V Praze bylo loni nejbezpečněji v Ruzyni a v Újezdu nad Lesy

Mezi nejbezpečnější části Prahy loni patřila Ruzyně, okolí Výstaviště a Újezd nad Lesy. Vyplývá to z policejních statistik.
Hlavní foto

Podle statistik zjistili policisté v těchto oblastech nejnižší počet trestných činů. Naopak nejvíce práce měli kriminalisté v historickém centru města, na Smíchově, ve Vršovicích a také na Lhotce.

Podle kriminalistů je Lhotka častým cílem pachatelů proto, že jde o rozsáhlé a anonymní sídliště. Vedle Lhotky řešili policisté vyšší počet trestných činů také v dalších jižních částech města - v Modřanech, na Jižním Městě, na Spořilově a v Podolí. Hodně práce měli také ve Stodůlkách, Kyjích, Strašnicích, na Žižkově a na Vinohradech.

Ke spíše klidnějším místům metropole patřily okrajové části na severu a východě města jako Bohnice, Kobylisy, Ďáblice, Prosek a Letňany, Čakovice, Horní Počernice, Uhříněves. Nižší míru kriminality zaznamenali policisté také na Malé Straně a Letné, v Radotíně, na Barrandově, Zličíně, v Řepích a Vokovicích.

Z hlediska přepočtu zjištěných trestných činů na jednoho policistu byli loni nejvytíženější policisté na Lhotce, ve Strašnicích a na Smíchově.

Statistiky prozradily i to, že staré pražské pořekadlo "Žižkovu a Libni zdaleka se vyhni" už neplatí. Žižkov sice stále patří k oblastem s největším výskytem násilných trestných činů, Libeň však loni v tomto ohledu předstihly Vršovice, Strašnice, Smíchov, Košíře či opět Lhotka.

V centru města stále řádí kapesní zloději, historická zástavba se ale nově stala také cílem většího množství vykradačů bytů, kteří se do středu metropole přesunuli z velkých sídlišť. Na Novém Městě, Vinohradech, Žižkově a ve Vršovicích totiž u mnoha domů i bytů chybí důkladnější zabezpečení vstupních dveří. Nejméně vloupání do bytů a rodinných domů policisté vyšetřovali na Zličíně, Ruzyni a v Letňanech.

Zaparkovaná osobní auta byla nejméně v bezpečí na Lhotce a v Modřanech, kde se loni nejčastěji stala cílem zlodějů. Ti kradli jak samotné vozy, tak i jejich součástky či věci odložené na sedadlech. Na jihu Prahy a ve Stodůlkách také loni zmizelo nejvíce jízdních kol.

(podle ČTK)

Související články