Ulicí Milady Horákové už jezdí auta opět oběma směry

Uzavírka ulice Milady Horákové v Praze 6 a 7, která byla neprůjezdná kvůli stavbě tunelu Blanka, skončila. Řidiči už uzavřený úsek nemusí objíždět ulicí Na Valech, ale ve směru od Prašného mostu jedou po Miladě Horákové až na Letnou. Také autobusové linky staví přímo u výstupu ze stanice metra A Hradčanská.
Hlavní foto

Několik týdnů na ulici Milady Horákové bránily vjet ve směru od Prašného mostu zátarasy. Ty jsou pryč.

"Stavěli jsme tu vjezdovou rampu do tunelu Blanka, která je před archivem na Hradčanské. V budoucnu poslouží lidem, kteří pojedou z Dejvic směrem na Tróju," vysvětlil mluvčí Metrostavu František Polák.

Původní termín zprovoznění byl stanoven na konec roku. Společnosti, která tunel staví, se ale podařilo práce dokončit dříve. Na stavebníky "tlačila" radnice Prahy 6 a také obyvatelé ulice Na Valech, kudy vedla objízdná trasa a kde se výrazně zvýšil provoz.

Otevření ulice potěší i cestující MHD. Už nemusí chodit do ulice Na Valech, kde byla provizorní zastávka autobusů 108, 174, 216 a 515. Tato zastávka se vrátila na své původní místo, tedy na ulici Milady Horákové.

Kvůli výstavbě tunelového komplexu Blanka byl na Hradčanské omezen průjezd automobilů, tramvají i autobusů. Loni v srpnu už tudy začaly jezdit tramvaje a vrátila se sem auta, která jedou z Letné směrem k Prašnému mostu. Nyní se tak život na Hradčanskou vrací do doby, než byla úplně uzavřená.

Podchod je nezbytnost
V oblasti Hradčanské se Praze 6 podařilo prosadit, aby celý prostor mezi ulicí Milady Horákové po dejvické nádraží byl po dokončení stavby, které se plánuje na rok 2014, srovnán a zatravněn. Městská část v dlouhodobém výhledu počítá s tím, že prostor bude využit pro výstavbu.

Městská část stále trvá na tom, že má být od stanice metra Hradčanská podchod na Dejvickou ulici. Tomu brání objekt bývalých Stavebnin, který je vmajetku soukromníka a investorovi stavby se jej zatím nepodařilo vykoupit. Uvažuje se proto o stavbě provizorního podchodu. „Požadujeme, aby práce na podchodu, ať už definitivním nebo provizorním, začaly ještě letos. Samozřejmě jednoznačně preferujeme definitivní řešení," sdělil místostarosta René Pekárek. „Přestože případný provizorní podchod nepovažujeme za nejvhodnější, trváme na tom, že se v dohledné době musí odstranit přechod přes koleje a zařídit výstup přímo na Dejvickou," dodal.

Na Hradčanské v obou směrech
Situace kolem Hradčanské se zlepšila pro řidiče aut již nyní. Od 1. června opět převzala plnou dopravní zátěž jižní vozovka ulice Milady Horákové. Současně s tím skončila objížďka ulicí Na Valech. Tato ulice je nyní otevřena pouze pro dopravní obsluhu a přístupná je z Milady Horákové ulicí Pod Baštami. Tímto způsobem je ulicí Badeniho také zajištěna možnost odbočení do Pélleovy ulice a do Dejvic, což z Milady Horákové nelze.

Oddechnou si obyvatelé Myslbekovy ulice
Motoristy ještě letos čeká další novinka. Při cestě do Strahovského tunelu z Dejvic a okolí už nebudou muset jezdit po objížďce Myslbekovou ulicí a kolem hotelu Pyramida. Koncem roku se má totiž otevřít i Patočkova ulice. 

Od prosince tak pojedou řidiči ze Strahovského tunelu přímo do Patočkovy ulice a kousek před křižovatkou s ulicí Střešovická se zase vrátí na objízdnou trasu a pojedou po Myslbekově ulici. I tak se ale řidičům výrazně uleví, objížďka bude totiž dlouhá jen několik desítek metrů.

Opravy ulic po dokončení
Ulice Na Valech by výhledově měla být opravena. Do rozpočtu stavby městského okruhu je na žádost Prahy 6 zahrnuta i souvislá oprava Střešovické ulice, která po celou dobu stavby slouží jako odvozová trasa pro nákladní auta. „Střešovická na takovou zátěž není stavěna, proto je oprava nezbytná," zdůvodňuje požadavek místostarosta Pekárek. Opravy se ale lidé dočkají až po spuštění městského okruhu.

Co se podařilo prosadit

✔ Zkrácení objížďky Myslbekovou ulicí. Od nového roku se bude jezdit po provizorní vozovce vPatočkově ulici.
✔ Zvýšení výdechového objektu vulici Nad Octárnou na 23 metrů.
✔ Zatravnění plochy mezi ulicí Milady Horákové a dejvickým nádražím.
✔ Podchod zvestibulu metra Hradčanská na Dejvickou ulici.

(s využitím MFD a čas. Šestka)

Související odkaz
Na Blance se šetří, Praha 6 ale nepřijde zkrátka

Související články

Zatížení Prahy 6 individuální automobilovou dopravou, která směřuje do hlavního města ze severozápadu od metropole, atakuje hranice únosnosti. Praha 6 připravila soubor opatření, která podpoří cestování hromadnou dopravou. Na společné schůzce je zástupci Prahy 6 představili starostům a starostkám obcí, jejichž obyvatel se chystané novinky dotknou nejvíce. První změny by měly přijít už v létě.

Celý článek24. 4. 2024

Městská část Praha 6 podporuje výstavbu železnice v rámci celkového záměru modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. Vznik nové železniční zastávky Dlouhá míle s navazujícím prostorem je s městskou částí průběžně konzultována a předkládaná řešení převážně akceptují požadavky městské části.

Celý článek15. 4. 2024