Protipovodňová ochrana Pod Paťankou úspěšně vyzkoušena

Včera byly úspěšně vyzkoušeny hradící prvky nové protipovodňové ochrany v oblasti železničního podjezdu Podbabská - Pod Paťankou.
Hlavní foto

„Realizace této protipovodňové stavby je prvním krokem k rozšíření účinné ochrany obyvatel a povodňových území Vltavy za železniční tratí v Podbabě a Sedlci,“ sdělil starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa.

Kromě protipovodňového hrazení železničního podjezdu Pod Paťankou totiž požadovala radnice Prahy 6 další dvě protipovodňové stavby: výstavbu mobilního hrazení viaduktu s přečerpáváním Šáreckého potoka do Vltavy v ulicích V Podbabě a V Šáreckém údolí a výstavbu mobilního hrazení viaduktu v ulicích V rokli a V Sedlci.

Investorem protipovodňových opatření je však hlavní město Praha a o dalším rozšíření protipovodňové ochrany Prahy 6 musí rozhodnout pražští radní. Opatření, které se skládají z komplexu tří staveb, navrhla radnice Prahy 6 po zkušenostech z povodní v roce 2002.

Související články

Projekt byl zadán v roce 2022 na základě dohody investorů v území (provozovatelů) a městské části. Následně byla zadána studie, která měla za úkol zkoordinovat všechny záměry v území, zejména dopravního charakteru, navázat na studii hlavního města Baba 1932 a především nalézt dopravní řešení křižovatky Na Štáhlavce/ Matějská/ Šárecká, která byla dvakrát neúspěšně řešena v rámci projektu TSK – Rekonstrukce Šárecké ulice.

Celý článek26. 2. 2024