„Praha bezpečně online“ - projekt pro rodiče, učitele a děti

Projekt „Praha bezpečně online“ již třetím rokem poskytuje laické i odborné veřejnosti informace k tématu ochrany před nebezpečími na internetu. Semináře realizuje Národní centrum bezpečnějšího internetu ve spolupráci s hlavním městem Praha a městskou částí Prahy 6.

Hlavní foto

Rodičovské semináře s názvem „Děti online aneb rizika na internetu“ proběhnou na všech základních školách Prahy 6. Seminář se bude zabývat zejména Riziky internetu a online komunikace a Desaterem začínajícího surfaře aneb co by mělo každé dítě vědět. Účastníci rovněž obdrží příručku pro rodiče, přehled kontaktů na pomáhající pracoviště a slovníček pojmů online bezpečnosti. Program, termíny a místa seminářů naleznete na našich webových stránkách a stránkách Národního centra bezpečnějšího internetu www.saferinternet.cz/prahabol.

Přehled termínů a míst, kde bude seminář na téma „Děti online aneb rizika na internetu“ probíhat (začátek přednášek je vždy v 18 hodin):

1. 11. 2012                ZŠ Lysolaje

5. 11. 2012                ZŠ Dědina

14. 11. 2012              ZŠ a MŠ Červený vrch

19. 11. 2012              ZŠ a MŠ nám. Svobody

20. 11. 2012              ZŠ Norbertov

 

Pro žáky základních škol jsou připraveny přehledové listy, které upozorňují na čtyři rizikové jevy, s nimiž se mohou na internetu setkat. Postupně se dozvědí, co se skrývá pod pojmy Sexting, Kyberšikana, Kybergrooming a Ochrana osobních údajů.

Odborným vzděláváním projdou řídící pracovníci a pedagogové, pracovníci Orgánu sociálně-právní ochrany dětí, pedagogicko-psychologických poraden a Policie ČR. Vybraní studenti gymnázií Prahy 6 - mladí „ambasadoři bezpečného internetu“, poskytnou cenné informace k internetové bezpečnosti seniorům.

Související články

U příležitosti Dne učitelů Praha 6 pravidelně oceňuje své nejlepší učitele ze svých základních i mateřských škol. Titul Vynikající učitel na návrh svých ředitelů přebírají pedagogové, kteří do své náročné práce přinášejí něco navíc, ať už jsou to atraktivní metody práce, inovace, spolupráce s dalšími institucemi, integrace znevýhodněných žáků nebo vytvářejí inspirativní prostředí pro žáky i kolegy.  

Celý článek28. 3. 2024