V Praze 6 se bude přecházet bezpečněji

Desítky změn čekají letos křižovatky v Praze 6. Lepší osvětlení přechodů, rozšíření tramvajových ostrůvků či přidání vyplněného zábradlí má zajistit větší bezpečnost silničního provozu.
Hlavní foto

Doprava a s ní spojená bezpečnost účastníků silničního provozu je v Praze 6 významným tématem uplynulých měsíců. Poslední kapkou byla nedávná tragická nehoda na Evropské ulici, kdy autobus srazil a usmrtil chodkyni přecházející po přechodu a dokonce na zelenou. Radnice Prahy 6 proto sáhla k radikálnímu řešení a ve spolupráci s magistrátním odborem dopravy a policií připravila sadu opatření, která mají zvýšit bezpečnost chodců na nejrizikovějších ulicích – Evropská, Patočkova a Bělohorská.
„Pro nás bude ideální stav, pokud se je podaří vybudovat všechny. Samozřejmě je to také otázka financí, protože náklady mohou dosahovat až desítek milionů korun. Většinu toho by mělo zaplatit hlavní město, podílet se ale budeme i my a snažíme se také zapojit soukromý sektor,“ řekl starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

Změny zvyšující bezpečnost přecházejících občanů se dotknou prakticky každé křižovatky na silnicích Evropská a Patočkova a Bělohorská. Jedná se především o nástřik speciálních brzdných pásů zkracujících brzdnou dráhu vozidel, zintenzivnění stávajícího osvětlení, instalaci světelného zařízení reagujícího na příchod chodce k přechodu, rozšíření tramvajových ostrůvků včetně instalace nových celovýplňových zábradlí a nové světelné signalizace. Zároveň na vybraných úsecích bude probíhat bodové i průběžné měření rychlosti.

Tři lokality – úsek od tramvajové zastávky Červený vrch po křižovatku Evropská x Alžírská, úsek od křižovatky Evropská x Libocká po křižovatku Evropská x Vlastina a lokalita v okolí zastávky MHD Vypich budou zadány ke zpracování dopravního řešení Ústavu dopravního inženýrství Praha. „Všechna tato opatření mají zabránit střetu chodce s autem. To je pro nás hlavní priorita. Opatření budeme instalovat postupně. Některé, jako například brzdné pásy můžeme pokládat hned, větší zásahy ale vyžadují územní rozhodnutí a stavební povolení a tam to potrvá několik měsíců,“ vysvětlil starosta Tomáš Chalupa.

Dalšími prvky, které jsou součástí snahy radnice o vyšší bezpečnost na silnicích, je vybudování nového dětského dopravního hřiště a posílení dopravní výchovy ve školách. Na jaře pak začne kampaň s cílem zvýšení bezpečnosti na cestách zaměřená především na řidiče.

Zvýšené kontroly trvají
Městská policie Prahy 6 provádí od 11. ledna bezpečnostní akci na rizikových ulicích v Praze 6 - Evropské i Patočkově ulici. V období od 11. do 24. ledna zjistili strážníci celkem 742 přestupků účastníků silničního provozu. Blokově bylo řešeno 350 přestupků a na pokutách strážníci vybrali 184.500 Kč. Zatímco řidiči spáchali celkem 94 přestupků, chodci se dopustili 635 přestupků!
„Nejčastěji se jednalo o přelézání zábradlí u tramvajových zastávek nebo přecházení na červenou nebo mimo přechod,“ vysvětlil ředitel Městské police Prahy 6 Viktor Richter. Cyklista byl za sledované období pokutován pouze jeden.

Plánovaná opatření na silnících

Druh opatření?

Do kdy?

zadání projektu Ústavu doprav. Inženýrství

31. ledna 2007

zintenzivnění veřejného osvětlení

28. února 2007

Rocbinka neboli barevné povrchy na vozovce

31. března 2007

rozšíření tramvajových ostrůvků vč. osazení novým zábradlím

30. září 2007

světelné přechody rozsvěcující se příchodem chodce

30. září 2007

instalace nové světelné
signalizace

30. března 2008


Související články

Zatížení Prahy 6 individuální automobilovou dopravou, která směřuje do hlavního města ze severozápadu od metropole, atakuje hranice únosnosti. Praha 6 připravila soubor opatření, která podpoří cestování hromadnou dopravou. Na společné schůzce je zástupci Prahy 6 představili starostům a starostkám obcí, jejichž obyvatel se chystané novinky dotknou nejvíce. První změny by měly přijít už v létě.

Celý článek24. 4. 2024

Městská část Praha 6 podporuje výstavbu železnice v rámci celkového záměru modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. Vznik nové železniční zastávky Dlouhá míle s navazujícím prostorem je s městskou částí průběžně konzultována a předkládaná řešení převážně akceptují požadavky městské části.

Celý článek15. 4. 2024