Praha 6 zašle městu své připomínky k tramvaji na Dědinu

Nové přechody pro chodce, zachování a rozšíření, nová křižovatka. To jsou hlavní požadavky městské části Praha 6 na hlavní město ke stavbě tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská. Plné znění doporučení k uvažované novostavbě trati schválila Rada městské části Praha 6 ve středu. 

Hlavní foto

Předkládaným záměrem je novostavba tramvajové trati s pěti páry zastávek, v délce 2,3 km. Trasa trati je prodloužením tramvajové trati z obratiště Divoká Šárka, vedena ulicemi Evropská, Vlastina a Drnovská k novému obratišti Dědinská.

Nepříznivé dopady na životní prostředí, vyvolané provozem hromadné dopravy, budou zamýšlenou stavbou jednoznačně sníženy. Z hlediska znečištění ovzduší není provoz na tramvajové trati zdrojem jakýchkoliv emisí - na rozdíl od autobusové dopravy.

Tramvajová trať zmenší negativní dopady autobusové dopravy a rovněž budou sníženy negativní dopady na životní prostředí Liboce a jeho okolí. Například tramvaj má při rozjezdu a brždění hladinu provozního hluku menší než je u autobusu. Tramvaj vydává provozní hluk, který ale bude eliminován moderní technologií při výstavbě, kde u křižovatky Vlastina x Drnovská bude aplikováno mazací zařízení. Rovněž u oblasti Dědinská. Dále budou použity bezžlábkové koleje, položení asfaltu se sníženou hlučností.

Obnova zeleně je důležitou součástí regenerace a revitalizace území dotčeného stavbou. Rozsah kácení byl již na základě požadavku Městské části Praha 6 minimalizován. Upozorňujeme, že je třeba zajistit náležitou a velmi důkladnou ochranu ostatní stávající vzrostlé zeleně během stavebních prací tak, aby nedošlo k jejímu poškození. Negativním „produktem“ záměru je snížení kapacity parkovacích stání v území.

Vybudováním křižovatky spojující Evropskou se sídlištěm Dědina a její vliv na dopravu je v současné době podrobeno kritické analýze ze strany dotčených orgánů Policie ČR a magistrátu.

Dojde k opravě křižovatky U Silnice – Vlastina a dále vznikne nová křižovatka Evropská – U Silnice. Velikost křižovatky musí být uzpůsobena provozu, který v místě bude a musí o ní rozhodnout magistrát. Městská část Praha 6 je toho názoru, že by neměl vzniknout samostatný odbočovací pruh na Evropské. Město musí zvážit, jakým způsobem bude přizpůsobena doprava na místních komunikacích.

ČTETĚ DÁLE - ČTK: TRAMVAJE MAJÍ JEZDIT NA DĚDINU

http://www.praha6.cz/aktuality/ctk-tramvaje-maji-jezdit-na-dedinu-2013-08-28.html?&q=

Související články

Praha 6 pokračuje v úspěšném zavádění školních ulic, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti dětí a podpoře udržitelné dopravy v okolí škol. Po pozitivních zkušenostech u základních škol Hanspaulka a Na Dlouhém lánu se městská část rozhodla od nového školního roku implementovat tento koncept i u dalších tří škol: ZŠ T. G. Masaryka (Falcká a Malobřevnovská ulice), ZŠ Pod Marjánkou (ulice Pod Marjánkou) a ZŠ Dědina (ulice Žukovského a Pod Cihelnou).

Celý článek 2. 6. 2025

Praha 6 ve spolupráci s Technickou správou komunikací (TSK) a dalšími partnery intenzivně připravuje několik důležitých rekonstrukcí komunikací. V rámci těchto projektů dochází ke koordinaci s dalšími stavebními akcemi, abychom minimalizovali dopad na dopravu a každodenní život obyvatel. Přinášíme aktuální přehled.

Celý článek 10. 4. 2025