První náměstí v Praze 6 s vodními prvky

Zhruba rok od poklepání základního kamene dnes slavnostně otevřel starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa podzemní garáže s náměstím mezi ulicemi Kafkova a Wuchterlova v Dejvicích.
Hlavní foto

Jde o první parkovací stání zbudované radnicí Prahy 6. Kapacita garáží je 116 podzemních parkovacích stání. Zároveň byl kompletně revitalizován prostor, který získal zeleň, lavičky a vodní kaskádu, na které se v budoucnu objeví tři sochy koní. Pro dnešní slavnostní otevření je prozatím nahradily makety.

“Naším cílem je, aby každá čtvrť v Praze 6 měla své náměstí. V Dejvicích dnes takovéto místo otevíráme. A takové náměstí, které kromě odpočinkových zón, zeleně nebo laviček, zdobí navíc i vodní prvky, je na území městské části vůbec první,“ řekl mimo jiné při zahájení starosta Chalupa a dodal. “Nové náměstí, který každý zná pod pojmem Kafkova – Wuchterlova by si nepochybně zasloužilo i své jméno. Vnímám to jako výzvu tento dluh odčinit.“
Doplnil ho patriarcha Církve československé husitské Tomáš Butta: „Náměstí je místo, kde by se lidé měli potkávat a v přeneseném smyslu slova tzv. vypnout. Zde to platí téměř doslova, zde by měli vypnout i své motory.“ Pod náměstím totiž radnice postavila 116 podzemních parkovacích stání.

První nájemci začnou v garážích parkovat od prosinci. V průběhu listopadu ještě proběhne druhé kolo na obsazení garáží nájemci. V prvním kole bylo obsazeno zhruba 60 procent parkoviště. Cena za pronájem trvalého stání je 4 tisíce korun měsíčně. Garáže mají automatický bezpečnostní systém, pro vjezd slouží magnetická karta. V garážích jsou také bezpečnostní kamery. Náklady na výstavbu garáží i vytvoření náměstí se pohybovaly okolo 120 miliónů korun.

Místo mezi ulicemi Kafkova a Wuchterlova zvelebila i nová fasáda dominantní stavby okolo náměstí – modlitebny husitské církve z roku 1926. Na náměstí přibylo 24 nových stromů a sochy tří koňů vytvořil akademický sochař Michal Gabriel.

Video ze slavnostního otevření garáží ZDE

Související články

Projekt byl zadán v roce 2022 na základě dohody investorů v území (provozovatelů) a městské části. Následně byla zadána studie, která měla za úkol zkoordinovat všechny záměry v území, zejména dopravního charakteru, navázat na studii hlavního města Baba 1932 a především nalézt dopravní řešení křižovatky Na Štáhlavce/ Matějská/ Šárecká, která byla dvakrát neúspěšně řešena v rámci projektu TSK – Rekonstrukce Šárecké ulice.

Celý článek26. 2. 2024