Praha 6 se stala dějištěm 3. společného pracovního jednání k dopravní situaci v severozápadní části Prahy a přilehlého regionu. Tato schůzka navázala na listopadové setkání zástupců měst, obcí a klíčových dopravních organizací s cílem pokračovat v hledání konkrétních kroků pro zajištění plynulé dopravy a preference veřejné hromadné dopravy.

Jednání se zúčastnili zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK), Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) a Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK). Pozvání přijal také ministr dopravy Martin Kupka.
Jedním z hlavních bodů jednání byla dostavba Pražského okruhu, zejména úseky 518 a 519. Ministr dopravy Martin Kupka jasně deklaroval, že dostavba Pražského okruhu je pro něj a pro celé Ministerstvo dopravy jednou z hlavních priorit. Dobrou zprávou je, že se očekává možnost zahájení výkupů pozemků pro tyto klíčové úseky již od října tohoto roku. To představuje významný posun vpřed v dlouho očekávaném projektu, který má zásadně odlehčit dopravě v celé metropoli.
„Ústavní soud nedávno zamítl stížnost na stanovisko EIA, kterou mu adresovaly Dolní Chabry, to znamená, že můžeme naplňovat podmínky EIA. Jednáme se všemi městskými částmi, v území dokončujeme geotechnický průzkum a zpracovávají se jednotlivé průzkumy. Máme k dispozici základní koncepci a dokumentaci pro povolení záměru. Od října letošního roku se chystáme spustit majetkoprávní vypořádávání,“ říká k otázce zahájení výstavby Pražského okruhu ministr dopravy Martin Kupka. „Intenzita všech jednání se všemi městskými částmi a středočeskými obcemi a městy by měla přispět k tomu, že se ve výsledku proti povolení záměru nikdo neodvolá a mohli bychom s výstavbou začít v roce 2028,“ dodává ministr Kupka.
„Vnímám to tak, že městské části a obce už realitu, že okruh bude, přijímají. Situace se zásadně změnila,“ potvrdil starosta Prahy 6 Jakub Stárek. „Je vidět, že naše setkávání se starosty přináší ovoce, nejen v podobě výrazného pokroku u dostavby Pražského okruhu, ale i u dalších témat, kterým se věnujeme a i nadále věnovat budeme,“ dodal starosta.
Na jednání se také ukázalo, že další důležitá dopravní opatření, jako je rozšíření ulice Horoměřická o vyhrazený pruh pro autobusy a zavedení nástupu všemi dveřmi do příměstských linek PID, se posunula neuvěřitelně rychle. Konkrétně v případě nástupu všemi dveřmi se podařilo zajistit, že testování tohoto systému začne už od začátku srpna letošního roku. Tyto kroky dokazují účinnou spolupráci zúčastněných stran zlepšovat dopravní situaci v regionu.
„Středočeský kraj schválil projekt, který od 1. srpna poběží v pilotním režimu a bude do konce roku 2026 průběžně vyhodnocován, abychom viděli ekonomickou stránku věci. Důvodem byl dlouhodobý tlak ze strany cestujících i obcí na pravidelnost provozu a zrychlení odbavení na těch nejvytíženějších linkách, které přepravují velké množství cestujících. Cílem je především zrychlení a eliminace zpoždění,“ říká vedoucí odboru autobusové dopravy IDSK Pavel Procházka.
Náměstek generálního ředitele TSK Josef Richt dále na jednání představil projekt rozšíření ulice Horoměřická a informoval, že stavba by mohla začít koncem roku 2026.
„Dnešní jednání jednoznačně ukázalo, že jsme důležitými partnery pro okolní obce v podpoře cestování veřejnou dopravou. Společným úsilím se nám podařilo od minulých jednání prosadit otevření všech dveří do příměstských autobusů, ukončit potupné fronty pro nástup a zrychlit cestování příměstskou hromadnou dopravou. Zároveň se podařilo oživit i realizaci rozšíření ulice Horoměřická o BUS pruh," doplňuje k dnešnímu jednání radní pro dopravu městské části Praha 6 Ondřej Matěj Hrubeš.
prezentace_rozšíření ulice Horoměřická o BUS pruh.pdf
Fotogalerie

