Tramvají na Dědinu každé čtyři minuty

Koncem měsíce mají začít jezdit tramvaje až do zastávky Dědina. Ve špičce dokonce každé čtyři minuty. Jaké změny s sebou ještě zprovoznění tramvajové tratě přinese? 

Hlavní foto

Na prodloužené trase mezi Divokou Šárkou a konečnou zastávkou Dědina přibydou ještě tři stanice – Vlastina, Sídliště Na Dědině a Ciolkovského. Po nových kolejích zatím budou jezdit pouze denní linky číslo 20 a 26. První spoje vyjedou čtvrt hodiny před pátou hodinou, poslední půlhodinu po půlnoci. V ranní a odpolední špičce by měl činit interval čtyři minuty, dopoledne pět minut a po dvacáté hodině deset minut. V sobotu a v neděli přes den jsou jízdní řády sestavené tak, aby interval činil 7,5 minuty.

Noční linka 91 bude prozatím končit v zastávce Divoká Šárka. „Čekáme na měření hluku. Pokud jejich výsledky vyjdou ve prospěch noční linky, bude prodloužena až na Dědinu. Do té doby mohou cestující využívat autobus 910, který i nadále bude jezdit Vlastinou ulicí,“ vysvětluje Filip Drápal, tiskový mluvčí Ropidu, který organizuje pražskou MHD.

Změny v autobusových linkách
⟶ linka 108 bude od Dejvické zkrácena do zastávky Divoká Šárka
⟶ linka 191 zůstane beze změny vedena Vlastinou ulicí a lidé tak z Dědiny neztratí přímé spojení na Petřiny a dále do Prahy 5 a opačným směrem na letiště a do OC Šetka
⟶ linka 225 bude ukončena od Velké Ohrady v zastávce Sídliště Na Dědině a její intervaly ve večerních hodinách a o víkendech budou koordinovány s linkou 26 tak, aby na sebe navazovaly a dalo se mezi nimi přestupovat bez velkého čekání.

„Děkuji všem obyvatelům Prahy 6, především těm v Liboci, Ruzyni a na Dědině, za velkou trpělivost s omezeními, které vznikají při výstavbě. Rok a čtvrt je za námi a věřím, že tramvaje, které zajistí přímé spojení Dědiny s centrem Prahy, budou zaslouženým přínosem,“ říká radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš.


Povede tramvaj ještě dál?
Podle plánů hlavního města Prahy by zastávka Dědina mohla být konečnou jen ­několik let. V létě totiž rada hlav­ního města souhlasila s tím, aby začaly přípravy na ­prodloužení tramvajové tratě z Dědiny až na Dlouhou Míli k OC Šestka. Smyčka Dědina už s budoucím odbočením směrem k Pražskému okruhu počítá, proto tady nebudou třeba žádné velké ­stavební úpravy. Pražský okruh trať ­překříží po mostu, který je postavený, neboť s prodloužením tramvaje se počítalo už při stavbě okruhu, a následně se obloukem stočí do ­Fajtlovy ulice. V prostoru dnešních zastávek autobusů u OC Šestka bude zastávka Nádraží Dlouhá Míle, za kterou vznikne nové obratiště. Stavba začne nejdříve v roce 2027.

Více na https://www.dpp.cz/omezeni-a-mimoradne-udalosti/detail/4630