeli a to ani neformálně. Postoj k rychlodráze je konstantní a neměnný již mnoho let, mnohem déle, než se k této věci vyjadřuje Strana zelených a mnohem dříve, než tak činí slečna Kolínská, dokonce déle, než se slečna Kolínská vůbec v Praze 6 jakkoli angažuje.

Pokud dnes jsme připraveni tuto stavbu podpořit, pak ne proto, že bychom jakkoli změnili své stanovisko, ale proto, že stavba a její investor v plném rozsahu vyhověl všem naším požadavkům.

Představa slečny Kolínské, že ona či její strana v tomto ohledu oficiální postoj Prahy 6 a její radnice nějakým způsobem ovlivnili či snad v té věci jsme jí nějak ustoupili je diplomaticky řečeno výrazným přeceněním sebe sama a vlastních sil.

Výše uvedené nic nemění na tom, že jsme v této věci vedli celou řadu rozhovorů a debat, ve kterých jsme se vzájemně informovali o našich postojích, názorech i argumentech a že alespoň z mého pohledu všechny tyto diskuse byly mimořádně zajímavé a podnětné.

Tomáš Chalupa, v.r.

"Výhodnost" metra
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 13.05.2008 10:37

Tady je zajímavý článek o tom, jak některým lidem v okolí nové části trasy C zkomplikovalo život současné zrušení řady autobusových linek:
[www.lidovky.cz]
Jedná se sice o jinou trasu, než je plánované "áčko", ale uvádím to tu jako příklad toho, co může nastat, pokud se někdo domnívá, že postavením metra je vyřešená veškerá doprava. ROPID slibuje lidem na Střížkově a v Letňanech brzkou nápravu, ale když si vzpomenu, jak často naopak argumentuje ROPID nedostatkem peněz, tak bude rozhodně zajímavé, jestli opravdu lidem vyhoví a vrátí jim autobusy, kterými mnozí mohli cestovat rychleji než novým metrem.

Re: Prodloužení metra A
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 04.07.2008 17:21

Dokumentace k prodloužení byla zveřejněna:
[tomcat.cenia.cz]
Výhrady a připomínky účelněji než zde můžete zasílat do začátku srpna na magistrát, aby se zase nestalo, že tady se bude plno lidí předhánět s kritikou, ale v řízení k tomu určeném se neozve nikdo. Musím říci, že projektanti z Metrostavu se snažili a k řadě sporných míst dali k posouzení i rozumná alternativní řešení. Otázku účelnosti stavby to neřeší, ale negativní dopady lze stlačit do zkousnutelných mezí.

Re: Prodloužení metra A
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 08.08.2008 09:13

Josef Jůza napsal(a):
> Dokumentace k prodloužení byla zveřejněna: [tomcat.cenia.cz]
> Výhrady a připomínky účelněji než zde můžete zasílat do začátku srpna na magistrát, aby se zase nestalo, že tady se bude plno lidí předhánět s
> kritikou, ale v řízení k tomu určeném se neozve

Dobrý den, pane Jůzo,

patříte mezi uvážlivé přispěvatele do tohoto fóra (na rozdíl ode mne - "zbrklouna", který by mnohdy rád svůj příspěvek následně aspoň trošku upravil, když už ne smazal ;-) ) s dost dobrým přehledem o dopravním dění v Praze.

A máte pravdu i tentokrát - že by bylo nanejvýš rozumné a správné - ozvat se na patřičném místě a v patřičném řízení. Věřím tomu, že jste tak učinil, a moc Vám za to, a také za spoustu času, který jste tomu věnoval, DÍKY :-) :-)

Musím ale říct, že jsem trošku skeptický k tomu, jak budou připomínky veřejnosti zpracovány, jak s nimi bude naloženo. Součástí řízení je následně i veřejné projednávání, a jak se s ním "zaonačilo" třeba v případě SOKP je zmínka na [www.praha6.cz]...

Na obranu zde v tomto fóru "vylité" ktitiky bych ještě rád poznamenal, že i ta má svůj smysl - je jistá šance, že se o dění na P6 dozví jiné (než radniční) pohledy i další lidé. Obávám se, že naprostá většina Pražanů neví, co se vlastně chystá - že se třeba s prodloužením áčka zredukuje ostatní VHD z Břevnova a Petřin; nebo nedávno jsem jel s kamarádem přes Prašňák a ten se divil, proč tam je taková paseka, když přece MO má být v tunelu...

Přeju všem pěkné léto :-)

Jirka Škvor

Komentář k příspěvku J. Škvora
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 25.08.2008 09:40

Nedá mi to, abych nakonec přece jen nepřidala malý komentář k poslednímu příspěvku J. Škvora. Přiměla mě k tomu jeho poznámka o pasece na Prašném mostě. Tu vidívám bohužel prakticky každý den dvakrát. A čím dál víc začínám mít pocit, že za dopravní stavby by měl někdo nést trestní odpovědnost. To, co je v současné době vidět v okolí budoucího okruhu, to je naprostá devastace prostředí. A vybetonováním rozsáchlých ploch bude dovršena. Vezmeme-li v potaz, že v souvislosti s okruhem existuje i názor, že například pro Letnou se jeho existencí nic nezlepší, pak je to o důvod víc, proč dopravní stavby takového rozsahu považovat ani ne tak za zlepšení prostředí ve městě, jako spíš za jeho zhoršení.
A z toho důvodu bych chtěla trošku oponovat názoru J. Škvora, že kdoví, jak budou připomínky občanů k projektu metra zpracovány... Tedy přesněji řečeno: my opravdu nemůžeme vědět, jestli se jimi bude někdo opravdu seriózně zabývat, protože politický tlak na stavbu prodloužení metra je tak silný a tak bezohledný, že věcné a odborné názory jsou opravdu v nevýhodě. Ale i přesto tvrdím, že je nezbytné ty věcné a odborné názory stále znovu prezentovat a připomínat. Už jen proto, aby si všichni zodpovědní uvědomili, že občani nejsou tupé stádo, které na sobě nechá dříví štípat.
Čeští politici, jak komunální, tak vládní, bohužel stále ještě žijí v přesvědčení, že demokracie spočívá v pouhém faktu, že se v pravidelných intervalech konají volby. Tím to pro ně hasne a z jednání mnohých z nich vylývá, že jsou dokonce přesvědčeni, že s volbami se "plebs" musí spokojit. Jenže ono je to ve skutečnosti naopak: volbami to teprve začíná. A ti, které jsme zvolili, tam nejsou kvůli svým krásným očím, ale proto, aby jednali v náš prospěch. A my jim to prostě musíme neustále připomínat. Takže účastnit se všech různých řízení, kterých se občani účastnit můžou, není tak zbytečné, jak se možná na první pohled zdá. A pokud jde o nesmyslný návrh trasy A, tak pokud nám tu obludnost v Praze 6 opravdu postaví a pak se budou snažit lidi nutit, aby jezdili metrem i tehdy, kdy to metro pro ně bude znamenat komplikaci namísto usnadnění cesty, pak budeme aspoň mít vždy možnost poukázat na to, kolik různých námitek na nevhodné umístění trasy bylo ještě předtím, než se ta zkáza MHD začala stavět, a že je nikdo nechtěl poslouchat. Podle mého názoru je prostě vždycky lepší dávat všemi prostředky najevo, že existuje i jiný názor, a upozorňovat i na to, že ten názor je odmítán z důvodů čistě politických, nikoliv věcných. K tomu právě ta různá veřejná řízení a projednávání jsou užitečná.

Informace o prodloužení metra A
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 19.09.2008 08:35

Vážení, pokud jste nedošli k názoru, že vše vzdáváte a o nic se nezajímáte, protože stejně nic nezmůžete winking smiley (takový postoj zcela určitě bude vyhovovat naší radnici - bude si moci snáze prosazovat své, bez ohledu na lidi), pak vám asi neuniklo, že magistrát schválil změnu územního plánu, která do něj zapracovává trasu Chalupoidy. Změnu musí ještě schválit zastupitelstvo.
Dále byl zveřejněn posudek v řízení EIA, který - pokud vás zajímá - najdete na staré známé adrese: [tomcat.cenia.cz]
No a dnes ráno jsem komusi přes rameno zahlédla v deníku Metro veliký titulek: "V roce 2013 metrem na Petřiny". Ještě jsem neměla možnost přečíst si článek celý, ale už jen znění titulku, a navíc jeho umístění na titulní straně, vyvolává řadu otázek:
1. proč se v titulku mluví o Petřinách? Neříkalo se snad od začátku, že metro se staví proto, aby vedlo až na letiště? Volá snad někdo po tom, aby na Petřinách bylo metro, protože bez metra je tamní MHD katastrofální a nedostatečná? A nemá snad první část stavby končit v Motole? Tak proč - opakuji - jsou v titulku uvedeny právě Petřiny?
2. proč se takový bombastický titulek octnul na titulní straně deníku, který je věnován záležitostem celé Prahy, když metro na Petřinách je samozřejmě záležitostí jen jedné části města?
Tak nevím: pletu se, nebo je to celé politická agitka, vymývání mozků a snaha všemi prostředky umlčet hlasy, které - od odborníků po laickou veřejnost - už teď říkají, že trasa prodloužení je navržena špatně a že v mnoha částech Prahy 6 zprovoznění metra a následné omezení povrchové MHD cestování lidem nikoliv zlepší, ale naopak zhorší?

Re: Informace o prodloužení metra A
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2008 00:05

Dobry vecer :-)

> Vážení, pokud jste nedošli k názoru, že vše vzdáváte a o nic se nezajímáte, protože stejně nic nezmůžete winking smiley (takový postoj zcela určitě bude
> vyhovovat naší radnici - bude si moci snáze prosazovat své, bez ohledu na lidi), pak vám asi
> neuniklo, že magistrát schválil změnu územního plánu, která do něj zapracovává trasu Chalupoidy. Změnu musí ještě schválit zastupitelstvo.

mate pravdu, take jsem si vsiml. Ale pokud tomu dobre rozumim, tak
prave prazske zastupitelstvo s kridly vyrazne zbarvenymi do modra zmeny
uzemniho planu schvalilo...

Snad by bylo mozne dat jeste celou vec k soudu, zaplatit take nejake
odborne posudky dopravnich znalcu... a..... mozna.....

> deníku Metro veliký titulek: "V roce 2013 metrem
> na Petřiny". Ještě jsem neměla možnost přečíst si
> článek celý, ale už jen znění titulku, a navíc

clanek je kratickej "canc", jen takova mala masaz,
ale masaz, a ta "se pocita"... - metro se da stahnout
na [metropoint.com], clanek prikladam...

> Tak nevím: pletu se, nebo je to celé politická
> agitka, vymývání mozků a snaha všemi prostředky

Jestli mne pamet neklame, u prvnich cisel podobnych tiskovin
se jako "kmotr" vzdy mihnul pan primator Bem, takze
se tam jen tak neco "nemodreho" nemuze objevit...

> umlčet hlasy, které - od odborníků po laickou veřejnost - už teď říkají, že trasa prodloužení je navržena špatně a že v mnoha částech Prahy 6 zprovoznění metra a následné omezení povrchové MHD cestování lidem nikoliv zlepší, ale naopak zhorší?

jo, tak tak. bohuzel porad nikdo z normalnich smrtelniku poradne nevi, jak
to vsechno bude. radnicni vsespasitelny pokrik "metro metro metro" resp.
"metro na ruzyn maetro na ruzyn metro na ruzyn" zaplavujici
veskera media mne pripada uz skoro jako nekdejsi "ucit se ucit se ucit se".
nejdulezitelsi je utratit planovanych 38 mld (nejlepe metrostavem nebo skanskou!),
tedy ve skutecnosti rekneme takovych aspon 80 mld, nejsme preci zadni troskari...

ted jsem tak cvicne "googlul": [si.vega.cz]
a podle zpravy ctk by melo metor na ruzyn stat jen 20 mld? a dokonce i s vlaky? to je nejak kachna....

Mno, ve stredu 24.9. je na nam. Svobody setkani radnice s obyvateli Dejvic a Bubce, ale nemyslim si, ze by se tam clovek neco zavazneho (závažného i závazného) dozvedel....

peknou nedeli

jirka skvor

Přílohy: metro_metroA_20080919.gif (21.5KB)  
Re: Prodloužení metra A
Autor: Lanhout (IP zapsáno)
Datum: 21.09.2008 21:03

Přesvědčili jsme se, že naši konšelé jsou ovlivněni betonářskou lobby a názory voličů jsou jim ukradené.

Jak to všechno bude
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2008 11:01

Dovolila bych si, pane Jirko Škvore, nesouhlasit s vaším tvrzením, že "bohuzel porad nikdo z normalnich smrtelniku poradne nevi, jak to vsechno bude". Odkázala bych vás na výše zmíněný posudek v řízení EIA. Je dost rozsáhlý, ale pokud chcete jít rovnou k jádru, nalistujte si v něm hned poslední stránky. Na nich je uvedeno, jaké změny v povrchové dopravě se v souvislosti s prodloužením metra plánují. Kromě zrušení tramvaje č. 2 (které v tomto fóru osobně "věštím" už dávno) jde také o zásadní změny například v linkách autobusů. Koukněte na to, sám uvidíte, jak si "plánovači" představují, že to pak všechno bude.
A znovu bych při této příležitosti chtěla upozornit: nenechte se prosím zmýlit tvrzeními ze strany radnice aj., že je "ještě předčasné" něco kritizovat, na něco si stěžovat či něco požadovat, protože "teď se ještě neví...". Ujišťuji vás, že pokud se stížnostmi, náměty a připomínkami budeme čekat až do chvíle, kdy bude všechno "upečené", bude už na jakékoliv nářky pozdě! Pokud nemáte nějaké zkušenosti s tím, jak ROPID organizuje MHD, přispěju vlastním poznatkem: před pár lety byla zavedena tramvaj č. 15. A to prý na opakované žádosti radnice "u sousedů" v Praze 7, kde prý místním obyvatelům vadilo, že mezi Letnou a Holešovicemi neexistuje přímé spojení a při cestování mezi těmito dvěma částmi čtvrti musí přestupovat na Strossmayerově náměstí. I vyhověl ROPID, zavedl tramvaj 15 - a okamžitě připravil tramvaj 25 o jeden vůz! Zdůvodnění? Prý tramvaje 15 a 25 mají velkou část trasy shodnou a když tedy každá z těchto linek má po jednom voze, je to prakticky totéž, jako kdyby dál jezdila jen pětadvacítka se dvěma vozy. Jenže tento argument byl platný jen částečně. ROPID jaksi nevzal v úvahu, že pětadvacítku používá řada lidí z Prahy 6 a 7 jako přímé spojení na metro C pro cesty do centra. A že nejbližší stanice je pro ně Vltavská. A že jim tedy není nic platné, že patnáctka a pětadvacítka mají kus trasy shodný, jestliže pro ten rozhodující úsek - tj. co nejkratší cestou na "Céčko" - jezdí najednou o jeden vůz míň. Lidi se v pětadvacítce mačkali jak sardinky, protože - kupodivu! - těch, kteří potřebují jet ze Strossmayeráku na Vltavskou (a nikoliv na Nádr. Holešovice) jaksi neubylo. A trvalo to dlouho, než pětadvacítce vrátili zpátky druhý vůz: neustále se odvolávali na nedostatek financí...
Omlouvám se za dlouhý výklad o těchto dvou linkách, ale považovala jsem za nutné uvést příklad jednak naprosto scestného uvažování ROPIDU a jednak způsobu, jakým se cestujícím argumentuje v případě, že se jim zhorší dopravní dostupnost určité oblasti. Nejsou peníze, nejsou peníze, nejsou peníze.... Občane, choď pěšky, nebo nebuď "socka" a začni konečně taky jezdit autem, protože Praha je auty ještě málo ucpaná!
A pokud jde o metro v trase Chalupoidy: k čemu bude lidem, kteří potřebují cestovat po trase Petřiny - Střešovice - Letná - Holešovice - Palmovka? A k čemu použijí metro lidé na trase Vypich - Malovanka - Hradčanská? Budou nás do toho "áčka" snad cpát násilím, nutit nás do cíle našich cest jezdit oklikami místo přímo, budou nás nutit přestupovat v metru (pro přestupy v metru z trasy na trasu nemám jiné pojmenování než oblíbené slovo "vopruz"), budeme do různých míst cestovat nejméně o polovinu déle než dosud? A pan Chalupa a spol. se budou hrdě bít v prsa a volat, jak se jim podařilo konečně zlepšit dopravu v Praze 6??? A to za tichého přihlížení všech, kteří dokud mohli vznést připomínky, tak byli potichu - a pak už bylo na připomínky pozdě?

Re: Jak to všechno bude
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 22.09.2008 22:46

Dobry vecer, Diva Baro :-)

> Dovolila bych si, pane Jirko Škvore, nesouhlasit s vaším tvrzením, že "bohuzel porad nikdo z normalnich smrtelniku poradne nevi, jak to vsechno
> bude". Odkázala bych vás na výše zmíněný posudek v řízení EIA. ...
> ... Kromě zrušení tramvaje č. 2 ... jde také o
> zásadní změny například v linkách autobusů.

EIA k metru jsem cetl, sice ne uplne dukladne, (zajimave jsou take hlukove zateze
a zabory evropske pri vystavbe!), ale o planovanem omezeni povrchove dopravy
po zprovozneni Acka (treba busy Patockova o 40 %) uz samozrejme vim, a tusim,
ze uz jsem to sem take nekam psal (asi v zapecetene diskuzi). Verejne ta informace
je k mani i primo na MHMP napr. [magistrat.praha-mesto.cz],
ale zatim pokud jsem s nekym ze svych znamych (treba z Petrin) mluvil, tak
podobne veci vubec netusili. Domnivam se, ze lidi, kteri se z EIA ci
z internetu o nejakych "minusech" dozvedi, je mizive procento. Tak jsem svoji
zminku myslel. Pro noviny ci TV je to nezajimave, v novinach, ktere maji slouzit
lidem prave stavbou prodlouzeni metra dotcenych (radnicni casopis Sestka)
o takovych vecech ani vidu ani slechu, tam se jen sbiraji politicke body,
zato se vsude omila, ze "prodloužení trasy metra A do Ruzyně podporuje 9 občanů
z 10 a projekt rychlodráhy má převážně odpůrce" (napr. [www.praha6.cz])

> A pokud jde o metro v trase Chalupoidy: k čemu bude lidem, kteří
> ...
> ...budeme do různých míst cestovat nejméně o polovinu déle než dosud? A pan
> Chalupa a spol. se budou hrdě bít v prsa a volat, jak se jim podařilo konečně
> zlepšit dopravu v Praze 6??? A to za tichého přihlížení všech, kteří dokud mohli
> vznést připomínky, tak byli potichu - a pak už bylo na připomínky pozdě?

Myslim, ze uplne potichu nejsem, ale cinim-li tak zde, pak to je, priznavam,
na neprislis spravnem miste. Myslim si, ze po machinacich metro X rychlodraha,
je urecnicka masinerie rozjeta a hlas jednotlivce nema zadnou vahu. Pokud
vznikne nekde nejaka sila/sdruzeni/hnuti za odvraceni/napraveni nesikovneho metra,
rad se pridam. Osobne jsem si neco takoveho vyzkousel pri ucasti na vyzve
proti MO [praha6.ecn.cz], no a jak to dopadlo, je uz
videt v praxi... :-(

I tak preju dobry vecer :-)

Jirka Skvor

Re: Jak to všechno bude
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2008 09:26

Dobrý den, Jirko Škvore, hlavně prosím neberte moje diskusní příspěvky nějak ve zlém. Je mi jasné, že když se někdo pokusí angažovat v jedné záležitosti a ono to nedopadne, možná ho na další angažovanost přejde chuť. Já sama dokážu být ale poměrně vytrvalá, takže se nechci nechat jen tak odradit. Pro vaši informaci: ten článek v Metru jsem si nakonec z internetu stáhla a přečetla, jakmile ho na příslušném serveru zpřístupnili. Poté jsem napsala svoji reakci do redakce Metra - uvidíme, jak s ní naloží. A zaslala jsem ještě jeden mail do jednoho celostátního deníku. Také jsem zvědavá, jestli bude nějaká redakce. Pokusím se ještě o nějaké další kroky, i když bohužel nemůžu zaručit jejich úspěch. O co mi jde především je to, aby lidé byli informováni objektivně, aby konečně do té neustálé masáže "ó jak je to metro skvělé" vstoupil někdo, kdo lidem řekne celou pravdu. Nedá se bohužel spoléhat na to, že o řízení EIA se lidé budou zajímat ve velkém. Jenže to je naneštěstí jediný způsob, který je v tuto chvíli k dispozici. A já nevím, jak lidi přimět, aby si prostudovali dokumentaci, která bude mnohým připadat příliš dlouhá, složitá atd. Takže mi nezbývá než snažit se získat pro toto téma někoho z médií. A pokud byste náhodou věděl o někom vhodném (lidé mívají známé různých profesí a na různých místech), bylo by skvělé, kdybyste se mohl pokusit ho také "zapojit". V současné situaci prostě už nevidím jinou možnost, než pokusit se trochu "burcovat". Jinak nám jednoho dne začne po Praze 6 jezdit metro a polovina lidí kvůli tomu začne mít potíže s cestováním nejen po Praze 6, ale i do sousedních čtvrtí. A to teprve budou všichni koukat, jak "dobře" nám to ten starosta zařídil! Jenže ten už tou dobou možná bude někde na magistrátu a rozložený dopravní systém mu bude ukradený...

Plné znění textu zkráceně otištěného v deníku Metro
Autor: Josef Jůza (IP zapsáno)
Datum: 23.09.2008 16:52

Vážení, už jsem se dostal k deníku Metro z 23.9., kde otiskli ve zkrácené podobě text zaslaný tam v sobotu. Protože krácením místy zůstaly útržky bez smyslu nebo s pozměněným významem, dávám sem plný text:

Na úvodní stránce Metra z pátku 19.9.2008 si v článku "Metrem A na Petřiny v roce 2013" můžeme přečíst: "Nejen obyvatelé Petřin či studenti z nedaleké koleje Hvězda mohou začít jásat." Shodou okolností ve stejném čísle na straně 4 je upozornění na zveřejnění posudku EIA na tuto připravovanou stavbu.
Bude pořád jásat i ten, kdo si posudek a dokumentaci přečte?
I novinový článek přináší bez zvláštního zdůraznění informaci, že prodloužená trasa nemá mít stanici na Vypichu. Tím by nastala v Praze podruhé situace, kdy páteřní tramvajová trať kříží trasu metra bez možnosti přímého přestupu - v první etapě úplně, ve vzdálené další etapě s přestupem na Bílé Hoře se zajížďkou dva kilometry tam a dva zpět.
První podobný případ máme v Nuselském údolí, tam to dost dobře nešlo. Pravda, i na Vypichu je umístění stanice spojeno s vážnými komplikacemi.
Příloha posudku ukazuje, co má přinést obyvatelům Petřin a zbytku Prahy 6 nová trasa:
1. Lidé přímo u stanic metra získají přímé spojení metrem do centra.
2. Výrazně se uleví přetížené oblasti kolem Vítězného náměstí a Hradčanské, ovšem hlavně díky autobusovému nádraží a záchytnému parkovišti na Dlouhé Míli, po jejichž zprovoznění může být metro prodlouženo v navrhované podobě .
3. Na tramvajových tratích na Petřiny a na Červený Vrch se zmenší četnost spojů v pracovní dny o třetinu. Jinými slovy, intervaly se prodlouží o polovinu, což zhorší spojení k vojenské nemocnici a kamkoli mimo sousedství stanic metra.
4. Břevnov podél Patočkovy a Bělohorské má přijít o všechny autobusy, čímž má ztratit přímé spojení s centrem Prahy 6 i třeba s motolskou nemocnicí. Z ponechaných tramvají navíc nemá být přímý přestup na prodloužený úsek metra kvůli vynechané stanici na Vypichu
5. Mezi Vypichem a Petřinami má v pracovní dny ubýt jedna linka, takže by se dohromady s předchozím výrazně zhoršilo spojení mezi Petřinami a dolním Břevnovem. Před časem byla na Petřiny prodloužena linka 184, mimo jiné kvůli studentům z vysokoškolských kolejí dojíždějícím do výukového centra v Jinonicích. Těm by se zmenšil počet přímých spojů na metro B na polovinu.
6. Prodloužení nepřinese příčné propojení Prahy 6, mohutně připomínané představiteli města a městské části, protože oblast kolem Patočkovy a Bělohorské má zůstat bez přímého spojení na prodloužený úsek metra
V řízení EIA, které je prakticky jedinou příležitostí, kdy se může vyjádřit opravdu každý (nyní je možné se vyjadřovat do 17. října), se kromě institucí vyjádřilo něco přes dvacet lidí. Naprosté většině z nich vadilo právě to, že má chybět stanice na Vypichu, kvůli čemuž a tím se doprava v oblasti zhorší nebo přinejmenším nepřinese zlepšení, které by za obrovské vložené peníze přinést mohla.
A jaké je zatím stanovisko k jejich výhradám? "Posuzovaný záměr z věcného (dopravního) hlediska navazuje na výsledky dřívějšího variantního řešení dopravní obsluhy severozápadního sektoru hl. m. Prahy spolu s napojením na Letiště Ruzyně s tím, že výsledná varianta byla vybrána zástupci města, městských částí a odborné veřejnosti."
Zástupci města a městské části tedy městské peníze hodlají vynaložit na to, aby ve čtvrtině městské části Praha 6 dopravu zhoršili.
Nebo si to myslí jen necelých pětadvacet nespokojených?

Článek v MF Dnes
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2008 10:04

Upozorňuju zájemce na článek s názvem Čtvrť přetížená autobusy v MF Dnes ze dne 16.10.2008. Je to první článek v jednom z větších médií, který sice není věnován výhradně prodloužení trasy A, avšak zmiňuje se o tomto záměru a v zásadě konstatuje, že k prodlužování "áčka" není žádný jiný důvod, než že je to snadné - a že jde o prachy...

Re: Článek v MF Dnes
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 16.10.2008 13:08

Diva Bara napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Upozorňuju zájemce na článek s názvem Čtvrť
> přetížená autobusy v MF Dnes ze dne 16.10.2008. Je
> to první článek v jednom z větších médií, který
> sice není věnován výhradně prodloužení trasy A,
> avšak zmiňuje se o tomto záměru a v zásadě
> konstatuje, že k prodlužování "áčka" není žádný
> jiný důvod, než že je to snadné - a že jde o
> prachy...

Ještě připojuju odkaz na článek - už je i na webu:
[zpravy.idnes.cz]

Re: Prodloužení metra A
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 29.10.2008 23:26

Dobry vecer,

v dnesnim metru [www.metropoint.com] jsem si precetl zajimavy prispevek:

> Prosek čeká omezení
> Nedá mi to, abych nezareagoval na příspěvek paní Kebrlové ze dne 24.
> října. Týkal se omezení provozu autobusů v oblasti pražské čtvrti
> Prosek. Není to totiž úplně vše, co pro nás dopravní podnik v této
> lokalitě připravuje. Od ledna 2009 chystá zavedení pásmového provozu
> na lince metra C v úseku Ládví – Letňany, což ve svém důsledku
> znamená omezení provozu v tomto úseku. Přitom to není tak dávno, co
> se generální ředitel pan Dvořák holedbal tím, že pásmový provoz
> nebude na žádné lince metra. Jak vidno, tento slib nebude mít
> dlouhého trvání. Nezbývá než konstatovat, že k omezení provozu
> autobusů se zanedlouho přidá i omezení provozu metra. Připadá
> mi poněkud komické, když na nedávno otevřeném úseku se již připravuje
> nějaké omezení. STANISLAV PECH

Docela "legrace" pro obyvatele Proseku, docela legrace za skoro 20 mld :-| nevite nahodou nekdo, zda se nahodou prodlouzeni Acka za
Motolem nebude take "pasmove provozovat"??? Skoro se mi zda, ze jo, zvlaste, pokud tam pojede ruchlodraha i tramvaj, jak prezentovala Praha 6 na vystave....

Jirka Skvor

Pásmový provoz
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 30.10.2008 08:40

Pokud si dobře pamatuju, tak v té hromadě různých článků a materiálů, co jsem už o metru přečetla, se skutečně někde objevila i úvaha o tom, že na prodlouženém áčku by metro nejezdilo v tak krátkých intervalech jako na stávající trase, a že by možná i ten pásmový provoz přicházel v úvahu. Čistě z toho důvodu, že ta trasa prostě nebude dostatečně vytížená. Nejlíp by ale asi na takovou otázku dokázal odpovědět někdo na [www.metroweb.cz] - tam přispívají lidi, co se v metru evidentně vyznají, snad v něm i pracují. Možná jsem tu zmínku o delších intervalech atd. zahlídla tam - opravdu už si nevzpomínám.
Každopádně - i pouhá představa třeba desetiminutových intervalů metra v kombinaci s omezením některých povrchových linek je opravdová "lahůdka". A pořád bude magistrát mluvit o tom, jak je potřeba upřednostňovat MHD, a zatím bude dál dělat všechno proto, aby to cestující v MHD měli co nejtěžší. A pro auta bude stavět kilometry dálnic uprostřed města, aby se jim dobře jezdilo...

Co by také mohlo potkat prodloužené metro A
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 27.11.2008 08:56

Níže uvádím citáty z článku s názvem "Od ledna bude omezen provoz metra do Letňan" zveřejněného v Českých novinách z 27.11.:

"Na prodloužené trase metra C do Letňan bude od 4. ledna do posledních tří stanic během dne zajíždět jen každá druhá souprava. O zavedení takzvaného pásmového provozu v úseku zprovozněném letos v květnu informoval Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která v Praze a okolí organizuje dopravu. Důvodem je podle něj to, že organizátor dopravy dostal na provoz hromadné dopravy stejně peněz jako letos. .... Podle něj navíc dlouhodobé průzkumy prokázaly, že počet cestujících, kteří využívají tyto stanice, není tak vysoký. Ve špičkách podle Drápala nedosahuje ani 30 procent kapacity vozů metra. ... Výstavba úseku mezi stanicemi Ládví a Letňany, který měří 4,6 kilometru, stála 15,5 miliardy korun."

Není to ovšem jediný článek, který se v poslední době objevil a který konstatuje, že zakončení metra v Letňanech uprostřed polí je tak nesmyslné, že o tuto stanici prakticky nemají cestující zájem.
Údaj o finančních nákladech na stavbu je, jestli se nemýlím, dost podobný předpokládaným nákladům na prodloužení metra A. Přitom u prodloužené trasy A reálně hrozí, že zejména v úseku za stanicí Petřiny už ji také nebude využívat žádné závratné množství cestujících, a to zcela logicky: po takové okružní trase Prahou prostě nebudou mít zájem jezdit, budou si hledat kratší cesty. A tak to vypadá, že pražský magistrát je prostě pevně odhodlán vyhazovat peníze na stavbu nesmyslných úseků metra, zatímco na řadu jiných, mnohem důležitějších záležitostí pražské MHD (modernizace vozů metra i tramvají, opravy tramvajových tratí, výstavba nesrovnatelně potřebnější trasy metra D...) nejsou peníze.

Článek z Britských listů - co a proč se děje nejen v pražské MHD
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 09.12.2008 09:55

Dovoluju si upozornit na článek z Britských listů, z května 2008. Je trochu delší, ale za přečtení stojí. Hlavním tématem článku je - trochu zjednodušeně řečeno - zamyšlení nad tím, proč se v Praze staví hromady staveb, které jsou v důsledku prospěšné jen pro firmy, které je staví (jako zdroj zisku), jinak ale nikomu nepomůžou a v mnoha případech spíš uškodí. Protože mezi takto zbytečné stavby lze počítat i nesmyslně klikaté metro A, zařazuji odkaz na článek do tohoto tématu, i když se v něm objevují informace i o řadě dalších věcí. O některých souvislostech, které článek popisuje, lze možná diskutovat, za zamyšlení ale celý článek určitě stojí.
[www.blisty.cz]

Re: Prodloužení metra A - hodnocení vlivu na ŽP
Autor: Tinka (IP zapsáno)
Datum: 15.12.2008 01:58

Na úřední desce P6 jsem nenašel, tak dávám link na P7:[www.praha7.cz]

Územní řízení
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 20.01.2009 12:33

Pokud to někomu uniklo, tak na tomto webu je zveřejněna informace o územním řízení k prodloužení metra A:
[www.praha6.cz].

Územní rozhodnutí
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 01.04.2009 14:55

Odbor výstavby zveřejnil územní rozhodnutí k prodloužení metra A:

[www.praha6.cz]

podana odvolani [Re: Územní rozhodnutí]
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 27.05.2009 23:32

Zdravim,

do o+o jsem pani Trnkova a panu Salkovi vlozil dotaz:

----
> zajimam se o deni kolem prodlouzeni nove trasy metra A a snazil jsem se
> najit take podana odvolani proti uzemnimu rozhodnuti. Nalezam stranku
> uredni desky: [www.praha6.cz]
- tam ale ze vsech odvolani je jako priloha jen odvolani VSCHT.
> Proc tam nejsou i ostatni? Kde ostatni odvolani na webu Prahy 6 najdu?
----

Jirka Skvor

Re: Prodloužení metra A
Autor: Tinka (IP zapsáno)
Datum: 29.05.2009 01:19

J.Škvor: Měl jste na mysli třeba tohle?
[www.praha7.cz]

(po době účinnosti vyvěšení na úřední desce nebude tento link funkční)

Re: Prodloužení metra A
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 30.05.2009 10:38

Tinka> Měl jste na mysli třeba tohle? [www.praha7.cz]

Zdravim,

ano, na praha7.cz jsou koukam odvolani vsechna a kupodivu i v textove (!) podobe.
Budiz pani Trnkova pochvalena, na moj dotaz v o+o zareagovala s napravou obratem, dostal jsem vsechna odvolani mejlem a objevila se i na UD, i kdyz nejsou pohromade. Jen je termin vyveseni do 1.6., takze tech "povinnych" 15 dni vyveseni jaksi nebude splneno.

Nejzajimavejsi je [www.praha6.cz], ktery se hodne podrobne zabyva vsemi souvislostmi v oblasti dotcene prodlouzenim metra. Po jejich precteni se mi vsude omilane "huraaaa metro" tak moc nezda jako opravnene. Bohuzel se podobne veci verejnosti nedonesou, a ze by se radnice "pochlapila" a tyto nazory uverejnila treba v Sestce, se cekat neda.

Jirka Skvor

Zajímavý rozbor situace
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 15.07.2009 09:08

Jaké "výhody" bude především pro Prahu 6 (ale i další části Prahy) znamenat prodloužené metro A, postavené podle současného projektu, si můžete přečíst zde:
[subrt.blog.idnes.cz]

A jak to bylo a je s rychlodráhou, kterou tolik lidí odmítalo, jen aby měli metro, a co tím nakonec získali, si přečtete tady:
[subrt.blog.idnes.cz]

Opravdu je tak skvělé mít Chalupoidu?

Pan Chalupa nám to pěkně vysvětlil
Autor: Diva Bara (IP zapsáno)
Datum: 16.07.2009 15:07

V O+O se objevil zajímavý dotaz pro starostu, z něhož vyjímám:
"Na adrese (http://www.bytovavystavba.cz/bytovy-dum-belohorska-praha-brevnov.html)
jsem četla o záměru bytového domu v ulici ‚‚Na Břevnovské pláni‘‘. Píše
se zde, že - projekt výrazně přispěje k revitalizaci dnes notně
zanedbaného území po zchátralých stavbách... Zmiňovaný pojem
"revitalizace" by spíše měl být nahrazen slovem "zastavění".
Protože o nic jiného se nejedná. ... Tato stavba zde
vůbec nemá být a z hlediska životního prostředí přispěje jen ke
zhoršení a žádné revitalizaci!"

Ještě mnohem zajímavější je ale odpověď starosty. Cituji ji zde celou, obzvlášť ale upozorňuji na její druhý odstavec:
"...na projekt bytového domu je v současné době vedeno územní řízení, ve kterém proběhlo ústní jednání a je připraveno k vydání písemného rozhodnutí – čili v současné době není ještě ukončeno. Je samozřejmé, že jste se mohla (můžete) účastnit procesu územního řízení. Řízení vede na odboru výstavby Ing. arch. Jitka Krásná, vedoucí oddělení územního rozhodování, Pod Marjánkou 1906/12, č.dv.7/1, tel.: 220 189 802.
Na Bílé Hoře je plánována zastávka metra trasy A. Ve spojení s tímto faktem je z urbanistického hlediska v dané lokalitě počítáno s navýšením stávající zástavby na zástavbu tzv. městského typu. Je samozřejmé, že přivedením metra do území se stane okolí stanice metra lokálním centrem dané oblasti."

Tak nám to pan Chalupa pěkně vysvětlil! Marně si i dopravní odborníci lámou hlavu nad nesmyslným klikatým vedením prodlouženého metra A a nad stanicí na Bílé Hoře, kde tím metrem téměř nemá kdo jezdit, protože obyvatelé z tamních vilek vlak určitě nezaplní... Vždyť se tam přece bude "navyšovat" zástavba! - Vážení, metro se nestaví pro vás - pro cestující. Metro se staví pro investory, aby měli možnost lépe vydělat na dalším zastavování těch volných ploch, které ještě někde zbyly!

Re: Pan Chalupa nám to pěkně vysvětlil
Autor: Jirka Š (IP zapsáno)
Datum: 18.07.2009 00:11

Na stejnou otazku a starostovu odpoved jsem vlozil novou O+O, a protoze je trosku z jineho nez jen "dopravniho" pohledu, zalozil jsem nove tema do "Ruzne": [www.praha6.cz]

Pekne leto vsem :-)

Jirka Skvor

Jdi na stránku: 12Následující
Aktuální stránka: 1 z 2


Bohužel, do tohoto fóra mohou přispívat pouze přihlášení návštěvníci.


© 2020 MČ Praha 6

 RSS |  SMS info |  Email info |  Mapa stránek |  Prohlášení o přístupnosti |  Prohlášení o ochraně soukromí |  PŘIHLÁŠENÍ do systému


--- konec tisknuté stránky www.praha6.cz/forum/read.php?14,10395,page=1 ---

Úřad městské části Praha 6
Čs. armády 23, Praha 6, PSČ 160 52

Kontakty

Ústředna: 220 189 111
Bezplatná infolinka: 800 800 001
Fax: 220 189 111
Email: podatelna{zavináč}praha6{tečka}cz
Datová schránka: bmzbv7c
Web: www.praha6.cz